Gå til innhold

Er det flere som strikker mens dere venter på å bli gravide? :o)


*sommerbris*

Anbefalte innlegg

Pickles kom med en oppskriftsbok rett før jul, men jeg tror nok bare det er de samme oppskriftene som ligger på nettet. Men de som ligger ute gratis er jo bare i én størrelse. De har flere oppskrifter jeg har lyst til å prøve, så tenker kanskje at jeg like gjerne kan kjøpe boka. Synes særlig kjekkasgenseren og barndomsgenseren er helt nydelige :)

 

Jeg er også fan av drops merino extra fine. Selv jeg, som strikker ekstremt løst, får strikketøyet jevnt og fint med det garnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, tenkte litt på babyalpakka. Ser det er mange som har brukt alpakka til å strikke den buksa. Liker heller ikke akryl. Eller har vel aldri prøvd, men jeg har lært av mamma at det ikke er noe særlig :)

 

Den pickles boka, er det blanding av dame herre og barneplagg? Syns også de har veldig mye fint!! Skulle ønske jeg kunne gjøre om på oppskrifter, for jeg har så lyst til å strikke kjekkasgenseren i str 5-6 år!! Den går bare til 4 år.

 

MaMi Angel, jeg har bare kommet ca 10 cm på teppet mitt jeg. Men det haster jo ikke akkurat med å få det ferdig, så det blir egentlig sist prioritert.

 

Så bra å høre at dere liker drops merino extra fine, for jeg skal strikke denne:

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b20&d_id=23〈=no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den dressen var jo bare nydelig... Tror jeg må sette den på lista mi, som et kommende prosjekt. Bamsen var jo også kjempesøt, men ser det skal hekles noe der, og det bare kan jeg ikke. Har flere bøker om hekling, men det ser så gresk ut for meg... :o) Skal nok lære meg det en dag, men får ta det når jeg er ferdig med skolen.

 

Teppet mitt er oppe i 35 cm, synes det går fortere og fortere jo lengre jeg kommer. Men så sitter jeg ganske mye nå. Er så godt å bare sitte med det og la tankene fly. :o)

 

Leste denne ukes Allers, har fått virkelig sansen for dette bladet. Finner oppskrift hver uke jeg vil strikke. Denne uken hadde de en nydelige tunika til jenter str 2-14 år finnes den i. Det er rauma design. http://www.raumaull.no/media/monster/forsider/PT101_mod_1556.pdf . Det eneste med denne er at den skal strikkes i halvpatent, og det har jeg aldri gjort før. Men en utfordring er jo gøy det også. Hva synes dere om denne da? Minstejenta mi elsker å gå med tunika og thights, hun nekter å gå med bukse.. (bare litt sta, skjønner ikke hvor hun har det fra... he he) Med en tunika i ull, så vil hun ikke bli kald heller.

 

Tror jeg heller vil gå for en Pickles bok. Har fått sansen for de oppskriftene der. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir teppe? Blir det veldig hullete, eller bare luftig liksom? Tror det blir kjempefint når du er ferdig!! Jeg syns 1.pinne går så tregt her, men strikker bare litt om gangen, så jeg kommer liksom aldri skikkelig inni det. Føler jeg bare teller og kontrollteller hele tiden!! Huff :) Den tunikaen var fin!! Nesten så jeg kunne tenkt meg en sånn selv, hehe. Men tror du blir skuffet over den utfordringen, for det så veldig lett ut:

http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=55&sort=2&thumbnails=on

 

Jeg har lyst til å strikke meg noen kluter, har dere prøvd det før? Ikke jeg. Da tror jeg halvpatent (eller helpatent, tok en titt på det også jeg) kunne passet bra.

 

Hva slags garn har du bestilt på strikkenett, MaMi Angel? Er alt bestilit til konkrete prosjekter, eller bare bestilte du noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker ganske løst, men syns ikke teppet ble veldig hullete. Men garnet er så mykt at det nesten virker mere løst av det. Jeg er veldig fornøyd. Det er jo mye lettere når det blir lengre, da er det lettere å se mønstret og holde rede på antall masker. Fargene ble veldig fine sammen, men deler opp på ca mål på når jeg skal skifte farge.

 

Mamma forsøkte å forklare halvpatent og vi var inne på pickles og sjekket ut en video om dette. Så det blir nok ikke så vanskelig. Litt utfrodrenede.. He he :o)

 

Jeg har aldri strikket kluter, er det med halvpatent? Kanskje man bør begynne med det?

 

Jeg satt og sjekket forskjellige mønster da jeg bestillte garn. Fant blant annet en bolero og bestillte garn til det. Ellers så har jeg bestillt mye forskjellig. Nepal til ullsokkker, litt fabel, litt alaska og alpaca. Men må innrømme at jeg akkurat nå ikke husker alt jeg planla med garnet. Mye forskjellig er det i allefall. Blir jo en del garnnøster for 500 da ;o))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir like fint om ikke finere med bare ca mål. Det skal liksom være litt sånn det teppet føler jeg.

 

Kluter kan strikkes i hva som helst tror jeg. Pickles har noen oppskrifter på det, syns de er ganske fine. Men har lest om mange som øver seg på nye teknikker på kluter, da kommer jo "lappen" til nytte, og det blir litt mer morsomt. De bør vel helst være luftige og tynne, så de ikke blir så fort sure. Har lest at en del er fornøyd med Drops Paris, men ser det er ganske tykt, skal bruke pinne 5.

 

Hvis jeg bare skal kjøpe inn noen nøster uten noen bestemt plan, så syns jeg ofte at det kan være vanskelig å finne en passende oppskrift. Men tror jeg kommer til å kjøpe inn alpakka, er så fristet til å lage babyklær av det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh.. Strikkelista mi blir bare lengre og lengre av å lese denne tråden! Tunikaen var veldig fin, men er vel litt tidlig å strikke for meg enda :) Men den dressen i extra fine merino går det jo an å prøve seg på om ikke lenge! Har tenkt litt på den nøstebarndressen, men synes nøstebarngarnet er litt "stikkete" og har tenkt at den kanskje passer bedre til barnehagebarn. Extra fine merino derimot er jo ypperlig i litt mindre størrelser også :)

 

Ellers så så jeg et bomull/ull-garn i dag på 123knt.com, Babysyk. Jeg har ikke prøvd å bestille der, men har lest om den nettbutikken på flere strikkeblogger, virker som folk er fornøyde. Garnet het merci og koster bare 27 kr per nøste. Tror også at de trekker fra dansk skatt før de sender, så om en holder seg under 200kronersgrensa kan en komme ganske godt utav det! Jeg har tittet litt på det garnet som heter arwetta, i tillegg har jeg sett at flere bruker merionullen herfra i stedet for nøstebarngarnet (nesten halv pris) (men det virker ikke mindre stikkete).

 

Puh - det er så mye garn å prøve og så mange oppskrifter å strikke. Vi skal vel bare være glade for at vi er ute i god tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er farlig å lese her!! Men også gøy med tips og ideer fra andre.

 

Er veldig greit med en dress som har ribb nederst, så kan man brette den opp i begynnelsen og den varer mye lenger.

 

Har også lest om mange som bestiller derfra. Er alltid litt skeptisk til sånt, men når så mange er fornøyde, så er det vel greit. Er jo så vanvittig mye garn der ute!! Skal se på siden i morgen, men nå vil jeg sove!! Er stuptrøtt!! :)

 

Jeg har vel litt for god tid. Men imens så får jeg forbedret strikkeferdighetene, og det er veldig gøy det også. Så blir alt perfekt til jeg skal strikke masse til min lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei kjære strikkevenner!!

 

Hatt en fin helg? Det har jeg. Nå er det allerede søndag og jobb i morgen.

 

Har benket meg til sofaen idag, og skal bare strikker og slappe av. Endelig blir jeg ferdig med sitteunderlagene, og kan starte på noe litt mer morsomt. Begynte så vidt på sparkebuksen, men strikket bare 5 masker før jeg la det fra meg og inn i skapet. Vil heller strikke litt på teppet.

 

Hvordan går det med dere?

MaMi Angel, har du kommet deg hjem igjen?

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

 

Da har jeg kommet meg vel hjem. Kjenner at kroppen ikke er på topp enda, for jeg er helt utslitt nå. Alltid godt å komme hjem, men må innrømme at det var tungt å reise fra familien min idag. De første dagene der oppe brukte jeg til å bare sitte i en stol og slappe av, og så når jeg så smått begynner å få litt energi så er det jammen på tide å reise. Sukk, kjipe greier. Men jentene var greie på flyturen og tegnet og spilte, så tida gikk relativt fort. Jeg strikket selvsagt.. :o) Det går greit unna med teppet. Synes det er bare mere moro jo lengre det blir. Og rolig for hodet å sitte og telle annenhver pinne. :o)

 

Har forsøkt å finne link til et bilde av den dressen jeg holder på med. Men jeg finner ikke noe. Det er Sandnes garn, type lanett som står i oppskriften. Men jeg finner ikke noe på nettsidene til Sandnes garn. Dressen er en hel dress med knapper foran. Den er stripete. I oppskriften er den hvit og lys grå. De grå stripene er tynnere (strikker 4 omg hvit og 2 omg grå). Jeg har valgt å bruke farge offwhite og grønn. Blir skikkelig fin. Skal søke litt mere :o)

 

Helga har forøvrig hvert god. :o)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at ikke kroppen er på topp. Og at du er sliten. Skal du på jobb til uka? Viktig å tenke på seg selv og ikke presse seg for hard, det tjener man ingen ting på. Men kanskje er det godt å komme ut litt også? Men skjønner at du syns det er tøft.

 

Du må jo være langt over halvveis på det teppet! :) Gøy når det går så fort!! Ryddet litt (eller rotet?) i garnet mitt idag, og da måtte jeg bare ta fram og kjenne på teppet jeg strikket for en god stund siden. Er i alpakka bouclè, luftig og supermykt!! Det er ca 1x1meter så det blir godt å tulle en baby inn i.

 

Var inne på Sandnes sine sider og tittet på bilder, utrolig mye fint der, både til gutter, jenter og som passer til begge deler. Syns fasongen på endel av sparkebuksene var fine! Tror det blir veldig fint med grønt og hvitt, Syns grønt kan brukes til begge kjønn egentlig. Er ikke like "guttete" som blått. Kan ofte bli for mye sukkersøtt. En venninne av meg hadde en lyseblå strikkadress med noe rosa mønster på, og den var kjempefin!!

 

Flinke jenter du har som leker sammen og er snille under flyturen. Kan tenke du var glad for det nå som du er sliten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke jobbe til uken, fortsatt sykemeldt i en uke til. Så blir jeg nok å prøve meg litt forsiktig, jobbe litt redusert. Jeg som egentlig er aktiv og sjelden syk, synes det er rart å ikke klare så mye. Og så glemmer jeg meg litt innimellom og tar for hardt i, så jeg ender opp liggende helt utslått. Skal ta ting langsomt. Tenkte å bruke uka nå godt, sitte litt med skolearbeid for å komme igang, ta en tur innom jobben og hilse på alle. Og så hvile meg uten å sove. Håper det hjelper på nattesøvnen.

 

Tror jeg er halveis med teppet nå. Men nå som jeg er hjemme blir jeg sikkert å strikke litt på dressen også, så da går det vel ikke så fort med siste biten. Har gitt opp den vesten. Må bare finne noe annet fint å strikke av det garnet. Så mykt og fint som det var, for ikke snakke om prisen :o)

I morgen skal jeg hente pakken med garn fra strikkenett. Gleder meg som en unge. Spent på alle de forskjellige typene garn jeg har bestillt. :o)

 

Sandnes har mye fint, har brukt det mye tidligere, når jeg har strikket til jentene mine da de var små. Den grønnfargen jeg bruker i dressen er litt spenstig synes jeg, og ble skikkelig fin når jeg hadde den sammen med den hvite.

 

Er veldig glad for at jentene mine er som de er. Beste i hele verden <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter!

 

Så gøy å se at det fremdeles er liv i tråden!!

Jeg har ikke vært her på lenge, ettersom ny jobb har tatt alt av tid og energi... orker rett og slett ikke å sitte med pc'en når jeg kommer hjem etter 8 timer foran en skjerm! :P

Men strikkinga har jeg holdt i gang.

Nå har jeg 3 prosjekt på gang til megselv, pluss en bestilling på en SkullKid-jakke som jeg må få gjort!

 

Dette er de plaggene jeg strikke til meg selv;

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=127&d_id=33〈=no (bare i lilla/grønn)

 

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=128&d_id=1〈=no (sort med lyserosa striper)

 

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=116&d_id=24〈=no (sort og rosa striper)

 

Og ja, jeg elsker rosa og sort sammen, og ikke minst lilla og grønn! :P

 

Utrolig mange fine prosjekter dere holder på med! Tror jeg skal finne et hentesett å strikke som jeg kan gjemme bort til den dagen jeg får liten baby :P

Drops Alpaca er forresten perfekt til barneklær. Har strikket en sparkebukse i dette garnet, og det ble såå mykt og deilig, og svalt men samtidig lunt. Perfekt for en liten baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere, titter innom jeg :) Begynte så friskt å lese på tråden der jeg slapp sist, men som dere har skravlet! måtte gi opp jeg, hehe, Fått med meg at Frk.Hansen har joinet tråden da, velkommen sier jeg selv om jeg er her litt sjelden selv for tiden :)

 

Fikk såå lyst å strikke i dag, og nå har jeg begynt å komme meg mer og mer så kanskje jeg kommer meg på en garnbutikk snart også. Greier liksom aldri helt å bestemme meg for hva jeg skal lage heller :P hehe. Dere er så flinke og det er inspirerende å lese om alt dere lager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Så hyggelig å "se" dere igjen Rockespire og zassy!! Trodde nesten du var blitt gravid og gått over på 1.trimester jeg Rockespire. Men nei da :(

Og zassy, så bra at du begynner å bli bedre!! Det ble jeg glad for å høre. Er ikke lett å bestemme seg for hva man skal strikke nei. Er jo så utrolig mye å velge mellom. Hva med det teppet MaMi Angel strikker, fra pickles? Et teppe har du mye lenger glede av enn et klesplagg. De vokser jo så fort.

 

Jeg fikk melding fra posten, så idag får jeg garnet mitt!! Er veldig spent på å se på fargene. Tror kanskje jeg har bommet litt på den ene fargen.

 

MaMi Angel, har du fått hentet garnet ditt? Nesten som på julaften når man åpner posen :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Babysyk, ja det er utrolig godt å begynne å kjenne bedring, en ny vår! hehe. Føles som jeg har fått verden i gave, bare å kunne gå på butikken å handle og lage middag er veldig godt! Jeg lette og lette for å se om jeg fant link til teppet du snakket om at MaMi lager, men fant det ikke, er jo blitt så lang denne tråden!! Var jo kjempefint det teppet som du viste meg også, har ikke glemt det må du tro ;) Jeg blir bare så usikker på hvilket garn jeg kan kjøpe som ikke er rådyrt men som likevel er mykt osv. Tror jeg skal til byen til helga så skal prøve å bestemme meg til da, morsomt med pakke da, håper du koser deg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo føles utrolig deilig ja!! Nå har du hatt din dose, så da får vi håpe resten av svangerskapet går bra.

 

http://www.pickles.no/p-veg-helseteppe/ Dette teppet lager MaMi :)

Du kan jo søke på garnbutikker der du bor, og lese litt om garnet de har der, kanskje de har noe som ligner det som er brukt i oppskriften. Ellers tror jeg de mer en gjerne vil hjelpe deg i garnbutikken. De har garn på Nille, Europris og Sparkjøp også, så du kan jo ta en titt der også. Men vet ikke om det egner seg til dette teppet. Håper du finner ut av det!!

 

Var spennende med garnet!! Fikk med et oppskrifthefte også. Gøy å kunne bla i, ikke bare lete på internett. Ble litt skuffet over en brunfarge, den var ALTFOR mørk :( Og jeg som skulle lage sparkebukse til min egen baby. Får håpe noen andre liker brunt. Hehe. Kjøpte også noen nøster som jeg skal strikke kluter av. Har lest om så mange som strikker kluter, så nå vil jeg også prøve!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Rockespire som strikker til deg selv. Jeg fikk kjempelyst til å strikke til meg selv, men må begynne med noe som ikke er så stort. Skal derfor gå igen etterhvert med en bolero til meg selv. http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=128&d_id=23〈=no

 

Hei Zassy, velkommen tilbake. Håper formen bedrer seg.

 

Babysyk: Jeg har hentet garnet og er kjempefornøyd. Masse fint og håper bare jeg husker hva jeg tenkte å lage da jeg bestillte det. Men som mamma sier, det som er moro er jo å sitte å se gjennom oppskrifter for å finne noe jeg vil lage. Fikk blant annet garn til den boleroen, bestillte samme lyserosa garn som er bilde av.

Ellers så bestilte jeg noe fint garn til å strikke ullsokker til min kjære, noe han ble veldig glad for. Bestilte noen nøster med Nepal i farge kamelmix for til han. tror de skal bli gode og varme :o) Bestilte noe fabel i farge soft chocolate og rose mist, men husker ikke hva jeg tenkte med det. Rent bortsett fra at jeg likte de kjempegodt. Mykt var det også. Men av alle ting har jeg bestilt 1 nøste med cotton light i lyseblå. Lurer på om jeg tnekte på et pannebånd til meg selv med det. Eller kanskje en klut eller to, kanskje kan jeg prøve halvpatent. Ja ja. Moro lell. Sitter bare og blar igjennom alt av mønstersider. Fikk også hefte med fra strikkenett. Fant en fin enkel jakke til meg som jeg vurderer. Men, nå er ønskelisten min ganske lang.

 

 

Idag har jeg vært innom jobben min for første gang siden jeg mistet og ble sykemeldt. Grudde meg veldig, uten at jeg kan si nøyaktig hvorfor. Men det gikk bra og var hyggelig å treffe igjen kollegaer. Og alle var glade for at jeg kom innom. Det er jo godt å vite. :o)

 

Går fremover med teppet, men har ikke fullt så mye tid til å strikke som forrige uke. :o)

 

Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zassy. Til mitt teppe bruker jeg Drops merino extra fine. Det kjempemykt og blir veldig bra. Jeg betalte 35 kr pr nøste på butikken her. Jeg kjøpte 6 nøster, men tror jeg må ha litt flere.

 

Jeg synes det går raskt når jeg kom inn i selve mønsteret og tellinga.

 

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, og hei og takk til deg Zazzy!

 

Etter å ha oppdatert meg på tråden her etter å ha vært "ute" noen dager sitter jeg og kjenner meg bittelitt misunnelig på dere som har fått garn i posten :) Heldige dere!

 

Hvilken brunfarge/garntype var det du var misfornøyd med Babysyk? Tenker at det kan være greit med en mental huskelapp til meg selv til jeg selv (om forhåpentligvis ikke lenge) skal bestille derfra om det er sånn at bildene ikke er helt realistiske... Er jo dessuten så glad i brunt..

 

Godt å høre at det gikk fint å stikke innom jobben MaMI. Er jo sånne ting det er lett å grue seg en del ting - men som gir en god følelse å ha unnagjort! Jeg hadde en fabel-periode der jeg strikket en del småplagg, sokker og halser, syntes det garnet passet best på litt mindre plagg og det her de en del av hos garnstudio :)

 

Veldig imponerende produksjon Rockespire! Jeg likte særlig den siste jakken du linket til! Desverre er jeg litt feig (lat?) når det kommer til sånne store prosjekter. Er jo så mye lettere med disse småplagga!

 

Her har det blitt lite strikking i det siste, men fikk ferdigstilt omslagsjakka fra Myk start før helga. Desverre ble det en liten nedtur. Syntes bolen ble så innmari kort, så forsøkte å dra den litt ut når jeg sydde på armene. Det var visst ikke så lurt, for da jeg var ferdig så trakk jo bare bolen seg sammen igjen, mens armene ble skikkelig posete. Det ble den dårligste monteringen på lenge :P - og det kom i tillegg til tabben med å strikke armene på rundpinne. Et raskt overslag etterpå tilsa at det var omtrent 1800 unødvendige vrangmasker. Jaja. Jeg har uansett et håp om at den en dag skal brukes og at disse posearmene ikke vises like godt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

 

Så bra at det gikk fint på jobb MaMi Angel! Var kanskje like "skummelt" for de andre som for deg, de har nok grudd seg for hva de skulle si til deg, det hadde ihvertfall jeg gjort. Redd for å si noe feil. Høres ut som du har gjort et bra kjøp ang garn!! Har ikke prøvd Nepal, men Lima, som er en tynnere versjon, og det er veldig mykt!! Har også noe Fabel liggende, det er ensfarget, så ikke typisk Fabel da. Tenkte å lage noe babyklær av det etterhvert.

 

Frk Hansen: Har litt meg selv å skylde på når det gjelder den brunfargen også egentlig. Det er alpaca, eco lys brun. Den er lik som på bildet, men jeg trodde den skulle være lysere, siden den het lys brun. Hadde egentlig tenkt å bestille eco lys beige mix, men den var utsolgt. Men samboeren min syns ikke den var for brun, han mente den ble finere når jeg hadde strikket noe av den. Men når vi er inne på farger kan jeg jo nevne den camel fargen de har. For meg ser den lysebrun/beige ut, men jeg bestilte den forrige gang, og den er mer gammelrosa-brun. Dette var eskimoen da, men regner med at de andre også er sånn. Syns den blir for rosa til å kunne brukes til en gutt egentlig.

 

MaMi Angel: Jeg prøvde forresten halvpatent idag, på en av klutene. Syns nesten det ble for luftig til klut, ihvertfall med det garnet og pinnene jeg brukte. Men ellers var det en fin teknikk!! Enkel! (Mye lettere enn det teppet :P)

 

Nå er det natta for meg!

Sov godt og drøm søtt jenter :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

De jeg snakket med på jobben var veldig glade for at jeg stakk innom før jeg startet opp. regner med å begynne litt igjen til uka. Sjefen var veldig grei, sa at jeg måtte si til legen at jeg skulle få tilrettelagt med flere oppgaver som jeg kan sitte på arbeidsrommet eller hjemme og gjøre. Slik at jeg får en rolig start til kroppen er på plass, og hodet da.. :o)

 

Babysyk: hvilket garn og hvilken pinnestr brukte du på den kluten? Må bare prøve å teste halvpatent. Håper jeg klarer det like lett, og ikke sitter og kløner som bare det...

Var forresten innom Drops butikken her idag, måtte ha litt mere garn til teppet. Sto lenge og vurderte om jeg skulle kjøpe noen nøster med baby alpaca silk, for å strikke en søt jakke jeg har funnet i Myk start boka. Men jeg klarte å holde meg, etter den store posen full av garn kan jeg ikke kjøpe noe mere nytt enda.. Sukk, altså.. :o) Jeg bestilte jo den Myk start boka på biblioteket, og jeg må si det var utrolig mye fine og relativt enkle oppskrifter i boka. Vurderer å kjøpe den selv. Har tenkt å prøve meg på den jakken som heter Mykeste myke jakke 2 som står på s 25. Syns den var så søt. Tenkte å lage den i brun eller grå. Evt en annen unisex farge ;o)

 

Vurderer å bruke noe av det fabelgarnet på noen små plagg. Men klarer ikke å bestemme meg enda. Tenke tenke.. :o)

 

Nå skal jeg prøve å jobbe litt skolearbeid. Huff, så lite motivert jeg ble. Mye heller lyst å sette meg ned m strikketøyet og kose meg. :o) Men, nå må jeg være litt streng med meg selv. Siste innspurten frem til mai, så skal jeg ikke studere noe mere på MANGE år. :o)

 

Ha en fin dag da dere.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill sjef du har!! Tror sjefen tjener på å tilrettelegge så godt det lar seg gjøre.

 

Til kluten brukte jeg Drops paris, etter å ha lest at flere var fornøyd med det. Men har også lest at mange er fornøyd med Sandnes Mandarin, og at det er drøyere (Paris holder til en klut, og Mandarin skulle visst holde til 2.) Endte opp med pinne 5. Prøvde halvpatent med pinne 6, men syns det ble for luftig. Fikk fingeren gjennom hull i kluten, og syns ikke det virket som noe bra vaskeklut. Tror jeg vil prøve halvpatent med en mindre pinne. (Garnet sa pinne 5.) Syns det blir fint, for den blir nesten lik forran og bak. Nå bruker jeg dette mønsteret: 1. Pinne: Alle rett. 2.pinne: rett, vrang ut pinnen, avslutt med rett, så maskeantallet må være oddetall. Gjennta disse pinnene til ønsket lengde.

 

Ja, den jakka er søt, begge er forsåvidt det. Men jeg har lurt litt på om de er litt jentete? Eller er det bare fordi begge jakkene er på jentebaby med kjole?

Har sett at mange bruker fabelgarn til enten bukse eller sparkebukse. Syns de blir fine. Men da tror jeg jeg ville valgt en i glattstrikk.

 

Du får være flink med skolearbeide, så du kan gi deg selv belønning med å strikke senere:) Hva studerer du? Er det i forbinnelse med barnehagen, eller noe helt annet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt preget av at jeg har to jenter og ser ofte på "jentete" klær.. :o) Men tror nok en gutt hadde sett fin ut i den jakken i en annen farge.

 

Jeg studerer småbarnspedagogikk. Jeg tar det som en videreutdanning for å få fast stilling. Er egentlig ergoterapeut med videreutd i spes ped og barnehageped. Har brukt tre år på dette så nå er jeg ganske lei av å studere. Gleder meg til å bli ferdig. :o)

 

Må se litt gjennom garn-lageret mitt og se hva jeg har av forskjellige typer. Får finne et gammelt og prøve meg på halvpatent før jeg prøver meg på noe mere avanserte ting, som den tunikaen til jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og takk for tips av garn, men jeg tror jeg kommer til å gå for det teppet som babysyk viste meg, rett og slett fordi jeg har så lyst å strikke flere forskjellige farger, hehe, og det så ganske enkelt å greit ut, tror jeg :P

 

Nemlig dette: http://www.pickles.no/p-veg-helseteppe

 

Skal komme meg på butikk i helgen og kjøpe garn og pinner, greiest å strikke på rundpinner dette sikkert? Går for vinterutgaven. Men hvorfor står det enkel tråd eller dobbel tråd? Hva bør jeg gå for? Og har noen av dere forslag til andre garntyper eller skal jeg gå for det som står der? Sorry hvis jeg har spurt om dette før, vært litt borte den siste tiden, men nå skal jeg virkelig sette i gang med dette og gleder meg :) 250 gram til hele teppet, hvor mange nøster er det? Tenker å ikke lage så mange farger som 9, men kanskje 4-6. Gleder meg sånn til å gå til innkjøp og sette i gang! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...