Gå til innhold

Er det flere som strikker mens dere venter på å bli gravide? :o)


*sommerbris*

Anbefalte innlegg

Hei, damer :)

 

Må si jeg har vært innom med jevne mellomrom på denne tråden her. Dere har nå inspirert meg til å ta fatt på strikking igjen etter mange år med bortgjemte strikkepinner :)

 

Bestilte boka fra nøstebarn og garn, d kom i dag, så nå blir det strikking av babyklær.... Har aldri prøv det før. Stort sett gensere til de eldste barna før det ble lagt på hylla.

 

Ha en fin fredagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slenger meg på her jeg dere. Trodde det bare var meg som var "gal" som ventestikker.....Men vi er jo mange...

Herlig. Det korter ned ventetiden og så er det gøy. Små søte plagg.

Jeg har snart skapet fullt. (24pp)

Har noen gutteplagg og noen jenteplagg, og noen helt nøytrale. Fra noen måneder til et par år...Stå på dere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld god kveld :) Endelig fredag!

 

Hvordan gikk det på jobbintervjuene Rockespire? Har du en magefølelse? Hvis du er på mange intervjuer så går det vel snart på autopilot? hehe. Skal krysse fingrene for deg og Zassy jeg.

 

Zassy, hva er ditt neste strikkeprosjekt?

 

Nå har jeg fått mer garn til tøflene, så i helga skal jeg gjøre dem ferdige. Gleder meg til å se hviordan de blir!!

 

Og til dere nye: Velkommen velkommen, her er det bare å slenge seg på "de gales strikketråd" :P

 

Kjæresten sa til meg for noen dager siden at han ikke var helt begeistret for den strikkingen før jeg ble gravid (av babyklær), så han ga meg egentlig strikkestopp på babyklær. Vet ikke helt om jeg skal smugstrikke eller hva. Kjente at jeg ble litt sur, for jeg har ikke tolmodighet til å strikke voksenklær! Da blir det isåfall mange luer og votter!

 

God helg til alle strikkere der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk85: Jeg har hittil brukt babygarn fra nille, europris og Dale. De blir like fine uansett:):) Jeg går påbygg og det renner inn bestillinger fra folk som vil kjøpe og gi bort. Kos. :)

 

Snakk om rotekopp da.

Jeg fikk penger i dag, og dro til strikkedilla for å kjøpe masse garn til de prosjektene jeg har tenkt til å lage fremover, så kom jeg ut med en helt annen oppskrift og garn til det. :)

Så nå skal jeg lage sokker til meg selv:

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=110&d_id=41〈=no

 

Jeg skal også prøve å legge ut jevnlige bilder og planer på bloggen min, i tillegg til reisen i prøververdenen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Intervjuene gikk strålende så nå er det bare å vente på resultatet!

Får vel vite i løpet av neste uke!

Zassy: jeg anbefaler på det sterkeste å legge ut cv på finn hvis du ikke har gjort det allerede! 3 av intervjuene jeg har fått er jobber jeg ikke har søkt på men blitt kontaktet av bemanningsbyrå pga cv'en!

 

Babysyk85: så kjedelig at du har fått forbud! Jeg har endel småttiser å strikke til, så har ikke den problemstillingen, men ser ikke helt at det kan være så farlig? Skal finne en oppskrift til deg på en superfin og god genser du kan strikke til degselv som er kjempe lett, og går raskt fordi det er tykt garn og pinner. Strikka den til svigerinna i bursdaggaven og hun elsker den! Veldig god og varm nå på vinteren!

 

Velkommen så mye til dere nye! Gøy at det er flere som vil dele strikkegleden! :D

 

Så hva er planene for helgen deres da jenter? Her blir det avslapping og strikking, og så må jeg vel beg å pakke så smått siden vi flytter neste helg.. Isj... Hater å flytte! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EngelMedSvarteVinger: Har noe nille eller europris garn liggende, så da skal jeg prøve meg på sokkene. Syns det er et helt greit garn. Er jo så billig :) Så fine sokker du skal strikke. Det så vanskelig ut med så mye mønster! Så flink du er. De andre prosjektene kan du jo ta etter at du har strikket sokkene :) Var du forresten på tirsdagsklubbstrikking? Hvordan var det?

 

Rockespire: Så bra at intervjuene gikk bra! Du får holde oss oppdatert. Ang. strikkeforbudet, så mente han at hvis vi ikke skulle klare å få barn, så var det trist å ha alt det tøyet. Blir sikkert rart å gi det bort da. Skjønner det på en måte, er jo mange som venter med å kjøpe ting til etter 12. uke. Håper han endrer mening etterhvert. Her blir det også avslapping og strikking. Og så må jeg vaske litt innimellom :/ Er jo litt spennende med flytting også da. Men pakking og sånn er kjedelig. Er det til noe større da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EngelMedSvarteVinger: åh de sokkene var fiiiiine!! Tror jeg må prøve meg på sånne jeg også etterhvert! :D

 

Babysyk85; jeg ser den forsåvidt.. men da syns jeg du skal prøve deg på denne til degselv; http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=109&d_id=1〈=no

 

God og varm, og kjempefin på!! :D og ikke minst, den er superlett og kjapp å strikke!

 

Jeg eier rekkehus på 120kvm med x'en, og til nå har han bodd der, men han skal flytte inn hos nye dama, og har spurt om vi ville ta over huset da. Han forsøkte å kjøpe meg ut før jul, men fikk avslag, og så forsøkte jeg det samme og fikk avslag. Vi orker ikke stri med salg, så enn så lenge gjør vi det på denne måten til jeg får prøvd på nytt i banken. :) går fra 50kvm som vi leier, til 120kvm som vi eier, så blir deilig! Og ikke minst mer praktisk om det skulle komme en liten en i løpet av året. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den genseren var fin! Kanskje jeg skal prøve meg på en sånn. Syns det virker litt vanskelig, men må jo bare prøve. Så deilig med større plass da! Bra at dere er såpass venner at dere kan gjøre det på den måten. Vi har også lyst på noe større, men må nok vente litt før økonomien tillater det:)

 

Er forresten ferdig med tøflene. Vet ikke om jeg er veldig fornøyd, men de står til tørking, så jeg får vente å se når de er helt tørre. Men gode og varme er de nok!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har store planer om å strikke en sånn til megselv også etterhvert... :)

Den er ikke så vanskelig altså! Og du må jo bare spørre om det er noe du lurer på :D

 

Ja det blir suuuperdigg med bedre plass. 3 soverom, 1 bad, 1 gjestetoalett, 3 boder, garasje og utebod. Og det beste av alt.. plasse stor veranda med sol hele dagen på sommeren!! Blir godt å flytte tilbake kjenner jeg, selv om det er et stykke ut av byen.

Jeg og x'en er veldig gode venner, bruddet var uten noe dramatikk, og det er veldig greit siden vi eier huset. Hadde ikke orka å drive å krangle om alt og ingenting. :)

 

Du må legge ut bilder av tøflene! :D Sikker på at de ble kjempefine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du ikke skal strikke :P hehe.

 

Misunnelig på den store plassen dere får! Høres jo perfekt ut for barn da :) Er det så langt ut av byen at du ikke søker jobb her eller? Er vel flere jobber i byen kanskje?

 

Har begynt å strikke videre på bodyen jeg da (har fått lov å lage den ferdig, hehe)

 

Får se om jeg får til å legge ut bilde. De må bare tørke og få ordentlig fasong først. Tenkte kanskje jeg skulle brodere noe på dem etterhvert, men er litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. nei hva er det jeg ikke skal strikke.... godt spørsmål du! :P har tusen planer og ideer i hodet om dagen... mye oppussingsgreier, men også mye jeg har lyst å strikke... huff... er bare pengboka som setter stopper for det meste for øyeblikket!

 

Det er veldig perfekt. stille og rolig boligfelt, med barnehage/skole rett nedi bakken, og lekeplass/skogkanten rett utenfor døra! Og ja, den store plassen er sykt deilig! Man glemmer hvor lite 50kvm er... vi har bodd her i 9mnd, og beg å få litt klaus. Det er ikke lengre unna byen enn at jeg kan pendle for jobb. Gjorde det de 2 årene jeg bodde der sist, så søker jobb her i byen, men har også prøvd å finne noe som er litt nærmere. De to jobbene jeg helst vil ha er på Billingstad og Drammen, så jeg håper jeg får en av dem!

 

Ja, du må jo få fullføre noe du har beg på!

Gleder meg til å få se tøflene! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får selge flere av strikkeprosjektene dine da, så tjener du penger til oppussing ;) Tror småting som luer, votter og sokker har bedre fortjeneste egentlig. Men man blir jo ikke rik da.

 

Vi har jo enda mindre boplass. Men vi har jo ikke begynt med baby-prøving enda, så vi har jo litt bedre tid da... Morsomt med oppussing! Selv om kanskje pengene setter en liten stopper. Men man kan jo få det veldig fint uten alt for mye penger også.

 

Skal krysse pengene for deg med de jobbene. Er du arbeidsledig nå forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. jah, jeg får kanskje prøve på det ;) ellers blir det forhåpentligvis litt romsligere økonomi med ny jobb! ;)

 

er faktisk veldig mye man kan gjøre uten å bruke særlig mye penger. F.eks kjøpe møbler brukt på finn, og et malingsspann eller to, så har man et nytt møbel. Male veggene, eller legge tapet koster ikke så mye. osv osv.. :) og tar man det litt etter litt så slipper man ut med så mye penger på èn gang. :D

 

takk takk!! Jeg krysser alt jeg har selv! Jeg jobber 140% faktisk. Har en heltid og en deltidsjobb. Er heltiden jeg skal bytte ut, så haster ikke med ny jobb, men er veldig klar for nye utfordringer etter 4,5år på samme sted. :) Skal bli gøy å lære noe nytt og få nye utfordringer :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!

 

Da hiver jeg meg på bloggbølgen, og etter mye tegning og leking og surring i photoshop, beg jeg endelig å bli sånn høvlig fornøyd med resultatet.

 

Tenkte jeg skulle la dere få ta en kikk og gi meg tilbakemelding på hva dere syns! :)

 

http://worldofskullcraft.blogspot.com/

 

Jeg tar veldig gjerne imot både pos. og neg. kritikk (så lenge det er konstruktivt) :) jeg er ikke noe ræser i verken grafisk/web-design, eller photoshop, så er garantert masse som kan gjøres mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må først skryte av den fine bloggen din. Er mektig imponert!! Og så har du tegna alt selv!! Det hadde ikke vært meg, for jeg kan ikke tegne! Ble litt overrasket over å se en rosa sommerfugl på din blogg, etter alle hodeskallene på strikkeplaggene dine. Men det ble en fin blanding av tøff-søt blogg :) Har vært innom tanken flere ganger selv om å lage en blogg. Men så har jeg ikke helt turt. Er jo så mange fine blogger der ute!

 

Du jobber mye! Hvordan får du tid til alt annet ved siden av da?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

Jeg har ikke tegna alt selv nei, det er det som er så gøy med photoshop, man kan laste ned brush'er med forskjellige motiv, så det er det jeg har brukt ;)

 

Jeg har en veldig fasinasjon for å blande søte og røffe ting; hodeskaller vs sommerfugler, sort og rosa osv :)

 

Jeg har også tenkt på blogg flere ganger, men heller ikke turt. Mye fordi jeg ikke er så flink å skrive, men fant ut at jeg ville gi det et forsøk og se hva det går ut på, og om jeg får noe respons. :)

 

 

Jeg jobber ikke så mye. Deltidsjobben er bare 7 vakter i mnd, og fulltidsjobben er 8-16 jobb med fleksitid og mulighet for hjemmekontor ;) Så da går det greit.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal prøve meg også da! Er heller ikke så flink til å skrive. Ser mange skriver på en morsom måte, men at det kommer naturlig. Tror mitt kan bli litt sånn "Her har jeg virkelig prøvd å være morsom folkens". Får tenke litt på det.

 

Var forresten inne på bloggen til Myk start. Var bilder av plagg noen har strikket fra boka og sendt inn. Var så mye fint. Ble helt forelsket!! Skal absolutt kjøpe den boka etterhvert!

Dessuten fant jeg en oppskrift på en genser som virket veldig lett å strikke. Syns det var litt søt:

 

http://www.hekleogstrikkeoppskrifter.com/2007/12/26/strikkeoppskrift-pa-en-babyjakke-en-flott-gave-til-babyen/

 

Hvordan går det med dere andre strikkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockespire, hvor mye kostet det forresten å få tilsendt de katalogene fra drops på hverdagsliv? Er jo koselig å kunne bla i de, og ikke bare sitte på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kostet 160kr i frakt. standard porto for inntil 10kg tror jeg. Er noe billigere hvis du ikke bestiller så mange, sånn at det blir lettere.

 

Jeg har allered bladd gjennom alle 1 gang, og tror jeg må sette meg ned å se èn gang til og merke de tingene jeg har lyst å lage :P

 

Et annet supertips;

På www.strikkenett.no er det 20% rabatt på alle garnkvalitetene til Drops!

Og gratis frakt hvis man handler for over 500kr.

 

Jeg skal bestille meg garn når jeg får lønn, til å strikke denne kjolen som jeg har forelsket meg helt i (dog med andre farger);

 

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=128&d_id=1〈=no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir 5 kr pr hefte det da, BILLIG. Selv om det er gratis på internett da.

 

Du får lage deg en liste, eller bok :P Apropo bok. Jeg har en liten notisbok hvor jeg skriver opp blogger og diverse sider hvor jeg har funnet oppskrifter og diverse som jeg syns er verdt å huske. Sikkert supernerd - men veldig praktisk.

 

Har vært inne på strikkenett før, men tror jeg fant ut at man måtte kjøpe endel hvis det skulle lønne seg, pga frakt. Hvis man da ikke trenger så mye at man kjøper for mer enn 500kr. Jeg følger med på tilbudene på garnstudio og passer på å kjøpe inn litt av det det er tilbud på. Kjøper på Tjorven, og der hender det også at de har andre tilbud.

 

Har litt "strikkesperre" nå, etter at jeg fikk "forbud" mot babyklær. Skal strikke ferdig bodyen, og tilhørende lue (hadde egentlig ikke tenkt å strikke den, men må bare dra det ut så lenge jeg kan).

 

Kjolen var fin, søt! Skal du bruke fabelgarn eller? Med forskjellig farger? Er jo veldig smart da, men jeg tror den blir like fin i ensfarga.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veit! Men jeg har en tendens til å ville samle på ting, og da ha "orginalene" hvis du skjønner? Samme med tv-serier/filmer jeg liker, de mååå jeg bare ha på dvd/blu-ray å sette i hylla selv om jeg har lasta ned på pc'en og egentlig har dem allerede! :P

 

ååå.. jeg elsker lister.. elsker å sette ting i system etc.. :P så da får vi være supernedete sammen :P

 

Jeg skal kjøpe garn til hun som jeg skal strikke for på strikkenett, så da bestiller jeg til megselv i samme slengen så blir det over 500kr.

 

Har ikke helt bestemt meg for hvilket garn jeg skal bruke, men jeg skal ha den ensfarget med pinstripes. Bytter ut mixfargen med sort, og naturhvit med turkis eller lilla tror jeg :)

 

Du får surfe litt rundt å se om du finner noe koselig du kan strikke til deg selv eller kjæresten din sånn at du får tilbake strikkegnisten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er meg som liker å sette ting i system!

 

Har litt dilla på vester for tiden, så kanskje jeg får surfe å lete etter det :) Deilig å ha når det er litt kaldt. Nå som jeg er inne i strikking, vil jeg ikke komme helt ut av det heller. Kan jo også strikke gaver til venninner og familie.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere har lest gjennom alt dere har snakket om siden sist, hehe, og sett på bloggene - fine! :) Dere er så flinke altså. Ble en strikkepause på meg etter den lua fordi nå har kvalmen slått til for fullt her, er helt utrolig dårlig og skjønner ikke hvordan jeg skal komme gjennom det :S så jeg har bare en ting å si: Vet dere venter og lengter til dere skal bli gravide, men NYT å ikke være kvalm, det er helt jævlig for å si det mildt ;)

 

Når jeg blir bedre igjen har jeg lyst å prøve meg på en babyjakke, men vil jo også prøve den lua en gang til, så får se hvor motivert jeg blir :) Er morsomt å lese om alt dere lager og planlegger å lage, dere er så flinke altså!! :) Ha en fin dag videre. Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å se hva fint dere har strikket...blir reint misunnelig her altså. Selv skulle jeg så inderlig ønske jeg kunne strikke!! Er jo så mye fint å lage da...og som det sies,ventetiden går så mye forterer når man har noe å henge fingrene i...

 

Kan jo strikke men har liksom ikke fingernemheten til å få til noe fint og slettes ikke tålmodig.... Er nok heller en god venn med symaskinen jeg...hehe..:-)

 

Er iallfall morro å se bloggene deres!! Dyktige er dere...!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zassy; så koselig å høre fra deg igjen! :)

Kjedelig at du er så plaget med kvalmen da, men du må bare fokusere på at det er verdt det! :)

 

JENTER, JEG FIKK JOBBEN! :D :D :D :D :D Jobben som jeg ikke hadde noe tro på at jeg kom til å få siden jeg ikke har utdannelsen de krever...... jeg gjorde visst så godt inntrykk at de ville ha meg uansett... og jeg starter allerede 1.feb! Hurra! :D Takk for alle kryssede fingrer og tær!

 

Make№4,14pp: Så koselig at du kommer innom! Du må gjerne være med her selv om du ikke strikker! Kanskje du får inspirasjon til å sy noe fint? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...