Gå til innhold

NY TRÅD: "OSS OVER 30"


Bumblebeee

Anbefalte innlegg

Har ikke vært aktiv inne på denne tråden, men har lest masse og føler at jeg også hører litt hjemme her : )

Sitter hjemme og skal snart ned til legen for å ta blodprøve for å sjekke hcg. Testet positivt forrige torsdag, men begynte å blø litt på tirsdag. Var hos legen på onsdag og tok første blodprøve. Skal ta igjen i dag og så på mandag. Men har bare blødd mer og mer etter det og hatt veldig vondt så regner med at det er en ny SA på gang : ( Hadde en i fjor i mars også : ( Vet ikke helt om jeg orker å sette igang med ny prøving snart igjen eller om jeg bare skal vente litt. Tar så veldig på akkurat nå så blir sliten av alt som er. Men er godt at det er fredag og gleder meg til å slappe av med min kjære og barn i helgen. Håper at det vonde gir seg så jeg orker å finne på noe med ungene i helgen.

Måtte bare få ut litt, føler at det blir litt mye å pøse på min kjære hele tiden.

 

Ønsker alle en riktig god helg : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var godt å høre :)!

Så godt å høre at det ikke er bekymringsverdig at jeg bare var positiv en dag, vi prøvde kvelden i forveien, men ikke den dagen jeg var positiv, da var sambo helt utkjørt, så er spent på om vi har hatt lovlig flaks, venter TR til uken så blir spennende :)

 

Gud nå er det godt det er helg, vært super hektisk, slitsomt å lære opp nye folk *urk*

Men tror egentlig de to treningsøktene to morgener på rad hjalp på det at jeg er så sliten nå.

 

Noen som forresten trener her inne? leser jo at man ikke skal trene for hardt dersom en er gravid, men det vil jo være to uker i måneden hvor jeg ikke vet hvorvidt jeg er gravid eller ikke og jeg har som mål å gå ned i vekt til jeg blir gravid, dvs har 6-10 kg igjen, alt ettersom og det innebærer noen litt over middels harde økter 3 ganger i uken.

 

Høres forferdelig ut å miste i uke 19, skjønner godt at det er noen tøffe dager nå, sender deg noen varme tanker :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By the way, jeg har i hele dag hatt en slimklump i svelget, type som man har når man har vondt i halsen, bare at jeg har null vondt i halsen.

Utrolig irriterende jeg svelger og svelger uten at det hjelper, den klumpen er der like forbannet!

Så leste jeg at et symptom kan være økt spyttsekret, noen som vet om det kan være det jeg har?

 

kjenner at jeg er oppgitt over meg selv, dynges over av symtomer om dagen, så kommer vel til å gå på en heidundrende nedtur når TR kommer som "avtalt" *sukk*

 

Får dere også masse symtomer i forkant?

 

Månedens symtomer hos meg er

Det slimet i svelget

Rar følelse i magen

Mørkere brystvorter

 

og flere dukker sikkert opp etterhvert som dagen nærmer seg hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hurra Hurra Hurra, her sånn er det bare bra ;-) Hi, hi...kjempegodt humør på denne jenta i dag :-DDD Denne pp har vi, etter råd fra D&G, prøvd en annen strategi. Forventet EL denne helgen. Onsdag hadde vi litt kos for å sikre at vi hadde ferske svømmere til den store dagen. Torsdag ble det max på cb fertilitetsmonitor. Tok vanlig cb digital på ettermiddagen, og den ble også positiv (negativ onsdag). I går var begge fortsatt positive på morgenen. Fortsatte å teste hver 3. -4. time med cb digital for å se når den ble negativ. Det ble den ved 2030 tiden i går. 1830 var den positiv...Da må jo egget ha sluppet en gang mellom de to timene. Vi drøyde 4 timer, for så å hoppe til køys. Tok med oss en white russian på sengen som vi drakk opp etterpå mens jeg lå med beina oppetter veggen. Hi, hi...har aldri prøvd den metoden før, men kjærsten insisterte. Vi hadde det så kos og moro. Så sov vi noen timer før vi tok en runde til kl 07 i morges. EL testen var fortsatt negativ, så nå må el være over. Jeg er sliten, men veldig fornøyd. Håper tipset ditt har funket D&G, og at jeg nå er litt nygravert. He, he...liker tanken ja :-)

 

Ellers har jeg så smått begynt å pakke litt til cruiset. Vi reiser på onsdag og kommer ikke hjem før søndag 28.2, så blir nok stille fra denne kanten i den perioden. Gleder meg voldsomt til turen nå, og har tenkt å bare kose meg. Drikke og spise det jeg vil...Kommer tanta som a pleier, blir det ca 25./26. Kommer hun ikke (NOE HUN SELVSAGT IKKE GJØR), har jeg 15 g-tester fra billigtest med i kofferten. Da blir det testefest de siste dagene av turen :-D

 

Velkommen til alle nye her :-)

Anki; håper det går bra med deg og familien. Jeg tenker utrolig mye for dere *klemme*

 

Tirilgirl; varm klem til deg også vennen. Vet du går gjennom noen tøffe dager nå *klemme*

 

mrspoo: aner ikke om den "klumpen" i halsen er noe symptom, men ønsker deg lykke til i symptomjakten. Håper spira sitter :-)

 

D&G; Takk for "hjelpen" snuppa! Nå håper jeg spira sitter. Hi, hi...

 

Meg og lille snuppis; grattis med dagen til lille snuppis som var. Håper du finner deg godt til rette i den nye jobben og at det snart blir spire på deg også.

 

Dotten; koselig å høre fra deg igjen. Nå er det snart oss gamle slitere som bør få spire. Har dere tenkt noe mer på ass.befr.?

 

Maddemor; Så kos å lese at alt sto bra til på UL. Denne gangen går det veien *klem*

 

Ellers har jeg i dag funnet frem vogna og bilsetet som vi kjøpte når vi ventet vår lille gutt for 3 år siden. Broren min og samboeren venter nå i april, så de har fått det for en billig penge. Syntes ikke jeg kunne ha den stående lengre nå...Kommer nok til å bli litt sårt å se mitt kommende tantebarn liggende i den, men nå kommer den i hvert fall til nytte før den "går ut på dato".

Skal se at siden jeg nå har gitt bort og solgt mye av utstyret vi kjøpte inn til vesle gutten vår, så sitter spira. Men, da kjøper vi jo bare nytt :-D

 

Jepp, det var noen ord fra meg. Ha ei kos helg alle sammen! Kommer nok innom igjen før vi reiser. Symptomjakta er i gang. He, he

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens :) Da satser vi paa at det var riktig og at jeg hadde EL paa onsdag... Er ikke helt fornoyd med innstasen denne perioden men.. En runde paa lordag og en paa onsdag. Faar hoppe det holder! Har vaert mye jobb og ting paa oss begge saa har ikke vaert saa mye hjemme samtidig og naa vi har vaert det har en eller begge vaert supertroette.. Jaja, kan jo hende det gaar likevel!

 

Gooood tur paa cruise så gla', det hoeres fantastisk ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter !!

 

Jeg har vært i tenkeboksen og holdt meg unna BIM noen uker.

Vi har jo "pause" fra prøvingen nå frem til april/mai og jeg tror faktisk jeg har kommet fram til at vi skal si oss svært fornøyd med de to flotte ungene vi har klart å få allerede.

Helt merkelig hvordan dette helt plutselig er snudd - tankene har bare endret seg nå i "pausen", fra ekstrem baby-hunger, til mere "tja-nei, ellers takk".

 

Det er mange årsaker til at jeg tror det er best å kaste seg av babykarusellen;

- Jeg vil være 43 år når baby kommer - dette er temmelig "voksent" og medfører jo en del risiko selv i et sunt og friskt svangerskap.

- Aldersforskjellen til nestemann vil bli minst 4,5 år - og dette synes jeg begynner å bli mye. De to vi har fra før er det bare 2 års forskjell på, og de leker så fint sammen nå, har felles interresser og klarer de samme tingene (ski, sykling, skøyter, liker de samme tingene på TV, leker på samme måte) og en attpåklatt vil ikke kunne falle inn i denne leken på samme måte, men vil være mye mer avhengig av at mamma eller pappa leker med seg hele tiden.

- Mye større risiko for at vi får oppleve flere aborter før jeg får gjennomgå et helt svangerskap, mye større risiko for å ikke få et friskt barn - og jeg tror ikke vi er så ressurssterke at vi klarer å takle et handikappet eller svært krevende barn på toppen av de to vi har.

- Kroppen min - jeg har vært heldig med de to svangerskapene jeg har hatt, har klart å få tilbake mye av min gamle kropp etter begge to - har unngått strekkmerker og hengemage og hengepupper - men dette vil helt sikkert ikke være like enkelt med enda et svangerskap i så høy alder.

- Vi har vært kjempeheldig med våre to unger, de har vært "enkle" babyer og barn - vært lite syke, alltid sovet kjempebra og gjennom hele natten fra spedbarnsalder. Orker vi å begynne på nytt med kanskje kolikkskriking i timesvis hver kveld, våkenetter, sykdom, redsel for krybbedød, brystbetennelser (har hatt det mange ganger med begge) og alt det der enda en gang til ? Får vi tid nok med ungene våre ved siden av dette ? Får vi tid til å nyte hverandre og kjærligheten vår ?

- Alle de tingene vi har gledet oss til å gjøre med barna bare de blir litt større og steder vi vil reise med dem - alt dette må da stå på vent i enda 4-5 år før vi kan realisere dette.

- Plassen. Vi bor i en liten leilighet med 2 soverom, og med en ny baby vil vi måtte flytte ut innen 1-2 år, får vi råd til det ?

- Økonomien. Jeg har fått en ny og bra stilling jeg trives kjempegodt i etter at jeg kom tilbake fra permisjon siste gang, jeg tjener veldig bra og vi har endelig kunnet begynne å legge oss opp penger til et større sted å bo om kort tid, og kan reise og kose oss. Dersom jeg skal gå i permisjon vil jeg ikke lenger få provisjon av salg når jeg er sykmeldt og vil få svært mye mindre lønn det året jeg er hjemme. Vil vi gi på båten alle tingene vi drømmer om å snart få realisere, og klare å få dårlig råd igjen og samtidig mere utgifter til enda et barn ?

- mannen min har hele tiden vært litt kjølig med tanke på enda ett barn, det har vært mitt sterke ønske - og jeg vil jo måtte dra mye av lasset alene med alle barna hvis det kommer en til, burde jeg ha hørt litt mer på hans fornuftige ord om at 2 barn er helt passe ?

- Statistikken.... Det er jo bare å innse at jeg føler at etter to så vellykkede svangerskap og fødsler og med så utrolig bra resultat (2 flotte og friske unger) så pusher jeg skjebnen litt med å forlange at dette underet skal skje enda en gang, like bra og vellykket. Det er jo tross alt en mye større sjanse for at ting kan gå galt denne gangen.

 

Så, som dere skjønner tror jeg at jeg ender opp med å si tusen takk for alt det vi har fått, og legge planene om en ny baby på hylla.

Det er meget mulig jeg vil angre meg om noen år, men snart vil det uansett være for sent, og jeg må være flinkere til å se hvor kjempeheldig jeg er som har det jeg har, og ta godt vare på det.

 

Ønsker dere alle alt godt - og håper dere fåt oppfylt babyønsket deres snart - barn er en fantastisk gave !

 

Stor klem fra meg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære 68-mamma:)

Først må jeg si at jeg kommer til å savne deg her inne på BIM og vil si at jeg setter stor pris på alle gode svar og trøst fra deg!

Så må jeg si at det høres ut som du har tenkt gjennom saken nøye og jeg synes argumentene dine høres fornuftig ut. Jeg håper at du for alltid vil være fornøyd med avgjørelsen din og at dere vil få et lykkelig liv sammen som en familie på 4. Det er jo supert at dere har 2 fantastiske unger! Det er ikke alle som er like heldige.....

Selv er jeg på god tur mot å oppnå akkurat den drømmen og hopper over til 2. tri om 1 uke:)

Ønsker deg alt godt for fremtiden vennen! Det har vært veldig kjekt å bli kjent med deg:)

Stooooooooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæreste 68mamma! Det var som om du skrev mange av tankene jeg sitter med om dagen. Sliter med å være besatt av å ville ha et barn til og til å være glad for de jeg faktisk har. Jeg jobber veldig med meg selv for å komme over den siste aborten min. Vet ikke om jeg skal kalle den abort eller fødsel. Ble på en måte en fødsel hjemme siden den lille bebisen kom ut her hjemme. Men uten at det gjorde fysisk vondt. Jeg ser på bilde av den lille jenta mi (fikk vite at det var jente idag) og snakker med den lille som ikke fikk livets rett. Men vi ble så glad i henne likevel. Jeg kan vel si jeg har 3 barn tror jeg. Hun ble faktisk 15 uker. Dei andre har jeg mistet tidligere.

 

Ønsker deg lykke til med valget ditt. Forstår alt du her skriver. Håper jeg blir like sterk i troa som deg og at jeg greier roe meg med at jeg ikke vil ha flere barn. Idag heller jeg nok mot å ville prøve en gang til, men jeg vet ikke om kroppen min tåler det.

 

Jeg har begynt å trene skikkelig no. No skal jeg i alllefall i fysisk form. Så kanskje den psykiske kommer etter... Har også funnet frem Grete Roede boka mi så idag har jeg faktisk ikke gjort annet enn å spise. Det føles i allefall sånn... I kveld skal jeg på spinning... Hjelp - stakkars stumpen min...!!!!

 

Meg og lille snuppis. Grattis med starten på ny jobb. Flott å lese at kolleger virket greie og at du vil trives der.

 

Tirilgirl: håper virkelig at all pergo vil hjelpe deg og mannen din og at du slipper reise til Danmark. Visste ikke at de kunne gi det til menn også og at det vil hjelpe... Spennende å følge med deg.

 

Maddemor: så fantastisk at du er over i 2. tri. Så glad på dine vegne vennen:-)

 

Så gla: kooooos dej på cruise. Ikke lite misunnelig her. Har vært på dette en gang og det var bare fantaaaaastisk...

 

Alle andre - velkommen til dere nye - jeg blir litt til og fra for jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre lenger. Men greier ikke gi slipp på jentene her inne. Må liksom følge med også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære anki min:) Synes du skal være her uansett fremover jeg. Du trenger ikke å bestemme deg ennå for om dere skal prøve igjen eller ikke og uansett så har vi jo alle blitt så godt kjent med hverandre at det er så kooooselig å være inne på tråden her:) Her snakker vi jo om mye hverdagslige ting som er virkelig et deilig avbrekk fra alle gravid-tankene. Kan bli litt mye av og til. Og så får man jo så innmari god støtte i både gode og vonde stunder her inne! Så kjære deg; vær her med oss hvis du føler du orker det. Det synes vi alle er veldig veldig koselig!

 

Så det var en liten jente dere fikk.... Ja jeg synes godt du kan kalle det jenta di og at dere er foreldre til 3 barn i så måte. Det er slik dere føler det og da er det slik dere skal si det.

Ellers må jeg si at jeg synes du høres utrolig tøff og sterk ut! Du har faktisk bretta opp arma og begynt på grete roede prosjekt og ser fremover allerede! Det står det stor respekt av! Men husk; det er lov å se seg tilbake og være lei seg også.... Er her for deg vet du:)

 

Jeg er forresten 1 uke unna 2. tri jeg da, så er ikke helt der ennå. Men nå er det ikke langt unna:) Har UL om en uke og er utrolig spent!

 

ja ja jenter; koselig hvis dere andre gode jenter her inne er inne og oppdaterer litt om dere selv også:)

 

Stoooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Klarer ikke motivere meg selv helt til å reise meg for å rydde videre, så da kan jeg likegodt taste noe ord:)

 

-68mamma: jeg skjønner godt alle argumentene dine for å sette strek ved to flotte barn. Og hvis det er det dere kommer frem til så vil jeg bare si at det har vært veldig kos å ha deg her på tråden vår. Men det er ikke lenge siden babyønsket var sterkt, så jeg regner med det tar litt tid å lukke døren helt. Og velger dere å prøve en gang til, ja da finner du oss her :)

 

Anki: så utrolig bra at du ser fremover og begynner med trening og greier. Jeg er helt overbevist om at det fysiske og psykiske henger sterkt sammen, så du skal se det hjelper. Men det er enda ferskt det dere har opplevd, så det er lov med tunge dager og tårer også. Jeg synes det er så fint at du tok bilde av den lille jenta deres. Kan jeg spørre om du ser godt at det er en baby? De er vel i grunnen ferdige ved 15 uker, skal bare vokse og utvikle seg?

 

Maddemor: en uke igjen til 2.trimester!! Wow! Dette går virkelig veien. Det gjør meg så glad å høre! Vil dere vite kjønn når den tid kommer, eller skal det være en hemmelighet?

 

Gluestick: krysser fingre og tær på at innsatsen holdt denne pp'en!

 

Så gla': var det du som skulle på cruise? Holdt på å dette av stolen i misunnelse da jeg leste det. Skulle gitt MYE for litt sol og sommer nå kjenner jeg. GOD TUR!

 

Jeg har begynt den såkalte redebygginga. Driver og rydder i skuffer og skap, har laget lister og begynt shoppingen. Målet er jo å rydde og sortere i alle rom før babyen kommer, og så har jeg tenkt å ha alt utstyret klart i god tid, slik at jeg kan bruke de siste ukene til å bare kose meg, sove og surfe på BIM. :) Hehe. Målet er å være ferdig til jeg er 35 fullgåtte uker. Er jo ikke så mye utstyr som trengs denne gangen, men vugga og vogna må gjøres klar, klærne vaskes og legges i kommoden og jeg må ordne med stelleplass et annet sted. Nå står stellebordet på rommet til snuppa, men det kan det jo ikke gjøre når knerten kommer. Blir vel en del bleier nattestid kan jeg tenke meg:)

 

Vekta har rast oppover og det bekymrer meg. Jeg er snart der jeg endte opp sist, og enda er det 71 dager igjen. Så i dag har jeg gjort en avtale med meg selv: i morgen er det 70 dager til termin. Da skal jeg være sunn alle disse dagene (minus helgene) frem til termindato. Skulle jeg ende på overtid kan jeg få slakke litt på strikken. ;) Men de neste 70 dagene er det sunn mat, null snop og svømming 2 ganger i uka som gjelder. Men lørdagene er frisone. Dette MÅ jeg klare!

 

Magen begynner å bli svær, og det er vanskelig å finne en god sovestilling. Blir som regel halvannen times intervaller om natta. Litt slitsomt, men jeg skal ikke klage. Etter å ha hengt på tråden her en stund så skjønner jeg at jeg er veldig heldig. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å være like sterk som dere hvis jeg hadde gjennomgått det mange av dere har gjort. All ære til dere sterke, skjønne damer!!

 

Ble det gjort stas på dere på søndag da? Jeg fikk nydelige liljer av mannen, og et skjønt kort til. Vi spiste fastelavensboller og hadde pinnekjøtt (nam-nam) til middag. Mannen var ute hele dagen, holder på å fikse opp en gammel veterantraktor, så jeg og snuppa feiret morsdag alene med boller og litt OL-titting. Å ja, og så fikk jeg gavekort på fotpleie, noe jeg har hintet om lenge ;)

 

Jaja, da skal jeg prøve å få ryddet litt til før jeg kryper til køys. Fikk boka "Øya" i posten i dag og gleder meg til å begynne på den. Noen av dere som har lest den?

 

Klem til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Nå er det evigheter siden jeg har vært på tråden her. Tiden flyr avgårde.

Jeg har lest meg igjennom noe og skjønner at det har skjedd både litt av hvert.

Utrolig trist å lese om deg Anki, men en trøst å vite at kroppen din ordnet opp alt selv på en naturlig og fin måte. Jeg håper dere får barneønsket opplylt om ikke alt for lenge.

Maddemor og Katta: Så hyggelig å lese at alt står bra til med dere, tross i kvalme og bekkenløsning.

68-mamma: Så fint at du har slått deg til ro med valget ditt. Det krever sin kvinne å komme til en slik erkjennelse. Jeg kan skjønne at det er lett å bli for opphengt i barneønske slik at man mister litt fokus på alt annet rundt seg. Som du sier; du har vært superheldig med to flotte barn og grei mann. I tillegg har du en interessant jobb som du trives i. Du har mye mye mer enn mange andre og bør absolutt bare glede deg over livet.

Jeg vet det er mange andre flotte damer her også som burde nevnes: Bumblebie, Så gla, osv.

 

Jeg er nå igjennom 21 uker. Kvalmen ga seg ca i uke 16, så de siste ukene har vært supre! Jeg har vært på UL og funnet at termindato stemte på en prikk og at datteren min får en lillesøster. Vi er så glade så glade. Av en eller annen grunn har vi alltid forestilt oss å få to jenter. Magen har så vidt begynt å poppe frem om kvelden og jeg er endelig tilbake til startvekt. Jeg har kommet ignag med trening igjen og fokuserer mye på rygg, mage og bekken for å stabilisere området.

Jeg har også hatt min første svangerskapskontroll på ABC og var veldig positiv til det. Føderommene var SVÆRE, med en vanlig dobbeltseng og badekar, Jeg gruer meg veldig for smerten, men er fult bestemt på en naturlig fødsel. Håper bare jeg rekker frem i tide!!

 

Ok, det var nok fra meg denne gang. Ha er flott uke!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, alle sammen...

 

Her nærmer det seg nå IKM (torsdag/fredag). Er skikkelig pessimistisk nå og er overbevist om at tanta kommer som vanlig. Fortsatte med EL-tester selv etter jeg fikk negativ igjen etter EL, bare for å sjekke at syklusen var normal.. Teststreken ble gradvis hvitere og hvitere etter EL, men har de siste dagene blitt sterkere og sterkere igjen. Vet ikke helt hva det kommer av, men...

Har utrolig nok klart å ikke ta noen graviditetstest enda, men i morgen tidlig skal jeg teste. Orker ikke vente lenger, må bare få skuffelsen ut. Hehe.. Den blir selvsagt negativ.

Tok wild yam en uke, og mine vanlige PMS symptomer holdt seg vekk til jeg sluttet på den. Nå er brystene ømme, føler meg oppblåst, har kvalmebølger og er generelt slapp og sliten. Men det pleier jeg å bli før TR, så tolker det ikke som noen gode tegn. Hehe.. Har også hatt noen skarpe, huggende smerter i venstre side av magen, helt nede ved bekkenet. Med tanke på svangerskap tar jeg aldri magesmerter som noe godt tegn heller.. :P

 

Vel, det var en liten oppdatering fra meg.. Testdag i morgen, men har som sagt ikke troen.

 

Ønsker dere alle her en riktig god dag. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp alle dere herlige damer her inne som jeg velger og kalle for riktig så gode venner:)

 

Hvordan står det til rundt i de tusen rugende hjem:) Her hos oss er det max utslag på EL i dag, så nå skal jeg snart hoppe i bingen med min mann:) har vært og tatt akupunktur i dag, og hun sier det er viktigst og gjøre det når EL slimet er der og ikke følge testene slavisk. Og her er det slim, så jeg kommer til og ligge med bena opp etter veggen om ikke så lenge:)

 

Ellers tar min mann pergotime og en til for infeksjon, og han takler det fint. Har faktisk kjøpt dosett til han siden det ble så mye og passe på akkurat nå. Hna tar en del vitaminer ved siden av også. Han som ikke er vant med å ta noen ting, derfor var det veldig greit med dosett. Selv om han følte seg litt som en pasient når han fikk den utdelt.......hehe

 

Kira 1979: snart IKM ikke sant?? Hvordan er følelsen nå da......håper for deg vennen:)

 

Så hyggelig du stikker innom kjære ck76 og oppdaterer oss på hvordan det går med deg:) Så fint at kvalmen er borte og du nå virkelig kan kose deg og bare ruge veider. Tiden har gått fort når du sier at du er i uke 21 alt:) Lykke til videre......

 

Maven vokser hører jeg du sier Bumblebie:) Det er jo som musikk i våre ører......så flink du er som trener og tar godt vare på deg og maven:) Masse masse lykke til videre til deg også:)

 

Kjære kjære Maddemor, det er så godt og høre fra deg og at alt ser ut til å gå riktig vei:) Krysser virkelig fingrene for deg og tenker masse på deg:) *klem*

 

Min kjære Anki, deg har jeg også masse i mine tanker. Håper som du ser at både det fysiske og ikke minst det psykiske snart kommer på rett kjør igjen, og kanskje dere blir klare for og prøve på nytt.....hvis ikke ønsker jeg deg lykke til med de valgene du tar:) Varm klem fra

meg.....jeg har faktisk meldt meg på et Grethe Roede kurs jeg, starter 8. mars.......har gått på det før og synes dette konseptet er bra:) Hold meg oppdatert på hvordan det går med deg......

 

Det er en voksen og viktig beslutning du har tatt kjære -68mamma, selv om jeg ble veldig lei meg når jeg forsto vi ikke skulle jobbe sammen mot et felles mål. Vi er jo liksom de litt "gamle" her inne som det er godt og dele ulike erfaringer med. Men forstår deg så godt.....jeg er ikke der ennå, men det er vel fordi vi ikke har noen barn ennå:) Masse masse lykke til videre, hadde vært hyggelig og holde kontakten med deg.......

 

Kjære så gla`som bare reiser fra meg.......hehe-ønsker deg en riktig god tur og håper du koser deg skikkelig mye:) Og kommer tilbake med riktige så gode nyheter:) Skal bli så kos og høre hvordan du har hatt det på tur:) Ta vare på hverandre på kjærlighets turen.....varm klem

 

Når har du IKM mrspoo? Kjenner du noen symptomer???

 

Min egen kjære Meg og lille snuppis, hvordan går det i den nye jobben din?? Trives du fortsatt like godt?? Hvordan gikk bursdags feiringen.....hvordan ligger du ann i løypa?? Selv om jeg vet du prøver og ikke være så opphengt i syklus og dager.......

 

Nei, jenter nå skal jeg opp "å ta mannen min" om dere forstår hva jeg mener.......hehe

 

Varm klem fra meg:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei jenter! Er bare innom for å si at nå er jeg hvert øyeblikk klar for første etappe av turen. Vi skal møte på Gardermoen kl 0530 i morgen, så vi må reise oppover allerede i dag. Har fått litt reisefeber nå. Har pakket om kofferten ørten ganger :-P Er jo så mye en skal ha med, men så må det være plass til noen ekstra "shoppingkilo" hjem igjen. Har tatt med et godt lager g-tester, og håper vi kan feire stort den 26. Ikm ca 25./26, og den 26 har vi også 5-års jubileum :-) 5dpo i dag. Tester tildligst 12 dpo (neste onsdag) ....tror jeg ;-) ...

 

Tirilgirl; Håper dere fikk lagt inn aksjer som gir avkastning i går. Dere må bare stå på et par dager til :-D Masse lykke til snuppa.

 

68-mamma; Litt trist å lese at dere gir dere nå, men jeg skjønner dere så godt. Ta vare på hverandre *klem* og bare koselig om du titter innom her igjen :-)

 

Ha det kos så lenge alle sammen. Jeg er tilbake 28.febr., men skjer det noe "STORT" før det så skal dere nok få en oppdatering. Lov å håpe, ikke sant ;-)

 

Varm klem til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vel, vel.. Da har jeg testet. Er nå super usikker.. Først tok jeg en billigstrimmel test. Der dukka det opp en skyggestrek rett før det hadde gått 5 minutter. Så jeg fant ut jeg skulle ta en QR test også, kanskje den ga klarere svar.. Neida, nøyaktig samme skyggestrek, rett før det hadde gått 5 minutter.. I frustrasjon tok jeg en CB digital, helt sikker på at den ville si "ikke gravid" og ta fra meg illusjonene. Men der sto det jammen meg "gravid".

EL-testene har hatt gradvis sterkere streker den siste uken også, men de tre siste dagene har de var helt identiske.

Så en del av meg går ønsker å bare fokusere på CB testen og juble, men en annen del av meg er bekymra fordi strekene på de andre testene er så svake.. Betyr det at spira var der, men holder på å gå til grunne? Tidlig SA? Jeg mener; 13 DPO - strekene burde vært tydligere? Eller?

Med de to andre fikk jeg klart resultat på første test på IKM dagen, men...

Uff, tenker vettet av meg her.. Noen tanker og råd, jenter? Og ikke vær positive bare for å være snille, vær ærlige; burde de svake strekene bekymre meg?

Sambo er i ekstase da.. Hehehe.. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tillater meg å si GRATULERER Kira1979! Jeg testet også sånn, svaaaak strek på billigtest, om mulig enda svakere på CB, men "gravid" på CBdigital. Dette var noen dager før IKM.

 

Du er nok gravid ja :) Ta ny test i morgen eller overimorgen du, så ser du nok streken bli sterkere. Jeg testet som en gal helt til streken kom med en gang, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Kira1979 - hyggelig at det er noen her inne på tråden vår som får ett kort opphold på Bli gravid, du får komme inn og oppdatere oss underveis i svangerskapet da!! Ønsker deg bare lykke til videre!!!

 

Bumblebie - tenk at du har kommet så langt allerede, tiden flyyyyyr jo, hehe :)

 

Så gla`: Ønsker deg en riktig, riktig GOD TUR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kos deg masse og så håper jeg du får oppleve en positiv testefest uten like :) :) :) Krysser alt jeg har for deg!!!

 

-68mamma: Ble fryktelig lei meg når jeg leste innlegget ditt - men jeg skjønner deg veldig godt!!! Ta godt vare på deg selv og dine nærmeste nå, kos deg og gled deg over at du har det så bra, to flotte barn, fantastisk mann og en riktig så fin jobb - tenk nå går vi mot lysere tider, snart er våren i anmarsj!! Tenk på deg selv og ta godt vare på deg selv ;)

Ønsker deg lykke, lykke til videre - håper jo at du vil stikke innom på besøk en gang i blandt, kos å høre fra deg vet du, hehe ;)

 

Tirilgirl: Jeg krysser virkelig fingrene mine for at vi nå sitter med positiv test begge to denne pp`n... Da har vi jo EL og IKM på omtrent samme tid igjen vi da ;) Blir spennende!!!

Selv om jeg prøver å ikke telle EL og IKM osv er det jo vanskelig å la være å tenke på dette når jeg nå har EL smerter på 5 dagen på rad!!!!! Tror jeg er på syklusdag 15-17 eller deromkring!!!

 

Anki: Tenker masse på deg og håper at du blir tatt godt vare på av din nærmeste familie, ta godt vare på deg selv!!!

 

Ellers har jeg begynt i ny jobb ja... begynte onsdag for 1 uke siden - det går bra, mye å sette seg inn i, både rutiner og ikke minst datamessig... Sykehuset har ett eldgammelt system "Infomedix" - som er "dos"-basert og alt går jo i koder, F1-12 taster osv, ganske tungvindt, men jeg begynner å komme inn i det! Hun som lærer meg opp forsvinner nå onsdag om 1 uke - da må jeg klare meg selv, shit!!! Det er ikke bare-bare, å ha ansvar for alle ventelistene på Med avd, mye sjalting og valting, sette opp timer, ombestille, fjerne timer osv, det går i ett, men jeg trives - de som jobber der er veldig hyggelige!!!

Jobber nå 100% de første ukene, t.o.m 1 mars - deretter skal jeg over på 60% etter det, jobbing mandag, torsdag og fredag - det gleder jeg meg til!!!

 

Ellers skal jeg ha samtale med NAV om noen uker ang arbeidskapasiteten min - jeg har jo alltid hatt 100% stilling, men siden jeg har kronisk nyresvikt og sliter sånn med infeksjoner så har jeg absolutt en begrensning i arb.livet, så jeg skal inn til en samtale der og se hva som kommer ut av den! Aller mest ønsker jeg å være i jobb, men over tid har jeg litt problemer med å holde meg i 100% jobb når jeg har disse infeksjonene, tenker at 60 eller kanskje 80% kan være bedre for meg - da har jeg 1-2 dager i uka å hente meg inn på dersom jeg skulle bli syk og få infeksjoner, man greier å presse seg en dag eller to for så å bare jobbe noen få dager i uka hvis dere skjønner hva jeg mener... Jeg skal nå ihvertfall ha den timen på NAV så får vi se hva som kommer ut av den!! I mellomtiden skulle jeg jo ønske at jeg kunne bli gravid, og bare jobbe så mye som mulig frem til en evt permisjon - så kunne man ha tatt opp dette etter endt permisjon, men ting går jo ikke som man har planlagt - så da får man bare ta ting på sparket og ta ting etterhvert som de dukker opp...

 

Ellers har jeg det fint, bursdagsfeiring for lille snuppis gikk kjempefint!! Litt slitsomt å feire så mange dager da familien min først ble syk og ikke kunne komme, og det ikke passet for svigers å komme - så måtte dele det opp i 2 feiringer, i tillegg kom første barnebursdag (men det var bare koselig da), og så måtte vi jo feire selve dagen hennes bare vi tre - så ble litt mye feiringer forrige uke - men nå er jeg glad for at det er over...

 

Nei, mannen er på vei hjem - så jeg får begynne på litt middag!!! Måtte bare inn og oppdatere meg litt, lese meg opp på tråden og gi ett lite livstegn fra meg :)

Jeg har det ihvertfall bra om dagene, sliten, men sliten på en god måte ;)

 

Ha en strålende fin dag jenter!!!!

 

Stooooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumblebie og Meg og lille snuppis; tror dere virkelig det er alvor? Å, jeg håper så innmari... Trygler om at spira blir sittende.

Har hvertfall fått bevis for at sambo ikke er steril da. Hehe..

Kommer sikkert til å teste meg halvt ihjel, til strekene enten blir borte eller klare og tydlige.. Har heldigvis legetime om to uker, så hvis det ikke skjer noe ubehagelig før den tid får jeg jo sjekket det ut hos henne.

Kommer nok til å bli hengende inne på denne tråden her litt uansett da, og foreløpig ikke klar for å gå inn på 1. trimester. Vil føle meg sikrere først, og se at spira ikke forsvinner.

Å, jeg er så nervøs, og spent, og glad, og usikker... Ja, i det hele tatt...

 

Tusen takk for svarene og gratulasjonene... Ønsker alle andre her lykke til med sitt også, og sender babystøv til alle som vil ha, hvis jeg har noe.. Hehehe.. (Forvirra og surrete ja.. :P) :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Kira1979:)

 

Jeg har ingen fasit svar, men dette ser jo lovende ut da. Er du veldig usikker og urolig er det bare å gå og ta en hCG prøve hos legen med noen dagers mellom rom så får du jo et sikkert svar:)

 

Husker ikke om du har skrevet noe om det, men har dere barn fra før, eller har dere mistet noen??? For da blir man jo gående og gruble en del, men du skal se at testene blir sterkere utover i uken:)

 

Hvisker også et lite gratulerer så mye:)

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, Tirilgirl. Jeg tok en ny test nå nettopp, og selv om streken er svak, så dukket den opp raskere, og den er litt sterkere enn i går, så... Jeg tror faktisk jeg skal tørre å tro at spiren sitter som den skal, og krysser fingrene for at den holder seg fast. :))

 

Jeg har to barn fra tidligere, 8 og snart 11 år gamle, men sambo har ingen. Han har ønsket seg barn lenge, men vært overbevist om at han var steril. Han har aldri turt å gå til lege med det. Da jeg viste han den positive CBdigitalen i går ble han så lykkelig at jeg ble helt rørt. Det var glede både over graviditeten og det faktum at han nå vet han ikke er steril.

 

Jeg skal virkelig prøve å slappe av og ta det med ro i tiden fremmover, selv om jeg kjenner at hvert stikk jeg får i magen gjør meg skikkelig nervøs. Hehehe.. Uff..

 

Ønsker dere alle her inne en skikkelig god dag. :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Kira1979!!!!!!!!!!!!!!! Godt å lese at det går bra med flere!!!!!!!!

 

Hei igjen damer!!!!!!!!

 

Går litt lang tid mellom at jeg er innom og det blir kort og egoistisk også denne gangen (sorry). Jeg har tatt en del tester det siste som alle har vært negative, men jeg føler meg gravid, så jeg går vel og innbiller meg ett eller annet - eller kan man være gravid uten at det git utslag på tester? Hvis jeg ikke får mensen i løpet av mars skal jeg ta meg en tur til legen. Var der i januar med alle mine symptomer, men følte at jeg ikke ble tatt seriøst og har ikke hatt krefter til å stå i mot en slik følelse en gang til. Jeg og gubben har begynt i samtaler. Forholdet går i kraftige bølgedaler, på en dag går vi fra skilsmisse planlegging til baby nr 3 planlegging, så ikke rart man er litt forvirret til tider;) Jeg har bare godtatt at jeg nå er så sliten at det jeg har av energi skal ungene få, så får gubben dra resten av lasset en stund (han er ikke særlig flink, men jeg ser at han prøver)....vi har blitt enige om at vi ska prøve på nr 3 fra sommern av (har litt med alder å gjøre dette altså) hvis forholdet er greit da. Jeg sa en gang til han at vi får jo fryktelig pene barn og siden jeg bare har lyst til å ha barn sammen med en så kunne vi jo bare kjøre på med de 2 siste som jeg vil ha, så kan jeg og ungene flytte ut når vi er ferdige med alle ungene. Heldigvis ble han såret over at jeg sa det, skjønte at vi kanskje betyr litt mere enn han klarer å uttrykke. Nok om live mitt, følte bare for å ooppdatere litt....

 

Jeg er innom å leser ofte og det gleder meg å lese om alle lykkelige gravide. Det gjør vondt å lese om dere som sliter for jeg føler så voldsomt med dere!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Anki: Jeg har ikke ord. Klompen i halsen ligger der enda. Jeg tenker myyyyyyyye på deg og oversender herved en kjempe klem!!!!!!!! Lillegull oversender masse babystøv som du kan putte i en pose å spare på om du skulle prøve en gang til.

 

Ha en god ol kveld

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei jenter :)

 

Ett lite livstegn fra meg også!!! Har prøvd så godt jeg har kunnet å unngå BIM de siste 14 dagene, det har jo egentlig gått greit, har jo jobbet fullt og det å ha småbarn i hus, full jobb, hus som skal ordnes, mat skal skal handles og bursdager som må stelles til - så har nå dagene gått litt i ett i det siste... Derfor har jeg kun vært her inne sent på kveldene (da har jeg lest på opp på trådene på mobilen i senga), så er jo oppdatert om hva som skjer her inne, hehe, så heeeelt borte fra BIM har jeg jo ikke greid, men det har nå blitt en god del bedre :)

 

Er i dag på syklusdag 19 (ja, jeg måtte telle, haha, greide ikke å drite helt i EL og IKM datoene, hehe!!) og tror jeg er ca 4 dpo, er ikke helt sikker for har jo gått på pergo (bare dobbel da, turte ikke ta sjansen på trippel da gyn ikke hadde tid til å se meg før i mars, men han sa det gikk greit å ta en dobbel kur uten at jeg kom inn til ham, har jo ikke blitt noe overstimulert tidligere iflg gyn og UL, så tok sjansen). Har ikke opplevd noe EL-slim eller noe som helst form slim i det hele tatt denne gangen, ikke testet med EL-tester heller... Egentlig er jeg jo ikke sikker på om jeg hadde EL for 4 dager siden heller, synes det har murret og stukket i over 1 uke nå, hadde 5 dager med EL-smerter, tirsdag var disse smertene over, men i går begynte det å murre på høyre side igjen, jeg tenkte, kanskje jeg har EL i dag(?) tenkte jeg... Hoppet til køys i går også, har jo fått EL på dag 18 med pergo tidligere, så det er jo ikke usannsynlig...

 

Har ikke store troen denne pp`n heller, tenker at det skjer når det skjer, men håper jo egentlig at det skjer noe snart :)

Har ømme stikkende bryst og murrende mage, men har hatt det så mange ganger før at jeg tilskriver symptomene som enten at jeg har eggløsning, pms, eller pergo-bruk!!

Har i tillegg brukt bidronninggele de dagene jeg ikke har gått på pergo, og har begynt å smøre meg med progesteronkrem for 2 dager siden...

 

Gjør det uavhengig av å prøve å bli gravid - for har virkelig hatt en effekt av bidronninggeleèn sånn energimessig, og progesteronkremen hjelper mot pms plager - så tenkte at det gjør nok ingenting å fortsette med dette!!

 

Ellers ville jeg bare ønske dere herlige damer en riktig, riktig god helg!!!

 

Stooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jenter... Mine positive tester gikk over til negative og i dag kom blodet. Så da var det visst en kjemisk graviditet denne gangen.

 

Er bare utrolig lei meg, men prøver å se positivt på det. Vi fant hvertfall ut at sambo ikke er steril, og jeg lærte en lekse om å teste før IKM...

 

Så da er det bare å fortsette å prøve. Har heldigvis legetime om 1 1/2 uke, så skal snakke litt med legen min om dette, og definitivt fortsette å mase på sambo om å teste seg. Nå trenger han jo ikke å frykte sterilitet, men jeg føler det er grunn for å sjekke kvaliteten likevel.

 

Uansett...

 

Håper denne blødningen blir en ordentlig mens fort, slik at vi kommer i rute igjen med syklus og prøving. Men kjenner at jeg ikke orker å tenke så mye på EL og wild yam og timing osv. denne PP. Blir nok heller å ta det som det kommer, sex når vi har lyst og så får vi heller satse sterkere igjen neste PP. Hodet og følelsene trenger en breake. Hehe..

 

Ønsker dere alle sammen en flott søndag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer:)

 

Nå er snart helgen over, i går var det skikkelig dritt vær med vind og snø, i dag har det vært en nydelig dag med sol men litt for kaldt (ca -13)

 

Fra og med i morgen går jeg ned til 75% stilling fra 100%. Jeg har søkt om permisjon i 25% for et år. Synes det er tøft med 100% stilling i tredelt turnus. Så dette ser jeg frem til, skal på nattvakt i morgen kveld:(

 

Er så lei meg på dine vegne Kira, forsto jo at du virkelig begynte og håpe at det skulle klore seg fast en spire der. Håper du blir raskt gravid igjen. Ellers kan jeg bare anbefale det å få mannen sjekket. Min hadde nedsatt sædkvalitet, og får behandling for dette. I istedenfor at vi skal bruke flere mnd. på og lure på hvorfor vi ikke blir gravide......

 

Ellers går nå dagen sin gang, skal til akupunktur på tirsdag etter nattvakten. Er nå inne i den spennende 14 dagen mellom eggløsning og IKM:) Vet ikke hvordan jeg skal si forventningen er der, selvsagt er de der. men kommer tr er forventningen større neste mnd. da jeg skal på trippel pergo og min manns behandling er fullført:)

 

Ønsker dere alle sammen en riktig så fin uke:)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så leit Kira - jeg har også opplevd kjemiske graviditeter - svake positive tester, men negativ CB digital og så TR flere dager på overtid - det er ikke noe hyggelig!!! Ville bare gi deg en trøsteklem ;)

 

Tirilgirl: Det høres deilig ut å gå ned på stillingsprosenten - selv har jeg jobbet 100% i 2 uker nå, og skal jobbe 100% denne uken også og deretter skal jeg bare jobbe 60% frem til og med mai måned - da skal jeg jobbe mandag, torsdag og fredag, gleder meg veldig til det!!!

Tror det vil være godt for deg også å trappe litt ned når du har den turnusen du har, du skal se at det kan hjelpe på overskuddet å jobbe litt mindre, du vet; mer overskudd=mer lystbetont sex (ikke pliktsex fordi man har en positiv EL-test, hehe!)

Hvordan ligger du an i syklusen forresten?? Ligger ikke vi ganske likt denne gangen også? Selv er jeg i dag på syklusdag 20, bare 1 uke igjen nå til IKM sånn ca (tror jeg!), hehe :)

Håper at kuren hjelper for mannen din og at dersom det ikke sitter noen spire denne mnd, så satser vi på at neste måned - da sitter`n!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Ha en riktig, riktig fin uke alle sammen!!!!

 

Stooooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...