Gå til innhold

Ny strikketråd!


Frk Hansen

Anbefalte innlegg

Bare raskt innom for å si at hjertet slår :) :) Det hadde nok begynt å slå i går eller dagen før det mente hun, så der hadde jeg flaks. Fantastisk å se lille bønna!! Hehe. Nå er jeg bare så utrolig glad og skal bare nyte at symptomene holder seg vekke! Fikk også med to bilder. Er jo ikke mye å se, men det er jo mer enn ingenting. Samboer kommer om ca en time, så jeg gleder meg til å vise han bildene - han hadde dessverre ikke mulighet til å bli med.

 

Nå skal jeg hive meg over matlagingen - fredagspizza, mmmm!!!

 

åhh, et stykk lykkelig og lettet Babysyk :) :)

Skiver mer senere i kveld!

Ha en fortsatt fin kveld jenter!

Og goooood perm Krølle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å sÅ herliig da, Babysyk!! Godt Å se at det er liv der inne da. Det gjør liksom alt mer virkelig synes jeg. :)

 

Kjedelig at du er forkjølet da, Krølle. Nesesprayavvenning har jeg aldri vært med pÅ, men har en venninne som ble helt avhengig for noen År siden. Hun hadde sikkert med seg 4 forskjellige nesesprayer i vesken til en hver tid, en til hvert bruk, og slet skikkelig med Å la være Å bruke de. Faktisk bare Å trappe ned var tøft.. HÅper det gÅr lettere for deg da. Hva med Å prøve nesehorn? Det er jo bare lunkent vann og salt. ;) HÅper du fÅr en fin helg pÅ perm til tross for forkjølelsen.

 

PÅ onsdag begynte jeg med litt tidligere legging pÅ lillemor, og fortsatte i samme stil bÅde torsdag og i gÅr. I gÅr hadde hun nesten ikke sovet pÅ dagen, sÅ hun var stuptrøtt da jeg tok henne med meg i sengen kl. 20.30. Ammet henne og hun sovnet ca. kl 21 (helt passende tid sÅ jeg fikk med meg Nytt pÅ nytt :)). VÅknet igjen etter 15 minutter, ny amming og sÅ lÅ hun vÅken til ca.22.30 før hun begynte Å grÅte og ville ha mer mat igjen. Til slutt sovnet hun heldigvis, og sov til nesten 4 før hun ville ha mat. Herlig! NÅ fÅr vi bare fortsette med leggerutiner i 9-tiden sÅnn at svigers vet hva de skal gjøre nÅr de skal passe henne neste helg. :) Har ikke kommet noe videre med flasken da, sÅ det er godt mulig jeg mÅ stikke hjem fra festen og legge henne/amme før jeg drar tilbake. Heldigvis tar det bare 2 minutter Å kjøre, sÅ det er ikke sÅ mye stress.

 

Forresten fikk jeg strikket et par cm pÅ dressen i gÅr kveld. Det gÅr fremover ;)

 

Ha en super lørdag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med bankende hjerte i ovnen Babysyk! Tenker det var utrolig deilig å få bekreftet at alt er bra så langt!! :) Da kan du bare lene deg tilbake og vente på eventuelle symptomer...

 

Dere har virkelig superkropper MaMi og Lollo... Bare tre kg+ så kort tid etter fødsel... Produserer virkelig fløte dere ;) imponert og håper det blir en en regel blant oss her inne! Jeg mangler forresten også bare tre kg på å ta igjen vekten min fra før jeg ble gravid :) Men jeg har vel noen +kg i vente etter at jeg har tatt meg selv igjen... Kan ikke si at jeg akkurat gleder meg til å se kiloene komme på og strandet hval følelsen innta den ubrukelige kroppen, men det er utrolig hva man godtar bare for å få flere verdensborgere!

 

Min permisjon del en er over og jeg er tilbake i slangenes makt for å tanke meg opp til i kveld. Drar hjem igjen i ettermiddag :) Vi er invitert til naboene på kveldskos, og det gleder jeg meg max til!! Ikke så mye sosial jeg har vært de siste mnd. Og når det er så nært, kan jeg bare gå hjem og legge meg hvis jeg blir dårlig :)

 

Klarte endelig å montere ferdig prinsegenseren i går. Prinsen ble sååå lykkelig og ville ha den på med en gang. Han nektet til og med jakke utenpå da han skulle kjøres til mormor for helgeferie... Lille skjønningen! Nå har han bestilt sokker i matchende farger, og aller helst en lue også. Får se hva restegarnet strekker til!

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg slapper mye mer av, og det er jo virkelig deilig!!

 

Dere er så utrolig heldige som har gått så fort ned, og i det hele tatt gått ned!!! Er jo ikke alle som går ned like lett heller. 3kg er jo nesten ingen ting igjen. Huden bruker vel litt tid på å trekke seg sammen, men det kommer nok etterhvert det også :) Går jo gradvis, så det er kanskje ikke så lett å merke.

Ja, Krølle, det kan godt være en tradisjon for oss her inne :) Vi har jo strikking til felles, så hvorfor ikke vektnedgang også!! Hehe.

 

Håper du fikk kost deg på perm del en. Du ligger ikke på latsiden når du er hjemme ser jeg!! Ferdig med genseren! Du er jo virkelig superproduktiv!!! Begynner du på sokker nå? Eller skal vesten gjøres ferdig?

 

Lollo, så flink du er som har begynt med tidligere legging. Når det etterhvert blir en vane blir det sikkert veldig greit for dere å ha litt tid for dere selv før dere også stuper til sengs. Håper det går greit fram mot barnevakt sånn at du bare kan ta en svipptur innom.

 

Spent på hvordan det gikk hos helsestasjonen med knøttene MaMi! De Må jo ha lagt på seg godt ettersom du har rast ned i kilo :) Har de forresten forskjellig gråt? Slik at du hører hvem av dem som gråter? Utrolig teit å lure på, men det slo meg plutselig. Andre barn har jo det, men dette er jo tvillinger så..... nerde meg!! :)

 

Krølle, kos deg masse borte på besøk, det har du virkelig fortjent! Det kommer sikkert til å gjøre kjempegodt å være sosial med noen andre en sykepleiere og familien!! Satser på at det går greit og at du ikke blir dårlig!!

 

Sitter og lurer på om jeg heller skal begynne med den vesten til meg selv, og drøye litt med babyjakka, det er jo ikke noe som haster akkurat! Så får jeg brukt opp en god del garn og kan handle inn litt med god samvittighet :)

 

...... Og mens jeg sitter her og skriver har jeg jaggu klart å begynne på vesten....

 

Begynner å lure litt på Frk Hansen, vi har ikke hørt fra deg på en stund? Er det formen din som er dårlig? Huff, håper ikke du også har blitt like dårlig som Krølle! Håper å høre fra deg snart ihvertfall!

 

Ha en fin lørdag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter.

 

Knøttene er i ferd med å våkne og skal ha mat, så jeg får skrive litt og så fortsette senere.

Vi fikk ikke dratt til helsestasjonen i går. Her har vi hatt minus 19 grader så vi syntes ikke det var forsvarlig å dra med oss de små ut. I tillegg hadde vi mellomste jenta hjemme igår, fordi hun kastet opp og var dårlig.. Derfor fikk jeg heller ikke skrevet her igår, var så sliten på kvelden at jeg satt som et slakt i sofaen :)

 

Like kaldt her i dag, så det blir innedag på meg og knøttene idag. Mannen skal å kjøpe en vippestol til idag, de begynner å bli mere våkne nå så da kommer vi til å bruke vippestolene mere tenker jeg. Spesielt hun ene er veldig interessert i det som skjer rundt henne :)

 

Forresten babysyk, så flott at det gikk bra på ul. Ikke at jeg noensinne var i tvil. Men utrolig godt for deg å få den vissheten om at hjerte slår og det er noe der. :)

 

Synes det er morsomt når dere lurer på ting om tvillingene. Ofte er det ting jeg ikke tenker over, men som faktisk er noe i. Ang gråten, egentlig har de veldig lik gråt, men jeg merker at hun ene (tvilling1) har mere temperament enn hun andre. Hun hyler mere sint vhis det tar for lang tid og hun vil ha mat. Jeg kaller henne min lille hissigpropp <3 Hun er nå søt og snill, men vet absolutt hva hun vil. ;) Som mora ;) ;) På natta klarer jeg foreløpig å høre hvem som gråter ut i fra hvilken side av senga gråten/knirkingen kommer fra. Men nå er jeg enda ikke kommet i sove-koma-stadiet hvor alt går i en døs på natta ;)

 

Krølle, så fint at du fikk litt permisjon. Jeg håper du kommer opp på vekta du hadde før graviditeten, og slipper kvalmen. Er så imponert over at du orker å strikke så mye. Jeg bare lå som et kadaver da jeg var innlagt.. :)

 

Lollo, så rart at lille har blitt så stor at dere jobber med leggingen. Tida går så fort, synes hun akurat har blitt født. Men så har jo jeg fått mine i ettertid :) og de ble 1 mnd igår :) Sover hun ofte på dagen?? Knøttene her sover og sover mye av dagen. Vi snakket idag om at vi gleder oss til de blir større og begynner å stabbe rundt. Selv om det er kos nå.. :)

 

Hmmm.. To små som roet seg og sover fortsatt, noe melkekua ikke helt vet hva hun synes om ;) Litt melkespreng nå ja ;)

 

Føler med deg Krølle som må venne deg av med nesespray. Har hatt perioder hvor jeg har vært helt avhengig. Spesielt siste delen av svangerskapet nå, for da var alle slimhinner tredobbel størrelse. Var så pussig, men idet de tok første tvilling ut av magen åpnet nesen seg og siden har jeg ikke hatt bruk for nesespray... utrolig deilig :) Det er skikkelig tungt å venne seg av å bruke det, er så lett å ty til sprayen når man er tett og ikke får puste ordentlig.

 

Nei, nå tror jeg at jeg avslutter :) Her kom det synkron-knirking, så det er bare å brette opp armene og skifte bleier i en fart. Litt kjipt, men i natt har jeg ligget på en rar måte og blitt helt stiv i øvre del av ryggen, mellom skulderbladene :(

 

Ha en fin lørdag jenter. JEg skal kose meg alene med knøttene etterpå, mannen skal ta de eldste ut på bowling og spise ute. Hyggelig for dem å få litt tid med pappan sin. Så idag skal mor lage seg lun pasta og smårettsbacon salat, og jeg gleder meg allerede til maten ;)

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Langt innlegg ja, men veldig hyggelig og lese!! Og med masse smilefjes :) hihi

 

Håper du får tid til å kose deg litt mens du er alene hjemme MaMi!! Middagen din hørtes veldig god ut!!! Mmmm, det fikk jeg lyst på en dag også! Prøver jo å få i meg masse grønnsaker og salat nå som jeg er gravid, men ikke alltid like lett å finne noe å lage :(

 

Jeg så et program en gang om ei som var veldig avhengig av nesespray. Måtte ha med over alt. Hun måtte avvennes med sånn nesehorn som Lollo nevnte, og ble helt fin til slutt.

Hva med å prøve saltvannsspray? Den er vel litt mildere? Og man kan visst bruke den oftere, nesespray skal vel bare brukes et visst antall til dagen. Trodde egentlig ikke man kunne bruke nesespray mens man var gravid jeg, men mulig jeg surrer. Eller så er det sikkert forskjellige merker.....

 

Brrr!!! 19 minus er kaldt ja!! Ganske kaldt her også! Skjønner godt at dere ikke tok sjansen med å dra på helsestasjon. Ekstra vanskelig ble det med mellomste ja. Høres ut som hun er frisk idag, det er godt å høre :)

 

Jeg syns det er så søtt og egentlig utrolig at de små har ganske tydelig personlighet så tidlig! Som foreldre merker man det nok ekstra godt også :)

Bruker dere forresten like klær på knøttene? Eller har de mye forskjellig arveklær fra de store jentene? Har de liksom da sine egne klær, eller bytter dere på?

 

Jeg hadde bare en inni magen, og er egentlig ganske lettet for det :) Hadde ikke noe tro på at det var to der heller, siden jeg ikke har symptomer.

 

Samboeren leser, så jeg kjeder meg egentlig litt. Hadde håpet at vi kunne få litt tid sammen lørdagskvelden. Men neida, her er det lesing som gjelder. Men han er jo veldig flink da :)

 

Jeg er på nøste 3 på vesten, så det går jammen fort! Har 11 nøster, så det bør ikke ta alt for lang tid om jeg bare strikker på den :)

 

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgens perm definitivt over. Jeg har sovet bort hele denne søndagen. Er supersliten og dårlig etter gårsdagens festligheter, men det var absolutt verdt det. Hyggelig selskap og god mat. Tror det ble litt mye med besøk og dusj på samme dag. Må nok lære meg å planlegge bedre ;) Deilig å slappe litt av i dag da. Har prøvd å strikke litt mer på babyvesten, men det endte med festing av hundretusen tråder i stedet. Minn meg på at jeg skal lage den ensfarget neste gang! Skal begynne på vrangbordene langs halsen, men det får vente til i morgen. :)

 

Minus 19 grader er veeldig kaldt MaMi, skjønner godt at du ikke vil ut i det været! Her har det også vært kaldt, dog bare et par minus, men ufyselig mye vind. Huset vårt er gammelt og ikke isolert (jepp, helt sant) så vi har fyrt en del i helgen for å holde varmen. Prinsen lar seg ikke skremme av litt vind, så han har slept sin mormor ut på aketur og snøhulebygging i dag. Det passet bra siden det er "kom deg ut" dagen i dag.

 

Så effektiv du er med strikkingen Babysyk! Fortsetter du i dette tempoet har du ny vest neste helg :) Fint å avlaste fingrene litt fra de små og tynne babyjakkepinnene... Jeg skal fortsette med pinne nr to på babyvesten, men tipper jeg må avveksle litt med sokker til prinsen når krampen tar meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mine strikkevenner... :)

 

Ny uke og nye muligheter. Tempraturen ute har gått ned til et levelig nivå, bare minus 3 grader hos oss idag.. Puh, har vært slitsomt med så kaldt ute... Kan jo ikke akkurat sende ungene ut i kulda, så det har vært litt intenst inne.. Men, idag er alt så meget bedre ;)

 

Vi venter straks besøk av HomeStart. Hørt om det?? Det er en frivillig forening eller hva jeg skal kalle det, som hjelper familier med behov. Vi er meldt opp til dem fordi vi har fått tvillinger og har to barn fra før. Kjenner jeg er litt skeptisk til dette. Da det ble snakk om så var det sagt i samme setning som at når man får tvillinger så sier man ja til all hjelp. Så jeg turte ikke annet enn å si ja. :/ Men jeg må innrømme at jeg ikke har lyst å overlate barna mine til noen som er fremmed. Bli nok alltid kjent med hun som kan bli vår kontaktperson. Men helt ærlig, så føler jeg mest at dette ikke er oss. Vi klarer oss og er ressurssterke, jeg synes det blir feil å bruke ressursene på oss. Det er så mange familier som trenger dette tilbudet bedre enn oss. Og knøttene er jo så snille at. I natt sov de fra 2330 til 0330. Så ammet jeg og så sovnet vi og sto opp kl 07.. Synes ikke dette er ille. Formen min er bedre og jeg takler mere. mannen min er jo hjemme og tar mye av husarbeidet. Vi skal også få oss vaskehjelp etterhvert.

Hmmm... Ja ja, får se hva som kommer ut av dette møtet...

 

Huff, mannen klipte klørne til hunden vår igår og så klipte han litt for mye på den ene.. Og fytti som hun blødde. Stakkars lille hunden vår. Heldigvis hadde hun ikke vondt og blodet stoppet, men dere kan tro mannen fikk høre fra meg. Jeg er nemlig hønemor til hunden også ;) Ingen som skal gjøre henne noe heller :)

 

Startet med tran til knøttene idag. He he, det var grimaser og så spyttet de ut det meste. ;) Ikke uvanlig. Må nok jobbe litt med dette ja.

 

Krølle, så fint at du fikk med deg besøket. Selv om det var slitsomt med dusj, håper jeg det var litt verdt det. Av og til må man bare ofre litt for å unne seg noe. Jeg synes du er kjempetøff som holder ut... Og håper kvamlen gir seg snart.. Sier det hver gang, og mener det. Håper hver gang du skal skrive at det er bedring. :)

 

Nei mine strikkende venner. Nå må jeg vel skifte av meg nattpysjen slik at disse homestart folkene skjønner at jeg er ressurssterk ;) he he..

 

klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloooo.. og god start på en ny uke! :)Her blåser det sidelengs og jeg sitter heller inne og strikker litt, vasker litt klær og skal støvsuge etter helgens aktiviteter. (les: potetgull-spising i sofaen, hund og katt som har dratt inn løv!! ja dere leser riktig. Det er løv. Hvorfra vet jeg ikke, for her ute ser jeg bare hvitt, hvitt, hvitt men), og planlegge middagene for noen uker fremover for så å handle det inn en annen dag. Har ikke lyst til å kjøre bil idag.

 

Mannens to barn fra tidligere av (altså mine to bonus-barn) var her i helgen), og vi var i bursdag lørdag og igår akte vi i en akeløype vi har laget på tomta her. Ungene fikk akematter(sånne solide som man har i barnehagene, dere vet kanskje?) og som fyker unna i løypene som bare det. Vi hadde det kjempegøy alle sammen. Skrålte og lo :D

 

Jeg har ikke strikket noen verdens ting i helgen, men tenkte å strikke videre på jakka mi. Huff jeg synes jeg alltid snakker om den jakka mi jeg. Mens dere blir ferdig med det ene og det andre:) Dere er både raske og flinke altså jenter! jeg er imponert:)

 

Krølle- på en måte er det godt å høre at du hviler og sover. For da tenker jeg du trenger det, og at du ivertfall ikke kaster opp! ;)

Sikkert deilig med både dusj og besøk, selv om det sikkert da er godt på en rar måte å få hvile alene litt igjen. Du har jo nok med deg selv nå, i all denne kvalmen, så sånn må det jo være til du er bedre igjen! Og mannen din høres utrolig fin ut. Der har du en fantastisk støtte:)

Hihi.. kan tenke med lille-prinsen din ble glad. Ser for meg en hoppende liten gutt med et stort smil da han fikk genseren:))

 

MaMi- Jøss, så merkelig angående HomeStart da. Trodde man liksom måtte be på sine knær for å få slikt jeg. Jeg er nok som deg, vi klarer oss selv. Men samtidig så hadde jeg vaskehjelp en periode, og syntes det var fint. Men synes så mange vaskehjelper blit så slappe med vaskingen når de har vært på samme sted en stund jeg. Desverre. hehe, da må du bare bytte dem ut med en ny en:D

Men sånn HomeStart.. kunne tenkt meg heller hjelp til vasking, laging av middag, vaske klær og sånne ting.. ungene vil jeg heller passe på selv. Er det sånn at de bare er barnevakter?.. eller gjør de huslige ting dersom du heller ønsker det?

Nei, absolutt helt normal nattesøvn for nybakte babyer det du nevner der da. Ikke noe uvanlig der tror jeg. Nybakte mødre tror jeg bare egentlig burde sove litt mer på dagtid generelt. Snakker litt av erfaring der gitt. Ville heller liksom gjøre alt mens vesla sov jeg, husarbeidet, kose meg litt med et blad e.l, men burde heller ha sovet, hvilt og ladet opp litt.

Men til gjengjeld så sov sjelden vesla på brystet mitt da, og vennet seg med en gang til å sove alene. Da ble det lite skriking og hun sov mye og godt. På dagtid i lekegrinda si som stod i en krok med et mykt skinn under seg, og i senga si selvsagt om natten.

 

Babysyk- såå flink du er! Skal du begynne på vrangborden på vesten allerede altså?? flink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow.. jeg skriver lange innlegg!! Gjør det kort nå.. ferdig med et ermet til jakka:) Juhuuuu:)) videre til ermet nr. 2;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er som strikker i racerfart da! Ser for meg gutten din stolt som en hane i den nye genseren sin, Krølle. :) Må si det står respekt av at du strikker så kjapt med den formen du er i. Sikkert utrolig godt å være hjemme på perm og få med seg besøk hos naboene. Hehe... du får ta dusjing dagen før neste gang, så du ikke sliter deg helt ut! ;)

 

Hørtes utrolig gøy ut med aking i helgen, ønsker3gull! Og akematter er helt supert! Jeg jobbet i bhg i 2010/11 og da hadde vi både matter og rompeakebrett. Mattene var helt klart de mest populære blant de største barna ;) Skulle nesten hatt en sånn til meg selv. Forresten så er det ikke bare du som bruker lang tid på strikkerier. Jeg begynte på dressen til lille i høst og er fortsatt bare halvferdig.. Synes det er kjekt å høre om fremgangen på jakken din. Har du funnet oppskriften på nettet? Har du link så vi får se den? Kan være du har lagt ut tidligere, men jeg klarer ikke helt å se den for meg....

 

Jaiks, MaMi, 19 kuldegrader hos dere?!? Skjønner godt at dere holdt dere inne da. Her har det heldigvis ikke vært mer enn et par blå i helgen, men til gjengjeld har det blåst mye. Lørdag var jeg ute på tur med lillemor i vognen (ikke så mye vind da) men da vi kom hjem igjen og hun fortsatt sov, turde jeg ikke å la vognen stå ute pga den sinnsyke vinden. Kjørte vognen inn i gangen og åpent posen litt. Der sov hun helt til vi skulle i besøk til noen venner.

 

Det har vært utrolig herlig å få litt alenetid med mannen på kvelden før vi skal legge oss, ja. Lillemor er flink å sove på dagen også da (som oftest hvertfall). Vanligvis står vi opp mellom 9 og 10 (spørs litt om lille sovner igjen etter mat 7 tiden eller om hun ligger våken en stund), men da har vi som oftest vært våken siden 8-8.30.. Lille er våken i 1,5 til 2 timer om gangen, så hun har en lur på formiddagen (til ca. 13) og så en ny en i 14-15-tiden. Jeg er ofte treig på formiddagen, og da sover hun inne, men så går vi ut med vognen i 14-tiden og da sover hun til ca. 16. Etter det pleier hun å være våken helt til kun legger seg kl. 21, men da er hun ofte veldig overtrøtt. Hun nekter å sove etter at pappaen har kommet hjem.. hehe... I skrivende stund sover hun veldig godt da, men hun har sovet lite på formiddagen i dag, og vi har vært på svømming så hun er vel helt punktert pga det ;)

 

Babysyk: stå på med vesten! Kjempebra jobbet da siden du har kommet til nøste 3 allerede! Du er en skikkelig racer altså!

 

Tror jeg skal slå til og strikke litt mens lillemor sover fortsatt. Ha en fortsatt fin kveld, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du var såpass i form at du kom deg på besøk Krølle :) Selv om det tok på, så var det sikkert veldig hyggelig der og da. Håper du får tatt igjen litt søvn og energi i løpet av uken. Igjen må jeg si jeg er imponert, du strikker jo som en strikkemaskin!!!!! Nesten ferdig med vesten!?!? Selv om det er en babyvest, så er det tynne pinner og det tar faktisk tid! Skjønner ikke at du klarer når du er så kvalm. Redebygging til tusen!

 

ønsker3gull, så hyggelig med besøk. Og aking, det syns jeg er morsomt også! Sjelden jeg gjør det, men blir som et barn igjen når jeg først gjør det :)

Er du forresten hjemmeværende? Siden du er hjemme på dagtid.

 

MaMi, sånn som jeg kjenner deg, så tror jeg ikke du er den som roper høyest for å få noen fra HomeStart hjem til deg nei:) Men samtidig er det sikkert deilig å få litt hjelp kanskje? Men enig, ville ikke latt de passe barna, heller sånne praktiske ting som rengjøring og matlaging. Blir spennende å høre hvordan det gikk på første møtet.

Godt at det har blitt litt mildere hos dere, nå er det jo levelig!

 

Lollo, hvordan går det på babysvømmingen?

Så flink du er som kommer deg ut på tur selv i "storm" :) Det er sikkert deilig med frisk luft for dere begge. Hvordan er emmaljunga-vognen i snøen? Og ellers, er den tung? Heller veldig mot den vognen :)

Håper lille sover søtt fortsatt. Tenk så deilig hvis hun sover og dere får litt ekstra tid. Fikk du tid til å strikke noe da? Er kanskje masse annet du heller skulle ha gjort når hun sover, men håper du fikk satt deg ned å kost deg med strikketøyet :)

 

I helgen tok jeg samboer i å søke på navnevalg på internett. Var han som tok det opp, og da ble jeg litt overrasket. Ble nesten litt rørt :) Men syns det er aaaaalt for tidlig egentlig!

Og så tok jeg opp vognvalg, og da sa han at det var det samme for han, null interesse der, men det er helt greit det :) Fant bilder av litt forskjellige vogner og spurte hva han syns, så litt mening har han tydligvis, hehe.

 

Vi har ikke fortalt det til noen enda. Syns det er litt tidlig, selv om jeg egentlig døøør etter å fortelle det til foreldrene mine. Og vet (eller håper) søsteren min blir i ekstase. Litt spent på hva mamma og pappa sier, lurer på om de tenker at vi ikke har råd, pga studentsamboer. Men tror de blir glade allikevel, og tror egentlig mamma har merket det på meg, selv om vi ikke har møttes etter at vi fant det ut.

 

Sliter litt med senebetennelse fortsatt. Fikk vondt etter å ha strikket på pinne ni. Men ahhh, jeg vil jo få den ferdig!! Tenker det er lurt, for det blir sikkert lenge til jeg strikker noe til meg selv.... :)

 

Gruer meg til å poste innlegget nå, tror det har blitt megalangt!!! Jaja...

 

Ha en fortsatt fin mandag og ukestart jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er flinke til å skrive laaaange innlegg! :) Jeg svarer fra mobil, og da får jeg ikke opp hva dere har skrevet tidligere, men får se hva jeg klarer å rufse sammen fra hukommelsen...

 

Aking er noe av det morsomste som finnes! Prinsen er en skikkelig akepyse, så som oftest får jeg lov til å sitte på.  i helgen var det mormor som fikk gjennomgå... Akematter er supre hvis man har skikkelig akebakke!! Tenker dere prøvde på nye fartsrekorder slik at det går litt sånn skummeltgøy fort ;)

 

Homestart har jeg aldri hørt om... Hvor var de da jeg fikk barn?? Spennende å høre hva det gikk ut på. Venter på rapport. Du burde melde deg som sånn nanny911 MaMi... Dressere tvillinger til å våkne kun en gang på natten etter bare en mnd... Mer enn jeg klarte men ett enkeltbarn på flere mnd... Det er godt å høre at du har sånn kontroll at du føler hjelp er unødvendig! Stå på SuperMaMi!! 

 

Flinke Lollo som triller tur i storm! Det gikk rimelig vilt for seg utenfor vinduet mitt på lørdag, så det må ha vært en luftig tur... Godt at du får prinsessen til å sove litt lange lurer på dagtid, og legge seg til sånn noenlunde skapelig tid på kveldene. Voksentid og alenetid er viktig å verne om!!

 

Babysyk strikker du vesten med pinne nr 9?? Heftig stilig... Så tykke pinner visste jeg ikke fantes en gang... Kunne nesten plukket en kvist og begynt å strikke med da? Det bør gå synlig fort unna i hvert fall, og det er alltids inspirerende! Ikke morsomt med senebetennelse da! Du får ta det med ro og strikke små økter. God bedring!

 

Selv har jeg strikket to av åtte vrangborder på babyvesten, men det går ikke så fort frem på de mikropinnene... Jeg strever og bannes og knoter meg fremover, men det blir ganske fint til slutt. Jeg strikker bare i gode timer av døgnet dersom de finnesfor når kvalmen herjer som værst, da er det ikke mye futt i meg... Blir som et slakt i senga med lyset av og alt helt stille rundt meg. Kun sove som hjelper da...  men heldigvis har jeg noen gode timer nesten hver ettermiddag, som jeg prøver å utnytte for å minne meg selv om at jeg har et liv også utenfor sykehuset!

 

Nå er det straks nattinatt for min del! Snakkes til ny dag i morgen... ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om hva dere gjør og tenker alle sammen :)blir litt bedre kjent liksom.

Babysyk- vel, hjemmeværende er kanskje å ta i. Jeg jobber to dager i uken. Eldste datter ble svært alvorlig syk for noen år siden og det var mye uvisst over en to-års-periode. Da hun ble erklært frisk( vi går fortsatt på kontroller), brøt jeg helt sammen. Endelig pustet jeg ut liksom. Så både fysisk og mentalt helt nedkjørt altså. Det har tatt tid, og tar nok enda lenger tid før jeg er helt på topp igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si du har god hukommelse hvis du aldri ser mer enn hva sistemann har skrevet Krølle :) Du altså!! Flinkis!

 

Ja, du kan finne deg en kvist, men den bør jo helst være rett da :P Og så strikker jeg med rundpinne, så da må du ha tråd mellom, hoho. De er litt tunge å strikke med i lengden.... Kjøpte i metall, har hatt i plast, og de var bedre, for de var ikke så tunge. Men dårlig i skjøten mellom pinner og wire.... :(

 

Huff, så grusomt ønsker3gull. Det var trist å høre. Må jo være det værste en kan tenke seg. Kjenner jeg får vondt inni meg. Kan skjønne det har tatt på ja. Godt at hun ble erklært frisk :) Og håper du er på vei oppover sakte men sikkert!

Gir deg en gooood klem jeg :) Fordi du fortjener det!

 

Nå skal jeg legge meg. Prøver å komme meg i seng i litt skikkelig tid.

 

God natt jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger til at selv om det høres da rart ut kanskje at vi ønsker et barn til, så er det liksom siste sjanse nå. Jeg er 38 år og vil ikke ha barn etter fylte 40. Både på grunn av alder, men også fordi det da blir enda et "enebarn" og langt mellom barna i alder. Langt nok om vi skulle fått nå på en måte;)

Planen var å prøve på en til igjen da vesla var to år, men da eldste ble syk da vesla bare var ett år, og alt var så uvisst, så ble det såklart satt tilside. Nå håper vi veldig at vi er så heldige å få et gull til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ønsker3gull, får helt vondt i meg. Det verste en mor kan oppleve er når barnet blir sykt... Vi har hatt noen tøffe økter med mellomste, men aldri såpass alvorlig at det har vært usikker utgang. Mere det at hun har måttet gå igjennom mye, og det liker ikke mammahjertet mitt... :( Så flott at hun har blitt erklært frisk da. Skjønner godt at du gikk på en smell, og trenger god tid på å komme deg. Ta tida og ikke skynd deg tilbake i full arbeid. Det viktigste for både deg og familien din er at du blir helt bra. familien din er MYE viktigere enn arbeidet... :) En skikkelig god klem fra meg også, fordi du fortjener det :)

 

Homestart ja... Det ble et interessant møte. :) Først av alt, det var jordmor som meldte fra til dem om at jeg skulle ha tvillinger, hadde to fra før og hadde hatt et tungt år med flere aborter. Slik fikk de tak i meg og tatt vår situasjon til vurdering.

Jeg startet med å være ærlig og si at jeg følte det var litt vanskelig å takke ja, siden jeg opplevde oss som ressurssterke personer og var redd for å ta tilbudet fra noen som virkelig trengte det, for eksempel med syke barn. Vi pratet en del rundt dette, men som de sa, det var ikke noe jeg skulle tenke på fordi det var de som hadde vurdert at jeg kunne få hjelp fra dem hvis jeg ønsket og det gikk ikke utover noen andre.

Vi snakket litt om hva de kunne gjøre, og jeg opplevde det som et veldig positivt møte. Hun som ble vår kontaktperson var en pensjonert barnevernspedagog som også har jobbet i mange år som PP-rådgiver, i tillegg har hun jobbet på spesialskole, og hadde 7 barnebarn deriblant et tvillingpar. Hun virket veldig ressurssterk og dyktig. :) Det de skal gjøre for oss er å hjelp til å avlaste der det er behov. For eksempel skal hun komme neste uke og hjelpe oss en kveld hvor vi har litt mye fritidsaktiviteter og foreldremøter, hvor logistikken ikke er på vår side ;) I tillegg kunne hun være her hvis jeg trengte en dag hvor jeg ville gjøre noe alene, sove på dagen o.l. Hun kunne også finne på noe med de eldste hvis det var behov. Eller hun kunne se etter ungene hvis jeg og mannen ville ta oss en tur ut kanskje på kino. Vi bestemte oss for å prøve en periode på noen mnd og se. Det er jo bare snakk om 4 timer i uka. Kontaktpersonen vår bor faktisk her hvos vi bor, så hun er ikke langt unna. JEg ser nesten litt for meg at hun nok blir brukt litt som barnevakt, og det er jo betryggende å ha en slik kvalifisert barnevakt ;) Vi er jo gansek heldig sånn sett :)

 

Normalt ville vi nok ikke sagt ja, men vi tenkte at det kan jo ikke skade å prøve. Og kontakten vår virket veldig hyggelig og dyktig. Tror hun er en dreven dame ;) Vi ble neige om at vi bare sier hva vi kunne trengt hjelp til så vurderer hun om det går under Homestart sine arbeidsoppgaver ;) Desverre var støvsuging og vindusvask ikke med på denne lista :D he he.. Men hun kunne for eksempel hjelpe til med å brette klær. Og er det noe jeg har mye av, så er det rene klær som skal brettes. Synes jeg sjelden ser to-seteren vår, den er alltid fullstappet av klær.. Blir en del med fire unger, en mann og meg selv...

 

ja ja, det ble med det møtet idag, alle andre planer gikk i vasken... Plutselig var dagen over og så var det kveld... Synes tida bare flyr.

 

Super og super fru blom.. Vil nå ikke kalle meg det, men jammen koselig at dere gjør det ;) Men nå er jeg nå ikke så super da, har vel bare vært veldig heldig med sovebarn :) Og så har jeg jo skaffet meg en del erfaring opp gjennom årene og da blir man jo merkbart roligere. For ikke å snakke om at jeg har vært heldig å ikke fått kolikkbarn. :)

 

Krølle: synes du har bra lange innlegg fra mobilen... :) Mere enn hva jeg klarer å skrive med en finger, som jeg jeg må på mobilen. For ikke å snakke om alle skrivfeilene jeg får. En gang jeg skulle skirve på status på facebook "home sweet home" etter en ferietur, ble det "høne seertall høne".. Ingen skjønte hva jeg mente og jeg så ikke at det ble feil før ei god stund etter. Mange som fikk seg en god latter på mine vegne da ;)

 

Dere strikkedamer er helt rå alle sammen. Dere fullfører det ene prosjektet etter det andre, og jeg klarer ikke å strikke en liten sokk en gang... Men jeg SKAL komme igang etterhvert.. All ære til dere som orker å strikke med pinne 2,5, det blir alt for tynt for meg må jeg innrømme. Føler jeg aldri blir ferdig. Søsteren min strikket et sånt tvinneskjerf i fjor, da brukte hun pinne nr 12 tror jeg det var, eller så var det pinne 10. Hun sa det var som å strikke med en vedkubbe ;) he he syns jeg ser det :)

 

Nei, nå tror jeg at jeg skal ta natta. Litt vel seint men pytt sann, alltid hyggelig å skrive til dere ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne strikketråden var en av de første tingene jeg så her inne, og siden jeg er en ivrig strikker, ville jeg gjerne delta, men pokker, jeg får jo bakoversveis av alle de lange innleggene deres. Må jo lese fire-fem sider bare for å få med meg hva dette går ut på. ;)

Og har vel funnet ut at dette er mer en strikkeklubb enn en strikkeside (ja, en sånn koselig klubb der man egentlig skravler mer enn man strikker).. :)

 

Men jeg slenger meg med likevel jeg, så får jeg se hvor ivrig jeg blir.. Jeg kan ihvertfall presentere meg :)

Er 25år, (ny)gift og prøver på første barn. Sluttet på pillen i oktober, begynte aktiv prøving etter nyttår. Akkuat nå strikker jeg til en gravid venninne. Har strikket vognteppe og holder på med hentesett :) Neste helg er det hyttetur, så håper på å få overlevert da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss, FruLS. Ja, her er det bare å hive seg med. Mye skravling og litt strikking på noen, mye strikking på andre ;) Har man vært borte litt for lenge fra tråden er det bare å glemme å lese gjennom alt, for her oppdateres det ofte ;) Strikker du hentesett til venninnen din? Så fint gjort da! Ser du holder til i Bergen... det gjør jeg også (eller egentlig i en av nabokommunene, men jeg er fra Bergen). :)

 

Babysyk: vognen er helt super, selv på snø. Jeg synes ikke den er så veldig tung å trille på snøen. Har ikke opplevd at det kladder på hjulene enda, så jeg er veldig fornøyd! Tror jeg må skylle over den snart så den ikke ruster pga alt saltet og snøen. Hun jeg kjøpte den av hadde vært kjempeflink å tørke av understellet når hun hadde vært ute i regnvær så den ikke skulle ruste. Den ser jo nesten ikke brukt ut selv om den snart er 6 år... Så jeg kan anbefale Edge Duoen på den sterkeste! Samboeren din høres ut som mannen min forresten. Han brydde seg ikke om hvilken vogn vi skulle ha, bare jeg var fornøyd med den ;) Navnet var mer viktig for ham.

 

Tror familien din kommer til bli kjempeglade på deres vegne, Babysyk. Og mtp det økonomiske så er det jo mange andre som får barn mens de studererer og klarer seg helt fint, så hvorfor skulle ikke dere det? Hvor lenge er det til samboeren din er ferdig å studere? Hvis han fortsatt holder på når den lille skal begynne i bhg så kan dere jo søke i studentbarnehager hvis det finnes der du bor ;)

 

Huff, fikk helt vondt inni meg da jeg leste innlegget om jenten din, ønsker3gull. Har aldri forstått meg på folk når de har snakket om mammahjertet tidligere, men nå etter at lillemor ble født har jeg fått et nytt syn på det meste. Kan tenke meg at dere må ha hatt det tøft når hun ble syk og har stått på for henne. Du har vært tøff som har klart å holde deg sterk gjennom alt sammen, så at du har fått en knekk etterpå er sikkert ganske vanlig. En eller annen gang må man få tingene ut.

 

Noe storm var der ikke da jeg gikk på tur i helgen... høres jo nesten ut som om jeg drar med meg lillemor ut uansett hvilket vær som er ute.. hehe ;) jeg er jo den innegrisen. Går ikke ut i dårlig vær med lille hvis ikke jeg må. ;)

 

Synes også du er flink å skrive langt innlegg fra mobilen, Krølle. Jeg kan fint sjekke innom tråden her med mobilen, men jeg gidder aldri å svare.. Da venter jeg heller til jeg får tid å sette meg ned med pcen. Er jo så mye lettere å skrive på den.

 

Homestart hørtes jo ganske greit ut da, MaMi. Sikkert greit å ta en prøveperiode for å se om det er noe sånn som dere har avtalt med de. Sikkert veldig rart å skulle få hjelp fra andre til hverdagslige ting når man er vant med å ha kontroll på alt selv. Dette vil vi gjerne høre mer om, så du får oppdatere oss etter hvert ;) Synes forresten veldig synd på hunden din etter at mannen klippet klørene hennes. Jeg gjorde det med den ene hunden jeg hadde for noen år siden også, og han hylte til. Heldigvis blødde det veldig lite, men jeg ble så satt ut at jeg måtte sette meg ned og gråte en skvett. Stakkars lille pillen min (var det jeg kalte ham). å, hver gang jeg snakker om ham så vil jeg ha hund igjen... Vi måtte omplassere ham i 2005 fordi han plaget den andre hunden vår så mye. Fælt for meg, men han kom til en fantastisk familie som han fortsatt bor hos. Jeg ser ham avogtil når de går på tur. :)

 

Nei, nå er det på tide å strikke litt ;) Vaskemaskinen går, det er fyr i peisen og lillemor sover søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hentesett og vognteppe til forloveren min :)

Hentesettet er fra sandes lanett hefte 0514 Tema 4. Strikker i mørkebrunt. Og teppet er tjukt med fletter.

 

Når jeg er ferdig med det tenker jeg å begynne på noe til min egen forhåpentligvis snart kommende spire.. :)

 

Har alle her inne barn fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei FruLS og velkommen til oss.. :) Så rett du har i at dette nok mere er en strikkeklubb, en bare en tråd. ;)

 

Alle her inne har ikke barn fra før, noen har akkurat fått og noen skal ha og noen er prøvere. En salig blanding med andre ord :) Noen av oss har fulgt hverandre ganske lenge, mens andre er nye. Alle er like velkommen og vi liker å bli kjent med nye :)

Jeg er av de som har barn fra før, to store på 9 og 6 år, og jeg har akkurat fått tvillinger for en mnd siden :) Har ikke kommet igang med strikkingen etter fødselen, men regner med det kommer etterhvert. Ikke lett å få timene til å strekke til.

 

Lollo, jeg skal holde dere oppdatert. Nå i ettertid synes jeg jo vi er veldig heldig som har fått tilbud om hjelp fra Homestart, og håper vi kan ha nytte av det. Hun virket veldig okey hun som er vår kontaktperson..

Du kunne jo latt oss leve i trua på at du var en skikkelig tur-gåer, som var ute i all slags vær ;) he he. Syns du er flink jeg, uansett hva du sier :)

 

Huff ja, var ikke greit med hunden.. Trøstet meg med at hun ikke kjenner noe nå.. Og er veldig glad for at jeg ikke var der når han klippet... Mannen var også veldig fortvila etterpå og mente han aldri mere skulle klippe den neglen. Dere skulle sett oss sitte der på gulvet foran vovsen og forsøke å stanse blodet. Blod over alt, uten at vi fikk stanset det. Til slutt bare satt vi der mens mannen klemte på neglen til det stoppet av seg selv. Jeg hadde laget pizza som sto i ovnen, som ble brent og ifølge meg helt uspiselig.. Sånn er det når det skjer noe med barna våre, hun er jo lille kosejentevovsen vår, så vi måtte jo ta oss av henne.. Nå er hun fin igjen og løper rundt som vanlig. Hadde slått det litt opp igjen igår og begynt å blø litt, men det gikk fort over. Sånn er det når man elsker å base i snøen :)

 

Jeg er også sånn som bare leser på mobilen og så skriver jeg på pc'n når jeg har mulighet og tid :)

 

Hvordan er formen idag da Krølle??

Babysyk, alt bra med deg idag da?

ønsker3gull, fått strikket mye siden sist??

 

Frk Hansen, lenge siden sist. Hvordan er det med deg for tiden?

 

Nei, får vel begynne å forberede middagen for idag. Må ha litt tidligere middag idag, fordi det er fotballtreninger opp og i mente her. Først skal mellomste avgårde med pappan som trener, og før de kommer hjem så skal eldste avgårde. Så jeg må ordne alternativ skyss. Så da blir jeg alene hjemme med knøttene i ettermiddag. Kanskje får vi oss en liten middagslur sammen da ;)

 

ha en fin kveld, jenter.

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg FruLS :)

Ja, dette er nok en strikkeklubb med litt strikking :)

Så snill du er som strikker vognteppe og hentesett. Venninnen din blir sikkert kjempeglad for det!! Settet var veldig fint. Står på min "ønskeliste" også. Men den er så lang..... hehe

Jeg har ikke barn fra før. Er gravid i 7.uke, og syns det er en eeeeevighet til babyen kommer!!! Spira satt på 4.pp! Håper spiren din også sitter snart!

 

Hun kontaktpersonen deres høres jo kjempekoselig ut! Nesten som en ekstra bestemor. Første jeg tenkte på var mrs doubtfire :) Hvis dere husker den filmen....

Etter å ha lest om møtet, er jeg mye mer positivt innstilt på det. Er nok lurt å gi det en sjans, så kan dere vurdere etterhvert.

 

Så lurt å vaske/spyle vognen Lollo. Ihvertfall for oss som skal ha den til flere barn. Det er en ting samboeren min sikkert hadde tenkt på, men som jeg aldri hadde kommet på selv :) Vet du hvilket understell dere har?

 

Ja, håper jo foreldrene mine blir glade. Tror de blir det, men de kommer nok til å spørre om økonomien. Samboer har 2,5 år igjen nå... så det blir nesten ett år når barnet begynner i barnehage. Er et stykke å dra fra der vi bor til der han studerer, så det går nesten ikke. Vi har ganske mye i boliglån begge to, men håper jeg kan ha en periode avdragsfritt.

 

I går kveld/natt kom jeg plutselig på at jeg lenge har hatt planer om å strikke tepper til sofaen når vi flytter i ny leilighet. Har jo hatt så goood tid, men nå kommer jeg jo til å få masse strikkeprosjekter fremover så jeg burde vel begynne.

Hva syns dere om dette teppet?

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=133&d_id=25〈=no

I den gråsvarte fargen. Sofaen vår er mørkegrå, ser nesten ut som svart ut. Hadde vært fint med farger også, men hvis/når jeg blir lei av fargen, så er det litt dumt. Eller blir det for trist?

Finnes mange fine tepper, men må ha noe enkelt, ellers blir jeg sikkert lei fort.

 

Dette innlegget har jeg brukt lang tid på, :) Gått litt til og fra.

 

Forresten er formen veldig bra. Har fått litt ømme pupper, men ikke ille overhode!

 

Ha en fin tirsdagskveld.

Idag er aller siste episode av frusterte fruer MaMi. Snufs. Syns det er litt synd jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppla:).. og velkommen til strikkeklubb-tråden vår FruLS:)) ja, det er vel kanskje det. Kos er det IVERTFALL! :D Her er det mye smil, latter og støttende damer. Jeg liker at vi er i forskjellige situasjoner, de andre trådene er mer like og ensartet når det kommer til det å bli gravid, prøvere og det å være gravid.. her er vi alt.

 

MaMi- vi har også klippet neglene til vår hund og den begynte å blø, det skjer faktisk av og til, spesielt dersom det er lenge siden sist den ble klippet.. for da er nervene så langt ute visstnok, så vi prøver å gjøre det ganske ofte. Men vi har et pulver som heter "stopp", og det er heeelt supert. Gjør ikke vondt for hunden, og den stopper å blø med en gang:)) DET liker vi! Stakkars, ja, de er jo som ungene våre. Vi er like glad i dem:)

 

Krølle- flink du er som skriver så lange innlegg fra mobil. Men på den annen side.. du har jo tid;)

.. og jeg er glad du skriver disse lange innleggene jeg da. Koser meg med lange innlegg:))

Så slipper jeg å ha så altfor dårlig samvittgihet for å skrive lange innlegg selv. Ha, ha, ho,ho.. de gærne har det godt:D

 

Jeg prøvde å strikke litt i lunsjen idag igjen.. på leggvarmerne. Men det er noe knot med den oppskriften. Derfor tarjeg det imorgen når jeg er hjemme og kan bruke tid på å tyde. Dessuten.. hold dere fast.. jeg tror ermet på jakken ble feil!!! :(

Vet dere.. om det ble det så er jeg redd hele prosjektet blir lagt på is! :( litt lei av å rekke opp i det garnet der( Eskimo) som tover noe aldeles forferdelig.

 

Babysyk- jeg også bruke Emmaljunga til første jenta. Den er helt super. Satt seg aldri fast i snø. Vi bodde i leilighet den gangen, og det var vanskelig å få vasket understellet på den godt, men den rustet aldri, og jeg var ganske enkelt knallfornøyd med den! Du kan trygt kjøpe den vogna ja. Jeg istemmer med deg Lollo :)

 

Idag trodde jeg faktisk at jeg enten skulle få mens eller hadde eggløsning, hadde så forferdelig vondt i magen. Men tenk.. jeg ble såå glad.. for trodde at syklusen min var i orden igjen, og gledet meg bare over smertene. Gjøv løs på jobben, sjauet, ryddet og ordnet fæælt. Kom hjem, ingen mens, tok EL-tes: ingen EL :( ble litt sur da egentlig.

Men nå har jeg ringt gyn, og bedt ham om å ringe meg tilbake.. og selv om jeg vet at det kan ta helt opptil et år før jeg får mens og syklus tilbake etter spiral, så håper jeg faktisk han vil sette meg på noen medisiner eller noe hvis det kan få fortgang i prosessen.

Er jeg rar dere? huff.. jeg føler bare at tiden renner ut ettersom jeg er 38 år:(

 

Hvordan har dagen idag vært for deg Krølle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha.. ja, jeg husker Babysyk. Mrs. Doubtfire altså! En herlig film. Måtte le da jeg leste du skrev det.. det er jo AKKURAT slik hun høres ut som :D

Men høres jo unektelig ganske deilig ut ut med slik hjelp da.. selv om det bare er til bretting av tøy og ikke vindusvask. Jeg ville heller hatt til vindusvasken, noe av det kjedeligste husarbeidet jeg gjør er det og å vaske gulv. Grrr. Kan bli mannevond jeg da. men gjør det likevel en gang i uken. At man gidder, haha.. det blir jo flekker på gulvene igjen med en gang synes jeg!

 

Babysyk- de teppet så koselig ut. Men på hva slags pinner strikker man et teppe på liksom?? rundpinne 3 meter? haha.. Neida. Men det må bli maaange masker uansett;)

Tar det ikke lang tid det da mon tro?

 

Noen som lurte.. husker ikke hvem det var nå..på hvor tykke strikkepinner det finnes.. eller rettere sagt ble overrasket over at det finnes pinne 9. En kollega av meg strikket et slikt flette-pannebånd på pinne 15. Slå den! Ho ho.. morsomt å se på da. Som en vedkubbe det ja:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...