Gå til innhold

Ny strikketråd!


Frk Hansen

Anbefalte innlegg

Jeg vil oxo ha fastelavnsbolle! I hvert fall se på en... Tipper den blir i søteste laget for meg som ikke klarer noe søtt for tiden. Kanskje jeg får gå for fastelavnsrindstykke med smør og ost... Eller bare pasta med ostesaus.., mmm det hørtes godt ut! Merker at jeg tenker mye på mat selv om jeg ikke orker å spise så mye... Drømmer om alt jeg skal gofle i meg en vakker dag ;) kommer til å bli som michelinmannen hvis jeg gjennomfører alle spiseplaner :)

 

De små knøttene blir stadig større... og eldre.. 6 uker allerede?!? Morsomt å se hvordan de nærmer seg hverandre i vekt. Snart bytter de vel på å være størst og minst.

 

Urk, tenner... Det var også noe. Merker det er en del jeg har fortrengt når det gjelder baby. Lille skal vel sikle et par mnd til før tennene titter frem, men det kan umulig være behagelig når sylskarpe små tannebisser skal bane seg vei opp og ut. Men du verden så skjønne de små er når de gliser med to små tenner i underkjeven...  Tenker du gleder deg allerede MaMi til dobbelt sett tannsutring... :)

 

I kveld har jeg vært flink og strikket litt videre på babyvest 2. Holder nå på med vrangbordene på toppen, så jeg håper å bli ferdig til helgen. Babyen som skal få vesten har akkurat kommet til verden og var over fire kg, så hvis minste str skal passe mer enn en uke, så må jeg få sendt den av gårde snarest! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å svare deg Babysyk - kvalmen begynte i uke 4, ble ille i uke 6 og fra uke 8 klarte jeg meg ikke hjemme. Tror sikkert at de begynner å bli lei av meg her på kk etter snart 4 mnd... Men om max 16 uker er det slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NESTEN FERDIG MED VEST NR 2!?!? Hvordan er det mulig å være så effektiv som deg?!!? Hjelpes!!

Nei, nå skal ikke jeg nevne hvor lite jeg har strikket idag..... Huff, blir flau bare jeg tenker på det.

Over 4kg var litt stort ja. Håper formen holder seg såpass at du får den ferdig.

 

Hvis de på kk er lei deg, så må jo du være 1000 ganger mer lei av de!!! De er nok ikke lei, de blir ikke lei ei hyggelig jente som deg. Ser ikke for meg at du er den som klager, syter og maser mest akkurat :) De er nok imponert over strikkingen din. Har de sagt noe?

 

 

Jeg blir kvalm når jeg blir sulten, så jeg håper denne hyppige spisingen min kan føre til at forbrenningen øker. Skal jo være veldig bra å spise små måltider ofte. For ei som allerede har litt å ta av skader det ikke å drøye litt med vektoppgang.

 

Nei, nå må jeg legge meg, skulle egentlig lagt meg for lengst!!!

zzzZZZzzzzz

 

Natta søte strikkejenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror det kan bli bra med fastelavnsris som pynt i dåpen. Har ikke helt kontroll på alt enda, men snakket nett med svigermor på tlf. Hun skal fikse alt med maten og legge det på fat, så da har jeg enda en ting mindre å tenke på. Må bare handle inn og kjøre ned til henne med det. :) Vi har en generasjonsdåpskjole som min mormor heklet til min dåp. Alle mine søsken, mine 2 søskenbarn og 2 av tremenningene mine har brukt den. Utrolig flott, og så er navnene og dåpsdato på alle som har brukt den brodert inn i underkjolen med rosa eller blå tråd. Kjempefin. Mannens familie har ikke arvekjole så da ble liksom valget lett ;)

 

Huff, føler sånn med dere som er kvalme i svangerskapet. Jeg var bare dårlig i 1 uke, men holdt på å gå på veggene av det. Hjelpes, Krølle, har du vært på KK så lenge? Kanskje du allerede var innlagt mens jeg var der.... Vilt å tenke på. Håper formen din bedrer seg snart. OMG! Du er jo en racer med strikkepinnene som snart er ferdig med vest nr. 2.

 

Så flink du er som holder deg unna snop og sjokolade på jobben, Babysyk. Små og ofte måltider skal jo være bra for forbrenningen, så du får bare fortsette på samme sti. Jeg glemte alt jeg kunne om godt kosthold da jeg ble gravid og lå bare på sofaen og spiste vingummi... hehe.. det var det eneste jeg hadde lyst på, hele tiden! Har forresten lovet mannen å ikke gjøre det samme igjen neste gang jeg blir gravid.;)

 

Så kjekt med fin vektoppgang på knøttene, MaMi! Vet du om det er vanlig at tvillinger ligger ganske likt i vekt eller om det er mer vanlig at en er liten og den andre stor?

 

Huff, håper det er en stund til lillemor får tenner. Kan ikke si jeg gleder meg til å amme da ;) hehe.... fikk et bilde av en venninne på fb som hun hadde tatt 1 uke før tennene til datteren kom frem så jeg skal sammenligne med gommene til lillemor i morgen. I dag har hun forresten vært kjempeflink å legge seg. Sovnet ca. 21.30 og har ikke våknet igjen. Vanligvis våkner hun etter 20-30 minutter og vil ha mer mat før hun sovner ordentlig, men i dag har hun sovet hele tiden. :)

 

Når har du ikm, FruLS? Godt mulig du har sagt det tidligere, men hjernen min går på halv maskin så her glemmes det meste som ikke skrives ned ;) Hvordan går det med hentesettet? Blir du ferdig til helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det ikke så fort nei. Har vært travelt opptatt denne uken, så får bare strikket i lunsjen på jobb. Akkurat satt buksebeina sammen, så har hele livet og selene igjen (er selebukse med høyt liv). Så det blir nok ikke ferdig. Da blir det postgang istedet.

 

Har tenkt å strikke sokker til lillesnuppa hennes istedet da. Hun ble fire i januar, og har ennå ikke fått gave fra "strikke-tanten". Har allerede strikket en hals til henne, så tenkte jeg skulle trylle frem noen sokker også. Blir nok ikke ferdig til imorgen, men iløpet av helgen vil jeg tro. :)

 

Utrolig stilig idè med fastelavensris i dåpen! Masse lykke til! Hva skal lillemor hete?

 

Jeg tenker det blir bollebaking og kakao på hytten hos oss ihelgen ja, etter litt lek ute i snøen må vel det passe perfekt for en fireåring.

 

Hvilke vester er det dere strikker på?

 

Jeg har forresten IKM sannsynligvis i slutten av neste uke. Har ikke helt stabil syklus ennå etter pilleslutt i oktober/november. Venter på tredje TR nå. Første tok seks uker, så fem uker. Nå til helgen er det gått fire, og merker ingenting ennå, så antar at den kommer godt ut i uken en gang. (hvis den kommer da) :D

Prøver å ha litt is i magen ift testing, venter ihvertfall over neste helg først. Men vi har vært "flinke" til å legge inn aksjer stort sett hele syklusen da, så det er jo lov å håpe. :) Men ingen sympt. ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLS - her er vesten jeg strikker på nå kommer det kanskje link til her: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=33〈=no

Blir spennende å se hva som skjer, da jeg ikke er verdens mest tekniske... Har laget en utgave i lys brun/lys blå striper, og nå lager jeg en mindre utgave med lys blå vrangbord og lys brun resten. Skal se om jeg ikke kan fixe et bilde når knappene er montert på og vestene er sendeklare. :)

 

Jeg skal heie på deg FruLS så du går rett på positiv test i neste uke! 

 

Lollo - jeg var helt sikkert her samtidig som deg, men da var jeg noen etasjer lenger oppe i høyden. Flyttet hit ned rett før jul pga funksjonsfordeling på gravideuker og kvalme. Men jeg har heldigvis vært litt hjemme innimellom, ellers hadde der klikket for lenge siden!

 

I dag var det raspeballer til middag igjen... Ganske heavy kost for en lettmett liten mage, men jeg fikk da smakt litt på. Det er egentlig noe av det beste jeg vet, så jeg blir ganske frustrert når jeg ikke klarer å spise så mye som jeg vil. Får legge det til på etegilde listen min...

 

I dag har de begynt å montere stillas på veggen utenfor vinduet mitt. Det lukter det langvarig bråk av... Tror de holder på med å pusse opp fasaden på hele huset her, men det hadde jo vært fint om de kunne pusset opp en annen side akkurat nå... Får vente i spenning å se hva morgendagen bringer... 

 

Nå får jeg prøve meg på litt strikkings igjen, så kommer det forhåpentligvis spesialleveranse med knapper litt seinere i kveld .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, den vesten var supersøt!! Hvem strikker du til? Siden du skulle sende dem?

 

SÅ kjedelig med fasadearbeid da. Du fÅr be de være litt stille utenfor ditt rom :) Kanskje henge opp en lapp pÅ vinduet? Med noen hjemmestrikka sokker...haha.. HÅper det ikke blir alt for gale!

 

Jeg var hos mamma pÅ middag idag, der var det ogsÅ raspeballer. Utrolig lenge siden jeg har spist, og det er jo sÅ godt. NÅ skal det pÅ middagslisten (som jeg har i hodet, planlegging er det lite av)..!

 

NÅ er jeg snart ferdig med en sokk, vi hadde møte pÅ jobb idag, sÅ fikk strikket litt ekstra da.. :) Buksen fÅr bare vente. Blir uansett ikke ferdig med den. NÅ skal jeg strikke litt til, sÅ mÅ jeg pakke til hytteturen. Jeg gleder meg villt til Å se venninnen min igjen, og magen hennes, har ikke sett henne siden november!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å slippe å tenke på mat Lollo :) Bortsett fra innkjøpene, det er jo endel i seg selv det også!

Høres veldig fin ut den generasjonsdåpkjolen :) Og flaks at ikke mannen din også har. Her har vi en i hver familie, så det blir vel å trekke lodd eller ta annenhver unge. Håper nesten samboer driter litt i det :)

Så bra at lillemor har vært flink med leggingen. Håper det fortsetter sånn, det er sikkert godt for dere å få mer alenetid.

 

Så koselig med sokker FruLS :) Håper lillesnuppa bilr glad. Blir de i samme stil/garn som halsen eller?

Så koselig med hyttetur. Kanskje det hjelper med litt babystøv av venninnen din!!!

Alt snakket om raspeballer har fått meg til å ville ha det. Samboer er jo fra vestlandet, så vi skal ha det i helgen:) Kjempelenge siden jeg har spist det!! Mmmmm

Blir spennende mot slutten av uken :) :) Skjønner godt at du ikke vil styre med masse testing! Jeg prøvde å holde meg unna, kjedelig å først bli skuffet over negativ test, og så mensen. Men du skal ikke få mensen denne gangen, så det er ikke noe problem! Du har ikke en viss anelse om når du hadde eggløsning da, så du kan regne deg fram til når mensen skulle kommet :)

Vi la forresten bare inn aksjer en gang den pp jeg ble gravid, så man trenger ikke alltid ha så mye aksjer for at det skal gå bra. Men husker jeg var mer optimistisk de gangene vi virkelig hadde gjort en innsats.

 

Du klarte det Krølle, å legge inn link. Og det fra mobil :) Flink!!!

 

Høres kjedelig ut med oppussing rett utenfor vinduet. Det holdt de på med i sommer på det sykehuset jeg jobber på, og jeg syns så synd på pasientene med vinduet ut. De begynte ganske tidlig, og holdt på en stund utover ettermiddagen!! Håper det går rolig for seg utenfor ditt vindu :)

Gleder meg til å få se bilde av vestene!!

 

Ha en fortsatt fin kveld!

Tror og håper jeg snart kommer meg i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm.. raspeballer. DET er godt det!! Jeg kaller dem komper (sørlandsk), og lager dem store med flesk inni. Med en klatt som smelter oppå er det rent ut nydelig:)

Mannen liker ikke, så jeg og ungene lager det hver gang han er ute og reiser. Noe han ikke er så altfor ofte, så nå tror jeg nesten han må på hyttetur eller noe snart.. hahaha.. så jeg og jentene får komper:))

 

Har vært ganske travel idag.

Våknet opp helt sausa og med skjerf .Sov med det og var et ganske tragisk syn i speilet på badet imorges, sove-sveis, et herreskjerf surret godt rundt halsen, blanke øyne og en knallrød nese! Ser det for dere?! ;) Jeg og vesla brukte litt tid på å komme oss opp og rundt og bortom barnehagen osv, osv.. så jeg var 3 minutter forsinket på jobb.

Har gått med Lambi sine små søte snørr-pakker i den ene lomma i hele dag, og Repsils Menthol i den andre:( Tenkte å ta halv dag, men ble heldigvis bedre utover dagen, så ble nesten helt til slutt.

Kom hjem, spiste wienerpølser og styrtet ut døra med resten av familien og hentet noen kule barkrakker jeg hadde bestilt av til kjøkkenet. De er sååå kule. Har akkurat pakket dem ut, og Nå... endelig skal jeg strikke.

Men er såå engstelig jeg ikke rekker det. Må jo bli ferdig med en leggis, hekle en kant og sy dem sammen! Innen imorgen kveld!!! HJæææLP:(

Så da får jeg bare kaste meg over oppgaven her dere.Kanskje slenger jeg inn et innlegg og ser hva dere skriver om senere ikveld;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har fått pm jeg Lollo.. ;) er ikke helt sikker på hvordan jeg ser det heller i grunn. Hva ser jeg etter.. og hvor??;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyvester er til to vennepar som produserer unger så tett på hverandre (misforstå meg rett, de planla nok ikke sammenfallende termin) at jeg ikke rekker å lage den babyjakken jeg ellers bruker å overlevere. Og siden begge to har fått søte små gutter, tenkte jeg det var på tide med litt forandring :) Begge familiene bor et par timers kjøretur unna oss, og siden det ikke er helt aktuelt for meg for tiden, blir det leveranse med posten... :) Kun fire små vrangborder igjen så mangler bare knappene! Fikk levert 20 stk av min mor i dag, så det burde holde... Lurer på hvordan hun tenkte jeg hadde åpning på vesten siden jeg skulle trenge så mange knapper - bredskuldra bebiser??

 

Hahahahaha... Jeg ser deg for meg Ønsker3gull... Passe snyltet og i akkurat passe humør en tidlig morgen...  stakkars deg! Godt du følte deg bedre utover dagen, og at du kunne kose deg med nyinnkjøpte barkrakker! Det ønsker jeg meg også når vi en gang skal pusse opp kjøkkenet. Grattis!

 

Som dere strikker på med leggiser og sokker som bare popper frem i lunsjer og i små kveldstimer... Sikker på at dere blir ferdig i god tid før overlevering . Jeg gleder meg til jeg snart skal gå i gang med noe til lilleprinsen. Bare en eneste vennebaby til jeg må lage ferdig gave til først, og det er det håpløse prosjektet som involverer symaskin og klipping... Kanskje neste helg - huff det ender vel med at jeg må på butikken og handle en gave i stedet...

 

Arvedåpskjole er sååå fint! Vi har også en som ble laget til min generasjon og som alle barn i familien har brukt. Med rosa og blå skrift navn, fødselsdato og dåpsdato på alle som har brukt kjolen. Etter at min mormor døde, fant vi en dåpskjole som hun hadde brukt, så den er skikkelig gammel. Lurte litt på å bruke den til nestemann, men klarer liksom ikke frigjøre meg fra tradisjonen heller.

 

Nå er det straks nattinatt for min del - må jo være uthvilt til perm i morgen :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeeeeeeiiii!!!!!!!

Jeg skal jo på hyttetur i helgen med venninnen min og datteren, og den berømte halsen står igjen hjemme på badegulvet til tørk.

Da Må det bare bli en svipptur hjemom (20min hver vei) før jeg drar til fjelles.

Sokkene er straks ferdig, gjør de nok ferdig ikveld på hytten tror jeg. Så får jeg de skreddersydd til hennes bein :)

 

Jeg er osgå enig i at arvedåpskjole er superkoselig! Vi har en dåpskjole som pappa og noen av oss barna brukte. Men ettersom pappa døde tidlig, og farmor/farfar også er gått bort er jeg veldig usikker på hvor den er blitt av. Håper den finnes et sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arvedåpskjole er veldig, veldig koselig! Vi hadde ingen spesielle i vår familie, ei heller mannen i sin familie. Så til eldstemor sin dåp for 13 år siden fikk jeg en dame til å strikke i garnet Mandarin Petit faktisk. Så foret en annen dame den og er navnene og dåpsdatoene på begge jentene mine brodert i rosa på foret inni.

Men jeg finner ikke mønsteret desverre. Har sett på Sandnes sine sider, og det er ingen av dem.

 

Leggisene er ferdige.. bortsett fra heklekanten. Fordi jeg var så dum at jeg ikke sjekket om jeg hadde heklepinne.. jeg gikk utifra at jeg hadde en i str.6. Men det hadde jeg altså da ikke!! :(Jeg kjenner jeg blir litt stresset fordi ikke alt er ferdig.

Må i garnbutikken imorgen da selvsagt for å få tak i den da altså, og kjøper nok likegodt med meg da garn til genseren/jakka og buksa i Alpacca til vesla i alpakka som jeg la med linken til her i et annet innlegg.

Så Uuuuuæææ.. neida Krølle.. her er ingen leggiser ferdig i god tid før levering!! :(

 

Håper å få det til imorgen.. så skal jeg ta bilde og legge ut her;)

 

Hvordan er det med dere idag da? Nyyyter at det er helg?:)

Krølle- har du perm? håper du koser deg og får slappet av!

FruLS- hvordan har det gått med hentesett, sokker og hals??

Lollo- er det forberedelser av dåp som gjelder nå og frem mot den store Dagen til lillemor din? :)

 

Her skal jeg forføre mannen fra nå av og ut neste uke:D i og med at EL skal være i midten av neste uke, så er det vel bare å stå på!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter.. har hatt noen urolige kvelder i det siste, så jeg har ikke fått skrevet noe her. Knøttene har hatt en del knipe i magen, uten at jeg klarer å finne ut hva jeg spiser galt. :(

 

Så flinke dere er på strikkingen. Blir helt imponert jeg, og litt misunnelig. Skille gjerne hatt tid til å strikke. Men det kommer vel. :)

 

Jeg har en kjempetrist strikkenyhet... Jeg klarte å vaske dressene jeg strikket til knøttene for hardt, så nå ser de litt tovet ut :'( og de krympet litt og er blitt ganske stive. Er så utrolig sint på meg selv og Kjempelei meg. var et uhell, men likevel..

Huff, nå gråter knøttene igjen.. Får skrive mer i helgen..

 

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God?? morgen. Huff, er oppe midt på natten nå føles det ut som. Vesla har begynt å ha en lei tendens.. å stå opp ved seks, halv syk-tiden for så å tusle ned trappa og sette seg i mørket og kose med kattungen:(

Jeg oppdaget det forrige helg hvor vi da fikk lurt henne opp i sengen vår igjen. Men hun sovner jo ikke, og da er jo både mannen og jeg utslitt resten av dagen. Når ingen av oss får sovet ut liksom:(

Er jo såå redd for at hun skal finne på noe, og måtte sette på nattalarm på huset.. for hun kan fint finne på å gå en tur ut med katten for å lage fine fotspor i snøen eller noe slikt!!! Huff.

 

Så nå ligger jeg på sofaen og hun på den andre med kattungen. Med pledd og barne-tv. Denne dagen blir laaaang.

 

Huff MaMi, det høres ikke noe særlig ut. Slitsomt med knøtter som gråter og har vondt, og like mye som det er slitsomt for foreldrene, så gjør det så vondt i mamma- og pappahjertene:(

 

Men du, jeg gjorde litt "gymnastikk" med min eldstemor da hun var baby og gråt, og jeg gjorde det på vår yngste niese for ett år siden da hun var baby, fordi det funket så godt på min egen da hun var liten. Og det funket på niesen også.De klarte rett og slett ikke å få ut lufta ordentlig selv, eller fikk ikke bæsjet ordentlig. Niesen hadde helt klart myye vondt i magen og foreldrene stakkars, de var helt utslitte:( Jo, jeg la henne på ryggen på et pledd (godt og varmt rundt og under henne, også for at hun skulle føle seg trygg), så holdt jeg fast og forsiktig rundt legger og knær og sakte men bestemt skøv knærne opp mot brystet, gjerne over magen altså.Kanskje holder noen sekunder når knærne er der oppe ved brystet. Ofte så spenner de seg jo fordi de jo allerede har vondt, men da er det ekstra viktig å holde bena oppe litt og bare å holde på, holde på.. heller snakke forsiktig og mykt. Dette gjorde jeg mange gangen, og noen ganger strakk jeg bena hennes heeelt ut når jeg tok bena tilbake igjen liksom.. for å strekke ut. Imens jeg holdt på snakket og pludret jeg mykt og mildt til henne og så henne inn i øynene. Det tok fokuset bort fra det vonde. Hun smilte først, så gjorde grimaser og så kom lufta eller hun bæsjet. Det er bare rett og slett massasje av magen. Hverken noe mer eller mindre.

Da eldstemor var liten, badet jeg henne hver kveld og hun fikk den massasjen naken på badet med litt olje på hendene. Babyer knytter hender mye, og synes det er befriende at man drar forsiktig fingrene deres ut. Det samme med armene. De har jo sjelden armene strake, rett ut og jenta mi syntes ivertfall det var deilig å bli massert slik. Men badet var varmt, og de blir fort kalde etter både bad og masssje når man går ut av rommet.. så da pakket jeg henne ekstra godt inn etterpå og koste på fanget med amming før natta.

 

Ja, det gjorde susen for disse to jentene som jeg har prøvd det på. Vesla på fire her hadde aldri vondt i magen, og ikke fikk hun bade hver dag heller:D men hun fikk den masssjen av og til hun også, og syntes det var godt. Men hun trengte det liksom ikke så mye som eldstemor da hun var baby.

Verdt et forsøk Mami?;)

Uansett... jeg håper det går over snart!!Stakkars knøtter,og stakkars dere foreldre nå som det holder på! :(

 

Puhh.. jeg er glad det er barne-tv her ivertfall. Det var det ikke for 13 år siden da eldstemor var liten og hun våknet klokka fem. Da synes jeg å huske det bare var å vente til barne-tv klokka åtte på NRK (Super fantes jo ikke!!) og til alle de andre husene slo på lyset hos seg for å stå opp!!

Det var hakket verre enn dette faktisk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Lollo.. jeg har veldig lyst til å se denne linken du snakket om for noen innlegg siden altså:) Kan du sende meg en pm tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært litt stille her nå syns jeg....

Jeg trodde jeg skulle bli skikkelig dårlig igår - med magesjau, men heldigvis er jeg bra igjen idag. Det går jo norovirus (sånn skikkelig magesjau både forran og bak) og det frister jo ikke veldig!!! Ble tidlig kveld på meg igår, og jeg hadde mer enn nok med meg selv, så da fikk jeg knapt vært innom her.

 

Så kjedelig å glemme halsen FruLS, men bra du kom på det så du fikk hentet den. Sånne ting hadde irritert meg hele helgen. Håper du koser deg masse på hyttetur og at været holder seg fint :)

 

Huff MaMi, ikke godt med to knøtt med magevondt. Håper tipset til ønsker3gull kan hjelpe! Jeg har ingen forslag dessverre. Men kanskje hs kan komme med tips neste gang dere er der.

Så trist med dressene! Det var virkelig kjedelig. De som var så søte. Jeg har hørt at hårbalsam skal hjelpe på tovede plagg, så kanskje du kunne lagt de i bløt i vann med balsam og strukket litt i dem.

 

Krølle, håper du har perm nå og nyter sykehusfriheten :) Og at formen er bra!

 

Lollo, du er vel fullt opptatt med dåpsforberedelser. Håper du har alt under kontroll :) Har en følelse av at du har det!

 

Vi har en rolig lørdag. Samboer leser og jeg strikker. Er snart ferdig med halve vesten. Den strikkes i to deler. Kan ikke skjønne at den kan bli stor nok!!! Må jo være supertynn for å få den på. Blir nok gave til en som er litt mindre enn meg.....

 

ønsker3gull, håper du får deg en liten powernap iløpet av dagen. Ikke morsomt når minste har en tendens til å ta seg en tur ut. Det hjelper ikke å si at kattungen må sove da? For det er jo en liten baby. Kattunger er forresten supersøte, så jeg skjønner jo hvorfor hun står opp så tidlig for å kose med den ;)

 

Ha en fortsatt fin lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på dere! Kortvarig perm på meg denne helgen . Har akkurat fått montert opp hele juletreet med diverse drinker :) Hadde noe elektrolyttfeil, så fikk ikke være hjemme lenger. Æsj! Fikk kranglet meg til å være hjemme på dagtid i dag, siden mannen har jobbet og alle mulige barnevakter var utilgjengelige. Det har gått fint. Prinsen sto opp og startet en film helt av seg selv, så jeg fikk sove til halv ti :) Snillingen min! Vi har brukt dagen på å bake shillingsboller... Prinsen har ordnet det meste med meg som kommandant på en stol ved siden av. Jeg klarte å smake på en, og den var ganske nammi... Prinsen synes bollene var veeeeeldig gode og jafset i seg fem stykker på kort tid. Og så måtte han ha en "pause" for å sette seg på do - hehehe, man lærer best av erfaring... Men han har tydelig ikke tatt helt skrekken, for han hevder at han skal spise bolle til dessert også. Synd jeg ikke får vært hjemme og sett om han faktisk orker det etter plukkfiskmiddag, som er hans nye favoritt :) middagsgjester skulle vil også ha i dag... Håper på å få komme hjem i morgen ettermiddag, for det er kjedelig å være her på en lørdagskveld :(

 

Sånn magemassasje husker jeg at vi også praktiserte. Prinsen måtte settes i "bananstilling" med beina godt krøllet opp under seg for å få ut godsakene. Og enda trykket han så han ble helt mørkerosa i ansiktet. Men så fornøyd etter alt var overstått... Endte ganske ofte i et bad ettersom bæsjem kom med høyt trykk :)

 

Kjedelig med omveier til hyttetur, men enda kjedeligere å være fremme når man oppdager hva man har glemt. Jeg er et surrehue uten like og har ikke mindre enn to ganger klart å reise i forveien på hytta med prinsen, for så å oppdage at jeg har glemt hyttenøkkelen... Heldigvis er det åpent og varmt venterom på togstasjonen like ved, men det er jo alltid kjedelig å vente uten mål og mening, når man egentlig vil varme opp hytta og forberede litt middag til de andre kommer. Nå har vi laget en fin plass for en krisenøkkel, så neste gang jeg glemmer nøkkelen, kommer jeg meg inn likevel :)

 

Stå tidlig opp i helgene er ikke spesielt morsomt nei, jeg skriver under på den!  Vi har også hatt våre morgenstunder mens det strengt tatt er natt i hodet mitt. Husker en stund prinsen våknet i sekstiden - blid og fornøyd og klar for morgen. Så var det opp og få i han litt frukost, leke litt og så ble han stuptrøtt igjen i halv ni tiden og måtte sove morgen/formiddagslur på flere timer. Da hendte det relativt ofte at jeg sloknet samtidig :) deilig med en liten lur! Nå vet heldigvis prinsen at det ikke er lov å vekke foreldre før kl åtte i helgene, og ordner seg selv på morgenen. Han blir vel lykkelig når lillebror kommer til verden og vi må opp tidlig vi også...

 

Ble ferdig med vest nr to i går, og har sydd i knapper på begge vestene. Nå lager jeg noen små tilhørende sokker av restene av restegarnet :) håper jeg kan få tatt bilder i morgen, så kan dere få se resultatet. Ble ganske fornøyd, i hvert fall med den minste vesten. Alt går lettere med nr to vettu!

 

Nei, nå skal jeg surmule litt over at jeg tilbringer lørdagskvelden i sengen, og strikke en liten sokk som trøst :) fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg tenkte når jeg begynte var "montert juletre, herregud har dere hatt juletre fremme helt til nå". Men så så jeg at det var maten som var oppe.

 

Får du se på tv der? Har du tv på rommet?

 

Jeg er alene hjemme i kveld. Samboer skal møte noen kamerater, spise og drikke til langt på natt. Er sjelden han møter dem, så det er jo koselig for han da. Jeg kan jo ikke drikke uansett, så jeg er like glad jeg slipper en edru kveld på byen :)

 

Skal notere meg den magemassasjen. Var det samme måte du brukte Krølle? Jeg hadde masse problemer meg magen som liten, så jeg tror jeg får bruk for disse tipsene.

 

Du er så flink Krølle!! Ferdig med to vester allerede!!

Jeg er ferdig med halve vesten. Nå har jeg gått over til babyjakka. Utrolig klønete å gå fra pinne nr 9 til 2,5 men ble vant til det etter noen runder. Får se hvor lenge tålmodigheten varer før jeg blir for utålmidig og må over på pinne nr 9. Det syns jo ikke at jeg har strikket engang jo!

 

Så flink prinsen din er som har laget shillingsboller nesten helt alene!! Han er jo skikkelig stor gutt :) Skulle likt å sett på når han spiste 5 av de. Det er jo ganske mye selv for en voksen.

 

Hva slags sokker strikker du?

 

Titter innom her litt senere, så kan vi jo holde hverandre med selskap Krølle:)

 

Ha en fin lørdagskveld til dere som titter innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe TV på meg... Den de har her er så stor at jeg blir kvalm av å se på den. Kan liksom ikke slenge meg ut over sofaen på dagligstua heller, for der sitter alle kommende pappaer og venter på bedre tider . Har vært skikkelig kvalm etter at jeg spiste den bollen... Sukk - hvorfor har man lyst til å spise mat som kroppen deretter ikke vil ha?!?

 

Jeg strikker helt vanlige sokker i babystrikk. Ikke noe fancy i det hele tatt... Rett - vrang, hæl og rett vrang, tå. That's it. Eneste jeg har gjort er å lage sokken lys brun og med lys blå hæl. Det går veldig fort å lage så små sokker, så det blir sikkert tråd nok til et par sokker til.

 

Var samme tøy og bøy prinsippet vi også brukte på prinsens mage. Vi likte også å gjøre det på badet, men oftest før kveldsbadet, da vi fikk ordnet opp i "resultatet" av massasjen i samme slengen :)

 

Håper du koser deg med alenekveld og strikkings... Hopp fra pinne 9 til pinne 2,5 må være helt grusomt. Jeg hadde problemer nok fra pinne 3,5 til pinne 2, men nå er jeg storfornøyd med pinne nr 2,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leggvarmerne ble ferdig akkurat i tide! Puhh.. :)

Nå har vi nettopp kommet hjem fra bursdag, lagt barn(alle er her i vinterferien:) ) og nå sitter vi i hver vår sofa med hver vår laptop på fanget og gomler digg og drikker brus.

 

Bursdagsbarnet ble veldig glad, hun fikk litt annet dill og dall i tillegg.. og ble helt i ekstase over en ny type neglelakk (svart med fargeglitter i) som visstnok er det hotteste på markedet nå. Hun fortalte at hun har ventet sååå lenge på å finne en slik neglelakk og de har vært utsolgt overalt visst. Gjett hvem som var heltene som kom med en slik pakke da?! ;) viiii :)

Det er kos:)

 

Huff, jeg syntes det hørtes gørrkjedelig Krølle, å ikke ha tv på rommet??!!! Det hadde ivertfall fått tiden til å gå tenker jeg.

Husker da jeg lå på soverommet her hjemme i tre måneder. Etter noen uker klatret og fikset og ordnet mannen med en laaang kabel og en skjerm og fjernkontroll på soverommet så jeg kunne nyte det mellom "slagene". Det var jeg veldig glad for husker jeg!

 

åh MaMi.. Så UTROLIG kjedelig med dressene du strikket!!! Stakkars. Du er sikkert fortvilet nå. Nå har jeg gjort det samme selv før.. men den genseren var kjøpt. Det er jo MYE verre med noe som er hjemmelaget!! :( Den gangen prøvde jeg ikke å bløtlegge igjen, men synes ikke det høres så dumt ut med ideen til Babysyk her. Jeg hååååper du får det til!!!

 

Babysyk, godt du ikke har blitt syk! Noro-viruset eller noen andre virus for den sakens skyld vil vi ikke ha!!! :( Fysj og æsj.. bort med det!

Du får kose deg som best kan alene du da;)

 

Her vet jeg neimen ikke hva jeg skal "begynne" på nå etter at leggvarmerne ble ferdig. Jeg glemte å kjøpe garnet til jakka i Alpakka idag da jeg kjøpte heklenåla:( men.. jeg har jo flere uferdige prosjekter også da. Hadde vært faktisk veldig godt å ha unnagjort noen ferdigstillelser av diverse strikkeprosjekter!

Hadde forresten med en kjole til datteren til kusinen min som også var i bursdagen idag. Hun hadde bursdag tidligere denne uka. Kjolen har jeg sydd selv i lys rosa chenille(velour) med hvit blonder, to fugler som lommer, en stor englevinge bak på ryggen, en stoor perleknapp til å feste kjolen i nakken og så hadde jeg trykket navnet hennes på foran på brystet.

Hihi.. gjett om det var en 7-åring som var glad?!!! Hun nistirret på kjolen med glitrende øyne og et STORT smil:))

DET er sånt som varmer hjertet mitt. Det er takk nok liksom:) å se den lille gode jenta gleeeede seg til å tre en ny kjole over hodet, med sitt eget navn på;)

Da er det artig å lage ting!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine leggvarmere Ønsker3gull!! Du er så flink til å lage små detaljer på prosjekt slik at de bli ekstra fine! Kan godt skjønne at bursdagsbarnet ble godt fornøyd... . Jeg blir inspirert... Og veldig imponert over at du syr klær! Du må være et funn å ha i familien!

 

Jeg har klart å snike meg til noen timers perm i ettermiddag også, så da skal jeg få mannen til å hjelpe med bildeopplastingen av mine små prosjekt også :)

 

I dag skal jeg få hjemmelaget tomatsuppe til middag. Gleder meg veldig til det, for jeg har faktisk aldri smakt det... (lenge leve TORO). Men nå har mannen kastet seg over suppelaging fra bunnen av. Det ble sinnsykt godt forrige helg med blomkålsuppe, så forventningene til dagens måltid er skyhøye :)

 

Prinsen begynner å bli godt vant til at jeg ikke er hjemme. Fredag da han skulle legge seg, fant han meg hvilende i min egen seng og sa - hva gjør du her? Hahahahaha... Gjett hvor han pleier å sove når jeg er borte :)

 

God søndag til alle sammen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine leggvarmerene ble Ønsker3gull! Enig med KrØlle, du er flink med små detaljer - det lille ekstra. Skulle Ønske jeg hadde det i meg også! Og den kjolen, hØres jo bare fantastisk sØt du!!! Kan skjØnne hun ble glad, og at det er ekstra morsomt å gi. Da er det verdt alt strevet :)

 

Blir spennende å hØre hva du begynner på nå. Hadde jo vært greit å få gjort ferdig noen påbegynte prosjekter, det er ihvertfall veldig deilig når de endelig er ferdig!

 

Så kjedelig å ikke kunne se tv KrØlle!!! Er ingen tv-slave, men i helgen ser jeg endel på tv!

 

Mmmmm, tomatsuppe, det lagde jeg endel av fØr. Det er utrolig godt og mye mer smakfull enn TORO sin!! (Som jeg forsåvidt ikke er så glad i). En annen suppe som er å anbefale er gulrotsuppe :) Det er også mmmm kjempegodt. Jeg liker den med ingefær og litt chili, men det blir kanskje for sterkt for magen din nå? Da må dere ha stavmikser da. Blomkålsuppe er også nydelig! Vi hadde det en gang i uka en periode, blomkål og brokkoli sammen. Ok, nok om suppe!

 

Jeg sov som en stein i natt. Pleier vanligvis å våkne når samboer kommer hjem sent/midt på natta, men ikke i natt, det var godt. Hadde gitt streng beskjed om at han ikke skulle vekke meg (og minnet han på at jeg tross alt er gravid - gjelder å bruke det man har) Han pleier å legge seg inntil meg for å varme seg, en iskald kropp inntil seg om natten gjØr at jeg våkner, og blir liggende kald, mens han sovner god og varm.. Grrrrrrrr!!! Hehe.

 

Fikk strikket litt på jakka igår, så det syns at jeg har kommet videre.

 

Lollo, håper du koser deg i barnedåpen til lille og at det har gått kjempefint i kirken!

 

MaMi, hvordan er det med knØttene idag? Håper magen er bedre!

 

Ha en fin fastelavnssØndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag :)her har jeg vasket hus og ryddet med bare lille damen i hus. Måtte det idag, for imorgen skal jeg til en leverandør og se på sommervarer. DET blir moro det.. men vanskelig;)

De tre store, pappa, vovven og besteforeldre er på skitur. Jeg er fortsatt potte tett i pappen, og hverken lukter eller smaker noe. Dessuten vondt i bihulene:( Inatt våknet jeg av at jeg hadde vondt i tennene! merkelig.

Men regner med at det tar et par dager nå, så er det over.

Idag er siste lusekur for lille damen.(en kur igjen 8 dager etter første kur) Heldigvis!! Men håret hennes blir knusktørt og hun klør seg nesten til blods, så det er ikke noe hyggelig for henne. Glad jeg har Aloe Vera som jeg smører i nakken og bak ørene hennes, det hjelper mirakuløst mot kløe og svie!:)

 

Vel.. jeg syr ikke så altfor mye til familien. Huff. Der har jeg faktisk dårlig samvittighet. Det jeg lager gir jeg ofte bort i bursdag, jul og vertinne/vert-gaver. Men alle jentene har fått like sett ponchoer, alpeluer, skjerf og votter i sånn gammeldags stil (jeg har også det), og lille damen har mange hjemmelagde kjoler.. til hverdags og fest. Men jeg syr ikke så mye klær utover det altså. Blir mest interiør jeg lager. Jeg er litt sånn.. syr det ene halve året (sommerhalvåret) og strikker høst og vinter.

Håper jeg kan få lov til å prate med dere her til våren selv om jeg kanskje setter meg bak symaskinen istedet for å strikke!;)

 

Mmm.. hjemmelaget tomatsuppe. DET er godt det!! Gjerne med gin i;).. og med bruschetta, brødpinner eller lignende:)

Hmm.. der satte dere meg på en idè. Jeg får droppe gin`en da:)

 

Nei, nå tror jeg jeg skal kose litt med lille damen før hun må til pers og ny lusekur må settes:(

 

Håper det går bedre med knøttene MaMi, og at dagen er strålende for deg og vesla idag Lollo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...