Gå til innhold

Ny strikketråd!


Frk Hansen

Anbefalte innlegg

...en tråd for alle som strikker mens de venter - på det ene eller det andre :)

 

Babysyk, Lollo, Mami og Zazzy, jeg håper dere fortsatt er her og stikker innom!

 

Og velkommen til alle andre som vil skravle om strikketøy, prøving og babyer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei kjære deg!

 

Hyggelig å se deg her igjen! Hvordan går det? Dere skulle til utredning i september eller oktober? Fortell fortell!

 

Vi har jo som sagt begynt å prøve siden sist, og komisk nok tror jeg vi bommet på el! Men vet ikke hvor lenge det er mellom el-slim og selve el, så det kan hende det holdt akkurat!

Er 4 dpo nå, så noe voldsom symptomjakt har jeg ikke begynt på enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin tråd! Jeg er en amatørstrikker, men hvis jeg starter nå, så klarer jeg kanskje å lage noe fint før en en evt baby ankommer. Jeg sluttet på pillen i fjor høst, men det var først i sommer vi startet med "målrettet" prøving. Førstemann kom ganske fort, så hadde håpet å være gravid nå, men men - her er det bare å vente til det er vår tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. hiv deg på sammen med oss!

Er ikke lange veien fra amatør til proff-strikker ;-) (Ikke at jeg ser på meg selv som proff-strikker altså!)

 

Hvis du mangler inspirasjon, har jeg masse på min ønsket-strikke-liste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med her! :) Jeg er en periodestrikker, spes nå på høsten får jeg helt dilla! Akkurat ferdig med en fin ullbukse som jeg skal gi bort! Kanskje jeg snart kan strikke en til en egen liten mini? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter!!

 

Jeg er innom en gang i blant, men det kommer nok til å bli oftere nå siden strikketråden er oppe og går igjen. Hører jo egentlig til på 3.tri, men der har det ikke vært noen strikketråd (som jeg har fått med meg da). Så kjekt at du er tilbake, Frk Hansen! Utrolig å finne igjen både deg og Babysyk85 på bare noen dager! =)

 

Fortsatt mange strikkeprosjekter på gang her.... Teppet er fortsatt ikke ferdig (selv om jeg begynte på det i februar), men jeg holder også på med skjerf til min farmor, barselgave til en venninne (votter og smetteskjerf), leggiser til en annen venninne og skal snart i gang med dress til lille frøken. Kjøpte inn garn og oppskrift fra Debbie Bliss for 2 uker siden, og gleder meg til å sette i gang. Det har bare vært så utrolig mye jobbing på meg i det siste, så strikkingen har kommet litt i andre rekke (i tillegg til at jeg er helt skutt når jeg endelig kommer meg hjem fra jobb langt utpå ettermiddagen). Men nå er det bare en uke igjen til høstferien, så da har jeg masse tid til fiksing av barnerom og strikking! =) Og så begynner permisjonen min 2 uker etter høstferien.

 

Så kjekt å se at vi er en liten gjeng med strikkere her fortsatt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei!

 

Så hyggelig at flere slenger seg med :) Høsten er absolutt en finfin strikketid - her går pinnene igjen etter noen rolige måneder :)

 

Tenk at du snart går ut i permisjon Lollo! Du er jo kommet kjempelangt siden sist :) Er debbie bliss og sublime det samme? Jeg har strikket med sublime (og likte det kjempegodt!) men klarer ikke helt å koble om det er det samme, eller om jeg roter nå..

 

Du spurte om hva jeg har strikket Babysyk, og tro det eller ei: jeg har holdt meg til lovnaden om å la babystrikk være babystrikk. I stedet har jeg strikket en still light tunika til meg selv i den samme fargen som her: http://www.ravelry.com/projects/Miriknit/still-light-tunic :D Det var litt av et arbeid, men jeg er ganske fornøyd med resultatet. Synes kanskje lomma frempå gjør den litt uformelig, den kunne gjerne vært litt mer "formsydd", men skjønner ikke hvordan en skulle fått til det og samtidig fått til den lomma...

 

Ellers så prøver vi fortsatt. Jeg står fortsatt i kø for å komme inn på utredning i det offentlige, skal ikke inn før i slutten av november. Det ble for lenge for meg å vente, så på slutten av sommeren bestilte jeg time hos en privat klinikk. Der var ventetiden bare noen få uker, så nå har jeg vært til ultralyd der og tatt hormonprøver to ganger i løpet av syklusen - uten at noe galt er funnet. I dag var jeg på røntgen for å sjekke om egglederne var tette. Ettersom de ikke har funnet noe galt ellers hadde jeg vel egentlig bestemt meg for at det var der feilen lå. Spesialisten jeg var hos sa også at det ikke var helt uvanlig at egglederne tetnet noe til etter en abort - men de fant heller ikke noe galt på røntgenen. Men jeg har et lite håp om at egglederne kanskje har vært litt tette og at det at de "tvang" kontrastvæske inn der i dag har hjulpet til å åpne opp... - en smule krampeaktig kanskje, men jeg frittet ut sykepleieren som var til stede på forhånd og hun sa at de av og til opplevde at det at de sprøytet inn kontrastvæske kunne åpne opp litt og at det kunne hjelpe. I mangel på noe bedre velger jeg å håpe på at det kan ha hjulpet litt :) I tillegg fikk jeg pergotime (hormoner for å kickstarte eggløsningen) hos spesialisten, som jeg har tatt denne måneden. Så nå er håpet stigende, og ihvertfall såpass tilstede at jeg synes det er grunn til å begynne med folat igjen..

 

Det ble mye om meg, men jeg er så glad for at det endelig skjer noe :) Nå må du fortelle hva som har skjedd Babysyk! Hvordan gikk det til at kjæresten din ombestemte seg? Så spennende at dere endelig er i gang :) Håper at det ordner seg raskt for dere!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror høsten er en populær strikketid. Er jo en koselig tid, når det er drittvær ute - sitte inne med en kopp te, pledd og strikketøy ;-)

 

Lollo, du må kaste masse babystøy over på oss andre! Fikk skikkelilg lyst til å strikke en sånn dress nå, men må nok gjøre ferdig alt det andre jeg har begynt på og planer om.

 

Frk Hansen, Den tunikaen var superfin! Sånn har jeg også lyst til å strikke! Men, det ser vanskelig ut med den lomma! Og det må jo ta sinnsykt lang tid med et så stort plagg!! Men veldig anvennelig, er jo god plass til en mage i den vil jeg tro ;-p

 

Godt å høre at du har blitt utredet litt, og at det ikke er noe galt. Håper kontrastvæsken fikk renset opp skikkelig! Egentlig trodde jeg pergotime bare var for de som ikke har eggløsning av seg selv, men det gir vel kickstart for deg også. Er vel større sannsynlighet for tvillinger når man går på de (tror jeg). Hva med samboer? Har har levert sædprøve? Håper virkelig det snart klaffer for dere! Da hadde jeg blitt velidg glad. Har jo håpet å sett deg her inne, for tenkte at om du ble gravid, så kom du innom.

 

Hvordan kjæresten ble klar? Hmm, vet ikke. I sommerferien sa han at det beste kanskje hadde vært om jeg ikke sa når jeg hadde el. Vi hoppet jo fortsatt av i svingen. så sjansen var jo bitteliten! Allikevel fikk jeg høye forhåpninger og når jeg sa at jeg kunne være gravid smilte han bare. Han strøyk meg en gang på magen og sa "Kanskje det er en baby inni der".- Utrolig irriterende at han var så klar, men ikke heeelt. Søndag for snart to uker siden snakket vi om babylaging igjen. Husker ikke helt hva jeg spurte om, men jeg hadde kun ett spørsmål til han, og etter at han hadde svart på det ,var det faktisk han som fortsatte samtalen om emnet. Vi hadde en lang og fin samtale om "krav" til hverandre og forventninger og forskjellig. Så sa han at vi kunne prøve, hvis jeg begynte å trene regelmessig. Så nå har jeg begynt med det. Har absolutt ikke vondt av det ;-) Vi skulle egentlig begynne søndag som var (han som bestemte det da), men fredag fikk jeg plutselig el-slim og "tvang" han til å ha sex. Det ble så lite romantisk som det kunne blitt, litt komisk egentlig, så det gikk ikke helt bra før lørdag morgen ;-) Litt usikker på om det var for sent.

 

Ble veldig langt det, men orker ikke gå over det og forkorte det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tiden har gått kjempefort synes jeg! Det er helt villt. Tror ikke Debbie Bliss og Sublime er samme garnet. Kunne hvertfall ikke se noe om Sublime på nøstene. Det garnet jeg skal strikke med heter Baby Cashmerino (55% merinoull, 33% mikrofiber og 12% kasjmir) og er supermykt og deilig. Skal fyre i gang strikkepinnene nå siden mannen er ute og jeg faktisk ikke har noe å forberede til morgendagens undervisning (hurra).

 

Snart er det din tur, Frk Hansen! Så bra at du har fått begynt på en utredning. Håper at kontrastvæsken har effekt. Hvordan har det vært med el? Har du fått sjekket om du har det? Min søster gikk til privat gyn og fant ut at hun sliter med å få el, men nå har hun fått noen tabletter som skal hjelpe. Tror de heter parlodel eller noe i den duren. Hun fikk pergo også, men skulle visst ikke ta de enda. Håper det ordner seg for dere snart. Så utrolig fin tunikaen du har laget var da! Jeg bøyer meg i støvet for de som gidder å begynne (og faktisk fullføre) sånne store prosjekter!! hehe... Jeg pleier å bruke lang tid for jeg blir så fort lei. Men dressen MÅ bli ferdig før babyen kommer.

 

Kjekt å høre om hvordan samboeren din plutselig ble klar likevel, Babysyk! Er veldig glad på dine vegne. Blir spennende å se om det har klaffet for dere med "tvangssexen". ;-) Og trening har vel ingen vondt av, så det var jo et greit kompromiss. Jeg gleder meg kjempemye til jeg kan begynne å jogge igjen.... Klarer å gå i normalt tempo, men ikke så mye fortere, og hvertfall ikke småløpe. Får dødsvondt på innsiden av lårene da. :(

 

Slenger med en haug med babystøv til dere alle!!!

***********************************************

****************************************

***************************

*****************

*********

***

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først tar jeg til meg min del av babystøv, og lar det være rikelig igjen til dere andre!

 

Det garnet høres jo bare supermykt ut!!! Heldig lille-frøkna di! Du får lage den stor i størrelsen, så den kan brukes lenge ;-)

 

Ja, jeg er kjempeglad for at han enelig ble klar. Syns det var ekstra irriterende når han på en måte var så klar. Om han hadde vært kjemperedd for at jeg skulle bli gravid, så hadde han jo (burde ivhertfall) brukt kondom. Har ikke noe tro på denne pp, og det er litt deilig med en myk start, så blir jeg kanskje ikke så kjempeskuffa når den negative testen kommer. Men har en følelse av at spira enten sitter ganske fort, eller så blir vi slitere.

 

Ja, frk Hansen, hvor er du i syklusen? Er det sånn at det er spenning før IKM, eller har du nesten gitt opp håpet og lar det stå til? Nå som du har "rensket" opp med kontrastvæske, så gir det kanskje litt nytt håp!!! Skulle ønske jeg kunne gjort noe for at det skulle klaffet for dere altså! Det fortjener du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo så søte :)

 

Det garnet høres ut som noe jeg har strikket med Lollo - og det er antakelig det mykeste garnet jeg har strikket med. Helt fantastisk mykt :)

 

Jeg er så glad for at samboeren din endelig ble klar babysyk! Skjønner at det var litt irriterende at han nesten var klar - men samtidig så tyder det jo på at dette er noe han har kommet frem til selv, uten at han bare "gir seg" fordi du har så lyst. Det er tross alt det beste utgangspunktet :) Det blir spennende å se om det klaffer på første forsøk! De gangene jeg har el-slim så har jeg det gjerne litt tid på forhånd, og de sier jo at det er først når du ikke har det lenger at du kan "vite" at du har eggløsning og deretter så kan jo egget leve opp til et døgn - slik at dere trenger absolutt ikke å ha bommet :)

 

Jeg tror jeg nærmer meg EL nå. Syklusen min har jo vært ganske ustabil det siste året, men de siste månedene har den ligget på 28-30 dager (hurra!) - og holder den seg slik så er det en av de nærmeste dagene. Men så kan det vel hende at disse tablettene har påvirket noe. Har ikke klart å bestemme meg om jeg skal teste etter EL eller ikke denne syklusen. Ligger vel an til å droppe det.

 

Pergotime er vel egentlig for de som ikke har eggløsning, men jeg tror jeg bare fikk det for "sikkerhets skyld". Spesialisten fant jo ingenting galt da jeg var der - og etter det har begge blodprøvene vært fine, og den ene tydet visst på at jeg hadde hatt EL. Det pluss eggleder"skyllingen" hjelper ihvertfall på håpet. Det står i pakningsvedlegget at sjansene for tvilling- og trilling(!)-fødsel øker med den. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg evt. synes om det. Jeg har egentlig alltid hatt det i bakhodet (fra jeg var veldig liten) at jeg kom til å få tvillinger, samtidig så er jo det høyrisikosvangerskap og det bør en jo egentlig unngå...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med her=)

Synes det er kjempe moro å strikke, og det har blitt litt av hvert siden vi begynte å planlegge lillegutt:) Men er ikke så veldig dreven lengre, men det hjelper.

 

Nå driver jeg med bunad som jeg skal ha ferdig til 17. mai. Så da håper jeg Lillegutt blir fin, hihi:D

Ellers har jeg lyst til å strikke sokker i julegave til enkelte, men strikket min føste barne sokk her for noen dager siden, og det ble ikke helt -gi bort materiale- enda ihvertfall:p

Også har jeg en halv ferdig omslagsjakke, som er så kjedelig å strikke på, og et teppe, som også er kjedelig å strikke på. Det teppe begynte jeg på før jeg ble gravid med guttungen, og han er snart et åt:p

 

Alt til sin tid, håper jo på flere barn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere som blir lei av litt store prosjekter, <3--Mathias--<3. Begynte å lure på om det bare var meg ;-) Hehe, første gang jeg strikket sokker ble de ikke så veldig fine heller, men øvelse gjør mester! De blir nok bedre etter hvert. Så gøy med bunad til gutten din da. Det har jeg veldig lyst å strikke også. Vet at Sandnes Garn har et helt hefte med bare bunader/festdrakter, så tror jeg skal skaffe meg det.

 

Ja garnet jeg skal bruke er supermykt og deilig! Tenkte jeg skulle lage dressen i 3 mnd så den kan brukes i vinter. =) Fikk ikke startet på dressen i går likevel, så satser på at helgen skal bringe med seg litt strikketid. Både min søster og kjæresten til min bror skal strikke jakker til baby, og mamma lager hentesett, så kjekt med noe selvlaget i tillegg. Svigerfarmor og kona til svogern strikker også, men jeg vet ikke hva de lager. Er sååå fornøyd med at mange vil lage noe hjemmelaget istedenfor å kjøpe klær. I love it! =)

 

Jeg venter i spenning på ikm for dere, frk.Hansen og Babysyk! Jeg hadde aldri typisk el-slim da vi prøvde, så jeg gikk til innkjøp av tester etter noen mnd. Er jo så vanskelig å ikke tenke på det selv om alle sier at man ikke må gjøre det. Blir liksom til at man gjør det automatisk...

 

Så bra at syklusen din har stabilisert seg da, Frk Hansen! Håper den holder seg sånn. Er nok vanskelig å bestemme seg for testing eller ikke ja... Jeg hadde planer om å ikke teste i mars, men da var det for sent (siden jeg ble gravid i feb.). Blir spennende å se om det blir tvillinger på deg da... hvertfall siden du har hatt tanker om det lenge. Hva gjør at det blir et høyrisikosvangerskap om du får tvillinger?

 

Mamma til gullgutt: hvor er du i syklusen? Holder du på med noe spennende strikkeri for tiden?

 

LillL: Hvilken oppskrift har du brukt til ullbuksen? Har veldig lyst å strikke både ribbebukse og monsterbukse til baby, men ser nok for meg at det blir monsterbukse først... Jeg kan ikke fordra å strikke ribb... hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var oppløftende ord ang, eggløsning Frk Hansen, da er det kanskje et lite håp. Men har egentlig begynt å planlegge neste syklus jeg da. Tok meg selv i å tenke at tenk om jeg blir gravid, ånei, da får jeg jo ikke gjennomført planene for neste syklus, om å ha sex annenhver dag og ihvertfall i god til før antatt el,, før jeg kom på at dahh, da ER jeg jo gravid og trenger ikke tenke mer på det. For en hjernekapasitet jeg har noen ganger, Tenker ikke lenger en nesa!!!

 

Da har du el en uke etter meg da Frk Hansen! Morsomt! Nå som du har rensket opp og full power på el, så har jeg tro på at det snart skjer. Det hjelper sikkert litt psykisk ihvertfall, de tiltakene.

 

Jeg har aboslutt ingen symptomer jeg!! Har bittelitt ømme brystvorter, og litt vondt i eggstokken, noen ganger murring, men dette hadde jeg forrige syklus også, så det er jo bare kjedelige pms- symptomer!!!

 

Så fin dressen var Lollo, noe alla den har jeg på ønskelista også! Så mange som ville strikke til babyen din, morsomt! Skikkelig hyggelig når folk har forberedt seg og brukt tid på gaver! Og så er jo babyer ekstra nydelig i hjemmestrikka syns jeg da! Monsterbukse står på min ønskeliste også! I nyfødt størrelse, har sett bilder av nyfødte med monsterbukse, og de er jo såååå nusselige! Her er to oppskrifter jeg har lyst til å strikke;

http://renathestrikker.blogspot.com/2010/10/oppskrift-til-akkurat-denne.html

http://ceciliefanevik.blogg.no/1272741660_oppskrift_p_monsterbu.html#comment

Den første er strikket i litt tykt garn, så den går nok rasende fort ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin dress Lollo - det var virkelig mange fine oppskrifter der :)

 

Jeg strikket en monsterbukse en gang, da brukte jeg denne oppskriften som jeg syntes var veldig bra, ettersom det var tatt med masse garnalternativer: http://dubedaare.blogspot.com/2009/08/monsterbukser-oppskrift.html. Jeg synes konseptet er veldig morsomt, men jeg plagdes skikkelig med broderingen etterpå, slik at jeg ble i grunn ikke så veldig fornøyd med den :P Det er mulig jeg ikke er tålmodig nok til sånn finarbeid!

 

Hvilken bunad strikker du <3--Mathias--<3? Jeg synes det er så utrolig mange fine bunader til småttisene og har veldig lyst til å strikke en en gang :)

 

De fleste har vel ikke så mange symptomer de første ukene Babysyk, så det har neppe noe å si :) Når var IKM igjen?

 

Jeg er ikke helt sikker på hvorfor tvillingsvangerskap er høyrisikosvangerskap, Lollo. Men jeg antar at det har både med at det er veldig trangt for begge babyene i magen, kanskje det er fare for at en av de får mer næring enn den andre evt. at begge får for liten næring. Det er ihvertfall fare for for tidlig fødsel, slik at jeg vet at mange (alle?) blir sykemeldt veldig tidlig på forhånd for å holde seg i ro i håp om at fødselen ikke skal sette i gang for tidlig. Ellers er det vel slik at det også er større sjanse for andre komplikasjoner. Så det er vel egentlig ikke noe å trakte etter... Men foreløpig har jeg nok med å håpe på én :)

 

Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ble det av finværet vi ble lovet?!? Det er ihvertfall ikke her hos meg!!!!

 

Veldig bra strikkevær da, men det var ikke dette været jeg ønsket!!

IKM er på lørdag, altså om en uke. Du holder vel på med aksjelegging du? ;-) Hva strikker du på nå Frk Hansen? Mulig du har skrevet det, men det har gått meg hus forbi! Du var vel ferdig med tunikaen?

Har også sett på den monsterbuksa til dubedåre, men minste størrelse var 6 mnd, og det er vel litt i største laget til en knøttis? Tror ikke jeg vil gi meg selv den utfordringen å forminske den, men munnen og alt det!! De buksene er jo bare så morsomme da ;.-) Kan tenke meg det er morsomt å ha i barnehagen også!

 

Jeg har bare 8 bølger, ca 8 cm igjen av teppet. Lengter sååå til å bli ferdig, nå er jeg dritlei for å si det mildt. Har lyst å strikke en sparkebukse, bukse med seler fra myk start ;-) Den ser så god og posete ut! Er like før jeg begynner, men har bestemt meg for at teppet SKAL være ferdig før jeg begynner!!! Noen som har strikket den?

 

Lollo, er du igang med dressen?

 

Ha en fin lørdag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 8 cm igjen av teppet?!? Det går vel rasende fort hvis du bare fokuserer på det. Jeg har ca. 45 cm igjen på mitt... hehe. Jeg har ikke strikket noe fra Myk Start. Har bare bladd i den og sett på alt jeg har lyst å prøve meg på... =)

 

Helt enig i at Debbien hadde mange fine oppskrifter. Mye der jeg har lyst å prøve meg på etter hvert. Jeg begynte på dressen fredag kveld, men har glemt å kjøpe inn pinner i str. 3,5 så jeg har ikke kommet lengre enn til ferdig vrangbord på den ene foten. Selvfølgelig hadde de ikke str 3,5 i butikken der jeg handlet i går heller, så jeg får vente til mandag før jeg kan fortsette. Garnet var forresten helt herlig å strikke med! Det gikk kjempefort (hvertfall i forhold til babyull som jeg har pleid å strikke med). Gleder meg til fortsettelsen. JA jeg synes det er sååå flott at alle vil strikke til lille. Elsker hjemmestrikkede plagg!

 

Jeg tenkte å prøve meg på denne monsterbuksen:

http://smoochiemonsters.blogspot.com/search/label/Norsk%20oppskrift

Har sett på Melamin sin monsterbukse også, men likte denne her bedre. Har en venninne som har laget et par monsterbukser før, og hun bruker også Smootchie sin oppskirft. Buksene blir kjempefine! Istedenfor å bruke dobbel tråd med babyull så bruker hun heller Rubingarnet fra Gjestal.

 

Spennende med symptomjakt da, Babysyk! Jeg hadde en anelse om at jeg var gravid da jeg fikk vonde pupper, for det hadde jeg ikke hatt noen av de tidligere pp... Og de ble bare mer og mer vond i løpet av 1.tri. Etter uke 12-13 var de nesten tilbake til normalen igjen, men da hadde vi vært på privat ul og sjekket at det var liv i magen. Forresten er det gpdt jeg har skrevet litt dagbok fra sv.skapet (mest i begynnelsen da) for jeg husker jo nesten ingenting av hvordan det var i begynnelsen.. hehe...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går skikkelig sakte med teppe, klarer liksom ikke å strikke fort med det garnet, Skulle ønske noen kunne gi meg lov til å begynne med sparkebuksen istedet!! Det har jeg sååå lyst til, å jeg lover å gjøre ferdig teppe før sparkebuksen. Har også vært flink å strikke på en vest i helga. (Bør vel ikke nevne at jeg har en nesten helt ferdig dress og en annen sparkuebukse som mangler 1,5 ben liggende).

 

Kjedelig når man oppdager at man mangler pinner. Det skjedde når jeg skulle begynne med teppet. Hadde ikke tolmodighet til å vente, så jeg valgte et pinnenr mindre, gjett om jeg har angra!! Syns det egentlig er ganske stor forskjell på pinne 3 og 3,5! Håper lysten er like stor i morgen Lollo! Det har også mye å si at man liker å strikke med garnet. Den var fin den monsterbuksa, går sikkert fortere, siden man bruker dobbelt garn. Men, blir den ikke litt stor til en baby? Har sett litt på farger, vil strikke en som begge kjønn kan bruke, så da blir det vel brunt og beige, men syns også de er veldig fine i blå eller rosa!

 

Så smart med dagbok, det vil jeg også begynne med! Syns den symptomjakten er litt kjedelig foreløpig, det er jo bare pms-symptomer! Hadde håpet jeg skulle få vondt litt mer mot midten nede ved eggstokkene, har lest at noen har det pga livmora som strekker seg. Er fortsatt bare på høyre siden. Lurer forresten på om venstre eggstokk har gått i dvale, for har helt siden pilleslutt bare hatt vondt på høyre siden. Men så lenge den er våken har det vel ingen ting å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FERDIG!!!!!!

 

Det var på tide! Målet var å bli ferdig før jeg ble gravid, og det klarte jeg! ;-)

 

Har ikke begynt på sparkebuksa, det får bli til uka.

 

Sov godt jenter! Håper dere har hatt en fin helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter litt for oss så vi ikke faller på side 2.

Stille her om dagen! Hvordan går det med dere?

 

Frk Hansen, jeg kunne trengt litt hjelp av deg nå. Du har jo strikket "bukse uten seler" i alpakka. Ble den veldig veldig vi i beina? Jeg har begynt på "bukse med seler", kommet et godt stykke på vei oppover beina, men syns det er så fryktelig vid!!! Når jeg bretter beinet sånn det skal være er vidden 18 cm!!! Og nå skal jeg jo begynne å legge ut masker. Minsket du maskeantallet? HJELP ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på det du? ;) Så flink du er som er blitt ferdig! Jeg har tatt frem teppet mitt idag og fått strikket litt på det. Nå må jeg planlegge morgendagens gymtime før jeg fortsetter. Pinner til dressen har jeg fortsatt ikke fått tak i.... Glemte det helt da jeg var på butikken i dag. Får heller kjøpe noen i morgen. Gleder meg til å ta fatt på den igjen.

 

Har endelig kommet godt i gang med leggis nr. 2 til venninnen min, så håper på å snart bli ferdig. Hun hadde bursdag i juni så jeg henger litt etter ja... hehe...

 

Symptomjakten kan være slitsom ja. Du får bare smøre deg med tålmodighet og vente på ikm. =)

 

Skulle gjerne hjulpet deg med buksen din, men jeg har ikke peiling på den oppskriften. Hørtes mye ut med 18 cm vidde på beinet. Hvilken str strikker du den i?

 

Monsterbuksen jeg har sett på er i litt for stor str for en nyfødt, men tror venninnen min som har laget sånne før har strikket den i str mini. Hører med henne, og hvis ikke så lager jeg den bare litt stor, så kan frøken heller vokse i den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler heklekant rundt, men er usikker på om jeg skal ha det!

 

Flink du også som har strikket på teppet ditt. Du får strikke litt hver dag, så er du plutselig ferdig!! Kanskje det var hell i uhell at du ikke har fått tak i pinner ;-)

 

Rekket opp buksa og tok maskeantallet til buksestørrelsen under, men vidden ble akkurat lik, så nå får den bare være sånn!! Litt søtt med sånn baggybukse også da;-)

 

Fant bilde av buksa, men min skal ha seler og bli sparkebukse, men oppskriften er den samme på beina,.

http://thereseshobby.wordpress.com/category/strikk/myk-start/

 

Venninnen din venter nok i spenning på gaven! Håper du snart blir ferdig da!

 

Går opp og ned med gravid-følelsen. Akkurat nå er jeg "ikke-gravid". Fristende å teste, men tror jeg venter til søndag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Først av alt: så flink du var til å få ferdig teppet! Tipper det var godt å bli ferdig med det:)

 

Så: så dumt at jeg ikke var her inne til å svare... Det har vært ganske travelt denne uka, og jeg har vært veldig fornøyd med meg selv for at jeg ikke har "måttet" innom her hele tiden.. Men jeg burde jo ha svart: den buksa ble skikkelig vid i bena da jeg strikket den også. Vet ikke helt sikkert hvor vide de ble, men den var skikkelig baggy. Da jeg strikket den på nytt laget jeg båndet øverst en god del bredere for å unngå at det ble så baggy der også. Dumt at du måtte rekke opp for å finne utav det - beklager!

 

Her har det gått en del i småstrikk i det siste. Jeg har strikket en del kluter og så funderer jeg på hva jeg skal strikke nå. Har tenkt å strikke noen julegaver og må vel komme i gang med de nå. Og så vurderer jeg fortsatt en mariusgenser med rund sal til meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Liker å strikke dessuten er jeg vist gravid og da MÅ jeg slutte å røyke (fant ut idag at jeg er gravid så har ikke fått så veldig lang tid til å slutte :-P hehe) Så da Må jeg ha noe annet å henge fingrene i! Babyteppe blir det nok da! :)

Selv om jeg tipper det blir ett halvferdig prosjekt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...