Gå til innhold

NY TRÅD: "OSS OVER 30"


Bumblebeee

Anbefalte innlegg

Aller først vil jeg bare si: Dere er noen store skravlehøner! Her har jeg vært borte fra tråden noen få dager og dere skravler som gale... metervis med innlegg her jo!

 

Så skal vi se hva jeg husker av resten...

Dotten: (tror jeg det var) Jeg har vært på ul i uke 8 og spiren så frisk og fin ut -sa legen. Jeg fatter ikke at de kan se noe som helst ut av det lille knøttet -bortsett fra at hjertet slår. Jeg ble henvist videre til nasjonalt senter for fosterdiagnostikk (eller noe i den duren) og der skal de ta ul i uke 12 + blodprøve.

Nå vet jeg iallefall at det er noe der inne, det lever og det ligger på riktig sted (ikke exu)

Jeg har vel termin... tja, etter sykehusets beregning nr 1: 3. des Min utregning etter uttaksdag: 1. des og etter ul dvs sykehusets 2. beregning 30. november -men da må knøttet være befruktet en dag før uttak *hihi* tror mest på 1. des jeg.

 

Så gla': mulig du har fått svar et annet sted, men synes huske du spurte om sprøyter...

Sprøyter med kort spiss (rundt en cm) skal stikkes helt inn, ja. Husker ikke hva du skulle gå på, men du sa vist noe om å blande selv. Det har jeg også gjort en av forsøkene. Det er heldigvis ikke så skummelt som du tror første gangen. Jeg greide selvsagt å ødelegge den første ampulle med væske, men ettersom jeg skulle bruke to enheter med tørrstoff hver dag fikk jeg masse væske til overs. Følg bruksanvisningen, det var egentlig kjempeenkelt, bare jeg som var kløne.

Luftbobler kan unngås, men er ikke farlige. les bruksanvisningen så får du ut det meste av luft, resten tåler du. Dette skal jo ikke settes rett i blodet, men subcutant -under huden.

Spør mer om du lurer -mulig jeg har uttrykt meg klønete.

 

Savner mulighet for å se flere innlegg når man skriver svar på dette forumet. Har blitt bortskjemt med det på snart gravid + snart mamma. Nå husker jeg jo ikke hva mer som sto og hva jeg evt hadde tenkt å svare på... :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for hjelpen Eva :-) Jeg satte jo den pregnylsprøyta i oktober, men da med hjelp fra sykepleier. Jeg prøvde å følge med i timen, men det har jo gått så lang tid. Skal nok få det til :-)

 

 

Når det er mange innlegg bruker jeg noen ganger å åpne tråden i to vinduer. Skriver i det ene, og leser i det andre :-) Må være lov å jukse litt. He, he...

 

 

 

Ja, da ble det litt fra meg i dag og da. I dag skinner sola og jeg skal bare kose meg ute i hagen :-)

 

Ha en fin lørdag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag jenter!

 

Jeg har vært fraværende siste uken og jeg ser jo at ting skjer her inne.

Sier meg enig i at det er irriterende at en bare ser det ene innlegget når jeg svarer, har hukommelse på størrelse med en gullfisk :P

 

Her i heimen har jeg omsider begynt å pakke, vi flytter neste onsdag så glad for å ha noe å henge fingrene i og ikke minst å tenke på så kanskje jeg kommer gjennom en prøveperiode uten å tenke på symtomer osv hehe

Har fått time hos gynekolog neste tirsdag så grugleder meg til å høre hva hun eventuelt finner.

 

EL testen var forøvrig positiv i stad så blir vel å legge inn noen aksjer i dag også, la inn i går, så er bare å krysse fingrer :)

 

Hva gjør dere i helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Her går det i full fres hele helgen - holder på med flytting for svigermor, puh - så mye ting og tang hun har... Fant ut at hun hadde 11 forskjellige servise som hun har samlet på - ett hun fikk til bryllupet sitt i 1967, andre som hun har fått på jubileum, noen ny-moderne og andre klassiske som hun igjen har arvet fra sine besteforeldre osv... Kan jo bare ikke kvitte oss med det... arg, for ett dilemma. Vi har jo ikke plass og svigermor flytter til en liten leilighet som er tre ganger mindre enn huset hun har i dag!! Får se hva vi gjør med det...

 

Ellers er jeg i dag på syklusdag 26, kjenner absolutt ingen symptomer overhodet - prøver også å fortrenge dem, kjenner bare at jeg er dritsliten og trøtt, men regner med det kommer av flyttingen og av pergobruken, 4 eller 5 dager igjen til IKM - tenkte jeg skulle kjøpe meg en test på tirsdag for da har jeg fri fra jobben. Lillesnuppis skal på 4 -års kontroll på helsestasjonen, så tenkte å stikke innom apoteket da, så får vi se om jeg tester denne dagen eller om jeg greier å vente til IKM og kanskje over det dersom TR ikke kommer... Er ganske sikker på at IKM er på fredag. Hadde positiv EL test kl 16 onsdag forrige uke, den var negativ igjen bare 4 timer senere og negativ 6 timer tidligere, så derfor tror jeg at jeg fikk EL ca natt til fredag - det er derfor jeg tror IKM er på denne dagen... Åhhh - er jo litt spent nå allikevel!!

 

Drømte her om dagen at jeg fikk positiv EL test, og at jeg ble kjempeoverrasket for jeg tenkte at det var jo bare ikke mulig... Har ved noen få anledninger tidligere drømt en ting som senere har vist seg å være sant - så skulle virkelig ønske jeg var sanndrømt denne gangen her!! Hehe - min oldemor var sanndrømt, kunne advare folk på forhånd om små hendelser, får håpe jeg har arvet noen av hennes evner, men det skal vel mye til!!! Er vel bare ønsketenkning tror jeg ;)

 

Uansett ha en fortsatt strålende fin søndag!!!

 

Oppdaterer til uken igjen :)

 

Stoooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

For en imponerende lang tråd dere har laget! Må innrømme at jeg ikke har rukket å lese riktig alt (da det ville tatt meg hele dagen!)

 

Jeg var prøver en liten stund i fjor på denne tiden, men grunnet jobb og sykdom ble det utsatt ei stund - og plutselig var det gått et år! Vel, nå ser det ut som om ting ligger mye bedre til rette for et barn, så da forsøker vi igjen. Jeg har brukt de siste månedene til å bli frisk. Har vært utbrent fra jobb, og vært sykemeldt i mange måneder. Nå er jeg tilbake i jobb, og har blitt mye flinkere til å passe på meg selv og mine grenser. Har til og med unnet meg selv massasje minst to ganger i måneden!

 

Har ikke helt kontroll over syklusene mine, men regner med jeg skal ha menstruasjon om ei uke - ergo blir det jo enda en stund til vi kan sette i gang med "hardkjøret"! ;-) puh!

 

Jeg er 31, samboer og bor ikke så langt fra Oslo. Gleder meg til å bli litt bedre kjent med dere, damer!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle dere herlige damer og gode venner her inne:) Tillater meg og kalle dere venner jeg, for det er slik jeg føler det. Vi følger hverandre ganske så tett her inne, deler ting med dere jeg ikkedeler med noen andre faktisk. Men det har vel litt med det der og være i samme båt......

 

Nå er det en god stund siden jeg har vært her inne. Ikke vært så mye inne og lest eller, så jeg prøver og lese meg opp litt. Skriver litt om meg selv nå i første omgang, og kommer inne og kommenterer etterhvert når jeg får litt mere oversikt......

 

Min kjære kjære elskede mamma fikk jo tilbake sin brystkreft sist sommer. Hun har gått og tatt cellegift hele høsten, vinteren og våren. Og dette har gått veldig fint:) Hun har tålt dette bra, bodd hjemme og vært helt selvhjulpen. Helt i slutten av februar var hun så uheldig og falt og fikk et brudd i bekkenet. Men bodde fortsatt hjemme og greide seg bra med noen hjelpemidler.

 

Så kom Påsken, hun hadde en innleggelse før påske pga noe maveproblemer. Derfra og utover gikk ting veldig raskt. Hun ble fort svakere og bena ville ikke holde henne, hun var mye svimmel og falt flere ganger. Fikk dobbeltsyn og var kvalm. Men helt klar og orientert.....

 

Første tirsdag etter Påske forsto jeg at noe var veldig galt. Hun begynte med å få problemer med og finne alle ordne hun ville si, var svimmel selv om hun lå helt i ro, kastet opp og kunne ikke sette bena under seg. Så da ble det innleggelse på sykehuset, onsdag var vi til CT og da viser det seg at kreften hadde spredd seg til hjernen:( Språket ble borte pga av en hevelse inne i hodet,hjerneødem........

 

Selv om man er litt forberedt på at denne veien ville det gå en dag, kom alt dette som et sjokk!!! Fra og være oppegående, klar og orientert til sengeliggende uten språk, men fortsatt klar, gikk veldig fort......

 

Mamma var aldri redd for å dø, hun hadde ikke smerter og hadde sine nærmeste rundt seg hele tiden. Jeg var hos henne nesten døgnet rundt........De siste dagen var hun ikke våken, da fikk hun såpass mye smertestillende at hun lå på en måte og bare sov. Dette fordi hun ikke skulle ha ubehag med svimmelhet, plager av og ligge til sengs, noe hun ikke var vandt med.

 

Så hun sovnet stille og rolig inn i mine armer lørdag 17/4 kl. 1745. da la hun et rikt og opplevelsesrikt liv bak seg. Hun hadde bodd og jobbet i utlandet, reist ute til sjøs i mange år, kjente masse menesker som hun var flink til og holde kontakten med. Hun hadde vært verdens beste storesøster for tre stykker, min allltid tilstedeværende og høyt elsket mamma, vi mistet jo pappa når jeg var 12 år så det har liksom vært oss to i mange år.......hun var utrolig stolt av meg, og ikke redd for og fortelle meg hvor glad hun var i meg:) Hun var raus på seg selv og på ting, gav bort når hun hadde noe å gi......

 

Det er nå så utrolig tomt og rart, det er så rart og ikke se det telefon nummeret ring mer, hun sa alltid: " Er det ungen" det var meg da.....

 

Begravelsen er nå til onsdag, både gruer og gleder meg til den. Gruer meg fordi det vil bli utrolig mye følelser, men så blir det også et naturlig punktum for noe.........

 

Dette var nå litt om meg og mitt.....kommer tilbake med mer. Klem fra meg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjaere Tirilgirl, saa utrolig trist aa lese om mammaen din. Jeg har selv mistet pappa i kreft, det gikk og veldig fort og det er saa utrolig trist og frustrerende og se den man er mest glad i ha det vondt og ikke kunne gjoere noen ting...

 

Jeg er sikker paa at mammen din er utrolig glad for at du var der med og for henne helt til siste stund, og tok vare paa henne.

 

Lykke til paa onsdag, det blir nok en toeff, men samtidig fin og vakker dag. Det er paa en maate "godt" aa faa gi et fint farvel, samtidig er sorgen over det man har mistet utrolig vond.

 

Tenker paa deg og sender mange gode klemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!

 

Kjære, kjære Tirilgirl. Så vondt å lese om tapet av din mor. Det er jo det værste som kan skje oss mennesker det å miste noen man er glad i. Men det er jo godt å vite som du skriver, at hun døde etter et rikt liv, hvor både dere og hun fikk oppleve mye flott, og ikke minst at hun ikke hadde det vondt på slutten. Det må uansett hvor vondt det er, også være godt å være der for den kjære helt til siste slutt.

Ønsker dere alle mulig gode tanker for morgendagen og håper det blir en trist, glad og minnerik dag som blir en verdig avslutning for din mor og dere. Hun vil jo aldri bli glemt, men bare godt gjemt i hjertene deres.

Stooooooooooooooor klem fra meg!!!!

 

Skal skrive litt mer til dere andre jentene senere i dag, men sitter på jobben akkurat nå, så jeg kommer tilbake.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIn kjære kjære Tiril:)

Jeg gråter med deg nå..... Det er ufattelig vondt å miste noen man er glad i og jeg ble litt satt ut nå for jeg visste ikke at det stod SÅ ille til med henne.... Men skal si hun har vært en utrolig tapper mamma for deg og de minnene skal du ta med deg videre.

Det blir nok både godt og vondt å ta farvel i morgen...... godt fordi du vet at nå har hun fått fred og vondt fordi nå er mamma borte for godt på en måte; men husk; hun er borte ja, men hun vil leve videre gjennom minnene du tar med deg videre.....

Sender deg en kjempeklem vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Tigril jeg er så trist på dine vegne.

 

Det er en tøff dag du skal i gjennom i dag. La de du er glad i få lov til å ta vare på deg nå framover. Gråt alt du trenger, og la sorgen få komme ut. Uansett hvor vondt der er nå vil det komme en dag hvor gode minner av din mor kan hentes fram uten at det gjør vondt.

 

Stor varm klem sendes. *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først en lang og varm klem til deg her også Tirilgirl. Du er ofte i tankene mine om dagen. *klemme*

 

Jeg står snart på farten for et lite besøk hos gyn igjen. Håper pergoen har gjort susen, og at vi i morgen er på vei til Dk for AIH. Men, har ikke fått positiv el-test ennå (fikk det på dag 9 sist, som jeg også er i dag...) så vi får se. Kommer med oppdatering etter besøket jeg.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig hilsninger og mange varme klemmer:)

 

Seter utrolig stor pris på det:) Begravelsen i går ble en verdig og fin dag, selv om det er så trist, så veldig trist.......men mange mennesker fulgte mamma, hun var en utrolig sosial person som bare hadde elsket det......

 

I dag skal jeg til gynekolog for en sjekk for jeg begynner med spray i morgen. Måtte jo avbryte midt i opplegget når mamma ble så syk. Så da er det bare og krysse fingrene for at forholdene denne gangen ligger like godt til rette som det gjorde sist gang:)

 

Mange varme klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kjapp oppdatering herfra. Vært hos gyn nå og der var det 4 folikler, men bare en med god størrelse. (Men, det kan være gullegget det ) De var på hhv 17.1, 11.3, 12 og 10.6. mm. Livmorslimhinnen var også fin (11.2) så alt ser bra ut :-) Men, trodde da det skulle bli inseminasjon på lørdag, men Maigaard ringte meg og sa det ikke ble før mandag. Skal sette pregnyl kl 22 på lørdag.

Så, da har jeg booket om turen, og vi reiser ikke før søndag morgen. Vi kunne godt tatt en ordentlig langhelg, men velger altså bare å slappe av hjemme fredag og lørdag.

 

Ha en fortsatt fin dag alle sammen!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Så bra du fikk gode nyheter:) jeg var selv hos gyn i dag, og hun sa at alt så fint ut, så jeg begynner på spray i morgen.......

 

Du må si fra om jeg skal hjelpe deg med og sette sprøyter. Ikke langt for meg og reise til deg veit du:) Jeg er for tiden Whisky enke, da min kjære er på whisky festival i Skotland:))))

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Tirilgirl! Blir spennende det her fremover. Jeg tror jeg skal greie å sette sprøyta selv. Fikk litt instruksjoner hos gyn i dag, men tusen takk for tilbudet snuppa!

Whiskey-enke ja...får håpe det blir leeeenge til vi kan smake noe som helst av sånne go'saker. Hvor lenge skal du spraye nå da, og hva er neste steg? Må du ned til Maigaard før uttaket eller blir alt forarbeidet gjort her hjemme (kontroller og sånt)? Gyn i Drammen som samarbeider med Maigaard?

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen min venn:)

 

Neida, til gyn i Oslo, en av de som Maigaard samarbeider med, veldig hyggelig voksen dame:)

 

Ja nå skal du høre, begynner på spray i morgen, 4 sprut fordelt utover dagen. Så setter jeg Gonalsprøyter fra 16/5, pluss spray, så er det til kontroll hos gyn i Oslo 25/5, og om hun er fornøyd settes Pregnyl rett etterpå. Så reiser vi til Danmark etter det......kommer ikke til og stresse med og bestille på båt eller hotell, vet jo ikke nøyaktig hvilken dag det blir. Og nedover kommer vi oss samme hvordan:)

 

Blir neste mens forsinket, må jeg ta kontakt med Maigaard også bestemmer de hva som skal gjøres......

 

Kjenner håpet stiger, men er likevel realist med tanke på hva vi har opplevet før. Slik føler sikkert du også........men er jo forberedt på at det kan bli flere forsøk, men håper jo den sitter på første selvsagt:)

 

Håper så sterkt for deg min venn, vi holder kontakten:) Nå som det er snart sol og varme, hadde det vært hyggelig og møtes til en kaffe engang om det skulle passe slik........

 

Ja, min mann hadde jo planlagt denne turen i over 6 mnd. De var en gjeng gutter som gledet seg som bare det. Men så ble jo mamma syk, og døde jo, og da ble alt så usikkert. han skulle jo egentlig reise i går, men da var jo begravelsen. Så sa jeg for en stund siden at det var ok at han dro, gledet seg så masse, all planleggingen og brukt noen penger, nå i kveld angrer jeg jo nesten, for jeg bare griner og huset er så tomt.......håper jeg får sove til natten......uff, dette er verre enn jeg noen sinne kunne forestille meg, skvetter hver gang telefonen ringer, er sikker på at det er mamma.......

 

Varm klem fra meg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

varm klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist med moren din Tiril! Ord blir fattige i en slik stund, men føler virkelig med deg.

 

Krysser fingrene for at både du og Så gla lykkes med befruktningen :)

 

Selv er jeg i pakkemodus, pakker og pakker, kaster og kaster, god følelse å kaste ting egentlig, er skikkelig ukritisk når jeg kaster, så da blir det ikke sååå mye som blir med til nye leiligheten vår :)

 

Det fine med pakkingen er at jeg ikke har så mye fokus på symtomer i forhold til graviditet som jeg ellers har tonnevis av på denne tiden av perioden hehe

MEN de kommer sikkert, like sikkert som TR dukker opp som normalt hehe

 

Tirsdag skal jeg til gynekolog så gleder meg litt til det, blir greit å få det på plass.

 

Jeg kommer sikkert til å være fraværende framover men kommer sterkere tilbake når vi er vel i hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk kjære mrspoo:)

 

Slitsom med pakking da.....men som du sier godt og få ryddet opp litt å få en oversikt over hvor mye man egentlig eier.....hehe

 

Lykke til med gyn besøk, er det rutine undersøkelse eller noe spes du skal se etter.....må innrømme jeg ikke har fått lest så mye her inne i det siste.....

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda er et ork, men når jeg bare kommer i gang så går det egentlig unna, har et lønnlig håp om å være ferdig med pakking i løpet av morgendagen :)

 

Skal til gynekolog for utredning, har hatt endometriose så er litt bekymra for at det har gjort noe med fruktbarheten så skal få det sjekket ut.

Stresser så fælt med den biten at det blir godt å få avklart enten på den ene eller andre måten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, kjære Tirilgirl...

Leste innlegget ditt her om dagen og satt å strigråt på dine vegne, så ufattelig trist!!! Kondolerer sååååå mye!!! Du er i mine tanker om dagene, sender deg masse, masse varme gode trøsteklemmer!!!!

 

Har nesten ikke hatt tid til å være her inne, har drevet med flytting for svigermor fra Institusjon til omsorgsbolig! Har nå tømt huset hennes (huset har stått tomt i 4 år mens hun har ligget på institusjon), så har hatt nok å drive med... Hun flytter forresten inn i morgen! Blir spennende å se hvordan det går! Hun er psykisk syk og har tilbrunget mange måneder på akuttpsykiatrisk, samt langtidsavdeling og nå sist på sykehjem. Nå skal den gamle delen av sykehjemmet rives, så hun har fått tilbud om omsorgsbolig - denne skal erstatte sykehjemsplassen, så vi som pårørende er veldig fornøyd i forhold til at det blir koseligere å besøke henne, men håper selvsagt at det blir og er best for svigermor å bo i litt triveligere omgivelser! Har nå hengt opp gardiner og pyntet med duk på bordet, kjøpt inn blomster og hun har fått mange av sine gamle møbler fra huset sitt inn i leiligheten. Har satt frem noen bilder og hun har fått med seg tv`n, så håper at hun vil kvikne til litt og at det går bra! Er mest spent på den første natta der, vi er jo litt redd for at hun skal "klikke" og havne på Lier igjen, men krysser fingrene for at det går bra!!

 

Fikk en telefon fra gyn i går om at de siste blodprøvene var fine, inkludert progesteron - så det ser ut til at jeg skal fortsette på trippelkur nå annenhver måned en stund til! Han sa rett ut til meg at siden vi har barn fra før kom Riksen til å avslå søknad om IVF, det følte han seg ganske trygg på, så han ville at jeg skulle prøve noen kurer til. Har tatt 4 doble kurer og 1 trippel, han mente jeg kunne ta en 3-4 kurer til :(

Litt nedslående egentlig og har mest lyst til å bare kutte ut denne hormonbehandlingen, synes at jeg reagerer en del hormonelt med kviser, økt pms og ikke minst vektøkning. Uansett var jeg jo glad for at EL endelig var av en bra kvalitet (både ut fra UL og blodprøver), så må jo bare sette pris på det...

 

Ellers er jeg i dag på syklusdag 30, har IKM i dag eller i morgen (tror det er i morgen), har murringer i magen og venter bare på at TR skal komme, har fått negative tester i 3 dager nå, altså tirsdag, onsdag og i dag, ikke antydning til skyggestrek en gang, så forventer at TR dukker opp når som helst :(

 

Kjenner meg skikkelig motløs i dag, men det er vel fordi jeg er skikkelig sliten om dagene. Har så lite å gi etter all flyttingen og peset etter jobb om dagene... Har en sterk følelse av at vi ikke får flere barn (litt pessimistisk i dag, hehe, men kommer vel av at jeg er så sliten), så må vel bare innse at vi har vært så heldige og fått ett barn og kose oss med hun vi har!!! Vil jo ikke at prøvingen skal gå på bekostning av lillesnuppis, tiden går jo bare så altfor fort - så må nyte hverdagen og alle ledige stunder med henne ;)

 

Kommer inn og oppdaterer til helgen igjen, ville bare ønske dere alle en riktig, riktig god helg og ta godt vare på deg selv Tirilgirl, er jo blitt så glad i deg, hehe :)

 

Stooooooor varm klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk mine kjære kjære venn, Meg og lille snuppis:)

 

Ja, det er så ufattelig tom og trist etter mamma, vi har jo hatt daglig kontakt, og mange ganger om dagen også:) Men som jeg sa i kirken, fordelen med at hun fikk leve så lenge som hun gjorde er at vi har desto flere minner å ta frem i tiden fremover:)

 

Forstår godt du er sliten etter en slik sjau, håper det går bra for din svigermor i nye omgivelser. Erfaringsmessigst tar det vel litt tid å slå seg til ro.....men håper det ikke går for ille for henne. Slitsom for henne men ikke minst for dere nærmeste...

 

Forstår også godt din frustrasjon og litt oppgitthet, dette sliter virkelig på!!!!!! men jeg håper vireklig du får din mann til å ta en sjekk, så får dere vite mer hvor dere står. Særlig siden det er en påkjenning for kroppen med all denne behandlingen vi utsetter den for......mange sier man ikke skal ha for ofte sex, hver 3 eller 5 dag rundt EL. Dette hvis det er noe nedsatt kvalitet hos mannens stolte krigere:)))

 

Glad i deg også vennen, klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå... Det var i kveld dere hadde avtalt å skravle...

 

Tiril: Har ikke ord jeg, vil bare gi deg en stor og god klem!

Lykke til med sprayen, håper du slipper den værste spraytåka.

 

Så gla': Lykke til med stikkinga!

 

Meg og lille snuppis: Jeg synes det er rart at gyn mener at du ikke får hjelp ved sekundær infertilitet. Dere har bare et barn har dere ikke? Man får hjelp til intill to barn i det offentlige, så det er rart om begge må lages med ass.befruktning... Tror nemlig ikke det stemmer. Om du ikke får gyn til å søke kan du be fastlegen om å sende henvisning. Jeg har aldri vært til gyn, kun almenpraktiker (fastlegen) og fertilitetsklinikken.

 

Boo: Lykke til med flyttinga. Herlig å komme i orden i nytt hjem :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjaere Tiril, haaper det gaar greit med deg... Det er en vond tid, og kan vaere hardt aa vaere alene for da kommer det gjerne mange tunge tanker. Kanskje du kunne insstallert deg hos en venninne eller noe mens mannen er borte? Noen ganger er bare det aa vite at det er noen andre der godt... Haaper uansett det gaar greit etter forholdene :)

 

Jeg er i dag paa CD 10. Tanta kom jo saa fint paa bursdagen min i forrige uke - makan!; ) Driver og tester med EL tester naa men maa innroemme at jeg er usikker paa om jeg faar det til.. Bruker billigtester og faar liksom aldri noe ordentlig utslag. Gyn er sikker paa jeg har EL da, for hun har sett eggene paa UL, saa faar vel bare fortsette aa proeve da. Maa faa sendt mannen til den spermtesten og, og jeg skal sjekke bukspyttkjertelene. Saa faar vi se!

 

Lykke til til alle andre inne paa traaden vaar og - saerlig dere som snart skal til pers med ass. befruktning, krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Tigril, jeg føyer meg inn bak Glue Stick. Ta kontakt med en venninne du kan være hos disse dager mens mannen din er borte. Det har vært mye for deg i siste, og du kan fremdeles være litt i sjokk etter alt som har skjedd.

 

Jeg har imidlertid begynt å spotte 4 dager før IKM. Dette har bare skjedd en gang før. I tillegg hadde temp i dag gått ned med 0,2 grader i dag, det er ikke noe godt tegn, sukk.

 

Det som er, er at jeg sjelden har trodd mer på at jeg var blitt gravid som denne gang. Har hatt flust med (sikre) tegn, og var ganske sikker på klaff. Det jeg tror er at kroppen ikke er helt hundre ennå etter MA, og at jeg derfor har hatt mer PMS enn det jeg pleier. Irriterende!

 

Denne pp la vi ikke inn "alle kluter" for å bli gravide, men det er uansett skuffende når kroppen tuller sånn, sukk igjen. Ja, ja bedre lykke neste gang. Kroppen min har sikkert uansett godt av å få litt tid på seg før en ny graviditet etter MA.

 

Ellers sitter jeg litt på nåler. Ei venninne sende meg melding i morges om at nå var riene satt i gang. Kjempe spennede!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...