Gå til innhold

Er det flere som strikker mens dere venter på å bli gravide? :o)


*sommerbris*

Anbefalte innlegg

Hei igjen zassy!

Ja, det er helt korrekt. Du skal totalt ha 58 masker på samme pinne, og så strikke disse fram og tilbake x antall ganger før du igjen strikker kun de 10 midterste mens du feller av litt og litt i kantene.

Se videoen jeg linket til på hvordan du henter opp nye masker langs kanten.

 

Åh.... hadde det ikke vært morro med "strikke/bli gravid treff?!?" (Sulten på sosialisering med jevngamle strikkeentusiaster :P) Ingen av mine venninner holder på med sånt.... men vi er vel spredt for alle vinder her, så er vel ikke bare bare å få til uansett..

 

Men du må fremdeles baaaare spørre og grave så mye du vil.. ingen spørsmål er for dumme, og jeg hjelper veldig gjerne! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe fantastisk forslag ;) Kjenner heller ingen andre som driver med strikking, og jeg gjør det egentlig nesten bare i skjul :P tihi!

 

Takk for svar, da skal jeg prøve meg på sokk nr 2 i morgen, og håper jeg har bedre hell denne gangen :-D ender vel opp med å måtte strikke mange før det blir rett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor holder du, og dere andre som titter innom tråden her, til i norges land da?

 

Jeg syns det er "Kult" med strikking... andre får syns det er så kjærring aktig som bare det, de blir passelig paffe når de ser hvor mye kult man kan lage ;) vennene mine er bare misunnelige på at jeg kan strikke, og har kjempelyst å lære.. :)

Og det er jo poppis som bare det nå!

 

Masse lykke til med sokken! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zassy: Jeg gjorde også samme feil første gang jeg strikket sokkene :) Blir litt "trangt" på pinnen med alle maskene de første rillene, men det går bra. Når jeg tenker meg om så lurer jeg på om jeg lagde den "flippen" med de 10 maskene litt lenger enn 4 cm, for å få plass til 12 masker på sidene, men det kommer jo an på garn og pinner du bruker. Bare husk hvor mye du legger til, så du gjør det med sokk nr 2 også :)

 

Rockespire: Jeg syns også det er "kult" å strikke. Det er jo faktisk blitt trendy :) Mange på jobben min på min alder som strikker. Og de som ikke kan strikke blir alltid veldig imponert :)

 

Hadde vært gøy med et strikketreff. Håper jeg kan bli med selv om jeg bare snikleser her inne fra "Snart klar" Er ikke like mye aktivitet der inne som her! Jeg er fra Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk85, klart du kan bli med... alle som vil kan bli med.... jeg tenkte mest på at det hadde vært gøy å møtes å snakke prøving og strikking... ingen av mine venninner er kommet så langt at de prøver på baby enda, og de blir helt svette hvis jeg nevner det :P Samboern tar det som det kommer, så jeg har liksom ingen å kaffeslaberase om det med... og strikking er jo alltid gøy, så hadde vært en morro kombo.. de som ikke kan strikke, kan bli med å lære hvis de vil.. :)

 

Får jo se om det er flere som kunne tenkt seg det :) Jeg er i Oslo jeg også hvis det ikke har kommet fram tidligere? (teflonhjerne) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk85 ja jeg skal prøve å huske hva jeg gjør på sokk 1 for å få sokk 2 likens, men kommer til å bli storfornøyd hvis jeg får EN riktig sokk, hehe. Har ikke så lyst å legge ut hvor jeg er fra, men er ikke fra Oslo ;p Blir vanskelig med treff for meg tror jeg, men jeg skravler mer enn gjerne inne på en strikketråd :) Gøy hvis dere får til å treffes da!

 

I dag har jeg fri så da skal jeg se om jeg får begynt på sokken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor ikke så langt unna tigerstaden, og er jevnlig i både Oslo og Akershus, men ikke sikkert jeg kan få til å bli med på treff likevel :ol

Men det er jo et fint tiltak :o)

 

Venter spent på boken min, jeg nå :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zassy hvordan går det med sokken? :)

 

Jeg har endelig blitt ferdig med bolen på mariusgenseren og skal beg på armene nå... lurer på å ta en liten pause og strikke mer på kjolen i stedet.. ikke helt bestemt meg!

 

Tieran; regnet egentlig med at vi var for spredt til å få det til :) Men er jo koselig med denne tråden også så vi får bare fortsette å holde liv i den! Har du prøvd deg på de søte sokkene enda da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke fått strikket noe, jeg :o/

Har vært i litt dårlig form, så har ikke orket å sette i gang med nye prosjekter.

Men håper på at jeg skal få satt i gang snart :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har begynt på et par rosa lester :D er ikke kommet så langt, tenkte å fortsette når jeg har blitt gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker tøfler til meg selv. Litt kjedelig egentlig. De skal toves, så jeg ser ikke resultatet før jeg er heeeelt ferdig. Gleder meg til å ta dem i bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke tenkt på at man kan strikke!

Det går jo lett uten oppskrift :D

 

Takk for tips om tovede tøfler :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan jo ikke lese oppskrifter, så da er det kjekt å komme inn i strikke-gamet igjen litt før jeg begynner å tyde hieroglyfene ;o)

Tror ikke jeg har strikket siden i fjor vinter, jeg..Hm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh strikke-aggresjon! Hehe, strikket ferdig sokken på bare stahet! Den ser ut som den skal nå, ble en sokk for såvidt, men herregud så lei jeg ble, og så ble det litt tull her og der, men bare pga meg selv og at jeg mistet en maske her, eller la på der osv..hehe..men det ble en sokk! Og det blir med den ene.. nå går jeg over på jakke :P for det er sikkert myyye lettere :P

 

Endelig kan jeg legge meg! Natta :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. huffda, Zassy!!

Øvelse gjør mester, og man skjønner oppskriftene letter når man faktisk prøver seg fram!

Syns du er tøff som prøver! :D

 

Jeg har en liten problemstilling til dere strikkejenter!! Håper dere kan hjelpe meg;

 

Jeg har fått spørsmål om å strikke 4 plagg med hodeskaller;

Kjole og bukse str.6år

Jakke og bukse str.10år.

 

Garn tilsammen + knapper = 1050kr

 

Hvor mye syns dere jeg kan ta for arbeidet?

Jeg kommer nok til å bruke ca 3-4 uker tilsammen på alt.

 

Er dette en pris dere kunne godtatt?

Kjole m/hette med hodeskaller; 500kr (må lage mønsteret selv så blir ekstra jobb med denne)

Bukse stripete; 350 kr

Jakke med hodeskaller; 500kr

Bukse med hodeskaller; 400kr

 

Er så usikker på hva som liksom er greit. Er jo mye jobb med såpass store str, men jeg vil jo ikke ta for mye heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe var litt frustrert i går kan man si, men sokken ble faktisk ikke så aller verst om jeg skal si det selv. Men orker likevel ikke prøve på flere :P Den ble litt større enn jeg tenkte da, men hadde kanskje med garnet å gjøre. Når det gjelder prisen på det du skal lage, jeg aaaner ikke hva slike ting pleier å koste, men det er jo mye arbeid i slikt, så litt må du jo ha igjen for det. Som regel kan man kanskje ikke ta for alle arbeidstimene for da blir det jo sykt dyrt, men litt må man jo regne med å betale for noe som er spesiallaget, for det er jo faktisk det det er :) Og du burde jo ha litt igjen for det også, når såpass mye går ut i garn/knapper. Tror du har lagt deg på en riktig pris jeg :)

 

Er ivrig på å strikke i dag og, men må finne på noe annet, som ikke er sokker, hehe, og som jeg kan bruke det garnet på som jeg har og de pinnene jeg har, for får ikke kjøpt meg nytt enda, og da kan jeg ikke starte på jakke heller. Hmmmm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner til det! Kan bli passelig frustrert jeg også når jeg holder på og ikke får det til, eller gjør feil og må rekke opp hundre ganger. For å si det sånn.. når jeg har strikket ferdig de 2 Mariusgensrene jeg har lovet venninna mi til unga hennes, skal jeg ha GODT betalt for å røøøøre et sånt prosjekt igjen! :P

 

Er akkurat det jeg også tenker, at dette er jo faktisk håndlaget, og ikke masseprodusert til HM... Da tar jeg sjangsen på de prisene og krysser fingrene for at de blir godtatt... hadde vært gøy å gjøre de plaggene siden jeg til nå bare har strikket til babyer. :D

 

Hvilket type garn er det du har, hvor mye, og hvilken pinnestr? Kanskje jeg kan komme med noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte alpaca..hmm..ja står ikke noe spesielt mer på det, noe mer du må vite om det? Pinner har jeg litt forskjellig av: Fant et annet garn også men har mistet etiketten så aner ikke hva det er slags :P Ser "helt vanlig" ut, hehe. Har visst strikket dukkeklær av det en eller annen gang. Har to par rundpinner, den ene er 60 nr 4, den andre 80 nr 3,5. Pinnene jeg har brukt vet jeg faktisk ikke hvor store de er, men litt mindre enn 3,5 ser de ut som, så har regnet med 3 eller 2,5, vet ikke hvordan jeg kan måle det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockespire;

Er som nevnt av de andre her, at du legger jo ned ganske så mye tid på disse klærne, så overprising er det ikke.

Man får ikke akkurat fet timebetaling av strikkejobber, men du bør jo helt klart ha litt igjen etter utgifter.

Synes prisene dine er helt greie, jeg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... nå har det skjedd noe rart her.. jeg ser at Zassy har skrevet noe, men når jeg kommer inn på tråden her så får jeg ikke opp innlegget! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockespire: Det er ihvertfall ikke overprising! Tror de fleste underpriser fordi de er redde for å overprise. Du kan jo evt søke litt rundt på epla-butikker og se hva andre tar for tilsvarende plagg. Men syns prisene så greie ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding Babysyk85! :)

Ja du har nok ganske rett i det! Jeg har titta rundt på epla, og har selv eplabutikk, men virker som folk generelt tar lite eller ingenting i fortjeneste der på strikkeplagg, og lurer på om det er derfor ingen har vært interessert i det jeg har lagt ut. Derfor jeg er litt redd for at jeg setter for høy pris. :)

 

Har sendt mail til hun som var interessert i de plaggene, med de prisene jeg skrev lengre opp så får se om hun godtar de eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...