Gå til innhold

Ny strikketråd!


Frk Hansen

Anbefalte innlegg

I'm back! Hadde en dag fra he.... I går med oppkast hver time gjennom natta og det fortsatte utover dagen. Litt bedre i dag, men fortsatt dårligere enn på lenge :( Men som dere skravler her inne! Har brukt halve ettermiddagen på å lese de siste to døgns innlegg... :) Og nå husker jeg ikke så mye av det, i hvert fall ikke hvem som hører til hva.

 

Ny bil - gratulerer! Flott hus - bare å kjøpe :) Vi titter også på finn etter drømmehuset, men enebolig der vi vil bo er laaaang utenfor vår betalingsevne enda vi er leger og har gode inntekter begge to... Kanskje om noen år... Foreløpig får vi nøye oss med å bygge litt på og pusse opp det huset vi har. Revy høres morsomt ut. Jeg har planer om å skaffe meg biletter til Dagfinn lyngbø sitt nye show til høsten. Gleder meg allerede! Kjedelig med omgangssyke - håper det er over nå! Spennende med kynnere så nært fødsel, men ikke morsomt med kvalme!! Gooood bedring!! Hvordan gikk det på jordmorkontroll i dag?? Jeg skal på ultralyd i morgen for å se om den lille vokser som han skal selv om jeg ikke gjør det. Har nå kommet til uke 25 og er stadig en kilo mindre enn utgangspunktet. Har håp om å klare 6-10 kg pluss før termin for nå har jeg utvidet antall timer med "mat" og får styrkedrikker ved siden av... Skikkelig feitekur .

 

Nei nå må jeg hvile litt igjen! Kommer sterkere tilbake så snart jeg orker... Fortsett å skravle dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk finfint med JM kontroll, urinen negativ og flott blodtrykk (litt lavere enn normalt da, har mistanke om at jeg får BT fall innimellom - føles som om jeg skal besvime og andre sier jeg blir helt blek). Har en del ødemer i overkropp i dag, klokka passer ikke. Derav økt vekt tenker jeg. JM stilte ingen spm ved den heldigvis! Hun var igrunn mer opptatt av om jeg fikk i meg mat.

 

Shoppa inn strømpebukser og noen ammetopper etter timen, pluss to lange gravidtopper. Nå er magen så stor at alt har 10 cm glippe mellom bukse og topp, det er ikke særlig pent, og litt kjølig på magen ;)

 

Krølle, lykke til med måling :) Godt å få visshet i den slags! Hva slags leger er dere forresten? Og hva slags strøk vil dere bo i? ;) Jeg er veldig glad jeg aldri har ønsket å bo i oslo, tre år på Blinder'n holdt for meg... Syntes nesten Fredrikstad er for urbant jeg :)

 

Nei, nå har jeg endelig kommet meg i gang med bleiesying her, eller egentlig syr jeg såkalt wet-bag til skitne bleier... Får vel komme meg tilbake til maskina.

 

Er forresten litt nedfor nå, mannen har bestemt seg for å krangle med meg i dag. Er så sliten og kvalm og orker det rett og slett ikke :( Blei så lei meg at jeg bare gråt og gråt i stad, men det tapper for krefter det også. Er egentlig veldig lite hormonell, men krangling uten grunn bare fordi han er sliten og det er lenge siden sist krangel er mer enn jeg klarer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare sittende å le! Er så morsomt å lese innlegg fra dere jenter!! Og særlig det til Krølle, hvor du ikke har nevnt noen navn, men fått med det viktigste!! Skikkelig oppsummering av våre to siste døgn!! Syns du er utrolig god til å huske!!

 

Så dritt at du har blitt så dårlig!!! Herregud!!! Du har jo hatt nok! Blir nesten kvalm bare å lese om kvalmen din!!! Håper det blir bedre og borte hele kvalmedritten!!! Blir spennende å se lillegutt da! Håper han har fin vekt! Lege, jeg hadde ikke fått med meg at du var lege. Hva slags?

Jeg skulle gjerne blitt lege, men syns veien er så utrolig lang. Sukk....

 

Camillok, de tok GU på alle gravide på første kontroll, da kunne de bli vant med en "normal" livmor, og sånn klare å skille en "unormal" og kanskje oppdage tvillinger tidlig. De tok også klamydiaprøve på alle under 30 år. Jeg sa jeg var 100%sikker på at jeg ikke har det. Tok det på forrige celleprøve og har ikke byttet kjæreste etter det - men de gjorde det for det, men om jeg nektet trengte hun ikke.... Jeg droppet jo hele greia fordi hun var så stresset da. Er egentlig på tide med celleprøve, men er skeptisk til det under graviditet. Tror jeg har lett for å blø, og det liker jeg ikke. Oppdaget litt småting på svangerskapskortet igår kveld, og ble skikkelig sur, men sinnet har roet seg nå!!!

Om dere tenker på å flytte til sommeren er det ikke for tidlig for mannen å søke jobb nå. Hele søkeprosessen tar jo litt tid, og det er vanlig at man begynner 3 mnd etter jobbtilbudet pga oppsigelse av nåværende jobb - så vips er det sommer :)

 

Så spennende med positiv EL test da ønsker3gull :) Da sitter vi med svaret om ca to uker!!

Ser forresten for meg deg naken opp trappa og blir ganske sjokkert av at en av ungene plutselig har våknet og ikke får sove :) Komisk!!

Så fint at du følger drømmene dine om å være kreativ. Det er nok lurt hvis man har muligheten :) Det er jo viktigere å ha en jobb man trives i, enn pengene man tjener. Det er bare så synd at man ikke alltid har muligheten til det.

 

Lollo, så bra det ikke er noe mer en omgangssyke! Det er jo ille nok, men det går heldigvis over. Så søt hun er som sjarmerer alle på legekontoret :) Var nok en stolt mor som gikk ut derfra ja!

 

Morsomt å lese om sexnekt. Her er det vel nesten jeg som har gitt kjæresten sexnekt. Har så lett for å få UVI, og er redd for å få det i svangerskapet - har hørt det kan føre til for tidlig fødsel og det er litt vel tidlig nå!!! Spørs hvor lenge vi holder, for det kommer jo en periode etter fødsel hvor ting ikke er så lett også.

 

I helgen skal vi fortelle familien til samboer om den lille spiren. Vet de kommer til å bli kjempeglade, men er likevel spent på reaksjonen. De maste litt før de fikk sitt første barnebarn om vi ikke snart skulle slutte å bare øve, men har ikke spurt noe mer etter at de fikk første barnebarn. Tipper svigerfar kommer til å si noe som at "Ja dette blir vel ikke billig". Hehe. Vi skal være hos de hele helgen - så dere er herved advart, er ikke sikkert jeg får kommet meg inn her i helgen :(

På lørdag skal vi i 30-årsdag og jeg skal på "fylla", hehe. Blir litt rart tror jeg. Planen er å fylle alkoholfri vin på vanlig vinflaske, og håpe ingen spør om å smake :) Men blir vanskelig å bortforklare at jeg ikke vil ha noe annet. Pleier ikke være vond å be..... Men kan jo bare si ja takk og late som jeg drikker :)

 

Der kom det et innlegg fra Camillok ja :)

Så bra med negativ urin!! Men ikke bra med nesten-besvimelser, du får være forsiktig.

Huff, ikke bra med en kranglende mann!! Og ihvertfall når du er så sliten og gravid. Håper det ordner seg :) Gir deg en god trøsteklem!!

Forresten så trodde jeg kvalme kunne være tegn på at fødsel er nært ved. Er ikke helt sikker altså. Er spennende at du er så nærme fødsel :)

Jeg har også sett på Emmaljunga Edge Duo. Tror egentlig jeg har bestemt meg for den eller city cross med duo bag.

 

Nei, nå vil jeg sette meg og lese litt i bøkene jeg fikk igår. Har enda ikke sett i dem.

 

Ha en fortsatt fin kveld jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klem, den trengtes :) Mannen dro ut på trening og hadde kjøpt en Troika som peace-gave, så nå er det bra :) Han er litt dum i blant og hauser seg opp over absolutt ingenting, er bare sur innimellom og tar det ut på meg. Langsint er han også... Det positive er i hvertfall at det kommer sjeldnere og sjeldnere og med mindre styrke og varighet. Så det er håp for han :P

 

Fikk se på vogna da jeg var innom butikken i stad, den er så fiiiiin :) La også av en Miyo babyHammock, mannen har nemlig bestemt seg for den ;)

 

Så utrolig gøy å fortelle om spiren!!! :) Gleder dere nok helt sykt. Greide ikke å holde meg jeg, fortalte det på telefon med en gang... Funker bra med liksomvin etter min erfaring, Hehe :)

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OJ!! Skjønner jeg har vært borte et døgn! Men det er såå moro å vite at dere er like skravlete som meg selv når jeg først setter igang. Moro å lese gjennom innleggene deres:)

 

Nå.. ska se om jeg husker alt.

Først Camillok- Veldig!!! glad på dine vegne at mannen tok til fornuften og tok med seg en peace-offering og unnskyldte seg. Tankeløse mannfolk rett før fødsel vil vi ikke ha noe av. Heldigvis tok han til fornuften da! :) Synes forresten dere høres generelt ut som et veldig søtt og forelsket par jeg.

 

... og kvalme og mye kynnere nå så sent?? vel, jeg er nok ikke i tvil jeg da, men. Jeg tror kroppen din forbereder seg på fødsel snart ja. Ja, altså.. trenger ikke være spåkone for å vite at du snart er i fødsel siden du allerede har fortalt hvilken uke du er i. Haha.. men, de symptomene er jo helt klart så sent i svangerskapet fødselssymptomer da.

 

Huff. Ingen sex i svangerskapet, da hadde jeg blitt en smule sprø tror jeg;)

 

Så Krølle, både og mannen din er leger også?! Nei, det hadde nok ikke vært noe for meg. Jeg Må være kreativ jeg tror jeg, og det hadde nok funket dårlig om jeg var kreativ med diagnoser, eller hahaha... hva med en pasient som våkner opp etter en operasjon hvor jeg har "kirurgert". Ser på stingene sine, og ser at jeg har sydd litt sikk, sakk.. litt blomster og bier og en liten hjertesøm på slutten av snittet liksom:D

Neeeiii.. tror det funker best på stoff jeg.

 

Lollo- så godt jenta di er frisk nå. Er det ikke herlig når de sjarmerer både foreldrene sine og de rundt seg i senk??!! Naaaw:)

 

Neida, funket ikke igår. Mannen var så trøtt, at da hadde jeg måttet ta ham i søvne. Det hadde tatt seg ut om noen år liksom. En liten pjokk spør hvordan han ble til.. " mamma tok pappa i søvne" .Hahaha.

Men jeg tok mannen i skjortekragen imorges (ikke så lett når han er endel høyere enn meg.. men jeg klarte det med å stå på tå.. selv om ikke ordene mine fikk like mye tyngde da liksom :D)så ham inn i øynene og sa.. "når jeg sier hopp, så hopper du. Når jeg sier babylaging, så lager vi baby".. og så lo vi godt:)

 

Nei, nå er han iferd med å slukne sammen med hunden på sofaen her igjen. Huff. Da får det bli sofakos!! Rekker ikke å få ham opp!! Sorry fjern humor. Snart søndag :D

 

Masse lykke til med nyheten og 30-års lag i helgen Babysyk:)

 

God natta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare inn å titte litt her før søvnen tok meg.. men må bare komme med en kommentar... Ønsker3gull, du er bare helt herlig... :) For en fabelaktig humor du har, jeg ler så jeg griner :D

 

Nattaklem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen:) Juhuuu.. nå har vi lagt egget her, mannen og jeg:D

Igår var han da like trøtt, men jeg hadde drukket en kopp kaffe igår, så jeg var lys våken. Først pløyde jeg gjennom to blader.. ett med hage og ett med interiør. Så... hørte jeg han dro tømmerstokker ved siden av meg,og da tenkte jeg at det var siste sjanse. Vel.. egentlig hadde jo siste sjanse gått siden han allerede dro tømmerstokker da, men. Jaja.. så jeg vekket ham da, og "minnet" ham på oppgaven vår. Tihi:) Tror han likte det:))

 

Vet dere.. jeg har fått tenkt gjennom dette vennegreiene. Jeg var Så skuffet. Helt skjelven var jeg da dette skjedde. Og det ble enda verre igår skjønner dere. Det var DA jeg tenkte at NEI.. nå må vi leve vårt liv, være voksne og heve oss over slikt tull. Så jeg forsøker nå å glemme det hele. Tenker at vi har mye kos med familie, hus og hjem, og nå kommer våren hvor vi skal ha maaange koselige grill-kvelder og holde-på-ute-dager, samt masse som skjer på huset, graving, støping, bygging.. og ikke minst alt det morsomme som jeg kan finne på av innredning, fliser, guls, tapeter, farger.. you name it:).. og hvis vi på toppen av det hele kjøper ny og større bil, OG venter en liten tass etterhvert.. ja DA.. da har jeg overhodet ingenting å klage på synes jeg. Da får vi bare invitere andre venner til grillings:)

 

Opp og frem.. sånn må vi tenke:)

 

Nå skal jeg vaske hus, klær og etter det...strikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra for deg ønsker3gull, sånn skal det låte :) Venner er viktig, men det er familien som er viktigst.

 

Ble akkurat ferdig med selve jakken, har nå bare igjen halskant og knappestolpe. Lillegutt skal bli så fin :) Fikk ferdig to wet-bags i går og har planer om å ta for meg de fire bleiene som ligger ferdig oppklipt på bordet. Fant ut i går at maskinen min har innebygd overtransportør (skulle bare mangle når jeg kjøpte den på tilbud til 13000), så nå blir det sååå mye lettere å sy de gummibelagte stoffene som bare drar seg hele tiden! Jippi! I tillegg sa mamma at hun skulle begynne å sy noen bleier i S-M (tipper 5 mnd - 18 mnd eller noe).

 

I tillegg sa mamma at hun skulle kjøre en tur til fredrikstad og se hvordan disse husene så ut i virkeligheten - om enn bare utenfra. I forhold til beliggenhet, støy og utearealer. Spennende :) Alle husene jeg liker har ligget ute til salgs leeeeeeenge (gjerne ca 150 dager) så kanskje de fortsatt er til salgs når mannen blir klar ;) Det er jo selvsagt DRøMMEHUSET jeg er mest interessert i, men der var det satt opp fellesvisning 29.02, så det er vel stor sjans for at de endelig får solgt det. Er i hvertfall forberedt.

 

Bra du tar tak i mannen ønsker3gull, må jo yte for å få premie :P Husk bare på at det er dagene før EL som er viktigst. Men om dere prøver på gutt så skal så nært EL som mulig være best... Jentespermen lever litt lenger og svømmer litt saktere. Men dette vet dere sikkert...

 

Lurte på om jeg skulle få pakket fødebaggen snart. Har jo fått beskjed om at jeg må legge meg på rygg og ringe ambulanse om vannet går (pga risiko for navelsnorsprolaps i og med seteleie), så da blir hastepakking vanskelig... Er nok noe i gjære ja, men disse fødesymptomene kan jo vare en god stund også... Vil snart ha premie for all denne kvalmen :) Har tatt en alvorsprat med lillegutt i magen og forklart at han får mer kos på utsiden enn innsiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) smilte og humret litt her av samtalen din med lillegutt Camillok:)

Søtt:))

 

Joda, jeg er klar over det med jentespermier og guttespermier. Hvis jeg skulle måtte velge, så ønsker vi oss nok en liten gutt. Men hmm.. jeg har jo to jenter nå, og hadde nok ikke trodd på det om jeg ble fortalt på ul om det skulle være en gutt i magen innrømmer jeg. Tenker nok at det blilr ei jente til :) Men jenter er også sååå herlig. Så yndige og søte, og GUD så vakre døtre jeg har!! :)) Men dette er ikke et forsøk på å lage en gutt. Dette er et STORT ønske om å få et barn til! Så vi blir veldig, veldig glade om vi klarer å lage et nytt vidunderverk til, frisk og velskapt:)

 

Leste om kronprinsesse Victoria også.. at hun og prins Daniel fikk en datter igår, som visst skal hete Estelle Siliva Ewa Mary. Synes det var et fint og passe uprentiøst navn for en prinsesse i grunn jeg. Hun skal visst kalles Estelle, og det er et navn jeg ikke har hørt noe særlig til før.

Hva synes dere? Har dere bestemt navn enda, Krølle, Camillok.. og ja, kanskje til og med Babysyk?

 

Her har vi korte navn på våre. Korte, veldig norske navn.. men navn som også er lette og naturlig å si på engelsk.

Det siste var viktig for mannen.. hans navn er vanskelig å si på engelsk, så han ville barna skulle slippe det.

 

Camillok- hadde jeg vært deg hadde jeg nok pakket fødebagen nå ja. Du vet kanskje hva du skal ha med.. men et tips er, ta med en myk, god og romslig bukse.. mammabukse eller noe. For magen blir ikke borte de dagene man er på sykehuset for å si det slik;) Dessuten.. brystvortene blir litt såre i begynnelsen på grunn av ammingen. Selv om de blir herdet ganske raskt(etter noen uker)så kan være lurt å ta med en salve å smøre på mellom amming. Jeg brukte det og ammeinnlegg i ull hele ammeperioden jeg, fordi syntes brystene var så ømme og det hjalp å få noe mykt på dem.

Men det varierer sikkert fra kvinne til kvinne:)

Jaja.. du har sikkert hørt det før men.. hvis ikke, så var det bare et bittelite tips altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! Nå har jeg akkurat vært på ultralyd, og der så alt finfint ut. Miniprinsen ligger an til å bli litt under gjennomsnittet stor, men har gode forhold og ser ut til å trives godt. 850 gram så langt... Skal nok bruke opplysningene for alt de er verdt, sånn at jeg kan presse gjennom litt lenger permisjoner :)

 

Dere lurte på hvilken lege jeg er... Ortopedspire - menneskesnekker! Det er kjempeartig selv om det er litt vakter. Håndtverk er min greie! Kunne ikke tenke meg noe annet.

 

Puh... Ble en pause i skrivingen for fysioterapeuten kom for å trimme meg. Det er deilig å kjenne at man blir sterkere selv etter "trim for eldre" øvelser som jeg driver med. Får i allefall systematisert bekkenbunnstreningen og det er bra, for det er så fort gjort å slurve...

 

Nei, nå er det hviletid! Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg igjen Krølle! :) godt å høre at miniprinsen din har det fint, tross alt. Men stort sett er det jo slik når mor er kvalm, at barnet i magen har det godt og tar all næring den har behov for.. restene blir igjen til mor:D

 

Nå vet jeg ikke om 850 gram er mye eller lite når man er 25 uker jeg da.. men hvis du er fornøyd og legen er fornøyde, så er det jo bra!

 

Håper du får en fin dag idag, og at du får ta perm Krølle! Fint vær der du er?

Her er det strålende, men bare ungene har vært ute. Selv har jeg vasket hus, klær.. kommet ajour i huset altså;)

 

Klemmer til dere vakre damer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en lang trilletur innom jobben min sitter jeg nå her og beundrer mine søte små som ligger på ammeputa foran meg :) Ene knøttet studerer meg veldig, og av og til smilet hun litt til meg :) andre knøttet sover og kommer bare med gode sovelyder innimellom :) Og så holder de hender.. Livet kjennes veldig bra ut nå :)

 

Et annet tips for fødebagen er amme-bh. Det hadde jeg ikke første gangen og det kan dere tro var et styr... I forhold til såre vorter så syntes jeg det var godt å gå med skjold. Men det er kl lett å få tak i ved behov. Det med buksa er så riktig at, tenk om noen hadde sagt det til meg første gangen. :D Ikke så lett å sende mannen avgårde, for min mann er verdens dårligste på å finne ting ;)

 

Så spennende Camillok at moren din kan dra å se på hus der. Er jo mye lettere å se dem "live", og lettere å få inntrykk av bomiljøet. Blir spennende. Får dere dratt på den visningen den 29, hvis du ikke er i fødsel da?

 

Ups.. tid for litt bleieskift her, det smalt i ene buksa foran meg ;)

 

Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dumpet over DET flotte sitatet her idag, og kom til å tenke på rydde-diskusjonen vi hadde tidligere... Here it comes:

 

 

"My home is clean enough to be healthy, and dirty enough to be happy!"

 

Så det så!!! Tenkte faktisk å bestille veggskrift med denne teksten og henge i gangen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke mye fint vær å skryte av her nei. Det er "det vanlige" vinterværet på disse kanter... Regn, regn og litt regn. 5-6 grader. Like godt å være inne i dag...

 

850 gram var visst 40-persentilen for 25 uker. Det er jo supert. Nesten gjennomsnittet! Nå er det bare om å gjøre at han holder den persentilen videre også... Må ikke trimme seg for mye, for da blir det bråk i leiren. Håper det er lenge til neste gang de skal måle, sånn at jeg kan leve lenge på at han er stor nok :)

 

Så spennende med pakking av fødebag... Mykt toalettpapir er også et hett tips... Rakk aldri å pakke min fødebag jeg, for alt skjedde så fort sist. Ikke kjente jeg en eneste ri heller før prinsen ramlet ut. Så denne gangen blir det planlagt ks. Ikke morsomt hvis neste prins ramler ut på vei til butikken liksom. Og fødsel nr to skal liksom gå raskere enn den første. Det er neppe mulig... Gruer meg litt allerede, men det blir jo morsomt å ha en dato å forholde seg til på forhånd. Ikke helt fastsatt ennå, så enn så lenge får jeg telle ned til den opprinnelige termindatoen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLS - det sitatet likte jeg godt :)

 

Krølle, flott at miniprins var så "stor"! Har aldri hørt om ks pga rask fødsel, man lærer stadig noe her i livet (selv liggende på sofaen ;) ) Kunne vel hatt planlagt snitt som en uke tenker jeg, krysser fingre for at han kommer pent og pyntelig ut med rumpa først...

 

Stor bukse, brystvortesalve, ammebh, ammeinnlegg, mykt dopapir. Tenker også: innesko, leppomade, nesespray, et par ammetopper, morgenkåpe (dusj på gangen), strikketøy? (fått beskjed om at de vil jeg skal komme inn tidlig, dvs med en gang jeg får rier, kan jo bli langvarig...). Paracet har jeg hørt er greit å ha egen supply av. Vannflaske. Toalettsaker. Badebukse til mannen (har til hensikt å bruke badekar og massasje som smertelindring). Ørepropper tror jeg kan være lurt, det er tomannsrom her. Kamera med lader, mobil og lader får bli rasket med.

 

Til lillegull skal jeg ha med litt tøy og hentesettet så klart :) saueskinnet som jeg har impregnert med mammalukt skal få bli med, samt et hjemmestrikket babyteppe (fra ei god venninne). Har lyst til å ta med en tøybleie til hjemturen også :) stapper vel en smokk i baggen også, men har absolutt ikke til hensikt å bruke den.

 

Ellers skal far få lister over ting han må ordne, hvor han skal sette ting etc. Ok, ser jeg er litt kontrollfreak, og mannen miner faktisk langt edre til å finne ting enn meg, det er jeg virkelig elendig til :)

 

Krølle: ortopedi er kjekt, et skikkelig håndtverk som du sier :)

 

Av navn er det Aron og Leon som står på lista. Vi får se om han er noen av delene... Om det viser seg å være ei jente så liker jeg Vilje godt :)

 

MaMi: måtte smile av situasjonsbeskrivelsen, fikk meg til å glede meg ekstra mye til å få møte min egen lille prins :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Endelig en dag hele uten oppkast eller diare! Lykke! :) Og lillemor har sovet godt og lenge i natt, så nå er jeg også uthvilt! De siste nettene har hun vært et makkverk og bare tullet seg, men i går la jeg henne 20.30, så sov hun til vi skulle legge oss i 12-tiden. Våknet og fikk litt mat før det var opp i sin egen seng igjen, og hun sov til nesten 5. Digg! I tillegg sovnet hun igjen med en gang hun kom oppi til meg og hadde fått litt mat.

 

Det går fremover med dressen også. Jeg strikker hver kveld og har nå bare 5 cm igjen før delingen av for- og bakstykket. :) Strikker en dress fra Debbie Bliss i baby cashmerinogarn, FruLS. http://www.debbieblissonline.com/Book.asp?bid=54 Jeg strikker den i grønt (pistasjelignende farge) med brune bråt og knappestolpe, uten hette og ører. Mamma holder faktisk på med den jakken som er på forsiden av heftet, men i gult. Hun måtte til byn for å få tak i garnet, og det var kun gult igjen.. Der jeg kjøpte garnet har de sluttet å selge det, og nå finner jeg ingen steder i Bergen som har det garnet lengre. :(

 

Så bra at lillegutt vokser selv om du er så dårlig da, Krølle. Synes det hørtes ut som en bra vekt, jeg. Har et vennepar som fikk en datter på 760 gram (hun ble født i uke 26).

 

Camillok, et lite tips til fødebagen: ta med deg gode sko til å bruke på vei hjem! Evt få mannen din til å ta med noen til deg når han henter dere. Føttene mine så ut som elefanter en dag etter fødselen og var sånn i flere uker.. Jeg hadde mye vann i kroppen som ikke helt visst hvor det skulle gjøre av seg. I følge barnepleieren på KK var det helt normalt. Jeg hadde på meg conversesko på overtidskontrollen og ble innlagt (uten å ha med ekstra sko). Mannen skulle egentlig ta med crocs til meg som jeg kunne dra hjem i, men de glemte han, så jeg måtte trykke beina ned i conversene. Fy fl... det var helt grusomt trangt! Så romslige sko er mitt beste tips.. Og en joggebukse å dra hjem i. Jeg hadde mammabukse med, men jeg slet faktisk med å komme meg inn i den også etter fødselen. Ikke pga magen, men det virket som om hoftene mine var blitt bredere... sikkert magen som var blitt så slapp at den forsvant i alle retninger... hehe..

 

Mange innen helsevesenet her, altså... Hva gjør du på FruLS? Tror jeg har fått med meg hva alle dere andre driver med. ;) Jeg er lærer and loving it! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at det var den dressen ja! Husker den nå.. :) Blir nok superfin!

 

Så bra at lillemor er frisk da! Godt at det er over!

 

Jeg er faktisk i helsevesenet jeg også..hehe. Jeg er bioingeniør da, så jobber på lab.

 

Jeg skal gi beskjed hvis jeg finner noen som forhandler Debbie Bliss garn, ellers er det vel mulig å få tak i fra nett vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lollo så godt at lille har blitt bedre og sover godt igjen. Alltid ekkelt når de små er syk, for de har så lite å gå på... Satser på at dere får en bra helg! :)

 

Du er så flink som finner tid til å strikke samtidig med baby. Husker det stoppet helt opp for meg da prinsen kom til verden. Eneste som sto i hodet på meg var å få i seg nok mat og få nok søvn... Og innimellom en dusj :)

 

Prinsen var helt i hundre i dag tidlig. Han får ett kryss på kalenderen hver dag han hjelper til hjemme. (gå ut med søpla, dekke på bordet, sette inn i oppvaskemaskinen osv) hvert kryss er verdt 5 kr. I går nådde han 60 kryss og skulle dermed på lekebutikken i dag og handle seg en leke han har ønsket seg siden jul... Gleder meg til å komme hjem og se om leken har svart til forventningene! Morsomt uansett å se hvor stolt han var i dag tidlig da han cashet ut kryssene sine... .

 

Har en spydag igjen, så er en tur innom sykehuset for vanning før det bærer hjem igjen. Kan ikke sløse med helgen! Uheldigvis må jeg tilbake i kveld - sukk, de har blitt så strenge! Får ta det opp på visitten på mandag... Fortsatt god helg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallloooen:)

Skrev et innlegg sent igår, men det gikk ikke å publisere:(

Så mye fint på Debbie Bliss Lollo:) Visste ikke at det var den dressen du strikket. Det blir nok kjempefint. Skal ta den nettsiden nærmere i øyesyn;)

 

Camillok- så fine navn dere har tenkt på. Jeg liker Aron veldig godt. Leon er fint det og, men kanskje litt på full fart oppover desverre. Men kjempefine navn begge to:)

 

Krølle- så godt at miniprinsen vokser! Du får ligge i vannrett stilling og trene så mye som lilletåa engang du da, frem til fødsel:D

 

Strikket litt igår på jakka, men herremiiiin så sakte det går! Er vant til å strikke på pinne 7 og 9 og slikt en stund nå, så å strikke alpakka på pinne 2,5 merkes!! Dette kommer til å gå sakte fremover er jeg ganske sikker på. Godt jeg begynte nå da, siden hun skal ha den neste vinter!:D

 

Sliten idag jeg;) Blir nok bare litt rydding på forskjellige soverom idag. I skuffer og skap. Kjenner litt på vårfølelsen, og da får jeg så lyst til å gjøre ting med hus og hage. Hage er litt tidlig enda.. det er masse snø her.

Men fortsetter dette varme og gode været, så kan påsken bli kjempefin her hjemme med høy snøsmelting-faktor. Da drar vi fram krakker og lager noen provisoriske bord her ute og tar med vaffeljernet ut.Slik som ifjor:) Det blir nok kos.

 

Må begynne på cupcake-eksperimentering også.. min eldste niese konfirmeres i mai, og hun har spurt meg om jeg kan lage det til den dagen. (jeg serverte det i en bursdag etter å ha gått på cupcake-kurs). Moro det da.. bare har noen store utfordringer med å finne enten corn-syrup/maissirup, eller glykose. Vel.. glykose finner jeg hos Dr. Oekter da.. men helt forferdelig dyre og små krukker. Skal liksom ha 1 dl til en frosting, og på en krukke er det ca 4 ss!! Så dette kan fort bli dyrt. Har hørt at man kan bruke hvit sirup, og at det finnes i Sverige, men rart det skal være såå vanskelig å lage dette da;)

 

Noen som har tips?! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg skikkelig supersløvealeinehjemmelørdag!!! Jeg sov til kl halv elleve, og sitter nå i morgenkåpen og ser på tv og strikker på babybuksen.. :D Det går fremover!

Utrolig deilig.

 

Lurte på om jeg skulle ta meg en tur ut i fineværet, det frister så voldsomt. Men da må jeg jo stå opp fra sofaen, gå i dusjen, kle på meg..huff, nei det blir slitsomt. Bare sitter her litt til jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. liker stilen FruLS:D

 

Sitter i sofaen og sløver litt selv her jeg.

Lille damen leker selv her.

 

Skal dra meg opp i 2. etasje for å rydde litt nå. Tar med lille damen og begynner på storesøsters rom først.. det liker hun nok. Masse spennende ting som storesøster har, som hun ennå ikke får for hun er for liten.. ;)

Som å komme inn i Den forbudte Hage tenker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere..

 

Sitter å sløver på sofaen jeg også ;) fin lørdagsaktivitet :)

Har ryddet litt i huset og fått en liten trilletur i sola, så jeg sitter her med god samvittighet :)

 

I morgen kommer de store hjem, gleder meg nå. Har vært godt med litt ro og god tid til knøttene, men nå savner jeg dem.

Men først skal vi kose oss med biff og fløtepoteter i kveld.

 

Ups, der våknet knøttene. Snakkes.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å lese at dere sløver på sofaen. Det har jeg og gjort i dag. Våknet kl 8 med lille og sto opp i 9-tiden. Pizzarester til frokost er kanskje ikke det sunneste, men fy så godt det var! Var en tur til byn idag for å bestille pianokrakk til meg. Jeg skal få til bursdagen av mannen, men fikk velge type og farge selv.:) gleder meg til å få den i hus og slippe spisebordstolene som jeg bruker nå ;)

 

Tror dressen til bra når den blir ferdig. Ja, det er mye fint i Debbie Bliss. Garnet kan sikkert bestilles på nettet, men si gjerne ifra om du finner det i en butikk, FruLS. I kveld har jeg strikket på andre forsøk på en vinpose. Første forsøk ble mislykket etter tovingen...

 

Kan tenke meg at lillejenten din ble fornøyd med å få rydde på storesøsteren sitt rom. Det er ordentlig "den forbudte hage".;)

 

Skulle sikkert skrevet mer, men bruker mobilen nå og hukommelsen er ikke helt på topp...;) ha en fin lørdagskveld videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersløving ja, det bedriver jeg hver dag, og blir sliten selv av det... Føler at magen har vært mer eller mindre konstant knallhard i hele dag... Kvalm ja! En stikninger nedover i ..... og iling nedover nervene i beina til tider. Fikk mannen til å sjekke hvordan det lå an inni der, cervix er fortsatt lang og lukket, så det ser ikke ut til å bli fødsel helt med det første...

 

I dag har vi kjøpt oss nytt kamera :) egentlig er det bursdagsgaven min, men vi måtte bruke litt tid til å bestemme oss. Sony alpha 55 ble det :) så nå kan lillegull i magen bare forberede seg på PAPPArazzi ;)

 

Så ut som en veldig fin strikkeside Lollo, men går det ikke å se igjennom hele heftet? Og hvor kan man kjøpe dem? Så flott ut den dressen, enkel og pen. Fargene hørtes nydelige ut :)

 

Kan desverre ikke bidra med sirup til cupcakes, med mindre du kan bruke sånn sirup som brukes i kaffedrikker? De får en jo kjøpt f.eks på Elkjøp (så det der i dag). Holder en knapp på Aron nå jeg også, spesielt siden det er veldig likt det tamilske guttenavnet Arun og dermed kan brukes i begge land... Ellers har Leon litt ekstra mening for oss som er langt over middels interessert i kattedyr, men det er jo rimelig kjedelig om 5 andre i klassen heter der samme. Ikke for det, Camilla i 83 var vel på topp 10 lista den gang og det har gått helt greit...

 

Nei, nå er det natta her - er stuptrøtt enda jeg stod opp kl 10, sov mellom12-14 og 17-19. Er det mulig? Jaja, glad jeg (enn så lenge) ikke er plaget av søvnløshet i graviditeten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da har jeg fått mannen hjem igjen.. så lenge varte den aleine-helgen. Ble oppringt av svigerfar i firetiden, mannen var hentet fra skitur med luftambulanse med skulder ute av ledd. Det var slutten på den skisesongen!

 

Så nå har han nettopp tatt en paralgin forte/ibux coctail og er klar for natten.

 

Ellers idag har jeg fått ut en del av takkekortene, og strikket ganske mye på buksen. Er en bukse med høyt liv, har nå strikket opp til der jeg skal dele for/bakstykket :D Nærmer seg ferdig jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...