Gå til innhold

NY TRÅD IGJEN: ***OSS OVER 30***


*anki *

Anbefalte innlegg

Å så spennende da Giina, håper det er positiv test på deg:-))

Anki, gratulerer så mye og MASSE lykke til!! Denne gangen skal det gå, Husk å tenke positive tanker!!! (selv om jeg skjønner d kan være vanskelig) Det tror jeg er viktig for den lille spiren!!

 

Mrs spoo siden jeg vet du også bruker monitor; Jeg har nå hatt 2 dager med Max på monitoren på dag 16 og 17, jeg måtte jo sjekke skjemaet mitt for de andre gangene jeg har brukt monitoren, dette er den 5. perioden, og da ser jeg jo at dette er den 3 perioden jeg går direkte fra lav til max. Vet du hva det kan komme av?? Jeg må jo tydeligvis ha en bratt LH stigning....?? Når det blir sånn, så måler den jo egentlig bare de tre mest fruktbare dagene kontra 6 som det egentlig står den skal gjøre...?? Hmmmm blir tolke-små-rar!

Eller andre som har peiling?? :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo alle mine små..:-)

 

Her er jeg bittelittt forvirret om dagen....

Har visst regnet her feil i forhold til ikm...Etter mine beregninger skulle jeg hatt mens 29. sept, men ingen mens og negativ test.

Men så må det sies at jeg ammer min 17 måneder gamle sønn enda og det kan visst tulle litt med syklusen.

Æsj, dette er jeg ikke vant med.

Før jeg ble gravid hadde jeg syklus på 28 dager og kunne stille klokka etter den. Nå er den på 30 dager...eller denne måneden 32-33-34 eller noe...

Faken skjønner ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Lenge siden jeg har vært her inne nå. Måned etter måned med prøving og det å miste har tatt på. Jeg har begynt å få rene depresjonene når IKM kommer og det ikke har skjedd noe - atter en gang. Jeg har funnet ut at fokuset, håpet og forventningene blir mindre jo mindre jeg er her inne - og jo mindre jeg prøver å tenke på det å bli gravid (sistnevnte er ikke så lett).

 

Etter at mensen kom sist har jeg også kasta termometeret. Nå kjenner jeg EL, så jeg klarer uansett ikke "å gå glipp av EL", men det har blitt litt mindre fokus når jeg slutta med målingene.

 

I dag, 1. oktober er også termindag (da jeg mista i MA), prøver ikke å tenke så mye på det heller! For ca 14. dager siden gikk jeg gjennom en tilnærmet sorgreaksjon, da en venninne av meg fødte. Vi skulle begge hatt termin på likt nå i øst, og det at hun fikk, og ikke jeg, ble veldig sterkt. Jeg gruet meg lenge til første besøk, og var veldig redd for at jeg skulle begynne å storgråte når jeg fikk se det lille vidunderet, men besøket gikk heldigvis bedre enn forventet. Men det tok på!

 

Når det gjelder det å prøve på å bli gravid vet jeg ikke hvor lenge jeg orker det heller. Som jeg skrev får jeg depresjoner hver gang tanta kommer, og den blir verre og lengre for hver gang. Jeg sier til meg selv at jeg må glede meg og være tilstede for de to gode guttene jeg har, og ikke sørge for mye over det barnet jeg tydleligvis ikke får. Det å ikke være her inne så mye, kaste termometeret er begge med på å klare å gå "veien bort fra" det å prøve på å bli gravid. Det gjør for vondt å ikke få det til..........

 

Jeg har satt veldig stor pris på alle dere her inne, og det kan hende at jeg slenger innom en gang inni mellom. Men det blir nok lengre og lengre mellom hver gang........

 

Til slutt: Gratulere og masse lykke til alle nygravide. Jeg er glad på deres vegne! Og lykke til med å bli gravid dere som prøver på det. Det er vanskelig for noen og enhver å bli gravid dessverre.

 

Takk for meg - Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom litt og ser at Anki er på vei igjen! Så bra! Selv om jeg skjønner at du er avventende. Synes du skal sykmelde deg med god samvittighet, jeg.

 

Herlig med hjerteaktivitet på ul meg og lille snuppis!

 

Har skumma litt gjennom tråden siden sist jeg var inne, men husker ikke så mye...

 

Jeg er nå 32+1 og har hittil vært i fin form. Har den siste mnd gått 50% på jobb, men nå kjenner jeg at det blir tungt å jobbe. I går var jeg svimmel og i dag var jeg en tur til legen pga at jeg fikk smerter i magen. Det var (selvfølgelig) bare en turnuslege der, men hun fant fin hjertelyd og alt virket ok -bortsett fra at de sendte urinen til dyrkning pga mistanke om uvi. Satser på at det ikke er noe verre og at det går over snart. Jeg ble fullt sykmeldt over helga, så får jeg kontakte fastlegen etter helga. Tror jeg må kaste inn håndkleet på jobb nå.

 

Ellers har jeg begynt å få det meste av klær og utstyr i hus nå. Håper likevel at det tar iallefall 6 uker før det kommer et familiemedlem til her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK - kjære ANKI-VENNEN-MIN!!!!!! GRATTIS!!!!! IGJEN!!!!!!

Hååååååååper, hååååååper, hååååååååååååper og krysser fingrene mine for at det går BRA denne gangen...

 

Synes du skal sykmelde deg tvert jeg - ta det heeeeeeeeelt med ro og bare gjøre lystbetonte ting!! Da vet du iallefall at du har gjort ditt for at dette skal kunne gå bra!!!

 

Selv har ble jeg sykmeldt for truende abort fra uke 5, og blødninger osv stoppet opp så fort jeg la meg ned... Ble i sengen i nesten 14 dager, kom til ny UL og der var det en liten levende spire!!!! Fikk beskjed om å komme til ny UL etter 4 uker - nå har det gått 2 og det er bare 11 dager igjen til ny UL, da vil jeg være 11+0, er i dag 9+3 og så langt ser alt bra ut!!! Så jeg har tro på det å ta det heeeeeelt med ro jeg da ;)))

 

Hørte av en kollega som slet med x antall aborter at den gangen hun hadde en ryggprolaps og lå i sengen i 3 mnd, ble hun faktisk gravid OG beholdt spiren sin!!! Det kan jo selvsagt ha vært tilfeldigheter - men herreguuuuuud da - hva er vel 5-6 ukers sykmelding mot ett helt liv???

Nei, nå MÅÅÅÅÅÅÅ du bare ta vare på deg selv altså ;)))

Streng beskjed fra meg, hehe :)))

 

Så koselig å høre fra deg Eva76, tenk at du har kommet så langt - nå er det jammen ikke lenge igjen før du har nurket i armene dine!!!

Synes du har vært kjempeflink jeg - både ruget og gått 50% på jobb - synes godt du bare trenger å ruge de siste ukene jeg nå - du gjør en kjempejobb altså!!! Lykke, lykke, lykke til med nært forestående fødsel :)

 

Bringebærmamma; kaster du inn håndkle?? Du må ikke kapitulere helt snuppa..... Helt enig med deg i å kaste tempen osv, prøv å slappe av, ikke vær så mye her inne, gjør lystbetonte ting, få latteren tilbake i livet ditt - jeg vet akkurat hva du gjennomgår for jeg har vært der selv!!!

 

Meeeeeen, se nå... når jeg minst ante det så satt spiren ;))) Jeg var heeeeeeelt bombesikker på at vi ikke traff EL denne gangen, vi sluttet å ha sex på dag 14 og hadde ikke EL før dag 15, mulig 16 tror jeg - men jammen var det ikke noen små svømmere som overlevde noen dager, hehe :)

 

Jeg har også gått gjennom mang en termindato uten at spiren har sittet igjen. Min første MA som skulle ha resultert i tvillinger - jeg hadde termin på den kule datoen 29.09.09, det er nå akkurat 1 år siden jeg skulle hatt den terminen. Min venninne og også kollega hadde termin samme dato - hun fikk en nydelig datter den 02.okt (altså hun fyller 1 år i morgen) og jeg måtte slite meg gjennom ett barselbesøk hos henne, jeg gråt da jeg satte meg i bilen og kjørte hjem. Jeg måtte tvinge meg til å besøke henne og jeg må innrømme at det sliter på meg den dag i dag. Hver gang jeg ser lille jenta så minner det meg om at jeg skulle hatt tvillinger på samme alder... Det er sårt og trist, og noe man ALDRI kommer over, men man må lære seg å leve med det!!! Du skal se at det ikke blir så ille etterhvert, noe dempet blir denne sorgen etterhvert... Og den dagen du blir gravid igjen - så kommer du kanskje til å glemme det nesten helt!!

Nå som er jeg 9+3 i dag tenker jeg veldig lite på det, prøver å fokusere på å være positiv til den lille spiren jeg har i magen, synes den fortjener det - prøver å tenke på at dette skal gå bra, selv om jeg fikk en litt "bad" start med tanke på blødning og at jeg fikk slengt i trynet av gyn at jeg har en truende abort....

 

Etterhvert vil sorgen din over at din venninne fikk baby og ikke du, bli mer dempet, som jeg sier du vil nok aldri komme over det - men man må lære seg å takle det og lære seg å leve med det!!

 

Dette kommer til å gå bra skal du se... du har da ennå noen fruktbare år, prøv å kose deg litt og slapp av i stedet - så skal du se at høsten kanskje bringer frukter :)

Bare litt oppmuntring fra meg altså!!!

 

Ellers er jeg 9+3 i dag ja, skal til ny UL/kontroll om 11 dager - da vil jeg være 11+0 - så er fortsatt spent på om det er liv og ett lite hjerte som banker da - håper det!! Formen er jo elendig om dagene - 100% sykmeldt, sliter med kvalme og hodepine, gått ned 3 kg, men regner med jeg går de fort opp igjen etterhvert! Får illebefinnende innimellom, skikkelig svimmel og kvalm og da må jeg bare legge meg ned, og da ligger jeg og skjelver... Får ikke til å kaste opp, men det kjennes ut som om det er på nippet hele tiden!! Sliter fryktelig med å få i meg mat også, må tvinge meg til å spise litt. Tørre kjeks og salt potetgull går, men kan jo ikke leve på det i hele svangerskapet :(

Prøver derfor å ta kosttilskudd og tran annenhver dag, kan ikke ta det samtidig for da får jeg for mye D-vitamin og det er jo ikke bra det heller...

 

Skal ikke klage på svangerskapssymptomene altså - for jeg har jo slitt så lenge med å få det til, men jammen skal det bli godt å slippe det aller verste "trykket" om noen få uker...

 

Ellers vil jeg også ønske velkommen til dere nye og så riktig, riktig god helg til alle sammen!!!!

 

Stoooooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg Snuppis.. er jo veldig spent på hvordan det går med deg :))) Sendte deg en pers meld her en dag forresten, fikk du den ?

 

Lykke til til deg og alle dere andre her inne,,, Nyt dagene :))

 

Selv er jeg 19 uker på mandag og da altså halvveis ;))) Skal nemlig ha planlagt keisersnitt litt følre tiden :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen jenter

 

Ja slapp å ta noen test for tanta meldte sin anmarsj i går og ser at det begynner å øke på så da krysser vi fingrene for neste runde.

Var ikke så tungt å få henne denne gangen, skjønte jo at det gikk veien siden vi ikke fikk lagt inn aksjer som planlagt.

Like greit også ettersom jeg knasker paracet og pencilin som snacks i disse dager.

Jeg klarer å unngå å teste meg fordi jeg forteller meg selv hvor nedtur det er å sitte med den negative testen i hånda, og så kjøper jeg clearblue sine og de er vel de dyreste og skal ikke sløses med hehe

 

Skjønner deg godt bringebærmamma, kjenner også at humøret synker for hver gang tanta kommer, eller for min del skal det sies at de siste par månedene har jeg bare bestemt meg for at det er jo nødt å skje noe snart og det holder utrolig nok humøret oppe, men det er min måte å overleve på :)

 

I dag er det konsert på menyen, så må ut og kjøpe hørselsvern, er litt bekymra for øret mitt, men har så veldig lyst på konserten, så kommer til å prøve å gå så får jeg heller gå dersom det ikke funker :)

Har i allefall god unskyldning for å ikke drikke, hverken pencilin eller paracet bør kombineres med alkohol så da slapp jeg andre dårlige unskyldninger hehe

 

Ha en god helg alle sammen :)!

 

FORVENTET IKM:

 

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM tja, si det.. syklusene har visst klusset seg til.. (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

-bomsa ikm ca 31. aug (sambo, 34år 1barn) 3pp

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 10. sept. - (35 år, prøver på nr. 3)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

-Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 31 oktober (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Anki, 38 år, ikm 1. okt.(vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Litenspire** ikm ca 10 okt. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

-bomsa ikm ca 29. sept (sambo, 34år 1barn) 4pp

- Lillemy, 34 år, ikm ca 11 oktober, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 9pp.

- Giina 35 år fra Oslo IKM 3.okt., samboer, 1 gutt på 1 1/2 år,

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis, Termin 050511!!! (34 år, gift, jente 06, bor i Hønefoss)

- Night 78 - Termin 040511 (gift, 32 år, en gutt 2 år, Rogaland)

 

 

HAR FØDT;

Maddemor; 1 gutt 2007 fikk en prinsesse 24. aug. 2010:)))

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-)) 2009

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Mortine( en gutt)

- Bumblebie (fått gutt)

- D&G-the one (fått ei nydelig keiserinne) 2010

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann....

Så artig å høre fra dere gravide, det er jo morsomt å følge dere også i svangerskapet.

Mange triste historier har vi her inne og jeg håper av hele mitt hjerte at alle som en får oppfylt sine ønsker om babylykke..:-)

 

Her venter vi enda på mens som skulle vært den 29. september etter mine beregninger.

Men jeg må ha regnet feil...

ja ja....får vel bare vente....må vel kjøpe ny test idag...

 

 

FORVENTET IKM:

 

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM tja, si det.. syklusene har visst klusset seg til.. (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

-bomsa ikm ca 29. sept (sambo, 34år 1barn) 4pp

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 10. sept. - (35 år, prøver på nr. 3)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

-Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 31 oktober (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Anki, 38 år, ikm 1. okt.(vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Litenspire** ikm ca 10 okt. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

-bomsa ikm ca 29. sept (sambo, 34år 1barn) 4pp

- Lillemy, 34 år, ikm ca 11 oktober, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 9pp.

- Giina 35 år fra Oslo IKM 3.okt., samboer, 1 gutt på 1 1/2 år,

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis, Termin 050511!!! (34 år, gift, jente 06, bor i Hønefoss)

- Night 78 - Termin 040511 (gift, 32 år, en gutt 2 år, Rogaland)

 

 

HAR FØDT;

Maddemor; 1 gutt 2007 fikk en prinsesse 24. aug. 2010:)))

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-)) 2009

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Mortine( en gutt)

- Bumblebie (fått gutt)

- D&G-the one (fått ei nydelig keiserinne) 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

 

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM tja, si det.. syklusene har visst klusset seg til.. (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

-bomsa ikm ca 29. sept (sambo, 34år 1barn) 4pp

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 10. sept. - (35 år, prøver på nr. 3)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

-Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 31 oktober (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Anki, 38 år, ikm 1. okt.(vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Litenspire** ikm ca 10 okt. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

-bomsa ikm ca 29. sept (sambo, 34år 1barn) 4pp

- Lillemy, 34 år, ikm ca 14 oktober, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 10pp.

- Giina 35 år fra Oslo IKM 3.okt., samboer, 1 gutt på 1 1/2 år,

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis, Termin 050511!!! (34 år, gift, jente 06, bor i Hønefoss)

- Night 78 - Termin 040511 (gift, 32 år, en gutt 2 år, Rogaland)

 

 

HAR FØDT;

Maddemor; 1 gutt 2007 fikk en prinsesse 24. aug. 2010:)))

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-)) 2009

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Mortine( en gutt)

- Bumblebie (fått gutt)

- D&G-the one (fått ei nydelig keiserinne) 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

FORVENTET IKM:

 

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM tja, si det.. syklusene har visst klusset seg til.. (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

-bomsa ikm ca 29. sept (sambo, 34år 1barn) 4pp

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 10. sept. - (35 år, prøver på nr. 3)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

-Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 31 oktober (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Anki, 38 år, ikm 1. okt.(vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Litenspire** ikm ca 10 okt. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07

- Lillemy, 34 år, ikm ca 14 oktober, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 10pp.

- Giina 35 år fra Oslo IKM 3.okt., samboer, 1 gutt på 1 1/2 år,

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis, Termin 050511!!! (34 år, gift, jente 06, bor i Hønefoss)

- Night 78 - Termin 040511 (gift, 32 år, en gutt 2 år, Rogaland)

-Bomsa termin 12.juni 2011 (sambo., Oslo, 34år en sønn 1,5år)

 

 

HAR FØDT;

Maddemor; 1 gutt 2007 fikk en prinsesse 24. aug. 2010:)))

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-)) 2009

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Mortine( en gutt)

- Bumblebie (fått gutt)

- D&G-the one (fått ei nydelig keiserinne) 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterer lista jeg, selv om det er lite sjans denne maaneden siden mannen min er bortreist i 3 uker. Men er kanskje like greit at den surresyklusen faar en ekstra maaned aa stabilisere seg paa.

 

Lykke til alle sammen!

 

 

FORVENTET IKM:

 

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM ca 20 oktober (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

-bomsa ikm ca 29. sept (sambo, 34år 1barn) 4pp

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 10. sept. - (35 år, prøver på nr. 3)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

-Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 31 oktober (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Anki, 38 år, ikm 1. okt.(vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Litenspire** ikm ca 10 okt. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07

- Lillemy, 34 år, ikm ca 14 oktober, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 10pp.

- Giina 35 år fra Oslo IKM 3.okt., samboer, 1 gutt på 1 1/2 år,

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis, Termin 050511!!! (34 år, gift, jente 06, bor i Hønefoss)

- Night 78 - Termin 040511 (gift, 32 år, en gutt 2 år, Rogaland)

-Bomsa termin 12.juni 2011 (sambo., Oslo, 34år en sønn 1,5år)

 

 

HAR FØDT;

Maddemor; 1 gutt 2007 fikk en prinsesse 24. aug. 2010:)))

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-)) 2009

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Mortine( en gutt)

- Bumblebie (fått gutt)

- D&G-the one (fått ei nydelig keiserinne) 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen

 

Hvor lenge er det siden er det at jeg skrev at det ville bli lenge til jeg kom inn hit igjen, fire dager tror jeg, he he. Så lenge holdt det.

 

Først vil jeg si tusen takk for oppmuntrende ord Meg og Lille Snuppis! Du er snill og god og tenker på andre ,-)

 

Nå er det sånn at jeg fremdeles er i sjokk. Håp og tro om at jeg kunne bli gravid igjen var mistet, og jeg var inne i en prosess hvor jeg "jobbet meg bort" fra det å prøve på å bli gravid.

 

Og hva skjer..........? Jo, det kan dere vel tenke dere, he he ;-D Jeg fikk (intet mindre) enn 2 positive tester i morges. Jeg har hatt ingen følelse av at jeg skulle være gravid, og koste meg med både ett og to glass rødvin i helga. Da mensen ikke kom som forventet i løpet av gårdsdagen måtte jeg bare ta en test i dag morges. Dette var en billigtest. To fine lilla streker kom fram, men jeg klarte ikke å stole på resultatet. Derfor tok jeg i tillegg en clearblue, som raskt viste et blått kryss. Jeg ble lamslått.

 

Jeg som har jobbet for å infinne meg med at jeg må glede meg over de to skjønne barna jeg har, og ikke strebe etter et tredje barn. La det gå ut over humør, og dertil resten av familien. I tillegg har jeg nylig begynt i ny jobb, og jeg tenkte at jeg skulle bruke energi og tid på å komme godt inn i den nye jobben - som jeg trives veldig godt i ,-)

 

Men, realist som man er. Jeg har mistet de to siste gangene. Det kan skje igjen. Jeg har allerde ringt legen for å få tidlig ul. Går det galt denne gangen og skal jeg hvertfall ikke gå i "god tro" i 13 uker.

 

Dette er nok være/ikke være for oss. Skulle det gå galt, så blir det nok ikke prøving igjen. Men! Det skal jeg ikke bekymre meg for nå. Nå skal jeg bare glede meg over at jeg faktisk er blitt GRAVID - HURRA

HURRA :-D

 

Huuuuuuuuurrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaa :-) :-)

 

 

 

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM ca 20 oktober (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

-bomsa ikm ca 29. sept (sambo, 34år 1barn) 4pp

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

-Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 31 oktober (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Anki, 38 år, ikm 1. okt.(vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Litenspire** ikm ca 10 okt. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07

- Lillemy, 34 år, ikm ca 14 oktober, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 10pp.

- Giina 35 år fra Oslo IKM 3.okt., samboer, 1 gutt på 1 1/2 år,

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis, Termin 050511!!! (34 år, gift, jente 06, bor i Hønefoss)

- Night 78 - Termin 040511 (gift, 32 år, en gutt 2 år, Rogaland)

- Bomsa termin 12.juni 2011 (sambo., Oslo, 34år en sønn 1,5år)

- Bringebærmamma 1SA 1MA - termin 15.06.11 (har to gutter)

 

 

HAR FØDT;

Maddemor; 1 gutt 2007 fikk en prinsesse 24. aug. 2010:)))

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-)) 2009

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Mortine( en gutt)

- Bumblebie (fått gutt)

- D&G-the one (fått ei nydelig keiserinne) 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det jeg kommer inn her å leser??!?!??!????? GRATTIS bringebærmamma!!!!!!!!!!! Så flott!!!!! Kos deg og nyt graviditeten :))))

Har tenkt masse på deg og så kommer du inn her med en kjempegod nyhet, ja - det må feires!!!

 

Blir bare et veldig kort innlegg fra meg i dag, har ikke tid til å skrive her nå, har vært en tur på jobb og nå er jeg bare innom for å sjekke raskt oppdateringer før jeg må hente lillesnuppis i barnehagen, men MÅTTE bare gratulere deg bringebærmamma!!! Så koselig!!!

 

Ha en strålende fin dag alle sammen, og kos deg med den flotte nyheten du har fått i dag bringebærmamma ;)

 

Stoooooor klem fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for Bringebærmamma. Så utrolig gøy!!!!!!!!! Har testet med QB jeg også, og det er nok ingen tvil her heller. Kvalmen har til og med kommet, så det begynner å gå opp for meg :):) Ser at vi vil få samme termindato,,,, måtte spirene våre holde seg der inne nå, Bringebærmamma!!!!!!!!!

 

Forandrer derfor litt på lista vår igjen jeg da :)

 

 

 

FORVENTET IKM:

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM ca 20 oktober (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

-bomsa ikm ca 29. sept (sambo, 34år 1barn) 4pp

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

-Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 31 oktober (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Anki, 38 år, ikm 1. okt.(vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Litenspire** ikm ca 10 okt. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07

- Lillemy, 34 år, ikm ca 14 oktober, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 10pp.

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis, Termin 050511!!! (34 år, gift, jente 06, bor i Hønefoss)

- Night 78 - Termin 040511 (gift, 32 år, en gutt 2 år, Rogaland)

- Bomsa termin 12.juni 2011 (sambo., Oslo, 34år en sønn 1,5år)

- Bringebærmamma 1SA 1MA - termin 15.06.11 (har to gutter)

- Giina 35 år fra Oslo - termin 15.06.11 samboer, 1 gutt på 1 1/2 år,

 

 

HAR FØDT;

Maddemor; 1 gutt 2007 fikk en prinsesse 24. aug. 2010:)))

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-)) 2009

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Mortine( en gutt)

- Bumblebie (fått gutt)

- D&G-the one (fått ei nydelig keiserinne) 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Giinaღ!!!!!!!!!!!! Herlighet så mange som har blitt gravide på tråden vår nå da, det var endelig på tide, hehe, krysser fingrene for at denne gangen går det bra!!!!

 

Lykke, lykke til og velkommen over til 1 tri...

I morgen er jeg 10+0 og da har jeg bare noen få uker igjen på 1 tri - skal bli deilig ;)

 

Stooooor gratulasjonsklem til alle nygraverte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yuhuuu!!! Grattis til deg Bringebærmamma og Giina. Så utrolig kjekt.

.....så lurer jeg på noe...ser at du Bomsa har oppdatert lista og at du har flyttet deg på gravidlista med termin 12. juni????? Uten å skrive noe mer????? Hva skjer???? Lurer meg til et lite gratulere til deg også jeg da:-)))) Selv har jeg termin ca 11.06.11.

 

Takk for alle lykkeønskinger. Det er godt å ha dere her inne. Formen min er veldig gravid blitt. Masse symptom, og selv om alle ikke er like behagelig er jeg kjempeglad for alle sammen...

Håper virkelig det går veien denne gangen. Tror nok jeg skal bestille meg en time hos legen ja. Denne uken har jeg ferie og det er fantastisk.

 

...og tenk på deg meg og lille snuppis, du er snart over den første del av svangerskapet.

...og deg Eva, du er snart i mål...:-) Lykke til:-))

...Litenspire, du er no allerede halvegs. Så fantastisk.

 

Gleder meg til å mest sannsynlig komme sterkt etter...:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM ca 20 oktober (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

-bomsa ikm ca 29. sept (sambo, 34år 1barn) 4pp

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

-Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 31 oktober (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Litenspire** ikm ca 10 okt. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07

- Lillemy, 34 år, ikm ca 14 oktober, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 10pp.

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis, Termin 050511!!! (34 år, gift, jente 06, bor i Hønefoss)

- Night 78 - Termin 040511 (gift, 32 år, en gutt 2 år, Rogaland)

- Anki, termin 11.juni -11 (38år, to gutter 7 og 11, Møre og Romsdal)

- Bomsa termin 12.juni 2011 (sambo., Oslo, 34år en sønn 1,5år)

- Bringebærmamma 1SA 1MA - termin 15.06.11 (har to gutter)

- Giina 35 år fra Oslo - termin 15.06.11 samboer, 1 gutt på 1 1/2 år,

 

 

HAR FØDT;

Maddemor; 1 gutt 2007 fikk en prinsesse 24. aug. 2010:)))

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-)) 2009

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Mortine( en gutt)

- Bumblebie (fått gutt)

- D&G-the one (fått ei nydelig keiserinne) 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...huff, mente Lilledrøm som var kommet halvegs i svangerskapet og ikke Litenspire. Sorry Litenspire...! Blir litt surr i nickene for meg av og til... Håper det lykkes deg denne mnd:-)))

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og gratulerer så mye til dere alle som er blitt gravide inne på denne tråden, ett rent lite rush, håper dere drar med dere oss andre også....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER så masse til Bringebærmamma, Giina og Bomsa :)

For en herlig overraskelse for deg bringebærmamma som hadde valgt å gi opp :)

Håper spira klamrer seg fast ja også hos dere andre og selvsagt :)

 

Jeg går nå her og venter på å sette i gang prøvingen igjen, hadde normal lengde på besøket, men var unormalt lite, blir smårar.

Så spurte mamma i dag om det var småttinger på gang så da blir jeg enda mer smårar, første gang hun har spurt, hun vet vi prøver, men maser ingenting.

Jaja nei får la være å plage meg.

Har nok plager med øret mitt, var på legevakta i går og fikk øredråper, de gjorde jo alt mye verre så leser jeg bakpå at de ikke skal brukes dersom sprukket trommehinne *argh*

Så nå er det vondt å tygge, går litt bedre i dag.

Men men var hos fastlegen i dag så hun ble sint for at legen på legevakta ga meg øredråper, som attpåtil var kortison og ikke antibiotika!

Fikk henvisning til spesialist så ringte og fikk en avbestilt time allerede i morgen, det var deilig, endelig føler jeg at det skjer noe.

Blir jo helt tullerusk av å ha øreverk, i morgen er det 3 uker siden smertehelvete startet!

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er over 30 (straks 37) og prøver å bli gravid spør jeg likegodt her inne, jeg...

 

Jeg er førstegangsprøvende og helt grønn på alt som handler om graviditet. Hoppet av pillen for litt over 1 måned siden, har hatt min første ordentlige mens og har trolig eggløsning denne uka. Eller EL.... som jeg har skjønt at det heter her inne.

 

Men sitter og klør meg i hodet over en hel masse andre rare forkortelser her inne, som er helt gresk for meg. Kan noen vennligst forklare en amatør hva disse forkortelsene og begrepene betyr:

 

pp

IKM

og når man skriver to tall plusset sammen, f.eks. 6+4

 

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Ellois og velkommen til tråden vår. Så spennende for deg da og være førstegangs. Håper du lykkes å bli gravid fort.

 

Så til spørsmålene dine:-)

pp : prøveperiode. Så om noen skriver 2. pp er de i sin andre prøveperiode uten å ha fått til noen spire... Du er vel i din 1.pp no du da:-)

IKM: det er den dagen du venter mensen. Forhåpentligvis den "ikke kommende mens"

F.eks 6+4: da er en gravid 6 uker pluss 4 dager.

Ellers skriver vi om SA (spontanabort) MA (missed abortion) CB(clairblue graviditetstest) DPO (dager over el)

 

Det skal være en side inne på Bli Gravid som heter nyttig å vite. Skal se om jeg finner den og dytte den opp på 1.side. Der står veldig masse som jeg hadde nytte av å lese...:-)

 

Lykke til. Vi snakkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen skal du være :)

 

Du finner en tråd her inne enten lenger ned på bli gravid siden eller på side to hvor alle sånne forkortelser står :)

Tok sin tid å finne ut av det, men da er det kjekt å se på den tråden, der er det også mange gode tips som kan være verdt å teste ut :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Oh my God så mange som har blitt gravide her inne i løpet av den siste tiden da... Fnis. Så koselig. Gratulerer sååååååååååååååååååå mye til Bomsa, Giina, Bringebærmamma og ikke minst anki!!!!!!!!!!!!!!!! Gratulerer så mye igjen. Jeg krysser alt for at dere alle bærer frem deres lille spire helt til slutt. Spesielt til deg anki. XXXXXXXX. Ønsker dere masse lykke til.

 

Ellers er det intet nytt her. Skal straks hoppe i seng, men er lenge siden jeg har vært inne på tråden vår, så måtte bare innom å hilse på. Håper jeg ikke har glemt noen nygraverte. Slett ikke meningen. Ellers velkommen til dere nye og masse lykke til i jakten på lille spire :)

 

God natt!

 

Klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...