Gå til innhold

NY TRÅD IGJEN: ***OSS OVER 30***


*anki *

Anbefalte innlegg

Bringebærmamma: Stemmer det virkelig at man kan høre hjertelyden utenfra allerede i uke 10? Mener at jeg var hos jordmor i uke 13 sist og da klarte de ikke å høre den? (ble advart på forhånd)

Har du forresten murringer i mage/rygg du? Jeg har INGEN antydning engang. Har ikke hatt det på flere uker faktisk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God kveld jenter :)

 

Fant oss langt på side 2 og der kan vi jo ikke være!

 

Her går nå dagene, er på dag 13 så håper jeg rekker hjem til EL som bør komme i løpet av 4-5 dager.

Har ellers fått time til gynekolog 24 november, så det ser jeg fram til.

Plages skikkelig med kvalme og sure oppstøt samt brekninger, så kunne nesten tro jeg var gravid hehe, men antakelig er det desverre endometriosen som er tilbake, husker jeg plagdes mye med kvalme den gang jeg hadde det før jeg ble operert.

 

Hadde egentlig ikke mye på hjertet annet enn at jeg måtte ha oss opp på første siden igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen ;-)

 

Her går ting framover. Jeg var veldig bekymret for å ha hatt enda en MA da kvalmen brått gikk fra super-duper kvalm til kvalmefri. Men etter litt kom kvalmen snikende tilbake, og flere gravidtegn har også kommet på. Jeg kjenner også at magen begynner å bule litt mer for hver dag som går. Dongeribuksa er blitt parkert inderst i skapet, og jeg føler at magen beynner å bli synlig ,-) Kryser fingre for at alt går bra videre!

 

Giina: Så moro at vi er like langt kommet :-D Jeg har lest om fler som har hørt hjertelyd med dopler når man har vært rundt 9+3, det som er felles for disse er at det ikke er første gang de er gravid. Livmora må jo ha kommet opp av bekkenet og det varierer veldig fra person til person når det skjer, det skjer oftes tidliger når man har vært gravid før. Jeg vet fra tidligere graviditeter at min livmor kommer forholdsvis tidlig opp av bekkenet. Men, om jordmor faktisk kunne ha hørt hjertelyd nå (nå er jeg 9+6) vet jeg jo ikke 100% sikkert.

 

Jeg skal til lege når jeg er 11+3, håper hun kan høre hjertelyd da.

 

Ellers ønsker jeg alle gravide lykke til - og til dere som har mistet tidligere - denne gangen går det bra med oss alle ;-D

 

Alle dere som holder på å prøve på å bli gravide: Stå på og hold motet oppe.;-) Historiene her inne må være god dokumentasjon på at selv om ting ser mørkt ting ut, ender det opp i glede til slutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye aktivitet her om dagen ser jeg, men skal vel ikke snakke så høyt :P Her har vi trimmet forplantningsorganene skikkelig, i tilegg tror jeg at jeg har/ har hatt EL, så nå er det bare å vente i spenning (og fortsette trimmingen :P) Håper egentlig at det ikke klaffer før neste mnd (kun praktiske årsaker), men en baby er ALLTID hjertelig velkommen. I dag har jeg noe heidundrende vondt i korsryggen, kan være fordi jeg bakte kake leeeeenge i går (ehhhh...var dekoreringa som tok tid:P) eller så er El her, eller tanta på vei eller...yeahhhhhhh...umulig å vite noe som helst. Gubben mente på at puppene var blitt myyyyyyyye tyngre, så, tja, hva skal jeg tro...hmmmm...jeg har jo graivdsymptomer i eninga, så det er liksom ikke bare å si at NÅ er jeg gravid (slik som jeg har kunnet gjort med de to andre) Dog, jeg kjente noen stikkende smerter øverst i eggstokkene mine her en dag, men de var liksom ikke helt lik som de jeg hadde med guttene...Isj, jeg er ikke så glad i å vente og lure og tenke, klikker jo i topplokket av mindre....men det er uanset spennende tider....

 

Her er farsdagsfeiringa i full gang. Gubben har vært på jakt og sett dyr, dog ikke skutt, men er fornøyd lell, middagen er i ovnen og kaka er ferdig (2 etg hjertekake, ene er marsipan med rødt lokk og vaniljekrem med bjørnebær fyll, den på toppen er med mmf, hvit, med banankrem fyll og aprikoskrem fyll...skal si det at det var litt av en jobb) Så i dag blir det 3 retters (marinert scampi med salat til dessert og hjorte biff med fløtegratinertepoteter og salat til hovedrett og kaka til dessert). Pakkene blir levert når lillegull våkner :) Godt det er ett år i mellom hver gang.

 

Nei, får gå å holde eldstegullet med selskap, stakkar...

 

Ønsker dere alle en riktig god søndag og farsdag!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen på farsdagen:-)

 

Her i gården blir det middag sammen med svigers så da feirer vi både mannen i huset og farfar i samme slengen med kake etterpå til dessert:-)

Tussemor5; må si du virkelig legger ned stor innsats til dagen i dag:-) Må si jeg synes du er flink!! Jeg formindel holdt nesten på å glemme hele dagen pga av at tankene mine utelukkende har vært på min nygravide mage:-))

 

Ellers går det bare bra her i gården, Det eneste jeg merker noe til er vonde pupper og da spesiellt ømme brystvorter og økt utflod, men tenker jeg ikke trenger å stresse med symptomer da de helt sikkert kommer tidsnok:-) Har bestillt meg første time til svangerskapskontroll til Gynekologen min og dit skal jeg 2 desember da er jeg vel 8+2, så regner med jeg får tidlig ul da. Da skal jeg også undersøke om jeg får keisersnitt denne gangen også. Har hatt en katastrofal fødsel med førstemann og ett keisersnitt med nr 2, det fikk jeg innvilget pga av smalt bekken og stort barn. Vet ikke om det da går automatikk i at man får det på nytt, men skulle jo nesten tro det da??

 

Ellers får dere ha en fin søndag og farsdagsfeiring:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe...takk Lille my, men jeg måtte nesten ta igjen for alle de årene hvor det ikke har skjedd noe og gubben har følt seg "forlatt"...han har vært voldsomt opptatt av farsdagen, så tenkte d var på tide å ordne til skikkelig. Nå er jeg forøvrig både kvalm og utslitt, har sting i nederst del av magen (på sidene) og innbiller meg at jeg enten er gravid eller alvorlig syk :P med andre ord er det klart for avslapping på sofaen. Dessuten er lille gull syk med skikkelig diare og vond mage, så nå er jeg livredd for at vi skal bli innlagt...dere som kjenner meg fra før vet at vi hadde en noe heftig opplevelse for ett års tid siden, hvor minstemann nesten sluttet å puste og vi ble sendt med helikopter osv, osv...såååå...jeg er livredd, skal ha pjokken hjemme fra barnehagen i morgen og håper for alt i verden at han tar til seg noe mer enn en yoghurt og litt brus...sukk...

 

Lillemy, du skal da ikke ha tankene andre steder heller ;) Her er det knallharde prioriteringer :):):) Babyen går først!!!!!!!!!!!!!!!

 

Ha en god kveld og en god start på uka!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

FORVENTET IKM:

 

- så gla': Har lagt prosjektet på hylla for en stund :(( (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Suksessterta (Glue Stick): IKM ca 15 november (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

- Tussemor5, ikm ca 25 november (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Vizzy, 33 år, IKM 6 november( samboer,ingen barn)8pp

- Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 30 november (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper å lykkes snart :)

- Litenspire** ikm ca 5.nov. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07

- Dotten ikm 26. okt. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-Bomsa ikm 9. des (samboer, sønn på 1,5år, bor i Oslo) 6pp

 

 

GRAVIDE:

 

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis, Termin 050511!!! (34 år, gift, jente 06, bor i Hønefoss)

- Night 78 - Termin 040511 (gift, 32 år, en gutt 2 år, Rogaland)

- Anki, termin 11.juni -11 (38år, to gutter 7 og 11, Møre og Romsdal)

- Bringebærmamma 1SA 1MA - termin 15.06.11 (har to gutter)

- Giina 35 år fra Oslo - termin 15.06.11 samboer, 1 gutt på 1 1/2 år,

-Lillemy75, Termin 210711. (Nordland, samboer, 2 barn 9+14 år)

 

 

HAR FØDT:

 

- Maddemor; 1 gutt 2007 fikk en prinsesse 24. aug. 2010:)))

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-)) 2009

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Mortine( en gutt)

- Bumblebie (fått gutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjente jeg at jeg virkelig fikk lyst til å banne, på skikkelig nord norsk vis...For, hvis jeg nå skulle være gravid, vil hele ferien vår være ødelagt for da vil terminen ære i starten av august, OG er jeg skikkelig uheldig, må jeg reise langt pokker i vold for å føde...Arghhhhhhh....Nå ble kvalmen bare enda værre....jupp, har vært små kvalm siden i går :( Jeg kunne ikke fått på meg klærne fort nok i morges for å få meg mat, for å stagge kvalmen :P Jupp, så nå er det fremdeles bare å vente i spenning...Puhhhh...gubben bare ler han...hehehe...

 

Bomsa, denne pp'n sitter gullet hos deg også!!!!! Hadde vært knakende kjekt om vi fikk fulgt hverandre denne gangen også!!!!!!

 

Ha en super dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, bare innom og oppdaterer IKM lista jeg... Tanta kom for fullt paa lordag saa da kunne jeg ikke bidra til aa eliminere IKM delen denne gangen heller gitt.. Graat mine birte taarer av skuffelse, er redd for at det aldri kommer til aa funke dette her. Og naa er jeg stygt redd for at neste pp er ute, mannen er ute og reiser akkurat rundt naar jeg forventer EL,, Haaper, haaper den kanskje kan komem litt tidlig denne pp saa vi rekker det. Men tviler.

 

tussemor, hoeres ut som en koselig farsdag dere hadde! Og masse symptomer :) Hehe, skal jeg si at jeg haaper du er gravid eller ikke tro ;) Litt usikker paa hva du vil hoere ;)

 

Ha en fin og fruktbar uke alle sammen..

 

FORVENTET IKM:

 

- så gla': Har lagt prosjektet på hylla for en stund :(( (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Suksessterta (Glue Stick): IKM ca 10 desember (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

- Tussemor5, ikm ca 25 november (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Vizzy, 33 år, IKM 6 november( samboer,ingen barn)8pp

- Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 30 november (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper å lykkes snart :)

- Litenspire** ikm ca 5.nov. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07

- Dotten ikm 26. okt. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-Bomsa ikm 9. des (samboer, sønn på 1,5år, bor i Oslo) 6pp

 

 

GRAVIDE:

 

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis, Termin 050511!!! (34 år, gift, jente 06, bor i Hønefoss)

- Night 78 - Termin 040511 (gift, 32 år, en gutt 2 år, Rogaland)

- Anki, termin 11.juni -11 (38år, to gutter 7 og 11, Møre og Romsdal)

- Bringebærmamma 1SA 1MA - termin 15.06.11 (har to gutter)

- Giina 35 år fra Oslo - termin 15.06.11 samboer, 1 gutt på 1 1/2 år,

-Lillemy75, Termin 210711. (Nordland, samboer, 2 barn 9+14 år)

 

 

HAR FØDT:

 

- Maddemor; 1 gutt 2007 fikk en prinsesse 24. aug. 2010:)))

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-)) 2009

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Mortine( en gutt)

- Bumblebie (fått gutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, bare innom og oppdaterer IKM lista jeg... Tanta kom for fullt paa lordag saa da kunne jeg ikke bidra til aa eliminere IKM delen denne gangen heller gitt.. Graat mine birte taarer av skuffelse, er redd for at det aldri kommer til aa funke dette her. Og naa er jeg stygt redd for at neste pp er ute, mannen er ute og reiser akkurat rundt naar jeg forventer EL,, Haaper, haaper den kanskje kan komem litt tidlig denne pp saa vi rekker det. Men tviler.

 

tussemor, hoeres ut som en koselig farsdag dere hadde! Og masse symptomer :) Hehe, skal jeg si at jeg haaper du er gravid eller ikke tro ;) Litt usikker paa hva du vil hoere ;)

 

Ha en fin og fruktbar uke alle sammen..

 

FORVENTET IKM:

 

- så gla': Har lagt prosjektet på hylla for en stund :(( (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Suksessterta (Glue Stick): IKM ca 10 desember (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

- Tussemor5, ikm ca 25 november (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Vizzy, 33 år, IKM 6 november( samboer,ingen barn)8pp

- Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 30 november (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper å lykkes snart :)

- Litenspire** ikm ca 5.nov. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07

- Dotten ikm 26. okt. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-Bomsa ikm 9. des (samboer, sønn på 1,5år, bor i Oslo) 6pp

 

 

GRAVIDE:

 

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis, Termin 050511!!! (34 år, gift, jente 06, bor i Hønefoss)

- Night 78 - Termin 040511 (gift, 32 år, en gutt 2 år, Rogaland)

- Anki, termin 11.juni -11 (38år, to gutter 7 og 11, Møre og Romsdal)

- Bringebærmamma 1SA 1MA - termin 15.06.11 (har to gutter)

- Giina 35 år fra Oslo - termin 15.06.11 samboer, 1 gutt på 1 1/2 år,

-Lillemy75, Termin 210711. (Nordland, samboer, 2 barn 9+14 år)

 

 

HAR FØDT:

 

- Maddemor; 1 gutt 2007 fikk en prinsesse 24. aug. 2010:)))

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-)) 2009

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Mortine( en gutt)

- Bumblebie (fått gutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer såååå mye til deg Lillemy - trodde jeg hadde gratulert deg her inne jeg, tydeligvis ikke, men det var kanskje på en annen tråd, men uansett, grattis, endelig fikk du til din etterlengtede lille spire :)))

 

Tussemor: Jeg er imponert over dine kokkekunster, for en flott helaften du gjorde istand!! Flink pike, hehe :)))

 

Suksessterta og dere andre som sliter med å bli gravid, mitt aller beste tips til dere;

1) DRIT i alle forhåndsregler i prøvingen, prøv å slappe av, drikk og spis akkurat det du vil!!!

2) Prøv å glem hvilken syklusdag du er på (vet det ikke er lett!), ignorer og glem EL dagen!!!

3) Ikke ha sex for ofte!!

4) Tren og hold deg i form!!

5) Ta vare på deg selv - det er ingen andre som gjør det!! Så gjør noe som er lystbetont, enten det er å dra til frisøren, shoppe litt eller rett og slett legge seg ned og sove litt :)

 

JEG...

-hadde begynt å trene (var på min 9 uke med trening 3 ganger i uka)

-tenkte minst på prøvingen (drakk alkohol, spiste spekemat osv)

-tenkte minst på sex (hadde oss bare 2-3 ganger den syklusen!)

-tenkte minst på baby (hadde jo ferie!!! Tvang meg til å tenke på andre ting)

-OG DA SATT DEN!!!! Den pp vi tenkte minst på det, hadde minst sex og jeg var sikker på at den måneden var kjørt, MEN... for ett mirakel!!! En liten spire tok plass allikevel, den måneden jeg ga f... i alt og virkelig mente det!!! Tror kroppen slappet av... ;)

 

Lett for meg å si, men slapp av, ikke stress, tenk på andre ting, få deg en annen hobby enn å sitte her å bimme (sorry folks, ikke for å ta fra hverandre gleden det er å være her inne og skravle om alt som har med EL/prøving/testing osv, for hadde det ikke vært for dere fantastiske jenter og den støtten jeg har opplevd av å være her inne, så hadde jeg ikke vært den jeg er i dag, MEN.... det er realiteten altså!)

Bare ett tips fra min side!!! Det tok meg langt over 2 år å skjønne dette, ønsker dere alle sammen lykke, lykke til!!!!

 

Jeg følger med dere, selv om jeg ikke er så fryktelig aktiv lenger med å skrive, men har bare måttet prøve å distansere meg litt - var nok litt for intenst opptatt her inne hver dag og flere ganger om dagen, så tror det stresset meg mer enn jeg ante selv!!

 

Stoooooor klem med ønske om en strålende flott uke til dere alle sammen :)))

 

PS. Er kjempeglad i dere altså jenter, stå på, jeg er heeeeelt sikker på at en eller annen gang klaffer det for dere som ikke er gravide ennå!!! Masse lykke til :)))))

Og forresten, så har jeg endelig kommet meg til 16+0 i morgen og UL på torsdag som var viste en sprell, levende baby på 10 cm fra hode til rumpe, for en flott opplevelse!! Skal til ordinær UL om ca 14 dager - så gleeeeeeder meg til det!!! Håper vi får vite om det er en gutt eller jente som skjuler seg i magen min, hehe :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og lille snuppis: Koselig å høre fra deg!!!! Ang kokkeleringen, den ble ikke bra :P jeg som vanligvis er ganske god på kjøkkenet. Så nå føler jeg at jeg må gjøre det godt igjen...blæhhhhh...

 

Suksessterta: Hehehehe...godt poeng du, jeg vet ikke en gang selv hva jeg vil, men er jeg gravid, så er jeg gravid og skal glede meg voldsomt!!!! I såfall har Meg og lille snuppis ett godt poeng, drit i hele greia, kos deg med vin og alt som godt er, tenk på deg selv og hva som skal til for at DU har det bra, ha sex når du føler for det (jeg føler stort sett kun for det rundt EL tider:P) Som du kanskje har oppdaget, stresser jeg ikke så voldsomt med å bli gravid, men nå har jo jeg tidligere fått dem på bestilling (ca), så håper at bestillingen er booket nå med tvillinger...Akkurat nå føles det ut som tanta har tenkt å komme hvert øyeblikk, holder på å dø av smerter og ubehag både i korsryggen og symfysen (rundt livmora), så jeg er spent!!!!!!!! Vi håper at det som er riktig skjer. Det viktigste for meg er at jeg og gubben faktisk har hatt sex uten plikt følelse og det kan jeg ikke huske sist....Så om resultatet blir nytt/nye familiemedlemmer er det greit for meg - da skal jeg gladelig gå 40 uker å grue meg til fødsel...kniiiiis

Lykke til denne ppen, plutselig sitter spira bom fast!!!!!

 

Go klem fra tussehuet her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, håper det går bra mrspoo......Lykke til.

 

Jepp, tussemor hadde vært artig med en spire nå.

Kjenner at det hadde vært en fin julegave til meg å være gravid i jula.

Jeg var hos min bror på mandag og snusa på nybabyen, helledussan så deilig!!!!

Å da var plutselig min lille keiser ikke så liten lengre...:-)

Gleder meg allerede til neste gang vi skal å kose med den nyeste tanteungen min...han er forresten nr 6 i rekken av søskenbarn fra meg og mine søsken....spredt på nesten 17 år da...:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei !! er ny her inne mn må innrømme æ har lest på dere et par ukers tid og nå håper jg at jg kan få være md i ''klubben'' synes dere har en herlig tone her inne. Jeg for min del er 34 og bor i nord og har en herlig gutt på 2 som vi så veldig gjerne vil gi søsken. Er nå i første prøveperiode og er 2 uke for sen t tr og har sekkert en milllion ''tegn'', tatt en test som viste ugyldig da d kom en dråpe i vinduet....grrrr. Ikke turt å ta flere.....skuffelsen blir bare så StOr, om den er neg. !!!! Er jo tidlig enda !!! Sist slet vi og og gikk på Provera for å få klaff så når jg ska t gyn neste fredag så blir d vel å bgynne igjen..... litt kjipt md hormon svingene de gir :0/ mn kjære om d er d som ska til så får jeg vel heller telle til 30 før jg sier noe...hehe !!! Lykke til alle dere, håper vi alle kan få feire jul md liten ''hemmelighet'' i magen !!! :0))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen gry*a! Haaper du vil trives her paa traaden og lykke til med proevingen :)

 

Hei Meg og lille Snuppis! Koselig aa hoere fra deg og jeg haaper den stygge kvalmen din gaar helt over snart. Spennende aa folge med deg, og jeg er saa GLAD for at du/dere endelig lykkes :) Takk for raad, jeg er jo egentlig enig i det du sier, men tror ikke jeg klarer helt aa slappe av. Foeler hvertfall jeg maa teste for EL siden jeg har saa ustabil syklus og vil vaere sikre paa at vi treffer... Det maa vel vaere vaar tur snart naa?? :)

 

mrspoo: uffda, haaper det er en kortvarig krise og at alt ordner seg...

 

CD 6 her i dag, saa ikke noe saerlig aa rapportere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mrspoo: Det er alltid tøft å gå gjennom en samlivskrise. Forholdet vårt har og hatt noen smeller men vi har til slutt kommet i gjennom det.

 

Vi valgte å gå til parsamtaler. Det kan anbefales på det varmeste!! Det kan for øvring anbefales til alle, ikke bare til de par som sliter. En god parsamtale kan forhindre at konflikter i forholdet kan vokse seg store og uhåndterbare.

 

Ønsker deg uansett masse lykke til. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld damer!!!!!

 

Velkommen Gry*a (søren nå husket jeg ikke nikket ditt helt, arghhhhhh...kommer seg nok etterhvert skal du se) Koselig at det er flere med dialekt fra nord som hiver seg med :) Jeg knoter meg fram på bokmål, men hender seg at det kommer enkelte gloser på vår fagre dialekt ;)

 

Mrspoo: Huff, kjente jeg fikk litt frysniger nå...mulig jeg er litt i samme båt som deg...men vår kræsj har vart ganske lenge og jobbes ganske heftig med, men vi vil dog ha flere barn begge to, med samme partner, så da lar vi det bare stå til :P men vi prøver ikke å få en ny baby for å redde forholdet...Masse lykke til!!!!!!!!!!

 

Her i gården synes jeg det er ett under om grav testen blir negativ...Jeg er kvalm!!!!!!!! Og det synes jeg er alt for tidlig :P Kaffen smaker ikke godt...arghhhhhhhh...hva skal jeg våkne på da? Jeg er trøtt som en furie (men det er jeg stort sett alltid), jeg har vondt i korsryggen og rundt symfyse/livmor området...Puppene mine virker til å vokse noe så instendig...Bhen er værtfall plutselig blitt for små og jeg må små spise hele tiden for å stagge kvalmen, men spiser jeg for mye går det motsatt vei (enda mere kvalm)...Tjohoooooo...ja,ja,ja...det værste er at det forundrer meg overhodet ikke om tanta kommer om ca 1 uke.

 

Nå maser gubben om at jeg må komme meg i strikkinga, så jeg får vel bare gjøre d...sukke (de siste julegavene).

 

Håper alle dere andre har det bra!!!!!!!

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Det har vært slitsomt noen uker, han har slitt med dårlig humør siste måneden og vi har kranglet mye pga det.

På tirsdag fikk jeg vite at han ikke lenger visste om han ville være sammen med meg lenger, så verden falt i grus, var kritisk tirsdag og onsdag, men i går sa han at han ønsker at vi skal få forholdet til å fungere igjen så ordner det seg forhåpentligvis:)

Vi skal også i parterapi til uken, så er spent på hvordan det blir.

Godt å høre at du har god erfaring med nettopp det bringebærmamma, har liksom hørt både og og nesten mer negativt, men tror det kan være nøkkelen for oss, siden vi kommuniserer fryktelig dårlig om dagen så trenger vi hjelp til å få det til.

 

Kommer nok til å titte innom i blant, er jo nysgjerrig på hvordan det går med dere andre så håper jeg at vi også kan starte opp prøvingen igjen om ikke altfor lenge.

 

Høres da ut som du er gravid tussemor ;) krysser fingrene for deg!

 

Ha en fin helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrspoo: Jeg også erfarer at parterapi kan fungere...bare ikke gi opp om første ikke skulle fungere....

 

Isj, kjøpte 2 tester i dag...jeg vet at det strengt tatt er tidlig å teste, men jeg skal på fest i morgen, så hadde håpet på en indikasjon om ikke annet...Ja, å lure meg, kan ikke vente til morgenurinen, så jeg fyrte like godt av en test. Negativ som bare det :( åsså kommer gubben med den herlige kommentaren: "Tror ikke du er gravid jeg, vi har trent for lite"...Kunne ha drept han der og da, for det var jaggu meg ikke han som sprang som f her om dagen for å komme hjem å spy altså...Jeg slapp med skrekken, men guffent var det lell...Skal ta en ny test i morgen tidlig...men hva skal jeg gjøre med tanke på den alkoholen om testen er negativ?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussemor: så utrolig kjipt med negativ test. Men når er iKM egentlig? Kan jo fint hende du testet for tidlig. Husker når jeg var gravid md gutten min testet jeg negativ morgen 17.mai. Så da tok jeg meg en heidundranes fest,,, full rulle fra morgen til kveld. TO dager etter var visst testen positiv...fikk litt dårlig samvittighet da, men trodde virkelig ikke vi hadde lykkes den perioden. Uansett, det gikk bra. Tror det er rett og slett for tidlig til at det kan ta noen skade, så jeg hadde stolt på testen og tatt et par glass med god samvittghet. Men sånn er jeg da :) Ei venninne av meg, som startet å prøve på nr. 2 likt med meg, opplevde det samme som deg. Hu hadde virkelig ALLE symptomer. Til og med metallsmak i munnen fikk hu (symptom som forlengst var glemt og hu mener den ikke kunne vært innbildt). Men hu var faktisk IKKE gravid. Ble det mnd etter istedet og da var det null symptomer... Er det ikke merkelig?

Krysser fingre og tær for at dere har lykkes altså, hadde vært kos å få deg med på 1.trim :)

 

Mrspoo: lykke til i parterapi. Synes det er flott at du har fått med mannen din på det. Jeg forsøkte å få med min på dette for en tid tilbake, men det var håpløst. Han har en rar formening om at en terapeut kun sier ting man kan tenke seg til selv og tar en hel masse betalt for det. Mannfolk!!!!!!!!!!!!! :(

Uansett, LYKKE TIL og håper du kommer tilbake hit for fullt snart.

 

Nå roper gutten "tegne" her, så får hive meg rundt. Ha en finfin helg sålenge og kom med en teste-oppdatering så fort som mulig, tussemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giina: Test oppdatering...Blå negativ til morgenen i dag :P men det skal sies at jeg tror ikm er rund den 25, så jeg vet at det er aaaaaaaaaaaaalt for tidlig.:( I dag fikk jeg tom ned morgen kaffen, men den smakte som ett aldri så lite helvette :P Jeg tror jeg har bestemt meg for å feste - rett og slett, men så er det dette med den dårlige samvittigheta etterpå da :P Uanset (igjen), jeg tror at det værste du kan gjøre i ett svangerskap er å stresse (Jeg har 0 toleranse for alkohol altås etter at positiv test foreligger)...åsså henger det litt i etter juli (da jeg tror jeg hadde en SA) at jeg drakk alkohol hver kveld (men det var ferie da), såååå...men, skit....vi snakker en kveld åsså er det ikke noe selskapeligheter før IKM og en ny test foreligger :P

 

Å du, ang parterapi...på familievernkontoret får du det heeeeeeeeelt gratis, bare så steikende lang tid å vente....PS Skal til Oslo fra mandag - onsdag ;)

 

Ha ei go helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo ladyes !! Jau,jau så var d negativ test på oss å og tr e 10 dager for sen og ser ikke ut til å vil kom heller.....mn d e jo bare så typisk, skal antagelig kom t neste helg når æ ska t gyn så ho ikje får tatt undersøkelsn....at d ska no vær så forb.. vansklig !!!! Trudd kanskje æ kunn slepp hormon kur dnne gongn mn,mn !!!! Ja,ja nok syt.... Håper d ordna seg i ''fonerholdene''(?) sorry pc og mæ = nix :/ meint og si: forholdene dokkers, litt erfaring der ja, ha ikke æ blitt gravid sist så ha vi ikke vært gift enda !!!!! Klart litt ''små storma'' ha vi jo hadd men prøva å lær han å prat ut og mg sjøl å la ting ''pasere'' og telle til 30. Håpa d høres fornuftig ut, d funka i hvertfall 70% a tia !!! Ellers så ska æ bgynn md julevasking no i dag, dvs stuevegger selvf ikke gulv he-he mn d forstod dokk vel ;) Ha en kjempe fin helg og kos dokk !!!! Klæm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Da maa jeg dytte oss opp igjen, vi er langt nede paa side 2 jo, det gaar ikke! ;)

 

Haaper det ordner seg mrspoo! Bra mannen din er med paa parterapi, jeg har stor tro paa det. Noen ganger trenger man bare litt hjelp til aa kommunisere bedre...

 

tussemor, not nytt? Har du testa igjen? Naermer seg vel IKM datoen din naa? og gry*a - haaper syklusen retter seg hos deg og snart!

 

I dag er jeg paa CD 10 og fikk hoey paa CB monitoren. Juhu, da faar vi hvertfall lagt inn NOEN aksjer innen det fruktbare vinduet.. Mannen reiser i morgen og blir borte i noen uker. Ikke optimal timing akkurat, men faar bare haape det er noen seige svoemmere der inne og at EL kommer en av de naermeste dagene..

 

Ha en god uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Klarer jo ikke holde meg helt unna her inne ;)

Ting ser betraktelig bedre ut, ser ut som den verste stormen har lagt seg, er nok å jobbe med for all del, men nå klarer vi å snakke uten å krangle hele tiden.

Ser faktisk fram til parterapien på onsdag, skal bli godt å få løsnet på flokene.

Så snart vi er på rett kjøl igjen så starter vi opp prøvingen igjen så er bare å krysse fingrene for at det går raskt :)

 

Skal krysse fingrene for at han har seige svømmere suksessterta, er på tide at det blir klaff :)

 

Og tussemor du får holde oss oppdatert på testingen.

 

Samme med dere andre, ingen nevnt ingen glemt *kremt* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...