Gå til innhold

NY TRÅD IGJEN: ***OSS OVER 30***


*anki *

Anbefalte innlegg

Da var det tid for ny tråd igjen! Den siste var på 298 innlegg. Kopierte de to siste. Derav Dotten sitt innlegg. Hun oppsummerer oss alle:-) Fantastisk! Så bare les deg nedover...!

 

Lager meg et nytt innlegg lenger ned, så jeg får hentet ikm-lista vår også:-) Viktig å ha med den på ny tråd:-)

 

 

********************************************************************************

"KOPIERT fra sist tråd!

 

Hei!

 

Jeg får vel stikke en liten tur innom tråden vår jeg også :) Har smuglest litt i sommerferien, men ikke tatt meg tid til de store innleggene! Men nå som jeg er tilbake på jobb (kremt) tar jeg meg tiden til å sitte å skrive litt her mellom jobbetingene, så jeg blir vel ferdig før jeg går hjem i dag og får postet dette innlegget :)

 

Det skjer så lite i min verden for tiden. I ca de siste 6 ukene har jeg omtrent bare stått på hodet i hagen og ikke gjort så mye annet spennende. Men fy søren så fin hagen har blitt :) Stolt ja! Vi jobbet jo hver ettermiddag/kveld i ukesvis før ferien, og nå i ferien har vi jobbet som gale da også. Skulle egentlig male hus, men siden været har vært så elendig, har vi ikke fått gjort det. Den/de få soldagene vi har hatt, har enten blitt brukt til å slappe litt av i sola, en tur til Tusenfryd og/eller noen dager på Lillehammer og et besøk på Lilleputthammer. Stakkars snuppa har hatt en forferdelig kjedelig 3 ukers ferie. Mye "alene" mens vi har drevet på i hagen. Ting har tatt sånn tid p.g.a. regn og da blir alt så vått og tungt. Ikke lett å planere og rydde jord og stein når alt er vått og veier et tonn!!! Har lagt ferdigplen nå, slik at vi slipper å vente til neste århundre på at gresset skal bli fint. Vi har også fått fjernet masse trær og busker hos naboen og kjørt det bort, slik at vi endelig får ettermiddag og kveldssol i hele hagen og på verandaen :) Bare sola kommer nå så vi får "prøvd" ut hagen.

Men til neste år, DA skal vi utenlands og snuppa skal virkelig få en herlig ferie. Har tenkt på Sabeltann/dyreparken (bo på hotellet i dyreparken), kanskje en tur til Danmark å leie hus. Besøke Legoland, Badeland osv. Var i Legoland da snuppa var ca 22 mnd, men da var hun litt liten. Og kanskje det blir en sydentur på meg eller noe utpå hørsten det året også. Alt hva vi rekker. Gleder meg allerede. Føler virkelig at vi ikke har hatt ferie i år. Ikke så ille å jobbe i hagen, men for et møkkavær :(

 

Nei, mye "syting" her.... He, he. Sorry. Håper dere andre har kost dere i sommer. At dere har fått hatt en skikkelig ferie og laget masse babyer. I hvert fall én hver :) He, he. Jeg selv har tatt i bruk CB-fertilitetssmonitoren og hadde positiv EL to dager på rad. Tror det var rundt 21. og 22. juli. (Hadde i hvert fall likt med mrspoo). Men det var ikke noe stor overraskelse fordi jeg vet at jeg har EL rundt dag 15. Kjenner at kjerringkreket er like om hjørnet. Har hatt vondt i magen et par dager nå så hun har enda ikke skjønt hvor uvelkommen hun egentlig er :)

 

Meeeen, jeg har i hvert fall en ting å glede meg stort til og det er Kreta-turen i slutten av måneden. Blir husmorferie med ei venninne. Gleder meg masse. Kanskje jeg får hele 6-7 dager med sammenhengende soooool og varme :) Steke den halvbleke kroppen litt. Bedre med brunt fett enn blekt :) He, he. Må vel jukse med et par soltimer i forkant slik at jeg ikke er helt engelsk før jeg drar :)

 

Meg og lille snuppis: Skrev inn på den andre tråden din også, men kan jo skrive et par ord her også. Tenker masse på deg og er så lei meg på dine vegne. Jeg tror og VET at du snart lykkes igjen, i "verste fall" med hjelp etter utredninger/IVF osv. Masse lykke lykke til og en stooooor klem fra meg :)

 

mrspoo: Jeg tror sannelig at vi hadde postitiv EL likt denne pp'en jeg. Du har vel IKM i morgen eller noe? Kommer jo ann på hvor lange sykluser du har selvsagt. Jeg har vel IKM i morgen tror jeg sånn cirka. Vi får håpe dere lykkes på egenhånd selv om du er litt nede i kjelleren (eller var det etter forrige tantebesøk). Ikke gi opp helt enda, men dere kan jo selvsagt "snuse" litt på en liten utredning eller noe da :)

Hvordan gikk det med pusejenta de forresten?? Håper du fikk henne med hjem og at hun igjen er frisk og rask :) Man vil jo ikke at de heller skal bli syke. Som snuppa sier så vil hun ikke at Tom skal dø (den eldste og snilleste katten vår). Jeg sier som sant er at én dag så dør Tom også, men forhåpentligvis ikke på leeeenge. Han er 9 år.

Ellers lykke til denne pp-en :) Håper dere har fått et positivt svar ang. testen din mann leverte :)

 

tussemor5: He, he. Ler enda jeg av du og mannen din. Selv hvor sint du kan bli på han, så er du nok også veeeeldig glad i ham og omvendt..... he, he. Ellers ville du vel ikke vært en babylagemaskin for tredje gang :)

Bra huset er ferdig da. Av erfaring vet jeg det går mye tid å få hagen ferdig også, i hvert fall om dere ikke fikser det meste med en graver osv. Meeen, neste sommer har du nok en fin hage dere kan kose dere i :) Æsj at tantekreket kom, men blir du like lett gravid denne gangen som med de to forrige, skal du se at spiren sitter nå like over ferien :) Men husk at forplantingsorganene dere må møtes for å få det til :))))))

Ang. det å skrive bok. Hvorfor ikke?? Du får ta det på stille nattevakter. Ellers er det vel liten tid å få for seg selv med frustrerte gubber og aktive gutter i hus :)

Håper ellers labben din (foten) er bra igjen og at dere kom dere avgårde til Hunderfossen. Jeg pleier å anbefale Lilleputthammer jeg da som ligger et steinkast unna (på andre siden av elven). Myyyye bedre for barn under 6-7 år. Der kan de nemlig gjøre ALT så lenge de er over 90 cm. Ingen høydegrenser ellers! Og det som også er topp er at det er passe med folk, omtrent ikke køer og du kan kjøre samme tingen mange tusen ganger om du rekker :) OG skulle det regne mye er det et Lekeland (innendørs) i nabobygget som er et mini Hoppeloppeland. Egen inngangspris der da, men man kan kjøpe kombinasjonsbillett til begge steder (Lekeland og Lilleputthammer som kan benyttes hver sin dag).

 

Glue stick: Æsj og atter æsj at det ikke gikk med AIHen da. Men vi får håpe dere ev. prøver igjen eller ev. IVF. Klaffe skal det :) Håper også at mannen din ikke "lukker seg helt", men er der for deg og det samme at du er der for han. Dette er jo en ting man gjør sammen, uansett om man må ha litt hjelp eller ei :) Lykke til! OG jeg håper det fine egget ditt "bytter side mot all forhåpning" og at det kommer ned din høyre eggleder :) Det hadde vært topp det. Selv om dere ikke satser på AIH denne pp'en :)

 

bomsa: Dere er vel snart ferdige med Tyrkia-turen nå?? Regner med at det ble litt babylaging der også :) Vil tro dere har kost dere masse :) Hele 4 uker med sydentur med familien er ikke å forakte, men uten noen av dem hadde nok blitt litt for lenge. Når man har så godt tid trenger man ikke å stresse med å bli brun for å si det sånn, men heller ta det pent og rolig og unngå å bli brent. Kan tenke meg keiseren har storkost seg på lik linje med mamma og pappa :) PS: Var samboeren din fra Tyrkia?? Husker ikke jeg nå, bare at han ikke var "herfra" he, he.

 

Bumblebie: Har dere kommet på plass i nyhuset? Blir nok en spennende tid for alle, men de små finner seg nok venner mye raskere enn de store :) He, he. Unger er greie sånn. Minstemann må kanskje vente litt før han kan "gå" ut å lete etter venner, men snuppa di får vel mange i barnehagen og kanskje nabolaget etterhvert. Ønsker dere lykke til uansett :) Og god bedring til lillemann.

 

har4barn: Har dere hatt turen sørover da? Håper i så fall at dere hadde en fin tur. Ikke det at været her har vært så mye å skryte av, men har dere vært lenger sør enn Oslo har dere kanskje sett sola myye mer enn oss :) Så du trenger ikke vær så veldig misunnelig på oss søringan :) Været er oppskrytt :) OG ikke minst gratulerer så masse med spiren til deg. Tror ikke jeg har skrevet det før. Såååå koselig. Din heldiggris. OG du skal jo selvfølgelig ikke ha dårlig samvittighet for at det klaffer rask for deg din tulling :) Det er ingen som kan styre dette selv.... He, he. Masse lykke til med nr. 5 :)

 

Litenspire: Er litt usikker på om jeg har fått gratulert deg også med spiren :) Men i så fall gratulerer såååå masse. Så deilig. Og når man minst venter det :) He, he. Litt GT, vin og annet snadder går helt sikkert veldig bra. Mange barn som blir lagd "i fylla". Jeg selv var jo gravid uten å vite det (før IKM) for snart 5 år siden, men det var jul og selvfølgelig var jeg ute i romjula. Men tok ikke en dråpe etter at tanta ikke kom i begynnelsen av januar og jeg fant ut av jeg var gravid. Snuppa er helt i orden hun så vidt jeg vet....:)

 

bringebærmamma: Du har vel fortsatt ferie du nå. Håper dere får kost dere masse, lagt inn en haug med askjer og ikke minst at disse "tullete" syklusene dine ordner seg. Prøv og ikke stresse med EL tester og hele pakka i ferien (som om dét er lett), men heller bare kooooose dere og glemme at dere skal lage baby :) Lykke til og fortsatt god ferie :)

 

Eva76: Har ikke hørt fra deg på lenge!! Håper alt går bra med deg :)

 

Så glad': Du er/har kanskje ferie du også?? Håper dere koser dere masse, selv om dere er litt avvente med babylagingen for tiden. Dere får sette i gang igjen til høsten når kulda setter inn og man trenger å varme seg litt ekstra under dyna :) Fnis. Fikk dere tatt turen til Frankrike og sett avsluningen på Touren?? Så flott å lese at du og samboeren har det så utrolig fint sammen, selv om dere heller ikke lykkes i babylagingen. Det er godt det ikke "ødelgegger" for dere. Og som du skriver så begynner du jo ikke på prevensjon, så skjer det så er det jo ingen ting som er bedre enn at du får en liten spire helt overraskende :) Dere har jo ev. IVF da om dere "orker". Klem!!

 

Maddemor: NÅ er det vel ikke lenge igjen til lille knøtt ser dagens lys :) Håper dere hadde kos med masse familiebesøk og at du fikk masse hjelp mens de var der. Kjedelig med bekkenløsningen da :( Men nå er vel fysio/lege/jordmor på plass igjen snart slik at du får nødvendig behandling :) Masse lykke til mot og under fødsel og også etterpå da :)

 

anki: Heier fortsatt masse på deg. Du også har vel tatt en liten pause nå. I hvert fall ingen stor innsats, men ønsker dere så uendelig masse lykke til og håper så hjertelig at dere lykkes en siste gang :) Klem! Og tusen takk for lykkeønskninger :) Og lykke til til dere også med en liten valp i hus om ikke lenge :)

 

Tirilgirl: Håper alt går bra med deg og at du nyter og koser deg med din voksende mage :) Spes. nå som du vet at alt er bra der inne :)

Ang. tipset om en ny browser for å klare og holde oversikten over alle innleggende når man skal svare. Jeg bruker Firefox selv og vet at også i Exploreren kan du åpne flere "tab'er"/foldere, og vips da kan du ha en åpen for å skrive/svare og en for å lese igjennom alle innleggene (bare "å hoppe" mellom, så slipper man å huske/skrive ned alt :) Et nyttig tips :)

 

Giina: Velkommen tilbake på tråden vår :) Vi får håpe du slipper "å henge" her inne for lenge før det klaffer :) Masse lykke til!!!

 

Vizzy: Velkommen hit. Hvordan gikk det ved ikm?? Kom tantekreket eller ei? Masse lykke til :) Og når man har blitt prøver så kan man psyke på seg en haug med symptomer. Det er helt normalt... he, he. Får håpe det er reelle symptomer for din del da :)

 

D&G: Nå er det ikke lenge igjen til dere får treffe på lille prinsesse heller :) Bare i overkant av 6 uker eller så? Masse lykke til :)))

 

ck76: Husker deg jeg :) Og gratulerer såååååå masse ei lita prinsesse :) Og så supert at du hadde en fin fødselsopplevelse :) Masse lykke til med lille :)

 

klarernestenikkeåvente: Velkommen inn på tråden vår du også :) Masse lykke til under babylagingen :)) Har tanta kommet?? Vil tro dere hadde en fantastisk reise i Afrika ja. Høres så spennende og opplevelesrikt ut!!!

 

BarniHodet: Skjønner deg godt jeg at du gjerne vil ha et vårbarn. Det har alltid jeg også drømt om. (Er det selv). Men når jeg ble gravid og det ble et høstbarn så har jeg ikke tenkt over det i det hele tatt. Men nå som vi har vært prøvere så lenge spiller det i hvert fall ingen rolle. Men jeg ønsker meg ikke et desemberbarn da. Men heller det enn ingen så klart :) Selv om det ikke klaffer for dere med prøving nå på flere måneder, så får dere gi en ekstra innsats til høsten, så vips så sitter spiren :))) Lykke til og ikke minst god tur hjem til Norge :)

 

Night 78: Huff det hørtes skikkelig skummelt ut den opplevelsen din! Fysj og æsj. Var nok like greit at du ikke testet i forkant i tilfellet ev. en kjemisk graviditet eller noe. Men ønsker dere masse lykke til i august. Da sittern får vi håpe :)

 

Ja, ja. Fikk da trøkket ut av meg en haug i dag også, men sånn går det når man bare er innom maks én gang i måneden og dere skriver jo så vanvittig mye på den tiden som jeg bare mååå kommentere :) Håper alt er bra med alle, så dukker jeg vel plutselig opp her igjen en vakker dag :)

 

Stor klem til alle!!

Dotten

 

 

********************************************************************************

Hei igjen jenter

Stikker en liten tur innom for å si hei. Har ferie i disse dager så jeg har ikke fått vært her så mye de siste ukene. Siste status i disse dager er at El testen i går var posetiv, men ikke i dag. pleier testene å være posetive i kun 1 dag? Har lagt inn aksjer hver dag siden søndag kveld. Var på ferietur med svigerfamilien i dagene før så det ble litt vanskelig å få prioritert kosestunder. Får håpe at vi ikke har vært for sent ute denne måneden. Ventet IKM er tirsdag 17 august. Må si at syklusen min har blitt vanvittig stabil på 26 dager etter jeg begynte med folaten.

 

Var veldig trist å lese om deg Meg og lille snuppis. Håper det ordner seg for deg snart.

 

Klem fra Vizzy

 

*********************************************************************************

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

FORVENTET IKM:

 

Glue Stick: IKM 15 juli (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... pergo og AIH denne pp)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM rundt 25 juli

- Mrspoo 34år, IKM ca 3 juli (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Dotten ikm 7. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-bomsa ikm 1. aug (sambo, 34år 1barn) 2pp

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 22. juli - nå er det 1 år siden vi begynte prøvinga (35 år, prøver på nr. 3)

- Anki, 38 år, ikm 02.aug (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Giina, 35 år, ikm 30.juli (samboer, 1 gutt på 1 1/2 år)

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Litenspire** Termin 9.mars, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)Hurra!

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

 

 

Jepp! Da har lista vår kommet med også:-)

 

Ikke så mye nytt fra denne kanten. Går og venter på tantebesøk. Testet negativt igår dessverre, så da e det bare å vente på besøk. Men men, får prøve igjen neste mnd.

 

Dette er uken jeg hadde termin med lisje pia mi. 5 august. Rart å tenke på, og litt trist. Men det går veldig bra sånn egentlig. Skal hente lille hunden min den 14. august. Da får jeg en baby i hus likevel. Gleder meg veldig til det. Blir nok stor forandring i hjemmet da tenker jeg...:-)

 

Blir sikkert mer aktivitet her på tråden no når sommerferien er på hell:-) Har ikke vært så aktiv selv i sommer. Men skal prøve å komme sterkere tilbake:-)

 

Ha en fin kveld - selv gleder jeg meg masssssse til Greys i kveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen =)

Jeg er 34 år. Har ikke orket å lese alt i det forige innlegget, var så langt, men nå kan jeg kanskje klare å holde meg oppdatert :o)

Hadde ikm på søndag, neg test i går. Får bare se hvordan det ender...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

FORVENTET IKM:

 

Glue Stick: IKM 15 juli (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... pergo og AIH denne pp)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 2 SA, (34 år, gift, jente 4 år, prøver på nr 2, bor i Hønefoss. IKM rundt 26 aug

- Mrspoo 34år, IKM ca 3 juli (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Dotten ikm 7. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-bomsa ikm 1. aug (sambo, 34år 1barn) 2pp

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 22. juli - nå er det 1 år siden vi begynte prøvinga (35 år, prøver på nr. 3)

- Anki, 38 år, ikm 02.aug (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Giina, 35 år, ikm 30.juli (samboer, 1 gutt på 1 1/2 år)

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Litenspire** Termin 9.mars, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)Hurra!

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Petrine :) Virker som det er litt stille på tråden om dagen, men her dukker folk plutselig opp igjen. Masse lykke til i jakten på en liten spire :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, kanskje jeg kan melde meg inn her nå som dere har "startet tråden" på nytt:-)) Har hengt her inne ca 8 pp og har fulgt med dere i denne tråden en stund:-)

 

Litt om meg selv; 75-modell, fra nordland og har 2 barn fra før, ei på 9 og en på snart 14:-) Har laaange mellomrom mellom mine barn ja. Var vel egentlig ferdig med baby making, derfor har det gått ekstra lang tid siden sist, meeeen så var vi visst ikke helt ferdig likevel:-))

Lengter sååå etter en liten snusk som vil bli en skikkelig "attpåklatt"

Er i 8 pp nå og har IKM den 16 August:-)

Masse lykke til til dere alle:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter:)

Ja nå er sommeren på hell og aktiviteten her inne stiger skjønner jeg:)

Har ikke fått vært så mye inne her selv i sommer pga 3 uker sammenhengende med besøk... phuh! Det tar på en høygravid kropp med barn hjemme fra barnehagen alle ukene og mannen konstant på jobb, men det har gått utrolig bra likevel altså:)

Gutten vår har kost seg glugg i hjel med stappfullt hus og masse oppmerksomhet:)

Ble en dag i dyreparken på oss også. Det var jo veldig stas da! Men kjente det godt på kroppen i dagene etterpå, men pytt:)

Nå har jeg 4 uker igjen til termin og så vidt jeg vet er jeg nestemann ute:) CK76 fikk jo nurket sitt for en stund siden:)

Jeg har begynt å forberede meg med å få på plass alt av klær til babyen, kjøpt inn ammeinnlegg og utstyr som trengs og begynner så smått å bli klar. Men er IKKE klar i kropp og sinn ennå! Sambo har MYE jobbing tom 15. august, og det må ikke bli noe fødsel før etter det i alle fall! Trenger å hvile litt begge to før babyen kommer og føler at hverdagen må komme litt i gang igjen først.

Ellers er jeg ofte på kontroll hos JM, fastlege og sykehuset. Fastlegen nekter å slippe meg, men nå kjenner jeg at det blir for mye rett og slett, så jeg sa bare ja og ha sist jeg var der g så ringer jeg bare ov avbestiller timen neste uke. Skal på sykehuset på vekstestimering igjen på mandag, JM på tirsdag og egentlig fastlege på onsdag. Er jo slett ikke nødvendig! Babyen vår er forøvrig estimert til å ligge 14% over gjennomsnittet da. Det er jo helt UTROLIG med tanke på at jeg har delt livmor og at det liksom skal være dårlig plass der inne! Men det er jo fint at den er tykk og god:)

Ellers kooooser jeg meg med magen til det fulle! Nyyyyyyter hvert eneste spark og det er bare så deilig når jeg kan klype fast i en fot i siden på magen og sånn:) Det er virkelig et mirakel!

I går var jeg på gravidfotografering da. Det var litt rart å stå der naken i over en time, men også veldig gøy. For hun fotografen var jo helt ekstatisk over hvor fantastisk fin mage jeg har og lurte på om jeg kunne være intr i å la henne stille ut noen bilder av meg på føden oppe på sykehuset her.... eeehhhh... vet ikke helt om akkurat det, men får se når bildene er klare. Så lenge det ikke kan sees at det er MEG, men bare en gravid kropp så er det vel greit. Hvis det ble aktuelt så skulle jeg i så fall få et eksemplar gratis selv også så klart:)

Uasett; holt på å knipse bilder i over 2 timer tilsammen i går og jeg gleeeeeeder meg til å se resultatene om et par uker!!!!

Jeg og sambo fant ut at jeg nesten måtte ta gravidbilder nå siden dette sikkert er siste gang jeg går gravid. Vi har vel kommmet frem til at vi er helt ferdige med aktiv prøving, men skjer det så skjer det:) Orker ikke å gå gjennom nok en runde med skuffelser slik vi hadde før denne etterlengtede babyen og ikke minst før gutten vår også!

3 år har vi levd i frustrasjon tilsammen for å få babyene våre og nå skal vi heller bare nyte å endelig være en komplett familie på 4 og leve livet sammen:)

 

Kjære Dotten; du er bare helt syyyyyyyyyyk på innlegg altså! Fantastisk! Håper i alle fall solen titter frem hos dere snart så dere får nyte alle de timene dere har lagt ned i arbeid i hagen! Høres ut som det har blitt utrolig flott! Misunner deg litt den husmorferien i syden som står for dør da.......Jeg har aldri vært på jentetur på den måten jeg:) Men min tur kommer vel også en gang:)

Kjedelig at tanta er på tur hos deg! Hadde håpet at det kunne bli din tur snart!!!

 

Så min kjære meg og lille snuppis; hva var det jeg leste her??????? Huff, nå ble jeg utrolig lei meg på dine vegne!!!! Men nå må du vel få full utrdning på hvorfor det stadig går galt vel?

Uansett; nå står vel IVF for dør og jeg håååååper og tror at det vil lykkes for dere i høst. Sender varme gode klemmer din vei!!!!

 

Anki; begynner dere å bli klare igjen ja? Skjønner at det er en trist dag i dag, men du er sterk og dagen vil nok gå bedre enn du tror skal du se. Håper nå virkelig at neste gang vil dere lykkes hele veien ut! Sender varme gode klemmer til deg!

 

Velkommen til alle dere nye her inne forresten:)

 

Ëllers har jeg liten oversikt over alle på tråden vår, så dere får bare unnskylde at jeg ikke kommenterer dere. Skal prøve å være litt mer her inne de neste ukene:)

 

Ja ja, så ble det som vanlig mye om meg og mitt denne gangen også da. Dere får bære over med meg:)

Stooooooooooooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

FORVENTET IKM:

 

Glue Stick: IKM 15 juli (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... pergo og AIH denne pp)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 2 SA, (34 år, gift, jente 4 år, prøver på nr 2, bor i Hønefoss. IKM rundt 26 aug

- Mrspoo 34år, IKM ca 3 juli (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Dotten ikm 7. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-bomsa ikm 1. aug (sambo, 34år 1barn) 2pp

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 22. juli - nå er det 1 år siden vi begynte prøvinga (35 år, prøver på nr. 3)

- Anki, 38 år, ikm 02.aug (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Giina, 35 år, ikm 30.juli (samboer, 1 gutt på 1 1/2 år)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Litenspire** Termin 9.mars, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)Hurra!

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk for gode ord kjære jenter, setter veldig stor pris på det... orker egentlig ikke skrive så veldig mye her inne ennå, men ville bare si at jeg setter stor pris på trøst fra dere!!! Og tusen takk for utrolig fin og hyggelig pm anki - satte veldig stor pris på det ;)

 

Jeg leser tråden vår hver kveld fra mobilen etter at jeg har lagt meg, det er da tårene presser seg frem etter at mann og barn har sovnet... Lider helst i stillheten og alene og da er det veldig godt å ha dere her, lese de de gode ordene fra dere ;)

 

Det går helt greit her, vi er i full gang med mer prøving. Jeg vet jo ikke helt hvordan kroppen kommer til å reagere nå.... kan jo bli mer kluss med syklus sånn som forrige gang, at den blir fryktelig uregelmessig, men kan jo være heldig også å komme sånn noenlunde i rute igjen - håper på sistnevnte, for jeg synes ikke jeg har hatt så mye flaks de to siste årene...

 

Ellers kan jeg jo fortelle at jeg har meldt meg inn i vg`s vektklubb - tenkte å benytte sjansen til å ta av noen kilo. Begynte dagen etter SA`n i forrige uke. Alt kom jo ut på 1 dag, så sånn sett var det jo greit å bli ferdig fort når det først skulle gå galt...

Har trent (gått/løpt) 5 ganger hittil (på 1 uke) og har holdt meg sånn noenlunde til den menyen jeg har fått tilpasset. Har gått ned 700 g og inn 6 cm i livet, kjøpte meg rockering på G-sport med litt tyngde (1,5 kg) i tillegg, så nå rocker jeg meg gul og blå på magen/hofter (fy f.... så vondt det er!) men vondt, skal vondt fordrives, hehe...

 

Så nå har jeg noe annet å tenke på enn bare babylaging hele tiden... Er jo fortsatt optimistisk ;)

 

Kjenner meg sterkere og sterkere for hver dag, så jeg blir vel å være mer her inne igjen nå etterhvert...

 

Ha en superduper flott helg jenter - og velkommen til dere nye ;)

Stoooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg masse lykke til "meg og lille snuppis"!

Så flink du er da =) Godt å få tankene over på litt annet. Bare det kan hjelpe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

FORVENTET IKM:

 

Glue Stick: IKM 15 juli (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... pergo og AIH denne pp)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 2 SA, (34 år, gift, jente 4 år, prøver på nr 2, bor i Hønefoss. IKM rundt 26 aug

- Mrspoo 34år, IKM ca 3 juli (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Dotten ikm 7. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-bomsa ikm 1. aug (sambo, 34år 1barn) 2pp

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 22. juli - nå er det 1 år siden vi begynte prøvinga (35 år, prøver på nr. 3)

- Anki, 38 år, ikm 02.aug (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Giina, 35 år, ikm 30.juli (samboer, 1 gutt på 1 1/2 år)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

- Lillemy, 34 år, ikm 16 aug, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 8pp.

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Litenspire** Termin 9.mars, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)Hurra!

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

FORVENTET IKM:

 

Glue Stick: IKM 15 juli (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... pergo og AIH denne pp)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 2 SA, (34 år, gift, jente 4 år, prøver på nr 2, bor i Hønefoss. IKM rundt 26 aug

- Mrspoo 34år, IKM ca 1 september (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Dotten ikm 7. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-bomsa ikm 1. aug (sambo, 34år 1barn) 2pp

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 22. juli - nå er det 1 år siden vi begynte prøvinga (35 år, prøver på nr. 3)

- Anki, 38 år, ikm 02.aug (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Giina, 35 år, ikm 30.juli (samboer, 1 gutt på 1 1/2 år)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

- Lillemy, 34 år, ikm 16 aug, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 8pp.

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Litenspire** Termin 9.mars, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)Hurra!

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt

 

Ja som vanlig så lurte kroppen meg nok en gang, begynner å bli så vant til det så blir ikke overrasket lenger når TR kommer som hun skal.

Attpåtil kom hun 3 dager før tiden.

 

Men men nå reiser vi på en ukes tur til sydligere strøk om 11 dager så håper det hjelper på :)

Forrige helg koste jeg meg med en fire uker gammel gutt og fikk en forsmak på hva som er i vente og gud som jeg kosa meg, det var himmelsk å tilbringe en hel dag med han :)

 

Barnihodet, jeg har også lyst på vårbarn, ser for meg at det er en ypperlig tid å få barn på, men så lenge jeg bare blir gravid så blir jeg fornøyd :D

 

Tirilgirl hvordan går det med deg? Er spent å høre hvordan det står til med deg og magen, nå som dere vet at alt er i orden må det være godt å være gravid :)

 

Anki, håper det lykkes for dere snart, synes det er umåtelig tøft gjort at dere ikke gir opp :)

 

Glue stick, så synd det ikke gikk nå heller, men regner med dere ikke har gitt opp enda? :) krysser fingrene for at det klaffer på neste forsøk!

 

Dotten, hvordan gikk det med degt? holdt TR seg unna eller var hun like kjip som vanlig? Litt moro at du også har ikm samtidig :) min syklus svinger mellom 28-32, men mest 29-30, denne gangen kom den vel faktisk på dag 27! Katta mi kom seg hel hjem fra legebesøket heldigivs, viste seg at hun mest sansynlig har blitt sparket av en eller annen idiot! Men hun er frisk og rask nå i allefall og det er det aller viktigste :)

Jeg er oppe fra kjelleren igjen, har en ro nå over meg, jeg er så bestemt på at vi må lykkes snart så da gjør vi vel det hehe.

Svømmerne til sambo var i orden, eneste var at utseendet på de var 100% unormale men det mente de ikke skulle ha noen betydning så mannen er stolt som en hane *ler*

 

Meg og lille snuppis, har full forståelse for at det er stille fra deg om dagen, selv om det er litt rart og ikke lese oppdateringer fra deg og de er helt klart savnet, men kan ikke begynne å forstå hvor tungt dette må være for dere:(

Håper dere får klaff igjen snart, og at den klamrer seg fast! Skal krysse fingrene for dere :)

 

Så til slutt vil jeg ønske alle nye velkommen inn hit og håper dere vil trives her like godt som meg :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais!!!!!!!!

 

Bare en kjapp tur innom før jobb for å si at jeg lever!!! Den muligense ikm var i går, men lure meg har jo da glemt å kjøpe tester, såååå nå må jeg sikkert vente til tirsdag...hehehhe...snakk om å lage seg problemer. Kroppen min kommer bare med enkelte symptomer som kan tolkes i alle baner - så....spenningen er til å ta og føle på...hehehe...not.... Dotten, joda jeg er glad i gammern, men gud så sint jeg kan bli ja...I går overrasket han FAKTISK med at han skulle ta med seg begge ungene bort i helgen....og vips da jeg våknet i dag var mann og barn borte...Litt ambivalent på hvor godt jeg liker det, men VET at det er noe av det beste og sunneste han har gjort ever!!!!!!! Skal komme sterkere tilbake senere, men nå skal jeg bruke dagene til å lade opp før barnehage tilvenning, besøk og gubbens oppladning til birken (40 års gaven fra meg og ungene...knis)

 

Ha ei strålende helg damer!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, kan jeg henge meg på her?

 

Litt om meg - fyllte 30 i mars. Har ei lita frøken som fyller 1 år 10.09. Utdannet sykepleier og begynner i ny jobb om 2 uker. Veslefrøkna har begynt i barnehagen, og pappan skal være hjemme i perm i 10 uker fra 01.09. Veslefrøkna satt på første "forsøk" etter å ha slutta på pilla i 5 mnd mens jeg venta på at samboeren skulle bli klar. Nå er han fryktelig klar for mange fler (han kalte Veslefrøkna for "storesøster" allerede på klinikken), så nå har vi satt igang med prøving på nr2. Bruker el-tester og har denne pp begynt å tempe. Har litt lange sykluser (ca 40 dager) så er jo litt tid mellom hver el...

 

Det var litt om meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle jenter :)

Her kommer ett lite livstegn fra meg også...

 

Velkommen skal du være Veslefrøkna09 + 2pp ;)

Får håpe at du får ett fint, men kort opphold her inne da, tenk å bli gravid på første forsøk da - ja, det er noen som har det, hehe, skulle gjerne ha vært i dine sko der altså, hihi ;)

 

Ja, da er jeg tilbake for fullt etter siste SA... Ser ut til at kroppen er i gjenge igjen (tror jeg!), for jeg kjenner nemlig EL-smerter og det er jo bare rett og slett helt hæææææææærlig, hehe :)

 

Vi legger inn aksjer som vanlig og håper på at ett stort lite mirakel skal skje igjen ;)

Tror jeg har EL i disse dager, enten i går eller i dag eller kanskje om noen dager?? Dersom jeg skal telle fra SA`n første blødningsdag (blødde jo bare 1 dag da, så må vel gå ut fra at det liksom blir siste menstruasjons første dag??), uansett så er jeg da på CD ?? Ja, aner ikke jeg... har ikke tenkt å telle heller - får leve i spenningen, hehe - om jeg klarer ;)

 

Prøver å ikke tenke barn/baby om dagene, prøver å kose meg med jentungen og å komme i form. Er på andre uken min med sunt kosthold og trening, har bare gått ned 0,4 kg... Første uken gikk jeg ned 0,7 kg, og andre uken gikk jeg opp 300 g, ergo bare minus 0,4 kg... men håper at det går ytterligere ned!! Går tur/småjogger hver mandag, onsdag og lørdag. Mandag og onsdag går jeg ca 60 min, har en løype jeg har målt opp med sykkelen min og den er nøyaktig 5,9 km, i går tok jeg runden på bare 40 min og det er jeg veldig fornøyd med ;) Lørdagen går jeg 90 min, altså 1,5 time og har målt løypa til å være nøyaktig 1 mil, kommer til å fortsette med dette i lang, lang tid fremover. Kjenner meg i bedre form allerede selv om jeg bare har gått/småjogget 7 turer foreløpig, er i gang med uke nr 3, så håper jeg kan få en sprekere og sunnere livsstil. Så da har jeg litt annet å tenke på om dagene...

 

Leser meg opp på tråden vår så er oppdatert, selv om jeg ikke har vært så aktiv her i det siste, men dagene går fremover og jeg ser litt lysere på fremtiden!!

 

Blir ett kort innlegg fra meg i dag, må ned og hente lillesnuppis som er på besøk hos en venninne, på tide å få henne i seng!!

 

Stikker innom snart igjen, hvordan går det med dere andre?? Lite aktivitet på tråden vår i det siste...

 

Stooooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

FORVENTET IKM:

 

Glue Stick: IKM 15 juli (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... pergo og AIH denne pp)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 2 SA, (34 år, gift, jente 4 år, prøver på nr 2, bor i Hønefoss. IKM rundt 26 aug

- Mrspoo 34år, IKM ca 1 september (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Dotten ikm 7. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-bomsa ikm 1. aug (sambo, 34år 1barn) 2pp

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 22. juli - nå er det 1 år siden vi begynte prøvinga (35 år, prøver på nr. 3)

- Anki, 38 år, ikm 02.aug (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Giina, 35 år, ikm 30.juli (samboer, 1 gutt på 1 1/2 år)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

- Lillemy, 34 år, ikm 16 aug, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 8pp.

- Night 78 - 11. pp (gift, 32 år, en gutt 2 år, IKM ca 22. august)

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Litenspire** Termin 9.mars, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)Hurra!

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

 

Hei!

 

Fant nesten ikke tråden! Nå glemte jeg helt hva jeg skulle skrive...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen ;-)

 

Lenge siden jeg har gitt lyd fra meg nå. Har knapt vært inne på bim sidene i det siste. Det har vært ferietid, vi har vært på tur, og ellers har vi hatt huste fult av besøk. Veldig koselig og trivelig har det vært ;-)

 

Nå er jeg tilbake i hverdagen og første dag på jobb kom som et sjokk. Fra feriemodus til fult trøkk på jobb med telefoner, folk og en voksende papirbunke man skal jobbe med gjorde meg fysisk svimmel og ikke minst stressa! Første dag på jobb var ikke en unormal dag på jobb, men i løpet av ferien hadde jeg glemt hvor ille det faktisk er. Jeg er glad i å jobbe, og liker et høyt tempo. Men det er stor forskjell på en "god driv" i jobben og et komplett kaos. Første dag på jobb fikk meg til å tenke på at dette er/har vært hverdagen min i lang lang tid, og det kan da ikke være sunt? Nå skal jeg ikke sutre for mye. Jeg slutter i den jobber jeg er i nå 15. sept. Jeg ser veldig frem til ny jobb. Selv om jeg går fra kommune til det private tror jeg faktisk at dagene blir roligere i det nye firmaet. Ut i fra dem som jobber i det nye firma har de der en passe stor arbeidsmengde og flinke folk å jobbe sammen med. Ikke har de hundrevis som ringer og står på døra hver dag (sånn som jeg har nå) høres ut som rene drømmejobben, he he. Skal nå bli spennende med ny jobb uansett ,-)

 

Bli-gravid-prosjektet har ligget litt på is den siste mnd. Som nevnt har vi hatt mye besøk, og da er det ikke alltid like lett å til det som trengs når det trengs. Vi har klart å lure oss til litt sengehygge, selv om det har vært fult hus, hehe, men vi har ikke tenkt på EL og timing i det hele tatt denne gang. Siden babylaging ikke var i fokus har jeg kost meg med øl/vin så og si hver dag (ett par glass), jeg har vært på jentekveld (da drakk jeg mer enn bare to glass), og en gammel vane som har vært lagt på hylla ei lang stund ble også tatt opp igjen siste del av ferien. Jeg har nemlig røyka ferierøyk til den "store gullmedaljen". Ganske ironisk begge deler (når deg gjelder meg) Etter jeg slutta å røyke blei jeg ganske anti-røyk, og jeg har knapt tatt et glass vin i ny og ned det siste året pga av prøvinga. Så jeg tok den "helt ut" med andre ord i ferien, he he. Litt deilig var det ,-)

 

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

FORVENTET IKM:

 

Glue Stick: IKM 15 juli (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... pergo og AIH denne pp)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 2 SA, (34 år, gift, jente 4 år, prøver på nr 2, bor i Hønefoss. IKM rundt 26 aug

- Mrspoo 34år, IKM ca 1 september (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Dotten ikm 7. juli (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-bomsa ikm 1. aug (sambo, 34år 1barn) 2pp

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 17. aug - (35 år, prøver på nr. 3)

- Anki, 38 år, ikm 02.aug (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Giina, 35 år, ikm 30.juli (samboer, 1 gutt på 1 1/2 år)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

- Lillemy, 34 år, ikm 16 aug, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 8pp.

- Night 78 - 11. pp (gift, 32 år, en gutt 2 år, IKM ca 22. august)

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Litenspire** Termin 9.mars, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)Hurra!

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver litt mer senere. Måtte bare oppdatere litt :) Hei og hopp!!

 

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

FORVENTET IKM:

 

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM 15 juli (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... pergo og AIH denne pp)

- Giina, 35 år, ikm 30.juli (samboer, 1 gutt på 1 1/2 år)

-bomsa ikm 1. aug (sambo, 34år 1barn) 2pp

- Anki, 38 år, ikm 2.aug (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Lillemy, 34 år, ikm 16 aug, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 8pp.

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 17. aug - (35 år, prøver på nr. 3)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

- Night 78 - 11. pp (gift, 32 år, en gutt 2 år, IKM ca 22. august)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 2 SA, (34 år, gift, jente 4 år, prøver på nr 2, bor i Hønefoss. IKM rundt 26 aug

- Mrspoo 34år, IKM ca 1 september (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Litenspire** Termin 9.mars, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)Hurra!

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får legge inn her jeg også :o)

 

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

FORVENTET IKM:

 

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM 15 juli (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... pergo og AIH denne pp)

- Giina, 35 år, ikm 30.juli (samboer, 1 gutt på 1 1/2 år)

-bomsa ikm 1. aug (sambo, 34år 1barn) 2pp

- Anki, 38 år, ikm 2.aug (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Lillemy, 34 år, ikm 16 aug, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 8pp.

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 17. aug - (35 år, prøver på nr. 3)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

- Night 78 - 11. pp (gift, 32 år, en gutt 2 år, IKM ca 22. august)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 2 SA, (34 år, gift, jente 4 år, prøver på nr 2, bor i Hønefoss. IKM rundt 26 aug

- Mrspoo 34år, IKM ca 1 september (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Litenspire** Termin 9.mars, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)Hurra!

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite fart her inne for tiden, må vel bli bedre når sommeren blir på hell:-) Nå har jeg 4-5 dager igjen til IKM, men det jeg hadde håpet var feste blødning på dag 4-5 (Lørdag i forrige uke) har i går og i dag gått over til litt brunlig utflod så det er vel spotting på gang...urk....mens murringer i mage/rygg har jeg hatt borti en uke nå, merkelige greier, men i dag har jeg iallefall ikke noe tro på at det lykkes denne mnd. Og det var 8 pp....huff, hvorfor skal det være så innmari vanskelig å bli gravid???

Noen blir jaggu meg gravide bare de skrever over en skitten mannfolk truse.... og andre er "uheldige" gang på gang og tar abort gjentatte ganger... det er så urettferdig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

FY!!!! Beklager det dårlige humøret, men det blir ikke akkurat bedre av innlegg her inne som beskriver provoserte aborter og slikt:-((

 

Hvordan går det foressten med dere som har hatt IKM tidlig i august???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen kjære jenter :)

 

Da er jeg vel tilbake for fullt her ja og med stor pågangsmot som vanlig, hehe :)

 

Må bare fortelle at jeg snikleste i journalen min på jobben i dag - kom plutselig til å tenke på at nå måtte jo notatet fra siste gyn undersøkelse være skrevet og jammen stod det der...

 

Overlegen mente at han så noe i livmoren, men han kunne ikke helt se hva det var, bare at han hadde mistanke om en bitteliten muskelknute eller en polypp som bukte seg inn i uterus, og at den burde kontrolleres.

 

Så stod det videre at etter gjennomgang av alle blodprøver og sædanalysen til mannen skal jeg komme til en kontroll i august - men jeg har utsatt timen til slutten av sept istedet for, måtte ha en bitteliten pause. Uansett stod det også at det kunne være aktuelt med hysteroskopi evt diagnostisk laparaskopi, så blir spennende å se hva som skjer etterhvert :)

 

Mannen hadde jo tenkt å levere sædprøven på Riksen rett etter at vi kom hjem fra ferie, men siden jeg fikk positiv test, så gadd han jo ikke det, og når vi mistet enda en gang til, tenkte vi at vi måtte ha en liten pause fra det hele og finne ut hva vi vil videre. Jeg vil jo så gjerne, men mannen er litt mer tilbakeholden, men sier jo at han ønsker seg en liten til, men at han ikke vil at det skal gå utover meg, eller at jeg/vi må gjennomgå dette enda en gang til... Han sier at han tenker på meg oppi det hele :)

 

Ellers har jeg vel ingen tro på at det skjer noe denne pp`n, vi har ikke lagt inn noen aksjer siden CD 14, og jeg tror jeg har hatt EL 1 eller 2 dager etter dette, så løpet er nok kjørt denne mnd også tenker jeg... Ellers fant jeg ut i stad at jeg i dag er på CD 17, og så skal jeg ta noen flere blodprøver igjen til mandag på CD 21. Må også få overtalt mannen til å avlegge Riksen ett besøk ganske så snart så alle prøvesvar osv er analysert til jeg skal til neste time i slutten av sept!! Aner ikke hvor lang tid det tar å få svar på prøven hans...

 

Så får prøve igjen neste pp og forsøke å legge inn flere aksjer og så bare håpe på det beste og krysse fingrene :)

Man får jo ikke gjort noe mer...

 

Ellers er jeg på god vei til en sunnere livsstil. Er nå på tredje uken med endret kosthold og mer aktivitet/trening. Måtte selvsagt veie meg i dag og har gått ned 1 kilo ihvertfall, og inn 6 cm i midjen :D :D :D

Superfornøyd altså :)

 

Nei, nå får jeg ordne med litt matpakker og klær osv så det ligger klart til i morgen - deilig at det er fredag og endelig HELG!!!

Neste helg reiser vi til Kiel, hele familien, så det blir koselig!! Mamma, pappa, broren min og kjæresten hans, farmor og selvsagt mannen min, lillesnuppis og meg... Har aldri dratt på tur med hele familien før, så det blir koselig, gleder meg litt :D

 

Ha en riktig, riktig strålende helg jenter og nå vil jeg gjerne ha oppdatering fra dere andre jenter, er jo så lite liv i tråden vår for tiden :)

så gla', Glue Stick, Giina, bomsa, Anki, Tussemor5, Lillemy, Bringebærmamma, Vizzy, Night 78, Mrspoo

 

Lenge siden vi har hørt fra de gravide som DOLCE du har vel termin om ca 4 uker stemmer ikke det?, EfuaMenu som venter tvillinger, spesielt Eva76 er superlenge siden vi har hørt fra, Kira, min kjære, kjære Tirilgirl som er i uke 18 eller noe slikt nå?, har4barn, Litenspire... Spent på hvordan det går med dere...

 

Stoooooooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til til dere alle sammen her inne:) Det har vært koselig å henge med dere i opp og nedturer og nå føler jeg tiden er inne for å ta farvel med denne tråden.

Termin om 3 uker....

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at du er tilbake meg og lille snuppis :)

Skjønner godt at mannen din blir litt skeptisk, må jo være en ufattelig påkjenning for dere å ha prøvd så lenge og mistet så mange ganger :/

Men før eller siden må det jo bli deres tur igjen, forhåpentligvis før! :)

Beundrer pågangsmotet ditt enormt!

 

Her i gården går nå livet sin vante gang, er på dag 11 av syklusen så nærmer meg EL igjen forhåpentligvis :)

Har vært og tatt blodprøver i dag, plages med at jeg hovner opp på lengre gåturer, samt at det svartner for meg når jeg reiser meg brått opp og andre brå bevegelser.

Så spent å se om det er noe å ta tak i der, hadde jeg ikke hatt TR i forrige uke så hadde jeg nesten kunne trodd at jeg var gravid hehe

 

I helgen skal jeg vaske og rydde samt pakke for turen vår, på onsdag setter vi kursen sydover, og jeg har EL omtrent da så det blir spennende hehe

Håper latmannslivet og sol og sommer vil hjelpe oss :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare innom her og kikker litt jeg naa. Har en slags pausemnd, siden jeg er borte fra mannen min denne mnd her. Det blir paa'n igjen i september og haap paa en juni-baby. Juni er en flott mnd aa bli foedt i, kan jeg si siden det er mitt tilfelle. Men det som "plager" meg litt er tanken paa aa faa baby midt paa sommeren i hete Spania! Vi kommer nok likevel ikke til aa stoppe opp med proevinga av den grunn, siden jeg naa ser at det jammen ikke er saa lett. Blir jo oppfulgt paa jobben ogsaa, siden jeg plages med spotting og bloedninger som vi enda ikke har funnet forklaring paa, pluss at eggstokkene ikke er saa aktive som de burde vaert. Det er nok bare aa staa paa og la det bli som det blir. (Hvis det blir....)

Det er hvertfall godt aa vaere her inne aa se saa mange likesinnede og i lignende situasjoner, og det med lik alder gir ogsaa en slags betryggende foelelse.

Lykke til til alle dere herlige jenter!!! Lykke til med proeving, utredning, testing og foedsler!!! Og kos dere masse paa ferie dere som skal det! Nyt det og benytt tida til aa slappe godt av og koble litt fra. Har troa paa at det sikkert hjelper en del.

Stor klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...