Gå til innhold

Er det flere som strikker mens dere venter på å bli gravide? :o)


*sommerbris*

Anbefalte innlegg

Hei. Er enig at teppet var veldig fint, men tror fortsatt at det tar for lang tid til meg. Får ha det som et prosjekt lengre frem i tid.. :o)

 

Det var jammen lurt å låne boken på biblioteket, det skal jeg jammen gjøre. Er nysgjerrig på den boken, men har så veldig mange forskjellige bøker som jeg ikke er flink til å bruke, så jeg orker ikke å investere i en ny riktig enda :o)

 

Var veldig hyggelig å være ute med søsteren min. Koste oss og hadde det veldig hyggelig. Gjorde godt med en kveld ute. Så fikk vi jammen se nordlyset som strøk over himmelen etterpå. Må være blant de vakreste naturfenomener som finnes.

 

Helt enig med deg Therma, er ikke alltid lett å tenke på andre ting. Kjenner selv at jeg må tvinge meg til å tenke på andre ting. Men tiden leger mange sår, og jeg merker at tiden går. Godt er det. Vi er heldig som ikke har hatt problemer med å bli gravide. Jeg blir 34 og mannen min blir 33 i år, så vi har jo egentlig god tid, men vi vil ikke ha for stor aldersforskjell. Er jo litt godt at jentene begynner å bli store. Hadde bare passet så innmari godt i år å være hjemme når minstejenta begynner på skolen. Men men, det er vel en mening med alt tror nå jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei Oktoberbaby2009! Velkommen til strikketråden :)

 

Så gøy! Jeg fikk den for en uke siden ca, og måtte bla sakte gjennom hele boka :) Er det den rosa kjolen? Hvilket garn bruker du? Jeg har lurt litt på om man kan strikke den kjolen på rundpinner rundt og rundt, så slipper man å montere i sidene på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MaMi Angel

 

Ser vi er nesten like "gamle". Jeg var 32 når jeg fant min nåværende samboer, som er 40 år, og tenkte akkurat slik som deg. Her sitter jeg, nesten 4 år etter og ikke noe har skjedd med ønske om barn. Vi har heller ikke brukt prevensjon på disse årene vi har vært sammen. Og nå føler jeg at tiden går utrolig fort fra oss :(( Håper at vi får mer hjelp enn bare Pergo... Har gått på 3 kurer, 2 av de doble.

Håper også at vi er ment til å ha barn sammen :-/

 

Så strikketøy er ok å ha når det er dager tankene surrer som værst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og velkommen til Oktoberbaby også :) Er det Lillestakken du strikker Oktoberbaby? Den er veldig søt! Men Babysyk, tror du ikke det blir innmari kjedelig å strikke alle vrangomgangene om du strikker den på rundpinne?

 

MaMI: så bra at det går fint å forholde seg til søsteren din! Ser at det er en annen tråd med ei som ikke helt klarer det, og det må være forferdelig vondt. Moro at datteren din også prøver seg på å strikke- det må være så hyggelig:) Fanakofta er virkelig flott. Merker at jeg blir mer og mer glad i de gamle klassikerne! Sandnes har også bodyer i det mønsteret som er kjempefine. Jeg har skikkelig dilla på mariusmønsteret om dagen, men har ikke fått strikket noe i det enda. Funderer stadig på hvilke nøytrale farger jeg kan bruke. Har mange ideer om gutte- og jentefarger, men er mer usikker på de nøytrale..

 

Babysyk: Skjønner at du vil ha en dato, selv om jeg også skjønner kjæresten din som vil at det hele skal skje mer "spontant". Kanskje han ligner litt på min, som vel egentlig trodde at det bare var å bestemme seg for å prøve og så satt spira..? Vel, han har lært :) Men i starten hadde vi en deal om at han ikke skulle vite noe om EL og hvilke perioder sjansene var størst - for at det ikke skulle bli for planlagt og for mye press. (Kanskje vi burde gå tilbake til det, for den satt jo ganske raskt da, nå når han vet mer om hvilke perioder som sjansene er større har det derimot vært mye vanskeligere...) Men tilbake til strikkingen - klarer du virkelig å rekke opp altså. Jeg synes det er så utrolig bittert å rekke opp at da strikker jeg heller to ganger :) Selv om det nok blir mye mer arbeid av denslags..

 

Therma: Da var det det teppet jeg trodde, men jeg har ikke sett det "ordentlig" før. Det er virkelig flott - og litt av et arbeid! En av grunnene til at jeg liker å strikke babytøy er for at det går så fort (liker å få ting unna!), så 350 gram garn tror jeg nesten hadde vært i overkant for meg :) Strikker du det fra hjørne til hjørne?

 

Puh - begynner å bli lange innlegg her. Vil jo så gjerne diskutere alt, men ikke lett å huske alt etterhvert merker jeg :) En fin dag til dere alle ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaMi Angel: Så bra at dere koste dere ute! Det må du leve lenge på :) Leste også et innlegg om en som sliter ang søsteren.

 

Frk Hansen: Jo, du har rett, det blir mange vrangomganger. Sikkert derfor den er strikka i 2 stykker. Bare tenkte ikke!!

Skjønner også kjæresten min, men en av grunnene til at jeg vil prøve til høsten, er at han er student, og da hadde det passet veldig bra å få baby i sommerferien hans. Ellers får han ikke noe tid med babyen. (Selvfølgelig er det ikke sikkert vi er heldig og det klaffer med en gang). Jeg liker å planlegge, så jeg liker ikke helt dette! Han vet at det kan ta lang tid, det har jeg sagt mange ganger, for å få han til å ville prøve før. Men jeg venner meg vel til at jeg må vente noen år. Imens får jeg bare strikke strikke og strikke. Bestemte meg forresten at jeg bare vil fortsette med det teppe jeg har begynt på. Du har kanskje sagt det, men hva strikker du på nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Hansen

 

Jeg liker å få ting fort unna derfor blir det mye småttis-strikk her også. Men dette babyteppet gikk fort unna. Det som stopper meg nå er disse taggene på ytterborden som er skikkelig kjedelig å strikke - ihvertfall i lengden :)

Jeg begynte med firkanten inni - la opp 3 masker og la til en maske i hver omgang, derfor ser det ut som om jeg har strikket på "skjeve"

Og så begynte jeg på mellomborden som strikkes hver for seg. Når det er gjort så er det ytterborden (der jeg er nå) som også strikkes hver for seg men som gjør at det et helt teppe. Og til slutt må jeg sy sammen hjørnene på mellomborden.

Himmel for en forklaring.

Er bedre å strikke det selv så der du. Og tro meg, jeg er utålmodig men ble ganske så overrasket hvor fort det egentlig gikk....selv om jeg har lagt det litt til siden.

 

Skal ta bildet av det og se om jeg får lagt det ut :)

 

ps jeg strikker med et annet garn kjøpt på europris så det ser litt annerledes ut enn på den linken jeg la ut. Men er ganske så fornøyd med det garnet.

 

Ha en fin dag du også :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strikke, strikke, strikke hjelper på det meste! Nå er jeg nok litt vel på ditt parti her, men er det sikkert at det er vanskeligere å få barn mens han studerer? Jeg skjønner at det kan være tøft for jenter å få barn midt i studiet, men er sannelig ikke sikker på at det gjelder det samme for fedre. (Kjenner at jeg kanskje tråkker i salaten her nå, i tilfelle må du unnskylde meg!) Selv om det kan bli vanskelig å få tid til å bare være hjemme de første fjorten dagene så er det jo mye lettere å tilpasse dagene og uka ellers? Jeg lot meg ofte imponere over guttevennene mine som ble fedre under studiet - de ble veldig strukturerte. Men så skal det jo sies at jeg (heldigvis) studerte før kvalitetsreformen! Og så kommer det vel litt an på hva slags studie det er og hvor ofte det er eksamener også..

 

Jeg strikker på et teppe i dominostrikk, med garn fra Pickles (extra fine merino, emerald) - hermer etter et teppe jeg fant hos monstermønster, en av mine favorittstrikkeblogger. Synes konseptet med dominostrikk er veldig morsomt, men nå begynner jeg å bli skikkelig lei. Men har bestemt meg for at nå skal det strikkes ferdig før jeg begynner med noe annet (les: avslutter de to andre prosjektene jeg har liggende:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha - tror jeg skjønte det meste :) Det hørtes mye lettere ut å motivere seg til å strikke det på den måten, enn slik jeg så for meg at det måtte gjøres - fra hjørne til hjørne. Jeg har strikket et par av disse nøstebarnpleddene (mor åse? mor signe?) fra hjørne til hjørne og det har vært forferdelig kjedelig! Med litt mønster og deler som kan bli ferdig etterhvert høres det mye morsommere ut :) Jeg vil gjerne se når du kommer så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Hansen: Skjønner hva du mener, men samboeren min leser fra han kommer hjem fra skolen til han legger seg, omtrent. Så han mener at han ikke har den tiden han vil gi en unge. Men jeg syns det er så ufattelig lenge å vente flere år til. Ville helst ha vært gravid allerede jeg!! Kan jo hende han plutselig endrer mening og vil prøve, men jeg tviler. Inntil videre får jeg fordype meg i strikking!

 

Søkte på dominostrikk. Det så fint ut. Virker vanskelig!! Fargen var også fin. Er det til deg selv? Er vel gøy å strikke litt med farger også!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usjda, det høres voldsomt ut - ikke lett å få tid til noe annet da. Men vær glad du har funnet en mann som er opptatt av å bruke tiden sin på babyen. Det lover tross alt godt for fremtiden, selv om det kan føles lenge å vente!

 

Dominostrikk er absolutt ikke vanskelig! Legger opp 35 masker og strikker frem og tilbake i rillestrikk med tre sammen til én annenhver omgang. Viktig å ikke strikke den første masken på hver runde, da får du fine ender der det er lett å plukke opp nye masker til neste firkant. Det eneste som var litt klønete var å skjønne hvordan jeg skulle strikke sammen de første, men garnstudios videoer hjalp nok en gang! Tror også det er en fordel å strikke i ensfarget første gangen, da trenger jeg ikke å tenke på at firkantene kommer i rett rekkefølge. Strikker et vognteppe denne gangen, i motsetning til tullerundttepper og krabbetepper... ;) Tenkte det kunne være gøy med noe i en litt mer knallfarge denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at jeg er heldig som har så godt forhold til min søster. Det verdsetter jeg veldig høyt. Jeg ser familien alt for sjelden, siden vi bor i hver vår ende av dette lange landet. Men snakker ofte med dem på telefonen.

 

Skal sjekke ut det dominostrikk, var veldig fint. Hadde vært gøy å få det til. Må bare bli ferdig med en del prosjekter tenker jeg.

 

Dattera mi er veldig flink. Strikker jevnt og fint, men har ikke så mye tålmodighet. så hun strikker ikke lenge om gangen. :o)

 

Synes europris har mye fint garn, selv om "min" butikk ikke har det største utvaget. Har kjøpt mye garn der opp gjennom årene.

 

Mariusgenseren er også veldig fin. Jeg tenker jo at den blå med mønster i hvitt og rødt kan brukes av begge kjønn. Kunne godt brukt det på jentene mine. Den hvite er også veldig fin.

Jeg har til meg selv en setesdalskofte som min bestemor strikket til meg. Den er jeg veldig glad i og har lyst en gang å strikke til jentene. Må vel ta det før de blir for store, så jeg slipper å strikke så stor størrelse ;o) Da blir jeg ALDRI ferdig. he he :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn å lese den tråden med hun som ikke klarte å glede seg over søstra si. Stakkars henne. Kan nok ikke være noe særlig. Men hun skriver også også at de ikke har noe særlig godt forhold.

 

Jeg har heldigvis veldig godt forhold til begge mine søstre. Vi hadde denne gangen prøvd siden i fjor sommer, mens søstra mi ikke hadde prøvd i det hele tatt. Likeveld ble jeg kjempeglad da hun ble gravid, selv om jeg gikk å ventet på en spire selv. Dette var jo "bare" hennes andre og jeg hadde jo selv to fra før av. Gikk like lett for meg når jeg ble gravid med nr to.

 

Det jeg er redd for er at jeg skal bli overbeskyttende for henne. Bli litt intens og masete, fordi jeg er redd for at det ikke skal gå bra med henne. Men tror nok hun overlever det. Jeg er jo tross alt storesøstra hennes... He he :o) Litt må hun tåle.. :o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt noen bilder så jeg skal se om jeg får lagt dem inn så kan du se.

Jeg synes ting er lettere å strikke når jeg kan strikke del for del igrunn. Det gjelder også når jeg strikket en kortermet jakke til meg selv også. Da begynte jeg med ryggen, og så tok jeg hver for seg fronten for så å sy sammen. Og til slutt fikk jeg strikket ermene. Det var moro når jeg så ferdig resultatet. Var flettemønster i det også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så på den videoen på garnstudio. Så ikke så vanskelig ut der, enda lettere med ensfarget ja. Men så utrolig mange tråder å feste til slutt da!! Hater å feste tråder, det blir alltid igjen til slutt her, selv om jeg lover meg selv hver gang at jeg skal gjøre det underveis! Blit nok et veldig fint vognteppe! Er litt spill i det selv om det er ensfarget pga rutene. Greit med farget teppe, for vognene er jo ofte svarte eller brune. Den "ønske-strikke.lista" mi blir bare lenger og lenger. Får vel ta det jeg har kjøpt inn garn til først nå ;) Men er morsomt å høre hva andre strikker og få ideer. Har forresten meldt meg inn på Ravelry. Kommer nok til å bruke endel timer inne der!! I første omgang til å finne garnalternativer i Myk Start boka:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte en ting: MaMi Angel, Europris og Nille selger samme garn, (fraGjesdal) de har bare forskjellige navn, så hvis du har en Nille i nærheten, kan det jo hende de har et annet fargeutvalg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at du likte Ravelry :) Jeg synes det er helt fantastisk! Det ble mange tråder å feste ja, men denne gangen var jeg faktisk ganske flink og festet underveis. Trodde jeg ble ferdig i går, men synes det ser litt lite ut, så lurer på om jeg skal bestille noen nøster til.. Det fine med dominostrikken er at nå ser det helt ferdig ut, men om jeg finner på å lage en rad eller to til så er det også mulig :) Må bare sikre meg at jeg har et par nøster klare om jeg bestemmer meg for det.

 

Jeg har aldri prøvd garnet fra Europris og nå bor jeg et stykke unna nærmeste Europrisbutikk, men kjøpte noen nøster på Nille her for en stund siden. Ble positivt overrasket over både pris og "mykhet"! Er det Gjesdal altså? Har lurt på hvor jeg får tak i Gjesdal ettersom jeg ser at flere bruker det. Har kjøpt et garn som heter Tinde fra Gjesdal etter å ha lest om det i flere strikkeblogger, men må si jeg ble litt skuffet over det (og det var ganske dyrt). Men det var et litt rart garn da, med tencel (hva nå enn det er...). Men skulle gjerne brukt flere av garntypene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar Kjøp har også garn fra Gjestal. Jeg synes de har mye bedre utvalg enn både Nille og Europris i typer garn og farger, men det er jo bare min mening =) Har ikek prøvd noen av de "fancye" garntypene deres da, bare babyull, ullteppegarn, cortina og safir. Er mest de det går i her i huset. Har noe Dalegarn jeg fikk av min farmor for en stund siden, men jeg er ikke like fornøyd med det. Skal prøve Nøstebarngarn når jeg skal strikke hentesett til min kommende lille spire, selv om det er ganske dyrt i forhold til Gjestal sitt.

 

Holder forresten på med et babyteppe i hvitt som jeg skal beholde selv istedenfor det brune jeg begynte på. Det brune blir til et vennepar som får en datter i april =) Oppskriften på det nye teppet fant jeg på Nille og den er fra Gjestal. Kjempefin (og jeg betalte faktisk ingenting for oppskriftsheftet. Veldig rart synes jeg da men men...Vil de ikke ha pengene mine, så sier ikke jeg nei takk)! MEN, synes ikke at mitt teppe lignet på det som var avbildet på oppskriftsheftet.... Etter en liten brainstorming fant jeg ut at jeg hadde lest oppskriften feil så jeg var nødt til å rekke ALT opp igjen.... ARG!!! Hadde ikke strikket mer enn ca 10 cm, men det var ganske bredt og jeg hadde nesten brukt et helt nøste (av 6 nøster som skal brukes tilsammen på teppet). Det var ganske surt å sitte i sofaen i går og rekke opp og nøste sammen garnet igjen før jeg kunne strikke på nytt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også litt skeptisk til Gjestal-garn, fordi det er så billig, men har kommet til at jeg er fornøyd. Men syns absolutt det er gøy å strikke med litt dyrere og andre kvaliteter også. Men om jeg skal ha babyull, så velger jeg Gjestal.

 

Har bare sett i oppskriftheftene på Europris jeg. Så ut som de hadde hengt der i mange år, for de så ganske slitte ut. da mistet jeg litt interessen.

 

Til dere som har strikket fra Myk Start boken: Bukse med seler; Jeg har lyst til å strikke denne i glattstrikk, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det der beina settes sammen. Noen som har forslag? Har lyst å lage denne til en mai-baby i barselgave, men blir den for varm? Må innrømme at jeg ikke vet stort om sånt. Kanskje bomull er et greit garnvalg? Eller kan jeg bruke babyull? Så forresten et bilde av denne buksen på Ravelry, og hun hadde laget den med knapper oppover beina, utrolig smart da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg har litt flere plasser å sjekke ut garn. Har brukt en del europris, men på butikken her ligger det i vinduet og noen av nøstene blir ofte skjoldete av sola. Skal sjekke ut Nille neste gang jeg trenger noe. :o)

 

Nå har jeg ikke sett i den Myk start boka, men jeg laget en gang en selebukse. Da strikket jeg beina først, begge to, så strikket jeg beina sammen og fortsatte oppover. Fikk et lite hull i skrittet som jeg sydde sammen til slutt. Vet ikke om det går på den buksen du vil strikke. Ble ganske bra. Husker ikke om jeg måtte øke noe når jeg strikket beina på samme rundpinne.

Ang garn har jeg ikke så mye forslag. Kanskje noe i bomull, tynn bomull??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

jeg har ikke forsøkt det, men prøver meg med et forslag. Regner med at du i tilfelle tenker å strikke beina på rundpinne for å slippe å strikke vrangt? Hva om du feks fra der du skal begynne å felle bare strikker frem og tilbake? (Felle kan du jo gjøre likevel.) Da skal du få et lite hull som gjør det lettere å tre begge bena på en større rundpinne. Så er det bare å strikke videre rundt. Til slutt må du sy igjen hullet, men du har spart deg fra masse montering :)

 

Knapper høres lurt ut - men da tror jeg jeg ville satt inn trykknapper og heller sydd på noen knapper som pynteknapper? Så slipper en å bakse for mye med knapping. (Nok et strikkebloggtips!) I tilfelle slipper du jo å tenke på knappehull også :)

 

Nå fikk jeg lyst til å gjøre det samme jeg og :) Men har egentlig tenkt å prøve buksen i Tante Tias todelte dress først... Har sett bilde av den med litt lengre vrangbord over magen - den ble ordentlig fin. Og så er det et garn jeg aldri har prøvd før... Har funnet frem boka igjen etter de siste dagers diskusjoner om Myk Start!

 

Jeg synes det er litt kjipt å strikke i bomull. Tror jeg ville forsøkt meg på Duett´en fra Sandnes som vi snakket om før om dagen. Men har ikke prøvd den selv enda. Den er sikkert varmere enn bomull, men litt avhengig av hvor i landet babyen kommer så er det jo sjanser for at det blir noen gråværsdager også i dette landet!

 

Fortell om hvordan det går med buksa da! Måtte finne frem Myk Start igjen her om dagen og kom på at jeg jo har en halvferdig omslagstrøye liggende - så nå prøver jeg å gjøre ferdig den. Men gikk i samme fella som jeg advarte mot her om dagen. Har startet å strikke ermene på rundpinner for å slippe montering. Så nå sitter jeg og strikker en masse vrangt :P Kjedelig, men gjør alt for å slippe å rekke opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaMi Angel: Hva med å si ifra til butikken. Er sikkert flere som mener det samme som deg. De blir (bør ihvertfall) sikker glade for å få en slik tilbakemelding. Er jo ikke sikkert det lar seg gjøre, men da vet de om problemet ihvertfall.

 

Supert med tipset ditt Frk Hansen. Var inne på garnstudio og der fant jeg en liknende. De hadde også laget en splitt øverst som du sa. Tenkte å strikke beina på rundpinne ja, hvis ikke jeg lager knappeåpning. Smart med trykkapper! Men tror jeg først prøver vanlige ben. Du kan jo strikke den buksa i glattstrikk også. Kan jo lage en av hver, de blir ganske forskjellige. Den omslagstrøya er fin! Hehe, er ikke alltid snarveier er raskest vet du! Men tror det blir penest til slutt, uten sømmen.

 

Tror jeg kommer til å bruke den boka mest til inspirasjon og utgangspunkt. Syns det er veldig mye montering og rettstrikk i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aner meg at jeg får tid til begge ja ;)

 

Ellers så holder jeg på å bryte lovnaden til meg selv, har veldig lyst på nøstebarnboka. Men tror jeg skal prøve å få strikket litt flere ting fra Myk Start først og så kanskje prøve Pickles sin oppskriftsbok etter det. Den var jo ikke med i den opprinnelige lovnaden :)

 

Det morsomste er jo når en klarer å ta utgangspunkt i noe og så gjøre det til sitt eget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe Drops alternativ til Duett'en? Strikkenett bare ROPER på meg, og jeg tenkte jeg skulle bestille før salget var slutt. Vil da bestille for 500 for å få gratis frakt. Egentlig burde jeg gjort ferdig de prosjektene jeg har garn til. Meeeeen. Har lovet bort en kjøredress, så da må jeg uansett kjøpe garn til den.

 

Kanskje du skal strikke mer i Myk Start først, for da kan du kjøpe en ny bok i belønning for at du har vært så flink til å strikke fra den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen jeg har prøvd. Finner ingen som er 50/50 bomull og ull heller. Men hva med babyalpakkaen her da? "DROPS BabyAlpaca Silke er spesielt egnet til f.eks eksklusiv babystrikk. Avkjølende når det er varmt, og varmende når det er kaldt." Jeg ville ihvertfall styrt unna de som inneholder akryl. Ser at en del bruker det, men det skjærer seg helt i mine ører :)

 

Belønning er den nye planen! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk85: Ja du har helt rett. Skal si ifra neste gang jeg er i butikken. Er en stund siden jeg har vært der og handlet garn må jeg bare innrømme. :o)

 

Jeg har bestilt boka Myk start på biblioteket nå. Regner med jeg får den i løpet av noen dager. Gleder meg til å se igjennom den.

Har Pickles en oppskriftsbok, eller er det de samme oppskriftene som er på nettsiden?? Mange fine ting der. Syns de har mange fine småting som ikke trenger å ta lang tid å strikke.

 

Så flink du er Frk Hansen hvis du klarer å gjøre ting til dine egne. Det klarer ikke jeg. :o)

 

Det går unna med på vei teppet mitt. Er så fornøyd med det drops merino extra fine garnet. Blir skikkelig fint og så mykt og godt. Syns ikke det var så dyrt heller. Og om noen dager får jeg alt garnet jeg bestillte fra strikkenett... Gleder meg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...