Gå til innhold

Er det flere som strikker mens dere venter på å bli gravide? :o)


*sommerbris*

Anbefalte innlegg

GRATULERER så mye Rockespire!! Glad på dine vegne! Så gøy at du fikk jobben selv om du ikke hadde utdannelsen de krevde! Det var morsomt!!

 

Zassy, så kjedelig at du har blitt dårlig. Kanskje det er tvillinger :P Men som Rockespire sier, du må bare fokusere på at det er verdt det. Og forhåpentligvis blir det bedre om ikke alt for lenge, selv om det sikkert føles som en evighet. Og da kan du ta fatt på nye strikkeprosjekt.

 

Make№4: Så flink du er som syr! Syns det er vanskelig, har ikke helt tolmodigheten! Er jo masse fint man kan lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi Rockespire gratulerer så mye! Nå ble jeg virkelig glad på dine vegne her, vet hvor glad jeg hadde blitt selv for å fått jobb nå, så utrolig bra! Og ikke lenge til oppstart heller! Dette må du feire :-D

 

Babysyk: Tror det bare er en ja, hehe, eller håper det i grunn :P Men skal til lege på torsdag og får forhåpentligvis noe hjelp da, kvalmestillende/sykemelding eller noe, greier jo ikke forlate senga :S Ja jeg prøver å tenke at det er jo fordi jeg "lager organer" at jeg er dårlig, tihi, skal visst ikke være barebare å lage et nytt menneske :P

 

Koselig å være her inne å lese og tenke på andre ting iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt oppgitt over meg selv her jeg sitter. Sitter og surfer og leter etter hva jeg kan og har lyst til å strikke, istedenfor å faktisk strikke, sånn at jeg kan begynne på neste prosjekt. Ja ja, haster jo ikke akkurat å bli ferdig med den bodyen.

 

Må innrømme at jeg grudde meg pitte litt til den kvalmen din Zassy. Glemmer liksom den når jeg drømmer om en baby. Kanskje jeg heller skal tenke på kvalme. Magen min er ganske følsom, så jeg kan tenke meg at jeg blir dritkvalm!! Men man glemmer vel fort når det har gitt seg!

 

Rockespire, måtte le når jeg leste på bloggen din idag, "Godt plassert i sofaen under pleddet med laptop og strikketøy i umiddelbar nærhet <3" Akkurat som jeg skulle sagt det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter! :D

Blir feiring neste helg når vi drar til Dublin for å besøke et vennepar! :D

Til helga er det jobbhelg og flytting... :P

 

Babysyk85;

hehe.. er sånn jeg også blir sittende ofte!

Jeg er sykemeldt for tia og gjør vel i grunn ikke annet enn å være parkert i sofaen med laptop og strikketøy.. ;) ganske avslappende i grunn! :D

 

Nå sitter jeg her kl.4 om natta og får ikke sove!! jæsklade søvnproblem... Spennende å se om jeg i det heletatt får noen timer på øyet eller om det blir en veeeeldig lang og slitsom dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse, Rockespire!!!! Fint å høre at man fortsatt kan få jobb uten riktig utdannelse. :):)

 

Jeg klarte jo å snike meg innom Tjorven i dag, og kjøpte enda mere garn. Så nå har jeg kjempemasse herligt garn, som jeg prøver å lage no fint av. Det ble en ny blogg på meg, kun til strikking også btw.

 

http://nostehue.blogspot.com/

 

Det var lettere å holde oversikt over alle fine bloggene jeg finner med blogspot.

Ang strikkemøte for en uke siden, så klarte jeg å sovne på soffan, så det blir nok neste gang på meg. Noen flere som vil være med???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! :) ja det er visst fremdeles muli gå få jobb uten høy utdannelse! :D

jeg elsker å gå rund i garnbutikker å bare se på alle forskjellige typene og morsomme mønster.

 

Når og hvor er det sånn strikkemøte?

 

Har forresten satt meg som følger av bloggen din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EngelMedSvarteVinger: Hva slags garn kjøpte du på Tjorven? BabyAlpaca Silk? Har lurt litt på om jeg skal kjøpe det, eller bare vanlig alpaca, men har ikke vært innom å kjent på. Hva skal garnet bli til?

 

Jeg har lyst til å være med på tirsdag, men tror ikke jeg kan, for jeg jobber. Men regner med at det er videre utover, så da får jeg vel sjansen en gang jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SNUFS!! Nå er jeg nesten helt ferdig med bodyen, og den ble aaaalt for lang i forhold til oppgitte mål! Men jeg har jo fulgt oppskriften hele tiden! Vet ikke om jeg skal lage den helt ferdig, eller rakne opp hele og begynne på nytt. Argh!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtet er i butikken til du store alpakka, på grunerløkka. Annenhver tirsdag. Møtet som kommer har temaet, mønsterstrikk på to sider. står om det i bloggen deres.

 

Jeg kjøpte et lilla nøste drops merino extra fine, et nøste petrol drops alpaca, to petrol nøster tynn alpaca fra du store alpakka og tre grå nøster alpaca fra drops. Dere har kanskje skjønt det, men hat fått litt dilla på alpaca garn. Det er så utrolig digg og mykt.

 

Nå har jeg også meldt meg på en strikkealong, og en hemmelig venn, så det blir kult å se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Visste ikke at det var tilbud på det garnet, kanskje jeg må ta meg en tur innom jeg også. Får alltid bruk for alpaca!! :) Ja, det er supermykt. MMM.

 

Strikkealong høres jo interessant ut. Er det sånn at alle strikker det samme? Er det gjennom strikkeverden eller? Har vært så vidt innom der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det var noen fine farger på tilbud i går ihvertfall.

Ja, det er ca det det går ut på. Casakreativ er det jeg er med på. Det er en fargealng, så hver mnd strikker eller hekler du noe i månedens farge. De som er med hele året, er med i trekningen av en stor gavepakke. Fin måte å strikke variert på da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg stikkar!:) Var ferdig med ein køyrepose/babypose lenge før vi skulle begynne på prøvinga;P Eg utålmodig? ja!;)

Men no er prøvinga i gong, så då er det lov. Sjølv om min kjære er vekke fram til uke 8.

Ellers har eg laga eit lite babyteppe i angora, men det er "okkupert" av 2åringen;) Så må kanskje lage eit til.

Eit sett med vottar og hue (og påbegynt krage) er laga. Og ei ny ullbukse (til tøybleier). Hehe, no må det snart bli spire i magen, slik at eg har ein grunn til å strikke endå meir. Går jo i ein del strikking til 2åringen og meg sjølv, men det er ikkje heilt det same som babykle;)

Dersom eg noken gong finn ut at eg skal få ei jente, så skal definitift "hverdagskjolen" i nøstebarnboka strikkast! Den er så fin!<3

Men lurer på å starte på eit hentesett og kanskje noke litt tjukke utekle til baby snart. Sjølv om eg kanskje bør vente, då eg blir ekstra babysjuk av å strikke babykle! :) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk85 vet hvordan du har det! Det er så kjedelig når man har brukt lang tid på noe og så blir det ikke slik det skal!! Blir både sint og frustrert jeg da, hehe, bestemte du deg for å ha den slik eller rekke opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zassy: Ble til at jeg raknet det opp igjen. Den var helt ubrukelig, Str 3mnd i vidden, og 9 mnd i lengden. Får prøve igjen etterhvert. Er jo ikke noe som haster å få ferdig egentlig ;) Er ikke like motivert denne gangen, men skal nok bli ferdig. Hvordan går det med deg og kvalmen? Får du strikket noe eller er du fortsatt like kvalm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter!

 

Dere strikker og holder på? Kreative som få? :D (rimet ikke med vilje :P)

 

Her er det hodepine fra helvette midt i flytte- og jobbhelga, så ble ingen jobb, ogo minimalt med pakking.... sambo får dra lasset til i morgen.. heldigvis har vi leiligheten fram til 1.feb, så det vi ikke får kjørt med lastebilen i morgen kan vi ta i bilen til uka.

 

Zassy; hvordan går det med deg?

 

Babysyk85 og Engelmedsortevinger; si ifra hvis dere tenker å ta turen på den strikkekafè greia en tirsdag, jeg er veldig gjerne med! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, strikker i vei. Bare enklere å oppdatere bloggen enn her.

 

Jeg har ihvertfall tenkt meg på strikkemøtet, så vi kan vel møtes der*??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker også. Ikke så kreativ da men. Etter at jeg fikk tøflene mine ferdig begynte kjæresten min plutselig å fryse så veldig på beina. så nå er jeg i gang med å strikke tøfler til han.

 

Det skjerfet du har strikket ble veldig fint EngelMedSvarteVinger!! Så veldig mykt ut! Ble veldig stor forandring når du heklet på den lilla kanten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, står på nippet til å kjøpe garn for 1000 kr på strikkenett.no. Er jo tilbud der, så tenkte det var greit å benytte seg av det, men det kommer jo sikkert flere tilbud og da angrer jeg kanskje. Kommer til å få et ganske stort garnlager hvis jeg skal kjøpe og kjøpe!! Tenke tenke. Noen som har noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei ssite dagane har eg prøvd med på hekling, då det er noke eg kan lite om. 2åringen vår har skikkeleg dilla å mummitrollet for tida, så eg søkte litt på nett, og fann ein blogg med hekleoppskrift på eit mummitroll! Midt i blinken! Så no er mitt første mummitroll ferdigt, og eg er superfornøgd!

Tenkte eg kunne tipse om sida, i fall det er andre som likar mummi;)

 

http://crochetamigurumi.blogg.se/2009/july/flodhast-mumin-monster-hippo-moomin-pattern.html

 

Svensk blogg, men eg (som ikkje egentleg ikkje kan å hekle) fikk det til uten å måtte rekke opp noko serleg!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

babysyk85; KJØØØØP!!! :D Det hadde jeg gjort om jeg hadde hatt 1000kr å bruke på garn!

 

Tøybleiemor; superfine!! Jeg elsker mummi!!

 

Og forresten til alle sammen... det kan lønne seg å sjekke bøker på amazon... selv om de er på engelsk var der veldig mye kule oppskriftbøker ets. Har bestilt meg 4-5 bøker som kosta 500 inkl frakt!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockespire: Kanskje vi skal slå oss sammen, siden du har bøkene og jeg har garnet. Er vel ikke helt sånn at jeg bare kan slenge ut 1000 kr, men da får jeg heller sulte litt en stund ;)

 

Idag er det en typisk slapp søndag for min del, hva med dere andre jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må du bare gjøre!

 

Kjenner jeg har litt vondt i magen nå, har kjøpt garn for 1100 kr. Gleder meg masse til det kommer da, så jeg kan ta fatt på nye prosjekter:) Blir vel en stund til neste gang jeg kjøper garn! (Får jeg håpe)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe høres gøy ut med både garn og bøker! Dere blir nok kjempemotiverte for å lage masse nå! :)

 

Her er formen helt forferdelig (hehe beklager, men må jo være ærlig) så ingen strikking på meg, konsentrerer meg mest om å slappe av og få i meg vått og tørt. Men skal på tidlig ul og til vurdering på sykehuset om jeg må få intravenøst, så noe skjer iallfall!

 

Gleder meg til å få strikket igjen jeg også, gleder meg i grunn til å gjøre hva som helst! :) Stå på videre dere! Følger med dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars deg Zassy!!

Du har virkelig vært uheldig med den kvalmen din!! Skjønner at du ikke klarer å strikke, (eller noe annet) når du er sååå dårlig! Lykke til på ultralyd da. Spennende å få se lille nurket. Du får fortelle oss hvordan det går!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...