Gå til innhold

Er det flere som strikker mens dere venter på å bli gravide? :o)


*sommerbris*

Anbefalte innlegg

Det gjør jeg også :o)

 

Det er såå koslig og tiden går litt fortere:) Jeg har kjøpt bøkene "Myk start" og "Nøstebarnboka" og har falt pladask for nøstebarndressen :) Jeg er nå på dress nr 3 og den blir i en kjempefin mørk lillafarge. Er så gøy å se de ferdige små klesplaggene som jeg kanskje en vakker dag kan kle på den lille :o)

 

For deresom ikke strikker - det er såå lett å følge oppskriftene i bøkene! Det var sånn jeg lærte strikke:)

 

Om alt skulle skjære seg - gave til noen som trenger det :o)

 

Har der andre aktiviteter som får tiden til å gå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg gjør det:) Begynte i fjor desember når vi startet med å prøve å få barn....ingen barn enda, men en hel haug med hjemmestrikket tøy til en liten en som forhåpentligvis kommer en dag:)

 

Jeg kjøpte også den myk start boka, og er veldig fornøyd. Har strikket meg gjennom hele boka, noen plagg opptil flere ganger. Ble jo veldig nysgjerrig på den nøstebarndressen da, er den lett å strikke? Lyst å sende meg oppskriften? Sitter med noen nøster her...men har enda ikke funnet ut hva jeg skal strikke;)

 

Kos deg med strikkinga, så får vi forhåpentligvis noen som bruker tøyet etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at det ikke bare er meg :) Men jeg har enda ikke startet prøvingen. Har så smått begynt å strikke litt. Men hva slags farger velger dere? Nøytrale, eller en av hver i jente og guttefarge? Og hvis man får en sommerbaby så er det jo veldig mye i ull som blir for smått til vinteren igjen av det som er i små str? Eller lager dere et stort utvalg? Kunne vært greit å høre hva dere gjør, for jeg har så veldig lyst til å stikke mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :o)

 

Ja, nøstebarndressen går utrolig fort å strikke:o) Gå inn på Ravelry.com :) Der kan du bli medlem av et stooort strikkesamfunn og se flere eksemplarer av dressen (og MANGE andre godsaker) :))

 

På nøstebarn.no kan du bestille oppskriften eller hele boka om du ønsker det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker også ;)

Har strikket mor signes nøstebarn teppe :-) Det ble fryktelig stort, hehe.. men da kan jo en eventuell baby ha det lenge. Har tenkt på å strikke enda flere ting, eller kanskje sy et vognteppe? hehe... prøver å ikke ta helt av, siden jeg faktisk ikke er gravid.. men ja, er mye søtt men kan lage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også strikker! Koselig:) Har foreløpig bare strikket genser til min kjære mann, men kommer sikkert til å strikke til noen små også...har mange slektninger og venner som er gravide så er vel de jeg kommer til å strikke til først! kjekt å ha noe å gjøre mens en venter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg strikker i akkurat de fargene og størrelsene som faller meg inn :o)

Regner med at man tenker mer på str når man nå en gang blir gravid ;) Liker godt nøytrale farger, så blir jo mye av d.. men er koslig med litt sprekere farger av og til da :o)

 

Så gøy at det er flere som strikker her!! :o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker litt nå og da, men det blir ikke så avanserte greier siden jeg bare kan strikke "rett frem" ;o)

Så her går det stort sett i vesker som jeg tover..

 

Men kjøpte meg en strikkebok rett før jul med div strikkemønstre, så skal se om jeg kan lære litt av den slik at jeg også kan strkke noen søte dresser :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tieran: Anbefaler nøsebarnboka og myk start på det varmeste:o) Du skal se det ikke tar lang tid før du er mester på strikking ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg og strikker for harde livet... Men foreløig har alt gått til gaver. Har så sinnsykt mange venninner som enten har fått barn nylig eller er gravide nå, så det har blitt til de. Blir en del luer, votter og tepper da. Har prøvd meg på en genser til en liten tulle som ble født i august, men den har jeg ikke fått montert enda... Er ganske spent på resultatet.. hehe... Har lyst å prøve meg på dresser jeg og, men ikke kommet så langt enda. Håper jeg snart kan begynne å strikke litt til meg selv også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..får kanskje teste ut den da, sommerbris ;o)

Har veldig lyst til å lære meg mer strikking :o)

Hva er ca pris på den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å jeg tenkte akkurat i dag på at jeg hadde lyst å strikke, må sjekke ut den boka dere alle snakker om, men må innrømme at jeg ikke er noen stor strikker akkurat så håper jeg får det til :P Men et babyteppe hadde vært veldig koselig å lage da :) Men kanskje også veldig kjedelig ettersom det bare er firkantet og stort (altså tar lang tid for utålmodige meg) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes masse oppskrifter på nettet som du kan kikke i også, selv om jeg må innrømme at den boka frister!

 

zassy: bruk et litt tykt garn og tykke pinner, så går det fortere. Så kan du evt hekle en kant rundt til slutt, så blir de teppene veldig fine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke lettpåvirkelig i det hele tatt og jeg har heller ikke bestill boken "Myk start" nå...

*sparker lett i sanden..*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tieran

Hehe! Er jo en god investering da! Om noen måneder kan du ikke leve uten! Mulig jeg drar og kjøper den i morgen. Spennende! Gratulerer med boken da! Hvor bestilte du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk ;o) Jada, bøker kan man aldri få nok av ;o)

 

Jeg bestillte på capris.no, de var billigst, fri frakt og 2-5 dagers levering :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, for _det_ trenger jeg, liksom ;o) Hihi

 

Har allerede begynt å forberede bortforklaringer ovenfor barna mine om hvorfor jeg strikker babytøy..

Gleder meg til å sette i gang :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk85 takk for tipset :) Tror jammen jeg skal kjøpe meg garn i dag og se om jeg starter med et par babysokker som jeg så du la ut oppskrift på ovenfor, se om jeg i det hele tatt har anlegg for dette :P

 

Noen som vet hvilket type garn som egner seg best som babyteppe? Tenker på at det må være supermykt men også kunne vaskes, eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garnstudio.no er absolutt å anbefale for alle strikkeglade! Der finner man både forklaring/instruksjonsvideoer på forskjellige teknikker og oppskrifter (både strikking og hekling) til voksne/barn/dyr/interiør med oppgitt pris/garnmengde man trenger og oversikt over hvor man kan få kjøpt garnet.

Alle oppskriftene er gratis og kan printes, hvis man ikke ønsker å kjøpe oppskriftheftene.

 

Denne jakken er veldig enkel og fortgjort å strikke, og god og varm for en liten en; http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b16&d_id=16〈=no

 

Er utrolig gøy å strikke, og barneklær går jo så raskt at man slipper å bli lei lenge før man er ferdig! :D

 

For de som vil, ta en titt på bildene mine. Der er noen av de plaggene jeg har strikket i høst/vinter (basisoppskrifter fra garnstudio, med egendesignet mønsterstrikk). :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Rockespire! Og så kule plaggene var med hodeskaller på, hehe, etter min smak ;)

 

Den første jakken du linket til så utrolig god og fin ut! Er du sikker på at den er lett å strikke? Fikk lyst å prøve meg, men føler det er litt ute av min leag..

 

Kjøpte ET garnnøste i dag, hehe, tenkte prøve meg på et par babysokker først, skal legge opp maskene nå og sette i gang..håper dere er tilgjengelige hvis jeg får spørsmål underveis.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...