Gå til innhold

NY TRÅD: "OSS OVER 30"


Bumblebeee

Anbefalte innlegg

Hei hei jenter. En liten oppdatering her fra meg. Har kommet til cd 25 i dag og har ennå ikke begynt å spotte. Vet ikke hvorfor jeg plutserlig har begynt å få lengre sykluser igjen jeg, men håper det er positivt. Ellers lurer jeg litt på dette pms greiene. Nå rett før helgen begynte det igjen med mathunger, tretthet og ømme pupper. Men, denne gangen vet jeg bedre enn å håpe på noe som helst selv om vi fikk lagt inn noen aksjer. Ut fra det gynekologen sa, så det jo ikke ut til å bli noen el på meg denne mnd. Men, han kan jo ta feil;-) var og tok blodprøve på cd23, så da får vi se om de kan bekrefte/avkrefte EL.

 

I dag ville vår kjære lille Andreas fyllt 3 år om han hadde fått bli hos oss. Det har vært en litt tung og trist start på dagen, men håper et besøk på kirkegården etterpå vil gjøre det litt bedre. Føler meg alltid bedre når jeg har vært og pyntet og stellt på graven. Men, er jo enkelte dager, som denne, at savnet føles så forferdelig...

 

Da ble det bare om meg og mitt igjen....Håper alt står bra til med alle og at det snart blir noen positive tester her inne igjen. Lykke til i symptomjakt og el-jakt jenter! Nå skal det snart bli vår tur!!! Ha en fin dag alle sammen.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende meg og lille snuppis. Håpe noen av aksjene slår til denne mnd. Dere har no virkelig stått på for å treffe må jeg si. Jeg er vel på dag 8 no, så må vel snart begynne å bestemme oss for om vi skal satse eller ikke denne mnd. Er veldig frem og tilbake. Vil så gjerne ha denne attpåklatten, men er så redd for at det skal gå gale en gang til. Har det veldig godt no egentlig, men så er det denne lysta på en til da som ikke greier slippe taket og overskygger alle andre gode grunner for ikke å få en til.... Blir litt sprø egentlig.

 

Så gla: tenker på deg idag. Forstår at det er en tung dag. Håper en tur på kirkegården vil hjelpe. Tenker det blir en tung start på august her når jenta mi skulle se dagens lys! Håper virkelig det lykkes deg å få en spire snart. Klemme fra meg!

 

Dotten: grattis med dagen som var den 16. Da hadde gutten min bursdag også og den ble feiret med 11 stk 7 åringer i hus. Du kan godt si det var liv i stua ei stund ja. Mange apekatter...! Men ingen skada seg, dei hadde det kjekt og alt var like helt i huset etterpå - utrolig nok. Igår hadde vi familie på besøk, så det har vært ei usunn helg.

 

Ellers må jeg komme meg igang med trening igjen etter en liten sykdomsperiode med influensa. Noke dritt å få influensa når jeg akkurat var kommet meg skikkelig igang. Må liksom starte på skretsj igjen....!!! Ja ja, får berre brette om ermene og begynne igjen.

 

Her på Sunnmøre er det snø igjen... Blir sprø. Vil ha VÅR.... Nooooo !!!! Ha en fin søndag jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen TR og fortsatt negativ test....

 

Ærlig talt går det meg skikkelig på nervene. TR er ALDRI forsinket hos meg, hvis jeg ikke er gravid, og jeg har aldri testet sent positivt. Så jeg er sikker på jeg ikke er gravid, så hvorfor i h***** er den j***** tanta forsinka? Aaarrrggghhh... Hva er det kroppen min holder på med? *Frustrert*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Anki *klemmer tilbake* Det er så fælt at vi skal slite sånn som vi gjør, og å måtte gå igjennom alt vi har gjort (vi "sliterene"), og så tøfft å takle alle nedturene. Skjønner godt at du er veldig frem og tilbake. Det er ikke rart man blir litt smårar...Skal/skal ikke har også vært et omdiskutert tema her hjemme i lang, lang tid. Håper du nå er ferdig med alt som heter sykdom for lang lang tid, og at det snart blir spire som klorer seg fast i 9 mdr, om dere prøver igjen *klemme*

 

Jeg har gått her som et nervevrak i et par dager nå. Bryter jo ut i gråt bare sånn plutserlig. Tør nesten ikke se på tv. Samme om det er noe trist eller noe fint, rører det meste ved meg. Orker ikke gå ut....redd for å plutserlig ta til tårene ute blandt folk. Vi var på kirkegården på søndag og pyntet så fint for vesle gutten vår. Resten av dagen ble mest bare snørr og tårer...

 

Det eneste som holder meg gående om dagen er at vi snart reiser til Dk for AIH. Og - funker ikke det, blir det garantert ivf. Nå må vi bare gjøre alt vi kan for å lykkes. Jeg venter tantebesøk i dag/morgen og skal til ul 29.4 for å sjekke folikler. Jeg er på cd 27 i dag og håper hun kommer i løpet av dagen, senest i morgen. Hvis ikke er sjansen for at el faller på en søndag stor, og da er klinikken stengt....De sa da vi kunne "utsette" EL ved å vente 24 timer med å ta EL-sprøyta, men er jo så redd for at el skal skje av seg selv - før vi kommer til klinikken.

JEG VIL HA TANTEBESØK NÅ!!!! MED EN GANG!!!! Begynne på pergo og få alle de drittbivirkningene som er sånn at gullegget kan vokse seg stort og fint før AIH. Jeg kan ta tantebesøket for oss alle denne pp;-)

 

He, he...kan ikke huske sist jeg ønsket meg tantebesøk så sterkt. Og, som dere skjønner - Her er det ikke langt mellom gråt og latter. Heldigvis ;-)

 

Hvordan går det med Meg og lille snuppis da? En imponerende innsats dere gjør for å få den etterlengtede spiren. Håper det blir full klaff nå *klemme*

 

Kira; Oj, skjønner frustrasjonen. Krysser fingrene for at egget ditt bare har festet seg litt sent og at du snart får positiv test. At tanta holder seg borte er jo kjempepositivt. Masse lykke til!

 

Eva; Håper alt er bra med deg og lille spira. Det var så utrolig herlig å lese at du endelig er gravid. Har dere vært og tatt den gen-testen (var det det var?)

 

Dotten; Helt enig med deg - heller en desemberbaby enn ingen baby. Men, nå ble det jo ikke sånn:-(( Utrolig kjedelig at tanta plutserlig blir forsinket. Håper stiger da rimelig fort. Vi får nok satse på et 2011 vidunder i stedet. Stå på! *klemme*

 

Bumlebie; Håper du og din kjære koser dere masse med deres vesle Mathias :-)

 

Maddemor; Så godt å lese at alt er bare bra med babyen. Men, har livmorhalsen blitt kortere? I så fall - hva med cerclage (er det ikke det det heter)? Veldig bra du får god oppfølging, men burde du ikke hatt 100% sykemelding? Det kommer vel litt an på hva slags jobb en har også, men ta det pent da snuppa ;-)

 

D&G; Du har vel fått svar på fostervannsprøven nå ;-))

 

Tirilgirl; Tenker masse på deg. Varme klemmer er på veg *kleeemmme*

 

Ellers er det en del som ikke har vært her inne og oppdatert seg i det siste. Håper alt står bra til :-)

 

Ser på lista vår at jeg har skrevet inn feil ikm. Den er i dag/morgen, men har jo ingen forhåpninger utfra det gynekologen kunne se på ul på cd 15.

 

Jepp...da har jeg fått skrevet fra meg litt i dag da ;-) Ha en fortsatt fin dag alle sammen. Ønsk meg tantebesøk i dag/morgen da ;-))

 

Varm klem til dere alle!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten tlf fra gyn i dag. Alle prøvene fra "der nede" var fine, og alt ligger til rette for en skikkelig innsats :-) Pergoen og pregnylen er i hus, men hvordan i huleste heiteste skal jeg greie å sette den pregnylsprøyta???

Eva - spør deg jeg, for du har jo satt noen sprøyter. Har fått "kort" sprøyte. Skal jeg stikke hele sprøyta helt inn? Fikk jo dama på gynkontoret til å sette den sist, men da satte vi den kl 9 på morgenen. Nå skal den vel settes ganske sent på kvelden. Tviler på at dama fra gyn kan hjelpe meg da.

Vel, kommer til å spørre når jeg skal på ul den 29. om hvordan det skal gjøres, men blir jo helt skjelven bare av tanken. Også dette med at væsken i den ene ampullen skal trekkes opp og blandes i den med pulver...Hva hvis det blir luftbobler i sprøyta?? Hva sier dere dere som kan dette med å sette sprøyter. Er jo flere her som kan det :-)

I forhold til det å få sprøyta satt - Svigerfar har diabetes og satt sprøyter siden han var 5. Men, har jo ikke veldig lyst til å spørre han heller. Ha, ha!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gla`: Det var jo utrolig flott at alle prøvene var fine da!!! Ingenting er jo bedre enn det :)

Dette med sprøytene kan jeg ikke hjelpe deg med - jeg aner rett og slett ikke, men håper du finner ut av det og at det går greit å sette den!! Ønsker deg lykke til :)

 

I dag er jeg på CD 21, ca 5 dpo, skal inn til gyn igjen om bare 2 dager (CD 23) og ta en haug med blodprøver + enda en UL, gru-gleder meg...

Ingen symptomer og kjenner heller ikke etter... Prøver å fortrenge hele prøvingen, kanskje spiren vil sette seg da??

 

Ellers har jeg jobbet ekstra i dag. Ble spurt om å vikariere for en på Gyn og Ped.avd (Barneavdelingen) og dumme meg sa jo ja - for vi trenger jo pengene!!! Dette skulle jeg aldri ha gjort!! Kommer ALDRI til å jobbe der mer... er for emosjonell og det passer absolutt ikke for meg :(

Voldtekt/overgrep/misbruk og kreft og kjønnssykdommer og you name it!! Svangerskapsavbrudd av ulike grunner osv...

 

Det som var verst var ped.avd - en bitteliten baby på 6 uker som hadde fått i seg antidepressiva!!! Det var mamma`n som gikk på antidepressiva, og som alle andre medikamenter går det over i morsmelk!!! Det aller verste var at hun hadde fått en klarering fra en jordmor om at det var greit!!!! Fy f.... at det går an... mamma`n var asylsøker og bodde på asylmottak, sikkert lett å misforstå ved språkproblemer osv - det var uansett helt forferdelig!! Og så mange syke og misdannede barn!! Off, nei.... :(

Man får ett annet perspektiv på ting og tang - kan jo også hende at dette går ekstra inn på meg siden vi nå har brukt over 2 år på å prøve å få barn nr 2, kanskje jeg reagerer enda mer enn om jeg ikke hadde vært prøver...

 

Vet nesten ikke om jeg har lyst til å få flere barn jeg nå!! Er så utrolig heldig å ha en flott, frisk og rask jente på 4 år!! Hun er rett og slett ett lite mirakel!!!! Nei, det fikk meg til å tenke litt annerledes, få ett nytt perspektiv på ting og spesielt på prøvingen vår...

 

Beklager negativt innlegg fra meg i dag, men måtte bare få det ut!!!

 

Ellers skal jeg ha fri i morgen og det gleder jeg meg til!! Først skal jeg på foreldresamtale i barnehagen og deretter skal jeg handle inn litt mat for de neste 14 dagene og "shoppe" litt for svigermor. Siden hun skal flytte inn i nyoppusset omsorgsbolig og hun skal selge huset sitt - tenkte jeg det måtte være fint å få seg nye, lyse og lette gardiner (de hun har hengende i huset sitt er så mørke i fargen, triste og tunge synes jeg). Nye håndklær og toalettsaker! Skal også kjøpe inn en liten ting til lillesnuppis fra lekebutikken - og tenkte å pakke den inn og legge i postkassen med navnet hennes på :) Jeg har sagt at siden hun var så flink å sende fra seg smokken (til smokke-feèn, som igjen kan gi smokken til en liten baby som trenger den(!) for hun har jo blitt så stor og trenger den ikke mer!), så skal hun få en liten overraskelse. Hun tror jo at det er smokke-feèn som sender pakken da, hehe - og så skal jeg hente henne tidlig (ved 12-13 tiden) og så får vi besøk av mormor og morfar (mine foreldre) fra Oslo rundt 13-14 tiden!! Det blir koselig!!

 

Ellers kommer nok dagene frem til IKM til å gå fort - for til helgen skal vi prøve å ta hovedflyttingen til svigermor og da har vi nok å henge fingrene våre i :)

 

Blir ikke så mye å treffe her inne den nærmeste uken - men kommer sikkert til å lese meg litt opp på kveldene fra mobilen når jeg har lagt meg!! Kommer selvsagt til å oppdatere dersom jeg skulle få en positiv test!!! Har jo ingen andre å dele de fantastiske nyhetene med enn dere!! Så må nok få ut, enten det blir ett gledeshyl eller en fryktelig frustrasjon, hehe :)

 

Ha en fortsatt riktig fin uke jenter :)

 

Stooooor klem fra

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen

 

Dagene har gått siden utskrapningen, og endelig har EL meldt sin ankomst. Hurra for det! ;-D

 

Jeg har vært litt bekymret for at jeg skulle få ELproblemer etter utskrapningen. Jeg fikk mensen (som vanlig) 25 dager etter utskrapning, men altså ingen EL den syklusen.

 

Skulle kroppen min fortsette med sine 25 dagerssykluser måtte EL komme mandag 19. april altså i går. Dagene mot 19. april gikk og jeg hadde ingen tegn på kommende EL. Tidligere har jeg alltid fått EL.slim noen dager i forveien av EL, men denne gang så jeg ikke sett snurten av det. Søndag kveld/natt kom og jeg begynte å få EL-murringer. Sånne murringer kan jeg få noen dager før EL, så tok ikke murringene som et sikkert tegn for at EL faktisk skjedde.

 

Målte likevel forventningsfullt etter temp. økning mandags morgen, men temp lå fremdeles på 36.3. Tempen min hadde da i 8 dager ligget jevnt på 36,3. Så ingen EL hadde skjedd foreløpig. Men så i morges kunne jeg se at temp hadde steget til 36,5. Så hadde kroppen klart å slippe et egg mandag, helt etter "boka" for å ha en 25 dagerssyklus ;-)

 

Er veldig glad for at kroppen er tilbake i rute igjen. Som nevnt tidligere prøver vi ikke aktivt å bli gravid denne pp, men har heller ikke vært så flinke til å unngå å bli gravid. Vi hadde en koselig lørdagskveld, og den kan jo ha satt spor ;-) Så litt spenning blir det fram mot IKM.

 

Håper alt står bra til med alle dere andre om dagen ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det tantebesøk på vei her :-) Nå håper jeg jeg responderer på pergoen som sist slik at positiv el-test blir på dag 9 og at vi kan få inseminasjonen på dag 11. Har allerede bestillt båt og hotell. Litt dristig, men begge deler kan avbestilles/endres inntil 24 timer før, så det skal gå greit.

 

Dere som har gått på dobbel pergo; har dere tatt to tabletter morgen, eller har dere tatt en morgen og en kveld? Jeg mener jeg tok to på morgenen sist, men nå skal jeg visst ta en morgen og en kveld.

 

Meg og lille snuppis; Håper snuppa de blir fornøyd med pakke i posten fra smokkefeen da :-) Godt å ha litt å henge fingrene i, så går dagene mot ikm raskere. Håper du kommer med en oppdatering etter gynbesøk. Hva slags blodprøver tar de på dag 7? Det har jeg aldri gjort.

 

Bringebærmamma; Så fint at kroppen kom raskt i rute igjen. Håper mannens svømmere lå klare når egget slapp på mandag. Det er jo fullt mulig :-)) Masse lykke til i symptomjakten :-)

 

Jeg skal ringe gyn nå og høre om jeg kan få ul på dag 8. Maigaard ønsket det.

 

Ellers er jeg ganske så flink om dagen med både å gå lange turer og å trappe ned på røyken. Under 10 nå, og skal bli ennå færre. Passe på å ha masse å gjøre, så tenker man ikke så mye på den dumme røyken.

 

Ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

 

Da er tanta snart på vei bort herfra igjen så da er det bare å sette i gang :) Har jo kjøpt inn EL-tester denne måneden. Kjøpte feil..... Tenkte å kjøpe digitale, men siden jeg satt på jobben og skulle være litt diskré, så var jeg litt for kjapp og bestilte sånne "vanlige". Sist jeg hadde de for leeeeeenge siden fant jeg aldri EL, men med de digitale gjorde jeg det. Nå har jeg bare brukt EL-tester to ganger før i løpet av mine ørtogfjørti pp'er. Men vi får satse på at jeg treffer denne gangen da. Har ellers tatt (tar) Pergo denne pp'en, så får vi se om det skjer noe......! Ingen bivirkninger tror jeg. Har ofte hodepine ved tantebesøk, så om det er det eller Pergoen er usikkert. Men det har ikke vært sånn at jeg har tatt Paracet eller noe. Vil ikke blande dem i tilfellet de kan ødelegge for hverandre!

 

Kjempespennende å lese om alle her inne nå. Så mange "slitere", men ingen har gitt opp enda :) Selv ikke jeg...... he, he.

 

Kira: Leste det andre innlegget ditt om hvor du gruer deg så masse til legebesøket i morgen. Ønsker deg masse lykke til og så får vi krysse alt for at det ikke er noe alvorlig. Bare at tantekreket er veldig sen, eller at du har sluttet å produsere så masse HCG tidlig, men heller sent, og at du kanskje derfor heller er gravid :) Lykke, lykke til :)

 

D&G: Så bra at du stikker innom også innimellom :) Hjelpes. Du er jo snart halvveis jo!!! Fy som tiden flyr. Ønsker deg masse lykke til med svar på fostervannsprøven. Var lovlig lang ventetid. Selv med påske og greier, men så lenge du ikke har hørt noe så er vel alt bra :) Spennende å se om det kommer ei jente til da eller om det blir en lillebror :) Storebror ønsker seg kanskje en gutt :) He, he.

 

Eva76: Håper dere finner ut av hvor, når osv. dere kan få tatt testen, slik at du kan slappe av og nyyyyte at du endelig er gravid :) Godt dere har en så snill lege på sykehuset som passer på dere og hjelper dere :) Mulig du har skrevet det men hvor mange uker er du på vei og når har du termin?? Lykke til!

 

Meg og lille snuppis: Takk for det :) Vi er litt "like" vi. Jeg har vel holdt på litt lenger enn deg. Om jeg tar en rask opptelling ligger jeg på ca 44 pp'er (august 06), men vi har jo ikke hatt full innsats alle disse pp'ene. Flere ganger har jeg vært borte rundt EL eller vi har vært syke.......!

Har ellers ei jente på 4,5 år som VIL bli storesøster, så da må jo bare mamma og pappa følge opp ønsket da... om vi klarer :)

Ble snuppa di fornøyd med gaven fra smokkefeen da? Vi prøvde å legge igjen smokken hos Kaptein Sabeltann i fjor........ men den ble med hjem igjen gitt. He, he. Det var topp å se de store flotte smokkekistene som var fulle av smokker, men å legge igjen sin egen...... Nei det var ikke gøy. Ellers er snuppa mi også veeeeeldig rosa.... men det går vel over om noen år :)

Ønsker dere masse lykke til denne pp'en. Fy søren som dere har jobbet med å legge inn aksjer :) He, he. Supert at samboeren din virkelig har begynt å vise interesse også da og spørr og graver litt. Min sambo har liksom også skjønte at vi må gjøre litt ekstra og er flink gutt og tar vitaminene sine hver morgen :) Alle monner drar :)

 

Lilledrøm: Lykke til denne pp'en med bruk av CB monitor. Har også tenkt på å kjøpe inn en sånn, men synes de er veldig dyre.... men hva betaler man vel egentlig ikke for å bli gravid :) He, he.

 

Så gla': Oj så spennende tid dere har foran dere nå altså. Endelig skjer det kanskje noe for dere også :) Kan jeg spørre hvor mye dere må betale for hele denne morroa, pluss hotell og reiseutgifter??? Er sikkert litt å spare på å gjøre det i DK fremfor her, og så kanskje de er litt flinkere for oss gamlingene :) He, he. Er det lang ventetid??

Ellers sender jeg deg en stor og god klem for lille Andreas!!

Supert at alle prøvene dine var fine og ikke minst at tanta er på vei. For en gangsskyld er hun velkommen og attpåtil kommer i rett tid :)

 

Anki: Ønsker dere alt godt og om dere "kjører" på denne pp'en eller neste (som selvsagt ikke kommer), så håååååper jeg du blir raskt gravid og ikke minst med verdens sprekeste lille superspire :) Denne gangen SKAL det gå bra. Fy så mye vondt dere har vært igjennom. Det er det omtrent ingen i hele verden som fortjener!! (Bare noen ytterst få og slemme mennsker).......! Nei, nå må det gå deres vei altså!!

Takk for bursdagshilsen :) Oj, kan tenkte meg at dere hadde liv i stua med 11 syvåringer i huset samtidig ja. Godt alt gikk bra og alle var fornøyde :) He, he. Vi hadde en stille og rolig feiring da. Gjorde ikke noe spes. fredagen på selve dagen, men lørdagen grillet vi og koste oss.

 

Bringebærmamma: Så flott at EL er tilbake :) Ingenting er bedre enn når kroppen er i rute igjen :) Ønsker dere masse lykke til, og håper lørdagskosen gir ønskede resultater :)

 

NÅ har jeg skravlet fra meg en liten stund tror jeg :)

 

Ha en fin dag jenter!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dotten! Tusen takk for den gode klemmen. Den varmet :-) Håper du greier å finne el selv med disse "vanlige" el-testene. Kan jo være litt vanskelige å tyde, men absolutt ikke umulige. Masse lykke til i jakten på gullegget ;-))

AIH på Maigaard koster 1500 dkr for en inseminasjon. Vi betaler 1200 for hotell i to netter. Båt Larvik/Hirtshals t/r med bil koster 1190. Nå er vi heldige å ha en sånn rabattbillett og betaler bare 290 t/r. Og, vi kommer sikkert til å handle litt i taxfree, så da får vi en ny sånn billigbillett til senere bruk :-) Men, alt i alt blir det omtrent det samme som f.eks. Aleris, men så får vi jo en fin tur på kjøpet :-) Også er de litt vennligere mot oss gamle slitere. Dessuten vil det bli også der vi event. går for ivf. Der får vi "gamle" også kjøpt sånn pakke med 3 forsøk. Tror ikke vi får det her hjemme. Men, du kan jo gå inn på siden deres og lese mer. Egen side for norske pasienter med oversikt over gynekologer de samarbeider med her i Norge, samt hoteller de har avtaler med, og selvfølgelig om alle behandlingstilbudene deres og priser :-) www.maigaard.dk. De er også veldig flinke til å besvare henvendelser på mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter:)

 

Rask oppdatering fra trette meg.

Mandag kom d etterlengtende svaret fra fostervannsprøva, vi har ei frisk lita prinsesse i mammas mage:):) Og i dag var vi til ord ul og allt var bare bra der også:) Ble satt frem 6 dager faktisk...... så er nå da i min 20.uke Termin 16.sept.... Phuuuu!- skal sove godt i natt tror jeg:)

 

Masse spennende som skjer her hinne, holder godt øye med dere alle sammen! Keeeeeeep it on, sier jeg bare!

 

klem-klem-til alle som vil ha....-og natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Så gla': Tusen takk for svar..... Det blir ikke noe AIH ev. IVF på oss uansett før tidligst etter sommerferien, men som du sier så er de nok litt vennligere innstilt ovenfor oss gamlingene og de har tilbud om tre forsøk, noe man ikke får i Norge etter fylte 38 år (mor).

 

Vi får undersøke litt på egenhånd om det blir aktuelt, så får vi se om vi gjør det her eller tar en tur/ferie og gjør det i DK :) Litt greit sånn med tanke på at "ingen" kan finne ut hva vi har gjort. Dette er i så fall noe vi ikke forteller til noen. Jeg har bl.a. ei venninne som jobber på et sykehus her i Oslo, og om de har noen form for delte pasientjournaler e.l. og hun finner det ut (hun er mer enn nysgjerrig nok til å snoke på kjente nå og da tenker jeg), så klarer i hvert fall ikke hun å holde kjeft!!! Det er jo spes. sambo som ikke vil fortelle dette rundt, men det er vel kanskje en sånn "mannfolkgreie". De føler seg vel litt mindre menn fordi man trenger hjelp...........!!!??

 

D&G: Såååå bra. Deilig å få det bekreftet at lille spire er frisk og rask, og enda ei lita prinsesse er jo toppers :) Gratulerer!!! Veldig praktisk også da det sikkert allerede er mye rosa i skapene.... :) He, he. Da stemte magefølelsen din også da :) Lykke til videre!! Du har forresten termin dagen før snuppas bursdag :) Hun fyller år den 17.... :) Holder du igjen én dag så får de bursdag likt :) He, he.

 

Ha ellers en fin dag jenter. Nå tror jeg tanta har stukket, så da er det straks frem med EL-tester :)

 

Klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Dotten!

Har sitti og lest litt mer på Maigaard sine sider. Det ser ut til at jeg er for "gammel" for å få en sånn 3-pakk med ivf. For norske pasienter er aldersgrensen 40. En må komme i gang med behandlingen før fyllte 40 for å kunne få en sånn pakke....Men, du har jo fortsatt god tid på deg da :-)

 

Danske pasienter får dette pakketilbudet opptil 46 år. Merkelig. Kjenner jeg ble litt skuffet her nå. Men, skal da ikke ta noen sorger på forskudd. Forhåpentligvis holder det med AIH. Hvis ikke får vi jo bare ta et og et forsøk da, selv om det kan bli veeeldig dyrt. Tror jeg skal sjekke opp litt hva det koster på Aleris igjen. Den danske krona står jo mye sterkere, og det blir en del kostnader med overfart og overnattinger ved event. ivf. Da må en over flere ganger i løpet av et behandlingsforløp. Mulig det ikke blir noe dyrere å gjøre det i Norge da.

 

Her kom tanta så smått i går og regner det som dag 1. Det betyr pergostart i morgen:-)

Da skal jeg ta meg en tur inn på Aleris sine sider igjen ;-))

 

Ha en fin dag jenter!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen Så gla' :)

 

OK... Det var jo dumt at de forskjellsbehandler norske og danske kvinner...! Tror ikke nordmenn er mindre fruktbare med alderen enn danske??

Vel, god tid og god tid... Fylte jo 39 år forrige uke, så jeg har et år på meg... Forhåpentligvis holder jo det. Men det det beste er jo å fikse det på egenhånd :) He, he.

 

Skjønner du kanskje må skjekke litt priser og sånn ved ev. ivf, fordi klart det er dyrt å reise frem og tilbake. Mer slitsomt er det jo også, og da går kanskje vinninga opp i spinninga :) Er det snakk om 10 000,- er det jo en del penger, men blir det bare et par tusen billigere, så tar jeg heller den konstanden og slipper stresset frem og tilbake som også kan være ødeleggende :)

 

Krysser alt for deg (med unntak av bena)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Om jeg tolket Maigaards hjemmesider (prislisten) riktig, så koster det ca 39 000 for tre forsøk for kvinner under 40 og 44 000 for kvinner over 40... Mulig du leste på en annen side der det står at dette ikke gjelder for kvinner utenfor DK??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Dotten! I ivf-folderen som er for norske pasienter står det at denne pakken med inntil tre behandlinger kun er for de under 40.Der er også en egen prisliste. Det står ikke i prislisten, men et eller annet sted....

Om vi må gå til det skrittet og ta iv,f blir det nok Aleris på oss. 1 ivf forsøk i Dk koster 21000 dkr. På Aleris koster 1 forsøk 25000. Da blir det faktisk billigere å gjøre det her hjemme.

Men, nå er det først AIH, så får vi se om det kan bli klaff. Jeg fikk beskjed fra Maigaard at progesteronprøvene jeg tok på dag 23 var fine. Fikk ikke vite verdien, men da antar jeg at jeg faktisk har eggløsning av meg selv fortsatt :-))

 

God helg alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kjapp oppdatering fra meg her...

 

Var hos lege i går, hadde fått TR på natten, men pga magesmertene i tillegg henviste hun meg til UL i dag. Vært der nå, blitt misshandlet av verdens mest brutale gynekolog, og fått beskjed om at alt så helt fint ut, ikke noe unormalt, og ingen graviditet. Kanskje jeg bare ikke hadde EL denne mnd eventuelt. Så.. Ingen forklaring på noe som helst, føler jeg...

 

I tillegg påstå hu at mine tidligere kjemiske svangerskap like så godt kunne vært at testene slo ut på rester av eggløsnings hormonet, og at det slett ikke var noe svangerskap. Kødder du med meg? Det skal da for ****** ikke være mulig? 1 test kan sikker være feil og få falsk positiv, men 10? og jeg hadde negative EL tester etter EL den mnd, før de positive G-testene. Så nå er jeg lei meg, frustrert, uten håp og skjønner absolutt ingenting.

 

Beklager alle dere flotte jenter over her, skulle så gjerne gitt tilbakemeldinger på deres innlegg, men nå er jeg så trist at jeg ikke klarer å holde tårene tilbake...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så gla': Ok. Regnet med at du kanskje satt på noe info jeg ikke hadde sett :) Tror nok det er mindre stressende og totaltkostnaden blir omtrent det samme å gjøre det her i Norge ja. Men nå skal jo ikke dere trenge IVF heller da. Kun AIH :) (Det var det som var "vasking" av spermen ikke satt??? Der de plukker ut de beste av de beste??).

 

Flott at progesteronprøven din var bra! Virker som du legger egg selv enda da ja :) He, he.

 

 

 

Kira: Huff og huff så kjedelig å møte på et troll av en lege OG gyn. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men i Oslo finnes verdens flotteste og hyggeligste damegyn. Hun er så fantastisk rolig, omtenksom og du føler at du blir tatt på alvor og at hun har tid til deg. Jeg selv tenkte ikke å spørre om Pergo første gang jeg var der. Enda jeg hadde EL påvist på UL og blodprøve fikk jeg dette for å gi det en esktra boost! Hun holder til på Balderklinikken i Oslo (ikke langt fra Tinghuset). Hun koster rett under 1000-lappen, men da får du også innvendig UL mm. Hun er bare super. Sist ringte jeg henne nå nylig, nesten to år siden sist jeg var der, og spurte om jeg kunne få Pergo (uten undersøkelse osv.) og det var ikke noe problem i det hele tatt! Hun er snill altså.... :)

 

Om du ikke går godt overns med legen din så bytt, ev. si i fra til henne. Hun må jo forstå at du er i en sår posisjon og bør gå litt varsomt frem med sine uttalelser! Dumme kvinnemenneske.... Legen altså!

 

Sender over en trøsteklem og håper at dagen din blir litt lysere etterhvert Kira :)

 

God helg alle damene :)

 

Klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Dotten. Tusen takk for hyggelig svar og trøsteklem. :)

 

Var visst litt uklar. Legen min er supersnill og tar meg alvorlig. Hun har hele tiden gått ut fra at jeg har vært gravid og aldri sagt noe annet. Men hun sendte meg til innvendig UL på Gyn. Poliklinik på sykehuset her, og den bærta jeg fikk der var ett hespetre uten like. Ville bare bli ferdig og komme meg derfra fortest mulig. Og hun sa det med falske tester. Hun er eldgammel og sikkert en av sjefene der. Skal visstnok være den beste og bla. bla. bla. En skikkelig heks er hu uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Kira...

 

He, he. Ok. Unnskyld at jeg ler, men kan nesten se dette hespetreet for meg :) Bra det ikke var legedamen din som var et nek da og at hun er snill og forståelsesfull. Denne gyndama trenger du forhåpentligvis ikke å se noe mer til :)

 

Ha en god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel kopiere inn denne igjen :)

 

FORVENTET IKM:

 

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 28 april!! Krysser fingrene for trippel pergokur denne gangen :)

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Kira (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder) IKM 17 april

- Mrspoo, IKM ca 8-9 mai om syklusen er samme som denne runden(samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca. 20. mars. (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 April (32 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Anki: ikm 8. mai, gift, to gutter 10 og 7...an here we go again...

- Dotten ikm 14. mai (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

 

 

IGANG MED IVF:

- Tirilgirl:) håper mange fine egg på UL 19/4.

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- Eva76: termin 3. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

 

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 28 april!! Krysser fingrene for trippel pergokur denne gangen :)

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Kira (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder) IKM 17 april

- Mrspoo, IKM ca 8-9 mai om syklusen er samme som denne runden(samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca.17.mai (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 April (32 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Anki: ikm 8. mai, gift, to gutter 10 og 7...an here we go again...

- Dotten ikm 14. mai (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

 

 

IGANG MED IVF:

- Tirilgirl:) håper mange fine egg på UL 19/4.

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- Eva76: termin 3. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj - som dere skravler jenter :)

 

Grattis DOLCE&GABBANA-the one!!! Tenk at du venter en frisk liten jente - gratulerer sååå mye!!! Kos deg og nyt denne flotten tiden i svangerskapet :)

 

Kira: Uff - for en opplevelse, hadde en liten "kræsj" selv med gyn på sykehuset her i sommer etter at jeg mistet for andre gang (var da i uke 10, første gangen var jeg i uke 12), synes han var så ufølsom, skikkelig drittsekk - det var da jeg skaffet meg en privat gyn - fornøyd med ham ja ;) Uansett, du har min medfølelse!! Håper det går din vei nå og at du slipper å treffe på dette forferdelige kvinnemennesket en annen gang!

 

Tirilgirl: Jeg savner deg, men jeg skjønte av Facebook at du er inne i en tøff tid nå!! Ville bare si at jeg tenker masse på deg!!!

 

Dotten: Jaså, så det går i rosa hjemme hos deg også, hehe - ja, det går vel over om noen år (heldigvis, haha!!) Det har faktisk gått ganske greit med smokken, den første natten gråt hun fælt, natt nr 2 gikk kjempefint - hun spurte ikke etter den, smørblid som bare det og kjempestolt av seg selv! Så våknet hun natt nr 3 og gråt i over 2 timer etter smokken (uff - det var ille, jeg er ikke akkurat verdens mest tolmodigste kl 02:00 om natten, drit-trøtt som jeg er, hehe ;)

Det endte med at jeg til slutt var ganske så irritert/sint og sa høyt til jentungen; "Det er vanskelig å slutte med smokk, men det er en del av det å bli stor!! Du kommer til å oppleve mange vanskelige ting opp gjennom årene - men sånn er det bare! Du har ingen smokk lenger, det finnes ingen smokk i huset og du har fått sykkel (to-hjuls sykkel) istedet!!" Da ble hun stille gitt - sluttet å gråte som om jeg skrudde over på en bryter og så var hun smørblid igjen - det lynnet hennes er som måneden "april" - lunefull med andre ord ;) Natt nr 4, 5 og 6 har gått kjempefint!!! Det var en dag hun sa at hun savnet smokken, det var vel tirsdagen, men har ikke hørt ett pip etter det, så nå er hun helt "smokkefri" og det er deilig!!!!

 

Så en liten oppdatering fra meg da. Var hos gyn igjen i går, tok både ul og nye blodprøver, bl.a progesteron, så ut som om jeg hadde respondert godt på trippelkur, hadde hatt EL på høyre side og det stemmer, hadde skikkelige murringer på både høyre og venstre side, men verst på høyre, ellers kjenner jeg at det stikker litt på høyre side/murrer litt liksom og har ett par dager nå, i går og i dag hvor jeg har vært skikkelig dritsur (inni meg da selvsagt, utenpå smiler jeg hele tiden, så alle tror vel at jeg lever ett bekymringsløst liv, hehe), føler meg sliten og var litt uvel på morgenen i dag, fokosten smakte pyton og jeg var nesten litt småskjelven og kvalm når jeg kom på jobben - det gikk bedre utover dagen! Skikkelig frossen om dagene også, brrrrr ;(

 

Er i dag på CD 24 og måtte selvsagt ta en test da jeg kom hjem fra jobben... har drukket halvannen liter med vann på jobben i dag (har alltid med meg 1,5 liters vannflaske på jobben hver dag), så det var vel ikke helt lurt å teste på så utvannet urin, og negativ ble den, æsj :( Er vel uansett litt tidlig da jeg fikk EL 2-3 dager senere enn beregnet...

Har ingen flere tester i hus nå, så nå må jeg bare pent vente til neste uke og se om TR kommer eller ikke!! Tror jeg har IKM ca neste torsdag eller det kan være fredag, altså 29 eller 30 april! Krysser fingrene for ett mirakel nå altså :) :) :)

Så j****** drit lei av å gå mnd etter mnd uten at det skjer noe, æsj :(

 

I helgen skal lillesnuppis på overnattingsbesøk hos mormor og morfar - hun gleder seg veldig!! Selv skal mannen og jeg flytte for svigermor, tenkte å ta hovedflyttingen denne helgen, hun flytter inn fredag om 1 uke!! Det er litt av en jobb å flytte/pakke og ikke minst kaste alt sammen!! Det sier seg selv at å flytte fra 170 m2 til 54 m2 blir en stor overgang!! Skjønner ikke hvor vi skal gjøre av tingene hennes, er jo en del vi ikke kan kaste og hun får ikke verdens største lagringsplass og vi har helt fylt opp her hjemme - så får vel se hva som gjenstår etter at hovedflyttingen er tatt, kan ikke si jeg gleder meg til å ta fatt på det - men er jo bare nødt :(

Skal bli godt å bli ferdig med det :)

 

Ellers ønsker jeg dere jenter en fantastisk strålende fin helg!!! Kommer med nærmere oppdatering til neste uke jeg da, men kommer til å lese meg opp på mobilen i løpet av helgen - må jo følge med dere andre vet dere, hehe :)

 

Stoooooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar her jenter.. Skal bruke ett par dager nå å hente meg litt inn igjen, og henldigvis er gubben verdens beste støtte, så man kommer seg vel opp igjen. ;)

 

Meg og lille snuppis: X-er fingre og tær for at du IKKE får tantebesøk til uka. :)))

 

FORVENTET IKM:

 

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 28 april!! Krysser fingrene for trippel pergokur denne gangen :)

- Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Kira (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år)( + 2 hunder) IKM 19 mai

- Mrspoo, IKM ca 8-9 mai om syklusen er samme som denne runden(samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca.17.mai (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 14 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 April (32 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Anki: ikm 8. mai, gift, to gutter 10 og 7...an here we go again...

- Dotten ikm 14. mai (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

 

 

IGANG MED IVF:

- Tirilgirl:) håper mange fine egg på UL 19/4.

 

 

GRAVIDE:

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 16.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

- Maddemor,termin 03.09.10, sambo, 1 gutt 3 år bor i Arendal)

- Eva76: termin 3. desember 2010 ( 33år, samboer, bonusbarn 10 år, N-Tr.lag)

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

- Bumblebie (fått gutt)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...