Gå til innhold

NY TRÅD: "OSS OVER 30"


Bumblebeee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

FORVENTET IKM:

 

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 4 april :)

. Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Kira (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år) + 2 hunder) IKM 17 april

- Dotten ikm 18.februar. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Mrspoo, IKM gudene vet (rar syklus) men et sted rundt 8 april +/- 4 dager (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca. 20. mars. (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 April (32 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Dotten ikm 13. april (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Anki: ikm 10. april, gift, to gutter 10 og 7...an here we go again...

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

-Tirilgirl:) håper mange fine egg på UL 19/4.

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin 27.april 2010 (32 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 21.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010-

- Maddemor,termi 08.09.10, sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg hos gyn igjen. Jeg var da på cd 15 og ul viste en liten eggfolikkel på 14mm. Gyn mente den skulle vært større på dag 15 og trodde ikke det ville bli noen eggløsning på meg denne mnd. Men, skal måle progesteron på dag 21-23 en gang, så da får vi det bekreftet/avkreftet.

Men, neste pp blir det dobbel pergo og AIH. Vi bør nok innse det nå at vi trenger hjelp om vi skal få det til. Da blir det i hvert fall ikke dette evindelige jaget etter jakten på gullegget eller pliktsex hver eneste pp.

 

Jepp, sånn er det. Ha en riktig så deilig helg alle sammen :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med lille Mathias Bumlebie :) Har ikke vært inne på dagesvis og har derfor gått glipp av den spennende føljetongen din frem til fødsel :)

 

Ønsker deg Så'glad så masse lykke til fremover nå :)

 

Og Eva76 gratulerer så masse med en liten spire. Og enormt masse lykke til. Sååå flott! :) Samme til deg Anki :)) Håper dere lykkes snart nå altså :)

 

Ønsker ellers alle andre masse lykke til, og som vanlig prøver jeg å stikke innom nå og da men lykkes sjelden :)

 

He, he. Ønsker også de nye hjertlig velkommen hit på tråden vår :)

 

Jeg er en gammel traver men har vært lite her i det siste!

 

GOD HELG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så masse gratulere til deg Bumblebie med lille Mathias. Et flott navn. Utrolig rørende å lese innleggene dine. Vil så gjerne ha vært der selv også. Er veldig glad på dine vegne. No må du ikke glemme oss helt. Du må komme innom å rapportere hvordan det går med dere fremover.

 

Meg og lille snuppis... Hvordan går det? Har tanta dukka opp? Huska ikke om jeg leste noe om det. Var så opptatt av bumblebie sine innlegg her. Ser at du skulle ha ikm 4.april? Jeg har ikm i morgen. Ingen tegn til tanta. Men no er det syklus to etter siste aborten, så den kan no være litt ustabil. Har ikke kjøpt test enda. Vil vente til over helga...

 

Spennende å følge deg no så gla. Håpe det klaffer no når du skal få hjelp. Ønsker deg det av hele hjertet:-)

 

dotten: det samme ønsker jeg for deg. Hadde vært utrolig om det skulle komme en spire til deg. Vi har kavet lenge og det fortener vi alle:-)

 

Ha en fin kveld alle sammen. Skal skumme meg gjennom innleggene senere, men akkurat no må jeg trå til for familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Bumlebie!

Kos deg med lille Mathias :-)

 

Jeg ble redd i går da jeg fant brunlig utflod i trusa. Hittil har det bare vært blank eller hvitaktig. Heldigvis ingenting når jeg tørker meg og bare lite i buksa, så da prøver jeg å berolige meg selv om at det er heeeelt ufarlig og heeeeelt normalt *hmm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Bumblebie! Er sikker paa at lille Mathias er helt fantastisk nydelig :)

 

Det gaar helt sikkert bra Eva :) Haaper det har sluttet alt, og hvis ikke kan du kanskje hoere med legen? Bedre med en gang for mye enn en for lite!

 

Her er det lite aa oppdatere om i grunn. Har ikke funnet EL denne mnd jeg da, fader altsaa! Har testet jevnt og trutt men naa gir jeg opp... Faar satse paa neste pp igjen vel. I desperasjonens hete gikk jeg og inn paa ebay og bestilte meg en fertilitetsmonitor. Hehe, skal ikke staa paa at man ikke proever hvertfall!

 

Onsker dere alle en straalende helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

 

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 4 april :)

. Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Kira (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år) + 2 hunder) IKM 17 april

- Dotten ikm 18.februar. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Mrspoo, IKM gudene vet (rar syklus) men et sted rundt 8 april +/- 4 dager (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca. 20. mars. (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 April (32 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Dotten ikm 13. april (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Anki: ikm 8. mai, gift, to gutter 10 og 7...an here we go again...

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

-Tirilgirl:) håper mange fine egg på UL 19/4.

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin 27.april 2010 (32 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 21.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010-

- Maddemor,termi 08.09.10, sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

 

 

.....og her fikk jeg tantebesøk ja....akkruat på dagen!!! Ikke så veldig overraskende egentlig. Vi har ikke prøvd aktivt på bebyspiren denne mnd. Men spenninga er der litt likevel. Det kunne no ha skjedd noe likevel, for vi går no ikke på prevensjon...! Kjenner at jeg begynner bli klar for å prøve aktivt igjen så får se når det nærmer seg EL om det blir full aktivitet da...hihi!!!

 

Eva: hvordan går det med deg? Forstår så altfor godt din engstelse. En ting er all frustrasjon før en blir gravid, så skal vi gå full av engstelse den første 12 ukene og sjekke trusa og papiret hver gang vi er på do, og analysere det som er der...er det blod? farga utflod? gammelt? friskt? bare utflod?.....!!!! Krysser fingre for at alt er bra med deg og spiren din:-) "klemme"

 

Ha en fin lørdagskveld alle jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld, eller natt er kanskje mer riktig :)

I går innså jeg at hodet har lekt med meg nok en gang, kjente at tanta var på vei og i morges våknet jeg med kraftige smerter, lenge siden sist de har vært så sterke, så ligget rett ut i hele dag, sov i nesten tre timer på ettermiddagen og var vel først i sekstiden jeg begynte å fungere :/

Så nå er jeg i gang med bidronninggele og håper det funker når jeg kombinerer med wild yam etter EL :)

 

Håper det ikke er noe galt med spiren Eva, skjønner godt at nervene er i helspenn, men vi krysser fingrene for at alt er i orden!

 

Ønsker dere en fortsatt fin helg! I morgen håpre jeg å få nyte godt av finværet som har inntatt østlandet! ;)

 

FORVENTET IKM:

 

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 4 april :)

. Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Kira (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år) + 2 hunder) IKM 17 april

- Dotten ikm 18.februar. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Mrspoo, IKM ca 8-9 mai om syklusen er samme som denne runden(samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca. 20. mars. (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 April (32 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Dotten ikm 13. april (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Anki: ikm 8. mai, gift, to gutter 10 og 7...an here we go again...

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

-Tirilgirl:) håper mange fine egg på UL 19/4.

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin 27.april 2010 (32 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 21.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010-

- Maddemor,termi 08.09.10, sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

 

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 4 april :)

. Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Kira (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år) + 2 hunder) IKM 17 april

- Dotten ikm 18.februar. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Mrspoo, IKM ca 8-9 mai om syklusen er samme som denne runden(samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca. 20. mars. (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 April (32 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Dotten ikm 13. april (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Anki: ikm 8. mai, gift, to gutter 10 og 7...an here we go again...

 

IGANG MED IVF;

 

-Tirilgirl:) håper mange fine egg på UL 19/4.

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin 27.april 2010 (32 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 21.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010-

- Maddemor,termi 08.09.10, sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

-Eva76: termin 3. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

 

Måtte nesten oppdatere statusen min...

 

Heldigvis varte den fargede utfloden kun tre dager. De tre første arbeidsdagene etter påske. Vet ikke om det har noe åsi, men har ikke sett noe i dag, og har vært på jobb i dag og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei, jenter...

 

Nå er jeg 8 DPO og teste-trangen begynner å melde seg. Er egentlig sikker på at det ikke blir noe denne PP. Har ikke noen "symptomer" akkurat, men denne mnd har vært merkelig. Regner med at min EL var forrige fredag eller lørdag, siden min syklus har vært stabil på 27-28 dager. På mandag begynte jeg å få skarpe, stikkende smerter i venstre side, kjentes ut som ekstreme EL-smerter eller TR-smerter, bare mye vondere enn jeg noen gang har kjent. De kom på kvelden, og de kom brått, varte bare kort og forsvant igjen, det gjentok seg endel ganger utover kvelden. Tirsdag gjentok det hele seg, men nå plutselig på høyre side. Onsdag var det venstre side igjen. Slik har det fortsatt hele uken, men virker som det har sentrert seg på venstre side nå, og er ikke like vonde lenger. Begriper ikke hva det der kan komme av. Har ingen tro på at det har noe med graviditet å gjøre, for de dukket jo opp rett etter EL, og det er alt for tidlig..

Nå føles det som jeg skal få TR hvilken dag som helst, nede i magen, men ellers er kroppen symptomfri. Ingen kvalme og ingen hovne bryster.

Har skikkelig lyst å teste i morgen og/eller på onsdag, fordi jeg mener jeg har hatt minst 3 kjemiske svangerskap (tidlige SA), men hvis jeg ikke tester før IKM rekker jeg ikke å "bevise" det...

Er så i tvil. Regner egentlig med at å teste i morgen er så tidlig at det er bortkastet, og at jeg burde vente til onsdag hvertfall, men... Er så vanskelig å la være. Hva mener dere, jenter? Teste i morgen tidlig, eller holde ut til onsdag?

Håper dere får en fin-fin uke. :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

 

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 28 april!! Krysser fingrene for trippel pergokur denne gangen :)

. Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Kira (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år) + 2 hunder) IKM 17 april

- Dotten ikm 18.februar. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Mrspoo, IKM ca 8-9 mai om syklusen er samme som denne runden(samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca. 20. mars. (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 April (32 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Dotten ikm 13. april (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Anki: ikm 8. mai, gift, to gutter 10 og 7...an here we go again...

 

IGANG MED IVF;

 

-Tirilgirl:) håper mange fine egg på UL 19/4.

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin 27.april 2010 (32 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 21.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010-

- Maddemor,termi 08.09.10, sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

-Eva76: termin 3. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

 

 

 

Måtte bare oppdatere listen, men har dessverre ikke tid til å skrive noe særlig, så jeg kommer sterkere tilbake utover i uken :)

Intet nytt på denne fronten bortsett fra at jeg i dag er på CD 12 og ingen positiv EL-test foreløpig... Begynte å legge inn aksjer allerede fra dag 6, hehe :)

 

Ha en strålende fin uke jenter!!!

 

Stooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

 

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 28 april!! Krysser fingrene for trippel pergokur denne gangen :)

. Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Kira (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år) + 2 hunder) IKM 17 april

- Dotten ikm 18.februar. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Mrspoo, IKM ca 8-9 mai om syklusen er samme som denne runden(samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca. 20. mars. (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 April (32 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Dotten ikm 13. april (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Anki: ikm 8. mai, gift, to gutter 10 og 7...an here we go again...

 

IGANG MED IVF;

 

-Tirilgirl:) håper mange fine egg på UL 19/4.

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin 27.april 2010 (32 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 21.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010-

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

-Eva76: termin 3. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

 

 

 

 

 

Hei Jenter!

Skal si dere har vært UTROLIG flinke å skrive!!!!! Klarer ikke å oppdatere meg på alle nå, men må i alle fall si GRATULERER til Eva 76!!!!! WOW!!!!!! Endelig:)))))))

 

GRATULERER også til Bumblebie!!!!!!! Fantastisk at du endelig har fått gutten din i armene nå:)))))

 

Ellers må jeg jo si at jeg håper virkelig det blir klaff for meg og lille snuppis snart og ikke minst Så gla, Tiril, Dotten og alle dere andre herlige jenter her inne:))))

 

Velkommen til alle dere nye også:))) Dette er en veldig koselig tråd skal jeg si dere!!

 

Så en liten oppdatering om meg selv da; Nå er jeg 20 uker på vei og akkurat halvveis:)))))) Var på Ordinær UL på torsdag og der kunne de gi meg ny termin 3. september så da var jeg bittelitt lengre enn jeg selv mener:) Helt greit ja! Inni magen bor det en liten.......

.......vi vet faktisk ikke:) Vi ville ikek vite kjønnet denne gangen heller og JM hadde ikke klart å se det heller sa hun. Det var en sjenert liten krabat der inne, men den har det veldig bra foreløpig i alle fall:) Men JM mente at jeg har nebbing da (dvs at det kan se ut som det vil begynne å påne seg i mormunnen innenfra) så det ble en del styr med gynekolgisk undersøkelse av lege der på UL-benken og beskjed om at det også denne gangen er en risiko for prematur fødsel slik som det var risiko for med gutten vår (jeg gikk til termin med han:)

Så nå blir det kontroll på sykehuset 1 gang i mnd minst frem til jeg er 32 uker på vei for å måle livmorhalsen bl a. Var fryktelig lei meg den dagen og tenkte my på hvorfor jeg ikke bare kan være normal gravid. Gråt og klarte ikke å tenke klart, helt til sambo fikk tatt meg sammen og fikk meg til å innse at babyen har det fint, nå passer de godt på meg på sykehuset og det er jo bare for å være føre var sliok at vi forhåpentligvis SLIPPER en prematur fødsel før uke 32 i alle fall.

Så nå slapper jeg litt mere av, men skal innrømme at jeg bekymrer meg jo...... Men men; den lille krabaten sparker masse i magen og sier at den har det helt fint nå i alle fall:)

VAr hos fastlegen i dag og ble 50% SM på grunn av bekkenløsning. Regner med at jeg holder slik i max april mnd og deretter full SM. Men, det tåler vi:) Bare babyen har det bra!

 

Ellers har vi bare nytt det fine være i helga og siden jeg er halvt SM nå så skal jeg nyte litt sol etter jobb før jeg henter gutten vår i bhg:) deilig ja! Jaggu lenge siden jeg hadde litt farge i kinna sist, så det smakte godt:)

 

Ja, det blir jo mye meg og mitt her, men det var nå en stund siden jeg har oppdatert her inne.

 

Stooooor klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei kjære maddemor!!!

Lenge siden du har vært her inne nå, følger med deg på 2 tri jeg vet du, hehe :) Så er oppdatert, haha, men veldig hyggelig at du kommer inn på tråden vår og oppdaterer her også da!!

Ta godt vare på deg selv og den lille babyen nå da :) Tenker masse på deg!!!

 

Ellers er jeg i dag på CD 14 og fortsatt ingen positiv EL-test, men siden jeg går på pergo (trippelkur denne gangen) får jeg vel ikke EL før på CD 18-19 som jeg har fått før, men har endelig begynt å merke litt småvondt nederst i magen i dag - jippiiiiii - det betyr at eggposene vokser seg større og større og er snart klare til å slippes!!!!

 

Blir jeg ikke gravid denne måneden - har jeg lyst til å drite i hele greia, da melder jeg meg ut herfra på en lang, lang stund - orker liksom ikke mer da.... Jeg kommer jo tilbake, men må bare ta en pause fra alle tingene. Håper jeg greier det denne gangen da, har jo forsøkt å kutte ut Bim`mingen før, men har da sprukket etter bare 2 dager!!! Da måtte jeg bare inn og se hvem som hadde blitt gravide eller ikke, hehe :)

Må jo følge med dere på tråden vår :)

 

Nei, nå får jeg komme meg i gang. I dag og i morgen har jeg fri, jippiiii - men er ikke arb.ledig for det(!!!), har så mye jeg må få gjort, hente nøkler til den nye leiligheten til svigermor, kjøpe litt klær og skotøy til lillesnuppis, få tak i bananesker (svigermor skal jo flytte), ordne huset her hjemme, støvsuge litt, vaske klær, klippe hekken og ta litt hagearbeid.

I dag har jeg også siste time hos psykologen så er jeg ferdig med denne sorgprosessen. Jammen har det tatt lang tid, det er sorgen over tvillingene (mistet i MA i uke 12 for de som ikke vet det) som var det verste!! Var jo så fryktelig dårlig og så attpåtil miste og så totalt uforberedt osv. Det er jo nå 13 mnd siden nå, og selv om jeg har mistet 2 ganger etter det, så føler jeg nå at livet går videre!! Jeg storkoser meg med datteren min på 4 år og setter så stor pris på at jeg har henne... Tror nok at jeg var ferdig med sorgprosessen før jul, har nå ihvertfall hatt det veldig bra etter det, godt å bytte jobb også, ett miljøskifte tror jeg var veldig bra!!! Trives kjempegodt på jobben og kollegaene mine er så utrolig hyggelige - nei, ingenting er som å komme tilbake til helsesektoren, har alltid trivdes veldig godt i sykehusmiljø :)

 

Ellers tok jeg årets første løpetur i går og syklet med lille snuppis til barnehagen i dag - gjett om jeg er tung i beina nå, haha - men har bare godt av å bevege meg litt :) Hadde vært deilig å tatt av noen kilo, synes buksene strammer litt vel mye nå og jeg har en mistanke om at det er pergo`en som har bidratt til noe vektøkning det siste halve året sammen med veeeeeeldig god mat og mye godteri til både jul og påske :( men nå er det slutt på alt snopet, hehe!!! Synes iallefall det er lettere å være motivert til å bevege seg mer nå som snøen har gått og mildværet har kommet - ååååh - det er så deilig at det er VÅR!!!!!!!!

 

Ha en strålende fin dag og uke jenter :)

 

Stooooooooor klem fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Maddemor, så fantastisk at du er halvveis allerede! Godt å vite at du blir fulgt nøye opp:)

 

Å, så flink du er Meg og lille snuppis! Jeg tenkte også å bli sunn og sprek nå snart ;)

 

Har ikke tenkt å skrive så mye nå, er temmelig utslitt. Natt til mandag fikk jeg voldsomme frostanfall og feber på 39,5, og det viser seg at jeg har klart å karre til meg en dobbelsidig lungebetennelse. Ikke akkurat knallstart på barseltida, men formen er stigende nå etter oppstart av Penicillin:)

 

Mathias er helskjønn, har fått litt gulsott, men ikke noe som skal behandles med annet enn dagslys. 150 gram har han lagt på seg de siste 3 dagene, så det var visst kjempebra :)

 

Kommer tilbake med mer, samt oppdaterer meg etterhvert.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter.

 

Et lite livstegn fra meg igjen :)

 

Her skjer det SVÆRT lite her. Har ved flere anledninger nesten innsett/bestemt meg for å gi meg/oss, men har fortsatt litt lyst på en liten. Spes. siden snuppa har såååå lyst å bli storesøster :) (Ikke det at hun kanskje helt forstår konsekvensene av det. Bl.a. at hun da må dele på det meste, også mor og far). He, he.

 

Meeeen, vi har vel snakket om ev. IVF om det ikke skjer noe innen et par mnd. Jeg har jo hatt to kurer med Pergo liggende og har kjøpt inn E-vit og Sink til sambo. Tenkte kanskje å prøve Pergo om tanta kommer i morgen (IKM), ved ev. pausemnd. neste pp igjen, så kanskje jeg også prøver Bidronning gele og Wild Yam. NÅ skal alt prøves. Skjer det ikke noe etter juli, tar vi vel kanskje kontakt med Volvat eller noe. Snuppa blir jo 5 år i september og litt kjedelig med to "enebarn". Men hun vil i så fall være så stor så hun kan hjelpe til en hel masse da :)

 

Ellers er søstra mi som hadde brystkreft bra, men man blir jo ikke friskmeldt før etter 5 år, men alt ser bra ut nå heldigvis.

 

Jeg selv blir ei gammal kjerring på 39 til freddan (16. april), så om jeg hadde fått en positiv test denne pp (ha, ha, ha som om jeg tror det....), så hadde det vært en flott bursdagsgave. Men murringer og alt som kommer før mens som jeg pleier å ha innimellom, er alt på plass, så tantekreket er nok på plass i morra den dag :(

 

Vel, var egentlig bare en kjapp tur innom, men siden det var stund siden sist, måtte jeg jo nesten skrive noen ord :)

 

Glemte å skrive at jeg også har gått til innkjøp ev EL-tester. Fikk 14 stykker.... he, he. Husker ikke at jeg kjøpte så mange... :)

Gjorde det på jobb og prøvde å være rask og diskré så derfor gikk det vel litt fort i svingene :) Men da har jeg i hvert fall EL-tester for et par pp'er fremover.....!

 

Vel, vi får bare krysse fingrene og håpe det skjer noe en av de nærmeste månedene...

 

Ha en fortsatt fin kveld, og nyt sola mens den er her :)

 

Stor klem fra en utrolig treig meg :)

 

PS: Får heller skrive litt mer til hver enkelt ved neste visit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.... Ingen som har vært her inne enda :)

 

He, he. Sier jeg som bare har vært her maks en gang i måneden i det siste :)

 

Måtte bare dytte oss opp litt.

 

Tørr nesten ikke skrive det, men tanta har ikke kommet enda. Har murret fælt i to dager nå så tror hun er rett rundt hjørnet. Bommet nok bare med IKM dagen. Trodde den var i går, men er nok i dag.... Ingen grunn til at det skal klaffe nå liksom. Er jo de neste pp-ene vi liksom skal gi alt. Men, men.

 

Ha en fin dag under vulkanskyene :) Men er er det jo forresten sol akkurat nå!!!!??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen.

 

Krysser fingrene for deg, Dotten, for at tanta ikke kommer. ;)

 

Her gikk teste-trangen over i teste-angst. Har ikke turt å teste enda. Har ingen symptomer på at jeg er gravid overhode. Bare stikkingene i magen, men de har vært der siden noen få dager etter EL, så de utelukker jeg som noe symptom. Er 100 % sikker på at det ikke er noe denne PP heller. Skal tvinge meg til en test i morgen tidlig, men jeg vet den blir negativ.

 

Ønsker alle en fin kveld og en god natt. :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiiiiiiiiiii, SÅÅÅÅÅ spennende da Dotten og Kira!

 

Thums up for dere begge!:):)

 

Gratulere så masse med Mathias, Bumblebie, skal vite jeg holdt pusten for deg og gråt med deg under oppfølginga di:) Tenker prinsen er midtpunktet og at storesøster er kjeeeeempe stolt:) kos dere!

 

 

Lenge siden jeg har skrevet noe her inne nå!

Men allt står bare bra til med meg og babyen, jeg er nå i min 18.uke. Venter i spenning på svar fra fostervannsprøven som jeg tok i påska.... Over 3 uker siden jeg tok den nå, så vi venter på svaren hvilken som helst dag nå........-vente-vente-vente.....

Formen er upåklagelig, men finner senga tidlig! Så at jeg fremdeles klarer å holde øynene oppe, er utrolig:) Kjenner babyen i ny og ne, men ikke fast mønster ennå.....

Helten og jeg holder en knapp om at dette er ei jente, men vi kan jo også ta feil:) Skal på den ordinære ultralyden til onsdag, kansje vi får vite kjønnet da:)

 

Bare om meg denne gangen også, Men lykke til videre alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet på morgenen og den var selvsagt negativ. Har aldri vært av de som får sene positive tester, så... Regner med TR kommer i løpet av kvelden - morgendagen. Utrolig skuffet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Da ble det ingen julebaby på oss i hvert fall. Tanta kom omtrent as we speak.... :) Vel, vel. Har aldri drømt om en desemberbaby, men heller det enn ingen baby da. Så da er det påen igjen :))

 

Tanta kom vel ca 1-2 dager over ikm så en smule irriterende.

 

Ellers får du ha lykke til på UL D&G :) Og ikke minst svar på fostervannsprøven. Blir spennende!!

 

Så dumt da Kira.... Som skrevet fikk jeg tantebesøk nå :(

 

Vel, vi får sette inn alle kluter i neste pp :)

 

God helg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter litt på oss, og så får jeg vel legge inn en liten oppdatering samtidig.

 

Jeg ringte til genetisk avd i dag. Jeg ble nemlig litt bekymret da jeg ringte inn den positive testen til fertilitetsklinikken og samtidig spurte etter en blodprøve vi fikk opplyst at vi burde ta i forbindelse med genfeilen hos sambo. Hun hadde ikke hørt om testen.

Den hyggelige mannen på genetisk kunne fortelle meg hvorfor. Testen utføres på nasjonalt senter for fosterdiagnostikk, og selv om det ligger i samme sykehus så vet de vel ikke så mye om hverandres tester. Nå fikk jeg beskjed om å spørre legen på ul så h*n kunne henvise meg. Om jeg ikke fikk noe gehør der var det bare å ringe igjen så skulle han ordne opp! Herlige mannen!

 

Formen er ikke all verden for tiden. Sliten og litt uggen i magen, men storfornøyd med at jeg ikke blir mer kvalm enn akkurat når jeg blir sulten. Spiser hele tiden jo... farlig, farlig...

 

Bedre lykke neste gang Dotten og Kira. Har aldri drømt om en desemberunge jeg heller (født sent i oktober som jeg er) men nå er jeg veldig glad for at jeg i det heletatt er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at du fikk tantebesøk, Dotten. Den tanta er verdens mest irriterende gjest. Her har hun plutselig bestemt seg for å ikke dukke opp punktlig denne gangen, bare for å gå meg på nervene, enda jeg vet hun er på vei. Grrr...

Har nesten alltid 27 dagers syklus, men en gang i blandt er den 28 dager, så jeg setter alltid IKM til 28 dager. Det er altså i dag, men jeg forventet tanta å komme i går kveld eller i natt. Det kunne hun selvsagt ikke være elskverdig nok til å gjøre. Når man vet hun er rett rundt hjørnet, men ikke gidder å dukke opp er det bare såååå frustrerende. Får jo ikke starta noen ny PP før hu har vært innom. Frustrasjon... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter :)

 

Synd med tantebesøk Dotten og Kira, jeg vet jo selv hvordan det er å få TR på besøk måned etter måned :(

 

Skrev ett innlegg her på onsdag da jeg var på CD 15 at jeg hadde fortsatt negativ EL-test, var negativ på morgenen, så tok jeg en test på ettermiddagen som var knall positiv (ca kl 17), må ha hatt en kort LH-stigning, for den var negativ igjen på kvelden ved 23 tiden og negativ torsdag morgen og fredag morgen, men har hatt skikkelig murringer i både høyre og venstre eggstokk i flere dager, har jo vært veldig glad for at jeg endelig har kjent litt mer til eggløsning nå på trippel kur enn jeg har hatt på lenge, til tross for dobbel pergokur tidligere...

 

Uansett, positiv EL test dag 15, da er jeg i dag på CD 18 og 2 DPO, er ganske så sikker på at egget ble sluppet på torsdag en eller annen gang :)

La inn aksjer på dag 6, 8, 10, 11, 12, 14, 15, 16 og i dag CD 18 (en liten morgenøkt, hehe!) - krysser fingrene for at spiren sitter nå altså :)

 

Ellers snakket vi i morges om at vi prøver å slappe av og ta det som det kommer, men at vi håper at vi er så heldige og får en liten spire i løpet av året. Mannen var plutselig litt mer intressert i forklaringen på de forskjellige hormonene, LH-hormonet, FSH osv, ville ha nærmere forklaring på eggløsningen, sædcellene, arvestoff og DNA osv. Jeg prøvde å forklare så godt jeg kunne (har eksamen fra 3-års sykepleie/førsteårs legestudenter i anatomi og fysiologi), samt at jeg har jo lest meg opp en god del på nettet. Så vi hadde en lang samtale i over 2 timer om alt dette her, hehe - hyggelig at han viste litt mer interresse for en gangs skyld :)

 

Nei, nå får jeg komme i gang. Lillesnuppis har fått sin første 2-hjuls-sykkel (fikk torsdag kveld) og nå er hun såååå utolmodig etter å komme seg ut og sykle litt. Vi var en liten tur ute etter barnehagen i går, men det var jo ikke så lenge. Hun er sååå stolt av den rosa sykkelen sin med rosa kurv og rosa dukkesete bak og selvsagt rosa sykkelhjelm, hehe - ALT er rosa i hennes verden og da er verden perfekt for henne :)

Så får lette på rumpa og komme i gang - har masse å gjøre i dag. Skal begynne å pakke og flytte for svigermor, samt ta en skikkelig sjau her hjemme - for det trengs, hehe :)

 

Ha en strålende fin helg jenter :) :) :)

 

Stooooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da får vi håpe at aksjene dine slår inn :))

 

Utrolig spennende hver eneste mnd synes jeg, selv om jeg ikke har prøvd såå mange mnd ennå.. Men håper jo aom alle andre at Denne mnd skal den sitte,,

Er veldig spent selv denne mnd, pga jeg for første gang bruker CB Monitor,, Meget spenennde syntes jeg,,

 

Kunne forresten denne tråden blitt starta på nytt ?? er såå langt å bla he he,,,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...