Gå til innhold

Ny strikketråd!


Frk Hansen

Anbefalte innlegg

Hei jenter. Liten "rapport" fra meg. Er fortsatt innlagt, men regner med å reise hjem i morgen. Det går veldig bra m oss. Babyene er så snille og legger fint på seg. Minste har bare økt fødselsvekta si, noe som er uvanlig men bra :-) største har gått litt ned, men ikke mye. De suger godt og ammestillingen fungerer fint. Men jeg har blitt så sår, har jo ammet begge hver 3 time hele tiden. Igår kveld klarte jeg ikke mere og bare gråt og gråt. Heldigvis var hun pleieren på jobb som jeg har fått veldig god kontakt med på jobb. Så i natt har jeg pumpet meg og skal pumpe litt til, kjennes litt bedre ut idag. Det som er bra er at jentene har så god sugeteknikk at vi kan bruke flaske og ikke snill, da blir de mye roligere enn m kopp. :) Så i morgen må mannen ut å kjøpe elektrisk pumpe, flasker, smokker, flaskevarmer og mulig sterilisator. I tillegg ble vi anbefalt å kjøpe en pakke mme i tilfelle, så slipper vi krise midt på natten ;) Er jo gjerne da den kommer, og jeg må jo ha melk nok til to :o

Vel, liten input fra oss. Er veldig glad det ble ks på oss denne gangen. Føles veldig riktig ut. Skriver mere hjemmefra når jeg har pc'n min, lettere enn fra mobil. Vi koser oss med to nydelige jenter til i flokken. Storesøstrene er bare super stolte :)

 

Søndagsklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble visst en skrivefeil, men husker ikke hva som skulle stå. Om å bruke flasker og ett eller annet... Hmmm, bare overse det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg MaMI!! Måtte lese det flere ganger, for det var så hyggelig lesing :)

Du er jo så flink, og klarer dette kjempebra!! Du gjør en stor jobb. Og også kroppen din som har nok melk til to.

Høres vondt ut å være sår! Så sporty du er som setter igang med pumping!! Håper sårheten blir borte etterhvert så du heller kan amme. Det gjør det jo litt lettere.

 

Jeg tenkte "hjem allerede" men i morgen er det jo nesten en uke siden de kom til verden. Tiden har gått så fort :)

Du har sikkert hørt det fra pleierene, men ang mme, så hørte jeg at det var lurt å kjøpe ferdig blanding og ikke pulver om man ikke skal bruke det mye, for pulveret holder ikke så lenge når det er åpnet. De anbefalte også å prøve ut mme før krisen kom, for det er ikke alle som liker det. Dette gjaldt ved barnevakt, så det blir jo litt anderledes allikevel.

 

Er de like? Prikk like? Vet de er eneggede, men er jo ikke alle som er prikk like allikevel :)

 

Ikke noe nytt herfra. Har en test liggende, så det er like før jeg tester, men det er jo ALT for tidlig.

Har begynt å strikke på påbegynte prosjekter. Først ut er en hals. Den skal snurres rundt 3 ganger, så den er ganske lang!! Men med pinne 5 går det fort allikevel :)

 

Ha en fin fin søndag jenter!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre fra deg MaMi. Wow, kjempebra at minstejenten bare har lagt på seg da! Det er ikke så vanlig, nei. Lille her hadde gått ned 150 gram, og det var helt supert sa legen som skrev oss ut.

 

Pumpe er en befrielse altså! Har heldigvis sluppet unna sårheten, men jeg slet jo litt med amming på ene siden så da var pumpen god å ha. Elektrisk er best ja! Har Avent sin som kan brukes både som el. og manuell, men jeg foretrekker definitivt den elektiske. Husker fra barsel hun som lå på rommet ved siden av meg slet også med sårhet under ammingen.. Jeg hørte mye gråting og jamring og au au derfra. Må være skikkelig fælt å ha det sånn. Håper det går seg til snart så du kan amme mer. Og kjempebra at du får bruke flaske til de da. Da får de jo tilfredsstilt sugebehovet også. Merket godt at lille hadde sugebehov etter at hun fikk melk fra kopp. Måtte ofte legge henne til den gode siden etterpå så hun fikk suge litt der.

 

Lurer veldig på det samme som Babysyk jeg... Ser du stor forskjell på de (sånn utenom størrelsen)? Er de like i ansiktet eller har de noen særegne kjennetegn?

 

Hold ut, Babysyk... Ikke svi av testen enda! Når var ikm for deg igjen? Er litt i ammetåka her så jeg husker fint lite for tiden.. hehe.. det meste jeg skal gjøre går i glemmeboken og så kommer jeg på det for sent. Må skrive lister over alt jeg skal gjøre i løpet av dagen for å huske det. ;)

 

Vi var på julefest med slekten min på pappa sin side i går (alle slektninger på farfar sin side). Pappa sine kusiner som arrangerer hvert år. Det er sååå koselig... selv om jeg ikke kjenner så mange der da. Kjenner jo igjen folk siden julefesten har vært arrangert siden 70-tallet, og jeg har vært med der så lenge jeg har levd, men det er bare en av mine tremenninger jeg snakker med (kjenner henne egentlig mest via svigers for hun er nabo med de). Lille sov det meste av tiden i vognen og våknet bare en liten stund for litt mat og ny bleie før hun sovnet igjen. Flinke lille :)

 

Strikkingen går det dårlig med for tiden... Men, jeg har klart å sortere alle klærene lille har arvet fra datteren til et vennepar i størrelser. Og jeg holder på å ommøblere kommoden hennes for å ha en klesstørrelse i hver skuff. Alle lånte klær over str 50 leveres tilbake sånn at jeg er sikker på at vi får brukt alle de nye klærene hun har fått først. Vi har jo enorme mengder klær nå! Skal se over alle arveklærene og se hva vi skal ha og hva som kan gis bort til andre/evt. til Fretex.

 

Nå knirker det godt fra korgen til lille så jeg får vel avslutte før hun blir helt vill... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg lærer av dere! Visste ikke at babyer hadde et sugebehov, trodde det bare var for å få i seg mat jeg *rødmer* Hvor lærer man alt dette? Eller har dere alltid visst det og jeg bare er dum? Jaja, jeg lærer vel etterhvert jeg også, når jeg har behov for det.

 

Så koselig med sånne tradisjoner. Både mamma og pappa sin familie er skikkelig dårlige på familietreff. Men når vi møtes er det jo alltid veldig hyggelig! Snakker om årlig familietreff i familien til pappa hver gang alle samles, men det blir visst bare med praten.... Ja, og flinke jenta di!! Tenker mammaen var stolt at snuppa si da :)

 

Så flink du har vært med alle klærne! Gi deg en klapp på skulderen! Det er sikkert veldig deilig å ha det gjort :) Skjønner godt at sånne ting kommer forran strikking.

 

Jeg har nesten blitt ferdig med halsen. Bare noen få riller igjen, og så må den syes isammen. Det går fort. Kjøpte meg ny jakke på nett i helga, en Bergans dun-parkas, så det ga litt motivasjon å få ferdig halsen. Jakka er grå, da det er greit med en støvrosa hals til :) Jeg er en frysepinne, så GLEDER meg til den kommer!!!

 

Har jo som regel ikke kontroll på denne syklusen da Lollo, så det er jo absolutt ikke rart at du ikke har det!!! Hehe. Vurdere å begynne å tempe!! Tror jeg venter mensen på torsdag. Men den kan like gjerne komme senere. Tenker å teste til helga hvis jeg holder ut. Men idag på jobb fikk jeg noe som minnet om menssmerter. Ikke veldig sterke... Men ingen mens og ingen spotting!!! :) Måtte gå ofte på do og sjekke....

 

Nei, det var nok skravlings!!!

 

Frk Hansen, hvordan er formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

Flott å høre at det går bra med deg og jentene, Mami! Skjønner at det må være pes med all ammingen, og det er vel ikke rart en blir sår? Men håper at du nå er godt i gang med pumpinga :)

 

Den julefesten hørtes veldig hyggelig ut Lollo! Noe sånn har ikke vi heller.. Ellers så ser jeg for meg at du sitter i et lass med klær nå! Det er jo fantastisk å arve så mye - i hvert fall om det er fine/praktiske klær :) Men får du brukt alt? Eller er ikke det noe problem med hyppige klesskift? Det minner meg om at jeg har tenkt på at vi bør kjøpe en tørketrommel etterhvert.. Hvordan er ståa hos dere andre med det? Er det helt nødvendig, som jeg tror?

 

Spennende med mensen Babysyk! Jeg krysser fingrene :) Jeg synes ikke du skal tenke på nei-mat, alkoholstopp osv. før du evt. får en positiv test jeg. I hvert fall det med nei-mat kan en jo virkelig ikke gå rundt å tenke på alt for lenge på forhånd. Når det gjelder alkhol har jeg forsøkt å være mer forsiktig i periodene mellom EL og IKM, men om en ikke skal kunne ta et par øl innimellom så går en jo glipp av mye sosialt.

 

Det jeg ikke skjønner Babysyk er hvorfor du går for alle disse "slitsomme" måtene å sjekke når du har EL? Jeg synes jo ikke det høres helt bra ut med tappetafsingen, og temping synes jeg virker som veldig vanskelig (og usikkert) å tolke? Hvorfor kjøper du ikke bare EL-tester? Jeg kjøpte slike pinner på billigtester.no eller noe lignende, tror jeg betalte ca 200 kr for 21 stykker, og brukte ikke mer enn maks 7-8 per syklus. Jeg kan ikke skjønne annet enn at de gir et bedre svar på når EL er?

 

Her er alt som før. Trodde at avslapping i helga skulle dempe kvalmen, men den gang ei. Stakkar snille samboeren som blir så fortvilet av at det ikke er noe han kan gjøre.. Men han gjør masse av husarbeidet og lager middag om dagene, og det hjelper absolutt på! I går var jeg nesten ikke kvalm i det hele tatt og jeg tenkte at nå er det snart slutt, siden jeg nærmer meg 12 uker. Men dagen i dag motbeviste den gitt. Jaja. Jeg tror jeg hadde blitt mer gæærn om jeg ikke hadde vært kvalm, da hadde jeg nok vært veldig mye mer bekymret enn jeg er nå. Men denne uken er det altså første ultralyd og jeg merker at spenningen begynner å bygge seg opp. En del av meg gleder meg masse til å få bekreftet at alt er bra, og en annen del av meg holder på å få hetta med tanken på at vi kan få beskjed om at det desverre ikke er noe liv.. Men det er vel ikke annet å gjøre enn å vente. Jeg satser på å gi beskjed hvordan det har gått i løpet av helga.

 

Og strikking - det skjer det fortsatt lite av her..! Har strikket et par babybooties, that´s it...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter.

Skal skrive litt fort for jeg tror knøttene er på vei til å våkne nå snart...

 

Vi har da kommet oss vel hjem, og som forventet var det kjempeskummelt... Spiller ingen rolle om man har gjort det før, jeg kjenner jo ikke disse knøttene og må bli kjent med dem nå...

Men de er jo kjempesnille. Mannen min skjønner ikke helt hvorfor jeg reagerer slik, han er roligheten selv og mener det er pga at jeg håndterer de små så bra. Og det er jo hyggelig å høre.. :)

Ammingen går jo egentlig bra i den forstand at de små får i seg morsmelk, men er fortsatt veldig sår og pumper som en helt. Har knapt nok ammet ordentlig etter at jeg kom hjem. Har gått med skjold på meg, men tror egentlig at det ikke har vært så bra over en lang periode, så idag prøver jeg å pause litt fra det for å se om det blir bedre. Men igår spiste jeg svisker og låg litt på magen for å få igang tarmsystemet, og klarte det, men oppi alt glemte jeg at det jeg spiser går over i melken... Så i natt har jeg og mannen sovet max3 timer. Knøttene gråt skikkelig for første gang og det var fortvilende å ikke kunne hjelpe dem bedre. Er slitsomt å gå rundt og rundt å bære på natten, og vi kunne jo ikke avløse hverandre for vi gikk med en hver :)

 

Hmmm, hva anet lurte dere litt på... Jo om de ligner hverandre. Jepp, de gjør det, men vi ser forskjell likevel.. Spesielt håret er forskjellig. Minste har masse svart hår, men største har litt mindre og litt lysere. Og så er det noe med hodeformen og ansiktet. Vanskelig å forklare, det bare er forskjell ;)

Ellers så surrer vi rundt i ammetåka her, både mannen og jeg..

Glemmer hvorfor vi går inn i et rom og må snu flere ganger. Jeg sender mannen ut for å handle og han glemmer hva han skal ha. Eller glemmer å ta med mobilen og handlelista. Vi er helt håpløse, men det er jo helt normalt.

 

Babysyk, du lærer alt dette etterhvert. Og nå har du jo lært av oss. :) Frk Hansen: Tørketrommel er helt gull!!! Hadde ikke klart meg uten min. Vi kjøpte til eldstejenta og nå er jeg helt avhengig. Går jo en del håndduker, gulpekluter, sengetøy og slike ting med barn, så greit å få det kjapt unna.

 

Men nå må jeg gå. Knirking ved siden av i en av kurvene ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser også jeg for meg Lollo på en STOR haug med klær. Nesten som en dronning, hehe

 

Når jeg nå er så nærme mensen/graviditet, klarer jeg ikke dytte i meg nei-mat. Men når mensen kommer, klarer jeg det :) Det viktigste er at man føler seg vel med valgene man tar tenker jeg.

 

Frk Hansen, du sier noe der (ang el-testemetodene mine). Grunnen i utgangspunktet var at jeg trodde el-tester førte til mer stress. Men all denne tolkingen gir nok enda mer stress enn noen strimler. Før vi begynte prøvingen var el-tegnene veldig greie, og jeg hadde full kontroll, og da hadde det holdt. Grunnen til at jeg heller vil velge temping enn el-tester er fordi jeg mistenker at kroppen prøver å slippe egget, men ikke klarer det før andre forsøk, og at jeg har el senere enn først antatt. Da vil jo testene bli positive ved første forsøk. Isåfall må jeg fortsette å teste etter positiv el-test. Med temping vil man ikke få temp.fall før egget er sluppet, og da er egget helt sikkert sluppet. Men sånn tekninsk sett (utførelsen), så er det nok mye lettere å ta el-tester. Men, el-tester er nok mer sikkert enn mine metoder ja!! Kanskje jeg prøver el-tester en pp for å se om det stemmer med når mensen kommer... Vi har jo hatt nesten jevning sex, så det burde ikke være noe problem.

Merker at jeg stresser litt med å bli gravid, for jeg er redd for når samboer blir "streng" og tar fram kondomen. Det gjør det nok ikke lettere å bli gravid....

 

Dumt at kvalmen ikke har gitt seg!! Den kunne ihvertfall mildnet litt, så du hadde litt graviditetssymptomer, samtidig som du følte deg i grei form. Blir spennende med UL. Du har all grunn til å gruglede deg. Men jeg har tro på at dette går veldig bra :) Håper du kan senke skuldrene bittelitt etter UL.

Er det babybooties til din egen baby?

Anbefaler virkelig tørketrommel. Håndkler og sengetøy blir jo så mye mykere med tørketrommel!! Og så slipper du jo å henge opp alt :) Løp og kjøp, hehe

 

Så koselig at dere har kommet hjem MaMi :) Selv om du syns det er skummelt, så har nok du full kontroll!! Det bare føles ikke helt sånn fordi dette er nye, ukjente mennesker. Du har jo litt erfaring.

Kjedelig med sårheten. Har ingen tips der. Annet en skjell (?) men det er vel det samme som skjold. Er jo noen strikkede i myk start boka, men det er vel kanskje for å holde varmen det. Krem har du sikkert prøvd. Du er ihvertfall virkelig flink som pumper så mye!!! Håper det snart ordner seg med sårheten.

Er ikke alltid lett å huske at det du spiser går i morsmelken, denne ammetåken vet du. Man er jo ikke vant til den tanken fra før av.

Jeg så et enegget tvillingpar idag, jenter, da tenkte jeg på deg ;) De var vel 5 år da men. Deg om 5 år, hihi. De var like, men som du sa var hodeformen bittelitt forskjellig. Er jo veldig greit det, så ser dere forskjell også når de veier like mye.

 

Syns det er så koselig å lese om deres baby/gravidverden!! Da koser jeg meg virkelig og drømmer meg litt bort!

 

Dette ble dritlangt, men klarte ikke å stoppe. Ingen mensen enda, så den er ihvertfall ikke for tidlig.

 

Ha en fin kveld! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at du fortsatt er sår Mami. Jeg og lurer på de der strikkede innleggene - de du strikker av lanolingarn. Skal ikke de være bra for å unngå sårhet? Og så mener jeg en gang at jeg hørte at det var lurt å smøre brystvortene med litt av melken etter ammingen? Mulig du har hørt det/prøvd det. Jeg kan ikke gå god for noen tips ;)

 

Skjønner tankegangen med at det kan bli mye stress med EL-testingen. Vi hadde jo noen runder på det i hjemmet, samboeren mente jo at det ble mye stress. Etterhvert så var han vel mest opptatt av at jeg ble stresset av det. Men jeg tror faktisk at jeg ble roligere av det, fordi da visste jeg når det var. Men jeg tror faktisk bare jeg testet etter EL tre ganger i løpet av hele prøveperioden... Første gangen jeg gjorde det så fikk jeg fullt utslag på testen i halvannet døgn, så da tror jeg at egget brukte lang tid på å slippe. Men jeg fortsatte ikke å teste etter det, så jeg vet ikke om det slapp på første forsøk eller senere. Men jeg mener kanskje at jeg fikk mensen 14 dager etter at testen sluttet å vise maks.. Men det er jo som du sier, det går an å teste noen dager ekstra. Den ene gangen vi testet etter EL var jo også den gangen det til slutt klaffet... Da hadde vi bommet på EL runden før, da hadde vi rett og slett prøvd så mye i en uke på forhånd før EL, at når den antakelig kom tre-fire dager etter så var vi rett og slett lei av all prøvingen og trodde at vi hadde truffet.. Den gang ei. Så jeg anbefaler det jo.. Men forhåpentligvis slipper du flere pp´er! Hvordan ligger du an nå? Noe spotting enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare kort her nå. Vil legge meg snart, så jeg blir uthvilt. Denne mørketiden altså....

 

Har også hørt at det hjelper med morsmelk på brystvortene. Viktig å la dem lufttørke. Tror jeg leste det i en brosjyre om ammehjelp (tidlig ute...) Var en kveld jeg kjedet meg.... Håper ihvertfall det blir bedre med tiden!!! Er jo ikke noe godt å ha det sånn!

 

Da må jeg isåfall teste i det skjulte, for om jeg begynner med el-testing får nok samboer angst. Vi prøver jo egentlig ikke vet du. Han har bare glemt at all sex, uansett hensikt kan føre til baby....

 

Ingen spotting nei. Gruer meg til hver gang jeg skal på do... Mensen er forventet i morgen. Men jeg hadde noe som minnet EL-slim for en uke siden også, så det kan godt hende mensen kommer om en uke. Var sånn sist også, og da kom den ca midt i mellom de to. Så jeg er litt skeptisk!! Samtidig så håper jeg jo så inderlig. Tipper mensen kommer tirsdag. Men jeg tester i helga om ingen ting har skjedd, og så neste helg hvis jeg er så heldig!!

 

Nå er det natta her!

God natt jenter.

Klem

(Ble visst langt allikevel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

 

Kan med godt humør fortelle at sårheten begynner å gi seg ;) Dere har helt rett med de rådene dere gir, og jeg både lar det være igjen morsmelk og lufttørker.. Jeg har også smurt litt med purelan salve. Det hele endret seg når jeg sluttet med de skjoldene, som ikke er det samme som skjell eller albueskjell, men har sånn nogenlunde samme funksjon. Jeg fikk ikke tak i albueskjell, hadde det forrige ammeperiode og var veldig fornøyd med det da. Skjold er litt større og jeg syntes det ble veldig tett inni der. Var fuktig hele tiden og opplevde at det såre ikke ville gro. Men den gode mannen min fikk tak i noen veldig gode ammeinnlegg som heter Lansinoh. De setter seg ikke fast og er mye bedre enn for eks libero sine. Mye av problemet er jo at knøttene suger så hardt, slik at jeg blir sår og øm i ringen rundt vorten, derfor har det vært godt å pumpe og mere skånsomt mot brystene. Og ja, babyer har et voldsomt sugebehov... ;) Før vi tok i bruk smokken fikk de suge mye på fingeren min, mens vi var på sykehuset.

 

Kjenner at humøret har vært litt lettere de siste dagene, igår og idag har knøttene var veldig rolige og jeg har klart å ammet litt, og har stort sett klart å kose meg :)

 

Men strikking har det blitt og blir det nok lite av fremover, kjenner jeg har nok å med de to små nå. Har enda ikke ordnet knapper til dressene, litt vanskelig å gjøre det hjemmefra nå. Kommer meg nok ut snart, men foreløpig holder jeg meg i ro.

 

Er litt spent på om du har fått mensen Babysyk? Eller har du testet noe idag? Hmmm... Står jo at du skal teste i helgen, ja ja, da fikk jeg svar på det spm. ;)

 

Nei nå skal jeg legge meg litt på sofaen og slappe litt av i ryggen. Kjenner at jeg er sliten. Snakkes.

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du ikke er så sår mer MaMi! Bra snille mannen din dro ut å kjøpte innleggene, så du ble kvitt problemet! Håper de holder seg bra hvis du fortsetter å amme. Men det er jo veldig bra at det fungerer med pumping og flaske, sånn at du ikke trenger å presse deg om det skulle gjøre vondt igjen.

 

Så bra humøret er bedre. Det hjelper sikkert veldig på å føle at man har litt kontroll over tingene. Jeg er sikker på at du egentlig har full kontroll, du bare har ikke denne følelsen selv :)

 

Skjønner godt at du ikke får tid til strikking. Jeg kan strikke for deg jeg :) Eller, har jo ikke strikket veldig mye selv heller. Festet tråder på halsen idag da, så imorgen skal den brukes til jobb, joho. God og varm er den. Nå skal jeg gjøre ferdig et sokkepar... Ikke veldig lyst, men nyttårsforsett er til for å holdes!!

 

Hvordan går det med sovingen til knøttene? Og lille-Lollo? Kommet i gjenge igjen etter juleferien? Det er vel for tidlig med sovetrening (eller hva det kalles, rutineendring).

 

Ingen mensen nei. Og ingen test. Kunne jo være at jeg hadde gitt etter og testet vet du. Har vært fristet mange ganger, men tørr liksom ikke. Er spent på reaksjonen om den blir positiv. Men begynner å få følelsen av at syklusen er forsinket. Den har jo ingen grunn til det, jeg hadde jo fri før jul og tok det heeelt med ro, bare kos, kun julegavestress. Syklusen min er veldig var for stress....

 

Var litt uvant at du ikke skrev at du skulle hvile pga knøttene i magen, og armene som er for korte. Før hadde du often en sånn liten kommentar på slutten, men nå er du ute :) Syns det er rart å tenke på jeg. At du nå har TO babyer! Klarer overhode ikke forestille meg hvordan det er. (Men så klarer jeg vel ikke helt forestille meg hvordan det er med en heller da...)

 

Spent på UL Frk Hansen. Enten idag eller i morgen!!

 

Nå vil jeg strikke litt!!

Ha en fin kveld!!! Snart helg (og testing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:) lenge siden jeg var inne her nå. Jeg strikker på et par høye strømper med "blondekant" øverst til eldstejenta. Pinne 3 tror jeg.De blir fine å ha under støvletterm og fine når de stikker opp over kanten liksom;)

Så strikker jeg på en jakke til meg selv. I olivengrønn 100% ull fra Eskimo /Drops, pinne 8. Den gleder jeg meg veldig til. Holder på med andre ermet. Ikke helt ferdig med det første ermet.. måtte rekke opp halvaprten, så orket ikke å se på den. Måtte bare begynne på det andre ermet:o) Bare det at jeg ikke finner den 5. settepinnen nå...arrrgh.

Så har jeg kjøpt garn i Lanett superwash ull til baby. Tenkte fra det nyeste heftet til baby på siste side tror jeg.. stripete bukse og ensfarget jakke ( den er vist i rosa og hvitt) Hvitt og beige, siden jeg ikke vet hva jeg en gang i fremtiden får av enten gutt eller jente(forhåpentligvis positiv test om noen dager. Ikm imorgen men testet negativt idag).

 

Så jeg har nok prosjekter ja:)) Hahaha. Og så har jeg såklart lyst til å kjøpe mer og mer garn hele tiden om dagen. Nå helst noe i mohair/Kid Silk /Fairytale med litt glitter eller lignende for å lage en søt vest eller cardigan til vesla på fire år her.. eller en pastellfarget mohair-jakke til meg selv som jeg kan tulle rundt en forhåpentligvis stor mage på kjølige sommerkvelder;)

 

Drømme, drømme som dere skjønner.. :)

Hva strikker dere på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter..

 

Wow ønsker nr 3, du har mange prosjekter på gang.. De høye strømpene hørtes fine ut, hvor har du funnet oppskriften til den??

 

Jeg sitter her og egentlig bare venter på at knøttene skal våkne snart for litt mat. Går veldig bra med ammingen, men jeg har valgt å pumpe annenhvert måltid og gi flaske, føler det gir meg mest mulig overskudd og krefter til å gjennomføre dobbelamming.

 

Det går fint med sovingen til knøttene, men nå er de så små at de sover det meste av dagen. Desverre er det på dagen de virkelig lange blundene kommer. Jeg tror det har noe med at det er mere lyder sundt dem da og da sover de bedre. På natten blir det jo helt stille.

 

Mamma min driver å strikker til meg nå, sånne tubesokker til tvillingene. Hun kommer på besøk om en uke, og jeg gleder meg veldig. Tror aldri jeg blir for gammel til å ønske å ha mamman min her ;)

 

Synes det er rart å ikke ha magen her lenger, men må innrømme det er veldig godt å kunne ligge på ryggen og magen igjen.. Og det er veldig godt å sitte å smaske på knøttene :) som selvsagt helt objektivt sett er bare nydelige... Vi badet dem for første gang i kveld. Vi har hatt svigermor her idag og vasket hele huset og vinduene her idag. Fantastisk snille svigermor. Jeg fikk meg til og med en blund på sofaen i løpet av dagen. I tillegg hjalp hun meg å pakke ned alle nisser og julepynten. Så tok hun de to eldste med seg for helgen, slik at vi kanskje kan kalre å få hvilt noe i helgen. De to eldste er til tider ganske intense, veldig glade i å hjelpe til med de små, men synes det er vanskelig ¨la de være n¨r de sover.

 

Nei nå skal jeg ta å legge meg snart. Det tar på å være småbarnsmor igjen kjenner jeg.

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei mami angel :) jeg fant strømpene på dropsdesign.no.

Men nå er det noe galt med siden, så jeg finner ikke modell-nr. til deg desverre. Skal se når siden fungerer igjen jeg;)

 

gratulerer med tvillinger :) Har tenkt på hvordan det må være. Også har du flere barn fra før?? Oj, da får du nok å gjøre tenker jeg.

Men du.. hvordan er det med tvillinger? jeg bare lurer. Jeg husker da jentene mine var små, fikk dem jo hver for seg.Som sist gang.. jeg var helt oppslukt i vesla og kunne ikke se meg eller kose meg mett på henne rett og slett.

Hvis du koser med en, får du ikke dårlig samvittighet ovenfor den andre da? Det får du sikkert ikke altså, men jeg skjønner bare ikke hvordan man klarer å dele seg like mye på begge liksom;)

Jeg skulle mer enn gjerne ha tvillinger hvis jeg forhåpentligvis er gravid nå, men aaner jo ikke i grunn hva jeg ønsker. Om det er dobbel jobb, dobbelt så dårlig samvittighet for "den andre" og hva med de andre barna? har man i det hele tatt tid til dem da??

 

Så utrolig snill svigermor du har! Drømme-situasjon på en måte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare raskt innom for å oppdatere, kjipeste oppdatering herfra....

 

Jeg testet IGåR KVELD jeg, av alle ting. Klarte ikke å holde meg til idag tidlig. Den ble jo negativ den!! En smule sur på meg selv!!!

 

Vet ikke om jeg skal teste imorgen tidlig, eller vente å se utover uken! Kanskje jeg klarer å holde meg til neste helg (les fredag kveld)

 

Ha en fin dag jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk... Så kjedelig at den var negativ.. men fatt mot, kanskje er bare syklusen forskjøvet, nå må du hlde deg til nedste helg..

 

ønsker nr 3: tja hva skal jeg si, det er ganske fint egentlig med tvillinger. Har to barn fra før på 6 og 9 år, så de er jo ganske store da. Synes jeg er veldig heldig som har fått et så flott firkløver av en barneflokk :) Føler ikke jeg får dårlig samvittighet for å kose med den ene, for etterpå kan jeg jo kose med den andre. Noen ganger er ene urolig og trenger kos og trøst, mens noen ganger er det den andre. Greia er jo at man ikke kan gå rundt å bære på babyen hele tiden, da får man vond rygg og et barn som aldri roer seg uten å bli båret på... På dagen ligger de i hver sin kurv og jeg sitter ofte å ser på dem når de sover. På natten sover de i samme seg ved forenden av vår seng, så jeg har snudd meg, slik at jeg bare kan stikke inn hånden og trøste ved behov. Jeg fikk jo keisersnitt denne gangen og merker at jeg ikke kan bære så veldig mye og lenge av gangen, så det begrenser seg jo en del.

Jeg husker jeg var så urolig da jeg ventet nr 2 om hvordan det ville bli og om jeg kunne bli like glad i den babyen som nr 1. Men det er bare så flott at vi mennesker er skapt slik at når vi får flere barn så bare utvider hjertet seg, nå har mitt doblet størrelsen og jeg synes det er flott.

 

I dag har var vi ute å trillet for første gang. Var godt å gå kjente jeg, men jeg ble jaggu sliten etterpå. Fikk kjøpt knapper til dressene, endelig, så nå skal jeg få sydd dem og ta de i bruk ;)

 

Nei, får komme meg i seng jenter. Knøttene har akkurat fått mat og det er lurt å prøve å sove mest mulig når de sover. Bare noen timer så er det mat igjen ;)

 

god natt jenter. :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg litt tid til å sitte ordentlig ned og lese hva dere har skrevet. Jeg og samboer har hatt litt kvalitetstid-helg. Vært mye sammen og bare kost oss. Veldig sjelden vi gjør det, for han leser stort sett. Så nå er jeg ladet opp og klart til at han skal lese igjen :)

 

Så mange fine prosjekter du har ønsker nr 3!! Så etter det settet fra sandnesgarn, men fant ikke hvilket du mente. Veldig greit å strikke i hvitt og beige når du ikke vet kjønnet. Så kan du jo evt pynte opp med knapper.

Jeg har som nyttårsforsett å gjøre ferdig det jeg har begynt med. Så nå har jeg gått over til å strikke ferdig et sokkepar til meg selv. Er i multifarget garn og glattstrikk - ikke mye variasjon, men greit å ha i hverdagen. Ellers har jeg en vest jeg snart må få ferdig, også til meg selv.

 

MaMi, så hyggelig med alenetid med knøttene og mannen. Få litt ro :) Det trenger dere nok. Så får dere mer overskudd til de eldste kommer hjem igjen også.

Så gøy med bading og trilletur. Det virker jo bare kjempekoselig!! åhhh, hihi :)

 

Ellers har jeg ingen tro på at det er en spire inni her! Var optimistisk før helgen, men nå er jeg ikke det lenger. Virker som syklusen lever sitt eget liv, det er ikke noe system fra gang til gang. Mensen kan egentlig komme når som helst, men om den kommer torsdag eller fredag passer det best med kroppens tegn. Da er syklusen på 37-38 dager. Er ikke den retningen jeg vil det skal gå! Nå mensen kommer skal jeg definitivt bestille el-tester og håper det gir bedre svar!!

 

Samboer virker litt mer positiv nå. Tror kanskje han tenkte litt når jeg skulle teste. At det ble litt mer virkelig. Så jeg har "fått lov" å bruke el-tester og vi skal kjøre på. (Så får vi se hvor lenge det varer, men skal nyte å slippe bekymringen). Men, nå skal jeg melde meg inn på treningssenter, og få gang på treningen.

 

Et "problem" som begynner å nærme seg, er at jeg vil snart bytte jobb. Det er ganske viktig, for jeg trives ikke veldig godt i jobben jeg har nå. Jeg holder ut om jeg snart blir gravid, til permisjon, men om det drøyer veldig lenge så vet jeg ikke hva jeg gjør. Jeg kan ihvertfall ikke ha mage på intervju. Så vi får se.... Det er ingen hast enda, og jeg stresser ikke før jeg må!

 

Dette ble langt gitt!!

Nå skal jeg lage en kopp te og sette meg med et strikkemagasin. Fikk abonnement på Alt om håndarbeides strikkemagasin til jul :)

 

Ha en fortsatt fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo helt å få med at jeg er veldig spent på hvordan det gikk på UL Frk Hansen!!! Håper du oppdaterer i kveld :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere strikkere!

 

Lurte på om jeg også kunne få være med på denne tråden... Jeg hører for så vidt ikke til under *bli gravid*, all den tid jeg er halvveis i rugingen på en lillebror. Har også en blivende storebror på fem år. Jeg har klart å grabbe til meg en solid porsjon kvalme denne gangen, og er akkurat nå innlagt for å fixe opp i det.

 

Pga kvalme tider har det blitt lite strikkings på meg de siste ukene, men jeg begynner så smått å få til noen runder i døgnet. Har akkurat laget et par regnbuesokker til prinsen hjemme, som en test på strikkeformen. Hjemme ligger en nesten ferdig dress til en venninnes lille, men jeg har feiget ut litt etter jeg møtte på "sy med symaskin og klipp"... Skrekk og gru! Holder også på med selbuvotter til meg selv, men det er for mye mønster til at jeg orker det i kvalme tider. Så da har jeg rett og slett satt i gang med en genser til prinsen, med hjernedødt mønster og fine blåfarger som prinsen har tatt ut selv.

 

Ha en fin dag dere strikkere - enten dere har babyer i eller utenfor magen eller i tankene !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann... nå er det lenge siden jeg har vært innom her ser jeg. Så mye som har skjedd.. Blir jo milelangt om jeg skal svare på alt.. hehe..

 

Selvfølgelig får du være med, Krølle! Hører ikke til på Bli Gravid jeg heller egentlig, siden min lille frøken kom til verden i november. Kjedelig å høre at du er så kvalm at du måtte legges inn da. Men på den andre siden er jo det greit å få hjelp til å komme seg forbi det. Vært lenge på sykehuset eller? Forresten så er hjernedødt mønster helt genialt når man ikke orker å tenke så mye på mønster, men bare la fingrene gå av seg selv. ;) Sying med maskin og klipp er det bare til å kaste seg over. Jeg prøvde det for første gang for ca. 1 år siden og det gikk overraskende lett. Bare husk å sy alt i ett stykke rundt der armen skal monteres så du ikke mister noen tråder!

 

Wow, ønsker nr.3, mye fint du holder på med da! Ser for meg at sokkene til jenten din blir kjempefine! Greit å strikke babytøy i nøytrale farger ja... Jeg begynte på et babyteppe et par uker før jeg ble gravid, og fant ut at det var tryggest å ha det helt hvitt. Det er jo fortsatt ikke ferdig da, for det var utrolig kjedelig å strikke det i bare en farge... Men nå er det halvferdig, så jeg må jo bare få fingeren ut og strikke videre. Kan liksom ikke gi meg helt enda. Holder på med en dress til lille også, som og er i nøytral farge, selv om jeg visste at vi fikk jente da jeg begynte på den. Fant ut at alle andre kommer nok til å strikke rosa klær til henne, så ville ha noe i en annen farge å strikke på selv. Derfor blir dressen dus grønn med brunt på bråtene og knappestolpen. :) Den er også bare halvferdig, men men... Det blir liksom ikke så mye tid til strikking nå.. Og det er ikke det jeg gjør når lille sover. Da er det klesvask, husrydding og datatid som står på timeplanen.

 

Babysyk: Kjipt med testen din da... Jeg krysser fingrene for at det ikke kommer noe mens denne mnd. Tror jeg hadde gjort som Frk Hansen sier, prøvd el-tester istedenfor å tempe og å kjenne etter på tappen. Veldig enkelt og greit å teste. Men da vet du jo når el er da... eller hvertfall sånn ca. Kanskje det er like greit at du ikke vet det pga samboeren din? ;) Kjedelig at du ikke trives i jobben da. Vet godt hvordan det er! Har du funnet noen jobber du vil søke på eller? Det kan jo ta litt tid å finne seg ny jobb, så tror jeg ville begynt å se etter noe med en gang. Og om du skulle bli gravid før du får ny jobb eller midt i søkeprosessen så kan du jo evt. la være å bytte om det passer best der og da. Jeg var 15 uker på vei da jeg var på intervju og fikk jobben (der jeg er ansatt nå). Sa ingenting på intervjuet, men ventet til jeg hadde fått jobben og var der for å skrive kontrakt. Følte meg egentlig veldig fæl som sa det etter at jeg hadde fått jobben, men jeg måtte nesten tenke på meg selv. Og rektor ble henrykt og synes det var helt supert. Må si at det tok 10 kg av skuldrene mine i det ansiktet hans lyste opp da jeg fortalte det... Og de ville jo fortsatt ha meg der da, ble bare litt omplassert i forhold til der jeg egnetlig var tenk.

 

MaMi: sikkert godt å komme seg ut en tur med knøttene, selv om du ble sliten av det. Jeg var en helt annen person da jeg kom hjem etter å ha vært på hs da vi hadde vært hjemme i en uke. Frisk luft og en liten utblåsning av tårer og snørr på hs gjorde veldig godt! Hehe.. ;) Tror dressene til de små blir kjempefine når du får knapper på de.

 

Frk Hansen: når er det du skal på ul? Blir spennende å høre hvordan det går! Kjedelig at ikke kvalmen har gitt seg da. Får håpe den avtar etter hvert og at du slipper unna snart.

 

Her er lille nå blitt 7 uker og vi skal ha vår første gang på babysvømming i ettermiddag. Tror det kommer til å bli veldig kjekt. Lille elsker jo å bade og dusje, men liker ikke å få vann i ansiktet, så det blir spennende å se hvordan hun reagerer når vi skal dykke under. Det blir nok ikke i dag da, men kanskje neste uke. Arveklærene er fortsatt bare sortert i størrelser og ikke gjort noe mer med. Kanskje jeg skal se gjennom de nå når jeg er ferdig her. Har pakket bort alle klærene vi har fått låne sånn at vi bare bruker våre klær til henne nå. Faktisk så er hun blitt så stor at vi har måttet gå opp i str 62 i klær. Fortsatt noen 56-klær som passer da, men de synger på siste verset. Bukser med fot i 56 kan jeg bare glemme å få på henne.. Forresten var vi på babytreff med en haug med novemberbabyer på fredag. Det var utrolig kjekt å treffe andre med baby på samme alder. Lille var kjempevåken hele tiden, men punkterte i bilen på vei hjem og sov i 3,5 time. Vi har fortsatt ingen rutine på når hun legger seg på kvelden. Har prøvd å legge henne i 7-8 tiden på kvelden og amme henne i sengen, men det ender som oftest opp med at jeg blir liggende med henne i flere timer før hun sovner skikkelig. Så de siste kveldene har jeg hatt henne med meg i stuen på kvelden og tatt henne med meg til sengs når vi legger oss. Etter at jeg fikk til å amme liggende har jeg vært skikkelig slapp på at hun skal sove i sin egen seng om natten, men de siste kveldene har hun sovnet i stuen og så har jeg bært henne opp i sengen sin. I natt sov hun faktisk fra litt over 22 til nesten 4 i sin egen seng før hun våknet og ville ha mat. Det var herlig!

 

Nei, nå må jeg gjøre noe før hun våkner igjen... Jaja, det ble visst kjempelangt dette her... hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter...

 

Og velkommen hit Krølle. Jeg hører heller egentlig ikke til her inne på Bli gravid, siden jeg fikk to små jenter for 13 dager siden. Men siden jeg har fulgt denne tråden så lenge, og blitt så godt kjent med de fantastiske jentene her så klarer jeg ikke å bli borte ;)

 

Jeg får ikke strikket så mye for tiden da, har liksom hendene litt fulle. Som Lollo sier, når knøttene sover så er det plenty av andre ting som skal gjøres, i tillegg til at jeg tok keisersnitt og merker at jeg har vært operert. Bruker lang tid på det meste, og hviler meg ofte. Så selv om strikking er avslappende, har jeg mere behov for å lukke øynene innimellom.

Er ikke greit å ha sånn kvalme da, Krølle. vet hvordan du har det, var også innlagt i dette svangerskapet, men heldigvis bare i ett døgn. Håper du blir bedre snart da :)

 

åh Lollo, nå fikk jeg meg en god latter. Synes jeg ser du spruter tårer og snørr utover hs :D Veldig godt å få det ut, selv om det kanskje ikke kom så bokstavelig da ;) Har hatt mine runder jeg også, spesielt da jeg følte meg kjempemislykket på sykehuset og ikke klarte ammingen pga sårheten. For ikke å snakke om hvor skummelt det var å komme hjem. Nå er bare hodet tåkelagt og fungerer dårlig til tider. Jaggu glad jeg er hjemme og ikke ute blant folk :)

 

Går forresten veldig bra med både meg og nøttene her hjemme. Ammer bare oftere og oftere. Unntatt på natten, da er det litt lettere med flaske og så pumper jeg meg. Da kan mannen og jeg ta en hver, så er han sammen med dem mens jeg pumper. Synes vi har fått til en god rutine på det, vi er veldig opptatt av å synkronisere matingen.

Seks timer søvn på natten Lollo er jo supert. Her våkner de ca hver 3-4 time på natta. Men det går egentlig greit. Mener å huske at minst en av de største jentene mine våknet hver 2 time en periode, og det var slitsomt... Sukk, jeg som er et skikkelig b-menneske...

 

Var veldig godt med den turen ja, og knøttene koste seg i vogna. Og så blir man jo mektig stolt når helt fremmede ser babyene og utbryter næmmen helledussen så søte ;)

Foreløpig er jeg avhengig av mannens hjelp for trilling, siden jeg fortsatt må være ganske forsiktig med bærig. Men etterhvert tenker jeg at det blir mere av det, spesielt når det våren kommer :)

 

Vet du ønsker nr 3, jeg har en fantastisk svigermor som jeg er veldig veldig glad i. Og det sier jeg til henne. Føler meg priviligert som har vært så heldig på det området, når jeg hører og leser om andre som har litt større problemer. Hun er en meget klok dame som vet å stille opp når det er behov o g gir oss fred når det er behov. Jeg snakker nok mere med min mor, siden vi har et veldig tett familiebånd, men jeg snakker veldig mye med svigermor også :)

 

Og nå er det bare en uke til mamma kommer. Jeg gleder meg så innmari, så man skulle ikke tro jeg var en firebarnsmor på over 30 år ;)

 

Har ikke fått sydd på knappene enda, får se om det lar seg gjøre i kveld. Tror det blir bra, bare jeg klarer å komme igang :)

 

Høres godt ut med litt kvalitetstid Babysyk, viktig å ikke glemme det i en travel hverdag.

 

Frk Hansen, hvordan er det med deg???

 

Nei, nå knirker det i kurvene, er nok ikke lenge før "matalarmen" går ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krølle, klart du kan være med her hos oss!!! :)

 

Er vel bare jeg og ønsker nr 3 i 2012 som hører til her inne, og vi prøver så godt vi kan å komme videre til 1.trimester!! hihi

 

Kvalme hørtes ikke noe særlig ut, håper det blir bedre etter et sykehusopphold. Hvor lenge har du ligget inne?

Høres jo ut som du har nok av prosjekter som venter på deg når du blir bedre i formen!! Er greit å ha litt forskjellige prosjekter, med forskjellig vanskelighetsgrad. Da har man ett i hver anledning :)

 

Lollo, jeg tenker jeg bestiller el-tester når mensen kommer. Venter til det, i tilfelle jeg ikke trenger de. Har fått lov av samboer, siden det er så mye tull. Men vet ikke om jeg skal si det til han i tilfelle prestasjonsangst ;)

Det kjipe med helsevesenet er at det ofte er vikariater til å begynne med. Vil ikke risikere å stå uten jobb etter endt permisjon. Så om det ikke blir ledig noe fast stilling, tror jeg at jeg drøyer. Det er ikke så ille at jeg ikke holder ut en stund til. Om så var ville jeg definitivt byttet jobb.

Hvordan var det på babysvømming? Det hørtes hyggelig ut og noe jeg også kunne tenke meg!

 

MaMi så bra at ammingen er igang for fullt. Syns det virker lurt å pumpe på natten sånn at mannen får hjulpet til.

Har alltid tenkt at jeg ikke skal kommentere fremmedes babyer, for at jeg ikke skal "bry" meg. Men kanskje jeg skal begynne med det - hvis det passer seg slik :)

Skjønner godt at du gleder deg til moren din kommer. Selv om du har et godt forhold til svigermor, så er det noe helt spesielt med mamma! Jeg har også greit forhold til min svigermor, men vi er veldig forskjellige på mange områder.... Men hun har 3 gutter, så jeg tror hun setter pris på litt jenter i familien.

 

Leste strikkemagasinet mitt igår. Må innrømme at jeg ble litt skuffet. Mulig jeg bare hadde høye/andre forventninger. Det var nesten som et oppskriftsblad med oppskrifter i lett blanding. Og én artikkel. Hadde kanskje forventet litt mer tekst. Plaggene var fine de altså, men savnet tekst. Var omtrent bare ukjente garnmerker, så det hadde jo vært spennende å prøvd noe av det. Men må bruke opp noe av det jeg har først!!

 

Nå skal jeg lage meg en kopp te og strikke litt. Og håpe på at tiden bare raser avgårde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

en kjapp tur innom herfra for å bekrefte at ultralyden gikk bra. Det var en utrolig flott opplevelse, og selv om det jo fortsatt ligger i bakhodet at ting kan skje så har jeg begynt å tro mer på dette nå :)

 

Hyggelig at det er flere som er innom her Krølle og ønsker nr. 3! Hva slags garn brukte du til regnbuesokkene Krølle? Jeg har lyst til å prøve Kauni, men har ikke kommet så langt. Kvalme (i langt mindre skala enn hos deg) har satt en stopper for strikking her også.

 

Kjipt med kjip jobbsituasjon Babysyk, og kjipt med negativ test. Men mente du ikke at du hadde hatt el-slim litt senere enn beregnet el? Når er ikm beregnet etter el-slimet? Det er vel fortsatt en sjanse i denne perioden? Og om ikke så er det supert at du har fått med kjæresten på el-testing. Men sikkert lurt å ikke involvere ham i alle detaljene :)

 

Babysvømming allerede Lollo! Tenk at hun er blitt så stor..! Det har jeg tenkt på at jeg også har veldig lyst til å gå på - det virker så koselig :) Jeg mener jeg har hørt at babyer mangler hormonet som regulerer søvn frem til de er ca tre måneder? Og da er det vel egentlig ikke noe vits i å stresse med slike rutiner enda?

 

Dere derimot virker som dere har gode rutiner allerede når det gjelder mating Lollo! Det hjelper nok veldig på! Hvordan går det med storesøstrene nå da? Er det fortsatt like stas med småsøstrene, eller tar de for mye tid fra mammaen og pappaen?

 

Vel, kjapp og kjapp tur :) Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...