Gå til innhold

Er det flere som strikker mens dere venter på å bli gravide? :o)


*sommerbris*

Anbefalte innlegg

jeg registrerer at det er flere som allerede før de har blitt gravide, kjøper en liten ting eller to til den etterhvert kommende babyen..... Jeg har klart å styre unne til nå.... men NÅ kjenner jeg at det klør i fingra..... har allerede forelska meg i vogn; Bugaboo Cameleon. Skal ganske mye til for at jeg IKKE velger den... og der kan man jo bytte trekk.....

 

Selvfølgelig har jeg funnet et trekk som ikke lengre er så lett å oppdrive (limited/special edition tydeligvis).. og jeg er VELDIG på nippen til å gå hen å svi av 1000kr bare for å sikre meg det trekket.... *rødme*

Om det ikke blir den vogna likevel, får jeg helt sikkert solgt trekket igjen (prøver å rasjonalisere/unnskylde et ev. kjøp :P)....... TAKK HØYERE MAKTER for at jeg ikke har 1000kr tilgjengelig som jeg bare kan svi av på sånt :P

 

Her er vidunderet; http://www.monpetitbijou.com/store/product/search/skurvy/paul-frank-fabric-set-skurvy-.html <3 ELSK <3

 

Håper det enda er å få tak i når spiren endelig sitter... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kule farger! :o)

Har funnet en teutonia-vogn jeg har lyst på, jeg (av alle ting). Lagret den på favoritter så jeg ikke skal glemme at det er den jeg vil ha, hihi :o)

 

Jeg fikk en liten dress i posten i dag fra "ej sikke lej".

I str 56. Den er bare sååå nydelig! <3

Begynte å lukte på den med en gang, men den luktet selvfølgelig ikke baby. Haha, dumme meg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe kjøp kjøp ;) Jeg som trodde JEG var ille som kjøpte et par bodyer her om dagen :P tihi,

 

Ja det forsvant visst det jeg skrev før i dag, men jeg er i allefall i gang med å strikke lue nå :-D Fortsettelse følger... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe.... godt jeg ikke er alene om å være litt tullerusk! :P

Får se om jeg klarer å styre meg... ;)

 

Så morro at du prøver deg på lua! Gleder meg til å høre hvordan det går! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, strikker ja, men ikke klær... =) Jeg er ikke så dreven på strikking, men har med litt hjelp av verdens beste kolleger begynt på et nøstebarn babyteppe (sånn med "huller" i -bare rett strikk)

Men dette er til ei venninne som fikk baby nr 5 rett før jul...

 

Så fort jeg er ferdig med det skal jeg lage et til meg selv også, eller til den babyen jeg håper vi får om et år eller noe... =)))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rockespire, lua ser veldig fin ut til nå, kjenner mestringsfølelsen kommer litt tilbake ;) Men kom til et punkt nå hvor jeg ble litt usikker og tenkte å spørre deg hvis det er greit istedet for å gjøre evt feil ;) Det står:

 

Fortsett med å øke 1 m i høyre side på hver 4.p og felle 1 m i venstre side på hver 2.p til arb måler 15,5-17-17,5-18 cm fra starten = midten av luen

 

Skal jeg da bare strikke vanlig rette pinner, og øke/felle underveis slik det står? Skal jeg starte med en vanlige pinner og telle det som pinne 1 slik at når jeg kommer til pinne 2 så feller jeg en, og så pinne 4 så øker jeg en osv ? Øking er greit, men på felling skal jeg gjøre slik som før? Altså strikke en, ta en løs over, strikke en til og kaste den løse av? Og jeg regner med starten betyr der jeg startet? hehe, at det er midten av luen, og der jeg skal måle fra? Arbeidet måler nå 11 cm (to gange 5,5) Takk hvis du har tid og anledning til å svare meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg trodde jeg var ille som hadde strikket et babyteppe til en kommende baby. Godt at vi er like "ille" :)

 

Rockespire: Du må si ifra når du har fått svar fra hun som bestilte klærne.

 

solfrøken-♂♂: Jeg har også strikket et nøstebarnteppe. De er veldig fine! Enkle, men fine. Strikket ikke i nøstebarngarn jeg da, men men. Ble supermykt :)

 

Zassy: Den oppskriften hørtes vanskelig ut! Må si du er utrolig flink altså!!! Gjelder å holde tunga rett i munn. Gleder meg til å høre om resultatet!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zassy; Så gøy at du får det til! :D

 

Når det gjelder oppskriften;

Arbeidet skal begynne å se ut som en sikksakk (hvis du skjønner hva jeg mener?).

Denne siste biten skal du felle og øke kun fra retten; Hver 4.p (= rettsiden) Høyre side: 2 r, 1 kast (= 1 økning), Hver 2.p (= rettsiden) venstre side: strikk til det gjenstår 4 m og strikk 2 r sm, 2 r (= 1 felling).

Når arbeidet måler 15,5 cm er du halvveis, og setter merker i hver side.

 

Alle mål er hele arbeidet (fra start til slutt).

Håper dette var til hjelp?

Virker som du har full kontroll, så er bare å strikke i vei! :D

 

Babysyk85; Har dessverre ikke hørt noe enda, så tror kanskje det ble for stive priser for henne. Hadde sikkert trodd det skulle være billigere. Men jeg roper ut om jeg får svar! :)

 

EngelMedSvarteVinger; Klart du kan være med hvis det blir noe av... kan se ut som vi er få her i Oslo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei så det er som jeg alt har gjort i begynnelsen bare en gang til, og ikke på hver runde? Men skal jeg starte å øke eller skal jeg vente til 4. pinne? sier vel seg selv kanskje at jeg må vente da..Den ser forresten ut som begynnelsen på en sikk sakk ja.

 

Jeg får vel bare prøve å se om det ser rett ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.... tror kanskje jeg har sakt feil til deg! Unnskyld!! :S

 

Skal bare spise middag, så skal jeg se en gang til om jeg får det til å stemme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det blir som jeg sa, bare på vrangen istedet for retten ;)

 

Du venter til 4.pinne ja, og strikker bare vanlig rett mellom.

 

Driver å strikker en lue selv, så da blir det lettere å svare, om du skulle lure på noe mer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk :) Et siste spm, skal jeg felle på annenhver pinne (hver 2. p) eller på hver gang jeg er på pinne nr 2 av 4? Ja jeg må ha det med teskje.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal felle på hver andre pinne og øke på hver fjerde.

 

Det vil altså blir slik at du både øker og feller på samme pinne de gangene du skal øke.

 

1.pinne; vanlig rett

2.pinne; felle i venstre side

3.pinne; vanlig rett

4.pinne; Øke i høyre side og felle i venstre side

5.pinne; vanlig rett

6.pinne; felle i venstre side

7.pinne; vanlig rett

8.pinne; Øke i høyre side og felle i venstre side

 

Har ikke kommet så langt selv enda, men er ganske sikker på at det er slik det skal gjøres ;) Er så lenge siden jeg har strikket sånn lue selv, men husker jeg prøvde å feila mye første gang jeg skulle strikke en sånn :P

 

Håper du får det til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå gjorde jeg det sånn før jeg så svaret ditt ;) Skal prøve meg videre nå! Litt morsomt å strikke etter "mønster" og ikke bare rett frem og tilbake :) Stay tuned... ;)

 

Takk for at du orker å svare meg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempegøy med mønster! :D Og ikke minst når man beg å skjønne dem, og kan begi seg ut på mer avanserte greier. Er helt utrolig hvor mye kult man kan strikke når man bare har lært seg å lese mønster! :D

 

Jeg syns bare det er gøy å kunne hjelpe, så det er baaare å spørre og grave så mye du trenger og orker! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockespire: Kjedelig med hun dama som ikke svarte. Kan jo hende hun bare ikke har sjekket mailen sin. Virker som mange ikke vet hvor mye garn faktisk koster. Hivs de vil ha det billig så kan de heller kjøpe noe masseprodusert i en klesbutikk!

 

Får veldig lyst til å strikke sånn lue jeg også, etter alt det luesnakket :) Setter det på "Lyst å strikke"-listen min!

 

Nå har de forresten baby alpaca fra drops på tilbud. Tips til de som trenger det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på strikkeblogger :o) Jeg får masse inspirasjon av det jeg ser på mange av dem. Det kan virke som om nøstebarnboka er veldig populær blant gravide og nybakte mødre :o)

 

Har også fått øynene opp for dale garn sine oppskriftshefter. Såå masse fint. Anbefales det også :o)

 

Jeg er nå ingen "proff" strikkedame, men må si at Ravelry er det beste nettstedet jeg har funnet hittil med strikkeoppskrifter. Alt samlet på en plass! Tror de har over en million medlemmer. Gratis er det også ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere strikkejenter? :)

 

Jeg har klart å knekke ene strikkepinnen (bruker bambuspinner) til Mariusgenser-prosjektet så inntil jeg får kjøpt nye har jeg beg på en djevellue i alpaca :P

 

Zassy, får du til lua? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bra. Kanskej du trengte en pause fra Mariusgenseren. Da er det jo veldig greit å strikke noe som ikke tar så lang tid. Kanskje du kan prøve deg på denne når spiren sitter?

 

http://fragariabergin.com/?page_id=126

 

Jeg har gått tom for garn til tøflene mine, så jeg skal begynne på et nytt litt mer spennende prosjekt. Har bare ikke helt funnet ut hva. Har 3 nøster så det må bli noe liite. Tenkte denne kjolen eller jakka.

 

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=9〈=no

 

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=10〈=no

 

Mest lyst å strikke kjolen, men jakka er jo mer kjønnsnøytral.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått helt dilla på fanadressen og babytøfler.

Har blogg om noen vil se: www.engelmedsortevinger.blogg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt å knekke en pinne da, Rockespire! Men bra du har noe annet å ta deg til mens du venter. Jeg har forsatt ikke fått montert genseren jeg holder på med til en venninne sin datter. Får få fingeren ut og gjøre det snart. Har begynt på litt voksenting no. Luer, votter og pannebånd og sånt. Må ha litt pause fra alle babytingene, før det braker løs igjen. Har en venninne som venter en gutt til sommeren og hun har bestilt noen småting. Har veldig lyst å lage et vognteppe til henne også, må bare vente på lønning før jeg kan kjøpe garn ;)

 

Etter å ha vært inne på dropsdesign.no som en del her inne hadde linket til, ble jeg superinspirert og har funnet en haug med ting jeg vil lage! =) Kjempegøy med en strikketråd på BliGravid. Er jo hobbydebatten også, men der er det så mange tråder å lese. ;) Tror jeg må prøve meg på en djevellue jeg og. Har en nøstebarnoppskrift på en sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...