Gå til innhold

Ny strikketråd!


Frk Hansen

Anbefalte innlegg

Her bare raser det inn innlegg!!

Da har jeg noe å skylde på siden jeg ikke har fått strikket noe. Er så trøtt, så har egentlig lyst til å legge meg, men det er litt i tidligste laget...

 

Så deilig med ro i huset MaMi :) Sikkert rart, men godt. Og hvis du får gjort noe nyttig mens de er borte, så er jo det gull!! Jeg legger alltid store planer, så får jeg kun gjort en brøkdel!!

Tror jeg skal føde på A-hus. For der har de pasienthotell. Kunne søkt Ullevål, for det er nærmere, men syns det er litt slitt der. Har egentlig glemt å tenke på det de siste ukene, så da blir det nok A-hus :) Gjør jo vondt uansett hvor man føder ;)

 

Hvor skal du føde Camillok?

 

Høres ut som du har fått en god fangst med garn FruLS :) Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet! Blir spennende å høre hva det blir ut av prosjektene. Kanskje til din egen spire :)

Bra takkekortene ble bedre nå :)

Høres bra ut å ha kontroll over økonomien :) Da kan du ha hele styringa og han merker ikke garnkjøp så lett, hihi

 

Har brukt tannlegeunnskyldningen når jeg var på ultralyd, så vil ikke skryte på meg noen tannproblemer. Og så måtte det registreres og da skrev jeg at det var lege. Men tenke å si at det var senebetennelse - forebyggende før den blir for ille. Da får de være fornøyde! Men bare hvis de spør!

 

Høres fantastisk ut og komme hjem til den middagen og opplegget mannen din har for kvelden ønsker3gull :) Det er sånn dagens kvinner skal ha det, at mannen varter opp :) Så blir det kanskje litt aksjer etterpå, i tilfelle EL er rundt hjørnet.

Jeg er også skikkelig godtesyk!! Eller på noe salt!! Vurderte å koke opp vann og ha i en kopp med buljong, bare for å få litt saltsmak, men tror ikke det er så godt! Holder på å gå på døra!!! Og jeg som har vært så flink i det siste!! Kan ikke skeie helt ut!

 

ååå, har du bloggadressen enda, så vi kan ta en titt? Er sikkert masse fint der!! Høres ut som du skal få ta deg en tur til oss og style opp litt. Bare så synd lommeboka ikke er like med på den! Har du vært inne på http://lidenskapelse.blogspot.com Der er det utrolig mye fint!!

Jeg har så lang ønskeliste over ting jeg har lyst til å lage, men får aldri ut fingeren!!

 

Hilsen

GODTESYK!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har gjestene dratt etter et vellykket ertesuppe-og-pannekake-lag. Venneparet vårt hadde med guttungen på 4, han fikk den store gleden av å knuse pepperkakehuset (jada, litt i seneste laget), og hadde det helt topp :) Vi diskuterte senest i helgen hva vi skulle gjøre med det huset... Så det løste seg til stor glede for oss alle! Guttungen var helt vill etter magen forresten, det var veldig koselig. Lillegutt i magen "belønnet" med litt skikkelige spark, så det var liten tvil om at det var liv i magen :)

 

Så koselig med tidlig graviditet da babysyk, nå er jo nervesystemet anlagt, så da er risikoen for å miste veldig mye mindre :) :) :) Selv om ukene frem mot 2. trimester, og egentlig frem til man kjenner liv synes jeg - er laaaaaange. Kanskje det blir mindre langdrygt når man har flere små å passe på fra før av? De fleste leger er rimelig elendige når det kommer til svangerskap og fødsel, synes jordmor er mye bedre - og de har mye bedre tid. Du kan jo snike deg til å ha en første kontroll med jordmor rundt uke 12 også ;) Jeg følte i hvertfall at det var lenge mellom uke 11 og uke 18. Nå derimot er det kontroller hele tiden...

 

Prinsippielt kan baby i magen snu seg helt frem til fødselen, statistisk sett er 25% i seteleie rundt uke 30 og bare 3-4% ved fødsel. De fleste snur seg med hodet ned mellom uke 30-33 mens det fortsatt er god plass, men noen liker å flippe frem og tilbake helt frem til termin. Min baby ligger i det man kaller etablert seteleie, vi oppdaget det på ultralyd (i india) i uke 32, og jeg er HELT sikker på at han har ligget slik siden. Mener at han snudde seg til seteleie i uke 31. Det er også litt forskjell på hva slags type seteleie, min ligger i det som kalles Frank Breech, som er når baby ligger med bøyde hofter og rette knær - altså rett opp. Disse babyene ligger på en måte "fast" og det er vist meget sjelden de snur seg... Angående ytre vending er det forskjell fra sykehus til sykehus om de tilbyr dette. ytre vending er vist å redusere antall setefødsler noe, men ikke vist å gi bedre utbytte i form av overlevelse for barnet, og det er opp til hvert enkelt sykehus om de vil utføre dette eller ikke. Det kan oppstå komplikasjoner og operasjonsstue skal stå klar til hastesnitt under prosedyren. Det kan også bli småblødninger som ikke har betydning hos Rhesus positive mødre, men jeg er selvsagt Rhesus negativ... Uansett: de greide ikke å rikke på lillegutt engang. Der sitter han så fint så, men rumpa ned i bekkenet mitt!

 

Ellers hadde mannen sniktittet på bildene mine fra fredagens bekkenmåling, og det ser ut til at jeg har finfine bekkenmål :) :) :) For en lettelse! Så det går mot setefødsel her! Skal inn til gynekolog og bli beroliget (forhåpentligvis...) en gang til før det braker løs. Merker at fødselstanken aldri er langt borte om dagen. Hmm... Kanskje jeg skulle pakke fødebaggen? Kan jo skje når som helst nå, men det kjennes ikke spesielt nært forestående ut. Har en drøss med tøybleier jeg skal sy også! Det var bare å finne frem motivasjon/energien.

 

Skal forresten føde i Kristiansund.

 

Fra tidligere tider hadde jeg et ned-i-vekt-prosjekt, synes en kopp med varm sjokolade er bedre ved ekstrem godtesykhet enn annet godteri, den kan man nyte leeenge :) Stort sett greide jeg å holde meg til Options, men når det var riktig ille lagde jeg meg en kopp ekte varm sjokolade. Må smile når jeg tenker på hvor mye jeg koste meg med den sjokoladen :) Og strikketøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koste meg med innlegget ditt Camillok!! Så mye interessant informasjon skrevet på en så god og forståelig måte!!! Langt ifra hva jeg hadde klart!!!

 

Er mannen din lege? Siden han hadde sett på bekkenmålene dine? Eller er det sånn man kan lære seg til på internett.

 

Ser ikke ut til at du har annet valg enn å forberede deg på setefødsel da. Kanskje mer realistisk enn å håpe på at han snur seg, siden han sitter "som støpt". Ei jeg jobbet sammen med tidligere fødte tvillinger i setefødsel, og hun har ikke spesielt brede hofter - ikke for det blotte øyet ihvertfall....

 

Er vel greit å småpakke litt kanskje. Men ville ventet med matpakka ;) Det kan jo hende du går to uker over også. En venninne av meg var skikkelig klar en mnd før fødsel, og ville knapt dra i butikken i tilfelle hun skulle føde. Hun gikk 2 uker over og jeg tror det var skikkelig lange uker!!! Ble jo på en måte 6 uker å vente.

 

Vet ikke om du mente meg eller bare generelt at ventetiden går fortere når man har små å passe på, men jeg er førstegangs, så dette går treigt ja!!!! Nå gleder jeg meg til vi skal spre budskapet til resten av familien og "verden" slik at det ikke må holdes hemmelig lenger. Min familie vet om det, og jeg merker at det hele blir mer virkelig når vi kan dele det med noen :)

 

Lurt med varm sjokolade!! Skal notere det. Hvis man i tillegg tar seg det lille ekstra bryet med å lage den fra bunn og vaske kjelen, så hjelper det kanskje enda mer.

Jeg ente med å varme hvitløksbaguetter jeg da. Mmmmmm!!

 

Har også hørt at jordmor har bedre tid, så det blir nok bare med denne gangen hos lege. Om jeg ikke trenger det av medisinske grunner senere. Eller hvis det blir full krasj med jordmor. Har bestilit time hos jordmor også, tror det var i uke 16. Det er lenge til, men vi skal nok ta en UL i mellomtiden :)

 

Var det sånn at dere ikke hadde handlet inn utstyr til babyen enda? Har dere valgt dere ut noen alternativer? Spennende å høre hva slags vogn du har valgt. Jeg småtitter litt på internett :)

 

Nei, nå er det dusj og rett i seng :) Har lengtet etter senga i mange timer allerede :)

God natt jenter!!

I morgen er det "lille-lørdag".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det mye morsomt Babysyk, altså, i den linken du sendte meg:) Bloggen min er ikke oppe og går lenger, og det er ingen mulighet for å gå inn på den og se gamle innlegg desverre.

Men du skal absolutt få adressen dersom jeg velger å starte opp på nytt igjen. Husker det var mye moro med den også.

 

Vesla vår her lå også i seteleie. Vi hadde planlagt keisersnitt, men visste ikke at hun lå i seteleie før de åpnet meg opp. Hun lå ikke med strake bein, men med beine bøyd oppunder seg.. med knærne bøyd altså. Hun hadde nok også ligget slik en stund, for hun ville ikke rette ut beina sine med en gang:)

Men det tok ikke lang tid det altså:)

Keisersnitt var en utrolig fin opplevelse. Sikkert fordi det var planlagt også. Første gang jeg fødte var det vaginalt, så nå har jeg begge opplevelsene med meg.

 

Kakao var en god idè å bruke for å tilfredsstille søtsuget Camillok. Det skal jeg huske. Ehh.. buljong hørtes ikke like spenstig ut Babysyk:D

 

åhh.. nå er jeg trøtt nå. Mannen og jeg har en date i senga vi forresten:)

Natta dere.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen strikking på meg igår, men derimot fikk vi (jeg) skrevet alle takkekortene! *klapp-på-skulderen*

Jeg skrev kortene, mens mannen puttet i konvolutt og skrev navn på den. Lettere skrivekrampe på slutten, etter 78 skrevne kort.

 

Det blir spennende den siste tiden mot fødsel Cammilok. Det høres jo ut som at du har odsene med deg for å klare en setefødsel.

 

Krysser fingrene for at det var full klaff hos deg igårkveld ønsker3gull!! Her er jeg mer og mer bekymret for at vi bommet på EL jo flere dager det går. Vi var mest aktiv de første ukene, men sannsynligvis var jo EL seint, siden TR ikke er kommet ennå.. Det blir spennende frem mot helgen og se om TR kommer. Har det på følelsen, begynner å kjenne litt murringer.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff FruLS, jeg håper det ikke stemmer at TR kommer hos deg!!

Jeg tok en el-prøve igår kveld.. den siste jeg hadde. Tror dere ikke jeg fikk feilmelding da dere?!!! :( den SISTE testen liksom!! Argggh!

Har bedt mannen om å kjøpe en ny pakke med 7 i på apoteket idag. Men jeg har overhodet ikke vondt! jeg har ingen merkbare symptomer på at jeg kan ha EL. Hva betyr dette liksom?

Jeg pleier å få skikkelig harde menssmerter!

 

Jeg er helt utslitt idag jeg dere. Puhh.. kjenner på meg at det har vært harde økter på jobb hele uka.

Sov idag frem til halv elleve. Mannen tok med seg vesla og leverte henne i barnehagen imorges. Kjenner jeg har litt dårlig samvittighet for ikke å ha henne hjemme, siden jeg er hjemme. Men jeg er såå sliten, og igår uuurtrøtt, så jeg bevilget meg denne dagen. De store er jo hjemme, og de henger over meg her de også.. selv om de finner på mye å gjøre selv.

Imorgen er det jobb igjen. Gleder meg til det altså, det er gøy:)

 

Igår opplvede jeg det jeg følte som å bli "hugget i ryggen" av venner:( de var fryktelig leit og jeg ble enormt skuffet. Venner vi trodde var de nærmeste vi hadde. Men det verste er at da jeg trodde jeg hadde overreagert og trodde de kanskje ikke visste hva de hadde gjort, så det virket som at de skjønte de hadde gjort noe galt, men prøvde å unnskylde seg og virket beklemte. Men fortsatt stod de på sitt!!

Jeg la meg lei meg, sint og enormt skuffet igår.. og våknet idag og følte det hele var surrealistisk.. men fortsatt like skuffet. Men jeg er nå engang bygget slik at det som nå skjer er at jeg tar mer avstand og lukker meg mer når det gjelder dem. Jeg blir utrygg rett og slett, og det resulterer i mindre interesse fra min side. Mannen min er også skuffet og litt sjokkert, men han er mer fattet. Egentlig tror jeg han er mer fattet fordi da er han mer som en klippe for meg.

 

Jeg må begynne å være litt mer kritisk jeg tror jeg;)

Ikke snill mot alle;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffda Ønsker3gull, hØrtes absolutt ikke kjekt ut. Utrolig kjedelig med 'venneproblemer'. Er det noe som kan være forbigående, eller er det 'for alltid'?

Utrolig dumt å miste evnen til å stole på folk pga uenigheter og dolking! Er så trist det!

Håper det ordner seg på et vis og at dere kan finne tilbake til vennene likevel. Eventuelt at dere finner nye venner som dere FAKTISK kan stole fullt og helt på, og som er der uansett hva!

 

Jeg er ihvertfall heldig at vi har sånne venner. Vi er en gruppe på seks par som har holdt sammen nå i over åtte år. Jeg er bare med dem, så hvis noe skulle ha skjedd, vet jeg ikke hva jeg skulle gjort! Setter så utrolig stor pris på dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, vi kommer helt sikkert til å fortsette å være sammen med dem, men vi kommer nok til å være litt mer forsiktig med hva vi snakker om osv.

Men vi har andre venner som er svært gode venner altså, så ingen fare sånn sett:) Vi er veldig heldige sånn sett. Men likevel synes jeg det blir helt snålt å holde på slik når vi er voksne mennesker. Blir litt for dumt også. Jeg har fordøyd det litt nå.. og jeg skal heve meg over det og ikke ta det hele opp med dem. Spør de, ja da skal de få svar, men..;) Like greit.

Poenget er at jeg ble skuffet og trodde aldri de var sånne mennesker!!

 

Jaja. Jeg kjenner litt i magen her ivertfall, om ikke annet, så gleder meg litt til å ta el- test ikveld:)

Tenkte å strikke litt nå, før kjøttakelaging:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det hørtes ikke kjekt ut ønsker3gull... Håper det er noe som kan ordne seg. Uansett så er det bra du har en klippe-mann :)

 

Det her med EL ja, det er jo ikke hver syklus at man har EL desverre. Jeg er hellig overbevist om at jeg ikke hadde EL 1. PP, mensen kom etter bare 22 dager også... I 2. PP, da spira satt hadde jeg EL kl 10.00 under frokosten da vi ferierte på Madeira ;) nøyaktig 14 dager etter forrige mens. I uken før forventet mens ble jeg litt forvirret da jeg begynte å kjenne på mensmurringer allerede etter 3 uker, syntes det var rart da jeg var såååå sikker på EL-tidspunkt! Gikk med murringer i flere dager, og husker godt at etter 4 dager slik så tok jeg en test på morgenen for å være sikker på at jeg ikke var gravid slik at jeg slapp å gå og titte i trusen hele tiden av frykt for å blø meg ut i de lette sommerklærne... Ble helt skjelven og mo i knærne da det ble pluss på pinnen, hadde som sagt trodd dette skulle ta tid.

 

Så; FruLS: mensmurringer kan være både positivt og negativt, men her i gården var det tydeligvis positivt når det var murringer i flere dager uten tegn til TR :P Krysser fingre!

 

Babysyk: ja mannen min er lege, jeg også forsåvidt (har ikke lov til å kalle meg lege rent juridisk da jeg ikke har hatt turnus enda, men jeg betaler lisens til legeforeningen og har jobbet som lege etter studieslutt...) Blir et år til å vente før turnus nå da :)

 

Ellers så er jeg helt i taket happy nå, jeg skal velge turnusplass nå på mandag og har lurt på å velge sykehuset i østfold. Litt risky å velge plass når vi ikke vet om mannen får jobb der, men etter en kjapp telefon til en hyggelig dame ved sykehuset der er jeg 99,9% sikker på at det ordner seg - og det som er enda bedre er at vi kan bli boende i hvertfall 5 år!!!! Huskjøp???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser alt jeg har jeg! Men samtidig er det veldig skummelt. Ihvertfall siden vi ikke har en buffer-konto med penger. Menmen, alt ordner seg vel.

 

Spennende med turnusplass og jobbsøking da! Håper du får plass der du ønsker, og at mannen får den jobben han vil ha!

Er det allmennleger dere er begge to? Eller spesialisering?

 

Huskjøp er veldig kjekt da! Vi kjøpte leilighet for halvannet år siden, utrolig spennende prosess. Jeg gleder meg allerede til neste gang (men det blir ikke før vi trenger mer plass, dvs etter første/andre barn). Vi har nå en 80kvm leilighet med to soverom. Koser oss der, så lenge det ikke ser så bombet ut (som det igrunn har gjort de siste ukene). Men nå er ting på bedringens vei, og det begynner å ligne et hjem igjen, og ikke en søppelfylling.

 

Nei, huff, tror jeg må ta meg en tur på toalettet og sjekke..hehe.. Skjønner hva du mener med lette sommerklær, selv om det nå ikke akkurat er sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig spennende! Mannen min er godt i gang med spesialisering innen generell kirurgi - jeg ble så glad når jeg i dag fikk vite at sykehuset i Østfold utdanner til ferdig spesialist i generell kirurgi, og at han kan begynne på grenspesialisering der også etterpå. Det vil si ca 5 år fØr han må til Oslo i 1,5 år.

 

Jeg skal ha turnus fØrst, og er helt sikker på at jeg får plass i Østfold da jeg har veldig godt nummer (lenge leve loddtrekning... Fikk elendig fØrste gang og det er derfor jeg ikke er i turnus allerede...). Etter det er drØmmen å bli gynekolog/fØdselslege, men da dette også er et kirurgisk fag med hØy vaktbelastning passer det nok dårlig med små sØte... Allmennpraksis og psykiatri står forelØpig på topp 3 også. Har forsØkt meg i 7 mnd i psykiatrien nå og trives forsåvidt godt med det. Allmennpraksis er et blodslit, og det blir spennende å se hva samhandlingsreformen skal gjØre yrket til. Vi får se...

 

Håper jo på å få et par babyer til også da... Så jeg Ønsker 3 gull jeg og ;) Men vi får ta nr 1 fØrst og se! Blir uansett ikke noen nr 2 fØr turnus er ferdig - og det tar 1,5 år fra neste februar.

 

Når det gjelder hus Ønsker jeg å kunne kjØpe drØmmehuset med en gang, er helt sinnsykt lei av å flytte - har flytta nermere 20 ganger i lØpet av livet... Så hvis vi har råd til det så vil jeg helst ha et hus med minst 4 soverom med en gang. Har sett DET perfekte huset på finn, men det er jo til salgs nå :( Tror nok ikke jeg får med mannen på huskjØp fØr til sommeren, og da er nok drØmmehuset solgt... Selv om det hadde stått til salgs i over 150 dager allerede da!!! Og så var det det store spØrsmålet om banken gir oss så stort lån... Er vel på tålegrensen nå med såpass mye, men min lØnn kommer til å Øke raskt. Nei, det er nesten altfor spennende dette :)

 

I dag har jeg funnet frem symaskina og skal sy bleier etter middag. Nå står det der, så da blir det vanskelig å overse.

 

Hvor lenge har dere prØvd forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig spennende! Håper alt ordner seg for dere!

 

Du kan jo lufte huset for mannen da. Det verste som kan skje er at du får nei (fra han, eller banken)..?! Vil være verdt å prøve hvis det faktisk ER drømmehuset!

 

Jeg arvet symaskinen etter min farmor, men blir nok ingen bleier på meg tror jeg. Kanskje søte små klær. Tror jeg kommer til å bruke vanlige engangsbleier faktisk.

 

Vi giftet oss i oktober, sluttet på pillen etter det (mndskiftet okt/nov), men begynte ordentlig prøving denne pp egentlig.. så 1-2pp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det er jo superspennende med de første PP :) Etterhvert blir de bare kjipere og kjipere inntil det plutselig klaffer... Og da er alle kjipe PP (nesten) glemt! Vi må bare huske på at etter fylte 25 så kan vi ikke regne med EL i alle PP... Gjennomsnittlig har man 2 sykluser uten EL i året når man er 30, og så går det nedover mot 1-2 EL i året når man er 40...

 

Jeg vet ikke helt hvordan disse her husgreiene fungerer jeg, har aldri kjøpt noe som helst, bare leid rom i bokollektiv... Les: student i 9 år, 3 år til bachelor og 6 år medisin...

 

Kan man kjøpe hus når man ikke planlegger å flytte til den kanten av landet før om 5-6 mnd? Og kan man kjøpe et hus om man ikke har jobb der? Hmm... Akk, HUSET mitt :S For den nysgjerrige: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=30707294

 

Kjenner at jeg bare burde legge hele greia på is inntil vi faktisk skal se på hus, men har fått tips om å følge med litt tid i forveien for å sondere markedet. Hvordan takler folk dette??? Jeg vil jo ha huset mitt Nå :P Så det har blitt altfor mye titting på finn og altfor lite strikking de siste dagene. Er fortsatt ikke ferdig med jakken, og det burde jeg nok ha vært... Gruer litt for monteringsarbeidet også, og valgets kvaler med hvordan lukkingen på buksen skal bli.

 

Har sydd noen få plagg også, og har masse stoffer liggende til fremtidig sying. Skikkelig artig, og det blir jo så fint! Men tror nesten at bleiene er det artigste å sy, de blir så fiiiiine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt mye bra om Ahus og det var der jeg egentlig skulle føde nå. Jeg fødte jo mellomste snuppa mi der, men det var på gamle Ahus, uten pasienthotell. Eldste ble født på Ullevåll og vi bodde på pasienthotellet da. Jeg må innrømme at jeg ikke var så fornøyd med det, for jeg syntes vi ble så alene. Og som usikker førstegangsfødende ga det meg en dårlig opplevelse. Det positive var jo at mannen kunne sove der sammen med oss.

Nå siste gangen er jeg fornøyd med Riksen uten pasienthotell. De har jo familierom, men siden mannen likevel måtte være hjemme med de to store å trengte jeg ikke det. Dog fikk jeg enerom siden jeg hadde to, noe jeg satte pris på. :) Alt i alt er site fødselsopplevelsen min den beste. Men mulig det har noe med at jeg var så erfaren nå og relativt rolig i forhold til det å ta meg av babyene.

 

Så kjedelig med de vennene ønsker3gull. vet hvordan du har det. Hadde en venninne som skuffet meg veldig. Hun tok en del valg i forhold til vårt forhold som jeg reagerte på og følte meg veldig såret over. Vi er fortsatt venner, men noe ble veldig ødelagt og vi er nok ikke så nære som vi var. Eller ihvertfall jeg trodde at vi var :( Godt at dere har flere venner da :) Lykke til med EL testen i kveld, mere spennende det :)

 

Så spennende med turnusplassen Camillok. Særlig om mannen din også får seg jobb der. Du bør i hvertfall snakke med han om huskjøp. Nå vet jeg ikke hvor i østfold dere tenker å bo, men mange plasser på østlandet er det et ganske tøft boligmarked og til tider lenge mellom de bra husene som blir lagt ut. Blir spennende da, er alltid spennende med å kjøpe nytt enten det er hus eller bil eller hva som helst ;)

Mye å tenke på når man skal velge spesialitet skjønner jeg. Jeg har selv jobbet innen psykiatrien i flere år, før jeg valgte en helt annen retning. Dog ikke som lege ;) men som ergoterapeut. Veldig spennende fagfelt er det uansett. Jeg jobbet innen ungdompsykiatri, trivdes kjempegodt men det ble tøft i lengden å jobbe med de mange skjebnene man kom ut for. Jeg fikk et sterkt behov for å jobbe med friske barn, derfor valgte jeg å begynne i barnehage. Så nå er jeg ergoterapeut og førskolelærer ;) etter 3 års slit med full jobb og skole ved siden.

av.

 

Er imponert over de som lager tøybleier og bruker dem. Jeg kjenner på meg at jeg ikke orker arbeidet med å vaske bleiene. Synes jeg har nok klesvask, selv om det ikke er noen unskyldning. Det passer bare ikke for oss. :)

 

Gratulere med vel utført takkekort-skriving FruLS :) Det er et slit når det står på, men så godt når man er ferdig :)

 

Og der kom enda et nytt innlegg ;) Jeg bruker virkelig lang tid nå for tiden. Huset var nydelig Camillok. Det går jo an å be om overtakelse lengre frem i tid, men er usikker på om det er dere som kjøpere eller selger som avgjør dette. Det er alltid en spennende prosess når man skal kjøpe. vi sonderte ikke så lenge før vi kjøpte. Brukte en dag på visning av 3 hus, deriblant huset vi har nå. Falt veldig for huset og er storfornøyd når vi fikk det. Klart dere kan kjøpe hus der selv om dere ikke bor der, så fremt dere vet at dere skal flytte dit. Lykke til i boligjakten, dere har en like spennende tid foran dere når det gjelder dette også :)

 

Her i huset har jeg enda ikke funnet fre mstrikketøyet. Gremmes fortsatt over dressene. Hadde svigermor her da jeg ødela dem og hun prøvde å skylle dem opp i vann og eddik, det skulle vistnok hjelpe. Vi fikk strukket dem litt lengre, men de mistet jo det meste av mykheten. hvordan gjør jeg det med balsamen? Bare har vann og balsam i en balje og legger de i bløt der? Hvor lenge?? Skal jeg skylle dem i vann etterpå? har ikke turt å prøve dem på knøttene enda, men burde vel gjøre det før det blir for sent :(

 

Hadde store planer om å rydde på rommet til mellomste idag, men jaggu sovnet jeg på sofaen... :) Var visst litt trøttere enn jeg trodde :) Så når jeg våknet tok jeg like gjerne med meg knøttene ut og trillet en tur. Var så nydelig temperatur ute, selv om sola ikke tittet frem. Er jo nesten vår her ;) Desverre så er jo vår synonymt med søle og vanndammer. Og av og til virker det som bilene sikter på meg når de kjører forbi ;)

Hjemme igjen ble jeg liggende på gulvet og kose og pludre med knøttene. De var så våkne og blide og da gidder jeg ikke gjøre annet enn å kose med dem :)

 

Nå har de sovnet på gulvet sammen med mannen, på leketeppet ;) Han sover også, var visst litt trøtt han også :) Og jeg sitter her og ser på en gigantisk haug med klær som skal brettes.. Og tenker burde burde.. Men, til helgen kanskje ;)

 

ha en fin kveld, nå skal jeg være litt fornuftig, tror jeg.. He he :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det huset var superfint. Skjønner godt at det grenser til drømmehus ja! OgsÅ peis pÅ soverommet da!!!! :D

Det gÅr nok an Å bli enig med selger om en litt fremtidsrettet overtakelsesdato, men det kommer jo litt an pÅ selger da. Hvis huset allerede har lagt ute en stund, og de ikke lenger bor i huset, eller har et hus pÅ vent, er de nok ikke interessert i Å drøye det sÅ lenge. Men hvis de derimot fremdeles bor i huset og ikke har et bestemt sted Å flytte til er det jo hÅp! :)

Det er ikke mulig Å fremskynde flytting for deres del da?

 

Iforhold til Ahus/Riksen har jeg ikke personlig noen erfaringer siden jeg er vestlending og ikke har barn. Men har en venninne som fødte pÅ riksen for fire År siden med en særdeles dÅrlig erfaring. SÅ denne gangen har hun søkt seg til Ahus! Litt lenger, men hun vil ikke pÅ riksen igjen.

 

Rydding ja...man trenger ikke være smÅbarnsmor for Å sovne pÅ sofaen fremfor Å rydde altsÅ, bare sÅ det er sagt! (mest for min egen del) :) Deilig at vÅren viser sitt blide Åsyn da, men kjipt med sølepytter og biler som skyter blink.

 

Idag sitter jeg lenge pÅ jobben, skal ut med de viktige folka senere.. :) Blir stas det.. litt tilfeldig at jeg fikk være med, men like kjekt.

OgsÅ hadde jeg dollet meg litt idag, tatt pÅ skjørt og stilletter, og funnet fram fine smykker... har fÅtt SÅ masse komplementer.. hehe.. Det er tydeligvis ikke hver dag jeg er "dame" pÅ jobb.

 

Har aldri tenkt over det med manglende EL før. Men det høres jo naturlig ut. Jeg overbeviser meg selv nÅ om at jeg vil ha EL hver mnd noen År til, for jeg gikk pÅ p-piller som hindret EL i 8 År, sÅ har masse egg "til overs" hehe!

Det nærmer seg skummelt fort helg...og mandag blir det testing..merker jeg gÅr rundt "pÅ tÅ"..hihi..

 

Nei, nÅ fÅr jeg jobbe litt til, før vi skal avgÅrde pÅ Revy! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravlejenter altså :)

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne jeg... hihi

 

Kjedelig med dolking i ryggen Ønsker3gull!! Håper det ordner seg. Nå vet du ihvertfall hvor dere har de /ikke har de. Er vel kanskje like greit det.

Blir spennende å hØre resultatet av EL-testen etterpå. Husk at syklus-symptomer forandrer seg ilØpet av livet og det merkes særlig etter hormonprevensjon. Dere får bare legge inn aksjer titt og ofte, så skal vi krysse fingrene vi :)

 

Camillok, så mye spennende som skjer hos dere!! Er en SMULE misunnelig på deg hvis du blir fØdselslege, for jeg har alltid hatt lyst til å bli jordmor. Men tålte ikke å se blod, så da var det uaktuelt. Nå er jeg kurrert mot blod, men syns det er en lang vei å gå. Har ikke lyst til å bli sykepleier, og det er nok mange år til jordmor blir egen master her i Norge :(

Superfint hus!! SkjØnner godt at det er drØmmehuset. Utrolig koselig i hagen da, og masse frukttrær :) Angående overtagelse så er det vanlig med 2-3 mnd, men det er noe man blir enige om. Kan hende dere må betale litt ekstra for å få "viljen" deres da -det er vanlig. Men det har jo stått til salgs lenge, så de burde jo være glad for å få solgt det. Du får ta en prat med mannen ang huskjØp. Og en tur i forskjellige banker. Skader jo ikke. Et finansieringsbevis er som regel varig i 6mnd, så dere må jo ikke bestemme dere samme dag. Lånemuligheten varierer veldig mye i forskjellige banker, så anbefaler å prØve flere hvis dere ikke er fornØyde.

Blir spennenende å se hvor du velger turnusplass :)

 

FruLS, jeg var helt overbevist om at mensen var på vei. Hadde murringer og syns tappen var åpen. Hadde en dag hvor det var bittebitte litt blod i utfloden, så den var lyselyselyselyserosa (beklager detalj) og da var jeg enda mer overbevist om at mensen kom og ble skikkelig sur. Det er veldig normalt å kjenne murringer/menssmerter når man er gravid, det er livmoren som strekker seg. Så alt håp er her fortsatt!! Har litt tro på deg jeg nå!! xxxxxxx

Aldri for sent å begynne å spare :) Det er jo positivt at dere har egen leilighet med plass til baby, da er jo det i boks :)

 

Har du fått ryddet noe MaMi? Hvordan går det med magene til knØttene? (Og sjokoladestoppen din?) Så sØtt at mannen din sovnet på gulvet sammen med de små :)

 

Jeg var hos legen idag. Er ikke superimponert, men hun prØvde ihvertfall å gi et godt inntrykk. De hadde klØnet det til, så jeg fikk bare enkelttime, så hun var ganske stresset.... Og så lånte hun kontoret til kollegaen og var enda mer stresset!! Hun fomlet/bladdet ganske mye i arkene, og det var bare irriterende. Hun ville ta GU, men jeg fØlte bare ikke for det, så jeg spurte om vi ikke kunne gjØre det neste gang. Hun syns sikkert jeg var rar. Men jeg liker ikke å gjØre sånn når vi har dårlig tid!! En ting som irriterte meg skikkelig, ble nesten lei meg (fØler det ser ut som jeg har null kontroll) og det er at hun satte kryss på usikker på termin!!! Det har sikkert ingenting å si, men jeg er jo 99%sikker på når jeg hadde EL!! Det hjalp visst ikke når jeg ikke hadde stabil syklus. Arrrgggh! Mulig jeg henger meg opp i detaljer og er en smule hormonell altså.... Resultatet er vel at jeg blir kalt inn til rutineul fØr, men om det blir veldig tidlig får jeg bare flytte den, så vi ser mest mulig.

Men, ellers gikk det greit:) Men tror jeg velger å gå bare til jordmor resten.

Fikk med mange blader og noen bØker, så det var jo litt stas da.

 

Nå er det snart leggetid på meg :) Tenkte å ligge å lese litt i det jeg gikk istad :)

 

Håper jeg ikke har glemt å kommentere noe viktig nå da! Får skylde på at jeg er trØtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk, jeg tok ingen Gu når jeg hadde første kontrollen hos legen. Jeg har forøvrig aldri tatt gu hos fastlegen min, går heler til en kvinnelig gynekolog privat. Jada, jeg er litt sær, men jeg har bare ikke lyst at han skal oppi der :/

 

Det er grusomt med sjokoladestoppen min, men jeg klarer å holde meg unna. :) Magene til knøttene er bedre, og de har ikke noe knipetak lenger. Så det er vel noe i dette prosjektet :(

Fikk faktisk brettet alle klærne i kveld. Imponerte mannen min stort, for den haugen var enorm ;) Noe rydding ble det lite av, men kan jo alltids ta i morgen.. Vi har tid nå når vi bare har knøttene å ta oss av. Men mannen fikk støvsugd på jentenes rom, bak senger og sovesofaer... Der var det lenge siden noe var vasket gitt ;) Fant mye rart der ja :D he he..

 

Så morsomt med revy FruLS. Du må kose deg veldig :) Og jeg er glad for å høre at flere kan la rotet flyte ;)

 

Nå skal jeg stelle knøttene for kvelden. Så blir det muligens tidlig kveld på oss... Håper jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.. så morsomt innlegg Babysyk. Beklager at jeg ler litt her altså, men forklaringen din angående legekontoret og legen:D jeg kan formelig se deg sitte der sammen med legen og småirritert se at hun blar i papirene sine, for så å sjokkert se at hun krysser av på "usikker termin".

Men helt ærlig.. jeg tror absolutt du vil få en bedre opplevelse hos jordmor! De er nesten uten unntak myye mer sensitive for alt slikt. Jeg tror at når du sier når du hadde EL, så setter hun nok den riktige termindatoen som du også kjenner som riktig:)

 

Leger har så mye rart og forskjellig å drive med, og jordmødre har liksom bare gravide. Min lege for eksempel er ei virre. Det er faktisk morsomt å gå til henne, for hun er ordentlig distrè. Så henne forventer jeg ikke mye av når jeg skal på kontroll for å sjekke om jeg er gravid i fremtiden. Jordmor derimot.. der får jeg med stor sannsynlighet godt med informasjon og de har god tid:)

 

Jeg nevnte multivan for mannen her igår MaMi.. og han har nesten gått helt av hektene. Han synes den ser helt super ut visstnok. Jeg vet jo at han aller helst ville hatt noe heelt annet, men nå når vi har bestemt oss for en større bil, så må det bli enten Caravelle eller Multivan.

Men det blir nok noen snertne og litt raske biler når barna har flyttet ut av redet. Det ler vi godt av her da:D

 

Camillok- huset og hagen er nydelig:) forferdelig kjedelig møblering etter min mening.. haha.. men det er nå vel huset og hagen du er ute etter:D .. og dessuten.. peis på soverommet.. oh la, la.. herrligt!! :)

når vet du om du får den plassen? .. og når får mannen din vite om han får jobben?

 

Selv har jeg jobbet innen økonomi i alle år, men fant ut at jeg skulle prøve meg på den "kreative sti", rett og slett fordi det ligger mitt hjerte nærmest, ikke fordi det ligger noe som helst penger i det. Mannen står for penge-delen her;)

 

Sikkert ingenting å bekymre seg over FruLS. Du har sikkert egg i bøtter og spann:)

Det håper jeg at jeg har også:)

BTW, juhuu... smil på el-testen idag:)) Mannen og jeg har en date ovenpå. Lurer på om han lar seg forføre egentlig. Han sovnet isted her, på sofaen altså. jaja, sånn er det vel med fire barn som sliter oss ut her:D vel, vel..jeg får kle meg naken her i stua og begynne spaserturen opp trappa, så får jeg se om han reagerer og følger med:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten Camillok- du spurte hvor lenge vi har prøvd. Vi tok ut hormonspiral rett før jul. Men syklusen har ikke vært på stell før denne måneden. Så i grunn er vel dette vår første pp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flirer når jeg leser om klønete leger og svangerskapskontroll jeg også :) Rart hun maset sånn om GU, var det lenge siden sist du tok? Så lenge kvinnene er over 25 år (over klamydiafaren) skal det bare tas GU om kvinnen har underlivsproblemer eller det nærmer seg 3 år siden forrige celleprøve. Min lege (vikar) var helt på bærtur, jeg måtte fortelle henne hva hun skulle gjøre ;) For min del var det 3 år siden celleprøve, så dette måtte gjøres. Hun var imidlertid såååå forsiktig (hun turte nesten ikke gjøre GU engang, sa at der hun jobbet før gikk alle til privat gynekolog), så jeg var ikke superoverrasket da jeg fikk beskjed om at prøven ikke var representativ. Så da måtte jeg inn igjen, denne gang til egen lege - men de hadde klusset det til så jeg kom til en annen av legene der... Syntes det var ekkelt å ta prøve i graviditeten, jeg blør alltid litt og syntes det var svært ubehagelig å blø derfra. Legen var heldigvis supergrei og tålmodig, han tørket omhyggelig og lot meg ligge til vi var helt sikre på at blødningen var stoppet. Puh.

 

Nei, jordmor er bedre ja! Selv om fastlegen er god å ha når det gjelder sykmelding...

 

Veldig mye kynnere i kveld. Blir sykt kvalm av de. Sa akkurat til mannen over middagen i dag at jeg har vært mye mindre plaget av kynnere etter at jeg ble sykmeldt fra jobben. Typisk det. Eller kanskje noe er i gjære? Hmm...

 

MaMi: hehe, "bare" knøttene å passe på så da bør det være tid til rydding? Oj, jeg er imponert jeg. Fire barn hvorav to nye tvillinger er hardt arbeid, alle og enhver hadde kommet på etterskudd med husarbeidet da. Flinke :)

 

Babysyk, jeg er enig i at jordmor virker som et utrolig trivelig yrke! Synd du ikke taklet blod før... For min del har aldri jordmor vært aktuelt, liker meg nok bedre på legesiden. Gynekologi har jeg alltid likt veldig godt, og etterhvert har jeg fått mer og mer sansen for fødselslegebiten også. Har lyst til å prøve meg en gang bare for å se om det lar seg gjøre, men som sagt tror jeg det er for mye vaktarbeid... Faget er så utrolig rikt med mye pasientkontakt, operasjoner (er jo flink med håndarbeid ;) ) og gravide. Helt topp!

 

Jeg skal velge plass på mandag, så jeg er forsåvidt 100% sikker på at jeg velger plass i østfold allerede nå! Damen på kirurgen sa at de skal utlyse noen spesialiseringsstillinger nå de nærmeste dagene, så da blir det jo søknadsskriving og sikkert en mnd eller noe før mannen hører noe angående intervju etc. Vi hadde forsåvidt sett for oss at vi ikke skulle flytte før i sommer, i så fall må han vente på "neste runde" med utlyste stillinger. Så sånn sett er det jo veldig usikkert selv om det er ganske sikkert om dere skjønner... Tror forresten banken er veldig gira på å gi oss lån, da vi byttet bank etter bryllupet fikk vi beskjed om at vi lett kunne låne 3 mill uten egenkapital selv med barn - bare sånn for moroskyld som hun sa. Vi hadde ikke bedt om en slik vurdering engang, tydelig at de liker legekunder (ikke det at vi blir rikrik, men solid heter det vel) :P

 

Ikke meningen å skremme om PP uten EL altså, men selv synes jeg det er greit å vite "hva jeg har å forholde meg til". Sorry hvis det var uønsket info, ikke meningen å uroe, det er igrunn nok spenning rundt dette som det er allerede!

 

ønsker3gull: misunner deg sånn date litt jeg, mannen min er redd for å skade babyen og jeg er utsatt for sexnekt :( Har forsøkt å si at det går bra og at det blir lovlig lenge nå i og med ventetid også etter fødsel, men han lar seg ikke rokke lenger. Stakkars mann, han er overraskende lite frustrert og det er tydelig at han vil, men han får seg bare ikke til det.

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig gjeng med damer her :D jeg sitter bare å humrer for meg selv når jeg leser hva dere skriver :) er så moro at vi har fått denne klubben vår her, med så innmari mye hjerterom og humor :)

 

Multivan er hakket mere snerten enn caravellen, de jeg har sett i hvertfall. Og du kan få den med tv i taket.. Jepp, tv... Vi har ikke det på vår da, og vi mangler det bordet som mange har... Men den har visstnok en bra motor :/ uten at jeg vet hvor bra ;)

 

Kos deg med daten i kveld ønsker3gull, mannen våkner vel til liv når du kommer spaserende naken ;) he he :)

 

Nå ligger begge knøttene med armene rett opp og ser så herlige ut.. Kjenner meg så heldig.. :)

 

Vil tro at du og mannen din Camillok er ganske trygge og sikre kunder i banken. Lover jo godt at hun så dere kunne låne så mye.. du skal se at drømmehuset ikke er så langt unna :) Kjenner det krible i magen på dine vegne.. :)

 

Natta jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med El og daten igår Ønsker3gull? Fikk du oppmerksomheten lett, eller ble det naken opp trappen? hehe.. Syntes det er litt kjekt egentlig når vi liksom ikke gir dem noen tvil om hva vi vil! ;) Regner med han kom lØpende!

 

Så kjedelig med kynnere Cammillok! På hytteturen i helgen hadde venninnen min også det, og lå på sofaen hele helgen, mens snille jeg passet på fireåringen hennes. Hun også ble utrolig kvalm og kastet opp. Var ikke kjekt å se henne slik. Håper det blir bedre for deg frem mot babyen kommer. Blir spennende å se når det blir!

Så morsomt at banken bare vil GI dere 3mill da..haha..Da er det jo bare å sette igang med huskjØp sier nå jeg! :)

 

Neida, jeg ble ikke skremt av PP uten EL snakket, bare hadde ikke tenkt på det. Er ikke alt man tenker på fØr man står midt oppi det. :) Mannen min har også nevnt at sex under graviditeten ikke blir noe av, men vi får no vente å se. Tror ikke han klarer ni mnd + ventetid etterpå uten sex... HAHA!

 

Så kjekt at det er mer liv i knØttene dine MaMi Angel <3!!! Det er så koselig når de små begynner å fØlge med, og pludre for seg selv og er mer våkne! :)

 

Revyen i går var kjempegØy! Lo så vi nesten datt av stolen, det var kjempestemning i hele salen!

Og vet dere hva? Imorges hadde mannen tatt sjegget!! :D Han har hatt helsjegg nå omtrent siden jul (det vokser ikke så fort, og er ikke så tett, bare under haken hehe), men jeg syntes ikke det har vært så fint. Har mast noen uker nå om ikke han kan ta det. Er mye finere uten, eller bare med litt stubber. Og i dag hadde han tatt det!!! Jeg merket det faktisk ikke fØr jeg skulle gå ut av bilen på jobben og gi ham "hade-kysset", men da fikk han to-tre ekstra kyss og et stort smil og et takk! Fiiiiine mannen min uten sjegg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, revy, det hørtes gøy ut :) Her har det nettopp vært operafestuker, så jeg burde jo vært en tur... Men er ikke så gøy når man må tisse hele tiden ;)

 

Tv i bil, det hørtes egentlig helt forferdelig ut... Spesielt nå som jeg er så kvalm! Var kvalm i hele går kveld, og fortsatt når jeg våknet. Spydde i dag morges, og føler at det er rett rundt hjørnet fortsatt. Maaaaassse kynnere og en del stikninger nedover. Våknet noen ganger av kynnerne i natt, pleier ikke det (vært plaget med mye kynnere siden uke 15). Noe er i gjære i hvertfall :) håper bare ikke jeg skal være sååååå kvalm i en mnd til :S kommer til å spy som en gris hele fødselen tenker jeg.

 

JM kontroll i dag. Ser for meg rynkede bryn fra henne ang vekt. I dag var det 18 kg opp :( Hadde en så god plan om maks 12 kg, det var bare til å glemme. Har ikke spist så galt, men pga kynnere har det blitt minimalt med fysisk aktivitet. Men det blir nå baby ut av det, så skal ikke klage :)

 

Har greid å "lure" mannen til sex en del i starten, siste gang var vel i uke 32. Nå tør han ikke mer, han er ikke til å rikke :( heldigvis er han en ekstremt kjærlig mann, så det er ingen mangel på intimitet likevel :)

 

Lurer forresten på en ting: mannen min fortalte meg her om dagen at jeg har hatt veldig dårlig ånde de siste mnd. Søte mannen har ikke turt å si ifra, han har jo sett at jeg pusser tenner og bruker munnskyllevann som vanlig og tenkte at det ikke var noe å gjøre med uansett. Har dere hørt om dette? Er lite plaget med halsbrann, men merker jo at magesekken ikke tømmer seg så raskt som vanlig, og selv uten halsbrann kjenner jeg at musklene som hindrer maten i å komme opp igjen er slappere... Håper dette bedrer seg raskt etter fødsel, dårlig ånde er kjipt!

 

Grattis med nybarbert mann, det er stas :)

 

Babysyk85: jeg har bestilt Emmaljunga duo Edge, brun flower :) synes den er såååå fin, og vil ha en stødig og stor vogn som bør holde til 3 gull. Vil gjerne ha en tung vogn også, så jeg får litt gratis kaloriforbrenning ;) vognen har visst kommet, men mannen er litt overtroisk og vil ikke ha den i hus før baby er født.

 

Har bakt brød her, nå gleder jeg meg til hjemmebakt brød med brunost! Matlysten er heller dårlig om dagen, så jeg må friste meg selv her! Ha en topp dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som Babysyk jeg: Skravlejenter ;) Tror ikke jeg klarer å svare på alt dere har snakket om... da blir innlegget mitt flere meter langt ;)

 

Hehe, kjenner godt til sex-nekt jeg også, Camillok. Tror ikke vi heller hadde sex etter uke 32/33 eller noe sånt. Jeg prøvde iherdig å få mannen med på litt sengekos da terminen var noen dager unna for å starte fødselen, men det gikk ikke.... Jeg ble faktisk veldig lei meg for det da, hormonene boblet over og jeg gråt hele neste dag pga det. Jeg var rett og slett et følelsesmessig vrak på slutten! Heldigvis klarte jeg å få det ut og mannen trøstet så godt han kunne og forklarte hvorfor han ikke ville. Nå vet jeg hva jeg får neste gang hvertfall ;)

 

Så kjedelig med vennene deres, ønsker3gull. Det er ikke noe kjekt når folk man stoler på plutselig viser seg å bryte tilliten. Håper det ordner seg for dere og at det kanskje finner ut av det. Jeg hadde en venninne som kun ringte meg hver gang hun skulle kjøres steder/hentes på byn etter at ble sammen med mannen (for over 8 år siden) selv om jeg ofte spurte om vi skulle finne på noe. Hun hadde aldri tid til å være med meg, så tilslutt gadd jeg ikke kontakte henne lengre. Har snakket med henne igjen fordi vi trente på samme sted, men det ble liksom ikke mer enn at vi avtalte noen treningstimer sammen. Nå har jeg sluttet å trene der pga tid og penger, så nå treffes vi ikke igjen.

 

Herlig med skjeggfri mann da, FruLS! ;) Min mann har både skjegg og bart, og han får ikke lov til å fjerne noen av de.. Han vil ikke det selv heller. Godt vi er enig ;)

 

I dag har vi for første dag siden søndag ikke hatt oppkast i huset. Lillemor har startet hver dag med oppkast i sengen og diare på stellebordet, men i dag har vi kun hatt diare. I går måtte jeg ta henne med til legen for å sjekke at det ikke var noe mer galt med henne. Hun sjarmerte sekretæren og alle på venterommet med volsdom pludring og fekting med armene :) Legen trykket på magen, men der var alt i orden, så hun har nok fått omgangssyke. Mens legen forklarte meg om dehydrering og diverse satt lille på fanget og bablet i vei for å få oppmerksomhet. Virket ikke så veldig syk, nei...

 

Jeg jobber og jobber med dressen til lille for å få den ferdig før den blir for liten.. ;) ups.. må stikke. Feedingtime :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det "bare" var omganssyke da Lollo83<3! Og at det ser ut til at den snart er forbi..

 

Jeg husker ikke om du har sagt det, men hvilken dress er det du strikker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...