Gå til innhold

NY TRÅD: "OSS OVER 30"


Bumblebeee

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen

 

Det er lenge siden jeg har skrevet inne på denne tråden nå. Kort fortalt så ble jeg gravid i sept 09., dette svangerskapet endte etter kort tid i en SA. Så ble jeg gravid igjen tidlig i januar, men dette endte i en MA. Hadde utskrapning (mandag for litt over en uke siden) i den 13. uka. Jeg var sykemeldt hele forrige uke. Jeg prøvde meg på jobb igjen i går men fant ganske fort ut at det var ingen god ide. Så nå er jeg sykemeldt igjen.

 

Jeg går til verdens herligste akupunktør (Berit Susrud, hun jobber både i Oslo og Skien) og hun skal hjelpe til med å få kroppen min opp på fote igjen. I følge henne er kroppen min totalt tappet for energi, jeg har følelsesmessige blokkeringer og lite blod. Etter bare to behandlinger kjenner jeg bedring, men kjenner også at jeg har et godt stykke "å gå" før jeg er tilbake i mitt egentlige jeg.

 

Dagene etter utskrapningen har vært veldig tøffe. Jeg forbedret meg på at jeg ville få en reaksjon etter utskrapningen, men jeg var ikke forberedt på at reaksjonen ville bli så kraftig. I flere dager bare gråt jeg og stirret tomt ut i luften for resten. En av grunnene til at jeg tror/vet at jeg reagerte så kraftig var at mannen kunne fortelle på vei hjem fra utskrapning på sykehuset at han ikke viste om han ville ha flere barn likevel. (Fy så forbannet jeg var på mannen som kunne si noe sånt på en av de verste dagen i mitt liv). Det å kunne se frem/håpe på at man skulle bli gravid igjen var på en måte halmstrået man klamret seg til, og halmstrået forsvant da. Vi har etter dette snakket mye, både om det å få et barn til og forholdet vårt. Vi er kommet frem til at forholdet vårt må pusses på og støttes opp. Daglige rutiner har gjort at vi har drevet fra hverandre, og når vi har hatt mulighet til å ha tid sammen bare vi to har vi brukt den foran tv eller data. Nå vil vi ha en stopp på det og heller leve i sammen igjen.

 

Vi er optimistiske i forhold til det å få forholdet på rett kjøl igjen. Og vi er enige i at når forholdet blir bedre er vi også bedre rustet mot det å få et barn til. Så etter hvert vil vi nok prøve på å bli gravide igjen. Men først må forholdet få et løft og ikke minst kroppen min. Sånn sett har akupunktøren min anbefalt at jeg bør ha 3-4 normale mens før vi prøver på å bli gravide igjen for kroppen min trenger virkelig det. Det gir oss tid til å jobbe med forholdet uten å ha hengende over seg at nå, nå må vi prøve igjen...........Så får vi se hva sen vår/sommer kan bringe på banen.

 

I følge legene har vi vært uheldige siden vi nå har mistet to ganger på rad. Vi har to fine gutter på 6,5 og 4 år fra før, og siden vi har hatt to vellykkede svangerskap tidligere tror ikke legene at det er noen feil med oss som har ført til abortene. Jeg krysser fingre for at legene har rett i det, og håper på at 2010 etter hvert kan by på et vellykket svangerskap.

 

Lykke til alle dere andre - om dere venter på termin eller om dere venter på IKM ,-)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, saa mye liv det hadde vaert her naa da :)

 

Koselig aa "se" dere som er nye for meg her (selv om det er jo jeg som er ny da, men haaper dere skjoenner hva jeg mener)... Skjoenner at det er mange av oss over 30 der ute som proever!

 

Selv har jeg snakket med gyn i dag, etter over 2.5 aar med proving og ikke en eneste positiv test er det paa tide aa gjoere noe... Alt ser bra ut paa innvending UL, men det er jo langtfra alt man ser der.. Saa i dag har jeg tatt blodproever, og paa mandag blir det hsg-rontgen. Gruer meg litt til det, men det gaar sikkert bra...

 

Meg og lille snuppis, hun sa forresten og at hun var litt bekymret over syklusene mine - var ikke det det samme din gynekolog sa til deg? Min varierer jo litt i dager, men saann at den har blitt kortere og kortere. Foerst var den rundt 30 dager, saa 28, saa 26 og naa sist 25. Det kan visst tyde paa at alt ikke er som det skal da...

 

Krysser fingrene for deg, så gla' og de andre som naermer seg IKM!

 

FORVENTET IKM:

 

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 4. mars (pergofri mnd.)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. Prøver ny taktikk - "vil ikke vite når jeg har neste EL eller IKM"!!!

. Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Kira1979 (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år) + 2 hunder) IKM 19 februar

- Dotten ikm 18.februar. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Mrspoo, IKM 14. februar (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca. 25. mars. (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 April (32 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin 27.april 2010 (32 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 21.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

-EfuaMenu: termin 17.oktober 2010-

- Maddemor,termi 08.09.10, sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære bringebærmamma! Så utrolig trist at du har mistet igjen, og så ille at mannen din kom med den uttalelsen han gjorde. Men, kan godt hende det ikke var sånn ment. Du vet menn....kanskje hans måte og distansere seg fra sorgen på, selv om det var veldig egoistisk og hensynsløst sagt ovenfor deg. Jeg håper akupunktøren greier å få orden på kroppen og helsa di, og at du og mannen finner tilbake til hverandre. Ta tiden til hjelp. Er nok ingen dum ide å legge prøvingen på hylla en stund for så å bare å være kjærester, og å pleie forholdet. Masse lykke til videre!

Varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk så gla for varmende ord.

 

Du har rett i det du skriver. Jeg vet at det ikke bare er meg som er lei meg for å ha mistet. Mannen gledet seg masse til å bli pappa igjen den korte stunden vi var gravide, det er klart at dette har gått inn på han og. Og ja, han er ikke alltid like flink til å time uttalelsene sine, og det var ikke vondt ment selv om det ble sånn.

 

Jeg går med småplaner om å gjøre noe koselig bare oss sammen. Jeg har en venninne på hånd som kan stille opp som barnevakt. Jeg veksler mellom å finne en bra konsert eller spise en bedre middag på en god restaurant.

 

Noen som har noen gode tips om hva jeg kan finne på? Tar i mot alle forslag med takk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

 

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 4. mars (pergofri mnd.)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. Prøver ny taktikk - "vil ikke vite når jeg har neste EL eller IKM"!!!

. Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Kira1979 (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år) + 2 hunder) IKM 19 februar

- Dotten ikm 18.februar. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Mrspoo, IKM 14. februar (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca. 25. mars. (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 April (32 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Dotten ikm 13. april (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin 27.april 2010 (32 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 21.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010-

- Maddemor,termi 08.09.10, sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet - det var en flott oppdatering her ja - så bra at jeg "etterlyste" dere nå da jenter, dere er jo her allikevel jo, hehe :)

Kjempekos å høre fra dere...

 

Her står det bra til - er på CD 20 i dag og har litt symptomer som alltid, driter egentlig i om det er noe på gang eller pms, har ikke helt troen og vil nok ikke tro at det er noe på gang før jeg sitter med en positiv test i hånden...

 

Sloknet totalt på sofaen i dag etter jobb, greide ikke holde meg våken, så sov i over 1 time, jeg var helt borte mens jentungen visstnok hadde sittet delvis over fanget mitt og det ene benet mitt mens hun turnet rundt og så på barnetv, jeg merket ingenting. Lå nok også i en litt rar stilling tror jeg for da jeg våknet hadde jeg sykt vondt i nakken da jeg hadde ligget litt kjært med hodet, arghhh - men jeg var så utrolig trøtt, greide ikke holde meg våken... Ellers har jeg murringer i magen så det holder, ekstremt tørst de siste dagene, i dag drakk jeg 1,5 liter vann bare på jobb (pleier egentlig drikke veldig lite), så jeg er jo superfornøyd med at jeg har fått i meg så mye væske - det er jo bra for nyresvikten min :)

 

Tror det er sånn ca 9-10 dager igjen til jeg har IKM, en eller annen gang rundt 1-2 april. Har tenkt å kjøpe og svi av en test til onsdag om 1 uke, greit å kanskje få vite om det er noe på gang eller ikke før påsken, jeg tenker da i forhold til det å ta seg litt alkohol til maten osv i godt selskap :)

 

Ha en riktig strålende fin uke jenter og så var det kos å høre fra dere igjen... :)

 

Stoooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He, he....merkelig hvordan behovet for å lufte tankene melder seg for fullt når en begynner å nærme seg ikm. Jeg fortsetter testefesten og det ble blendahvit test i dag også. Fornuften sier at dette er pms og ikke noe annet. Jeg blir fort irritert om dagen og lunta er kort. De gangene jeg har vært gravid tidligere blir jeg mer "sippete". Det er nok disse ømme puppene som gjør at jeg øyner en mulighet for graviditet, men skjønner at det er nokså vanlig for mange med PMS. Har aldri vært sånn hos meg. Ikke SÅ ømme. Gjorde direkte vondt da jeg tok av bh'n i går kveld, og jeg kjenner dem liksom hele tiden...uten å "kjenne" på dem.

 

Ja, ja...får jo bare vente og se hva som skjer. CD 27 i dag. Positivt om syklusen stabiliserer seg på 28 dager igjen om ikke noe annet. Men, er dette pms vil det ikke bli lett å være symptomjeger fremover, dessuten kommer jeg til å sprenge vekta med denne spisingen. Hi, hi. Må skjerpe litt her ;-)

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen så gla` - virkelig koselig å ha deg tilbake :)

 

Akkurat som deg har jeg også voldtatt kjøleskap og matskap og det som er...

 

Her går det i alt som er søtt, salt og fett, hehe!!! Har så lyst på vafler, pannekaker og alt som er søtt. I dag har jeg fri fra jobben og gjett hva - etter at jeg leverte lille snuppis i barnehagen gikk jeg i butikken og kjøpte med meg en pose rosinboller (nå er de borte alle sammen!), 1 pose Matador Mix (lakris, nam, nam, hehe! - denne er også spist opp nå) og selvsagt 1 brus og en pose Fiesta potetgull (salt og krydret, nam! har tenkt å sette den til livs nå!) og her sitter jeg og klager over at vekten går oppover, brystene er sykt ømme og sprenger bh`ene, måtte finne frem en ammebh jeg brukte da jeg fikk jentungen for 4 år siden, bruker normalt cup C og i dag bruker jeg DD og brystene sprenger!!! Og faen som de klør, og det murrer i magen.... masse, luft har jeg også, blæh - godt jeg har fri og er alene hjemme i dag, hehe - krysser fingrene for at det er noe på gang, selv om jeg sier til meg selv at; "ikke tro på det før du sitter med en positiv test"...

 

CD 21 i dag... 1 uke igjen til testing og IKM, men det spørs om jeg ikke bestiller meg noen tester på nettet etterpå, så jeg har dem til neste uke, kanskje jeg også skal ta en siste "testefest"??

 

Ha en strålende fin dag alle sammen - nå går jeg for å hente posen med potetgull som jeg skal sette til livs, glemte å si at jeg kjøpte med meg en pizza også, en pizza spesiale, tar den til lunsj jeg... Har ikke opplevd maken til sultenhet og grådighet som jeg er i dag... men av og til må en jo kose seg ikke sant??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein kort oppdatering; er 11 veker på veg og ventar tvillingar! Sjokk fortsatt sjølv om eg på ein måte hadde det på magefølelsen. Har stort sett fornekta graviditeten fordi eg ikkje ville bli skuffa om det skulle ende i SA igjen. Heilt vanvittig å sjå to små bebisar på UL.

 

Vi har to frå før og hadde jo aldri planlagt å få fire barn... Men ein må jo berre tenke positivt. Dei andre er to tette så det blir jo kjekt for dei her små å ha nokon som er på samme nivå i familien.

 

Det kan fortsatt gå galt, men no velger eg å tenke positivt og eg trur eg skal klare å utelukke dei fleste negative tankar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen

 

Jeg har vært fraværende her inne pga mye ekstra jobbing, trening og så har vi vært på helgetur og da forsvinner tiden i fra meg.

I tillegg blir jeg litt sprø av alle innleggene med jublende glede over å ha lyktes, kunne ønske at det var en tråd med den type innlegg.

Jeg skjønner at man ønsker å rope ut til hele verden at man endelig har lyktes for all del, jeg kommer sikkert til å gjøre det selv når den tid kommer, men det er litt ja sårt enkelte dager :)

 

Er livredd for at toget er gått for meg pga tidligere endometriose, og tenker mye på det, at syklusen min er så ræva i tillegg har ikke gjort ting lettere, men nå skal jeg til fastlegen min på mandag for veiing og da skal jeg ta dette opp og eventuelt få testet fruktbarheten min, like greit å få svar med en gang, så jeg kan få ivf om det blir nødvendig.

 

Når det er sagt så synes jeg det er hyggelig med alle som er gravide og unner selvsagt alle det, men det er litt blanda følelser med at det er sårt også, det vet sikkert dere også litt om :)

 

Ting er jo ellers veldig bra i livet mitt og jeg trener mye og har det gøy på jobb så det hjelper godt på :)

 

Og så er jeg ikke så negativ som jeg høres ut nå *ler*

 

Så herlig med tvillinger! Jeg og sambo snakket nettopp om at det hadde egentlig vært veldig kjekt å fått tvillinger så hadde vi vært ferdige med en gang :)

Og så er det jo så koselig med tvillinger ikke minst, mye arbeid, men dobbelt glede :)

 

Håper alle har det bra, og at dere lykkes, spesielt dere som har vært gjennom mange pp og ma og sa! :)

Selv drømmer jeg om en liten en i 35års gave eller julegave, håpet lever enn så lenge :)

 

FORVENTET IKM:

 

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 4. mars (pergofri mnd.)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. Prøver ny taktikk - "vil ikke vite når jeg har neste EL eller IKM"!!!

. Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Kira1979 (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år) + 2 hunder) IKM 19 februar

- Dotten ikm 18.februar. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Mrspoo, IKM gudene vet (rar syklus) men et sted rundt 8 april +/- 4 dager (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca. 25. mars. (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 April (32 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Dotten ikm 13. april (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin 27.april 2010 (32 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 21.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010-

- Maddemor,termi 08.09.10, sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

 

 

Dotten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære venner:) Sier venner jeg, for mange av dere føler jeg at jeg nesten kjenner, ut fra alt vi har delt her inne......

 

Jeg er her inne og leser hver dag, ja mange ganger om dagen også:) Men det er litt tid siden jeg har kommentert og skrevet noe, så her kommer det en oppdatering fra meg.......

 

For noen uker siden falt min mor ig pådro seg et brudd i bekkenet. Hun har jo gått og tatt cellegift i hele høst og vinter. Ble noe redusert etter dette fallet, ble veldig forkjølet og bruker tid på og komme seg igjen. Litt deprimert og dårlig matlyst. Hun bor jo alene og man er jo bekymret de timene jeg ikke er hos henne. Det har blitt mange besøk og mange timer de siste ukene, og det har tatt litt på kjenner jeg. heldigvis at jeg har redusert ned til 75% stilling, er et helt annet liv enn i 100%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Min mann har jo tatt flere sæd analyser, gått på pergo og testen ble ikke noe bedre. Han har uforklarlig fått tett sædleder tror man. Derfor har vi bestemt oss for og prøve IVF. Jeg har denne uken vært til gynekolog i Oslo, begynner på medisiner på fredag, og skal tilbake til gyn 19/4, setter vel da Pregnyl på kvelden og reiser til Danmark tirsdag kveld, og uttak onsdag hvis alt går etter planen:)

 

Er veldig spent på hvordan jeg kommer til og reagere på medisiner. har hørt mange forskjellige historier. Men skal selvsagt prøve og jobbe, men terskelen for sykemelding er lev kjenner jeg.......for disse uken dette kommer til å stå på:)

 

Var i dag og hentet medisiner for 5700 kroner......hehe, og begynner med nesespray nå på fredag. Lover og holde dere oppdatert:)

 

Ellers er det hyggelig og lese oppdateringer fra dere gravide, masse masse lykke til videre:)

 

Godt å se så glà og Meg og lille snuppis er her, selv om jeg hadde så ønsket dere fikk positive tester snart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

varme klemmer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok tanta like om hjørnet. Våknet i dag og puppene var ikke lengre ømme. I hvert fall ikke sånn som de har vært. Tok likevel en test, men sef negativ. Greide ikke dy meg og måtte tappetafse litt....og der var det blødning på gang ja (sorry detaljer)...Har ikke begynt å spotte eller noe sånt da, men noe er å gang oppi der...Nå lurer jeg på om jeg skal hive meg på en dobbel pergokur igjen, men har ikke riktig bestemt meg. På forrige pergokur fikk jeg jo pos el-test på dag 9, og om tanta kommer i dag eller i morgen blir det el i påskehelgen. Da er kjærsten på guttetur i Dk :-( Søren at jeg sa han bare skulle reise da. Vi skulle egentlig reise sammen, men så har svigerfar havnet på sykehus og vet ikke om han kommer hjem til påske. Da har vi ingen til å se etter hverken våre dyr eller han sine. Kommer han hjem, vil han nok trenge litt hjelp, og da blir det nok meg som må trå til. Siden jeg fortsatt ikke er helt frisk har det ikke fristet med tur til Dk heller, og jeg har egentlig gledet meg til noen dager alene....nå vet jeg ikke...

 

Tirilgirl; Godt å høre fra deg. Du har da jammen meg litt å stri med om dagen. Håper mamman din kommer seg raskt på bena igjen. Så nå blir det DK på dere - det blir jo spennende. Hvilken klinikk skal dere reise til? Masse lykke til med spraystart i morgen. Spennende tider dere går i møte nå. Du må holde oss oppdatert *klemme*

 

Ha en fin torsdag alle sammen *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Efua Menu: også tvillinger da. Skjønner godt at du er sjokket, men når sjokket legger seg vil du nok føle en veldig glede..... eller redsel *ler*

 

Når man har to barn fra før av tenker man jo på muligheten for å få tvillinger i tredje svangerskap med litt "frykt" (det gjør hvertfall jeg). Men tror om jeg hadde stått oppi et tvillingsvangerskap hadde jeg gledet med fryktelig ;-) Masse masse lykke til!

 

Et spørsmål til dere som har hatt MA: Jeg hadde utskrapning forrige mandag, og hadde brunaktig utflod i en 5 dager etterpå. I går fikk jeg igjen brun utflod (mer enn i forrige uke). Jeg hadde hatt meg en treningstur og tenkte at det kanskje var dette som gjorde utslaget? Men så begynte jeg å blø i natt (10 dager etter utskrapning), tilnærmet en vanlig mens. Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke har hatt noen EL mellom utskrapningen og denne blødningen jeg har nå. Er det noen er som har opplevd dette, og er det noe jeg eventuelt bør være bekymret over? Hadde også sex tirsdags kveld, 8 dager etter utskrapning. Jeg fikk beskjed fra sykehuset at jeg måtte vente 1 uker på å ha sex etter utskrapning, men tenker jo på om sexen kan ha en sammenheng

 

Krysser fingre for dere som nærmere seg IKM - ingen ting er avgjort før tante dukker opp.

 

Ha en fin dag alle sammen ;-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du store min, Efua Menu, to stykker!!!!!!!!!! Skal bli utrolig artig og følge deg videre, håper du tar deg tid til og komme hit inn og oppdatere oss:)

 

Kjøre bringebærmamma, er så trist at du måtte igjennom den MA, vet hvordan det føles.......jeg har ikke noe fasit svar ang. den blødningen, men etter å ha hengt her inne en lengre periode har jeg lest om MANGE ulike blødninger, og farge, konsistens og lengde........men se det ann litt og ta kontakt med lege en gang for mye enn en gang for lite er mitt råd da:) Selv blødde jeg rundt en uke og litt brunt etterpå.....men har jo lest om de her inne som ikke fikk noen mens før de var blitt gravide igjen, så EL kan liksom gå sin gang uten at men vet sikkert om den:)

 

Min kjære så gla`, jeg fulgte ditt råd jeg og tok kontakt med Maigaard:)))))

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære Efua Menu :) Grattis, så utrolig heldig du er!!! Det er en veldig spesiell følelse å være gravid med tvillinger, dobbel lykke og dobbel glede!!! Kos deg og nyt svangerskapet, håper formen din er bra!!! Gratulerer nok en gang - du aner ikke hvor heldig du er ;)

 

Stoooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Efua Menu!! :)

 

Bringebaermamma, saa innlegget ditt lenger opp og synes det hoertes ut som en lur ide aa gjoere noe koselig med mannen din naa. Baade konsert og tur ut aa spise er jo koselig da! Her i huset tror jeg konsert hadde blitt varmest mottatt, det er liksom en litt mer uvanlig opplevelse enn en tur paa restaurant? Og hvis du finner noe dere begeg liker, eller saerlig han, er det jo noe det kan vaere koselig aa snakke om i lang tid etterpaa!

 

Titilgirl, masse lykke til, spennende tid du gaar inn i naa. Og haaper mammaen din blir bedre snart!

 

Selv er jeg naa litt spent da jeg har bestilt akupunktur og skal ha det for foerste gang i morgen. Naa skal alt proeves her! Har jo tatt blodproever tidligere i uken og skal paa kontrastrontgen paa mandag saa da skjer det hvertfall litt. Mannen har en henvisnin til spermtest i lommeboka, men han kvier seg en del tror jeg. Vil liksom ikke snakke saa mye om det... skjoenner jo det er kjipt, men det er jammen alt de vi damer maa gjennom og!

 

Ha en god helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glue stick takk for tips om konsert ;-)

 

Måtte "le" litt da du skrev om mannen din som ikke har så lyst til å ta spermtesten. Husker da vi prøve på å bli gravide med nr. 2. Da ting begynte å drøye litt ba jeg mannen om å ta en hjemme-spermtest. Han gikk motvillig med på det, og var nesten grønn i ansiktet da han utførte testen på badet hjemme. Det er antagelig ikke lettere for mannen, heller verre, når testen skal utføres hos lege/sykehus. Men når det er sagt, jeg føyer meg inn hos deg Glue Stick, det er del ting vi damer må igjennom og!

 

Jeg krysser fremdeles fingre for "så gla" og "Meg og lille spuppis".........ingen tante har kommet håper jeg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanta kom for fullt i går. Nå orker jeg rett og slett ikke mer.

 

Ha riktig god helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, faen.... så gla` :( :( :(

Det var noe drit altså!!! Drikk deg snydens i kveld, drukne dine sorger og gråt på skulderen til din kjære - det har nemlig jeg tenkt å gjøre dersom TR kommer til uka...

 

Er i dag på CD 24, 8 eller 9 dpo i dag, det stikker/verker litt i den ene lysken og puppene er tunge og litt ømme. For noen dager siden var de helt sprengte (de klødde og stakk og var så hovne/store), men nå er de bare tunge og litt ømme, spesielt når jeg ligger på siden, så kjenner jeg at de "verker" litt liksom...

 

Føler meg litt "uggen" til tider, veldig tørst og småkvalm, kvalm når jeg er sulten og jeg er sulten hele tiden og litt kvalm når jeg har spist, men det er kanskje ikke så rart slik jeg har raidet både kjøleskap og matskap denne uka, hehe! Prøver å overbevise meg selv om at det er kraftig pms denne gangen, jeg har jo hatt det sånn og blitt lurt trill rundt før... bare ikke dette med den salt-søtt-fett-hungriheten, blæh :(

 

Føler meg også litt trøtt og sliten, men det er vel naturlige grunner til det også tenker jeg!! Deilig at det snart er påskeferie, skal bare jobbe på mandag og så har jeg fri i 8 dager - juhuuuuu - det skal bli godt!!

 

Håper jeg får testene på tirsdag, da blir det testefest på onsdag!! 1 dag før IKM, jeg krysser fingrene for at jeg får en positiv test nå da, men har vel en liten følelse av at den blir blendahvit!!! Har ikke lyst til å ringe gyn neste uke og begynne på trippel pergokur, inn og ut hos han de neste 4 ukene med blodprøver og ul og full pakke, om testen blir blendahvit så vet jeg neimen ikke om jeg skal gidde mer, har lyst til å kaste inn håndkleet, vi får se :(

 

I kveld har jeg nå tenkt å prøve å kose meg så godt jeg kan, skal ha hjemmelaget pizza og vi har leid "2012" og "District 9" på blueray. I morgen skal lille snuppis sove 2 netter hos mormor og morfar, vi skal begge to jobbe på mandag og barnehagen er stengt, så da blir det nok tomt hjemme i morgen kveld og mandag! Hun kommer hjem igjen på tirsdag - ser frem til det allerede jeg, haha :)

 

Ha en strålende fin lørdag jenter :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag jenter

 

Håper alle har en fin lørdag, selv er min litt slakk etter lønningstreff i går, men utrolig hyggelig :)

 

Har i dag gått til innkjøp av bidronninggele og wild yam så nå håper jeg på klaff, testa positivt på EL i dag så håper veldig at det skal funke denne gangen.

Ingenting skal være uprøvd her i gården i allefall!

Noen som har erfaring og suksess med det forresten?

 

Nå er det i allefall påskeferie her i gården så det skal bli utrolig deilig, skal pakke litt i påsken til vi flytter om drøye 5 uker.

Bypåske er deilig!

 

Ha en flott lørdag jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen. Nå er det lenge siden jeg har skrevet her inne. Ting har vært så hektiske den siste tiden. Desverre er det ingenting positivt på baby-fronten her. Nettopp ferdig med TR igjen, og begynner å misste alt håpet. Sambo bare vrir seg unna å få seg testet, og jeg er egentlig skikkelig deprimert over hele opplegget for tiden.. Uffameg.. :P

Var det noen som skrev noe ovenfor her ang. hjemmetester for sædkvalitet eller noe sånt? Finnes noe sånt?

Uansett, håper alt står bra til med alle her inne og at jeg får mulighet å være mer aktiv fremmover. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kira

 

Det var meg som skrev om hjemmetest av sædkvaliteten. Mannen min gjorde dette i 2005. Da kjøpte vi sædtesten på apoteket og den kostet da ca 400kr. Leste nettopp en annonse om at nå gikk det til og med ann å teste sædkvaliteten hjemme. Jeg syntes nå det var litt rart at sædtest ble annonsert som en "nyhet" da vi allerede prøvde dette ut for 5 år siden. Men det kan jo hende at sædtesten det ble annonsert for nå er enda bedre enn den mannen min tok i 2005? (Den sædtesten testet ut antall sædceller) Hør med apoteket ditt, jeg vil tro at du finner en sædtest der ;-) lykke til.

 

Kira ser at du er i 5 pp. Jeg har ikke store problemer med å bli gravid, men blir ikke superlett gravid heller. Når vi skulle prøve på nr 2 fikk vi klaff i 6 pp, da hadde utålmodigheten min fått meg til å ta en telefon til en akupunktør. Den syklusen jeg tok akupunktur ble jeg gravid.

 

Nå prøver vi på nr. 3. Jeg ble gravid tidlig høst etter bare 2pp (til min store overraskelse), men mistet etter kort tid i en SA. Så ble jeg utålmodig igjen, i vår 5. pp etter SA tok jeg bidronninggele og wild yam. Fikk klaff denne pp men mistet dessverre igjen i MA (ble oppdaget etter 10 fullgåtte uker). Jeg går nå og tar akupunktur. Nå tar jeg akupunktur for å styrke kroppen etter abortene, og for å gjøre kroppen mer klar/fruktbar mot en ny graviditet. Jeg har hatt god erfaring med akupunktur tidligere (både før og i graviditeten) så jeg er optimistisk i forhold til at jeg blir gravid på ny igjen når vi setter i gang prøvinga (kommer nok til å vente noen mnd før vi setter i gang igjen). Jeg kan varmt anbefale akupunktur i forbindelse med å prøve på bli gravid. Akupunktur kan være bra både for han og hun ;-) Jeg kommer nok til også til å bruke bidronninggele og wild yam når vi skal sette inn støtet i ny prøverunde igjen. Lykke til ;-)

 

mrspoo: Husk at du skal ta bidronninggele fra mens til EL,og så ett par dager etter EL kan du begynne med Wild Yam. Om du har nylig hatt EL så er det kun WY du kan bruke denne syklus. Lykke til ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

 

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 4. mars (pergofri mnd.)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. Prøver ny taktikk - "vil ikke vite når jeg har neste EL eller IKM"!!!

. Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Kira1979 (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år) + 2 hunder) IKM 19 februar

- Dotten ikm 18.februar. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Mrspoo, IKM gudene vet (rar syklus) men et sted rundt 8 april +/- 4 dager (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca. 25. mars. (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 April (32 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Dotten ikm 13. april (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Anki: ikm 10. april, gift, to gutter 10 og 7...an here we go again...

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin 27.april 2010 (32 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 21.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010-

- Maddemor,termi 08.09.10, sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

 

 

Heisan alle sammen! No har jeg hatt en laaang pause på ca to mnd her inne... Hehe! Har faktisk ikke vært inne å lest her engang. Men no måtte jeg bare innom å oppdatere litt. Har ikke lest meg så veldig opp, men fått med meg at tanta har dukket opp hos de fleste her dessverre og at en her er lykkelig gravid med tvillinger. Så utrolig gøy. Gratulere så masse.

 

Etter jeg mistet min lille jente har jeg brukt tiden på å trene, sørge, være ilag med familie osv. Det å trene yoga har faktisk hjulpet meg masse. Da har jeg fått koblet skikkelig av og fått fokusert på å puste skikkelig.

 

Jeg fikk tilbake mensen faktisk bare 5 uker etter jeg senaborterte. Det var overraskende tidlig. Jeg var sist uke på sykehuset på kontroll. Der er alt bare fint. Så det var bare å sette igang igjen dersom vi var klare for det. Men det vet vi ikke enda. Vi har bestemt oss for å ikke begynne med prevensjon igjen, så vi prøver vel en gang til... Greier ikke slippe denne babydrømmen... Jeg sa på sykehuset at jeg ikke tørr komme igjen dersom jeg blir gravid igjen... Føler jeg går igjen der...

 

No er det natta på meg. Kommer innom en annen dag og chatter litt med dere.

 

Klem til alle:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

 

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. Prøver ny taktikk - "vil ikke vite når jeg har neste EL eller IKM"!!!

. Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Kira1979 (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år) + 2 hunder) IKM 19 februar

- Dotten ikm 18.februar. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Mrspoo, IKM gudene vet (rar syklus) men et sted rundt 8 april +/- 4 dager (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca. 25. mars. (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 April (32 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Dotten ikm 13. april (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Anki: ikm 10. april, gift, to gutter 10 og 7...an here we go again...

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

-Tirilgirl:) håper mange fine egg på UL 19/4.

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin 27.april 2010 (32 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 21.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010-

- Maddemor,termi 08.09.10, sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ANKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D

Så utrolig hyggelig å høre fra deg og hyggelig å høre at du er ved godt mot og du virker så positiv!!! Du er jammen sterk altså!!! Ville nå bare si at jeg ble kjempeglad for å høre fra deg, har tenkt masse, masse på deg og det som skjedde!! Håper at alt bare går bedre og bedre fremover nå!!!

 

Tirilgirl: Krysser fingrene mine for mange fine egg den 19/4, lykke, lykke til med IVF prosessen ;) Du er i mine tanker...

 

Har egentlig ikke tid til å skrive noe særlig nå, men måtte bare kommentere Anki`s tilbakekomst, velkommen tilbake skal du være kjære anki, hehe :)

 

Selv er jeg i dag på CD 26 og har ikke testet meg ennå, venter på tester jeg har bestilt, de kommer vel i posten i morgen tenker jeg... Åhhh - som jeg skulle ønske det ble ett kryss, men har vel egentlig på følelsen av at den blir blendahvit denne gangen også :(

 

Da må jeg bestemme meg om vi skal kaste inn håndkleet og drite i å prøve å få flere barn, og akseptere at vi har fått ett enebarn, eller om jeg skal ringe inn mens til gyn for å starte opp med trippel pergo, ul, bl.prøver og full pakke...

 

Det som er postivt nå da, er at .....hrmf.... ja, kvaliteten til mannen tror jeg har bedret seg radikalt bare i løpet av de siste 3 ukene. Mengden har vært veldig stor ( mye større ifht sånn det har vært de siste par årene), så jeg håper jo at det kan være med på å øke sjansene våre!!! Han har ikke gjort noe spesielt, det har bare plutselig blitt så utrolig mye større mengder, akkurat slik jeg husker fra tidligere, hehe - og da fikk vi jo full klaff :) Krysser fingrene for oss nå altså :)

 

 

 

FORVENTET IKM:

 

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 4 april :)

. Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Kira1979 (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år) + 2 hunder) IKM 19 februar

- Dotten ikm 18.februar. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Mrspoo, IKM gudene vet (rar syklus) men et sted rundt 8 april +/- 4 dager (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca. 25. mars. (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 April (32 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Dotten ikm 13. april (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Anki: ikm 10. april, gift, to gutter 10 og 7...an here we go again...

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

-Tirilgirl:) håper mange fine egg på UL 19/4.

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin 27.april 2010 (32 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 21.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010-

- Maddemor,termi 08.09.10, sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...