Gå til innhold

NY TRÅD: "OSS OVER 30"


Bumblebeee

Anbefalte innlegg

Takk for svar, Bringebærmamma.

Skal snakke med gubben om å sjekke ut hjemmetester, men tviler på om han vil det heller. Virker som han bare har gått inn i full blokkering av alle mulige problemer og oppfører seg som om vï har all tid i verden på å prøve, noe hvertfall jeg ikke har. Jeg er ikke villig til å ta alle de økte risikoene med graviditet etter 35 år, når jeg allerede har to barn. Det er så frustrerende og slitsomt, når det i utgangspunktet var han som mest ville ha barn. Føler jeg er alene om dette, og det er deprimerende, siden det var for hans skyld jeg begynte å vurdere nr. 3 i det hele tatt. *sukk*

Jeg har gått til lege og fått sjekket opp alt mulig rart, pluss at jeg ble gravid på først forsøk med begge mine tidligere, mens han ikke er villig til å gjøre noe. Skal ærlig innrømme at morløsheten og depresjonen er stor her for tiden. Ønsker meg jo barn med han, men vet ikke om jeg orker så lenge til.. Uff nei, dette ble mye syting her. De neste mnd. nå blir det i hvertfall ikke noe stress rundt saken.. Orker ikke mase om EL osv. akkurat nå.

Forøvrig er jeg nå i PP.7, trur jeg, glemte å redigere signaturen i siste innlegg.

Akupunktur tåler jeg ikke, pga. fibromyalgien min. Jeg blir skikkelig dårlig av det, desverre. Ellers er legen min skråsikker på at det ikke er noe som tyder på at det er noen problemer med min fruktbarhet overhode, og gubben bare feiger ut fra i det hele tatt å kontakte sin lege, så... Har vel egentlig mista både troen og håpet for øyeblikket..

Ja, ja.. Man får håpe ting lysner fremmover. Hehe..

Håper alle dere hyggelige jenter her inne får en fin-fin uke da. :))

 

FORVENTET IKM:

 

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. IKM ca 4 april :)

. Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Kira (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år) + 2 hunder) IKM 17 april

- Dotten ikm 18.februar. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Mrspoo, IKM gudene vet (rar syklus) men et sted rundt 8 april +/- 4 dager (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca. 25. mars. (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 15 April (32 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1, har proevd siden aug 07...)

- Dotten ikm 13. april (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Anki: ikm 10. april, gift, to gutter 10 og 7...an here we go again...

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

-Tirilgirl:) håper mange fine egg på UL 19/4.

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin 27.april 2010 (32 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 21.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

- EfuaMenu: termin 17.oktober 2010-

- Maddemor,termi 08.09.10, sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter!

Plutselig var det en del aktivitet på tråden vår igjen :)

 

Forferdelig kjipt med tantebesøk Så gla'. Jeg blir så lei meg på dine vegne. Kan ikke skjønne at det må være så vanskelig...huff. Sender deg en klem jeg!

 

Og Efua Menu: Tvillinger! Herlighet for et sjokk det må ha vært. Men så moro da!! Blir spennende å se om det er eneggede eller toeggede:) Gratulerer så mye!

 

Jeg skjønner at det sikkert er ubehagelig for mennene å teste spermen sin, men det må de bare finne seg i. Hehe. Vi kvinner må jo gjennom så mye rart, g.u, mensen, svangerskap og fødsel, for ikke å snakke om evt hormonbehandlinger....ikke alltid moro det heller. Men det er vel selve manndommen som settes på prøve kanskje, de er redde for å føle seg mindre mann hvis det viser seg å være noe galt med arvematerialet...ikke vet jeg. Håper du får mannen med på testing Kira!!

 

Veldig gøy å høre at det går bra med dere andre gravide:)

 

Vi har hjemmepåske i år. Er bare 29 dager til termin, så jeg får ikke fly noe sted uten legeerklæring, og det tipper jeg at kunne blitt vanskelig å få pga svært ustabilt og høyt BT. Skal til legen og måle det på onsdag, og deretter en uke etter det. 9.april er det ny UL med vekstestimering...foreløpig ligger lillegutt på + 11%, så han blir nok ikke liten som sin storesøster nei:) Håper bare ikke han blir så mye over 4 kg.

Ting begynner iallefall å bli klart her, mangler vel bare å vaske og sette i stand søskenvogna. Tok brazilian wax her på lørdag, og du verden hvor vondt det var...har gjort det to ganger før, men husket ikke smertene. Hehe. Lå og ønsket meg lystgass jeg:)

 

Nå sitter jeg og knasker nøtter og sjokolade. Håper dere alle har en fin påske!! Har alle fri?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og sier hei til dere foer jeg drar avgaarde paa pasketur :)

 

Hadde kontrastrontgen i gaar og fytti h*** saa vondt! Begynte nesten aa grine jeg, folte hele mellomgulvet var paa veg til aa sprenges ut av meg. Svartna nesten litt. Har hoert at det er noen som ikke faar vondt i det hele tatt, men det var dessverre ikke tilfelle med meg.. Heldigvis var resultatet bra da, den ene egglederen jeg har igjen saa ut til aa vaere aapen. Hurra :) Hun sa og at en del blir gravide rett etter dette fordi det aapner opp litt ting og tang der nede saa haaper det kan vaere tilfelle for oss.

 

Ellers hadde soete mannen min vaert og skulle tatt spermproeve og blitt avvist i doeren fordi det var 5 dager siden sist vi hadde sex. Jeg hadde jo TR.. Stakkars, litt kjipt. Men han drar tilbake etter paaske, virker som han endelig har blitt litt mer komfortabel med tanken, tar kanskje litt lenger tid med disse mannfolka.. ;)

 

Onsker dere alle en riktig GOD paaske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen - bare et kort innlegg herfra i dag.

 

Vi drar på påskeferie i dag, og jeg har også tenkt å ta påskeferie fra BIM (ikke helt frivillig men data er ikke så lett tilgjenngelig der vi skal)

 

Dere som "kjemper" med mennene deres om sædtesting - lykke til. Vet av erfaring at den testen kan sitte laaaaaaaaaaangt inne.

 

Ellers må alle ha en fortreffelig påske - så "snakkes" vi igjen i april ;-)

 

Stor påskeklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen :)

 

Det er utrolig godt med påskeferie, gjør minst mulig bortsett fra litt trening innimellom :)

I går var jeg hos legen og ba om utredning for barnløshet, like så greit å få det overstått, litt skummelt, men blir bra å få det overstått.

 

Er også i gang med wild yam så får vi se om det funker :)

 

Hva skal dere gjøre i påsken ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp.

 

Er også bare en bitteliten tur innom for å ønske god påske. Reiser avsted i morgen, men i hodet er jeg allerede på ferie.... :)

Skal ikke lenger enn til Lillehammer, men har jo flere utgangspunkt derfra for å komme oss ut på ski og aking.

Ikke minst er flere venninner også hjemme på ferie, så det kommer til å bli koselig.

 

Her skjer det svææææææært lite for tiden, men har nok ikke gitt opp helt enda :) Null baby i magen i hvert fall.

Vurderer nok også å sende sambo avgårde til en sædtest, men som for de fleste menn er jo dette fryyyktelig skummelt. Vel. De kan stenge seg inne alene i et rom og gjøre jobben, vi må tross alt "brette oss ut" og må igjennom ALT sånn ellers, så null sympati fra meg :)

Men, vi får nå se. Har ingen stor tro på det. Vi har nok blitt for gamle og egg og div. har gått ut på dato :)

 

Grattis såååå masse til ... ehhh du som venter tvillinger. Så koselig. Masse lykke til. Kjempespennende!! Har ei ekskollega som også venter tvillinger nå i sommer.... :) Heeelt hjemmesnekra :)

 

Ellers har jeg fått med meg at et par stykker har spurt etter meg. Superkoselig det altså. Jeg titter innom innimellom, men har ikke klart å følge med, så om noen andre har blitt gravide i det siste, så grattis så mye :)

 

Veldig koselig å se at du stikker innom anki.... Håper dere får lyst på å prøve igjen og ikke minst at det går deres vei ved et ev. nytt svangerskap. Om noen her inne fortjener en sprell levende og frisk baby snart så er det dere :)

 

Og alle oss andre som sliter og som kanskje ikke sliter, masse lykke til og god påske. Jeg stikker nok innom igjen nå og da, for heeeelt kvitt meg blir dere ikke :)

 

Klem!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei mine kjære medsøstre :)

 

Lovte å komme med en oppdatering når jeg hadde testet.

 

Fikk testene i posten i dag, helt utrolig at det bare tar 2 dager fra de sender dem fra Danmark/Sverige til de ligger i postkassen min, imponert altså...:)

 

Hadde på forhånd tatt en morgenurin-prøve som stod klar, var supernervøs, dyppet den forsiktig i prøven (vanlig CB) og den sugde godt opp, med en gang så det faktisk ut som om det kom ett kryss...

 

Dunk, dunk, dunk sa hjertet da og så dunk-dunk, dunk-dunk, dunk-dunk, turte ikke se helt på testen, så helte ut prøven i toalettet mens jeg vasket meg på hendene og bevisst IKKE så på testen!!! Hjertet slo hardt da altså... så etter å ha vasket og tørket hendene måtte jeg bare se...

Ble dritskuffa da det ikke var noen kryss der, bare èn strek - man skal jo ikke måtte behøve å lete etter krysset, faen - så sur, lei meg og skuffa jeg ble da ;(

 

Var skikkelig på sipper`n, klumpen i halsen vokste og gråten presset på, men jeg greide å la være å begynne å grine... Huff, ingen god følelse akkurat, så var jeg dritsur den neste timen og så måtte jeg bare ta meg sammen, glad for at jeg var alene i huset da for å si det sånn.

Begynte å rydde opp i huset, orket ikke gå inn på BIM for å oppdatere, hadde liksom håpet på å komme med ett; JAAAAAAAAAAAAAAAA, endelig ble det MIN tur!!! Jippiiiiii osv.... men den gang ei...:(

Ble litt bedre humør utover dagen og jeg begynte å glede meg til lille snuppis skulle komme hjem etter 2 overnattinger hos mormor og morfar! Det var utrolig godt å få henne hjem altså :)

 

TR har jo ikke kommet ennå, men er på CD 27 i dag og vet når jeg hadde EL, så beregner at TR kommer i løpet av ett par dager :(

 

For hver måned som går og jeg får negativt test så mååååå jeg jo bare tenke at da er jeg nærmere den måneden jeg får en positiv test... Ikke alltid like lett å holde humøret oppe, men jeg må bare håpe og krysse fingrene for at en dag blir det min tur igjen - og da skal spiren spire og gro, og signere en 9 mnd lang leiekontrakt med magen min ;)

Har tenkt en del på om vi skal kaste inn håndkleet og la lille snuppis forbli enebarn, men jeg greier det ikke!! En dag MÅ det da klaffe, hæ??!

 

Skal ihvertfall prøve å kose meg i påsken med både litt vin og god mat (les spekemat, roastbiff o.l, hehe)! Var å handlet inn alt til påsken i stad så da tok jeg like godt med litt matvarer som en ellers ikke spiser så mye av, skal kose meg nå... så godt jeg kan ihvertfall :)

 

Ha en riktig GOD PÅSKE jenter og god tur til de som skal reise bort og lykke til med deg bumblebie, ikke lenge igjen nå nei :)

 

Stoooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, kjente jeg ble virkelig lei meg nå kjære Meg og lille snuppis. Det var så koselig å se de nydelige bildene dine på facebook. Nå må du ha en deilig påske sammen med lille snuppis og mannen, kos deg med all delikatessen du har kjøpt inn, og ta gjerne et glass rødvin for meg. ;)

 

God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Bumblebie♪♫ ♪♫ *høygravid* :)

 

Skal drukne mine sorger i alkohol denne påsken, neida, hehe - men har 2 flasker Hvitvin som skal fortæres, og all den deilige påskematen ja :)

 

Utrolig koselig å se deg også på facebook, synes det er ekstra koselig å få ett ansikt til den man skriver med, det gjør det hele så mye mer ekte :) Hadde vært utrolig koselig om mange av oss kunne treffes i Oslo en gang, f.eks til sommeren i frognerparken med barn i magen og utenfor magen, hehe :)

 

TR har kommet nå i kveld, og jeg kjenner det murrer skikkelig i magen. Har inntatt 2 paracet og åpnet påskeegget jeg fikk av mamma for 3 dager siden, bare MÅTTE ha, hehe - hormoner altså, og så sitter jeg og ser på påskekrimmen på nrk. Mannen begynte på jobb kl 06 i dag, så han måtte kaste inn håndkleet og gikk og la seg i stad og lille snuppis sover søtt i sengen sin, så koser meg alene med pleddet rundt meg i sofaen nå, "rusa" på paracet, hodepinen og nakkesmertene forsvant fort, men murringene i magen er der fortsatt, og påskeegget er snart spist opp, haha :)

 

GOD PÅSKE :D

 

Stooooooor klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle :)

 

Er dere på påskeferie nå? så tråden var havnet på side 2 *iiik*

 

Jeg har ikke vært innom på par dager, vært sosial med kino og tur og trent og vært sosial, det er så godt med ferie :)

 

Prøver å ikke tenke på neste helg, da skal jeg vel ha TR på besøk, hun kommer nok som avtalt, men håper jo på at hun uteblir :)

 

Ønsker dere en fortsatt god påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter - greier jo ikke holde meg borte herfra, hehe... så kommer med en liten oppdatering, selv om det bare er ett par dager siden jeg var her inne, hehe :)

 

Er i gang med min første trippel pergokur, skal inn til UL på dag 12-14, og nye blodprøver igjen på dag 21, samt utvidete prøver på dag 24-28, noen som har gjort sistnevnte? Utvidete blodprøver??!

 

Håååååååååper virkelig det gir resultater denne gangen!!! Dag 2 med pergo i dag - og ingen bivirkninger ennå, jippiiii, men samtidig så ønsker jeg jo bivirkningene velkommen også da - for da vet jeg jo at det er noe som skjer i kroppen, hehe - utrolig hva man går gjennom av hormonkurer, MA`er og SA`er og kjemiske graviditeter og full pakke bare for å få en liten spire.

Og når man først har fått en liten spire i magen så er en utrolig bekymret i hele 1 tri og lurer på om det er noen der inne eller ikke, bekymret for om det går galt osv. En har bare noen få uker i graviditeten som er ok og flott i 2 tri, så kommer 3 tri hvor alt begynner å bli tungt, du sover ikke, geier ikke bøye deg, ikke løfte tungt, får ikke klippet neglene på tærne og intimbarbering kan man bare glemme, hehe!!

Så blir babyen født og deretter går man inn i den slitsomme barseltiden med såre bryster, amming, amming og atter amming, brystbetennelser, hemorroider/sårhet etter at man har sydd x antall sting fordi du revnet under fødselen, du sover enda mindre fordi man må opp om natten for å amme og sjekke babyen, babyen skriker og du er så fortvilet og lurer på hva som er galt, er babyen sulten, trøtt eller vondt noe sted?... Du setter alt mulig annet til side, inkludert deg selv for å ta vare på og forvalte godt - dette skjønne utrolige mirakelet :)

 

Nei, det er helt utrolig hva vi gjennomgår for å få en liten spire, hehe - men når alt kommer til alt er det bare helt fantastisk å få bli mamma!!! Jeg håper virkelig jeg får oppleve å bli mamma for andre gang :)

 

Ha en fortsatt riktig, riktig god påske jenter, godt å være litt sosial også mrspoo - kos deg ;)

 

Stooooooor påskeklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei, alle sammen...

 

I dag har vi hatt påske-egg jakt med ungene, og kosa oss skikkelig med rimelig fint vær. Fikk til og med sol deler av dagen.

Jeg har vært temmelig deppa en god stund nå, men dagen i dag var ett lyspunkt. Har EL sannsynligvis i dag (eventuelt i går), og vi har fått lagt inn noen aksjer, helt spontant og tilfeldig, siden vi har bestemt oss for å ikke stresse så mye hverken forrige PP eller denne.

Syntes det er litt vanskelig å tenke på om det klaffer denne PP eller ikke. På den ene siden syntes jeg det er kjett og slitsomt å skulle få baby i desember, i så fall, pluss at min yngste allerede har bursdag i januar. Er så mye stress og pes fra november til februar. Men på den annen side så vil jeg bli gravid NÅ. Og siden det kan se ut som vi kanskje ikke blir så lett gravide så vil jeg helst ikke "hoppe over" noen sjanser.

Så vi fant ut at vi bare skulle stresse ned denne mnd. Ikke prøve å unngå å bli gravide, men ikke være besatt av å treffe EL heller. At vi faktisk har kost oss under EL var tilfeldig. Så da gjennstår det å se om 2 uker da. Men jeg har ikke troen. Er skikkelig pessimist for tiden.. :P

Som dere sikkert skjønner har jeg masse tanker for tiden, en skikkelig nedtur i forbinnelse med prøvingen. Det kommer vel til å bli 2 lange uker frem til IKM, og en skikkelig skuffelse når TR kommer, selv om jeg er overbevist om at hun kommer. Hehehe.. Uffameg. Men man får bare prøve å fokusere på annet og få humøret opp... ;)

 

Håper dere alle har en flott påske. :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper pergokuren denne gang gir resultater :)

 

Hodet mitt er begynt å tulle med meg igjen, blir så irritert på meg selv.

 

Har nemlig hatt stikninger i underlivet siste dagene, fikk solid sting under trening også her om dagen, og nå surrer tankene som gal, og jeg tenker at det må jo være et symtom osv osv hehe huff.

 

Tror nok mer på at det kan være bivirkning fra wild yam som jeg tar denne uka, noen som har erfaringer med bivirkninger?

Og hvor lenge skal jeg egentlig ta wild yam? holder det med en uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann

 

Ja mrspoo, i en uke skal man ta wild yam ;-)

 

Tilbake fra påskeferie, hadde det veldig koselig med besøk til familie men denne påska kunne jeg like så godt ha vært hjemme. Humøret er ikke helt på plass etter MA'en og jeg kunne godt hatt noen flere dager med fred og ro bare med de aller nærmeste.

 

Ungene har nå kost seg max, så turen har ikke akkurat hvert bortkasta heller ,-)

 

Nå er det (i morgen) 3 uker siden utskrapning (pga MA), og har ikke sett snurten av EL foreløpig. Sexlysta har imidlertid begynt å melde seg og da kan det hende at EL ikke er så veeeeldig langt unna??? Kanskje det blir en aldri så liten kosings i kveld - bare for morro for "en gang skyld" ,-)

 

Vi har vel egentlig bestemt oss for å legge det med å prøve å bli gravid på hylla i noen måneder (etter anbefaling fra akupunktøren) men det er ikke så lett og faktisk gjøre tiltak for å IKKE bli gravid. Vet jo også at jeg ikke blir super lett gravid heller, og da er det ikke med lett hjerte man hopper over prøvemåned etter prøvemåned heller. Får nå se hvordan det går.....

 

Ha en fortsatt fin påske jenter :-D

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter :)

 

Det er så utrolig koselig med en del aktivitet på tråden vår igjen, spennende å følge med dere nye som har kommet i løpet av de siste månedene :)

 

Må bare fortelle at jeg i dag på syklusdag 5, tredje dag med trippel pergo - guuuuuuuuud, for noen bivirkninger!!! Shit - pms x 1000!!!!! For noen humørsvingninger og jeg har vært møkk sur hele dagen, hehe (litt lysere til sinns nå, haha!), fryktelig sliten og veldig slapp og trøtt - håper virkelig det verste gir seg snart!! Merker stor forskjell fra dobbel til trippel ja - og håper dette er siste kur jeg overhodet skal ta - krysser fingrene for en kjempe EL om ca 14 dager og knall positiv test om 4 uker :)

 

Ha en fortsatt god påske jenter :)

 

Stooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg på denne tråden jeg!

 

Jeg er pergoprøver for første gang, enkel kur. Merket ikke mye bivirkninger egentlig, jeg tror jeg er heldig. Får satse på at de positive bivirkningene slår inn om en ukes tid.

 

Jeg er 33 år, mannen min er like gammel og vi har prøvd i evigheter. Mistet en liten stråle i syvende uke for to år siden. Den kom helt av seg selv, så gynekologen min jubler av lykke og mener at dette skal gå helt greit!

 

Bare for å ha gjort det. Gratulerer dere som har fått og er på vei. For dere andre, her krysses alt som kan krysses for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Nattensdatter :)

 

Haaper alle har hatt en fin paaske. Vi har kommet tilbake fra fjellet og har hatt en helt super tur! Men har ikke faatt lagt inn en eneste aksje da, siden det var lite plass og deling av rom og saann som gjorde at det ikke var mulig... Faar ta det igjen naa ; ) Men kanskje det ikke gjoer noe uansett for til tross for intens testing med CB EL test har jeg enda ikke faatt noe positivt resultat og er i dag paa CD 16... Ligner ikke meg, tror jeg, maa innroemme at siden jeg bare har brukt billigtester tidligere har jeg kanskje ikke gjort det helt riktig.. Ellers kan det jo vaere at den kontrastrontgenen jeg tok forrige uke har klussa til systemet litt? Uansett, jeg fortsetter aa teste litt til saa haaper jeg det blir et smilefjes der snart :)

 

Onsker alle en fin siste innspurt av paasken!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg nattensdatter ;-D

 

Jeg har i dag fått sendt av gårde bestilling på bidronninggele og wild yam, så er produktene i hus til vi virkelig skal begynne å prøve ;-)

 

Fram til vi starter prøvinga for fult kommer jeg til å ta bidronninggele på "ordinær" måte med håp om at den kan være med på å gi kroppen min mer energi, og kanskje hjelpe kroppen mot å få EL snart............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk folkens! Jeg setter pris på velkomsthilsner :)

 

Jeg misunner dere som har vært på påsketur. Litt iallfall. Jeg har vært hjemme, stille og rolig. Pleiet familien. Ble en hyggelig tur til sommerfuglparken i Arendal i går, jeg anbefaler alle som har mulighet til å ta en tur dit! Min mor var helt i hundre og vi brukte laaaaang tid!

 

Tre dager igjen til jeg skal kjøpe graviditetstest. Jeg får helt noia av å ha dem hjemme, jeg tester i hytt og pine. Avhengighetsskapende det der, jeg kan føle de ligger i skapet og venter på meg. Huff :)

 

Joda, første måned på pergo dette her. Jeg har som sagt hatt lite bivirkninger, men jeg føler meg så vanvittig stram i underlivet. Nærmest som krampe, om dere skjønner. Det rare er jo at jeg ikke kniper, men det føles stramt likevel. Kan ikke tro det har noe med pergoen å gjøre, jeg tok jo siste tablett for evigheter siden. Mentalt igjen, tenker jeg. Gudene må vite hvor mange ganger jeg mentalt har vært gravid de siste to åra. Gubben begynner å bli rimelig overgitt. Takk for at gode gener har gitt meg evnen til å le av det selv, og takk for gubbens gode humør.

 

Ellers lite nytt på denne fronten. Er nå rundt her inne og titter. Er det ikke koselig å se brukernavnene til folk her inne? Det er så utrolig mange pene navn! Nydelig kreativitet, folkens. Utrolig hva man kan smile av!

 

Skravlete, jeg? Næsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Nattensdatter :)

 

Jaså, du er en pergo-jente du også, hehe :) Har fire dobbeltkurer (50 mg x 2) bak meg nå og er i gang med første trippel-kur (50 mg x 3), stoooooor forskjell på bivirkningene fra dobbel til trippel, håper det er siste kuren min nå, for dette synes jeg er tøft!!!

 

Mannen er litt oppgitt etter over 2 års prøving han også, men samtidig prøver han å være ved godt mot og oppmuntrer meg ved å si at han tror vi får en til etterhvert, må bare ta tiden til hjelp :) Ikke stress sier han, ikke tenk så mye på det, nå koser vi oss og setter pris på datteren vår på 4 år som vi er så heldige å ha!!! Lett for han og si at jeg ikke skal stresse, det er jo ikke han som propper i seg medikamenter og kjenner/føler etter alle signaler som kroppen gir... hehe :)

Men han har helt rett i at vi må kose oss med hun vi har og det gjør vi absolutt!!

 

Ellers skal svigermor flytte til omsorgsbolig nå i løpet av noen få uker, så da må jeg tråkke til og hjelpe til med pakking, flytting, kasting osv. Gruer meg litt for det - hun er 67 og har samlet på alle mulige ting og tang. Hun har i dag ett hus på ca 150 m2 som har stått urørt i 4 år. Hun har vært innlagt på institusjon i 4 år, og nå måååå huset selges - det kan ikke stå tomt lenger og da får vi selge det nå når hun skal få seg en omsorgsleilighet og får mulighet til å benytte seg av noen av møblene hun har i huset i dag!

 

Så det jeg skal gjøre i dag er litt rart, men hun har en nydelig liten baby-kurvseng med silke og nydelige blå broderier som slør over sengen. Den er like høy som en vanlig seng, men med hjul på som den kan jeg trille med meg uansett hvor i huset jeg skulle befinne meg. Jeg brukte den til min datter for 4 år siden, og det er en arv fra mannen min. Han brukte nemlig denne baby-sengen for snart 35 år siden og broren hans for 40 år siden. Alt annet babyutstyr etter datteren vår står lagret hos svigermor, dette skulle vi først ta ned når vi fikk baby nr 2 - men så står hun på døren til å flytte nå og da må tingene flyttes, så i dag (om 10 min) setter jeg datteren min i bilen kjører opp til henne og tar med alt babyutstyr og setter på det tredje soverommet (som er malt og pusset opp) da vi ventet tvillingenes termin 29.09.09...

 

Det blir jo litt rart å ta frem alt babyutstyret og sette det på det tredje soverommet, nå har vi prøvd i over 2 år og mistet 3 ganger i -09, nåååå måååå det da bare være vår tur igjen, så får man håpe at man ikke foregriper noen begivenheter her ved å innstallere alt babyutstyret i soverom nr 3, eller en får vel si det slik at man håper at det sitter en liten spire i magen snart :)

 

Ellers er jeg i dag på CD 7, siste dagen med pergo - jeg tar de på kvelden kl 20 da jeg sliter litt med bivirkningene på ettermiddagen dersom jeg tar de på morgenen... Så derfor passer det best for meg å ta dem da. Uansett, siste 3 tablettene i kveld og så håper jeg på en skikkelig EL om 1 ukes tid :)

 

I går, CD 6, begynte vi hekkingen igjen - da hadde TR endelig dratt sin vei :)

Vi begynner tidligere og tidligere med hekkingen vi, hehe - og holder på lenger og lenger i syklusen bare for å være sikker på at vi ikke går glipp av EL :D

 

Venter på at gyn skal ringe meg opp igjen, han ville jo jeg skulle ringe inn mens (fikk mens 31/3) for deretter å få meg inn på CD 12-14 til UL, CD 21 (blodprøver) og CD 24 (blodprøver) og CD 28 (blodprøver).

 

Nei, nå får jeg ta meg av lille-snuppis og stikke opp til svigermor og tømme "babyutstyret", siste fridagen i forbindelse med påsken, i morgen er det tilbake på jobb igjen :) Bare 3 dager denne uken da ;)

 

Ha en strålende fin dag og uke jenter :)

 

Stooooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!!

Er bare innom en kjapp tur, er innlagt på Ahus pga blodtrykket, hjemme i perm til i morgen, og da skal jeg settes i gang!! Hjelpes!! Tenkte å prøve å sove litt nå, men det er visst lettere sagt enn gjort.

 

Jeg tar med pc på sykehuset i morgen, så regner med jeg får god tid til å lese oppdateringene deres da, er nemlig ikke moden enda, så dette kan ta tid.

 

Ønsk meg lykke til da jenter!!

 

Ps: meg og lille snuppis: ikke skriv noe om dette på facebook, vil ikke at noen (spes familien) skal vite noe før han er ute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke, lykke til Bumblebie!!!!!

 

Skal selvsagt ikke skrive noe på FB, var ikke i mine tanker engang :) Det vi skriver her inne er privat, ingen noen andre har noe med, hehe :)

 

Det er bare noen ytterst få som vet at vi fortsatt prøver, så har aldri skrevet noenting ang vår prøving på FB... Har heller ikke lyst til at alle, inkl familie, får vite det på den måten heller... Så jeg holder "kjeft" vet du ;)

 

Ååååååå - som jeg gleder meg på dine vegne!!! Lykke, lykke til :D :D

Gleder meg til å få oppdatering etterhvert :)

 

Nå har jeg forresten fått i hus babykurv (seng), Quinny vogna (med hardbag) osv - jentungen ble jo helt vill, ville leke med dette og ha en ordentlig baby med en gang!!!

Hun lurte på om vi kunne hente "Linnea", det er en liten baby i barnehagen hennes, hun lurte på om vi kunne hente henne så kunne hun få bo her!!! Herlighet, som hun gråt og gråt og tryglet om å dra og hente henne! Brukte lang tid på å prøve å forklare, ikke så lett, men hun godtok svaret til slutt. Jeg sa at dersom vi er så heldig å få en ordentlig liten baby en gang så kan vi ta frem vognen og babysengen osv og så kan hun og jeg ordne dette sammen, det synes hun var fint!

 

Nå sitter vi og ser på "sauen Shaun" sammen - hun får helt latteranfall når hun ser dette og selv synes jeg denne "serien" er helt herlig(!!!), akkurat som Timmy-Tid på nrk3 super (fantorangen) - den er jo såååå søt!!!

 

Får vel begynne å lage litt middag etterhvert også :)

 

Måtte bare komme inn og ønske deg lykke, lykke til i morgen Bumblebie :D

 

Stooooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...