Gå til innhold

NY TRÅD: "OSS OVER 30"


Bumblebeee

Anbefalte innlegg

Hei, alle kjente og ukjente. Nå er det sikkert over et halvår siden jeg skrev her inne. Tror pausen kom etter det første avbruddet jeg fikk. (juni)

 

Etter det var jeg inne i høst en gang og prøvde og lese meg opp, men dere hadde som vanlig skravla iveg og det ble for mye. Men nå MÅTTE jeg bare.

Har skumma gjennom denne tråden og ser at det er både gode og triste nyheter her. Store klemmer til Anki! Dette var så urettferdig! Er ikke så mye annet å si om den saken.

Ellers serr jeg at Bumlebie kan være mamma rundt disse tider. Lykke til, eller er det kansje gratulerer nå????

 

Så gla', Dotten.... og alle dere andre som fortsatt står på...

Ser foresten at jeg ikke er glemt helt. Jeg står fortsatt på lista og jeg så jeg ble etterlyst i et inlegg her. Så koselig. Jeg fikk bare litt nok bim en stund og da lysten på nettprat kom tilbake var det et annet forum som opptok det meste av tiden. Litt lettere å oppdatere seg der.

 

Liten oppdatering mellom juni og nå:

sommeren gikk med ferie og jobb og på høsten starta jeg med såkalt "kort regime" dvs forsøk uten lang nedregulering på forhånd -nesten i naturlig syklus. Det gikk på rævva og ble også avbrutt. Julebordene kom og gikk og det samme gjorde jula, men i februar starta jeg på nytt akkurat som i første forsøket. Nesten samme datoene, samme dosene og sammt medisinen. Heldigvis kortere sprayperiode denne gangen da.

I februar ble jeg også tante til verdens beste tantebarn, og samme uka jeg starta på stikkinga dro jeg for å besøke søstra mi og jenta. Fikk snust masse baby, og det ser ut til å ha hjulpet, for nå er jeg 6 uker på veg i morgen. Foreløpig termin er 3. desember!

 

DET GÅR AN!!!!!

 

Så det var en som skulle til med ivf i Danmark (husker jo selfølgelig ikke hvem i farten :-( ) Masse lykke til, og ikke gi opp om det ikke går på første forsøk. Ofte må legene bli kjent med hvordan kroppen din fungerer for å få optimal behandling. Tvi tvi!

 

Dette ble langt og nå er det sent, så jeg orker ikke lese over alt. Bær over med meg for eventuelle skriveleifer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg Eva76 og gratulere så mye. Får helt tårere i øynene her av tanken på å snuse på baby ,-)

 

Bumbelbie fingre krysses for en fantastisk fødsel. Jeg har to flotte fødsler bak meg så jeg er i den "kategorien" som misunner andre når de skal føde :-) Gleder meg å høre om det lille underet.

 

Dere andre: Ha en fin dag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva76: GRATULERER så mye!! Du skal se det var babysnusingen som gjorde susen. Hehe. Så utrolig gøy da! Hvordan er formen?

 

Takk for alle lykkeønskninger. Jeg sitter nå her som en hval enda jeg, har nettopp ankommet sykehuset etter en natt hjemme. Er dønn forkjøla og hoster så jeg nesten spyr, spent på om de setter meg i gang likevel, eller om de ønsker å vente....venter på jordmor nå, og deretter kommer det vel en lege.

 

Jeg finnes ikke klar for dette, skjønner ikke at det er en baby i magen min og at han skal komme å bo hos oss. :) :) Lille snuppa skal bli storesøster.

 

.... der var jordmor inne og målte trykket til 159/104. Ikke bra:( Da blir det vel igangsettelse tenker jeg. Jeg har iallefall bagen full av pc, bok, musikk, mobil, epler og sjokoterapikjeks...så jeg skal nok overleve en lang dag med ballongkateter ;)

 

Vel, kommer tilbake med oppdateringer siden, jeg sitter jo bare her og blomstrer, så dere skal nok rekke å bli lei av meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i dag Bumlebie! Gleder meg til oppdatering når du er oppe og går igjen ;-)

 

Velkommen til nattensdatter :-) Håper det blir klaff for dere snart, og at du ikke blir en av oss "sliterene" her inne.

 

EVA!!! Herregud så fantastisk herlig! Utrolig godt å høre fra deg igjen, også at du er 6 uker på vei :-) Gratulerer så masse *klemme* Ja, det går an ;-) Ikke bli helt borte for oss igjen nå da ;-) men kom med oppdateringer :-) *klemmer* litt mer, for dette var bare så gledelig lesning :-D

 

Dotten; Nå må du få mannen med på å ta denne svømmetesten ;-)

 

Meg og lille snuppis; håper av hele mitt hjerte at trippel pergo gjør susen! Herlig hun snuppa di da som bare ønsket å hente denne babyen. Hadde det enda vært så enkelt.

 

Tirilgirl; Hvordan går det med deg! Har forresten sendt deg mail.

 

Jeg gikk i kjelleren nok en gang da tanta kom sist. Tusen takk for klemmer og trøstende ord ;-) Begynner å lure på om det har vært noe, for sånne symptomer har jeg da aldri hatt foruten når jeg faktisk har vært gravid. Også blødde jeg i hele 6 dager... Klamrer meg til håpet om at det ennå ikke er for sent for oss.

I går tok jeg kontakt med Maigaard igjen, og planen er at vi skal dit for AIH i månedsskiftet april/mai. I morgen skal jeg til gyn for å ta noen siste prøver for å sjekke at alt ligger til rette for å starte på pergo og puregon ved neste syklus. Kjærsten skal også avgårde i morgen og testes for hiv, hepatitt b+c som han må ta før vi kan få behandling.

I morgen skal jeg også avgårde og hilse på mitt nye tantebarn som ble født natt til i går. Ei skjønn lita frøken :-) Kanskje det hjelper litt å få snuse på baby for min del også ;-)

Cd 14 i dag og vi skulle lagt inn aksjer i disse dager. Men, kjærsten har da fått så vondt i ryggen. Argh!!! Hadde jo tenkt å prøve litt på egenhånd denne pp selv om det blir Dk neste pp. Satser på at vi greier å legge inn noen aksjer i kveld. Blir vel ul i morgen hos gyn, og blir spennende å høre om det er et aldri så fint gullegg der, eller om el allerede er overstått. Har ikke testet for el denne pp.

 

I dag har snuppa gebursdag og har blitt 14 år. Vesle solstrålen min begynner virkelig å bli stor jente.

 

Til alle som ikke er nevnt - dere er ikke glemt! Ønsker alle en fin dag!

 

klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjonene, jeg skal prøve å stikke innom her igjen. Tror det ble en stor barriere når tråden ble metersvis og så skygget jeg heller unna.

 

Bumlebie: håper du får en fin fødselsopplevelse selv om du har høyt bt og må igangsettes.

Formen min er fin, blir raskere trettt, men nå har vi jo hatt påska og fridager. Jeg er mer spent på hvordan det går når jeg starter på jobb i kveld. Jeg får vel bare stå på og heller få sykmelding om det blir for ille.

 

Så gla': Gratulerer med snuppa!

Du får ta ansvar denne pp da og la mannen hvile ryggen sin *hihi*

Babysnusing er topp! Kos deg med tantebarnet og la hormonene renne fritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slapp ballongkateter. Legen satte en modningspille litt over halv ti, så da skal jeg ha ny ca halv to igjen:) Kynnerne kom med en gang, og da begynte det å gå opp for meg hvilke smerter jeg snart skal utsettes for..hehehehe!! Snakkes jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Eva :-) Du har helt rett, jeg får la kjærsten hvile ryggen sin i dag, også får jeg se og få jobben gjort likevel ;-)) he, he..

 

Bumlebie; dette går så bra så. Bare å bite tennene sammen. Snart har du et lite vidunder i armene dine *klemme*

 

Ble kontaktet av Maigaard for litt siden. Ut fra tidligere pergokurer og de resultater det har gitt, mener de nå at jeg ikke trenger puregonsprøytene (som får eggene til å modnes). Ikke noe som er bedre enn det. Har nemlig grublet på hvordan jeg skal få satt disse sprøytene. Sprøyteskrekk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AU!!

Jordmor var inne for å sette ny pille kl 17.30, men ctg'en viste ganske tette sammentrekninger. Og de kjennes også!! Så da utsatte hun det, skal ta ny ctg nå kl 19 og deretter vurdere om jeg kan få en tredje pille.

 

Mannen har lovet å ringe når snuppa er i seng, slik at vi får organisert litt. Trenger jo en barnevakt parat:) Forrige gang fikk han jo ikke komme til meg før jeg hadde full åpning, og det skal IKKE skje igjen. Å ligge på et tomannsrom, midt på natta, i mørket, ingen å prate med, ingen smertelindring, helt til 10 cm - det anbefales ikke...hehe..har heldigvis enerom nå da, men jeg skal sørge for at de kjører meg bort på føden når det røyner på, slik at jeg kan hilse på min gode venn lystgassen.

 

Jeg burde vel sove litt nå, men venter som sagt på ctg og tlf, så jeg sitter her i stedet og gomler sjokolade og cola. (har lovet meg selv å bli fort slank igjen etter fødselen, så må dytte i meg alt jeg kan nå mens det enda er lov) hihi:)

 

"Problemet" mitt nå er at jeg ikke skjønner hva som skal skje. Alt er klart fysisk, vogn, vugge, stelleplass, klær, til og med flasker og brystpumpe er kokt....men hodet skjønner ikke at det skal komme en baby. Er redd jeg kommer til å få litt sjokk...

 

Jaja, får bare vente her å se hva som skjer jeg da....:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuuuud - rene såpedramaet jo, hehe!!! Du gjør det litt for spennende Bumblebie, hihi :)

Lykke, lykke til!!!!

 

Eva76: GRATTIS!!!!!!!!!! Dette var vel fortjent nå altså, herlighet - for en kjempegod nyhet!!!! Kjente jeg ble kjempeglad (smiler nå fra øre-til-øre) da jeg leste innlegget ditt, det var jeg som etterlyste deg litt tidligere i tråden, synes det var så lenge siden vi hadde hørt noe fra deg :)

Dette var utrolig fantastisk!!!! Lykke, lykke til, kos deg og nyt graviditeten både med og uten symptomer :)

 

Stooooooooooor varm klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir nesten litt for spennende for min del. Nå har jeg oppdatert siden fire ganger de siste fem minuttene, i tilfelle det skulle stå noe mer....

 

Negativ test på meg i dag folkens, men ingen tegn til tante. Har bestemt meg for å glo på testen jeg har igjen i en uke før jeg tar den. Om ikke den er positiv om en uke, så er den ikke positiv, enkelt og greit.

 

Hm. Jeg har lyst til å knurre litt mot den. Fanken heller.

 

Ingen krise ennå. Humøret er fremdeles bra, så det blir nok en fin kveld! Åh, kommer det ikke snart en ny melding fra Bumblebie???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det må jeg si! håper det skjer noe bumblebie, kan ikke være morsomt å vente og vente.

 

Og så gøy med klaff Eva :)

 

Her plages jeg fortsatt med symtomer, magen har vært i ulage i en uke nå, det stikker, og murrer, men ellers ingenting symtomer, puppene er som de skal, var en kveld de så mørkere ut, men det var nok mest ønsketenkning hehe

Begynner å gjøre meg klar for en nedtur eller opptur i løpet av søndagen eller mandagen, håper mest på opptur selvsagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi her har det vært aktivitet siste dagene...Hihi!!! Med god grunn. Så utrolig masse med lykkeønskinger til deg Bumblebie. '

 

Eva: gratulere så masse til deg også. Du fortener virkelig at det klaffa denne gang. Har også lurt på hvor det ble av deg. Men forstår den med å få nok av bim. Har selv vært lite her inne etter den siste senaborten min i uke 15. Det var no som f... til uflaks at jenta mi hadde kromosomfeilen. Greier ikke helt å svelge den til tider, men stort sett går det bra.

 

Vi skal no gjøre et nytt forsøk da... Babydrømmen slipper ikke taket. Det vet dere gode venner her inne alt om... Så det er utrolig hva vi jenter går gjennom for å få oppfyllt den drømmen...'

 

Meg og lille snuppis, så gla, mrspoo, tirilgirl og alle dere andre. Ønsker dere av hele mitt hjerte at dere skal få positiv test snart. Med eller uten pergo. Bare der kommer en liten spire snart. Jeg har selv god tro på at jeg blir gravid igjen for det har jeg ikke hatt noe problem med... Mitt problem har vært å beholde det....!!!!!!!!!!!!!!!!!! Får satse på at denne 7. gang blir lykken...

 

Har ikm lørdag. Vi har ikke vært aktive, men tror vi hadde sex en gang rundt EL så helt sikker på at tanta dukker opp er jeg ikke...! Hadde egentlig bestemt at vi skal vente med å prøve aktivt til sommeren, slik at kroppen min får hvile litt... Men mnd går og jeg blir ikke yngre, så det skjer det som skjer...

 

...no er det bare å vente på oppdatering fra Bumblebie:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et spørmål til dere som har hatt MA og utskrapning......

 

Vet dere om dere hadde EL før dere fikk første "mensen" etter utskrapningen?

 

Jeg har begynt å blø i dag og har menssmerter. Foreløpig virker dette tilnærmet som en vanlig mens, men jeg vet jo, med 100% sikkerthet, at jeg ikke har hatt EL etter utskrapningen (jeg temper).

 

Jeg lurer på om man kan få mens selv om man ikke har hatt EL? Det er i dag 25 dager siden utskrapningen, og vanligvis har jeg sykluser på 25-26 dager.

 

Man får jo mensliknende blødninger om man f.eks går på p-piller. Går man på p-piller har man jo ikke eggløsning, men kroppen må likevel støte ut slimhinner fra livmor som dannes selv om man ikke har EL. Så jeg lurer litt på om det kan være noe sånt som skjer hos meg nå............? Må vel bare smøre meg med litt tålmodighet og se hvordan denne blødningen tar i vei. Har jo hatt noen småblødninger innimellom etter utskrapningen, det kan jo være det som skjer igjen.

 

Jeg håper at dette er en "mens", sånn at kroppen kan starte på som normalt igjen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierte bare oppdateringen fra 3.trimester, det er noe kødd med nettet så jeg har allerede mistet to laaange innlegg..

 

Som sagt i går fikk jeg bare 2 tabletter (skulle hatt 4) fordi riene kom for tett. Jeg fikk virkelig håp, for riene var vonde. Skuffelsen var derfor stor da jeg plutselig merket at jeg kunne sitte stille og puste normalt gjennom takene….riene dabbet altså av, men de var fortsatt for tette til at de ville gi meg flere tabletter. En slik modningskur kan være ganske tøff for både livmor, mor og baby.

 

Min søte jordmor Ramona fortalte meg at de ville la meg slappe av og sove om natta, og begynne på ny runde om morgenen. ”Skal ikke, SKAL IKKE GRÅTE” messet jeg inni meg, og tre hundredels sekunder senere satt jeg og hulkegråt.

 

Jeg vet ikke om jeg nevnte det i den forrige tråden, men jeg ble satt i gang sist også, på Ullevål i 2008. Den gangen responderte jeg veldig godt, fikk en runde gél og det hele var i gang. Da lå jeg på obs-posten, på tomanns rom og riene startet på natta. Maserier fikk jeg beskjed om. Ok, sa jeg, jeg var førstegangsfødende, og dette var deres felt. Jeg ble liggende i mørket og var så stille jeg kunne for ikke å forstyrre nabojenta. Hadde meg 4 runder i dusjen, hang over en prekestol i korridoren, men ingen av jordmødrene skjønte at jeg faktisk var i gang. Jeg fikk en Pinex forte og en sovepille og beskjed om å sove mellom riene…sove??? Hallo? Uansett, å være overlatt til seg selv, i mørket, uten TV, smertelindring, noen å prate med, og kanskje ikke minst uten MANNEN MIN til fulle 10 cm anbefales ikke, og jeg var klar på at det ikke skulle skje denne gangen hvis det skulle ende med igangsettelse igjen. Kan jo også nevne at det endte med vakumforløsning, en blå og slapp baby som nesten ikke pustet, og hun lå et døgn på nyfødtintensiven. Så det var en litt ekkel opplevelse.

 

Uansett, nå så jeg for meg hele dette scenarioet gjenta seg og klarte ikke la være å gråte. Jordmor var så god og søt, hun sa de kunne la mannen min være her hvis jeg ønsket, selv om det ikke er vanlig praksis på obs-posten. Eller jeg kunne få ny tablett og se om det førte noe sted, selv om de sterkt frarådet det, det ville trolig bare slite ut både livmor og baby. Jeg fikk hulket frem at jeg ikke trengte mannen min her så lenge det ikke skjedde noe, da var det bedre at han var hjemme og fikk sove. De lovet meg gull og grønne skoger, en Pinex major (tilsvarer 2 paralgin forte) og en Nozinan til å sove på. Og nattevakten skulle sjekke meg så ofte jeg ønsket.

 

Jeg har en stort enerom med bad, tv, pc, bok, snacks og musikk, så dette er 150 ganger bedre enn Ullevål. Sa ja takk til litt dop og fikk en god klem av jordmor før hun gikk av vakt. Ok, for å korte litt ned: nattevakten kom inn og pratet litt (dvs hun pratet, jeg gråt) og jeg bedyret at jeg hadde det greit nå, men at jeg bare ikke klarte å stoppe tårene. Det er jammen ikke lett å slutte å gråte når noen viser omsorg og trøst  Hun lyttet på babyen, sjekket åpningen og fikk meg til å love å ringe på hvis jeg lurte på noe eller trengte å bli sjekket. Fikk noen harde tak etter at hun hadde tøyet åpningen, den var bare 1-2 cm, men riene roet seg og tablettene begynte å virke. Sovnet vel rundt 02.30 og sov til 06. Så lenge har jeg ikke sovet i strekk på ukesvis…deilig. Avga en urinprøve, målte BT og så skulle hun lytte på babyen. Og fant ikke hjertelyden…jordmor var rolig og sa at det var litt dårlige batterier på doppelen, men jeg kjente hvordan et mørkt teppe sakte ség innover meg. Skulle jeg miste gullet mitt nå? Men hun fant hjertelyden og like etterpå sparket den lille. Fortsatt litt dopet på den tabletten jeg fikk sovnet jeg igjen og sto opp til frokost kl 08. Fikk dagens første modningstablett kl 09.05, så nå er det nok en dag med venting.

 

En positiv ting midt i nattens skuffelse er at jeg nå virkelig har begynt å lengte etter babyen. Jeg har slitt med at jeg ikke har skjønt at vi skal ha en baby til (skjønner det vel ikke helt enda heller, men det gjør man kanskje aldri?) Har vært redd for å få litt ”sjokk” når han kommer…men nå fikk jeg kjenne på lengselen og ikke minst redselen da hun ikke fant hjertelyden, så nå er hjertet mitt fylt av ømhet og lengsel etter den lille gutten min. Jeg får tårer i øynene bare av å tenke på å holde ham i armene mine. Vakre gutten min.

 

Ja, da får vi håpe dette er dagen da. 08.04.10 er jo en fin dato å ha bursdag på. Hint hint baby! Da skal jeg ta meg en god dusj og freshe opp mitt hovne, forgråtte ansikt. Å sovne gråtende er ikke akkurat positivt for utseende *ler*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter !!!

Long time - no see :-)

 

Har det skjedd noe koselig her da ?

Hvordan går det med Maddemor ? Tirilgirl ? Meg & Lille Snuppis ?

Og alle andre ?

 

Jeg tenkte bare komme innom og si at jeg har en

"Baby-lage-pakke" å selge :-)

 

Det er :

24 stk. El-test strimmel

5 stk. Pree Seed glidemiddel for bedre svømmere

8 stk. Gravid-test stav

1 stk. Clearblue Digital test med ukeindikator

 

Alt er kjøpt på billigetester for bare 3 måneder siden.

Verdi kr. 629,-

Selges for kr. 400,-

 

Send meg en mail på : [email protected]

 

Og ha en flott vårdag videre !!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, fikk ikke noe pille nr 2, riene kom med en gang og det ble 3 gode cm. Nå fikk jeg endelig komme over på føden, mannen er på vei og jeg puster meg gjennom 3 rier på 10 minutter. Hurra og halleluja for lystgass!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jeg er inne å sniker på tråden deres, men ville bare ønske Bumblebie♪♫ ♪♫ *fødeklar* så masse lykke til med fødselen.

Så du får ha masse lykke til :) Snart har du lillebanet i armene dine.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle lykkeønskninger!! Dere er fantastiske. Sitter her med lille Mathias ved siden av meg, han er helt perfekt:)

 

3090 gram og 49 cm, han kom til verden kl 17:47.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS!!!!!!!! Bumblebie♪♫ ♪♫ :D :D :D

 

Kos deg og nyt barseltiden!!!!!

 

Kjære -68 mamma: Utrolig koselig å høre fra deg... Kommer til å sende deg en mail jeg - og dersom du ikke har fått noen mail eller napp på de baby-lage-pakkene - så er jeg intressert!!!

 

Stoooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært aktiv sammen med dere her, men leser litt og får nyttige innspill som en trenger iblant :))

Vil bare si Til lykke med den lille og håper vi andre snart kan være i din lykkelige situasjon :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumblebie gratueler så masse!!!

 

Tårene triller her men det er bare gledestårer på dine vegne.

 

Hurra hurra for deg og Mathia ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...