Gå til innhold

Er det flere som strikker mens dere venter på å bli gravide? :o)


*sommerbris*

Anbefalte innlegg

Babysyk85;

Den kjolen er den som jeg har strikket faktisk; http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow_user/579359/offset/1

 

Den er superenkel, og blir jo sååå søt... pluss at man kan leke masse med mønster/farger.

Den jakken var jo også nydelig!

 

Jeg har så mange andre prosjekter, så skorter ikke på noe å gjøre til jeg får kjøpt nye pinner ;) Men den body'en var jo utrolig kul!

 

EngelMedSorteVinger;

Du er jo kjempeflink å strikke! :D Utrolig søt den dressen!!

Koselig blogg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EngelMedSvarteVinger: Så fin dress du har laget! Den er litt for avansert for meg. Kanskje om noen år :) Og de tøflene ble jeg helt forelsket i!! Har du oppskrift du vil dele, eller hvor har du kjøpt oppskrift! Har også tenkt på å ta på sånn skiting fra panduro på min egen tøfler, for jeg tror de kommer til å bli superglatte når de er ferdige! Litt barnslig kanskje, men jeg vil ikke falle å slå meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er litt kjipt, men det er litt av greia med å ha bambuspinner :P Må regne med litt svinn her og der...

 

Jeg har ørten bestillinger fra venner og familie som jeg har sakt ja til å gjøre, aner ikke hvordan jeg skal få tid til alt, men det får seg vel til!

 

Jeg har også en lang liste over plagg jeg vil strikke fra garnstudio! Bl.a en genser og en jakke til megselv... pluss at gubben har ønska seg en hettergenser siden påsken i fjor som jeg enda ikke har fått tenkt på begynne på... men men. han får dessverre bare smøre seg med tålmod iaf til jeg er ferdig med de to mariusgenserne jeg skal strikke til gutta til venninna mi.

 

Tror jeg må kjøpe den boka fra nøstebarn, så ut til å være mange fine mønster der!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke at du hadde skrevet jeg Rockespire. Kjolen din var utrolig fin! fint med kontrastfarge på kanten! er ikke så dreven at jeg klarer å lage noe mønster, men håper den blir like fin uten. Hadde selvfølgelig ikke riktig pinner, så det får vente litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockespire: den kjolen du lagde; kan man bruke bare 40 cm på den minste str, eller blir pinnen litt kort nederst? Og tror du jeg kan bruke pinne 5. Jeg strikker litt stramt. Har så veldig lyst til å begynne nå, og jeg har bare pinne 5, 40cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin den kjolen fra Garnstudio var! Sånn tror jeg at jeg må lage også! Og kjempestilig med hodeskaller på! Mannen min har egnetlig bestilt en vest, men jeg vet ikke om jeg gidder sånne store prosjekter... Synes det holder med gensre og sånt i barnestørrelser. Mister fort interessen når det tar så lang tid. Babygenseren som ikke er montert enda har jeg snart holdt på med i 1 år... hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babysyk85;

 

Du skal faktisk bruke 40cm på de to minste str, og hvis du strikker veldig stramt kan du fint bruke pinne 5. De pinnenr som er oppgitt er bare veiledende.

Det sier jo at strikker man veldig stramt kan det være lurt å gå opp en pinnestr, eller motsatt en str ned hvis man strikker veldig løst. Så da er det bare å strikke i vei! :D

 

Lollo83;

Jah, er så gøy å sette sitt eget preg på det man lager. :) Med en god basisoppskrift er det mye gøy man kan gjøre med mønster og farger!

Kjenner til det å ha mange uferdige prosjekter..hehe.. men det blir jo fort sånn. Jeg har også holdt meg til babytøy siden det går så kjapt, men nå beg jeg å bli så kjapp i strikkingen at det faktisk ikke tar for lang tid å strikke større ting, hvis det ikke er for kompliserte mønster! :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :) Begynnt å strikke for første gang idag:) kjøpte cd for nybegynnere og *myk start'' Boken:) har allreide klart legge masker:) koselig gjer dette mens venter på å bli gravid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tessaaa og velkommen til tråden! :)

Bare vent på 1-2-3 strikker du som bare det! :D

 

Folkens! Jeg fikk strikkeoppdraget! :D :D :D Hurra!!! Hun gikk med på de prisene jeg nevnte tidliger her, så da er det bare å kjøre på! :D

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk oppdraget! Da er det bare å sette i gang ja, du har nok å henge fingrene i nå ;)

 

Det går bra med lua ja, jeg jobbet hele dagen i går så jeg fikk ikke tid til å strikke noe særlig, irriterende så jeg måtte ta noen runder i senga (med strikking altså :-D) hehe! Jeg blir sånn at jeg vil bli ferdig med en gang, så jeg strikker og strikker, er ikke lenge igjen til montering nå, håper bare jeg rekker å gjøre det i dag! Er litt spent på resultatet må jeg si, for den sikksakkgreia ser jo litt rar ut? ;)

 

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk snille dere. Syns ikke selv at jeg er så flink, men lærer. Tenkte å gå på tirsdagsklubbstrikkemøtet til du store alpakka i dag. er i oslo, i butikken deres ved birkelunden. Starter fem. Virka som de hadde det hver tirsdag, noe for dere her inne kanskje??

Dere virker jo veldig flinke dere også da. :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til tråden tessaaa! Du kommer nok fort inn i det :)

 

Så bra du fikk oppdraget Rockespire! Det var bra. Du har virkelig en lang liste foran deg nå :) Jeg begynte på en body igår isteden. Første gang jeg strikker etter diagram, så det kan jo bli spennende.

 

Zassy: virker jo som du har blitt en reser i strikking! Hva er ditt neste prosjekt? :)

 

EngelMedSvarteVinger: Så gøy med tirsdagsklubbstrikkemøte. Jeg skulle gjerne vært med men jeg jobber :( Leste på hjemmesiden dems, det er annenhver tirsdag. Hvis du drar, kan ikke du gi oss "rapport"fra hvordan det var der`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du fikk oppdraget, Rockespire. :):)

 

Skal gi dere full rapport ja, Babysyk85. :)

Tøflene er kjempelette å lage og oppskrifta finner du her:

 

http://www.jemelv.dk/Undersider/baby/babystrik/babysok1.html

 

Jeg har laga en egen oppskrift til litt større barn, rundt 1 år , om du vil ha den også. Pynten er hekla som i oppskriften, men jeg har to blomster på toppen i stede for 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babysyk85 jeg er jo ikke ferdig med lua enda :P Har ikke fått gjort noe i dag enda. Men hvis den blir ok, tenkte jeg kanskje å prøve på matchende votter uten tommel :) Men noe sier meg at det er like "ille" som sokker.. :P Hva driver du med nå da? Har lyst å lage både jakke og teppe også etterhvert, men kvier meg litt for å begynne med så store prosjekter, må uansett vente til jeg får kjøpt meg større pinner og nytt garn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var lua sammensydd her... mangler bare snor, men tror jeg venter med det... heller ta opp kjole-prosjektet mitt til jeg får kjøpt nye pinner, eller ev jeg får satt i gang med bestillingen (må få penger til innkjøp av garn først)

 

Zassy; sikksakken blir litt merkelig ja fordi det er spissere tagger i den siden man skal sy igjen, og svakere tagg i midten som blir den som går ned i panna. :)

Votter uten tommel er langt i fra vanskelig, og mye lettere enn sokker! Trust me!! ;)

Jo mer mann prøver og feiler, jo mer lærer mann, det er min erfaring iaf. Jeg har alltid kunne strikke rett og vrang, men aldri noe mer enn det før for et par år siden. Da prøvde jeg sokker for første gang og etter det har jeg bare avansert mer og mer :D alt på egenhånd. Så ikke vær redd for å prøve, man får det til hvis man tørr! :D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EngelMedSvarteVinger: Takk for oppskrift. Hva slags garn har du brukt? Er jo en super oppskrift hvis man har litt restegarn man vil bli kvitt, men tøflene fortjener et fint garn :)

 

Zassy. Jeg holder på med en body i bomull, så det blir en sommerbody. Du kan jo strikke dette teppet:

Babyteppe med hullrad strikket på skrå:

 

Legg opp 3 m på p nr6, øk 1 m på hver p til du har har 6 m. Så strikker du 3 m 1 kast i begynnelsen av hver p. Strikk slik til du syns du er halvferdig. Felling: Strikk 3 m 1 kast 3 m sammen i begynnelsen av hver p. Når du har 6 m igjen feller du 1 m per p til 3 m igjen. Fell av. Jeg har strikket et sånt i Drops Alpaca Boucle, det var bare supermykt. Går fort også, når man bruker tykke pinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Har litt problemer med den bodyen, så jeg håper noen kan hjelpe meg! Det står:

Strikk 2 pinner mønster etter diagrammet. Øk videre i hver side på hver 2.pinne med 4 m 1 gang. Videre økes 1 m i hver side til det er 75 m på p. Strikk videre rett opp til arb måler 10cm fra siste øking.

 

Skal jeg da øke den ene masken (i hver side) på hver pinne hver 2. pinne? Trodde at jeg skulle øke hver 2.pinne, men syns det blir så veldig bredt! Dette er baksiden da men.

 

På forstykke står det: Strikk mønster etter diagrammet til arb. måler 4 cm. Øk videre i hver side på hver 2.pinne med 1 m 6 gagner, 2 m 3 gagner, 3 m 2 ganger, og til slutt 5 m 2 gagner = 75m. Strikk så videre rett opp til arb måler 14 ca. Fell til ermehull.

 

Skal jeg øke på hver 2 pinne her? Jeg ville trodd det. Og de 14 cm - skal jeg måle de fra siste øking, eller beg av arb?

 

Vet ikke om jeg vil fortsette før jeg har fått svar - er så kjedelig å rakne opp :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Babysyk85

 

Du skal strikke 2 pinner med mønster, øke 4 masker i hver side 1 gang, og så skal du etter det øke 1 maske i hver side hver 2.pinne til du har totalt 75 masker på pinnen. Så måler du 10cm etter siste økningen.

 

forstykke;

strikk mønster i 4 cm, så økes det i hver side hver 2.pinne; 1m 6 ganger, 2m 3 ganger, 3m 2 ganger, og tilslutt 5m 2 ganger. Totalt skal du da ha 75m. Så skal du strikke til arbeidet måler 14cm (da måler du hele arbeidet på forsiden).

 

Håper du fikk svar på det du lurte på? :)

Lykke til, og legg ut bilde når du er ferdig så vi får se? :D

 

Zassy; har du fått ferdig lua di enda? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk svar. Takk :)

 

Men det bakstykket blir veldig stort! Nesten så man får plass til en voksen rumpe. Ser ikke like stor ut på bildet. Men bodyen skal være litt løs da, så hvis jeg legger ut på hver pinne blir den vel veldig mye mindre?

 

Når det gjelder forstykket, så tror jeg man må måle fra siste øking der også, for etter øking målte jeg 12 cm. Lurer på hvordan sluttresultatet mitt blir!! hehe

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. du kan jo sjekke opp mot totale mål hvis disse er oppgitt i oppskriften?

 

hvis det må syses sammen i sidene, kan det være at det blir bedre når du gjør dette ettersom litt av sidene da blir innenfor søm?

 

Ellers kommer det jo ann på om du har brukt garn/pinnenr som er oppgitt i oppskriften?

 

Har du oppskriften på nett, så tar jeg gjerne imot link! :) Kunne vært morro å strikke body! :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei jeg er ikke ferdig, hehe, men det er bare fordi jeg ikke har fått tid, jobbet hele dagen i dag og nå er jeg stuptrøtt så tror det blir senga neste. Er nok ikke så mye jobb igjen på den, men får ta det når energien kommer tilbake ;)

 

Jeg vil gjerne også ha oppskrift på body! høres gøy ut! :) og vanskelig..:P så flink du er babysyk85!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke så dum du :P Hadde ikke tenkt på totale mål, men de står jo øverst. Overvidden skal være 50, det stemmer bra med det jeg har , for mitt forsrtykke er 26.

Har ikke brukt det garnet som står i oppskriften, men det er ganske likt det som skulle vært. Samme anbefalte pinne, så det skulle ikke være helt feil. Får bare bli som det blir tror jeg:)

Oppskriften er fra et hefte.

Men jeg har en annen oppskrift. Har strikka 2 av den, og den var veldig enkel, selv for meg. Jeg lagde de bare ensfarga jeg da. Men du klarer vel å lage et fint mønster også du!

 

http://fragariabergin.com/?page_id=89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååh er det mulig! Ferdig med lua, men det ble noe rart :P Sidene fremme der båndene skal festes i er ikke like, måtte ha gjort feil helt i begynnelsen! Er det mulig! Nå gir jeg snart opp :P irriterende for den ble så fin ellers!

 

jeeeje ;) Hvordan går det med dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelige Zassy!!

Jeg har akkurat samme problemet med kjolen jeg strikker.... oppdaga plutselig at jeg har for mange masker, og klarer ikke å finne ut hvorfor..... orker rett og slett ikke å måtte beg på nytt fordi det er så helsikkes mye arbeid med akkurat den delen, så da juksa jeg litt og håper det funker når jeg skal sette sammen kjolen :P

 

Mitt tips er å prøve å strikke noe annet, og heller prøve en ny djevellue senere!

 

Ellers går dagene med til jobbintervju så det hyler etter.... har 2 i dag, så sitter å forbereder meg til det første nå. Wish me luck!! :D håper jeg har ny jobb innen feb!

 

Dere andre da? Noen morsomme strikkeprosjekter i sving noe sted? Skal legge ut bilder av kjoleprosjektet mitt når jeg bare har kommet så langt at det er noe å ta bilde av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lua var egentlig lett å lage, sånn hvis jeg ikke hadde gjort feil i begynnelsen, hehe, så tror jeg skal prøve meg på en ny snart igjen, rask var den egentlig også :) Bare jeg som ikke har hatt så mye tid å sitte ned med det. Lykke til på jobbintervju!! åh håper jeg også kommer dit snart, søker jobber for livet for tiden! målet mitt er å ha jobb innen februar, før magen begynner å vises :P Lykke lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...