Gå til innhold

Ny strikketråd!


Frk Hansen

Anbefalte innlegg

Oi camillok, så spennende. Trodde dere visste helt sikkert at det blir en gutt.. :) ikke lenge igjen før dere vet sikkert ;) Du har jammen vært travel som orker å styre så mye. Da jeg var like langt satt jeg kun i stolen og delegerte ;) eller... Hvor langt er du nå? Heldig er du som klarer å strikke med vann i fingrene.. Jeg orket ikke den bevegelsen...

 

Høres mere ut som at maten kan være årsak til kvalmen, for ikke å snakke om spenningen... Blir spennende i morgen tidlig da :)

 

Kjenner på kroppen at det har vært mange og lange turer i det siste. Veldig sliten idag, så idag blir det en rolig dag hjemme. Ute snør det igjen :( så det frister lite å gå ut.

 

Ha en fin dag jenter. Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, JM som gjorde ul i uke 18 var helt sikker hun, men det hender seg jo at disse tingene viser seg å være feil...

 

Jeg er 38+1 i dag, sofasitting er vel det jeg egner meg best til om dagen ;) men man må jo benytte sjansen når man har den... Delegering skal jeg holde meg unna, mannen blir sur om jeg ber han om å gjøre ting, da er det nemlig mitt ansvar som er kvinne! Holder jeg derimot kjeft gjør han mye. Han er sykt flink til å lage mat (og gjør det ofte, mye mer enn meg nå i graviditeten i hvertfall) og er generelt en ryddig mann så jeg klager ikke på den uttalte rollefordelingen så lenge den praktiseres annerledes ;) Han mener selvsagt at hans jobb er å skaffe penger til familien, og ser ut til å "glemme" mitt lille bidrag på 6 G hvis han er riktig i godlunet... Hihi, i følge min svigerinne så kan jeg bare si at om vi skal følge indiske skikker så skal jeg være fri til å bruke "mine" penger på hva jeg vil - les gull og dyre silkesarier! Mens han må betale alt annet til familien.

 

MaMi, ta deg en velfortjent innedag :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal gjøre som din svigerinne sier jeg da, hvis han begynner å diskutere ;) Hørtes veldig fornuftig ut :D he he

 

For å delegere da må du bruke skikkelig kvinnelist. Klare å sno det inn blant "kan du være så snill og hjelpe meg til å.... " Funket som bare rakkern her, selv om jeg til tider måtte si det ganske tydelig. Men jeg hadde forbud fra sykehuset, og med den historien og operasjonen i tyskland ble han nok litt skremt. Så det var ikke så vanskelig å få han til å trø til :)

 

Vi har forresten tørketrommel og jeg kan ikke leve uten den. Med fire små blir det en del klesvask og vi trenger å få ting litt fortere tørket til tider ;) Vi har en aeg som vi har hatt i mange år nå. Er veldig fornøyd med den og blir nok å ha den til den stuper ;)

 

Hmm.. Jeg er dårlig på å time skrivingen her skjønner jeg. Nå er det mating igjen.. :)

Forresten ønsker3gull, det er lov å blåse ut her... :) Blås i vei, så slipper du å la det gå utover de hjemme ;)

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aron/Arun er flotte navn. Prinsen vil gjerne at lillebror skal hete Arun for han er ganske fan av tog og Postman Pat. Hva er da bedre enn å kalle opp lillebror etter lokføreren i Postman Pat? Det er en i bhg til prinsen som heter Aron, men prinsen kaller han konsekvent for Arun for han synes det er finere... . Hehe... Barn er morsomme! Lillebror får nok et annet navn, for vi er ganske bestemt på å fortsette med oppigjenkalling etter oldeforeldre. Det eneste som gjenstår er å finne ut hvor eksakt vi skal være... Mulig vi dropper en bokstav for å få navnet mer vanlig. Blir spennende å se hvem som kommer ut av magen. Kanskje må vi tenke helt på nytt.

 

Kjedelig med krøll på magen FruLS, men fullt forståelig med den matkombinasjonen og nypositiv test :) Håper det går bedre i dag... Og så krysser jeg fingrene for at ikke du får blinkende tvetydig test i morgen, men tydelig "gravid" og så noen pene tall etterpå :)

 

Henge på puppen dag... Det var også noe. Stakkars lille skal vel ta igjen alt hun mistet i forrige uke, pluss denne ukens rasjon. Er det rart hun er sulten? Bra hun sover litt på natten i hvert fall, så du får noen timer på lading selv. Slitsomt med null fritid på dagen...

 

Du skriver så morsomt MaMi... Ser for meg deg skrivende på sofaen når det plutselig går av en kinaputt i en av kurvene ved siden av... Bra at de ikke er forstoppet i allefall! Men dobbelt opp med b-bleier misunner jeg deg ikke, særlig ikke når de begynner med annen mat enn morsmelk og det begynner å lukte mannebæsj... :(

 

Tørketrommel er et uvurderlig hjelpemiddel i hverdagen! I hvert fall hvis man er sånn passe ustrukturert som meg. Kan gå tre dager uten at jeg vasker noen klær, for så å vaske fem-seks maskiner en dag jeg er i skippertakmodus. Da er det strålende med hjelp fra tørketrommel så det ikke henger klær utover hele huset. Og så blir jo sengetøy og håndklær deilig myke av en tur i snurra! Vi har forresten en miele tørketrommel som vi kjøpte da vi flyttet for snart tre år siden. Strålende fornøyd og håper den varer leeenge :)

 

Ønsker3gull - barn takler kvalme mødre bedre enn du aner... Det er i hvert fall min erfaring :) Prinsen spør rett som det er om jeg ikke skal hvile meg litt, eller om jeg skal spy eller det er greit at han går på do osv. Såå skjønn :) Selv om jeg merker at det er vanskelig å godta at jeg går glipp av nesten hele førskoleåret hans. Trøster meg med at jeg skal være mye til stede for han i første klasse, siden han ikke skal på SFO og dermed får kortere dager enn han har i barnehagen i dag...

 

Ellers er formen så som så i dag. Sliten etter helgen og har sovet store deler av dagen hittil. Skal snart stå opp og stelle meg litt, og se om jeg ikke klarer å knø i meg litt middag om en times tid. Skal ta det helt med ro denne uka, og samle mest mulig energi til helgen, for da skal vi i storbursdag med feiring over to dager og overnatting på hotell! .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, mannebæsj ja... Vel de raper som en bryggesjauer og promper som en godt voksen mann, så da kan de vel ha b-bleier som lukter mannebæsj etterhvert også ;) Vi blir nesten litt satt ut av lydene de søte små dukkene klarer å lage ;) Og de grynter akkurat som pappaen sin når de strekker seg :D

 

Så søt lille prinsen din er Krølle, som passer på mammaen sin. :) De er ganske fornuftige og kloke disse små, og skjønner så absolutt mere enn alderen skulle tilsi. Man blir jo så varm i hjertet av dem. gleder meg til knøttene begynner å prate.

 

Vi skal også i storbursdag til helgen. Det vil si, hele gjengen skal i middag på fredagen, mens bare mannen skal være med på festen på lørdag. Det er hans søster som har rund dag, så da synes jeg det er greit at han drar. Er voksenfest uten barn og jeg synes knøttene er litt for små å ha barnevakt til, når alle aktuelle barnevakter er i selskapet. VI har jo tross alt 4 barn her :) Dessuten så får jeg besøk av minste lillesøster til helgen, og synes det er helt greit å være hjemme med henne. Hun har akkurat opplevd samlivsbrudd, så jeg vil gjerne være storesøster og ta meg litt av henne. Er ikke alltid så lett å trøste over telefonen :(

 

Miele er bra maskiner de også, og har jo så lang garantitid, stemmer ikke det Krølle?? Blir nok en Miele på oss neste gang, muligens. Aeg var en god nr 2, men nå har elektrolux tatt over aeg og de nye maskinene er ikke så veldig gode. Vi kjøpte faktisk vår for ca 7 år siden, så vi har hatt den en stund nå.

 

Tvillingene ble fatisk født i uke 38 +1.. Riktignok ved planlagt ks :)

 

Ang lukt på bæsj ;) Da mellomste søstra mi var her med guttene sine så skulle min eldste hjelpe min svigerbror å skifte bleie på yngstegutten. Han er 8 mnd og spiser mye vanlig mat. Det luktet skikkelig råttent egg og spy, men måtte jo likevel tas ;) Uansett, uttrykket til min eldste var helt vanvittig ustyrtelig morsomt. Har aldri sett henne gjøre en slik grimase, hvor hele ansiktet rynket seg og hun holdt på å brekke seg, mens hun holdt beina til guttungen i ro slik at han ikke skulle sparke i bleien :D he he he . Men det skal hun ha, hun holdt ut til svigerbror var ferdig å vaske ;) Flinke jenta mi :)

 

da hun kom hjem fra skolen idag var knøttene våkne. var så nydelig å se dem sammen. Knøttene smilte når de såg henne og hun ble så stolt og glad. Det varmer et mammahjerte :) Nå bare venter vi på mellomste gullet :)

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...