Gå til innhold

Er det flere som strikker mens dere venter på å bli gravide? :o)


*sommerbris*

Anbefalte innlegg

Huffda Zassy, kjedelig at du er så dårlig! Håper du blir bedre snart!

 

Ja vi skulle nesten ha slått oss sammen! :)

 

Jeg har akkurat bestilt meg garn til 1000kr jeg også... (hurra for sluttoppgjør fra jobben :P)

Gleder meg til å få det i hus og starte på prosjektene :D Men først en langhelg i Dublin!

 

Helga har gått med til flytting, så nå er vi endelig installert i huset... må bare få pakka ut av alt av esker (gah)..

 

Hvordan går det med dere andre strikkejenter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det bare å glede seg til pakke i posten Rockespire! Min ble sendt idag! Blir spennende å se hvor mye fargene avviker fra bildene på nett!!

 

Så deilig med langhelg i Dublin da, det har dere fortjent etter flyttingen! Er slitsomt å være på flyttefot, selv om det er veldig spennende også. Kanskje spiren sitter i Dublin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt "strikketørke" no, då eg ikkje heilt veit kva eg skal strikke. Har liksom så mykje:P Men ei eg gikk på barneskule med fikk baby for litt sidan, og så spurte eg om det var noke strikka dei ønska seg, så no skal eg strikke ein slik:

http://www.sandnesgarn.no/StortBilde.aspx?bildeId=202686&mElement=hGarn&stortBildeSti=stortBilde&bildeStiType=hefter

 

:D

Det blir spennande! Har kjøpt inn det som trengst i dag, blir den vellykka og fell i smak hos min kjære, blir det kanskje ein slik til oss og..;) Og visste dokke forresten at sandnesgarn har stikkeoppskrift på mariusbody? Hihi, syntest den var litt fin;) (har ikkje heilt hatt sansen for dei bomullsbodyane med mariusmønster).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøybleiemor:Vil ikke kalle det strikketørke å begi seg ut på en marius-heldress akkurat!! :P Så flink du er!! Syns bare det virker utrolig vanskelig!! Men kanskje en dag begir jeg meg ut på noe sånt også! Men tror jeg er for utolmodig!

 

Når det gjelder marius-body, så har denne damen laget en gratis-oppskrift på det:

http://fragariabergin.com/?page_id=126

Du kan jo sjekke den ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysyk85: hehe, nei, har ikkje strikketørke sånn sett, er vel meir idetørke til kva eg skal strikke;P Blir spennande å sjå om eg får den til, men det vil ta tid...str 2 1/2 og 3 i pinnar!:o:P

 

Fin den bodyen! Men den i oppskriftsheftet var hakket finare, trur eg. Men for augneblinken har eg meir enn nok oppskriftshefter...;) Har blitt ein del med åra (å hjelpes, korleis vil det då bli i framtida? Er kun 21år:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får lage den i litt stor str da, så du har litt tid på deg ;)

Ja, det er bare å lage et eget rom for strikkeutstyr og diverse, for det blir ikke mindre med årene!! huff, hehe!! Har sett noen som har flere reoler fulle av garn. Sånn kommer vi til å bli også! Jeg har allerede begynt å få en del restegarn. Tror jeg bare skal kaste det jeg vet jeg ikke får bruk for. Men man kan jo aldri vite når man får bruk for det, en dag...hehe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe,kjenner til det der ja...lurer på kor mange kilo garn eg har liggande. Det er ein del. Har ei diiiger kasse med garn, samt to korger og div plastpostar....*plystre*

Men så har eg strikka "aktivt" i nokre år og då (7-8år), og fått litt her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye garn!! Men så har du jo holdt på en del år også da! Får du noen gang brukt noe av det da? Jeg har vel bare en bærepose enda. Men har ikke strikka "aktivt" mer enn i 2 år ca. igår fikk jeg pakke fra strikkenett. 3 kg garn :) :) :) Men det skal brukes da, har en plan for alt garnet. Følte meg nesten som en unge på julaften når jeg skulle åpne pakken. Har ikke sett mange av garnkvalitetene før, så jeg var veldig spent på hvordan de var, også i fargene, men jeg er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å!:) Ingenting er artigare enn å få garn i posten;) Hihi, blir ekstra spenning av det, er noke anna å gå i ein butikk å plukke.

Ja, brukar til stadigheit av garnet, men det kjem som regel litt nytt inn, så minkar vel skjelden...*plystre*

Har bla. garn til ei heil jakke/kåpe liggnade, men den blir ikkje begynt på på ei stund. Og så har eg mykje alpakkagarn liggande, då det er så kjekt å bruke til barnekle, etter kvart som det blir behov for noko. Og litt bomullsgarn, som er kjekt til hekling av figurar eller julepynt. +restegarn + artige garn + fleirfarga garn osv,osv...trur eg har ei eller anna form for mani..;P

Når vi skal flytte inn i huset "vårt" (om noken år), så skal eg få betre oversikt over garnet, og kanskje lage eit "resteteppe" som sengteppe på gjesteromet. Så skal nok få unna ein del då. Og så må eg jo ha tida til ein del av prosjekta som ligg på vent. Hehe, så sant ein har plass, så er det heilt greit for meg at det er sånn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som et veldig bra lager det der da!! ;) Du får jo ihvertfall bruk for noe av ditt garn. Jeg har mye smårester, som liksom ikke kan brukes til noe. Kanskje til å lage øyne og munn hvis jeg får bruk for det. Begynte på noen "restegarn-sokker" men de ble ikke fine, så nå ligger den bare i posen med restegarn. Tenkte å lage babysokker/smekker av de som er fint. Men nå skal jeg bare kose meg med det nye garnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei strikkejenter! Hvordan går det med dere?

 

Her har jeg begynt å strikke sitteunderlag. Bruker denne oppskriften, men lager de litt større, og annen farge:

 

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=506〈=no

 

Ser at alle bloggerne som legger ut oppskrift på sitteunderlag strikker rillestrikk, mens garnstudio ofte bruker glattstrikk i sine tove-oppskrifter. Har dere noe erfaring med det? Syns det går fortere med bare rette masker, men vil jo at det skal bli finest mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei babysyk85 :) Jeg fikk sånt sitteunderlag i julegave, kjempefint! Litt anderledes da for hullet/hanken er "inni" underlaget, og så er det brodert med navnet mitt på :-D Ble SÅ glad for det. Hadde (har) planer om å lage sånne å gi bort i julegave selv hvis jeg får summet meg til det, hun jeg fikk det hos hadde bare brukt rette masker og det var kjempefint :) Ellers har jeg vært innlagt på sykehus og fått intravenøst noen dager, så nå er formen litt bedre, er spent på om det holder seg! Håper det, for da skal jeg strikke igjen! hehe, kjenner motet er litt bedre nå, bare det å ikke ligge i sengen hele dagen er himmelen, tror jeg skal starte på et babyteppe når jeg finner et som jeg blir forelsket i.. :) Forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, stakkars deg Zassy!! Men bra du blir godt tatt vare på! Når du får babyen i armene er vel alt glemt :) Babyteppe er en god ide! Det kan jo brukes lenge også :)

 

Jeg har forelsket meg i dette teppe:

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=23〈=no

Skal lage det i ensfarget hvit/off white i Drops Baby Alpaca Silk - som er et utrolig supermykt garn!! MMM, hehe. Kjøpte det på strikkenett.no på tilbud. Er finere i virkligheten enn på bildet, og så ser jeg for meg at det passer i en trevugge.

 

Syns også dette teppet virker mykt. Det har jeg også forelsket meg i, men det vil jeg lage i enten en jente eller guttefarge.

 

http://www.pickles.no/p-veg-helseteppe/

 

Dette er ihvertfall de teppene jeg vil ha, men på garnstudio finnes mange fine tepper. Og i "bloggeland" er det også mange fine tepper og se. Du må si ifra når du har funnet det perfekte teppet da ;)

 

Hvis du skal strikke en del til babyen, så bør du titte innom strikkenett.no før februar er over, der er det tilbud og gratis frakt over 500kr. Super service der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zassy: veit ikkje kor mykje du pleier å stikke, men dersom du er nybegynner, vil eg anbefale å stikke eit i rillestikk først. Det øker som regel motivasjonen til å begynne på eit vanskelegare prosjekt. Og babytepper får ein som regel bruk for. Eit i senga, eit i stolen, eit på bade, eit på gulvet osv,osv;)

Babytepper er eit langsomt arbeid, så det gjelder å ikkje misse tolmodigheita. Og til meir avansert mønsteret er, jo lettare er det å gjere feil/bli frustrert. Så det var eit lite tips frå meg (som har prøvd seg på vanskeleg teppe, og gav opp;P).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nettopp ferdig med en djevellue til en venninne sin lille gutt som kommer til verden i mai/juni. Nå har jeg begynt på et teppe fra Nøstebarn som jeg faktisk skal beholde selv. Hver gang jeg har strikket babyting tidligere har det alltid vært gaver til venner og bekjente, men ikke dette teppet. Lager det i brunt, og så skal jeg ha rosa eller blå heklekant rundt. Må bare bli gravid først, og så finne ut hvilken farge jeg trenger ;-) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere strikkende damer her.

 

Har sittet her idag og lest gjennom tråden. Så flinke dere er, og ikke minst inspirerende å lese...

 

Jeg sitter for tiden hjemme og er sykemeldt. Opplevde MA sist helg og er fortsatt ganske i "ørska". Var 18 uker, mens fosteret var bare 14-15 uker. Dette ville blitt mitt tredje barn. Desverre er det min andre MA, hadde sist i fjor sommer. Syns dette er vanskelig og tungt og sliter med å gjøre vanlige ting. Har de siste årene hadde forskjellige strikkeprosjekt til mine to jenter, men har jobbet og studert de siste tre årene, så har hatt det ganske travelt. Siste eksamen nå i mai. JIPPI :o)

 

Nå hadde jeg gått igang med en babydress til den lille, men har kjent den siste uken at jeg ikke klarte å fortsette på den akkurat nå. Mistet liksom litt av gnisten. Jeg var også veldig plaget av kvalme, og det var i forbindelse med sykehusinnleggelse for dehydrering MA'en ble oppdaget. :-(

 

Så jeg har forsiktig gått igang med en vest til meg selv, fant oppskrift i Allers (hmmm, føler meg litt gammel av å si jeg leser allers, men de har mange fine oppskrifter der..) Sliter litt med oppskriften, er med flettemønster. Har laget flettemønster før, men det er visst en stund siden. tror jeg har lest oppskriften minst 20 ganger. Så tenker jeg bare må prøve. Bruker et nydelig garn fra sandnes, med kashmir og alpakka. Men fy så dyrt. Men siden det er mitt trøsteprosjekt, så unner jeg meg det.

 

Håper jeg kan slenge meg litt på her. Så gøy å "treffe" flere som strikker, uansett hvorfor man gjør det. Kanskje får jeg motet meg opp til å gjøre ferdig den dressen etterhvert...

Kjempefine blogger dere har laget også. Skal følge med der også tenker jeg. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så trist det var å lese innlegget ditt, MaMi Angel <3! Jeg sitter her med tårer i øynene. Forstår veldig godt at dressen til den lille blir lagt på hyllen nå. Husk å ta vare på deg selv i denne tiden. Sender deg en god klem!

 

Forresten så er jeg veldig enig med at det er mange fine oppskrifter i allers. Svigermor abonnerer på det (eller var det hjemmet, kanskje).. Men uansett.. det er mange fine oppskrifter i begge de to bladene! Synes du er kjempeflink som får til flettemønster! Det er noe jeg drømmer om å få til, men jeg tør ikke prøve meg på det enda...

 

Velkommen skal du være til strikketråden! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Lollo83, innlegget ditt var trist å lese MaMi Angel!! Er vel alle gravides mareritt! Håper det går bedre med deg etterhvert. Så må du ta godt vare på deg selv!

 

Men veldig hyggelig at du tar turen innom strikketråden!

 

Jeg sitter her og strikker på sitteunderlagene mine, som skal toves. Det tar en EVIGHET og det er så grusomt kjedelig! For å få et lite avbrekk har jeg strikket denne kjolen fra Drops.

 

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=9〈=no

 

Den var rask å strikke for de som er utolmodige :)

 

Hvordan går det med resten av jentene? Har vært så stille her i det siste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi vært innlagt på ny jeg, :P Så er ikke meninga å være stille altså, hehe, har hatt et par dager nå som har vært bedre så det føles som himmelen! Har lyst å strikke det andre teppet du viste, var såå fint og morsomt å strikke flere farger. Men er det garnet veldig dyrt? Går det an å bruke noe annet f.eks og vet du om det er vanskelig? Fikk lyst å starte med en gang! Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zassy! Så hyggelig å høre fra deg :) Stakkars deg! Inn og ut av sykehus. Men nå er du vel snart 12 uker på vei, så kanskje det gir seg. Får krysse fingrene.

 

Så hyggelig at du likte teppet "mitt", hehe. Det er "På veg helseteppe" du mener? Du skal vel strikke vinterteppet. Sjekket prisene på akkurat de garnene som var brukt, 45 og 38 kr pr nøste, og du trenger 5 nøster, flere hvis du vil ha mer enn 5 farger. Syns det er litt dyrt, men er jo supermyke garn. I tillegg er det jo porto. Du kan jo gå i en garnbutikk å spørre om hjelp. Drops garn er gjerne billigere. Kankskje de har noe passende på tilbud.

 

Stod at du kan bruke et garn som skal ha pinne 4. Og så bør de ha ca lik strikkefasthet, 21m og 26 rader gir 10x10 cm. Nøstet er 140 m langt, så hvis du finner et garn som er veldig mye kortere, trenger du kanskje et nøste til.

 

Tror ikke det er vanskelig. Er bare rette masker og kast. Når man først kommer inn i det, så går det sikkert veldig fort. Det skal jo strikkes på pinne 6 også :) Si ifra hvordan det går da!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter..

 

Livet er jammen en følelsesmessig berg og dal bane.. Puh.. Men ting går bedre med meg. Takk for hyggelige ord.

 

Prøver å tenke positivt og se fremover. Ha jo to nydelige jenter og trøste meg med, og mannen min er jo bare best. Så det skal nok gå bra, tenker jeg. :o)

 

Ang vesten så får jeg den rett og slett ikke til. Men fortvil ikke, skal reise hjem til familien ei uke fra lørdag, og mama er min strikkeguru, så vi skal se på den sammen.. Blir aldri for gammel til å få hjelp av mamma ;o)

Synes oppskriften er vanskelig å forstå, og så var det mange ting på en gang, både øking og flettemønster, og så mere øking.

 

Jeg har bestemt meg for at jeg etterhvert skal lage ferdig babydressen. Skulle det ikke komme flere her, så kan jeg jo gi den bort. Har noen søstre som ikke er ferdig-produsert :o) he he

 

Det på veg teppe så spennende ut. Skal jammen prøve meg på det også. Fant plutselig ut her om dagen at vi har en Drops garn forhandler her jeg bor, så idag skal jeg kreke meg en tur bort dit. Se om de har noe spennende der!!

God bedring til deg Zassy, vet hvordan du har det. Var mye kvalm jeg også, det er skikkelig slitsomt.. Håper det blir lettere for deg snart.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!!

 

Zassy: Jeg kom på at det finnes en instruksjonsvideo som er ganske lik teppe du skal strikke. Er første pinne som er nesten lik. Har du forresten funnet garn? Er spent på å høre hva slags og hvilke farger!

 

http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=107

 

MaMiAngel; Godt å høre at du er på vei oppover! Når du har fått dette litt på avstand, så er det kanskje en fin ting å gjøre ferdig dressen. Jeg tror kanskje ikke jeg ville latt den ligge halvferdig, da heller rakne, men det er jo veldig synd det også.

 

Jeg er tilhenger av Drops garn. Er vel egentlig bare fordi det er litt billigere og at den garnbutikken jeg får best hjelp fører Drops garn. Hvis du strikker mye anbefaler jeg strikkenett.no der har de tilbud nå, og det liker vi :)

 

Jeg har begynt på noen søte små tøfler som skal følge med kjolen jeg har laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha du over her :)

 

babysyk85 jeg skrev det lange svaret til deg for noen dager siden, og så forsvant det fordi siden her klikket så ble jeg sur og orket ikke skrive på nytt, hehe. Men takk for link. mulig jeg venter litt til fordi jeg ikke greier å komme meg til byen enda så kan jeg heller ikke velge garn selv, så venter til jeg blir bedre, men skal definitivt lage det!! Du er flink som lager tøfler og kjole :) Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...