Gå til innhold

Er det flere som strikker mens dere venter på å bli gravide? :o)


*sommerbris*

Anbefalte innlegg

Babysyk85: Så lenge klarte jeg å la dressen ligge... :o) Igår tok jeg fatt på bein nr to.. Ja ja, sånn er det. Var egentlig bare godt å strikke litt på den. Nesten litt terapi. Sitter ikke med den hele tiden, men litt innimellom..

 

Masse fint garn i den butikken. Kjøpte Drops merino extra fine. tenkte å bruke det til et slikt teppe Tittet en del igjennom noen Drops-brosjyrer i butikken, så ser det er mye fint der til senere prosjekter. Gleder meg til å komme igang med teppet. I tillegg har jeg jo vesten min liggende. Så nå synes jeg at jeg har bra med prosjekter på gang. Og godt er det, for kroppen fungerer ellers veldig dårlig enda. Har minimalt med energi, noe som har med blodprosenten å gjøre som fortsatt er ganske lav. Skal til legen i morgen, så får vi se.

 

Skal titte innom strikkenett, er veldig glad i tilbud. :o) Takk for tipset.

 

Noen tips til oppskrifter på ullsokker til voksne? Har litt lyst til å strikke til min kjære, han har tenner under beina og får fort hull i ullsokker :o)

 

Ha en fin kveld, jenter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zassy. er vel kanskje ikke det lureste å sende kjæresten ut for å kjøpe garn. Da kommer han sikkert hjem med mye rart :) hehe

 

MaMi Angel: Så bra at du begynte på den dressen:) Hva slags dress er det? Finnes det bilde av den på nettet? Du vet at Drops har oppskriftene sine på nett? Gratis :) Så slipper du å bruke penger på å kjøpe heftene! Jeg sitter ofte å ser på ting der jeg har lyst å lage :) Hvilke farger kjøpte du i garnet til teppe? Tror det blir veldig fint med det garnet, smart med et superwash garn!

 

Jeg klarte ikke å holde meg unna, så jeg har begynt på mitt bølgeteppe. Kjøpte inn Baby Alpaca Silk for en stund siden, og nå ropte det på meg. Strikker den andre varianten da, men de er nesten like, bare at jeg strikker 4.pinne vrang. Strikker på pinne nr 3, så dette kommer til å ta en evighet!! Har dessuten fortsatt 2 sitteunderlag igjen å strikke.

 

Voksensokker: har aldri strikka sokker, men sjekk garnstudio.no, de har mange fine sokker der inne. Hva med å strikke med dobbelt garn på hælen? Drops Fabel er visst et bra sokkegarn, men har aldri brukt det, så vet ikke hvor slitesterkt det er.

 

Ha en riktig god helg jenter! Her skal jeg snart sette igang å lage pizza. Elsker fredag og hjemmelaget pizza :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

da jeg oppdaget denne tråden for snart en måned siden fant jeg ut at det var på tide å slutte å bare snoke her inne, men også få meg et eget brukernavn. Det var sannelig ikke enkelt! Det tok en måned, men når jeg nå endelig har fått det til må jeg bare melde meg på her!

 

Jeg ble nemlig nokså lettet av å høre at det er flere som har tyvstartet strikkingen! Her rister samboern litt på hodet av den slags galskap, men lar meg holde på:) Til andre (som jo ikke vet at vi prøver) tør jeg ikke fortelle det...

 

Hvordan gjør dere det med fargevalg? Jeg har hittil gått for nøytrale farger, men merker at jeg begynner å bli litt lei av det. Nå vil jeg snart kunne strikke enten gutte- eller jenteklær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Frk Hansen :) Velkommen! Hyggelig at du vil "være med" .

 

Hvis samboeren rister på hodet, så får du si at det er en annen jente her inne som strikker, og hun har ikke engang begynt å prøve!! (Meg altså). Da høres ikke du så gal ut likevel :)

 

Egentlig er jeg litt imot det, i tilfelle man ender opp barnløs. Sikkert ekstra ille når man har så masse fint hjemmestrikket! Men da får det bli gaver til venner og familie.

 

Jeg har også tenkt litt på det med fargevalg, men ikke funnet noe fornuftig svar. Har laget et brunt teppe som skal få enten rosa eller blå kant når den tid kommer. Det jeg har tenkt litt på er å lage nøytrale plagg, og vente med pynten, f.eks knapper og pyntekant til man vet kjønnet. Du kan jo lage litt av hvert, og gi bort det andre i gaver? Hva har du laget til nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

 

Jeg synes jo i grunn han tar det ganske pent - jeg synes jo selv det er såpass sært at jeg ikke tør å fortelle noen at jeg faktisk gjør det ;) Men jeg også begynte litt før vi begynte å prøve, da vi hadde bestemt "prøvestart", så jeg er nok ikke stort bedre enn deg!

 

Har tenkt på det samme som deg - om vi kanskje ikke skulle få barn, men har bestemt meg for å ikke tenke sånn. Tenker heller at det er akkurat nå jeg har strikkedilla og da er det lurt å bunkre opp litt, om vi skulle bli gravide så er det jo ikke sikkert det blir tid til så mye strikking etter at den lille er født. Ja, så sånn prøver jeg å rettferdiggjøre det hele :)

 

Jeg har gjort det samme, strikket noen jakker som jeg ikke har satt knapper i. I en periode gikk det mye i brunt og da tenkte jeg at jeg evt. kunne prøve å sy på/hekle noen små blomster i rosa el. å feste på om det skulle komme en jente. Er i grunn ikke alt for glad i at alt går i lyseblått og rosa på babyer, så sånn sett passer det jo fint, men nå begynner jeg å gå tom for fargeideer etterhvert! Pluss det er jo så mange fine oppskrifter som enten er utpreget gutte- eller jenteoppskrifter!

 

Har vært igjennom flere av oppskriftene på garnstudio og kjøpte Myk Start da jeg var gravid noen uker i sommer (hadde opprinnelig lovet meg selv å ikke kjøpe verken den eller Nøstebarnboka før jeg har noen å strikke til) så jeg har strikket noen av plaggene der. Nå surfer jeg stadig rundt på Ravelry (anbefales!) og har en del favoritter der jeg har lyst til å prøve meg på. Prøver å holde meg til de ikke aller minste størrelsene, tenker at det er litt hyggelig å "spare" de aller minste plaggene til jeg faktisk blir gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet godt argument for å begynne/fortsette strikkingen er at man kan jo være så uheldig å bli skikkelig dårlig under svangerskapet og ikke få strikket noe!

 

En brun jakke er jo kjempefin å ha over en rosa/blå sparkebukse da:) Dessuten er det gøy å kunne bruke det til alle babyene man får - hvis man får forskjellig kjønn.

 

Jeg har også kjøpt Myk Start, fikk den hjem for en uke siden. Egentlig ble jeg litt skuffet, er jo så utrolig mye montering på alle plaggene virker det som! Hater montering! Er det vanskelig å finne garnalternativer i Myk Start? Jeg bruker mye Drops garn. Tenkte det var hyggelig med en bok å bla i, ikke bare surfe på internett. Har hørt om Ravelry, men ikke meldt meg inn. Er ikke alt på engelsk? Syns det virker vanskelig med engelske oppskrifter!!

 

En ting jeg lurer på: Kan man bruke f.eks alpaca om sommeren på babyer? Tenker at hvis man strikker masse uten å vite hvilken årstid det passer, så kanskje man ikke får brukt det? Og det er jo litt kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frk Hansen jeg glemte jo helt å spørre hva som skjedde i sommer? Mistet du eller? Isåfall så var det trist å høre. Unner ikke engang min værste fiende det! Hvis du ikke vil, så må du ikke svare på det!

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker argumentet ditt :)

 

Skjønner det med monteringen ja. Jeg har klønet en del med det selv, men heldigvis blir det bedre etterhvert! Dessuten lærer en noen triks etterhvert. Ett av de jeg har hatt mest nytte av er å bruke denne metoden - se videoen om three needle binding off. http://www.knittinghelp.com/videos/casting-off Med den så slipper du å sy sammen for- og bakdeler på jakker/gensre på skuldrene. Bare pass på at du gjør det fra vrangen!

 

Jeg tror nesten ikke jeg har brukt noen av garnalternativene som står i Myk Start. Har strikket den ene myke jakka i Sublime cashmerino og en til i Pickles sin cashmerino. Jeg er egentlig veldig glad i Pickles sitt garn, men ble nokså skuffet over cashmerinoen, men jeg lurer på om det kan være en type garn som kan passe litt bedre om sommeren enn annen ull? Sparkebuksa strikket jeg i Drops baby merino. Tenkte jeg skulle prøve en til, men da i lanett og kanskje brunt :) Er blitt veldig glad i lanett (fra Sandnes)

 

Jeg er litt usikker på alpakkaen. Jeg strikket meg nettopp en lue i alpakka og syntes ikke den ble så varm (men det var jo i minusgrader da), men har lest flere steder at alpakkaen skal være varmere enn ull? Men kanskje babyalpakkaen er bedre? Den inneholder vel ca 30 % silke og det kan vel gjøre den mer "kjølende"? Har du prøvd Drops sin nye babyalpakka? Jeg har knapt prøvd babyalpakka, men har litt lyst til å prøve drops sin.

 

Jeg tenker at det kanskje er en av fordelene med å strikke størrelser som er litt større enn de aller minste: de kan kanskje brukes i litt lengre perioder enn bare en måned eller to, og da er sjansene for at de ikke kan brukes i sommermånedene større enn om jeg skulle strikke i de aller minste størrelsene? Uansett så tilbringer jeg sommermånedene vanligvis (og desverre) på steder der det sjelden er godvær veldig mange ukene i strekk, så sjansene for at ting absolutt ikke kan brukes er egentlig ikke så store :P Men jeg har fått anbefalt ett garn for sommerhalvåret: Sandnes sitt garn Duett (finnes også i Mini Duett) er 50 % bomull og 50 % ull, så det blir ikke like varmt og skal være fint på "senvåren" og sensommeren også om du bor i de varmere delene av landet :)

 

Jeg hadde en SA i sommer. Det var selvfølgelig kjipt, men det skjedde veldig tidlig, vi hadde bare visst om graviditeten noen uker, og jeg var egentlig litt forberedt på det ettersom jeg kjenner/vet om en del som har mistet. Så selv om det var kjipt så tror jeg faktisk at jeg på forhånd hadde trodd at det skulle være enda verre enn det var. Tror det er verre jo lenger en har kommet. Så alt i alt så går det greit.

 

En god kveld - og helg - til deg og!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter. Hatt en fin helg??

 

Og velkommen hit Frk Hansen. :o)

 

Jeg har brukt helgen til å reise til min familie. Var veldig godt å se alle igjen, og ganske spesielt å endelig få gi mamma en klem etter alt som har skjedd siste ukene. Da kom jammen tårene igjen, spiller ingen rolle om man er voksen...

Er fortsatt sykemeldt fra jobben min, sliter med lav blodprosent i tillegg til at jeg er fortsatt ganske preget. Gruer meg til å gå ut døra i tilfelle jeg treffer noen. Men må jo komme meg ut igjen snart. Kan ikke mure meg helt inne. Det er bare så tungt å forholde seg til de knuste drømmene og planene vi hadde.

 

Men strikkingen går det greit. Mamma alias min strikkeguru driver og ser litt på den vesten. Fant en link til bilde av den.

http://www.sandnesgarn.no/StortBilde.aspx?bildeId=205056&mElement=hGarn&stortBildeSti=stortBilde&bildeStiType=hefter. Jeg har valgt å lage den i en lillafargetone.

 

Skal finne bilde av den dressen, men den ligger hjemme og jeg husker ikke hvor den er hentet fra. Jeg fant oppskriften i Allers. :o)

 

Akkureat nå strikker jeg på det teppet. Det er jo ganske enkelt og går ganske fort når man har så tykke pinner. Gøy å se resultater så fort :o)

 

Ha en fin søndagskveld.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

Her har jeg hatt en rolig helg igrunn. Syns helgene bare går fortere og fortere!!

 

Skjønner at det var godt å få en god klem av mamma, det hadde jeg også villet hatt :)

Når det gjelder det å komme seg ut, så får du nok bare ta det i ditt tempo, alle reagerer forskjellig!

 

Den vesten du strikker var fiiin!! Har dilla på sånne vester, så den kunne jeg tenkt meg å strikke en gang. Men nå er listen lang nok foreløpig.

 

Syns det var vanskelig med teppe jeg. den første pinnen. Jeg teller og teller! Strikker med pinne 3 jeg da, så her går det ikke akkurat rasende fort :) Håper det går fortere etterhvert.

 

Frk Hansen:

Den videoen var smart. Skal prøve det en gang, men tipper jeg klarer å gjøre det på retten første gang, hehe

 

Mener også jeg har lest at cashmerino passer bra om sommeren. Og bomull kan man jo egentlig bruke året rundt. Når du har strikket i annet garn, har du fulgt oppskriften helt, eller tilpasset din strikkefasthet? Syns sånn er så vanskelig, og jeg har bommet endel ganger med sånt før!!

 

Prøvde å lese litt om alpakka, men stod bare at det var varmt. Har egentlig ikke strikket med vanlig alpakka enda. Bare bouclé og det blir jo litt anderledes. Ja, har akkurat begynt på et bølgeteppe i Baby Alpaca Silk fra Drops. Kjøpte mens det var på tilbud :) Det er veldig glatt, så det går tregt å strikke med, men blir vel vant til det. Men vet ikke hvordan kvaliteten er når teppet er ferdig. Er nok en stund til det blir slitt, for det er til min egen baby.

 

Skal huske på duett. Har ikke strikket så veldig lenge, så jeg har liksom ikke prøvd ut så mye forskjellig. Kjøpte baby merino fra nille, den kjennes myk ut, men er vel ikke av den beste.

 

Den størrelsesteorien din var smart. Skal huske på det!

Ser forresten på den sparkebuksa i Myk Start nå. Du kan jo sy på noe på den "lappen". Men den blir nok veldig fin i brun! Så kan man heller variere med overdelen.

 

Har du barn fra før av? Og hvor gammel er du?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skjønner at du gruer for å gå ut døra MaMI, tror jeg hadde hatt det akkurat likedan om jeg visste at folk hadde visst om sa´en vår. Samtidig så blir sånne ting gjerne verre jo lenger du venter, så det er jo viktig å prøve å komme seg ut - hvor vanskelig det enn er. Har du prøvd å starte med noen kortere turer i nærheten av der du bor? Det kan kanskje hjelpe?

 

Babysyk, er det Pickles sitt bølgeteppe du strikker? Det er i tilfelle utrolig fint :) Glemte forresten å svare på Ravelryspørsmålet ditt: det er veldig mange oppskrifter som er på engelsk, men også noen på norsk. Etterhvert har jeg lært å bruke søkefunksjonene og det er ordentlig nyttig: du kan søke på garntyper og se hva andre har brukt de ulike garntypene til (norske garn gir gjerne en god del treff på norske oppskrifter) og så er det mulig å søke på oppskrifter og se hvilke garntyper andre har brukt. Når mange har brukt en annen garntype enn den som står i oppskriften tenker jeg at det stort sett går bra å bruke det garnet uten å regne om ifht. strikkefastheten. Men på Myk Start-oppskriftene drev jeg og regnet om en del på de jeg brukte cashmerino. Det var ganske mye styr og jeg prøver helst å unngå det, selv om det finnes nettsider som kan hjelpe til der også :) Nå har jeg kommet til at det enkleste er å ikke strikke den minste størrelsen (jeg kommer stadig tilbake til dette :) ) og dersom det viser seg at plagget blir veldig mye smalere/bredere så prøver jeg istedet å finne nærmeste størrelse og tilpasse lengden til den (atter en fordel med å ikke måtte strikke i en spesiell størrelse!).

 

Jeg har prøvd meg på noen enkle engelske oppskrifter også. Det fine med de er at de ofte er mye mer nøyaktige enn norske. Det er ikke noe strikk sånn og sånn i 2,5 cm og så sånn og sånn i 14 cm. I stedet står det hva du skal gjøre i hver eneste runde. Om du vet at knit (k) er rett og purl (p) er vrang kommer du langt. Andre forkortelser kan en gjerne google. Der er de også ofte mye mer nøyaktige: det står ikke bare fell av en maske eller øk en maske - i stedet beskrives det akkurat hvordan det skal gjøres for at det skal bli finest mulig :) Så det kan være verdt et forsøk :)

 

Jeg er 31 og har ingen barn. Jeg tror jo jeg kan tippe alderen din ut fra nicket ditt og kanskje at du ikke har barn på svarene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, strikker dette teppe i natur hvit: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b13&d_id=23〈=no De er omtrent like da, men jeg bruker tynnere pinner enn det pickles-teppe. Syns også det fra pickles er utrolig fint! Har lyst å strikke et av det i jente eller guttefarge når jeg blir gravid! Tepper er også en grei ting å ha "unnagjort" for det tar så lang tid!! Med tynne pinner da vel og merke :)

 

Jeg er utrolig dårlig til å regne om. Har ikke strikket så lenge at jeg føler jeg klarer det. Ikke på "lange" oppskrifter ihvertfall. Har strikket "Bedårende tøfler" fra Myk Start i Drops Lima, da måtte jeg regne om, men de er jo så enkle at det var ikke vanskelig. Men de ble allikevel større enn planlagt :) Syns ikke de ble så fine. Ble så veldig mye montering at det så litt amatør-aktig ut.

 

Ja, du hadde nok rett iforhold til nick og svar. Som nicket sier er jeg veldig babysyk. Kunne godt ha begynt prøvingen hvis jeg hadde bestemt. Men vi er visst to om det, så da går det nok en god stund til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker det Pickles teppet nå med pinne nr 6. Prøver å strikke veldig løst, så det går ganske greit. Har valgt å bruke to farger, lilla og grå.. Ja, jeg må bare innrømme at jeg liker lilla.. he he :o) Blir veldig fint da.

 

Jeg har vært ute og gått små turer. Tok en liten tur idag sammen med mamma. Hjemme der jeg bor har jeg vært korte turer ute med hunden vår. Kvier meg for å gå ut på steder og til tider jeg kan treffe på noen. Men har tenkt at jeg neste uke mens jeg fortsatt er sykemeldt skal dra innom jobben og hilse på alle. Bare for å si hei og få unnagjort den klemmen før jeg starter med arbeidet. Jeg jobber i barnehage, så har ikke lyst til å sitte og gråte foran ungene der.

 

Synes også at vesten er kjempefin, men har en veldig rotete oppskrift. Bare jeg kommer meg igang skal jeg nok få den til etterhvert.

 

Var innom og sjekket ut strikkenett.no. Endte med å bestille garn til 500 kr :-O He he. Så når jeg kommer hjem igjen regner jeg med det har kommet. Så da skal jeg i gang med flere prosjekter. Fant en bolero på drops sine sider som jeg vil strikke (http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=128&d_id=23〈=no) og garn til å lage ullsokker til mannen min. Så jeg tror nok at jeg ikke blir noe særlig arbeidsledig i tiden framover. Har jo en del skolearbeid også, så... Og i følge mannen min skal vi vente minst til sommeren før vi eventuelt starter med prøving igjen, så da er det greit å ha noe annet å fokusere på.

Så får jeg bare se hvordan kroppen kommer seg etter denne MA'en. Er ikke bare fysisk sliten, det er mentalt slitsomt å gå igjennom dette også. Gikk mye lettere sist sommer, da var jeg klar for å møte hverdagen etter en uke. Alle rundt meg visste da også. Men nå, nå kjennes det ut som at jeg har mislykket. Jeg kjenner meg bitter og synes det er urettferdig. Og så blir jeg sint på meg selv fordi jeg tenker slik. Jeg har tross alt to nydelige jenter. Det er bare så ufattelig trist med alle drømmer og planer som ikke går slik de skulle. Jeg gikk gjennom en fødsel uten å få med meg noe hjem...

 

Huff, litt tunge tanker på kvelden gitt. :o( Men godt å skrive det ned.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilla er en veldig fin farge. Jentete, men allikevel ikke så typisk som babyrosa. Greit at ikke alt er rosa! Syns jeg da :)

 

Hehe, du ble fristet på strikkenett ja! Når man først bestiller, er det jo greit å bestille for 500, for portoen er ganske dyr. Den boleroen var fin! Så veldig fin ut med en sånn sommerkjole. Og så blir den jo ikke alt for dyr heller. Fikk også lyst på sånn, hehe.

 

Kan skjønne at du føler at du har mislyktes, men du har jo to nydelige jenter, så du har absolutt ikke mislyktes. Kanskje det hjelper å snakke med noen? Jeg lærte en gang at hvis noen hadde noe vondt å snakke om, så skulle de få lov å snakke om det 100 ganger hvis det var det de trengte for å bearbeide det som hadde skjedd. Kanskje du også må "tømme" deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du synes at det både er urettferdig og bittert - men du må ihvertfall ikke tenke at du ér mislykket, og som Babysyk sier så har du jo absolutt ikke mislykket heller ettersom du har to flotte jenter!

 

Synes både garnstudioteppet og picklesteppet er kjempefine. Jeg har tenkt som deg Babysyk, at jeg vil strikke picklesteppet når jeg vet litt mer om farger :) Har dessuten strikket noen ulltepper allerede, men om det skulle dukke opp en sommerbaby så kunne det være et teppe som er fint å strikke i bomull også.

 

Måtte slå opp tøflene, de har jeg ikke strikket. De er skikkelig fine! Lima har jeg ikke prøvd enda. (Har så alt for mye garn liggende så jeg prøver å bruke opp litt før jeg kjøper mer nå!)

 

Antakelig så ser nok du mye bedre at monteringen er 100 % enn noen andre. Jeg trodde jo at "alle" kunne strikke, men blir overrasket over at mange ikke kan det - og terskelen for å imponere er stort sett lav ;) Det er altså mange som overhode ikke kommer til å se på monteringen din! Men når du monterer: bruker du "attersting"? Dvs at du syr et lite sting tilbake for hvert sting forover? Det gjør at det ikke blir så hullete. Et tips til tøfler som jeg mener å huske har litt mindre montering finner du om du søker på sartjes booties på Ravlery, tror også de kan googles. Jeg har strikket de i lanett.

 

Har du forresten prøvd å bruke bambuspinner når du strikker med babyalpakkaen? Leste et sted om noen som mente det at garnet er så glatt ikke ble så stort problem med bambus.

 

Til babypraten Babysyk: skal visst være sånn at det er greit å være to om det :) Har dere vært lenge sammen? Planlegger dere prøving i fremtiden eller er dere ikke kommet dit enda? Rart hvor babysyk man plutselig kan bli... Jeg trodde egentlig aldri jeg kom til å bli det noen gang, men da jeg bestemte meg for at vi (!) var klare ble jeg brått voldsomt babysyk. Var faktisk mer babysyk før vi begynte å prøve enn jeg er nå. Nå er jeg mest redd for at det ikke skal gå og har en masse "hva hvis" og "enn om"-tanker... Hadde jeg bare visst at vi kom til å få en baby om halvannet år hadde liksom alt vært greit. Men du har jo fortsatt alderen på din side. Jeg føler virkelig at klokka tikker fort her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også strikker mens jeg venter. Det virker som det kan bli endel plagg før vi blir heldige :((

 

Det jeg er mest fornøyd med er et babyteppe som heter

Lilleprinsens Teppe. Det litt tidkrevende, så jeg har slutten igjen. Men har lagt det litt vekk og gjort litt andre ting som en pause fra babyteppet :)

 

Håper vi blir heldige snart. Har mistet to ganger som vi vet om og er slitere i tillegg.

 

Men mye fint å strikke så det går veldig bra :)

 

Lykke til til oss alle som ønsker oss en liten spire

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Therma,

 

her i gården må vi bare le vi litt av mengdene ullplagg som hoper seg opp - om det kommer en baby så kommer den antakelig aldri til å bli kledd opp i noe annet enn hjemmestrikkede ullplagg :) Men jeg synes at vente/prøvetiden går litt lettere når jeg kan kanalisere tankene et annet sted!

 

Trist å høre at dere har mistet to ganger, håper dere lykkes snart!

 

Lilleprinsens teppe har jeg ikke hørt om?! (Eller er det det som det var så mye snakk om når en av de danske prinsessene fikk baby?) Alltid spennende med nye mønster! Har du noen link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har helt rett, det er godt å få pratet om det mange ganger. Vet vi er veldig heldig som har to jenter, og at vi egentlig ikke sliter med å bli gravide. Er så mange som har det mye verre enn oss. Likevel, gjør det ikke mindre vondt å miste... Så det er veldig godt å være hjeme hos mamma og pappa, ha søstrene mine her og bare få pratet og kost med mine nærmeste. Ene søsteren min er jo gravid nå, hun er 4 uker lenger enn jeg skulle vært. Merkelig nok er jeg overhodet ikke misunnelig på henne, for jeg unner henne av hele mitt hjerte å få denne lille. Det blir hennes andre, og må innrømme at tanterollen er fantastisk :o)

 

Det på vei teppe jeg strikker skal faktisk bli en gave til henne.

 

Jeg synes faktisk at det hjelper å strikke nå. Jeg slapper mere av når jeg strikker og lar tankene få fly. Eller hvis tv står på. :o)

 

Idag begynte eldste jenta mi å strikke litt. Hun ville lage et lite teppe til bamsen sin. Hun er 8 år da og kan rettstrikk. :o) Ganske flink må jeg si.

 

Frk Hansen: du skal bare være glad for alle ullplaggene. :o) Det er det beste som finnes. Og spesielt om du strikker litt større størrelser. Jeg har strikket en del større plagg til jentene mine. Jeg og mamma strikket hver vår Fana genser til jentene. Kjempeflott å ha i barnehage. Vi strikket i rød og hvit. Tok litt tid, men ble veldig fornøyd med resultatet. Her er en link til bilde, vi strikket genseren nede til venstre.

http://www.sandnesgarn.no/StortBilde.aspx?bildeId=203196&mElement=hGarn&stortBildeSti=stortBilde&bildeStiType=hefter

 

Enkle ullbukser er også flotte å ha. Minstejenta mi har ei hun har arvet etter storesøster. Nå er den blitt høyvannsullbukse, men hun nekter å bruke noe annet ;o) he he. Neida, ikke det minste sta... :o))

 

Også spent på linken til Lilleprinsens teppe. Prøvde å google det, og hvis jeg så riktig, virket det som et prosjekt som tar lang tid. tror jeg er for utålmodig for det nå. :o)

 

Ha en fin kveld jenter. Jeg skal ut og spise med søstra mi og gleder meg til det. Har jo barnevakt her :o)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Hansen: Har også merket at terskelen for å imponere er lav. Er jo veldig gøy for alle oss som strikker da!! Har ikke hørt om atterstring. Men syns heller problemet er at det blir litt klumpete, hvis man monterer sidene. De ble dessuten litt trekantformet forran. Kan hende det har noe med at jeg brukte så tykt garn. Tøflene du nevnte var søte! Vet at Drops også har noe liknende.

Har også hørt tipset om bambuspinner. Kanskje jeg burde kjøpe det og prøve. Jeg veksler jo med å strikke med pinne 3 og 9 (9 er til et annet prosjekt altså) så da virker 3 veldig lite. Men hvis jeg bare strikker på teppe, så blir det nok lettere.

 

Vi har vært sammen i 2 år, så det er jo ingen hast egentlig, bare at jeg har så veldig lyst på barn! Har hatt det en god stund. I september ble vi enige om å starte prøvingen til august 11, men nå for litt siden ombestemt han seg ;( Han mener det bør komme tilfeldig og ikke så planlagt. Jeg mener absolutt at det bør planlegges litt, for jeg vil slutte på p-piller i god tid før prøving! Det skjer ihvertfall ikke før høsten. Så tolmodighet er et stikkord her :) Hadde vært lettere for meg hvis jeg hadde en måned å forholde meg til, da kunne jeg telt ned og gledet meg. Skjønner at du har disse tankene om "hva hvis" og "enn om", de fleste har nok det. Jeg har det ihvertfall. Tror jeg kommer til å stresse så mye at jeg ikke blir gravid på lang lang tid. Den klokka mi tikker fortere enn jeg vil den også, selv om jeg er yngre enn meg.

 

Hei Therma!

Bra det er flere som er like "gale" som oss :)

Henger meg på de andre og en nysgjerring på teppet du lager! Men som MaMi Angel er jeg for utolmodig! Dessverre

 

Var leit å høre at dere mistet! Syns det er så mange som mister. Det er nok mer vanlig enn man skulle tro, men det er sikkert ikke så mye snakk om det.

 

Jeg har hørt at strikking er bra som terapi. Fordi man gjenntar et mønster med hendene hele tiden (eller noe i den duren). Og det er jo faktisk sant. Men det er viktig å strikke noe man vil, hvis ikke så tror jeg det har motsatt effekt. Kos deg masse ute, det syns jeg du fortjener!! Må bare nyte tiden med barnevakt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frk Hansen

 

Snodig at du heter Hansen, det gjør jeg også :) Så da er jeg også en Frk Hansen.. Nok om det!

 

Jeg har selv en mor som har vært veldig glad i å strikke hele livet så jeg vet hva det betyr å vokse opp i strikkeplagg. Veldig moro å vise fram enda et strikkeplagg mamma har laget selv. Så jeg går i god skole hos ho

mor :)

 

Alltid godt å ha noe annet å tenke på, men det er søren meg ikke lett. Ikke for meg ihvertfall. Men nå ser det ut som om det går litt lettere for jeg har til slutt skjønt at vi har vanskelig for å bli gravide. Det er trist men sånn er det......

Så ja, jeg håper virkelig vi lykkes snart. Min mann er 40 år så det kan jo være greit å få barn snart...greit å ikke være FOR gammel..

 

Her er link til babyteppe, og ja det er det teppet som de danskene hadde til babyene deres

 

http://strikkeglede.blogspot.com/2010/04/lilleprinsens-svb.html

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Babysyk85

 

Jeg er egentlig en utålmodig sjel så jeg har virkelig overgått meg selv med dette teppet. Men det er ikke ferdig enda. Jeg har måtte tatt en pause så nå er det noen småprosjekter på gang :)

Men her er linken, og det går ganske fort å strikke. Det er bare den ytterborden som kan være litt langtekkelig og som gjorde at jeg måtte ta en pause

 

http://strikkeglede.blogspot.com/2010/04/lilleprinsens-svb.html

 

Ja det er utrolig mange som mister. Jeg har aldri opplevd dette noen gang, før jeg fant meg ny mann. Vet ikke om det er kjemien jeg?!?!

Jeg er snart 36 år så jeg føler liksom at klokka tikker fra meg. Har to barn fra tidligere ekteskap (12 år og 14 år). Og noe må det være for vi har ikke brukt noe prevensjon på de 3 1/2 årene vi har vært sammen.. Har forøvrig uregelmessig mens så det gjør ting enda værre med å planlegge. Nok om dette. Nå var det strikking.

 

Sjekk linken du, så kanskje du fikk lyst til å prøve :))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frk Hansen

 

Snodig at du heter Hansen, det gjør jeg også :) Så da er jeg også en Frk Hansen.. Nok om det!

 

Jeg har selv en mor som har vært veldig glad i å strikke hele livet så jeg vet hva det betyr å vokse opp i strikkeplagg. Veldig moro å vise fram enda et strikkeplagg mamma har laget selv. Så jeg går i god skole hos ho

mor :)

 

Alltid godt å ha noe annet å tenke på, men det er søren meg ikke lett. Ikke for meg ihvertfall. Men nå ser det ut som om det går litt lettere for jeg har til slutt skjønt at vi har vanskelig for å bli gravide. Det er trist men sånn er det......

Så ja, jeg håper virkelig vi lykkes snart. Min mann er 40 år så det kan jo være greit å få barn snart...greit å ikke være FOR gammel..

 

Her er link til babyteppe, og ja det er det teppet som de danskene hadde til babyene deres

 

http://strikkeglede.blogspot.com/2010/04/lilleprinsens-svb.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Therma: Så UTROLIG fint det teppe var!! Jeg vil også lage et sånt, Vurderer å rakne opp det jeg har strikket av bølgeteppet og heller lage dette. De har litt samme stil. Ser for meg at det blir utrolig fint i en trehvit vugge - litt sånn gammeldags :) Åhh, jeg er Forelsket!!

Det i midten så ut til å gå fort da. Men skjønner godt at du må ha litt avbrekk. Er sikkert veldig få som kun har et prosjekt på pinnene. Så lenge aller blir ferdige er det vel helt lovlig :)

 

Kjedelig at det skal være så vanskelig for dere! Men dere har jo blitt gravide 2 ganger sammen, så umulig er det ikke. Får håpe det snart klaffer da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk "myk start" i posten i går og har allerede begynt på en kjole. Har en vakker liten gutt nå, og prøver på neste.. men ser ut som det tar sin tid.. Skal hvertfall prøve meg på flere av oppskriftene i myk start. Jeg lånte den først på biblioteket, men klarte ikke å slippe taket. syns den boken er kjempefin for oss "ny-begynnere". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...