Gå til innhold

NY TRÅD IGJEN: ***OSS OVER 30***


*anki *

Anbefalte innlegg

Heisann jenter ;-)

 

Jeg har IKM til fredag. Hadde masse murringer i en perriode men så blei det stilt. I kveld har murringene kommet tilbake, men nå er de mer som vanlige mensmurringer. Hadde en periode feeling på at det kunne ha skjedd noe, men det har jeg ikke lengre.

 

Det eneste er at jeg er av-og-på småkvalm, men nå har jeg jo vært gravid noen ganger og kvalmen har aldri kommet før uke 6-7. Derfor tror jeg kvalmen kan skyldes anna.

 

Temp. er imidlertid fin og høy (høyere enn vanlig), men dette har også skjedd en gang før, så jeg tar ikke det heller for god fisk. Om temp forholder seg like høy/høyere i morgen tidlig tror jeg at jeg kommer til å ta en test. Om temp synker vil jeg tro at det er et ganske sikkert tegn på at mensen er i anmarsj.............

 

Selv om håpet kun er mikrostort blir det uansett litt spennende å måle temp i morgen tidlig ,-)

 

Ha en delig kveld dere ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten så begynner jeg å bli gal eller så er det noe som er røsk rivende galt. Jeg sitter å griner for den minste ting når jeg ser på tv. Griner i bilen på vei fra jobb (mest da i angst for at det skal skje meg eller ungene mine noe), sliter med å holde tårene tilbake når jeg snakker med pasientene mine osv...humør berg og dale banen er som før om enn kanskje enda kraftigere (stakkar mannen min...) Ja, det var en dag på jobb noen som insinuerte at jeg måtte være veldig glad i gubben. Jeg ble så forbanna at jeg måtte bare gå ut....huff...ikke bra.... D kan sikkert være en mulighet at dette er ett resultat av 5 nattevakter +++ I dag var jeg på fjelltur igjen i ett strålende vær. Vanvittig fantastisk, men nå lurer jeg jo på hvordan jeg i det hele tatt skal klare å forflytte meg fra A - B. Knærne verker som ett h....og under turen trodde jeg seriøst at bekkene hadde tenkt å takke for seg ;) Jeg håper jo selvfølgelig at denne kommando sexen har gjort susen, men det er nå ikke så mange dager siden at jeg skulle kjenne på symptomer....eller?????? Jeg får vente i spenning. Hvis tanta kommer denne mnd tror jeg at dr dyregod skal få ett aldri så lite besøk, for jeg orker ikke dette ekstremt ustabile humøret lengre.

 

Puh, måtte bare innom å puste ut litt ;)

 

D&G Gleder meg til å høre hvordan dere har det. GRATULERER så mye!!!!!!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status: Temp var fremdeles høy i morges, så jeg svidde av en test. Det kunne jeg like godt ha latt være fordi den var så negativ som en test bare kan være.

 

Har nå i formiddag har jeg også begynt å spotte og, så da tenker jeg tanta kommer for fult i løpet av morgendagen. :-(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg måtte oppdatere lista siden jeg nå er tilbake som prøver jeg også.

 

Bringebærmamma: Når jeg nå nettopp var gravid så ble jeg faktisk veldig uggen 4-5 dager før ikm. Og det var INGEN innbildning fordi jeg trodde virkelig at jeg ikke kunne være gravid den mnd, og også at det var altfor tidlig med de symptomer. Dessvere gikk det ikke så bra da. Kvalmen forsvant rundt IKM. Men det er FULLT mulig å bli kvalm tidlig. Nå ser jeg at du har svidd av en test i dag og har begynt å spotte....grrr... den H ... tanta!!!!!!!!!! :( Tipper neste mnd blir VÅR, jeg :)

 

Tussemor: puh, høres ut som hormonene dine virkelig spiller deg noen puss. ENTEN er du gravid, eller så har du kommet i hormonalderen. Jeg vet iallefall selv at jeg ble VELDIG hormonell på et tidspunkt. Litt oer 30 tror jeg at jeg var. Det er vondt å ha det sånn rett og slett. Er helt sikker på at du finner en måte å kontrollere det på etterhvert. Men kjenner jeg deg rett så er du nok GRAVID skal du se. Med den festlige sengekosen du har hatt denne mnd MÅ det bare ha skjedd noe.

 

Har lest endel og funnet ut at sannsynligheten for tidlig SA (som både jeg og sikkert Tussemor også hadde denne gangen) er stor og blir bare større og større jo eldre man blir. Det skyldes visstnok som regel dårlig eggkvalitet. Derfor har jeg igjen kuttet ut alt søtt/usunn mat og trappet opp på treningen. Har igjen begynt på bidronninggele. Så blir det ingen spire nå så vet ikke jeg haha! Har til og med koffeinfri kaffe på termos, hehe.

 

Ha en helsebringende dag, dere flotte damer!!!!

 

 

 

 

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

 

FORVENTET IKM:

 

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM tja, si det.. syklusene har visst klusset seg til.. (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

-bomsa ikm ca 31. aug (sambo, 34år 1barn) 3pp

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 10. sept. - (35 år, prøver på nr. 3)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

-Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca ¨2 oktober (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Anki, 38 år, ikm 2.sept (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Litenspire** ikm ca 15,sept. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

-bomsa ikm ca 29. sept (sambo, 34år 1barn) 4pp

- Lillemy, 34 år, ikm 12 sept, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 9pp.

- Giina 35 år fra Oslo IKM ?, samboer, 1 gutt på 1 1/2 år,

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis, Termin 050511!!! (34 år, gift, jente 06, bor i Hønefoss)

- Night 78 - Termin 040511 (gift, 32 år, en gutt 2 år, Rogaland)

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

 

FORVENTET IKM:

 

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM tja, si det.. syklusene har visst klusset seg til.. (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

-bomsa ikm ca 31. aug (sambo, 34år 1barn) 3pp

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 10. sept. - (35 år, prøver på nr. 3)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

-Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca ¨2 oktober (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Anki, 38 år, ikm 2.sept (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Litenspire** ikm ca 15,sept. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

-bomsa ikm ca 29. sept (sambo, 34år 1barn) 4pp

- Lillemy, 34 år, ikm 12 sept, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 9pp.

- Giina 35 år fra Oslo IKM ?, samboer, 1 gutt på 1 1/2 år,

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- - DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis, Termin 050511!!! (34 år, gift, jente 06, bor i Hønefoss)

- Night 78 - Termin 040511 (gift, 32 år, en gutt 2 år, Rogaland)

 

 

HAR FØDT;

Maddemor; 1 gutt 2007 fikk en prinsesse 24. aug. 2010:)))

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :))

 

En liten oppdatering fra meg...

Er i dag 6+1, men sykmeldt pga truende abort! Hadde en liten episode på lørdag som gjorde at jeg fikk helt panikk!! Jeg kom ut fra dusjen og tørket meg som vanlig, men plutselig ser jeg at jeg får friskt rødt blod på håndkle... Jeg tenkte der og da at nå var det hele over!!! Gråten presset på og jeg var alene med jentungen (4 år), mens mannen hadde jobbe-lørdag... Fikk hivd meg rundt, ringte vakthavende på gyn og fikk komme med en gang da jeg forklarte situasjonen... Jeg fikk tak i barnevakt til lillesnuppis og hun ble hentet av min svigerinne (måtte jo da fortelle på tlf hva som var årsaken!), hun kom i løpet av 15 min!!! Hun er utrooooolig snill altså!! Var på gyn innen 45 min etter at jeg kom ut fra dusjen og hadde ringt...

 

Fikk en gyn undersøkelse - var da 5+4, og ifølge babyverden.no skulle liksom hjertet på min lille spire begynne å slå den dagen... Var nesten sikker på at gyn skulle si at; nei - her er det ingenting!! Men... han sa at alt så normalt ut - han kunne se embryoet, plommesekken og fostervann, men det var jo for tidlig til å kunne se liv - det visste jeg jo :( var ihvertfall glad for at det var noe der - siden jeg ikke har noe særlig symptomer og ikke føler meg gravid overhodet!!! Han sa ihvertfall at jeg hadde en truende abort og sykmeldte meg tvert, sa jeg måtte hvile myyyyyye, ikke stresse, ikke være i stor aktivitet!! MEN, at alt så helt normalt ut iforhold til hvor langt jeg var på vei...

 

Fikk beskjed om å komme tilbake mandag 13/9 - da hadde jeg opprinnelig time på gyn til tidlig UL, så han sa det passet godt å ta kontroll da, så han opprettholdt timen min!! Jeg var nærmest sengeliggende lørdag og søndag og det kom litt blod igjen sent søndag kveld etter at jeg hadde valset oppe litt, bare en liten stripe blod med masse utflod, mindre enn en lillefingernegl-størrelse! La meg igjen og var nesten sengeliggende hele mandagen - kom ikke noe mer!! Følte meg grei form i går og tok meg en liten tur ned til by`n for å kjøpe turndrakt til lillesnuppis siden hun begynte på turning for 14 dager siden, hun skulle dit igjen i går og da ville jeg gjerne at hun skulle ha turndrakt da de andre jentene der hadde det...

 

Var bare borte 1 time og 20 min maks - fra jeg kjørte og til jeg parkerte i garasjen hjemme igjen - kjøpte bare det jeg skulle og var innom apoteket. Hadde egentlig tenkt å handle på veien hjem, men det orket jeg bare ikke og godt var egentlig det - for når jeg kom hjem oppdaget jeg at jeg hadde begynt å blø bittelitt igjen(!!), var bare en liten stripe på papiret, men nok til å sette meg ut... så jeg gikk rett og la meg på sofaen, måtte droppe å være med lillesnuppis på turningen, mannen min måtte følge henne uten meg!!! Arrrghhhh - at jeg gikk glipp av det, men sånn er det bare... må følge og lytte etter kroppen nå altså!! For denne spiren vil vi jo så gjerne ha!!!

 

Har tatt det helt med ro igjen i dag og det har ikke kommet noe mer... så jeg kommer til å ta det heeeeelt med ro en lang, lang stund fremover!! Blir sikkert sykmeldt en god stund til og jeg som er så ny i jobben min!! Trives jo så godt, og føler at jeg svikter kollegaene mine - men vet dere hva, de vet det faktisk!! Jeg måtte fortelle det til hun ene og hun fortalte det videre på spørsmål fra meg om hun kunne fortelle det!! Jeg sa det gikk greit, men at de måtte holde det innad på kontoret (vi er 5 stk som jobber sammen!). Uansett fikk jeg melding fra jobben på mandag om at de krysser fingrene for at det går bra med meg og ønsket meg god bedring!! Så det var jo hyggelig!! De vet at vi har slitt i langt over 2 år på å få til nr 2...

 

Skal forresten innom jobben i morgen da jeg har en kontroll time på sykehuset for noe annet... så da får jeg pratet litt med dem da, både gruer og gleder meg til det!!

 

Selv om jeg ikke blør noe mer og det har vært minimalt som har kommet, kanskje bare en tesje tilsammen, så har jeg de få symptomene jeg har tilstede, så prøver å tenke positivt!!! Får avklaring til mandag om det er liv eller ikke - så kryss fingrene for meg at det vil gå bra denne gangen!!!

Hadde det vært en SA nå så hadde jeg blødd mye mer (erfaring!) og det ville ha kommet klumper og koagler osv - så enn så lenge er dette minimalt - men nok til at jeg fikk panikk på lørdag og ble lei meg i går etter en tur ut i butikken... Skal bare ta det helt med ro og pleie meg selv og ruge på lille spire den nærmeste tiden!!! Og så håper jeg at det vil være liv når jeg skal til gyn på mandag!!! Da skal vi fortelle om graviditeten til mamma og pappa og øvrig familie. Skal nemlig feire både bursdagen til min pappa og lillebror neste søndag, da vil jeg være 7+5 og så lenge det blir påvist liv til mandag - er det over 90% sjanse for at det vil gå bra! Egentlig er det jo ingen garantier overhodet om det går bra eller ikke uansett hvor langt man er på vei i svangerskapet - men sjansene er jo heller liten!! Så prøver å fokusere på det positive!!!

 

Ellers må jeg bare gratulere D&G med babyen :) Kos deg masse og nyt barseltiden!!!

 

Orker dessverre ikke å kommentere alle sammen nå, men må bare få si at jeg synes det var synd at du mistet Giina, tenker på deg!!!

Jeg kommer tilbake en annen dag litt sterkere med kommentarer til alle sammen!! Selv om jeg ikke er så aktiv lenger, så følger jeg jo med - må jo følge med dere jentene mine, hehe :)))

 

Stoooooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

 

Jeg har også hatt noen minimale blødninger (så vidt rosa utflod). Den siste etter UL, så jeg satser på at det bare er skjeden som er supersensitiv... har de mensmurringene, men mener jeg hadde de sist jeg var gravid og.

 

Krysser fingrene for deg da, Meg og lille snuppis!! Det går sikkert fint. Vi kommer nok også til å fortelle det tilfamilien om alt er vel den 22. september. Skal nordover til svigers dagen etter så da er det passende anledning. Håper virkelig at der er liv da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloooooo - vi kan jo ikke stå midt på side 2!!!

Dytter oss opp på 1 siden :)))

 

Ha en strålende fin helg alle sammen!!!

 

Stooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Da er det endelig helg. Tenkte jeg skulle gi en liten oppdatering. Jeg har IKM på mandag så jeg venter spent i disse dager. HAr ikke hatt så mye symtomer siden EL men noe er det selvfølgelig. Har hatt mye luft i magen siden EL, de siste to dagene har jeg hatt mye mensmurringer, spesielt i dag. Det pleier jeg vanlig hvis ikke få før samme dag jeg skal ha tanta. Har hatt mer utflod en vanlig også, men vet ikke om dette er noe symtom. har kjøpt noen ekstra tester :-)

Men det er vel typsik at jeg innbiller meg ting igjen da. Har jo gjordt dette før så jeg er forbredt på tanta skal komme denne gangen også, men klarer ikke noe annet å være litt posetiv også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! No er det en stund siden jeg har vært her inne. Det å få kvalp er som å få en baby i hus ja. Kjekt og travelt. Tidlige morgener. Ut å tisse om natta...(det er det slutt på no heldigvis). Jeg har gått rundt i en "ammetåke" pga søvnmangel. Men no har hun funnet seg vel tilrette og er så snill og god atte det...:-) Hun er med meg på jobb og ligger fint og sover bak disken til jeg kjører henne hjem. Da passer storegutten min henne etter skolen til vi kommer hjem...! Hun har så vidt begynt være litt alene hjemme også. 1 time no og da...!

 

...noen prøving på baby har det ikke vært overskudd til denne mnd, så no er jeg akkurat ferdig med tantebesøket. Vi lurer så vidt på om vi skal sette alle kluter til neste uke/helg å se om vi kan få lage en liten spire igjen da...! Har vært veldig deilig å ikke tenkt babyprosjekt en periode no. Men om vi skal prøve få en til må vi sette igang igjen straks.

 

Meg og lille snuppis: Du må bare ta til vett ja og tenke på deg selv. Det var godt å lese. Du skal ruge du no. Og denne gang skal spiren sitte der den skal til den er ferdig utviklet og klar til å møte denne verden. Tenker på deg jeg vet du vennen. Det er så altfor lange dager og uker og mange nervepirrende dobesøk... Klemme klemme :-)

 

Maddemor og D&G: gratulere så masse med jentene deres. Så deilig. Kos dere masse. Har vært veldig kjekt og godt å være "ilag" med dere desse år. Dessverre har det ikke blitt noen baby på meg enda, men som sagt vi prøver en gang til før vi gir opp.

 

Lykke til Vizzy og dere andre som venter på ikm. Måtte det ha plassert seg en spire hos noen eller alle av dere...:-)

 

Tirilgirl vennen! Det går bra med deg forstår jeg og det er jeg så uendelig glad for. Du fremstår for meg som en fantastisk varm og god person, med et utrolig godt humør. Du tar vare på vennene dine og har stor medmenneskelighet. Takk for at du er min venn også på FB.

 

Tussemor: håpe dere har fått klaff denne mnd. En kan bli frustrert over syklustull, humørsvingninger, nattevakter (full forståelse), opptatte mannfolk med masse prosjekt osv. Syns alltid det er kjekt å lese innleggene dine. Kjekt å være din "venn", (også på FB)

 

Alle andre...skal prøve kommentere ved senere høve. Skummet gjennom innleggene men husker ikke i farten. Men er selvfølgelig lei meg for de som mistet/mister og overlykkelig ilag med dere som får spire som sitter.

 

Ha en fin helg alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Da var sydenturen vel overstått og jeg og min venninne hadde det topp på Kreta. Vi hadde skikkelige late dager på stranda, kun med avbrekk av lunsj. Og kvelden var det en dusj og så ut å spise og shoppe, og dette gjentok seg hver dag uten at det føltes kjedelig. Bare deilig. Fikk litt sol og varme (og farge) på skrotten og det var også deilig. Ikke minst det å se en BLÅÅÅÅÅÅ og skyfri himmel :) Heaven for meg altså :) Det ble kun to øl og noen gratis ouzo (de deler ut dette sammen med regningen på restaurantene) i løpet av uka, så ikke akurat hæla i taket. Nå var det jo ikke heller Ibiza vi var på (grøss), så det var en rolig ferie. Overvekten av folkene der var eldre og barnefamilier. Stille og rolig. Helt perfekt.

 

Ellers har jeg hatt en behandling man ikke kan ta som gravid og tillegg gitt blod denne måneden, så jeg regnet slett ikke med noe spire denne pp'en. Hadde DET skjedd hadde jeg blitt forundret. Så var ikke redd for et par øl eller så.

 

Har ellers jobbet en uke allerede og sniktittet litt her inne. Klarer ikke å følge like godt med som før, men får da med meg noe... He, he. Tanta kom den 3. sept. som "bestilt". Siste dagen i syden (den morgenen/formiddagen vi skulle dra), så det ødela ikke noe. Jeg har jo sjelden plager med unntak av hodepine og det har det vært lite av denne pp'en heldigvis. Er så slitsomt å ha vondt i hode i forbindelse med tantebesøket i flere dager i strekk. Knasker Paracet uten at det hjelper nevneverdig heller. Nei, det var faktisk en frihet å gå gravid sist og ikke ha vondt i hodet på 9 mnd. Ei heller noen andre plager for den saks skyld.....!

 

Satt forresten å regnet ut ca hvor lenge siden vi startet prøvingen på nr. 2.... Det er 4 år siden nå (august 2006) og det skulle bli ca 46/47 pp'er.....! Hjelp! Men nå har vi jo ikke vært superaktive hver måned da og kun prøvd Pergo 3 ganger. Hadde vi gått til nærmere utredning eller noe, så kanskje det hadde skjedd noe før... men, men. Kan ikke tenke på det nå. Snart fyller jeg 40 år (grøss for et tall), og da takker jeg for meg i hvert fall.....! Har frem til april 2011....!!! Jau, jau.

 

Ellers så har hele gjengen her i huset blitt syke. Jeg er snørrete og "tett" i hodet, sambo er slapp og snuppa har blitt skikkelig syk. Jeg reiste til Svinesund i dag alene, siden vi ikke ville dra med henne på en 3 timer lang kjøretur tur retur til sammen, og godt var det. Sambo ringte meg akkurat når jeg hadde kommet frem og sa at snuppa hadde blitt verre og hadde en puls i over 200 og hun hyperventilerte!!! Lite jeg kunne gjøre derfra med det (annet å bekymre meg) men vi fant ut at han fikk ringe legevakten, men han tok henne med seg til Volvat i stedet. Der fikk hun puste inn noe medisin, tok blodprøver m.m. og de viste for mye og svær for mye av div. som ikke jeg skjønte helt. Bl.a. crp som jeg vet indikerer infeksjon. Kosta kjappe 1500,- men penger teller ikke i sånne tilfeller uansett. Legen som var spesialist på barnesykdommer var også bekymret og konferete med Ullevål sykeus og så fikk sambo et direkte tlf.nr. han kunne ringe om hun ble verre, slik at de kunne ta i mot henne umiddelbart og slik at visste hva forløpet var. Ser heldigvis ut til at vi ikke trenger den hjelpen!! Vi fikk resepter på et par ting, så nå håper vi at hun blir fort frisk igjen.

Det var vist en reaksjon på noe??? Samt bronkitt!?? Hun har hostet i absolutt hele natt så jeg har sover i 5 minutter totalt. Trodde ikke jeg skulle orke å dra til Sverige, men brus og smågodt fristet for mye :) Samt at jeg handlet inn til bursdagen hennes som skal feires til onsdagen. Hun fyller år den 17. men tar feiringen litt på forskudd. Ofte at folk reiser bort på fredager så litt dum dag og ha bursdag på :) Så nå blir vi hjemme et par dager slik at hun er frisk og rask igjen til bursdagsfeiring. Surt om vi måtte utsette den også, siden vi har leid lokaler. (For lite for 20 unger hjemme hos oss).

 

Giina: Veldig trist å lese at det ikke gikk bra denne gangen, men veeeldig bra å lese at du er ved godt mot og at dere er helt klare fo rå prøve igjen :) Masse klemmer og lykke til :)

 

maddemor: Gratulerer sååååå masse med ei lita prinsesse og for en flott fødselshistorie :) Lykke til og kos dere alle fire :))

 

Tussemor5: He, he. Du "terroriserer" fortsatt med alle dine innlegg ser jeg (og godt er det fordi det er så gøy å bli underholdt av dine morsomme, fortvildende, frustrerende og sinna innlegg). Vi får håpe de finner ut av hvorfor du er så sinna/overfølsom eller hva jeg skal kalle det, slik at du klarer å styre temperamentet o.l. bedre. Hadde jo vært flott om du var gravid da.... :) Det hadde jo forklart alt! Og jeg må le at et av innleggene dine der du forklarer aktens forløp. Ikke noe romantikk her nei. Kjør på og bli ferdig liksom :) Tøm og røm kan du sikkert også kalle det.. ha, ha, ha.

Men tussemor.... Drømmebolig??? Har ikke dere akkurat bygget/pusset opp et hus da og har bare hagen igjen?? Kan ikke tenke på å flytte allerede da vel?? Huff. Høres slitsomt ut altså.. He, he.

 

Meg og snuppis: Oj, enda godt at den blødnigen viste seg å ikke være noe farlig. Det er jo mange som blør både lite og mye i løpet av et svangerskap, uten at det er noe truende abort/SA på vei. Hold deg i ro, bli pleiet og slapp heeeelt av :) Masse lykke til altså. Nåde om det ikke går bra denne gangen!!!!

 

Vizzy: Det nærmer seg vel IKM med stormskritt nå?? Lykke til :) Sett lapp på døra at tantekreket kan holde seg laaaaangt unna :)

 

Glue stick: Søren at syklusen din tuller sånn da og at spiren ikke vil sitte!!! :( OG en så stor syste høres veeeeldig vond ut. OM og når den måtte sprekke så håper jeg inderlig det ikke gjør for vondt. Men kroppen ordner vel opp og skulle det bli ille får du vel smertestillende håper jeg. De kan ikke fjerne den for deg da slik at du kommer raskere i gjenge igjen??? Huff altså. Masse lykke til!!!

 

Night 78: Takk, takk. Hadde en deeeeilig sydentur :) Håper alt går bra med lille spire :) Du får sikkert se liv ved neste UL :)

 

babyintheway?: Velkommen inn på tråden vår :) Og lykke til med spire nr. 5 :) Kanskje du allerede har spiren i magen? Blir spennende :)

 

charlotte,b: Velkommen til deg også :) Får håpe du slipper å slite for mye med spire nr. 3 og at oppholdet her inne på Bli Gravid blir kortest mulig. Alltid gøy å shoppe, så om spiren sitter er det jo bare å handle inn på ny :)

 

mrspoo: Æsj at tantekreket kom denne gangen også altså!!! Og håper energien din har kommet tilbake :) Spist godt og sunt og tren det du orker :)

 

bringebærmamma: Æsj at tanta er på vei da :( Jeg skjønner ikke at et mer uønsket besøk ikke kan få det inn i hodet sitt at hun skal holde seg unna!!!!

 

D&G: Gratulerer såååå masse med ei lita prinsesse. Fikk jo gratulert deg per sms også, men må jo ta en liten hilsen her også. Håper dere har kommet dere vel hjem og at dere stoooor koser dere. Lykke til alle fem!!!!! :)

 

Eva76: Så hyggelig å "se" deg igjen :) Håper alt fortsatt er bra og kom gjerne innom å hold oss oppdatert :) Spes. når lille har ankommet :) Lykke til!!

 

anki: Så gøy å lese at dere koser dere med valpen og kanskje litt av den mest slitsomme valpetiden er over :) Nå blir det mest kos og oppdragelse. He, he. Håper det klaffer med en frisk og supersterk spire snart. Jeg hadde blitt så glad på deres vegne altså. Jeg vet ikke om jeg selv orker å prøve lenger jeg. Er så lei egentlig. Du blir jo lett gravid, men det er verre å holde på den lille. For meg så skjer det jo ingenting, men da slipper jeg den psykiske biten med å miste!!! Nei, jeg krysser fingrene og så får vi bare se hva tiden viser :) Klem!!

 

Tirilgirl: Håper alt går bra med deg og lille guttespiren din :) Det var en liten gutt ikke sant? Jeg har vel ikke blitt helt senil enda håper jeg :)

 

Så gla': Hvordan går det med deg?? Lenge siden sist. Håper vi hører et lite pip snart :)

 

Vel, da klarte jeg å skrible ned litt denne gangen også :) Håper alt er bra med alle og har jeg glemt noen så er det slett ikke for å være slem eller overlegen!!

 

Forresten om noen vil være venner med meg på FB så er det bare å sende en pm... Alltid gøy å få et ansikt bak nicket :)

 

Klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev et lengre innlegg her for litt siden men ser det har ramla ut ,-(

 

Dotten: Huff, det hørtes ikke kjekt ut med puls over 200 og hyperventilering. Godt dere fikk sjekket det ut på Volvat, og at det viste seg til slutt å ikke være farlig. Aldri moro når de små blir syke!

 

Jeg har nå "kasta" termometeret. Etter at de ikke gikk denne pp også(!!!!) kjenner jeg at jeg vet ikke om jeg orker flere skuffelser. Derfor er alle "remedier" knyttet til det å bli gravid lagt på hylla, så får jeg heller se om jeg orker å ta de fram igjen en dag..........

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kort oppdatering fra meg i dag... har vært på kontrol, ny UL etter at jeg begynte å blø litt forrige lørdag og tirsdag... Har ikke kommet noe mer blod i etterkant, heldigvis :)))

 

Uansett, var på UL i dag og DER VAR DET LIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIV!!!!!!!!!!!!!! Hurraaaaaaaaaaaaaa - er 6+6 i dag og min lille spire var 6 mm lang og vi så ett hjerte som banket!! Nå er det 90% sjanse for at dette går bra!!! Er jo laaaaang vei igjen på 1 tri - men fikk nå troen og håper virkelig at det går bra ja ;))) Fikk med meg ett lite bilde hjem, så gleder meg til å vise det til mannen... Herreguuuuud, jeg er såååå glad!!!!!!!!!

 

Ha en strålende fin dag jenter og her på østlandet er det blå himmel så langt jeg kan se og solen skinner i kapp med meg, hehe ;)))

 

Kommer inn og skriver litt mer senere - men MÅTTE bare oppdatere her først da, hehe :)

 

Stooooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallå damer. Sitter og kjeder meg på jobben, så da tenkte jeg at jeg heller kunne bruke tiden fornuftig å skrive litt her inne (selvom jeg egentlig har lite nytt å komme med, da).

 

Meg og lille snuppis: GRATTIS med vel overstått Ultralyd. Det er virkelig herlig å se et bevis på at det faktisk er en spire der inne. Og med et hjerte som banker også....fantastisk. Dette skal du se går bra denne gangen :) Fikk du henvisning til ul, eller tok du en privat for egen regning?

Skal ta en tidlig en jeg også når den tid kommer. 3 mnd er ALTFOR lenge å ikke vite om ting er som de skal, synes jeg.

 

Dotten, den sydenturen hørtes helt super ut. Drømmer meg laaangt bort. Merker at sommeren har vært kort,,,om ikke nesten helt fraværende i år. Får bare overleve vinteren nå, så bærer det nok avgårde et eller annet sted neste sommer/høst iallefall (skulle bare hatt en spire nå sånn at drømmen om reise neste høst kan bli realitet)...God bedring til deg og dine.

 

Her skjer det fint lite. Ringte legen i dag for å få svar på hcg-prøven jeg tok før helgen. Den var under 5, så negativ allerede altså...yohoo! Så da håper jeg at eggløsningen er på vei i løpet av helgen. Har, til tross for dårlig erfaring, gått til innkjøp av el-tester IGJEN. Har virkelig testemani, jeg altså. Ble vel egentlig anbefalt å vente en menssyklus før vi prøver igjen, men vi velger å kjøre på. Siden hcg forsvant så raskt tror jeg at jeg hadde en kjemisk graviditet. Har nok hatt et befruktet egg, men tror ikke det rakk å grave seg inn i livmora engang.... kan det virkelig ha påvirket slimhinner og slike ting da? Æsj, vi tar sjansen.

 

Ha en fin dag videre. Får jobbe litt, jeg :)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kort innom en tur.

 

Så herlig å lese at det var hjertelyd på UL Meg og lille snuppis, blir ikke bedre enn det! Da blir det maibaby på dere *jippi* helt sikker på at dette går veien :)

 

Ja dotten veldig kjedelig at tantekreket kom, men begynner jo nesten å lure for jeg har ikke fått energien tilbake, enkelte dager er jeg mer opplagt enn andre, men sover mye, og er trøtt store deler av dagen.

Har en uggen følelse i kroppen, småkvalm, spesielt når det er en stund siden jeg har spist.

Og på toppen av alt så fikk jeg høyt utslag på monitoren i dag på dag 11 det er veldig uvanlig så kjøpte en test i dag, men avventer å teste, har symtomer på EL så får se om den kommer først.

Det blir i såfall stor kontrast i forhold til forrige måned hvor EL kom på dag 20.

Syklusen min er alltid på rundt 30 dager +/- 2 dager, en gang tidligere har jeg hatt 26 dagers syklus så kan jo være denne gangen også og da stemmer det bra med at den er forhøyet nå allerede.

 

Dere får ha en fin ettermiddag jenter!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann igjen:-)

Jepp da var IKM kommet og gått for 2 dager siden, vet jo ikke sikkert da jeg ikke testet etter EL denne gangen. I allefall, negativ test i går etterm (hadde ikke tisset på over 4 timer) og en rar "blødning" for det meste i går, så ut som kaffegrut..????! ca 1 teskje, litt spor i dag. Har ikke Spottet denne mnd så det virker som all spottingen kom på en gang?? og at ikke mensen er kommet ordentlig i gang...uff denne kroppen.....

Hadde jo IKKE forventet å få klaff denne mnd da det bare ble tull med hele EL, på reise med 6 timers tidsforskjell og SUPER urinveisinfeksjon på toppen av det hele....

Ja, ja bare å håpe at mensen kommer ordentlig i gang snart slik at det blir ny prøving, og da går vi inn i 10 pp.

Skal til GYN i slutten av september og høre hva han kan hjelpe oss med, ser ut som om dette drar ut i langdrag denne gangen:-(

Jeg har ikke hatt så mye som anntydning til positiv siden vi startet prøvingen....

Synest selv jeg har mye PMS plager så jeg tror selv på at det er noe hormonkluss med meg....

Masse om meg og mitt....:-p

 

Meg og lille Snuppis; veldig bra at du fikk se at det bare var alt vel med den lille under UL:-) Kan tenke meg til for en frydefull følelse å se at det faktisk er noe inni der.....ååååhhh jeg bare må få lov å kjenne den følelsen selv og en gang til...:-) Kjennes så håpløst ut av og til.....

 

Bringebærmamma, kjenner den følelsen din.... jeg har hoppa over EL testing med fert.monitoren i 2 mnd nå, men jeg skal prøve den på nytt neste pp jeg da, da det ikke så ut til å funke for meg...

 

Mrspoo; ser du også bruker fertillitetsmonitoren, den er jo super på den måten at den "plukker" opp alle forandringer i hormonnivåene slik at man kan forvente når EL er enten den er stabil hver mnd eller den ikke er det....

Min EL er ganske så stabil, har så vidt jeg vet variert med 1 dag de 4 periodene jeg brukte den. (har hatt teste pause i 2 mnd), men den har desverre ikke en "magisk" funksjon som gjør deg gravid!!! Tenk så kjekt det hadde vært:-))

 

Dotten; bøyer meg i støvet for dine vanvittig laaaange innlegg, det får desverre ikke jeg til...:-)) Stresset teflonhjerne....det er det jeg har!!!

 

I allefall så ønsker jeg alle her inne lykke til videre selv om ikke alle ble nevnt:-)

 

IKM listen får jeg oppdatere når jeg kommer ordentlig i gang med mensen etterhvert:-)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He igjen

 

Veldig koselig å høre at det går så bra med spiren meg og lille snuppis. Tenker du er lettet etter ultralyden.

 

Ellers er jeg veldig spent om dagen. IKM var i går tror jeg og tanta har ikke kommet enda:-) Hadde mye mensmurringer og veldig løs mage i går. I dag er det blitt litt roligere. Tok en test i går morges og den var negativ. Tar en ny test i morgen tidlig. Håper den er posetiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende tider for dere vizzy, krysser fingrene for at det er en positiv test i morgen :)

 

Ja tenk så kjekt det hadde vært med en slik knapp lillemy :P

 

I dag fikk jeg nå svar på hvorfor kroppen er slik i ulage om dagen, våknet opp med en veldig rar følelse i øret, som gikk ganske raskt fra rar følelse til verk og for en verk, ble bare verre og verre, og på jobb var det grusomt å være. Jobber på småbarnsavdeling og i dag var det selvsagt endel gråt i forbindelse med levering, og det var smertefullt!

Så etter en time på jobb fant jeg ut at jeg kanskje burde få time hos lege for å finne ut av det, og var heldig og fikk time en drøy time senere.

Angret på veien for tenkte at det sikkert bare var vann i øret fra dusjen tidligere på morgenen og fortalte meg om og om igjen at dette sikkert bare var noe simpelt.

Helt til legen stappa den greia si i øret, du svarte så vondt! Så hun tittet såvidt før hun konstaterte at det var betent, og i begge ørene, hovne lymfeknuter og rød hals så diagnosen ble hals og ørebetennelse og sykemelding ut uka!

Rart med det men formen sank drastisk da jeg kom hjem, og sov vel i 3 timer eller noe sånt og fått feber, så straks på vei til senga.

 

Så da går vel denne pp rett vest, siden sambo har angst for smitte så vil han ikke prøve denne uka,og for all del jeg skjønner jo det og jeg føler ikke for sengehygge heller, men det var da faen til tidspunkt å bli syk!

Håper det går fort over, så vi rekker EL, den kommer vel i løpet av helga om alt er som det skal.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke engang prøvd å oppdatere meg... satser på å klare å henge mer med nå etterhvert.

 

Det eneste jeg har gjort er å titte innom for å sjekke Maddemor og fødselen, og for å forsikre meg om at Meg og lille snuppis ruger på spira si. Det er sikkert mange nye på tråden, og mye som har skjedd, og jeg beklager at jeg har vært borte så lenge. Har nok ikke vært så savnet, men jeg har iallefall savnet dere! ;) hehe

 

Det er ikke så mye å meddele her. Vi trives godt her på vestlandet, selv om jeg synes huset er altfor lite allerede. Er bare 120 kvm, så jeg håper vi får råd til noe større en dag...iallefall om vi går for nr 3. :) Området her er nydelig, sentralt, men likevel landlig, jeg håper vi blir her for godt.

 

Mathias er nå 5 mnd og vokser som bare det. Søvnen er ikke noe å skryte av, men håper det hjelper å flytte ham på eget rom. Men først skal han, storesøster og jeg 2 uker til Spania :) :) Storesøster ble nettopp 2 år og trives godt i ny barnehage. Hun er sta som et esel, men god som gull.

 

Jeg har begynt på p-pillen (cerazette), litt spent på hvordan det skal gå, forrige gang mistet jeg mensen fullstendig, og det likte jeg ikke. Har enda ikke fått tilbake mensen, så da spørs det om den kommer i det hele tatt. Jeg har en drøm om å begynne å prøve på nr 3 (og siste) til sommeren....får se om mannen er enig ;)

 

Ellers har jeg også meldt meg inn i VG's vektklubb. Har et mål om 10 kg ned før jul. Må ta det sakte siden jeg fremdeles ammer, men håper virkelig jeg skal klare det. Er SÅÅÅ lei av å være småfeit. Urgh!

 

Jaja, det var en kjapp, kjapp oppdatering, bare meg og mitt, beklager, men kommer sterkere tilbake senere.

 

Må bare si at det varmer mitt hjerte å se at det går bra med Meg og lille snuppis :)

 

Snakkes jenter! Ha en fin onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var vi i gang igjen, TR kom for fullt i går....:-( Har bestillt meg Bidronninggele som jeg skal proppe i meg ihåp om å produsere GULLEGG!!!!

 

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

 

FORVENTET IKM:

 

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM tja, si det.. syklusene har visst klusset seg til.. (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

-bomsa ikm ca 31. aug (sambo, 34år 1barn) 3pp

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 10. sept. - (35 år, prøver på nr. 3)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

-Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca ¨2 oktober (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Anki, 38 år, ikm 2.sept (vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Litenspire** ikm ca 15,sept. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

-bomsa ikm ca 29. sept (sambo, 34år 1barn) 4pp

- Lillemy, 34 år, ikm ca 11 oktober, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 9pp.

- Giina 35 år fra Oslo IKM ?, samboer, 1 gutt på 1 1/2 år,

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- - DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis, Termin 050511!!! (34 år, gift, jente 06, bor i Hønefoss)

- Night 78 - Termin 040511 (gift, 32 år, en gutt 2 år, Rogaland)

 

 

HAR FØDT;

Maddemor; 1 gutt 2007 fikk en prinsesse 24. aug. 2010:)))

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemy, du nevner Bidronninggele igjen... Så for de av dere som har tro på alternativer, her er en super oversikt over urtemedisiner som KAN være fine for fruktbarheten :) Jeg spiste bidronninggele og wild yam sist jeg ble gravid og prøver det igjen nå.... har ikke så mye å tape iallefall

 

http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article607030.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter :)

 

Det er fryktelig kjedelig å være syk og ikke minst smertefult.

I dag har vi vært sammen i 5 år, men siden jeg er syk orker jeg ikke noe stort, hadde tenkt å lage en bedre middag, men siden det er vondt å tygge for mye så droppet jeg det og kjøpte fjordland rømmegrøt hehe

 

Er lite som skjer her, får ikke gjort noen innsats i forhold til prøving så forhåpentligvis så får vi en juli baby i stedet :)

 

Hva sysler dere med i kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt over IKM:

 

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- KineJ (samboer, 31 år, ingen barn) ca. 4. juni

- Trebarnsmum (gift, 37år, 3 barn), uke 26

 

FORVENTET IKM:

 

- så gla': ikm ca.10. juli (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

Glue Stick: IKM tja, si det.. syklusene har visst klusset seg til.. (33 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07... )

-bomsa ikm ca 31. aug (sambo, 34år 1barn) 3pp

- Tussemor5, ikm ca 6 august (hvis jeg er heldig) (32 år,gift, 2 gull på 3år og 1 år)

- Bringebærmamma 1SA 1MA - IKM 10. sept. - (35 år, prøver på nr. 3)

- Vizzy, 33 år, ikm 17 august( samboer og bor i Bærum, ingen barn)5pp

-Petrine, ikm 30.aug. (34 år, samboer, 3 barn)

- Mrspoo 34år, IKM ca ¨2 oktober (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- Anki, 38 år, ikm 1. okt.(vil gjerne ha nr 3) 4SA, 2MA, 1 jente med tri18 som døde uke 15, har to gutter på 7 og 10.

- Dotten ikm 3.sept. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Litenspire** ikm ca 15,sept. (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

-bomsa ikm ca 29. sept (sambo, 34år 1barn) 4pp

- Lillemy, 34 år, ikm ca 11 oktober, (samboer, 2 barn på 9 og 14) 9pp.

- Giina 35 år fra Oslo IKM ?, samboer, 1 gutt på 1 1/2 år,

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- - DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Eva76: termin 1. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

- Kira: Termin 28. Januar ? (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder)

- Tirilgirl:))) Termin januar 2011!!!!!!!!!!!!!!!1

- har4barn Termin 13.mars

- Meg og Lille Snuppis, Termin 050511!!! (34 år, gift, jente 06, bor i Hønefoss)

- Night 78 - Termin 040511 (gift, 32 år, en gutt 2 år, Rogaland)

 

 

HAR FØDT;

Maddemor; 1 gutt 2007 fikk en prinsesse 24. aug. 2010:)))

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

Go kveld jenter!

Måtte oppdatere lista her. Ikke mye aktivitet på meg for tiden. Mye jobb og barn og kvalp tar det meste av tiden min. Men no er jeg midt i EL og vi prøver denne mnd. Så får vi se om det bærer frukter og det fester seg en spire som ikke ender i abort...!

 

Skal prøve å komme inn sterkere senere i uken eller i morgen...:-)

Ha en fin kveld og helg alle sammen!

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle jentene mine :)

 

En liten oppdatering fra min kant;

Det går bra her, har fortsatt veldig lite symptomer, bare ømme bryster/brystvorter i ny og ne og av og til litt øm i ligamentbåndene. Føler meg fortsatt ikke gravid, så synes det er litt rart med tanke på at jeg har følt meg gravid alle de andre gangene jeg har vært det...

Siden jeg var til UL på mandag og alt så bra ut, hjertebank og det hele, så prøver jeg å være positiv!! Har fordypet meg i krimbøkenes verden den siste uka, lest 2 bøker, så nå må jeg finne en ny bok, noen som har noen anbefalinger? Behøver ikke være krim, selv om jeg har en forkjærlighet til dette :)

 

I dag lot jeg lillesnuppis få fri fra barnehagen så hun og jeg koste oss hjemme bare oss to i dag - det var veldig koselig!! Jeg tok henne med til by`n og vi handlet inn høstsko, vintersko og pensko, 2 penkjoler med en bolero og strømpebukser, vinterdress, lue, fleecelue, vintervotter, regnvotter og you name it og så gikk vi i lekebutikken og hun fikk klær til barbiedukkene sine og en liten dukke med diverse utstyr. Sistnevnte har vi lovt i over trekvart år som premie fordi hun skulle slutte med smokk på nattetid... litt dårlig samvittighet for at hun ikke har fått det før nå, men så har vi ikke vært i lekebutikken siden nyttår da vi kjøpte bursdagspresang til henne da. Hun var ihvertfall superfornøyd!!! Har storkost seg med de nye lekene i hele dag :)

 

Kjente imidlertid at jeg ble skikkelig sliten av en liten rundtur i by`n i dag, kapitulerte på sofaen etter at vi kom hjem og sovnet da jeg omtrent akkurat hadde logget meg på BIM og svart på ett innlegg, hehe... Rett før vi gikk ut døra hjemmefra i dag tidlig trodde jeg at jeg skulle gå i bakken ett lite øyeblikk - så måtte inn og finne meg noe med litt sukker på, fant en hubba-bubba tyggegummi som lillesnuppis hadde fått av sin tante her om dagen... gikk greit - men følte meg litt blek og svimmel på kjøpesenteret, men tok det heeeeelt med ro sammen med lillesnuppis :)

 

Stakk også innom bakeren og kjøpte med oss noen bakervarer og koste oss på en benk inne på senteret, var fullt hos baker`n. Vi hadde det utrolig koselig i dag synes jeg, handlet på Rema og var da 4500,- kroner fattigere når jeg entret døra hjemme, sukk... hehe ;)

 

Bare vinterdressen til jentungen kostet rundt 1400,- (Reima-dress), men det er det beste produktet jeg har erfaring med, selv om det koster litt. Vi tenker at ytterklær og sko bør være av god kvalitet, så kan det andre være rimeligere/det samme. Kjøper ikke merkeklær, holder fint med klær fra cubus, H&M, Lindex og Kappahl. Vet at det koster litt ekstra på høsten når høstsko, vintersko, gummistøvler, cherrox og dresser og alt av yttertøy skal kjøpes inn, så legger av penger til det. Om våren er det litt lettere - da er det bare nytt sommertøy og joggesko/sandaler osv som trengs - koster derfor ikke en formue som nå, hihi :)

 

Ellers har jeg begynt å få mage jeg også - men en "feit" en sådan... Kjenner liksom noe som presser helt nederst og føler at jeg har en sånn rund gravidmage sånn fra bekkenet og halvveis opp til navelen, så presser vel tarmer og fett utover det - så ser bare "feit" ut, hahaha... Ingen bukser som passer her lenger ihvertfall, bruker bare tights og lange tunikaer, ikke lett å holde inn magen, for den er jo sykt oppblåst i tillegg, gleder meg mer til kulemagen kommer - da kan man liksom ikke ta feil av at man er gravid eller bare "feit", hehe :)))

Ellers er jeg fortsatt minus 3 kilo og føler at jeg blir tynnere, men sliter veldig med å få i meg ordentlig mat - ingenting som smaker lenger, da er det bedre å få i seg middag, altså noe varmt - men bare det å lage maten byr meg skikkelig i mot - og da har jeg ingen matlyst når maten står på bordet. Tvinger i meg litt, men burde absolutt ha fått i meg mer mat, og det er ikke fordi jeg er kvalm, det er bare fordi all mat smaker rart... hmmmm... men prøver å få i meg vitaminer, folat og tran, det er jo bedre enn ingenting ;)

 

Jeg har veldig lyst til å komme meg tilbake til jobb snart, men kommer til å prioritere denne lille spiren aller først - så er fortsatt sykmeldt og så får vi se om jeg kan komme aktivt tilbake om en liten stund! Fikk ny UL den 12 okt - det er 3 uker og 3 dager til, da vil jeg være 11+0, er i dag bare 7+4 - og synes tiden går saaaaakte :/

 

Ellers vil jeg ønske dere alle sammen en riktig, riktig god helg!!!

 

Stooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter:)

 

Fant oss på side 2 og der kan vi jo ikke være! :)

 

Her har det vært en rolig kveld, rakk og bli frisk så fått lagt inn noen aksjer, EL ventes i kveld så får lagt inn aksjer i kveld også *puh*

 

Herlig å høre at alt står bra til med deg og spiren Meg og lille snuppis :)

 

Ja nei jeg hadde ikke så mye på hjertet i kveld ville bare dytte oss opp :)

Bortsett fra at jeg lurer på hvordan ståa er hos dere?

 

Dere får ha en fortsatt fin kveld! :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...