Gå til innhold

NY TRÅD IGJEN: ***OSS OVER 30***


*anki *

Anbefalte innlegg

I dag er vi kommet til uke 18+2, og undersøkelsen viser så langt en frisk fin gutte baby:)

 

Når jeg lå der ble jeg litt paff når hun sa gutt, jeg var hos gynekolog for knappe to uker siden pga en liten blødning. Da var han sååå sikker på at det var ei jente. Men til hans forsvar, var det ikke et moderne apparat slik det var i dag......det viktigste for meg den gang etter blødningen var jo å se at hjerte fortsatt slo:)

 

Min mann ble så glad, og veldig rørt:) Siden dette er vårt første barn, tror jeg han lettere ser for seg at det er lettere og identifisere seg med en gutt enn ei jente.........det viktigste for oss begge er jo at alt ser fint ut og at den lille lever:) Mistet før i uke 19 og uke 9.......

 

Ønsker dere alle god helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen jenter - tilbake fra Kiel-tur, en flott opplevelse sammen med hele familien :)))))))))

Men deilig å komme hjem igjen også - løp praktisk talt opp på badet og tok den siste testen jeg hadde liggende, en CB digital. Til tross for utvannet urin tok jeg den og den lyste mot meg: GRAVID 1-2!!!!!!

Herreguuuuuuud - kan nesten ikke tro det er sant!! Jeg må se på testen igjen og igjen og igjen og igjen - er det muuuuuuuulig sier nå bare jeg...

 

Etter at jeg tok den digitale nå, får man det liksom så svart på hvitt, så føler at nå kan jeg virkelig tro på det... OG ikke minst at denne gangen skal det gå bra!!!!!!

 

Skal levere urinprøve hos legen i morgen, for å få det bekreftet der også :)

Så blir det vel ekstra oppfølging på både den ene og den andre måten... Jeg har jo ett høyrisiko-svangerskap i utgangspunktet pga min cystenyre-sykdom (kronisk nyresvikt) og leveren min er enorm diger (full av cyster den også), så håper de (cystene) ikke har utviklet seg noe særlig siden sist og at det fortsatt er plass til å bære frem en baby, isåfall blir det siste, så håååååååper bare at det går bra denne gangen :)

 

Skal til nyrelegen min på sykehuset om bare 2,5 uke, og kommer til å fremme at han må støtte meg i å få sectio (keisersnitt). Hadde en forferdelig tøff fødsel for 4,5 år siden med bl.a storblødning - mistet over 2,5 liter blod og lå på intensiven det første døgnet da jeg hadde ukontrollert massiv storblødning som de hadde vanskeligheter med å få stoppet... Skyhøyt blodtrykk på 180/120, protein i urinen (men det kan komme av nyrene også) så jeg både håper og tror nyrelegen min støtter meg i dette med sectio. Gyn har jo også sagt tidligere at det er ett alternativ, men at de uansett har lav terskel for å gi meg sectio dersom fødselen trekker ut eller jeg begynner å blø mer enn normalt.

 

Blir så spennende dette her... og herlighet - jeg som nettopp også har fått fast jobb i tillegg!!!! Wow - for en uke, hihi - noen ganger skal man ha litt lykke og medgang, hehe :)

 

Nei, nå skal jeg snart ta på meg joggeskoene og gå meg en rask liten tur - må klarne hodet litt nå, hehe :)

 

Stoooooooooor klem fra en superlykkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Meg og lille snuppis. Dette fortjente du:-). Håper jeg følger i dine sko snart. :-)

 

Ellers så går jeg og venter på EL skal nærme seg. Er nok ferdig med tanta i morgen så da er det bare å starte å legge inn aksjer igjen. Tenker EL er til helgen så får håper det går bedre denne gangen. Venter IKM 13 september. Er i alle fall heldig at jeg ikke har så lang syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraaaaaaaaaaaaaa - gratulerer saa utrlig mye Meg og lille Snuppi. Kjempeglad paa dine vegne og sikker paa at det kommer til aa gaa bra denne gangen. Haaper du stikker innom oss her innimellom og :)

 

Litenspire - utrolig trist aa hoere at du har mistet - sender deg en god klem og haaper du lykkes igjen snart.

 

Tirilgirl - hurra for en liten gutt i magen! Saa bra :)

 

Hei til alle dere andre og. Sender jo masse gode gravidvibber til alle sammen - inkludert meg selv, hehe... Har ikke vaert her inne paa en stund naa, foelte jeg trengte en liten pause. Dessuten har vi hatt en liten ukes ferie - paa fjellet uten nett - utrolig deilig!

 

Her er syklusen helt paa tur naa tror jeg.. Er paa dag 32 i dag. Hadde spotting i tre dager fra CD 24 til 26, ellers er det ikke noe tegn til noe som helst.. Har tatt en graviditetstest og den var negativ og har lite tro paa denne perioden da det var El paa feil side og i grunn ganske saa lite sengeaktivitet. Haaper bare ikke pergoen har tatt helt knekken paa syklusen min.. Begynner aa bli veldig utaalmodig etter den spiren naa altsaa!

 

Onsker alle her inne en god proeveuke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Dagene flyr og jeg har ikke sjans til å følge med på alt som skjer her inne. Men jeg har fått med meg to vidunderlige nyheter nå da, GRATULERER MEG OG LILLE SNUPPIS!!!!!!! (herlighet så velfortjent) og GRATULERER MED GUTT I MAGEN TIRILGIRL!

 

Hvordan er det med Maddemor? Det nærmer seg med stormskritt nå (hvis hun ikke alt har født?)

 

I dag fyller jenta mi 2 år. Herlighet så fort tiden har gått, jeg kan ikke fatte at for to år siden lå jeg på barsel på Ullevål. Og minisjefen i huset er 4,5 mnd nå og helskjønn :)

 

Nå skulle jeg gjerne tilbrakt kvelden her på tråden, men jeg må rydde og ordne og planlegge bursdagsselskap :)

 

Masse klemmer til dere alle, nye og gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulere til deg igjen Meg og lille snuppis ;-)

 

Lurer bare på om det er noen som har fått smerter i muskler mens de har brukt Bidronninggele?

 

Tenkte jeg skulle prøve bidronninggele igjen denne pp (tar ca trippel dose), og har etter jeg begynte på bidro fått intense smerter i venstre kne (absolutt verst om morgenen, natt og kveld men har smerter hele dagen) også i høyre akilles/hælen. Dette kan selvfølgelig skyldes andre ting en bidro, men tenkte jeg bare måtte høre om noen andre hadde hørt omn noe liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATTIS til meg og lille snuppis. Krysser alt jeg har for at det går bra for dere!!!!

 

Jeg er dessverre ikke like flink til å skrive her inne. Må si at jeg synes det å være prøver er GØRRKJEDELIG... burde vel egentlig ikke si det her inne for jeg vet hvordan mange av har slitt lenge. Beundrer rett og slett tålmodigheten og motet til alle slitere. Noe jeg dessverre har for lite av.

 

Vel, jeg er inne i 2. pp. Jeg og sambo skulle la ting gå naturlig denne gange,,,endte opp med at jeg ikke klarte å la være å test med eggløsningtester. Så jeg har gjort det i smug. Deprimerende greier. Siden jeg fødte for 1 1/2 år siden har jeg hatt ganske store el-smerter, NÅ, plutselig, når vi har begynt prøvingen kjenner jeg INGEN smerter lenger. Heller ingen utslag på el-testene denne mnd (CB). Er det slik at psyken min gjør at eggløsning uteblir? Noen som har erfaring? Jeg VET jeg bare er i 2. pp altså.... men, som sagt, jeg er utålmodig haha

 

Bringebærmamma: Jeg brukte bidronninggele før forrige graviditet. Husker ikke å ha fått smerter i muskler. Det var iallefall med suksess jeg brukte den sist :) LYkke til!

 

Oppdaterer lista vår, jeg

 

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

 

FORVENTET IKM:

 

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM 15 juli (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... pergo og AIH denne pp)

- Giina ikm 28.aug (35 år fra Oslo, samboer, 1 gutt på 1 1/2 år)

-bomsa ikm ca 31. aug (sambo, 34år 1barn) 3pp

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Lillemy, 34 år, ikm 16 aug, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 8pp.

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 17. aug - (35 år, prøver på nr. 3)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

- Night 78 - 11. pp (gift, 32 år, en gutt 2 år, IKM ca 22. august)

-Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 1 september (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Anki, 38 år, ikm 2.sept (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Litenspire** ikm ca 15,sept. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis, Termin 050511!!! (34 år, gift, jente 06, bor i Hønefoss)

 

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har med vilje latt sånne IKM lister ligge "langt bak" i bevisstheten, men når jeg stod med IKM på 17. aug. tenkte jeg at jeg måtte oppdatert litt. Så da ble det litt telling for å komme fram til neste IKM.......... Har liten tro på denne pp og. Mannen er på kurs, og når han kommer hjem skal han rett på fjellet, og EL er midt oppi dette her.

 

Har følelsen av at jeg har gitt litt opp hele bli gravidgreia, så klarer bare å bli litt skuffa over at mannen ikke er hjemme oppi EL. Har heller ikke fått tilbake EL-slim (som jeg alltid har hatt før) etter utskrapningen i mars, så jeg er "overbevist" om at nå klarer hvertfall ikke kroppen å bli gravid igjen. Så bare for å sjekke OM det kan komme EL-slim tar jeg bidronninggele denne pp. Sist jeg tok bidro kom det masse EL-slim, mer enn vanlig, og da ble jeg også gravid. Det endte da dessverre i en MA. Så nå håper jeg at bidro kan hjelpe på EL.slimet hvertfall.......

 

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

 

FORVENTET IKM:

 

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM 15 juli (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... pergo og AIH denne pp)

- Giina ikm 28.aug (35 år fra Oslo, samboer, 1 gutt på 1 1/2 år)

-bomsa ikm ca 31. aug (sambo, 34år 1barn) 3pp

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Lillemy, 34 år, ikm 16 aug, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 8pp.

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 10. sept. - (35 år, prøver på nr. 3)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

- Night 78 - 11. pp (gift, 32 år, en gutt 2 år, IKM ca 22. august)

-Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 1 september (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Anki, 38 år, ikm 2.sept (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Litenspire** ikm ca 15,sept. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis, Termin 050511!!! (34 år, gift, jente 06, bor i Hønefoss)

 

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk for gratulasjoner jenter - setter stoooooooor pris på det :))))))

 

I dag er jeg 4+0 og har vel IKM i dag?! Er hele 5 dager siden jeg testet meg og fikk positivt svar... og jeg var hos legen i går og leverte en positiv urinprøve...

 

Har veldig lite symptomer synes jeg - innimellom er jeg litt uggen og småkvalm - da kjenner jeg at noe er i gjære, men ellers tenker jeg veldig lite på at jeg faktisk er gravid, faktisk så glemmer jeg at jeg er det.... men så plutselig kommer det en liten kvalmebyge over meg og så blir jeg minnet på det igjen, hehe :)

 

Måtte sove litt da jeg kom hjem fra jobben i dag - kjempetrøtt om dagene - deretter skulle lillesnuppis på sin aller første turntrening!!! Har nå meldt henne på Turnforeningen her hvor vi bor i turnklasse 4-5 år, og dere kan tro det var stas!!! Hun var litt sjernert, stod og så på alle de andre til å begynne med, men så etterhvert tødde hun mer og mer opp - og nå gleder hun seg til å være med neste tirsdag!! Herlighet, synes hun blir så stoooooor jeg, lille jenta mi som balanserte på bom, rullet seg rundt, stupte kråke, og hoppet bukk, hihi - er litt sentimental om dagene - så kanskje jeg skal trekke tilbake det jeg nettopp sa om at jeg har lite symptomer, hormonene er da absolutt tilstede, hehe, og deilig er jo det... Håper bare at det varer ;))))))

 

Ellers har jeg bestilt meg første svangerskapskontroll på sykehuset den 13 sept, det er akkurat 3 uker til og da vil jeg være 6+6, og er det liv laga, så får jeg se ett lite ♥ slå!!!

Spennende tid fremover altså...

 

Forresten så må jeg bare fortelle at jeg leste i ett innlegg på 2 tri (som katta hadde svart på i ett innlegg til tirilgirl) at Maddemor har født i dag og fått ei lita jente!!!! Vet ikke noe mer enn det, men jeg gleder meg ihvertfall veldig til å høre fødselshistorien hennes etterhvert!!!

 

Ellers blir det ett kort innlegg fra meg i dag, det begynner å bli sent og jeg bør komme meg i seng, skal tidlig opp i morgen, levere lillesnuppis i barnehagen og så på jobb... har forresten lurt litt på om jeg skal fortelle arb.giver dette i forhold til å kanskje få litt tilrettelegging på jobben...? Jeg har jo ett høyrisikosvangerskap (kronisk nyresvikt), samt at jeg har mistet flere ganger nå og burde kanskje ta det litt med ro?! Jeg var jo sykmeldt hele svangerskapet da jeg gikk gravid med lillesnuppis, men kunne godt ha tenkt meg å jobbe så lenge jeg kan denne gangen, men kanskje bare redusere litt på arb.tiden? Komme litt senere og gå litt før kanskje??

 

Skal tenke litt på det, men hva hadde dere gjort?? Begynte jo i den "nye" faste stillingen min i går - og har 6 mnd prøvetid, føler liksom at det er litt tidlig, vet ikke - men det er samvittigheten som gnager litt.... Vil jo ikke svikte de andre damene på inntakskontoret, spesielt med tanke på at vi er overarbeidet alle sammen (er bare 6 personer som jobber der, så det er lite og intimt for å si det sånn!), og jeg er så ny i jobben, men samtidig så skal jeg jo ta hensyn til meg selv også... dette blir mitt siste barn, og det er jo bare en kort periode i livet man er i en slik situasjon og burde da kanskje ta litt mer hensyn til meg selv, og ikke minst den lille spiren :)

 

Innlegget ble nok litt rotete på slutten, men jeg håper dere greide å få tak i hva jeg mente.... Hadde satt stor pris på tilbakemelding på hva dere ville ha gjort!!

Sorry, ble litt mye meg og mitt denne gangen - men jeg kommer sterkere tilbake når jeg har litt mer overskudd ;)

 

Ha en fortsatt strålende fin uke, tenk at det er onsdag allerede i morgen, da går det fort mot helgen ;))))

 

Stoooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

 

FORVENTET IKM:

 

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM tja, si det.. syklusene har visst klusset seg til.. (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

- Giina ikm 28.aug (35 år fra Oslo, samboer, 1 gutt på 1 1/2 år)

-bomsa ikm ca 31. aug (sambo, 34år 1barn) 3pp

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Lillemy, 34 år, ikm 16 aug, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 8pp.

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 10. sept. - (35 år, prøver på nr. 3)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

- Night 78 - 11. pp (gift, 32 år, en gutt 2 år, IKM ca 22. august)

-Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 1 september (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Anki, 38 år, ikm 2.sept (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Litenspire** ikm ca 15,sept. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis, Termin 050511!!! (34 år, gift, jente 06, bor i Hønefoss)

 

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

 

Takk for oppdatering om Maddemor Meg og lille snuppis - og gratulerer saa utrolig mye med en liten jente til deg Maddemor! Haaper fodselen gikk bra og at dere koser dere med det lille vidunderet :)

 

Jeg synes absolutt du skal ta hensyn til deg selv naa Meg og lille snuppis. Skjoenner at det er en vanskelig situasjon siden du er helt ny i jobben og man faar jo gjerne litt daarlig samvittighet og ansvarsfolelse... Men likevel, hensynet til deg selv teller mest naa synes jeg! Hvis du har en grei sjef (synes jeg husker at du har det?) er jeg sikker paa at de skjoenner situasjonen din godt ogsaa, som du sier er dette en helt spesiell tid for deg og familien din. Masse lykke til :)

 

Ellers er jeg visst paa CD 39 i dag, hadde telt litt feil... Lurer paa hva som skjer gitt! Lurer paa aa bestill emeg time til gyn saa hun kan se hvor jeg er i syklusen. Kanskje den spottinga faktisk var en mens..? Da var det i tilfelle ikke mye aa "skryte" av. Nei, ikke mye tess til aa lage barn den kroppen min altsaa.... Noen som har opplevd noe lignende naar de har tatt pergo? Altsaa uteblitt eller veeeeldig sen mens?

 

Haaper alle har det fint ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter :)

 

Må bare få ut litt frustrasjon i dag jeg...

Uff, jeg ble så sint på en annen leder i dag (ikke min sjef), men hun var svært urimelig og lite forståelsesfull!!!

 

Får begynne med sakens kjerne da;

På mandag tok jeg kontakt med gyn for å levere en positiv urinprøve. Har time hos gyn (som jeg bestilte selv, første ledige) - den 13/9, men jeg ville nå levere en positiv urinprøve slik at den kan registreres dersom jeg skulle være så uheldig å miste enda en gang til (hører jo med at jeg har mistet 4 ganger det siste halvannet året). For meg er det viktig at jeg leverer en positiv prøve slik at det kan stå i journalen dersom det skulle gå galt en gang til... Jeg er fast pas på gyn polikl.her på lokalsykehuset mitt der jeg jobber.

 

Det er da denne lederen på gyn polikl. som jeg heretter kaller; SGF sitter på polikl. Jeg forteller at jeg er gravid (igjen), har ett høyrisikosvangerskap og at jeg er fast pasient hos Dr T. Hun, SGF, er ikke villig til å la meg levere en urinprøve, mener at jeg skal vente til jeg har legetimen om 3 uker. Jeg forklarer henne at det er viktig for meg å levere en positiv prøve dersom det skulle gå galt igjen - det hadde hun overhodet ingen forståelse for og nektet å la meg levere urinprøven. Uansett tok jeg kontakt med fastlegen og fikk levert prøven der...

 

Så kommer dagen i dag hvor denne SGF kommer bort til meg og beskylder meg for at JEG ikke yter service på gyn polikl!!!

For det første jobber jeg IKKE for gyn polikl, men medisinsk polikl og dessuten har jeg i tillegg fått en del nye arb.oppgaver. Jeg sa i fra i går når sekretæren på gyn var borte at jeg dessverre ikke hadde mulighet til å påta meg denne sekretærens jobb i tillegg til min egen. Denne SGF ble såååååå sint på meg i dag og mente jeg skulle yte service overfor gyn polikl, som da ikke er min jobb!!!

 

Jeg ble så sint og sitter nå oppskaket og skjelver på kontoret mitt og synes det er dårlig gjort av henne å "kaste" seg sånn over meg som overhodet ikke jobber på denne avd, i tillegg til at hun vet at jeg er gravid med høyrisikosvangerskap og i tillegg har mistet 4 ganger siste 18 mnd!!! Fy f.... så sint jeg er...

 

Er vel ikke bra å bli så sint når man er gravid eller?? Har helt vondt i magen og føler meg uggen og sliten akkurat nå, sikkert bare en reaksjon... Skulle så gjerne ha snakket med noen om det, men min sjef/leder er ikke på jobben i dag - og ikke har jeg sagt til kollegaene mine at jeg er gravid heller!! Sukk, måtte bare få ut litt frustrasjon...

 

Takk for at dere er til jenter :)

 

Stoooooor klem fra en som er kjempefrustrert

 

PS. Glue Stick, pergo kan virkelig klusse til med syklusen altså, jeg har fått veldig sen EL når jeg har gått på pergo, når jeg startet på CD 5 fikk jeg EL på CD 19-22, når jeg startet på pergo på CD 3 kunne jeg få EL på CD 17-21, men CD 39 var jo lenge da... Har du tatt en test da??

Spennende, følger med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Da var det plutselig min tur!! Jeg trodde jeg fikk mensen her på søndag var det vel... så spottet jeg den dagen og neste dag (en gang). Så i går var alt borte igjen og i dag tidlig tok jeg en billigstrimmel med svaaak skyggestrek. Sprang inn til mannen og jubla. Han var søvndrukken og skjønte lite... iallfall fikk jeg kniset Gratulerer med Bryllupsdagen! Vi har vært gift i 3 år i dag. Og så sa jeg at jeg tror vi er gravide!!

 

Dagen på jobb i dag var bare surr, og jeg var skjelven og mistet saker, og surret... vi prøvde nye uniformer også i dag. Spørs om den vil passe utover høsten...

 

Mannen hadde med seg CB digital heim og den lyser: Gravid!!! Juhu!!

 

Termin er 4. mai 2010 pluss minus en dag!! Nesten samme som deg; Meg og lille Snuppis.

 

Apropos, litt av en opplevelse du hadde på jobb. At folk kan oppføre seg slik!! Er det mulig. Skjønner godt at du er oppskaket. Det har du all grunn til. Fortell det iallfall til din leder/sjef når den er tilbake.

 

Glue Stick: Pergo tuller virkelig til. Jeg ble gravid i pausemåneden etter pergo ca på CD 25. Da jeg gikk på det i vår var pergosyklusen grei med el ca på dag 21 +/-. Men pausemåneden var bare på 21 dager og mensen i ca 10 av de!!

 

Bringebærmamma: Jeg hadde en syklus på bidro med slike vondter, men tror heller at det var dårlige sko... hehe, men man vet jo aldri.

 

Akkurat nå er jeg småbekymret for hva jeg skal si på jobbtur om ei drøy uke... "alle" drikker jo og jeg tar vanligvis alltid et glass eller to... bør jeg fortelle det til sjefen min før turen i tilfelle folk skjønner lunta?

 

Har time med gynekolog den 5. september. Må ringe og høre om jeg skal komme likevel eller utsette den med noen uker... får ekstra UL pga PCOS og fare for svangerskap utenfor livmora. Sist var forsteret drøyt 4 uker og hjertet hadde akkurat (kanskje om å gjøre timer mente han... vel...) begynt å slå da jeg var på første UL. Var på mange pga blødninger hele tiden. Men gikk godt. Gullet er drøyt 2 år nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

 

FORVENTET IKM:

 

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM tja, si det.. syklusene har visst klusset seg til.. (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

- Giina ikm 28.aug (35 år fra Oslo, samboer, 1 gutt på 1 1/2 år)

-bomsa ikm ca 31. aug (sambo, 34år 1barn) 3pp

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Lillemy, 34 år, ikm 16 aug, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 8pp.

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 10. sept. - (35 år, prøver på nr. 3)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

-Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 1 september (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Anki, 38 år, ikm 2.sept (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Litenspire** ikm ca 15,sept. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis, Termin 050511!!! (34 år, gift, jente 06, bor i Hønefoss)

- Night 78 - Termin 040511 (gift, 32 år, en gutt 2 år, Rogaland)

 

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer såååå mye Night 78 - nygravert! :)))))))))))

Nå må du også prøve å kose deg med graviditeten, hehe!!!

Da har vi termin omtrent samtidig vi da... Blir spennende!!!

 

Er bare 4+1 i dag (går ut fra 28 dagers syklus) og har nettopp kommet hjem etter en lang gåtur. Har en løype jeg går som er 5,9 km lang, prøver å gå denne 2 ganger i uka (bruker ca 50 min) og på lørdagen går jeg i 90 min, altså 1 mil (er målt opp, hehe!). Må prøve å holde meg i form, men kjente det buttet litt imot i dag etter at jeg kom hjem fra jobben. Var ikke ferdig før 15:50, 20 min overtid, deretter hente jentungen i barnehagen og så lage middag... Da segnet jeg ned på sofaen rett etter det og sovnet, helt skutt kaputt, haha :)

Så måtte jeg bare ta meg selv i nakken og dra meg opp av sofaen og ut på gåtur - kjenner jeg er litt mer sliten enn normalt, måtte gire ned tempoet litt, men jeg tror absolutt det er bra å bevege seg litt ;)

 

Ha en ellers fortsatt fin uke jenter :)

 

Hvordan går det med deg så gla`?? Tenker mye på deg... Lenge siden du har vært og skrevet noe her...

 

Stooooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære gode damer her inne!!!!! Dere er så fantastiske alle sammen og det er så gøy å følge med dere!!!! Jeg beklager at det er lenge siden jeg har berettet fra mitt mer eller mindre turbulente, tussete og frustrerte liv, som ofte også er veldig bra. Jeg kan ikke huske sist jeg hadde det så travelt som vi har hatt det nå etter at vi kom fra ferien. Full fres med jobb, ny jobb, barnehage tilvenning (delvis på 2 stk), forening av forplantningsorganene i håp om en ny spire, kafe besøk, fjellturer, besøk osv, osv, osv….Nå sitter jeg bare og observerer min lett antennelige gubbe (tror dette må være det nærmeste man kommer pms hos menn…hehehe) som stresser rundt og ordner og pakker til birken i helga (som han fikk i bursdagsgave), bare informerer om at det er meldt DRITT VÆR!!!!!!!!! Jeg ler………….hehehehihihihohoho…litt ondskapsfull, men,men….gleder meg til han kommer i mål…knis….

 

Kjære meg og lille snuppis: Gratulerer såååååå mye med graviditeten, dette unner jeg deg av hele mitt hjerte altså…jeg håper virkelig at spira har tenkt å klore seg godt fast altså!!!!! Den der små sjefen din kan du bare drite i, hun/han er overhode ikke viktig og har ingenting med å holde på slik. Hun/han er sikkert bare skikkelig misunnelig på deg fordi du blir så lett gravid, har fått fast jobb osv…Ikke la vedkommende få ta energien din, det fortjener hun/han ikke!!!!!! Bare så det er sagt altså. Jeg er også enig i at du må tenke på deg selv….du har etter all sannsynlighet ett laaaaaaaaaaangt arbeidsliv foran deg, så hvorfor slite seg ut nå???? Det er INGEN som vil takke deg for det senere. Hvis sjefen din ikke kan tilrettelegge og ha forståelse for dine behov…ja, da tror jeg du vet hvor jeg ville plassert han altså…i allefall ikke der sola befinner seg ;) Denne spira skal du få bli kjent med å da er det du og dine behov som er viktig!!!!!! Ikke stress og styr og kav, jeg tror at det er den verste sykdommen vi har her i vesten…Sett deg ned, se deg selv i speilet…du er graivd, du skal ha baby, du skal bli mamma igjen med alt det innebærer, hva annet er viktigere??????? Huff, dette ble litt mer prat enn jeg hadde tenkt, men jeg vil egentlig bare si at DU og familien din er viktigst uanset!!!!! Stå på, vær ærlig med sjefen din og gjør det som kjennes riktig i hjertet ditt!!!!!! (Man finner ALLTID svarene der, både de man vil høre og de man ikke vil høre :P)

 

Night 78: Ett stort jubelrop fra meg…GRATULERER såååååååå masse!!!!!! Gleder meg til å høre om svangerskapet ditt (hvis du vil dele litt med oss da :P)

 

Knekkebrød pause ;) De ble snydens gode!!!!!!

 

Glue stick: Jeg forstår godt frustrasjonen din…hersens ustabile sykluser og negative tester…fatter og begriper ikke hvorfor det skal være så vanskelig for enkelte. Ikke gi opp håpet, jeg er sikker på at spira sitter snart – det MÅ den bare…herved bestilt ;)

 

Bumblebie: Åhhhhh, så kjekt å høre fra deg da. Fikk skikkelig lyst til å feire bursdag nå, bake kake, ha tema, leker osv…mmmm…gleder meg til februar jeg nå ;)

 

Maddemor: Jeg synes det er trist at du forlater oss, men jeg skjønner det godt. Gratulerer sååååå mye med jenta, håper alt er vel med dere og at fødselen gikk bra!!!! Tusen takk for alt du har delt her og gitt av deg selv. Takk!!!!!!

 

Mrspoo: Nå er jeg sikker på at spira må sitte hos deg også, så blir det en skikkelig baby boom her i mai!!!!!

 

Bomsa: Hehehe…jeg ler nå litt jeg…nå må dere bare hoppe i høyet!!!!! Peis på :D:D:D

 

Bringebærmamma: Åh, jeg får så vondt av alle dere som sliter med babylaginga (siden jeg nå er på 4 pp, så føler jeg ikke at jeg kan kalle meg sliter i det selskapet her ;)) Jeg krysser alt jeg har for at spira sitter snart og at du kan bli lykkelig sammen med ny baby!!!!!!1

 

Veslefrøkna 09 og Lille my 75: Hjertelig velkommen til tråden. Her er det bare kos å være altså, bare kjempe trivelige damer!!!!

 

Petrine: Hjertelig velkommen til deg også. Jeg anbefaler virkelig dottens innlegg, hun er helt rå på å oppdatere og kommentere oss alle 

 

D&G: Hvordan går det med deg?? Nå er det vel like før den lille frøkna ser dagens lys – helt utrolig fantastisk!!!!! Lykke til med forestående fødsel.

 

Giina: Du må slutte å stresse..knis…Heier på deg, du skal se du graveres først også denne gangen…men ikke vær for kjapp da, har jo lyst til å følge deg denne gangen også!!!!!

 

Tirilgirl: Kjære,kjære deg. Var så godt å høre fra deg igjeen. Så nydelig med en liten gutt da!!! Jeg skjønner at du går ei tøff uke i møte, håper du klarer å ikke engste deg så alt for mye. Jeg tror at det er din tur nå, til å bære fram en velskapt og frisk baby!!!! Jeg tenker mye på deg, virkelig!!!!

 

Anki: Hvordan går det med en ”baby” med 4 føtter?? Vil tippe at det er kjempe koselig altså!!!! Håper virkelig at spira også sitter snart og holder seg på plass….du fortjener virkelig det du også.

 

Så gla: Nå er det lenge siden sist. Hvordan har du det, hvordan går det? Har dere lagt hele baby prosjektet på is eller planlegger dere mer prøving framover? Du fortjener alt det beste, uansett hva det vil innebære for deg…

 

Dotten: Kjære, kjære dotten!!!!!!! Tusen takk for innleggene dine altså, skjønner ikke hva jeg skulle gjort uten ;) Dere har nå vært knallflinke med hagen altså, vi bare går å ser på alt som skulle vært gjort og er ikke enige om hvordan vi vil ha det…hehehe…så det blir ikke noe jobb der før til sommeren værtfall ;) jeg er heldigvis så privilegert at gubben får lånt seg graver og tar en god jafs av jobben med den ;) Du ligger vel og mesker deg i solen på Kreta nå, heldig gris…knis…skulle gladelig vært i dine sko å (for mitt vedkommende) svidd litt flesk :D Ja, heldigvis er jeg nå glad i denne raringen av en gubbe jeg har anskaffet meg ellers hadde det vel ikke vært så mye å jobbet for…vi har denne mnd virkelig forenet forplantningsorganene våre ( til det kjedsommelige i perioder…hehehe) Her var det om å gjøre å få spira på plass i juli/aug. Så annen hver dag hele juli har vi kjørt på – uten hell  Mulig at spira var på plass (hadde 3 svakt positive tester før noe sprakk og gav seg utslag i ett blødende smertehelvette som varte like lenge som en mens). Bok prosjektet har alltid vært en drøm, men det får vel ligge på is en stund til. Rolige netter kan jeg bare se langt etter og husfreden er vel ikke det vi ser mest til. Lilleputthammer er genialt, men eldstemann stor koser seg i ballbassenget på hunderfossen, så det har blitt noen turer dit, neste runde er i helga ;) Hvordan går det med prøvinga deres og alt rundt????? Jeg skal nå innrømme at hvis noen her virkelig fortjener ei spire nå så er det deg, du har jaggu meg ventet lenge gitt….

 

Ja, så var det oss da. Livet er fylt med mye rart for tiden og periodevis heftige følelser. Sommeren ble ikke det jeg hadde trodd, men samtidig har vi skapt mange minner sammen med ungene og det har vært stas!!!!!!! Spira sitter ikke enda, syklusen er ustabil, så nå er det bare å kjøre på igjen. Vi skal prøve aktivt denne ppen også, sitter den ikke da, venter vi ett par mnd fordi jeg ikke orker tanken på en sommerfødsel her oppe. Vil da leve i usikkerhet på hvor jeg vil få føde og med tanke på at ungene mine ikke puster så bra når de kommer ut, vil jeg gjerne føde en plass der jeg er kjent og føler meg ”trygg”. Kjente plutselig at jeg ble mektig trøtt. Kanskje fordi vi bikker midnatt snart og jeg har hatt noen heftige døgn med ungene, laaaaang fjelltur og pakking til helgetur (som tidligere nevnt skal gubben sykkle birken for første gang) Jeg tar resten av pakkinga i morgen når jeg er alene. Det er ett privilegie å ha begge ungene i barnehage og samtidig være hjemme alene mye av tiden. Føler at jeg lever i en verden av muligheter og det er litt deilig i grunnen. Jeg har egentlig mye på hjertet, men tror jeg får ta resten senere. Jeg er som nevnt usikker på om vi har hatt en sa eller ikke da jeg hadde 3 svakt positive tester, mensen var ca 10 dager for sen (ut fra normal syklus) og at smertene rundt forrige blødning var grusomme det første døgnet (har ikke kjent lignende etter at jeg fikk ungene), men jeg velger å tenke at det bare er rot i syklusen og at blødningen jeg hadde nå i august var mensen…blir bare så uendelig trist av å tenke noe annet.

 

Ønsker dere alle ei riktig god helg og kos dere masse i høyet alle mann!!!! Og til dere ny graverte, nyt symptomene!!!!! ;)

 

Varm klem fra meg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola

 

En kjapp oppdatering, bare... Det ser jammen ut til at jeg slapp å være prøver så altfor lenge. Var atlfor tidlig å teste i går, 4 dager før IKM, men klarte ikke la være.... og tror dere ikke den var POSITIV!!!!!!!! Det er tidlig og ting kan skje,, men er jo lov å håpe :) Tussemor: Det gikk visst vel kjapt dette, haha,,, men kjenner jeg deg rett følger du etter om et par uker :):)

 

Synes det er litt VEL tidlig å oppdatere lista. Får ta en ny og sikker test mot helgen....

 

Ha en strålende dag, damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jommen sa jeg smør giina!!! Gratulerer!!!!!!! Det var det jeg sa!!!!!!!! Ikke mer rødt i glasset på deg nå nei....hehehehe...har en viss formening om at det kan ta sin tid denne gangen, desverre, men jeg har vel ikke lov til å klage enda...Blir det ikke denne pp får jeg anskaffe meg sånn monitor å sjekke eggløsninga...hehehe...Åhhhhh, ble veldig glad på dine vegne nå altså Giina...Hold meg oppdatert da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter :)

 

Er bare innom en liten snartur, trøtt etter to lange dager, kom hjem fra ferie i natt og nesten rett på jobb i dag tidlig så hodet funker ikke helt enda hehe

 

Jeg er litt frustrert over kroppen min, EL dukket først opp på dag 20 denne syklusen så gudene vet når jeg skal vente TR eventuelt når jeg kan teste meg selv? Er syklusen min denne måneden 40 dager???

Trøster meg at det må være dietten og treningen de siste ukene som tuklet med syklusen min.

Og ikke minst så rakk vi og kose oss og slappe av 3 dager før EL kom og jeg har jo virkelig lata meg i dagene etter EL så krysser fingrene for at det var det som skulle til :)

 

GRATULERER så masse til dere nygravide og litt ekstra til Meg og lille snuppis, så utrolig gøy at den satt så raskt etter at du mistet.

Og for en idiot på gyn.pol! ville snakket med hennes overordnende om hennes oppførsel, den er jo ille nok om du ikke var gravid, men som gravid med høyrisiko er det ekstra ille!

 

Kommer sterkere tilbake i morgen, måtte bare innom kjapt og se hva som har skjedd siste uka og det var ikke rent lite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så masse til Night 78 og Giina :-D

 

Jammen kom mannen innom en tur mellom kurs og fjelltur. Da ble det litt sengehygge, hurra ,-) Venter EL i dag (så sant den ikke blir ett par dager forsinket på grunn av bidronniggelespising, det har skjedd før).

 

 

Uansett, det var bra det ble litt høyhopping i går .-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg henger meg på her. Jeg er en jente på 31 år og bor i sør-norge. Vi har to flotte barn fra før på straks 6 og 4 år! Vi prøver nå og få nr 3. Hadde siste mens dag mandag i uke 34! Så nå "jobbes" det for fult fremover. Vi hadde ingen problem med de to andre - da ble jeg gravid den første mnd! Men ser ut som ting har endret seg nå, så vi venter i spenning!

 

Lykke til alle sammen!

 

Er det noen flere fra sør-norge her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er bare innom i 2 minutter så dette blir superkort :)

 

Gratulerer såååååååååååååå mye Night 78 og Giina :-D Ønsker dere all mulig lykke til!

 

Ønsker alle dere nye velkommen også :) Jeg pleier å skrive en litt mer personlig hilsen, men akkurat nå måtte jeg bare kort kort innom for så å logge av igjen. Drar straks til flyplassen og videre til Kreta :))))

 

Ha en god helg og flott uke jenter!

 

Klem!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi hoi alle sammen

 

Jeg har vanligvis alltid kjent alle eggløsningene mine. Jeg begynner å kjenne murringer dagen før EL på den siden (jeg regner med) egget slipper, og så har EL-vontene tatt seg opp den dagen EL er. Som oftest har murringene vært på høyre side, og bare en gang innimellom på venstre side. Etter utskrapningen i mars har jeg imidlertid nesten ikke kjent EL, har bare hatt bare en svak svak murring og da kun på venstre side.

 

Denne pp har jeg tatt bidronninggele, i første rekke i håp om å få tilbake EL-slimet som har glimret med sitt fravær siden utskrapningen. Jeg leste sirlig på bruksanvisningen på bidronninggeleboksen. Jeg leste at det skulle tas 1-2 tabletter 2 ganger om dagen. Jeg har tidligere lest her i forumet at man bør ta dobbe til trippel dose for å få full effekt. Og for å være helt sikker på at jeg fikk i meg trippel dose tok jeg 6 tabletter (2x3= 6) to ganger daglig. Altså hele 12 tabletter i døgnet. Siden jeg har tatt bidro før så stusset jo litt da boksen så ut til å bli tom før EL kom. Derfor justerte jeg litt på dosen, 5 tabletter og morgenen og "bare" 4 tabletter om kvelden slik at jeg ikke skulle gå tom for bidro før EL kom.

 

.....og EL kom - til de grader! Murringer begynte forsiktig på venstre side torsdag. Ut over ettermiddag og kveld i går fredag kjente jeg at EL tok til, og hadde mye mer vondt enn det jeg har hatt på evigheter. Ca ved 8-9 tiden på kvelden tok jeg en paracet men dette var i hovedsak pga av en forkjølelse med påfølgende hodepine, og ikke EL-smerter. Etter hvert gikk jeg og la meg, for så å våkne igjen kl 01.19! Da hadde jeg så vondt pga av EL at jeg kjente at nå måtte jeg bare ta ett par smertestillende! Jeg reiste meg ut av senga, og smerten gjorde at jeg var på nippet til å besvime. Tok sjansen på å gå ned trappa for å finne paracet på kjøkkenet, og måtte under den "lange" turen sette meg to ganger fordi det gikk helt rundt. Fikk til slutt fullført turen, og ble liggende våken i senga til paracetene begynte å virke og smerten dempet seg litt. I dag er jeg helt øm i eggstokk/livmor området, så håper det har vært eggløsningen "of the year". Dette har bare skjedd en gang før, og da tror jeg at jeg var 14-15 år eller noe sånt.

 

Men så dobbeltsjekker jeg bidroboksen for å se om det var riktig å ta så mye bidro som jeg har gjort, og det var det jo ikke............Dosering var 1-2 tabletter i døgnet! og jeg som hadde tatt mellom 9 og 12 tabletter i døgnet! Haha! Det må vel være i nærheten av en god 6 dobbling av dosen eller noe sånt........Bør vel bare være glad for at jeg ikke har begynt å utvikle vinger, brodd og sier zum zum!!

 

Vel, vel jeg håper på at en overdose(!) av bidro førte til en himla bra EL! Og forresten...........det er med i historien at så veldig mye mer EL-slim ble det ikke........men skimtet nå hvertfall litt............ og det er en en liten fremgang ,-D

 

Så sant jeg ikke begynner å utvikler vinger og får problemer med å skrive på tastaturet hører dere nok fra meg igjen........... ;-D

 

Ha en strålende lørdag ,-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Da nærmer eggeløsning seg med stormende skritt for min del og vi er full i gang med å legge inn aksjer. Har ikke vært så mye her inne i det siste. Blir litt deppa å gå å vente på å bli gravid. Er inne i 6 pp. beundrer alle som har holdt på i flere år og fortsatt ikke har gitt opp. Går litt å lurer på om jeg skal se etter ny jobb, samtidig som jeg føler det er litt dumt med hensyn til at vi prøver. Men jeg får vente å se hva jeg gjør.

 

Vizzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Ville bare innom for å takke for gratulasjoner. Får nesten dårlig samvittighet, jeg. Komme innom her med 2 korte meldinger om at vi har begynt å prøve igjen for så å komme med en ny rett etter hvor graviditeten allerede er et faktum. Tro meg, jeg får VIRKELIG dårlig samvittighet. Men krysser alt jeg har for dere alle sammen...

 

Gratulerer til Night78 også. God tur til Kreta, Dotten. Kjenner jeg er litt misunnelig på den :) Tussemor... er sikker på at du kommer etter VELDIG snart. Rødvinen skal få støve ned noen mnd nå, hehe. Vizzy, lykke til med aksjene. 6. pp er INGENTING, selvom jeg vet hvordan det er å være utålmodig. Skjønner deg godt. Skal se at det løsner hvis du hiver inn et par jobbsøknader :)

 

Tar sjansen på å oppdatere lista. Her inne forteller man jo alt. Godt å kunne slippe hemmeligheten for noen.

 

Ha en finfin lørdag og helg videre.

 

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

 

FORVENTET IKM:

 

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM tja, si det.. syklusene har visst klusset seg til.. (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

-bomsa ikm ca 31. aug (sambo, 34år 1barn) 3pp

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Lillemy, 34 år, ikm 16 aug, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 8pp.

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 10. sept. - (35 år, prøver på nr. 3)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

-Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 1 september (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Anki, 38 år, ikm 2.sept (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Litenspire** ikm ca 15,sept. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis, Termin 050511!!! (34 år, gift, jente 06, bor i Hønefoss)

- Night 78 - Termin 040511 (gift, 32 år, en gutt 2 år, Rogaland)

- Giina Termin 090511 (35 år fra Oslo, samboer, 1 gutt på 1 1/2 år)

 

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, Oj, Oj - gratulerer såååååå mye Giinaღ!!! Du skal da vel ikke ha dårlig samvittighet for at spiren satt raskt vel??! Nei, noen bruker lenger tid enn andre, sånn er det bare. Kos deg og nyt graviditeten, hehe :))

 

Jammen har lista over gravide økt kraftig den siste uke, 3 stk, inkludert meg selv, herlig!! Håper bare at dette går den rette veien :)))

 

så gla`: Savner deg her inne jeg, hvordan går det med deg?? Har dere hatt en fin ferie og fått kost dere?

 

Glue stick: Hvordan går det? Har tanta meldt sin ankomst eller har du testet positivt?? Du var jo på CD 39 her om dagen... Spent på oppdatering fra deg altså ;)

 

bomsa: Ble det lagt inn en del aksjer denne pp`n eller?? Du nærmer deg IKM med stormskritt - fikk faktisk en liten følelse av at du er nestemann som skriver deg inn på gravid-lista jeg, tjihi - hadde vært moro om magefølelsen stemte :)))

 

Tussemor5: Krysser fingrene mine for neste pp :) Kjipt med sånne svakt positive tester og så TR på overtid, hatt det sånn jeg også, men en dag vet du, når du minst aner det, hehe :) Ellers er vi også sånn som ser på at noe skulle ha vært gjort i hagen... har ikke ork til å gjøre noe mer i år, høsten har jo allerede kommet jo - får ta i ett tak til neste år, haha :)

 

Lillemy: Begynner å bli en stund siden du har skrevet noe her inne, 8 pp ja - husker godt hvordan det var selv når jeg var der som du er nå, mitt tips er å bruke minst mulig tid her inne på BIM, ikke tenke på babylaging overhodet, finn deg en hobby eller gjør noe lystbetont - så skal du se at spiren sitter når du minst aner det - sånn som med meg :)

Jeg var sååååå sikker på at vi ikke traff EL denne gangen, hadde ikke sex på EL dagen og har ikke hatt sex etter det heller!! Så noen svømmere må ha overlevd de dagene før EL, var sikker på at løpet var kjørt, men det var det altså ikke, hihi :)

 

Kjære bringebærmamma: Så bra at mannen kom innom fra turen sin på selve EL dagen da, tjihi, ingenting er som når man har fått lagt inn de aksjer man kan under EL. Spent på hvordan det går etter bidro.gel overdoseringen din, hahaha - har prøvd det selv jeg, overdosering altså, det eneste var at jeg følte meg så i fantastisk god form, hehe - EL-slim var det lite av og ingen spire heller, hehe :) Uansett, håper du fikk tidenes EL og så krysser vi fingrene for at du får positiv test om en liten stund, hehe!! PS. Du har vel forresten ikke lagt merke til om du har fått noen kuler øverst på ryggen?? Neihei, da tror jeg du kan puste lettet ut over at du ikke har utviklet vinger, sum, sum.... hahahahahaha :)

 

Vizzy: Skjønner godt at du blir deppa etter 6 pp`r, da har man liksom nådd ett halv år og akkurat der og da føles det mye... har full forståelse for hvordan du har det! Dessverre blir det bare verre og verre for hver pp man går igjennom - det er noe skikkelig dritt altså!! Er enig med deg at man blir deppa av å være her inne, som jeg har sagt til noen av de andre her, finn på noe annet enn å være her på BIM, gjør noe morsomt, finn en hobby eller noe du liker å drive med. Få tankene over på noe annet... Dersom du ser deg om etter en ny jobb, er det bare å kaste seg i det!! Jeg begynte i ny jobb i februar som vikar, og fikk fast jobb først fra forrige mandag av. Fikk positiv test 2 dager etterpå, så nå er jeg gravid i prøvetiden... Det må man bare ta som det kommer!! Lykke til dersom det blir jobbsøking på deg da ;)

 

Petrine: Hvordan går det med deg? Nærmer deg IKM med stormskritt du også... Spent på oppdatering :)))

 

Mrspoo: Velkommen tilbak fra ferie og greier.... og tusen takk for gratulasjoner fra deg, det var hyggelig sagt!! Og hun sjefen jeg kranglet med ja - hun er en stor idiot, hehe!!

Kjipt å få lang syklus, eller kluss i det hele tatt... håper det retter seg snart :)

 

Anki - kjære vennen: Hvordan går det med valpen i hus?? Tenker masse på deg og det må være utrolig koselig å ha en liten en som en kan ta godt vare på, kose med og gå lange turer med!! Gleder meg til å høre fra deg igjen :)

 

Dotten: KOOOOOOOOOOOOOOOOOSE deg masse på Kreta - nesten misunnelig, skulle gjerne ha ligget og slikket soooooooool nå ja... Her det skikkelig møkkavær i dag, regn, regn og atter regn :(((

 

Liten spire: Hvordan går det med deg?? Har du kommet deg over det værste sjokket?? Husker mannen min sa noen kloke ord til meg når jeg mistet i MA første gang: "Du vil ALDRI komme over det, men du må lære deg å leve MED DET!!" og han har så rett så rett, jeg kommer aldri over de gangene jeg har mistet, men jeg har lært meg å takle dem på en bedre måte enn jeg har gjort før, men må innrømme at det fortsatt er sårt - og jeg håper du har det bedre med deg selv nå enn for en liten stund tilbake!! Har dere tenkt å prøve igjen snart eller?? Vi har alltid forsøkt med en gang etterpå vi - og først nå kan vi nyte fruktene av den innsatsen vi har gjort!! Uansett, tenker på deg og håper at du har det bra!!! Stooooooooor varm trøsteklem fra Monica :))))

 

Velkommen til charlotte,b, håper du får ett kort, men fint opphold her inne :)

 

bumblebie: Så utrolig hyggelig å høre fra deg igjen - setter stoooooor pris på det, hehe :) Ellers følger jeg jo litt med på FB da :)))

 

Min kjære, kjære tirilgirl: Du må ikke glemme oss her inne på denne tråden også da, hehe :) Tirilgirl og jeg henger inne på forumet "gravide slitere" vi, men synes liksom det er koselig å være oppdatert her inne!!! Har jo hengt her i flere år nå og kjenner noen av dere så veldig godt, så er jo bare nødt til å følge med, hehe :)

 

Ellers er jeg i dag 4+5 og synes tiden snegler seg avgårde... Har så lite symptomer om dagen, kun litt trøtt og ømme brystvorter og så river det litt i lysken når jeg nyser...men det er minimalt :(

Føler meg egentlig ikke gravid i det hele tatt!!! Og det bekymrer meg litt, siden jeg ikke følte meg gravid for 1 år siden heller og da opplevde jeg MA nr 2.... Det er så rart det der altså, at når vi først er "graverte", så går vi og bekymrer oss for det også ;)

 

På tirsdag skal jeg til fastlegen, er da 5+0 og det er jo greit at han også vet at jeg er gravid igjen, selv om jeg skal følges opp på sykehuset, men der har jeg ikke time før om ytterligere 2 uker, så tenkte det var greit å få en time hos fastlegen før det... Han kjenner godt til historien min om at jeg har mistet før, og komplikasjoner under fødselen med datteren min osv. Han er fra Iran, han er den dyktigste fastlegen jeg noensinne har hatt, dessuten er han veldig flink til å lytte og det betyr kjempemye!!! Han tar seg tid og du føler at man virkelig blir ivaretatt, så blir litt alright å få en time hos ham på tirsdag ;)

 

I går så mannen og jeg på en film i hadde leid; "Den fantastiske historien om Benjamin Button" og jeg tutet som bare det siste halve filmen, så tenker at det måååå være graviditetshormoner som gjør at jeg er ekstra følsom, og prøver å sette det på den kontoen og hååååååper dermed at denne gangen skal det gå bra med lille spire ;)

PS. Jeg grein som bare det når jeg så på "UP" en animasjonsfilm fra Pixar.... det er en familiefilm, men jeg tutet som bare det etter bare 2 min... Filmen starter med at "Carl" er 5 år eller noe sånt og treffer på ei jente som han i voksen alder gifter seg med. De pusser opp og lager ett barnerom, men årene går og det viser seg at de ikke får barn!! Filmen har da bare gått i under 5 min og allerede der sitter jeg å hulker og griner og synes det er sååååå trist - så dør damen gammel og jeg hulker enda mer... sånn fortsetter det hele filmen, herreguuuuuud!!!! Jeg blir skikkelig følsom når jeg blir gravid altså, hehe :)

 

Nei, jeg får prøve å gjøre noe mer fornuftig enn å bare henge her inne, men var litt spent på om det var flere oppdateringer her....

Får prøve å få orden i papirer en gang for alle!!! Har ett arkiv-skap, men det står så kronglete til at det er så lett å legge viktige papirer alle andre steder, på en stol her og en stol der, så nå måååå jeg bare skjerpe meg og få samlet alt i arkivskapet, kanskje sette skapet litt annerledes slik at det blir lettere å komme til. Det regner her på østlandet dag, så har ikke så mye mer fornuftig enn å prøve å bruke dagen inne, rydde/sortere og få orden i sakene. Huset gjorde vi rent i går, så det er godt å være ferdig der, har bare litt rene klær som brettes sammen og må henges inn i skapene...

 

Ha en fortsatt fin søndag jenter og så gleder jeg meg til å få mer oppdatering fra dere alle sammen!!!

 

Stoooooooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...