Gå til innhold

NY TRÅD IGJEN: ***OSS OVER 30***


*anki *

Anbefalte innlegg

Gravid, nervøs men lykkelig den ene dagen, utskrapning og tomhet den neste.. UL 10+2 viste ikke no tegn til liv så da er det over...igjen..

Rykk direkte tilbake til start hvis de passerer Ullevål på veien får de en utskrapning..det var det.

Vi får se hva neste trekk blir, jeg har jo ikke alderen på min side og jeg kjenner at jeg nærmer meg en grense for ett eller annet.

MA er en utrolig kjip avslutning..

 

 

 

 

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

 

FORVENTET IKM:

 

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM 15 juli (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... pergo og AIH denne pp)

- Giina, 35 år, ikm 30.juli (samboer, 1 gutt på 1 1/2 år)

-bomsa ikm 1. aug (sambo, 34år 1barn) 2pp

- Anki, 38 år, ikm 2.aug (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Lillemy, 34 år, ikm 16 aug, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 8pp.

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 17. aug - (35 år, prøver på nr. 3)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

- Night 78 - 11. pp (gift, 32 år, en gutt 2 år, IKM ca 22. august)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 2 SA, (34 år, gift, jente 4 år, prøver på nr 2, bor i Hønefoss. IKM rundt 26 aug

- Mrspoo 34år, IKM ca 1 september (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

-Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Litenspire** ikm ca 15,sept. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

 

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

oppdatering fra en trist, lei og spireløs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, saa leit!!! Tenker paa deg! Haaper den tunge tiden ikke blir saa lang og at du fort faar tilbake haapet og paagangsmotet! Mange har lett for aa bli gravide etter utskrapning ogsaa, saa tvihold paa optimismen og masse lykke til videre! *troesteklem*!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååååå nei kjære, kjære Litenspire** :( :( :(

 

Nå ble jeg lei meg på dine vegne.... :(

Det er fryktelig å oppleve MA, jeg har opplevd det to ganger!! Jeg var til en tidlig UL i uke 12 da jordmor mente at jeg måtte bære på tvillinger, formen hadde vært helt elendig fra uke 3, altså 1 uke før IKM og helt frem til uke 12. Det viste seg at det var to, men at det ikke var liv i noen av dem... Var helt knust og fikk utskraping 2 dager etterpå :(

 

Det positive var at jeg fikk mensen etter bare 3 uker og vips - gravid igjen!!! Kjempeglad, og fikk en tidlig UL i uke 10. Var helt sikker på at alt var i orden, formen var på topp og jeg følte meg ikke gravid i det hele tatt - men der var det jammen ikke liv da heller, så fikk medikamenter. Måtte få dobbel dose, da første dose ikke hjalp på å få igang sammentrekninger. Det var helt grusomt... dette skjedde i 2009, og jeg er fremdeles her på Bli gravid...

 

MA er helt forferdelig, da man tror at alt er i orden, man blir så rundlurt av kroppen at det er ikke måte på, f.... for noe drit... Da er det bedre å få en SA, selv om det er vondt det også, man da skjønner man liksom at det er over, det gjør man ikke med en MA :(

 

Uff, føler virkelig med deg, jeg håper du kommer deg raskt både fysisk og psykisk - og så håper jeg at spiren din sitter når kroppen din er klar for det igjen ;)

 

Stoooooooor varm trøsteklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake fra ferie og hverdagen starter igjen. Siste oppdatering fra meg er at jeg venter tanta på tirsdag. Prøver å ikke være så opptimist på at det klaffer denne gang. Har ikke merket så mye tegn på kroppen denne gang. Eneste har vært ømme brystvorter og hovne kjærtler i brystvortene. Har flere ganger oppservert noe hvit/gult inni brystvortene men vet ikke om dette er noe symtom eller om kroppen gjør seg klar til tanta kommer.

 

Var veldig trist å lese om deg Litenspire. Håper du blir gravid igjen snart. Håper snart noen kommer med noen gode nyheter. Jeg følger spent med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litenspire: Dette var veldig trist. Sender deg en kjempe klem!!!!!!!

 

Jeg lever, er bare kjapt innom fra jobben nå. Ja, jeg lever da såvidt, for nå holder jeg på å klikke i alle mulige retninger. 9 dager forsinket mens, 2 difuse tester og ingen tegn til tanta...har bestilt meg noen nye tester nå, så får leve i spenning framover også. Giina har dog bestemt at her er baby på vei, så vi får håpe hun har rett. I så fall tipper jeg at det er 2 og kollegaen min at det er 3...hehehehe...skal komme sterkere tilbake nå når jeg får fri!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litenspire: dette var triste nyheter. Stor klem sendes, jeg vet hvordan du har det. Eneste råd jeg kan gi er at du må ikke gå å bære alt inni deg, snakk med noen. Om det er vanskelig å snakke så skriv dine tanker og følelser i forumet her, det hjelper.

 

Meg og lille snuppis: Godt høre at optimismen lever hos deg ennå. Det er tøffe tak dere og har vært igjennom. Håper utredningen kan hjelpe dere med å bli gravide igjen og at alt går bra da!

 

Nytt fra meg: Jeg har kopierte inn det jeg skrev i et innlegg litt lengre opp her ,-)

 

Bli-gravid-prosjektet har ligget litt på is den siste mnd. Som nevnt har vi hatt mye besøk, og da er det ikke alltid like lett å til det som trengs når det trengs. Vi har klart å lure oss til litt sengehygge, selv om det har vært fult hus, hehe, men vi har ikke tenkt på EL og timing i det hele tatt denne gang. Siden babylaging ikke var i fokus har jeg kost meg med øl/vin så og si hver dag (ett par glass), jeg har vært på jentekveld (da drakk jeg mer enn bare to glass), og en gammel vane som har vært lagt på hylla ei lang stund ble også tatt opp igjen siste del av ferien. Jeg har nemlig røyka ferierøyk til den "store gullmedaljen". Ganske ironisk begge deler (når deg gjelder meg) Etter jeg slutta å røyke blei jeg ganske anti-røyk, og jeg har knapt tatt et glass vin i ny og ned det siste året pga av prøvinga. Så jeg tok den "helt ut" med andre ord i ferien, he he. Litt deilig var det ,-)

 

Nytt fra i dag:

Jeg har IKM i morgen. Har null tro og følelse av at det skal ha skjedd noe denne måneden. Nå har prøving ikke vært i fokus, men jeg vet at i teorien kunne jeg ha blitt gravid også denne mnd. Men, det går nok som det alltid går. Uansett om vi har prøvd hard eller ei denne mnd. Jeg kjenner at skuffelsen kommer sigende som den alltid gjør når IKM med mensen kommer, men så går det en 4-6 dager, mensen blir ferdig og jeg ser igjen optimistisk mot ny EL.

 

Kjenner at jeg blir lei! Jeg blir sur og såret når jeg ser kjente på butikken med voksende mager, og ønsker den innerst inne ikke lykke til. Jeg hadde besøk i sommer av ei venninne med kul på magen, og når andre venninner gratulerte henne og strøk henne på magen måtte jeg snu meg bort for at de ikke skulle se tårene mine.

 

Litt sutring herfra, men livet går videre..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen, jeg har desverre slik teflonhjerne når det gjelder å huske folk og hva de har skrevet, men prøver meg på noen da....

Meg og lille snuppis; utrolig bra at du begynner å se lysere på ting, kan ikke forestille meg hvordan det må være å prøve så lenge og så går det galt igjen nok en gang, men husk det som ikke knekker deg gjør deg sterkere;-) Lykke til videre....

 

Litenspire, det samme må sies til deg, gir deg en klem videre på veien:-)

 

Madde; Har ikke snakket med deg før, men har fulgt denne tråden lenge selv om jeg ikke har skrevet her, lykke til videre med ett lite nurk i dine armer snart:-))

 

Bringebærmamma; kjenner meg så utrolig godt igjen i din beskrivelse, man blir rett og slett litt sjalu.... selv har jeg en svigersøster som jeg tror prøver å bli gravid...jeg synest selv hun burde ha en del ting på plass før hun får flere barn, liker henne litt dårlig da og...men i allefall tror jeg ikke jeg klarer å gratulere henne hvis ho blir gravid før meg....:-( teit, men sant, men slik føles det nå i alle fall!!!

Litt sårt er det også med de som jubler over å ha klart det på 1 forsøk.... hadde sikkert gjort det samme selv, men så langt jeg (føler) har kommet i prøvingen nå uten så mye som antydning til positiv test så hopper jeg galant over de inleggene!!

 

Er det foressten noen som har erfaringer med hva spotting kan komme av?? Kan det være progesteron mangel som gjør det? Denne pp begynte jeg veeeldig tidlig å spotte, i tillegg har jeg hatt veldig vonde bryster fra sikkert dagen før el og har det jaggu meg ennå og har ikm i morgen eller tirsdag, plages og med syklus hodepine...som regel kommer den til mensen, men denne pp har den ligget og murret i flere dager mellom EL og IKM. Alle disse tingene er jo tegn på for lav progesteron.....

Tirilgirl, vet du snakket noe om progesteronstøtte, prøvde du det i tiden mellom EL og IKM??

Skal til GYN i slutten av sept og vil da prøve å diskutere disse tingene med han da, mulig ringe først å få rek. til å få tatt prog. blodprøve etter den mnd EL så prøvesvaret er klart til timen.... vi får se:-)

 

En annen ting. Sist jeg var hos GYN spurte han om jeg hadde samme mann som ved de siste svangerskapene mine, det har jeg jo, er det da vanlig at mannens sperm kan bli veldig mye dårligere i løpet av 10-15 år???

Masse greier man lurer på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Et kort svar på noe av det du lurer på lillemy75

 

Har hørt at sink kan hjelpe på spotting. Jeg har hvertfall erfart at om jeg tar ekstra sinktilskudd mellom EL og IKM spotter jeg ikke/veldig lite og IKM kommer på dag den 14. dagen ( noen ganger har jeg fått mens den 13. dagen. En gang var lutalsfasen bare 8 dager, men det var mens syklusene var helt "på jordet" etter utskrapningen).

 

Sperm kan bli dårligere med alder ja, på lik linje som våre egg blir dårligere med alder. Jeg er som deg 75 i modell, og liker ikke tanken på at jeg har bikket "35-årsgrensen". Nå går det bare en vei med fruktbarhet....... Får trøste oss med at mange eldre enn oss har blitt gravide før, og at det går til slutt for oss og, bare at det tar litt lengre tid.

 

Ut å jobbe i hagen igjen.............. ,-)

 

Måtte smile litt da du skrev om at du hopper over disse "hurra - gravid på første forsøkt"- innleggene. Det gjør jeg og ,-)

Selvfølgelig er det hyggelig for dem at de får klaff. Jeg hadde jo blitt super glad om det skjedde for meg og. Men akkurat nå klarer jeg ikke å være glad på demmes vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

 

FORVENTET IKM:

 

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM 15 juli (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... pergo og AIH denne pp)

- Giina, 35 år, ikm 30.juli (samboer, 1 gutt på 1 1/2 år)

-bomsa ikm 1. aug (sambo, 34år 1barn) 2pp

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Lillemy, 34 år, ikm 16 aug, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 8pp.

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 17. aug - (35 år, prøver på nr. 3)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

- Night 78 - 11. pp (gift, 32 år, en gutt 2 år, IKM ca 22. august)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 2 SA, (34 år, gift, jente 4 år, prøver på nr 2, bor i Hønefoss. IKM rundt 26 aug

-Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 1 september (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Anki, 38 år, ikm 2.sept (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Litenspire** ikm ca 15,sept. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

 

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

 

 

Heisan ladies!

 

Først må jeg bare få utdype min store og sterke medfølelse til Litenspire. Dette var så utrolig vondt å lese. Vet dessverre så altfor godt hvordan du har det. Sender deg mange gode tanker og håper dere finner ut hvor veien skal gå fra her. Ønsker dere lykke til, og håper du vil skrive litt om hva som skjer fremover med deg! Håper dere vil lykkes om dere prøver videre.

 

Velkommen til dere nye! Håper bli kjent med dere etter hvert, men håper også deres opphold blir kortvarig. Unner ingen opphold på 3 år her inne som flere av oss erfarer:-) Jeg håper virkelig av hele mitt hjerte at vi som virkelig sliter får det til snart. Vi har noen lyspunker her som er godt på vei no da, og som gjør at vi andre ikke mister håpet. Tirilgirl, Maddemor m.fl. Så flott å følge dere:-)

 

Jeg har ellers fått "baby" i hus siden sist jeg skrev her. Fikk meg en liten tispe igår. Hun er no 9 uker. Hun er så utrolig søt. Lille Sita min. Så no sover jeg på stuen ilag med henne den første tiden. Får se hva aksjer vi får lagt inn i slutten på denne uken. Vi er ganske sliten både jeg og min bedre halvdel. Han står opp hver morgen kl 5 for å dra på jobb, så det er ikke så mye med han når kveldens ro senker seg. Da slukner han selv også. Jeg har mye å gjøre på jobben min også med kampanjer av ulike slag.

 

No er det ei lita ei som må ut å luftes og prøve tisse litt før natta, så jeg får komme sterkere tilbake senere.

 

Klem til alle sammen og ha en flottis uke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

 

FORVENTET IKM:

 

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM 15 juli (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... pergo og AIH denne pp)

- Giina, 35 år, ikm 30.juli (samboer, 1 gutt på 1 1/2 år)

-bomsa ikm ca 31. aug (sambo, 34år 1barn) 3pp

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Lillemy, 34 år, ikm 16 aug, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 8pp.

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 17. aug - (35 år, prøver på nr. 3)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

- Night 78 - 11. pp (gift, 32 år, en gutt 2 år, IKM ca 22. august)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 2 SA, (34 år, gift, jente 4 år, prøver på nr 2, bor i Hønefoss. IKM rundt 26 aug

-Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 1 september (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Anki, 38 år, ikm 2.sept (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Litenspire** ikm ca 15,sept. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

 

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

 

 

 

 

Hallo alle sammen.

Trist å lese om lillespire, sender deg klemmer jeg og.

Her har vi hatt ferie fra alt vi...har tenkt meget lite på spire og prøving.

Nå har hverdagen kommet og vi får vel hive oss igang med prøvingen og.

Jeg ammer enda 1.mann så syklusene mine er litt sånn hipsomhaps.

Har vel eggløsning i disse dager, har hatt en del besøk så det har vært begrenset med hanky-panky..:-)

I morgen har jeg fri fra jobb og da skal vi kose oss ute hele dagen.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at det gikk galt for deg litenspire :(

 

Her nærmer EL seg med stormskritt, venter den i løpet av par dager, kjenner at den er i anmarsj så her er det bare å krysse fingrene :)

 

Reiser sydover på onsdag og blir borte en uke og forhåpentligvis blir det en bra ferie på alle måter :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"To ord fra meg i farten..........."

 

Tanta kom som forventet. Besøket ankom søndag kveld, ikke mandag som jeg først trodde, vel vel. Neste pp går vel og adundas den og da mannen først skal på kurs og så på helgetur rett i EL ,-(

 

Av og til tror jeg vi er "dømt" til å ikke få nr. 3........

 

Pessmismen råder som vanlig de første dagene etter tanta gjorde sitt inntok........

 

Nå bør jeg ikke skrive flere innlegg før jeg har en god dag, for nå synes jeg det er mye sutring fra min kant.........beklager det.........men litt godt å få det ut.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen kjære jenter :)

 

MÅÅÅÅÅÅÅÅ bare fortelle at jeg i dag ENDELIG(!!!!) fikk den nye arb.kontrakten min (som jeg skulle fått den 01.06!!!) og tilbud om FAST JOBB!!!!!! JUHUUUUUUUUU!!!!!!!!! Ingenting er som å være forutsigbar - jeg elsker det, hehe :D

 

For de som ikke vet (dere nye på tråden) så måtte jeg si opp jobben min på Rikshospitalet da jeg fikk jentungen for 4 år siden. Jeg er Oslo-jente, men flyttet til Ringerike da jeg traff drømmemannen min og vi fikk ei lita jente. Gikk bare ikke an å pendle inn til Riksen, jeg gjorde det mens jeg var gravid og det gikk fint (bare 50 min med bil unna Riksen), men det gikk bare ikke når vi fikk barn. Mannen jobbet skift og jeg jobbet skift og ikke har vi familie her i kommunen til hjelp osv, så jeg hadde ikke noe valg :(

 

Sa opp i nov -07. Fikk meg jobb som saksbehandler på Tinglysningen i april -08, jobbet i engasjement frem til des -09. Deretter var det stopp, og grunnen til det (tror jeg!) er at jeg ble gravid tre ganger i 2009 og var en del sykmeldt pga at jeg mistet alle gangene.

 

Første gangen var jeg jo ekstremt dårlig, var ikke så rart - jeg ventet jo tvillinger og var virkelig uggen fra 1 uke før IKM og helt frem til uke 12 hvorpå de tok en UL da de mistenkte tvillinger. Det ble konstatert tvillinger, men intet liv hos noen av dem, ble lagt på operasjonsbordet 2 dager etter.... :(

Var da sykmeldt hele den perioden...

 

Fikk en mens og ble jammen meg gravid igjen, jobbet da bare 50% frem til uke 10 hvorpå jeg fikk en tidlig UL og så var det jammen meg ingen liv der heller.... :(

Gikk ikke ut i noe mer sykmelding da. Ble konstatert ny MA på en torsdag, fikk medisinsk abort på lørdag - JA, jeg presset meg på jobb på fredagen og fra mandagen av etter aborten!! Var totalt utslitt, men presset meg videre på jobb og hanglet hele høsten, så får jeg slengt i trynet mandag 21 desember 2009 om at jeg ikke får forlenget engasjement for 2010!! 3 dager før jul - fy f..... tusen takk for en flott julegave fra arb.giver!!! Sånt gjør man bare ikke... ut fra arb.kontrakten stod det at vi skulle ha beskjed minimum 1 mnd i forveien, så de brøt faktisk kontrakten - og de som skal være så oppdatert på lover og regler, nei fy for en arb.plass!!! Uansett, jeg var heldig og var ikke arb.ledig lenge, bare 1 mnd, jeg fikk tilbud om 60% ekstravakt på mitt lokalsykehus fra februar til og med 23 august og jeg takket selvsagt ja.

 

I slutten av mai kommer min sjef til meg og sier at de er så utrolig fornøyde med meg - at de ville beholde meg. Jeg fikk tilbud om fast stilling som jeg takket ja umiddelbart!! Gå hjem og sprett sjampanjeflaska sa sjefen min... Så går sjefen min av med pensjon knappe 14 dager etter... hennes sjef igjen går samtidig ut i sykmelding - tiden går, sommerferien kommer og plutselig er det i dag bare ut denne uken, så ville jeg være arb.ledig fra neste mandag av....

 

Så får jeg ett besøk fra selveste Klinikksjefen for Med.pol - kjenner til ham litt fra før da jeg har hatt noen driftsmøter med ham og ett par andre overleger ang ventelistene til Med. pol (jeg sitter på Inntakskontoret for de som ikke vet det, hehe) - uansett, tar han meg i hånden, (han kom tilbake fra 3 ukers ferie i går!) og så sier han; Jeg oppdaget plutselig at du står uten jobb fra neste mandag av - jeg ville bare gratulere deg personlig med ny jobb!! Du er ett positivt tilskudd i avdelingen her og vi vil gjerne beholde deg her!! Her er arb.kontrakten din... Han sier videre at han skulle så gjerne ha snakket mer med meg, men at han har dårlig tid, så vi snakkes mer senere!! Så spretter jeg konvolutten med arb.kontrakten - der lyser det mot meg:

VI HAR GLEDEN AV Å TILBY DEG FAST 100% STILLING FRA DEN 23.08.10....... bla, bla, bla!!! JEEEEEEEEEEEZEEZ.... Jeg må ha gjort ett positivt inntrykk!!! Aaaaaaaaah - så deilig!!!!! Ingenting er som å ha forutsigbarhet, mannen, lillesnuppis og jeg feiret med å spise ute i dag!!! Så etter ca 3 år uten fast stilling har jeg nå endelig fast stilling igjen - og de vokser ikke på trær akkurat i lille Hønefoss - der jeg bor, hehe!!! Det er så godt å tenke på at man har noe å komme tilbake til dersom vi skulle være så heldige å bli foreldre en gang til... tenker jo også på permisjonsrettigheter osv... Yes, yes, yes :D :D :D

 

Nå mangler det bare at jeg blir gravid - da er lykken komplett, hehe :)

Er på CD 22 i dag, og skal prøve å holde meg (ikke teste) før IKM er... og den er sånn ca 24 aug, 1 uke fra i dag!!! Skal til Kiel med familien på fredag og er tilbake på søndag (CD 27) - så får litt andre ting å tenke på de neste dagene!!!

 

Sorry, ble litt mye meg og mitt, men måtte bare ha noen å fortelle alt sammen til :)

 

Stoooooooor klem fra en som "svever" og er lykkelig og glad i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer sååååå mye!!!!

Har ikke fått med meg alt tidliger, men at du fortjente en opptur nå er helt sikkert!!! :o) Nå kan du senke skuldrene på ett område :o)

Riktig god tur og kos dere max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med Petrine her :) Gratuelrer med fast stilling og lykke til Meg og lille snuppis.

Samtidig sender jeg en stor klem til Litenspire :( Så trist at du mistet!!!

 

Ellers ikke mye nytt herfra.... Får heller skrive litt mer senere. Nå er det natta :)

 

Klem til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk meg og lille snuppis!!!!!!!! Gratulerer så mye med fast jobb, ingenting er bedre enn det :)

Håper det klaffer på gravidfronten også snart så er lykken komplett :D

 

Ellers får jeg benytte anledningen til å ønske alle dere flotte jenter/damer en fantastisk uke, i morgen setter vi oss på flyet til Hellas og blir borte en uke:)

EL ventes i løpet av nærmeste dager så krysser alt vi kan for at det er vår tur nå:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse, Meg og lille snuppis!! Er en fantastisk følelse å få fast jobb, spesielt etter å ha ventet i det uvisse i et vikariat!

 

Ser at vi skal teste oss ca samtidig om vi får sjangsen.

 

Jeg skal på tur med jobben første helga i september, så det hadde jo vært litt ironisk om jeg ble gravid denne pp... syns jeg hører de: Hvorfor drikker ikke du da?... ehmmm, er jo fullstendig nygravid da! Sist jeg var gravid ble jeg på en fest sittende med storsuperne på jobben som ville skjenke meg... joda! Hadde ikke fortalt at jeg var gravid pga blødninger...

 

ellers prøver jeg å ikke kjenne etter for mye, og heller prøve å henge fingrene i noe. Heldigvis har vi en forholdsvis stor uferdig hage og et nytt hus med masse å fine på. Likevel blir det at man kjenner litt etter likevel. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Night 78 - 11. pp - håper du får positiv test da...

Er på CD 23 i dag - kan jo teste meg i morgen, men jeg tør rett og slett ikke - tror den blir negativ :(

Har faktisk testet positivt på CD 24 allerede 3 ganger når jeg har vært gravid - så vet ikke om jeg skal eller ikke i morgen...

 

Har absolutt ingen symptomer og kjenner meg ikke gravid (noe jeg har gjort de andre 6 gangene jeg har vært det!), så har ingen forhåpninger.

 

Tok en haug med blodprøver på mandag - så skal sjekke om det er kommet svar på en del av dem fra jobben i morgen... Blir spennende!!!

 

Bare 1 dag på jobb, så reiser vi til Kiel, blir jo litt godt å komme seg bort - en trenger det av og til :)

 

Så da blir jeg borte fra forumet hele helgen, Iiiiiiiiiiiik - litt uvant, men blir nok å ta en liten sniktitt fra mobilen når jeg får tid :)

Skal selvsagt oppdatere så fort jeg får en positiv test!!!

 

Ha en strålende fin helg jenter!!!!

 

Stoooooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IIIIIIIIIIIIk....... Hva i all verden er det som skjer??

Jeg greide ikke la være i ta en test i dag morges, på dag 24 - den ble svak positiv, men den ble bare tydligere og tydligere jo lenger tid det gikk, etter 5 min var streken tydelig blå :)

 

My god - er det virkelig mulig?? Håper, håper, håper.... :D :D :D

Er på jobb, så er bare en rask tur innom med oppdatering!!! Må ta en ny test i morgen eller på båten til helgen :)

Prøver å slappe av, ikke tenke så mye på det, men det er ikke lett!!

 

Har ikke sagt noe til mannen ennå, vil vente litt til til testen er knall positiv, herlighet....

Ønsk meg lykke til :)

 

Stooooooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke rope noe ut her ennå,men ville fortelle til dere!!

Ha en strålende fin dag!!!!

 

 

Stoooooor klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ved linken - det kan vel ikke være tvil eller?? Skjønt streken er mye tydligere i virkeligheten enn den fremstår på bildet, men en strek er en strek - den er jammen meg positiv!!! Haha - er det muuuuuulig sier nå bare jeg da... :/

 

Ny termin: 05.05.11

 

Klems fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greier ikke la være å rope ut allikevel jeg, thihihiiiiii ;)

Er til og med så freidig at jeg setter meg opp blant de gravide med termin jeg :)

 

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

 

FORVENTET IKM:

 

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM 15 juli (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... pergo og AIH denne pp)

- Giina, 35 år, ikm 30.juli (samboer, 1 gutt på 1 1/2 år)

-bomsa ikm ca 31. aug (sambo, 34år 1barn) 3pp

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Lillemy, 34 år, ikm 16 aug, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 8pp.

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 17. aug - (35 år, prøver på nr. 3)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

- Night 78 - 11. pp (gift, 32 år, en gutt 2 år, IKM ca 22. august)

-Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca 1 september (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Anki, 38 år, ikm 2.sept (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Litenspire** ikm ca 15,sept. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis, Termin 050511!!! (34 år, gift, jente 06, bor i Hønefoss)

 

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk!! så spennende, Meg og lille snuppis!!! Dette unner jeg deg! Kan bare ikke forestille meg hvordan det er å miste gang på gang... denne gangen går det skal du se :0) Nyt turen sørover!!

 

Nå ble jeg bare enda mer nysgjerrig på min tilstand. Men skal klare å holde meg til iallfall søndag... ingen gravid symptomer da. Bare TR... lettrørt og humørsvingninger... usj!

 

Jeg kjenner så mange som har født, snart skal føde eller føder tidlig neste år. Kjenner jeg blir kjempeglad men samtidig litt trist når jeg får vite at de er gravide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din lille luring Meg og lille snuppis :) He, he. Får gratulerer deg masse her inne også. Så flott at spiren sitter igjen allerede nå :) Masse lykke til altså!

 

Ellers fikk jeg positiv EL i går (og i dag) på CB-monitoren, men sambo er syk, jeg småhangler litt og vi tilbringte nesten hele natten på legevakten med snuppa i natt :( Er på jobb nå, så en smule trøtt.

Hun har/hadde oppkast, vondt i nakken, utslett, så hals og høy feber, så da ville de at vi skulle ta turen ned. Heldigvis var hun ikke alvorlig syk, men hangler enda. Fortsatt feber, men formen er heldigvis stigende (håper jeg).

 

Vel, vi får se om vi får lagt inn noen askjer i dag også. Hadde jo vært litt greit. Ble bare meg og mitt dette nesten, men skal straks stikke fra jobb..... Ha ei knakende god helg jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...