Gå til innhold

NY TRÅD: "OSS OVER 30"


Bumblebeee

Anbefalte innlegg

Oj oj oj, det hoertes ut som en fantastisk tur! Saa bra dere koste dere, og er jo deilig med varmere vaer selv om det ikke er full sommer. Jeg har vaert i Karibien en gang, paa St. Croix, og trivdes veldig, Tror det er litt annerledes der enn de andre oyene da, ikke like fine strender men og mindre turister og gullklokker da ;)

 

Spennende Meg og lille snuppis, er jo et veldig godt tegn at TR ikke har visst seg. Krysser fingrene for deg!

 

Endelig er det litt fremgang her i gaarden og... Har vaert hos gyn i gaar og hun sa at naa maatte vi sette i gang med utredning her, har jo gaatt 2.5 aar uten at det har skjedd noe som helst. Hun er litt bekymret over om det er den ene gjenvaerende egglederen min det kan vaere noe galt med siden det ikek skjer noe og jeg har en xu bak meg (ergo bare en eggleder igjen). Hun tok innvendig UL paa meg naa og der var det et "stort og vakkert" egg klart til aa slippes! Saa foerste "resept" fra legen var aa dra hjem og ha masse sex fra i dag og hele helgen! OK, faar vel gjoere som hun sier da ;)

 

Saa sa hun at gaar det ikke denne gangen vil hun ta noen blodproever av meg, selv om hun egentlig ikke tror det er noe galt med hormoner og saann siden jeg har normal EL etter alt hun kan se. Men skader ikke sa hun. Hun vil og ta proeve av mannen da, og sende meg til hsg-rontgen.

 

Saa endelig skjer det noe! Selv om det beste jo hadde vaert om det skulle lykkes denne pp'n her saa vi slapp noe av dette da. Men uansett, foeler det skjer noe hvertfall.

 

Ha en fin dag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en fantastisk tur så gla` - kan jeg være med i kofferten dersom dere skal dra en gang til eller?? Hehehe :)

 

Er i dag på syklusdag 31 og fortsatt ingen TR, men har sterke mens-murringer og synes jeg så antydning, eller så vidt det var - bittelitt ultrasvak rosa utflod... Har liksom ikke helt troen, men samtidig håper jeg jo at det er noe gang, fortsatt litt ømme bryster, men tilskriver de symptomene jeg har til pergobruken...

 

Ønsker dere en fortsatt strålende fin torsdag jenter :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha... Der sparte jeg 2 cb tester, TR kom for ca 1 time siden, blæh... Var jo egentlig forventet, men noe dritt allikevel :(

 

Klem fra en noe lei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei Meg og lille snuppis! Det var veldig kjedelig...:(

Krysser fingrene for at alle på tråden får spira nå som vårsola smelter snøen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Damer:)

 

Noen dager siden jeg har vært her inne og hatt tid til og skrive noe, men har jo selvsagt fått lest litt da:)))

 

Min mor falt og fikk et brudd i bekkenet sist fredag, så hun har vært en uke på sykehus. På søndag ble hun dårlig med høy feber og lavt blodtrykk, så jeg har vært der døgnet rundt føler jeg. Ble også veldig forkjølet på sykehuset. Hun har jo fått igjen sin brystkreft med spredning til skjelettet, men mest trolig var det ikke derfor hun brakk noe. Det er slik som kan skje alle når de faller på den måten!!

 

Håper virkelig ørebetennelsen og bihule problemene er blitt bedre kjære Maddemor:) Så hyggelig du hadde en fin og positiv opplevelse hos jordmor og at du alt er 13 uker på vei:) Varm klem fra meg

 

Er kjempe glad på dine vegne meg og lille snuppis fordi du trives på jobb og får slike gode tilbakemeldinger. Og vips, har du øket i stillingsbrøk også:) Det går rette veine for snille piker skal du se:) Synes du var veldig flink denne gangen som ikke testet deg i hjel, selv om jeg vet det var vanskelig. Vi er jo så likt i syklusen vi nå at vi følger hverandre.

 

Blir litt små grønn av misunnelse kjære så gla`når jeg leser om den herlige turen dere har hatt:) Hvor er du i syklusen din nå da???

 

Og så kommer du Bumblebie og er alt 33 uker på vei:) Ingen lykke er større en det, herlig med redebygging og håper du koser deg videre med den voksende maven:)

 

Selv er jeg på syklusdag 32, og nå i kveld så jeg den første antydningen til blod på papiret så nå komer nok tantekreket:( Lurer på om det er Wild Yam som gjør at syklusen har blitt 2-3 dager lengre enn sist, tror ikke jeg kommer til å ta dette noe mer.

 

Planen fremover nå er at jeg skal ta blodprøver på dag 3 og 12, og da også UL. Så skal jeg gå på trippel pergokur denne mnd. Min mann er ferdig med sin pergokur og den andre kuren han gikk på, han tok ny sædanalyse nå på torsdag. Får vi det ikke til på egenhånd denne mnd. vender vi nesen mot Danmark og IVF.

 

Liten oppdatering fra ameg, jeg skal på nattvakt i kveld. Ønsker dere alle en riktig så god helg:) Klem

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Vi kan jo ikke stå på side 2, dytter opp oss litt... Hvordan går det kjære jenter?

 

Her går det fint, TR begynner å minke, det er bra for de første dagene nå har det vært utrolig mye blod, har vært så slapp og trøtt i helgen så nå skal jeg pøse på med jern og c-vit for å få opp blodprosenten, har svimlet litt de to siste dagene så tilskriver det blodtapet jeg hadde denne gangen. Ellers er lille snuppis syk, hun sovnet på sofaen etter bhg på fredag, ulikt til henne å være, så ble hun tiltagende slapp, trøtt og fikk feber på 39.9, klager over vondt i halsen og magen, men hun har spist litt og fått i seg masse væske så ser det som ett godt tegn, fortsatt feber så mannen blir hjemme fra jobb i morgen og jeg har jo fri tirsdag og onsdag, så da går jo det bra!

 

Ellers skal jeg prøve å "glemme" hvilken syklusdag jeg er på igjen denne pp, så får vi se, tenk om det hadde klaffet denne gangen, da hadde jeg født femte generasjons samme stjernetegn, min oldemor, mormor, mamma og jeg er alle født i skytten, så det hadde vært rart om det klaffet nå, hehe! Synes absolutt at det er min plikt å videreføre dette, hehe! :)

Vi får vel se...

Ha en fortsatt strålende fin søndag! Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tirilgirl: Hvordan går det med deg?? Og stakkars moren din, håper at dere begge to har kommet over det verste sjokket nå og at ting begynner å gå seg til :) Tenker ihvertfall på deg!!!

 

Stooooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, haaper alle har hatt en straalende helg :) Og haaper det gaar bra med moren din Tirilgirl!

 

Selv har vi jo fulgt legens raad og "statt paa" denne helgen, saa da faar vi haape det gir resultater. Det eneste jeg synes er litt rart er at hun saa jo at det var et stort og modent egg klart til aa slippes paa torsdag men jeg har fortsatt ikke faatt positiv EL test...? Men UL er vel en sikrere maate aa fastslaa at EL er naer enn enn test? Eller? Stoler ikke helt paa disse testene merker jeg, synes det er vanskelig aa tyde og, pluss at kanskje urinen er litt utvannet naar jeg tester siden man ikke skal bruke morgenurin.. Jaja, jeg faar fortsette aa teste litt til saann i tilfelle, maa jo vaere sikker paa at vi ikke gaar glipp av noen fruktbare dager her! ; ) Forresten, hvis det er noen som har litt greie paa dette og har noen synspunkter blir jeg glad for det.

 

Onsker alle en straalende god dag og uke!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter oss opp fra side 2...

Har ikke så mye å meddele nå på morgenkvisten. Hadde planer om å være veldig effektiv i dag, men har vært oppe og tisset hver halvannen time i natt så er TRØTT! Har hengt opp en ladning med nyvaska babytøy og vasket kjøkkenet...fortjener en liten høneblund nå ;)

 

49 dager til termin. Om 49 dager må vel all snøen være borte??

Ha en flott dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Liten aktivitet her om dagen...plukket oss opp fra side 3 :-( Kanskje er det bare stille før stormen ;-)

 

Her er el over uten at vi har fått lagt inn en eneste aksje. Har vært syk i en uke nå, og kjenner meg fortsatt ikke frisk :-( Feber, forkjølelse og vondt i brystet. Utrolig kjedelig.

 

Jeg tok el-test i går morges som var negativ. På ettermiddagen var den positiv, og jeg var ganske sikker på at det skulle den være i dag også, men nei da. Nå er den negativ igjen. Vi skal besøke mamma i helgen, men håper vi får til å legge inn noen aksjer nå i etterhånd. Tidligere har det jo ikke hjulpet om vi har vært aldri så "aktive" før og under el, så da kan vi jo håpe egget bare er litt tregt før det slipper. Så får vi prøvd det også..

 

Har ikke lest noe i tråden våres, men håper det er bra med alle her inne. Ha en riktig god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

Har ikke vært inne på tråden på leeeeenge nå føler jeg.....

Har fått med meg at meg og lille snuppisen vår ikke har det så bra om dagen og jeg må bare sende deg en kjempestor klem vennen! Jeg vet akkurat hvordan du har det og for meg også ble det en besettelse til slutt.... ingen god følelse det der. Kanskje en pause herifra vil hjelpe litt og at du kommer tilbake med litt mer senkede skuldre om en stund:)

Go-klem til deg i alle fall:)

 

Så kjipt å være syk, så gla! Tror det er noe maaaange er plaget med for tiden! Selv har jeg slitt med ørebetennelse og bihulebetennelse i 2 uker nå og begynner først nå å kjenne bedring...

Håper at ny taktikk med sex etter EL er tingen:) for å gi deg et håp, så har det funket for oss 2 ganger:)

 

Her har jeg vel ikke så mye å melde i grunn; sliter big-time med bekkenløsning og sambo, mine foreldre, svigers og noen venninner mener at nå bør jeg bare sykemelde meg fullt. Var jo havlt sykemeldt ut februar og var da ganske ok i formen, men etter jeg begynte for fullt har bekkenet starta krig tror jeg.... Mye kynnerere har jeg også fått...

Skal til legen på mandag for å gå gjennom blodprøvene mine og skal høre litt hva hun sier da. Gidder ikke å syte og klage så mye, men jeg kjenner at hvis det skal fortsette å bli så dårlig som nå så er jeg på krykker før 17. mai:( Vil ikke det da......

Men det er ikke abre bare å sykemelde seg for det blir ikke godt mottatt her på jobben heller..... usja, jeg må slutte og tenke og bare gjør som legen sier tror jeg.

Ellers så kjenner jeg litt liv i magen og den har forøvrig blitt gedigen:) Er bare 15 uker på vei, men ser ut som jeg er halvgått minst! ja ja, jeg er like gald jeg:)

er fryktelig takknemmelig for at vi fikk lov å oppleve dette en gang til og den bekkenløsningen skal jeg nok overleve:)

 

Skal til legen med sønnen vår også på mandag. Sambo bli også med da for den føflekken er ikke bra. Så vi må nok gjøre ett eller annet med den, men lillegullet vårt er jo så redd for den. Jeg får ikke lov å se på den engang; da sier han bare "mamma, ikke borti aua min!" Stakkar lille..... Ellers har han blitt bitt skikkelig i bhg her om dagen og det var bitt gjennom huden og greier,Nå er han skikkelig blå og hoven og vi ser hver en tann i overkjeve og underkjeve på armen hans. Stakkar lille vennen vår:) Bhg påsto at de ikke har lagt merke til bitingen da, men jeg skjønner ikke helt det for han må jo ha hylt noe grusomt.. men men

 

I helgen får jeg besøk av en av mine beste venninner som har en gutt som er 8 mnd yngre enn gutten vår, så det blir koselig da:) Håper gutta leker seg godt sammen:)

Vi voksne skal kose oss med litt ferske reker om kvelden, masse godis og mye slarv tenker jeg:) Gleder meg til det!

 

Hvordan går det med dere andre her inne da?

Stor klem

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Her går det bare bra, men litt frustrert over syklusen, denne gangen var den på 26 dager, forrige måned 28 dager, og gangen før der 32 dager, noen som har godt svar på hva det kan være?

 

Jeg er lite aktiv her om dagen, trener mye og jobber, så har jeg plundret med søknad til studier (sånn i tilfelle ting tar tid med å få klaff)

Som ansatt i barnehage så er vi nesten bare ute i disse dager og det gjør en trøtt på kveldene hehe

 

Nå skal vi sette nesa vestover for helgen, barnedåp til nevøen vår, litt blanda følser for det, men det får være mine følelser alene.

Det er sårt og se så små nurk, men samtidig elsker jeg de små nurka.

Går nok bra når vi først er der :)

 

Dere får ha en riktig god helg damer så håper jeg på klaff til neste gang, og får en flott bursdagsgave i desember :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter oss litt oppover, kommer inn og skriver litt mer utover i uken:)

 

Ønsker dere alle en fin uke......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelper til med aa dytte oss litt oppover jeg og :)

 

Haaper alle hadde en goood helg! Selv er jeg i dag en uke fra IKM. Har i grunn ingen symptomer, men i gaar fikk jeg plutselig en veldig intens smerte "der nede" - som om noen kloyp meg innvendig liksom.. Jeg skvatt skikkelig til for meg selv og utbroet AU - mannen trodde det hadde rabla litt for meg ;) Varte bare noen sekunder. Optimist som jeg er proevde jeg aa google litt om dette kanskje kanskje kunne vaere festesmerter, men ser ut som det er mer vanlig at det er mensmurring-aktig som varer litt tid, ikke et klyp innvendig... Jaja, maatte jo selvsagt tolke hver eneste lille hendelse som noe graviditets-relatert. Haaper saa veldig det kan klaffe denne maaneden, hvis ikke blir det inn til utredning for oss og det er noe hverken mannen eller jeg ser veldig frem til for aa si det saann.

 

Haaper alt staar bra til med dere andre oh at det kommer noen nye spirer her inne snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj Glue Stick - kanskje du opplevde ett såkalt "festestikk"?? Det opplevde jeg når jeg ble gravid i begynnelsen av april -09, det kløyp skikkelig kraftig - så vondt at jeg måtte sette meg ned, klarte ikke gå/stå, det viste seg etter noen dager en positiv test!!! Krysser fingrene mine for deg - og håper du sitter med en positiv test om noen dager, hehe :)

 

Ja, her er det ikke mye liv i tråden vår lenger jenter ;/ Alle er vel like motløse tenker jeg - håper også at det bare er "stille før stormen" og at alle kommer med en positiv test i løpet av kort tid nå!!!

 

En liten oppdatering fra meg. Er i pausemåned etter fjerde og siste doble pergokur, nærmere bestemt CD 13 i dag og har siden CD 10 hatt noe jeg tror er EL-slim, har hatt veldig lite av EL-slim de siste månedene, faktisk så lite at jeg har vært usikker... Uansett, i dag på CD 13 kjenner jeg at det stikker i eggstokkene, begge sider, men mest høyre side! Håper at EL er i gang nå ;) Har tidligere hatt flere sykluser på bare 26 dager, altså EL på dag 12/13!!! Denne pp orker jeg ikke gjøre så mye, ingen EL-tester, ingen temping, ingen bidronninggele, ingen wild yam og heller ingen babyklister. Har heller ikke orket å ta folat som jeg nå har gått på i over 2 år!!! Tran har det blitt så som så med den siste uken - og kosttilskudd generelt har jeg kuttet helt ut! Må bare ha meg en pause fra alt "stresset" rundt det å bli gravid...

 

Har på en måte gitt litt opp, hadde noen dager her tidligere hvor jeg så litt svart på ting og følte at alt bare hadde blitt en besettelse, innbille seg ting som ikke er der og telle dager osv. Prøver å slappe av - men det er jo ikke så lett når tankene er der 100% hele tiden hver dag, flere ganger om dagen og sånn har jeg hatt det i snart 4 år, lysten på å få barn nr 2, 2 år på å overtale gubben til å prøve på flere og nå har det gått 2 år siden han endelig ble klar!!! Arghhhh - at det skulle ta så lang tid, det hadde jeg aldri trodd :(

 

Uansett, i morgen skal jeg til gyn igjen - og sist gang sa han at dersom jeg ikke ble gravid innen mai -10 måtte vi tenke/vurdere evt IVF, det presser seg vel på tenker jeg, samtalen i morgen kommer vel til å dreie seg om det, veien videre tenker jeg!!! Har time 0930 og skal på jobb kl 11, har avtale rett etter jobb, så rekker ikke komme inn og oppdatere her i morgen, men tenker jeg kommer inn og oppdaterer litt senere i uken!!

 

En liten oppdatering fra meg, og maddemor - det går bra med meg! Tusen takk for klemmer, det varmer godt og hjelper meg til å holde motet oppe!!!

 

Ha en fortsatt riktig, riktig flott uke mine kjære jenter ;)

Håper vi sitter med positive tester snart resten av denne gjengen!!!

 

Stoooooooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp oppdatering fra meg:

 

Var hos gyn i går, han mente syklusen var litt på bærtur med hhv syklus på 30, 28, 26, 27, 26, 28 det siste halve året. Trodde egentlig det var helt normalt jeg å variere mellom 26-35 dager, men han sa at ut i fra så varierende syklus og mengden blod (med og uten klumper, smerter osv) så mente han at jeg hadde dårlig kvalitet på eggløsningene. Skal gå på nye pergokurer men denne gangen trippel kur, og i tillegg skal jeg inn flere ganger i syklusen i ta flere hormonprøver (blodprøver), både dag 2-4, ul dag 12, flere blodprøver dag 21 og dag 22-24. IVF eller lignende må vi pent vente med.

 

Litt kjedelig å stappe i seg disse hormonene (pergotime), har jo gått på fire doble kurer uten resultat siden i juli -09, så er litt motløs for tiden!

Mannen sa i går igjen at han håper at vi får det til, han synes det hadde vært utrolig koselig!! Jentungen på 4 år og jeg var i går på besøk til en som nettopp har fått baby, bare noen uker gammel og hun var så besatt av denne babyen og ville ha en selv! Hun gråt og ville dra på butikken og kjøpe en baby med en gang!! Og hun ville ikke ha noen dukke, men en ordentlig baby sa hun!! Hun skulle bare ha visst, hehe :)

 

Håper det skjer noe snart ja. Er i dag på syklusdag 15, la inn aksjer i går også - krysser fingrene nå ja ;)

 

Nei, får jobbe litt - måtte bare snike meg til en oppdatering fra jobb!

 

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

 

saa bra du har faatt litt svar Meg og lille snuppis :) Jeg maa si dine sykluser hoeres ganske like ut som mine, jeg varierer og mellom 26-30+ dager. Trodde og det var helt normalt men da laerte jeg noe nytt... Skal hoere med gyn neste gang jeg skal dit - dvs veldig snart hvis det ikke klaffer denne pp. Ble jo litt glad naar jeg hoerte du hadde hatt et "festestikk" tidligere :) Men jeg toer ikke haape ordentlig, er saa redd for aa bli skuffa etter 2.5 aar uten et eneste + paa tester. Har ingen andre symptomer heller, bortsett fra veldig synlige blodaarer paa puppene. Men de er ikke vonde i det hele tatt saa det er vel et daarlig tegn..

 

Skjoenner det er kjipt aa maatte proppe i seg alle de hormonene... Regner med jeg maa det snart og i grunn. Men det gir nok resultater til slutt. Krysser fingrene for at aksjene leverer og at det blir en baby i hus paa lille snuppis snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så uvant med så lite aktivitet på tråden vår. Jeg må nesten dytte oss opp litt:)

 

Nå husker jeg ikke hva det var jeg skulle kommentere, så da får det bli nok et innlegg om meg og mitt. Her går det greit, men hadde en episode på torsdag som var ganske skremmende, med synsforstyrrelser og skyhøyt blodtrykk. Målte 170/110 på det høyeste. Skrev et innlegg om det på 3.trimester så skal ikke gjengi det nå. Hovedsaken er at blodtrykket mitt er ok nå, kanskje litt høyere enn jeg skulle ønske, men det er jo ikke uventa i og med at jeg er uten medisiner dette svangerskapet. Tror jeg kommer til å kontakte jordmor eller lege på mandag for å sjekke urinen siden det var +1 med protein på torsdag.

 

I morgen er jeg 35 fullgåtte uker, og det betyr at det kun er 5 uker til termin. Jeg har en følelse av at han kommer litt før, men det er nok fordi BT steg sånn sist at jeg ble satt igang før....frykter at det skal skje igjen, men ønsker egentlig at kroppen skal sette i gang selv. Det som skjedde på torsdag fikk meg iallefall til å tenke at det er greit å få alt i orden nå, så nå gjenstår bare å klargjøre vogna og stappe de siste tingene i sykehusbagen.:) Og å stue noe greier opp på loftet, men det blir mannens oppgave, han nekter meg å klatre loftsstigen nå:)

 

I kveld har vi "kost" oss med å vokse leggene mine...hehe..jeg klarte det ikke selv så det måtte mannen gjøre. Etterpå satt han med pinsett for å nappe gjenstridige hår. Litt av en lørdagsaktivitet;)

 

Ble bare "meg, meg, meg" her, men jeg håper det går bra med dere. Håper flere kommer med oppdateringer snart. Maddemor skal vel snart på UL? Og hvor er det blitt av Påsan? Du har kanskje allerede vært?

 

Ønsker dere en fortsatt god helg.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaaaargh! Da kom TR hit til meg i dag, paa dag 25 av syklusen :( Blir jo bare kortere og kortere den syklusen min, lenge var den ca 28 dager, saa 26 og naa 25! Er skikkelig lei naa og begynner aa gi opp.

 

Skal ringe gyn i morgen som hun ba om om det ikke klaffet denne pp heller. Da skal vi diskutere neste steg, som sannsynligvis blir noen proever av badde mannen min og jeg, inkludert hsg-rontgen paa meg. Noen som har gjort det her?

 

Jaja, bedre lykke til alle dere andre her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

Så kjedelig glue stick! Hadde håpet på deg nå jeg!

Hvordan går det med meg og lille snuppisen da?

Bumblebie; nå skal du jammen meg ha lav terskel for å kontakte føden synes jeg med tanke på det BT ditt! Streng pekefinger fra meg som vet hvor skummelt det er med SV.sk.forg.!

Hi hi, synes jeg ser mannen din i ivrig positur med pinsetten:) Du er jo på det høyeste med magen din nå, så jeg skjønner at det ikke er lett!

Her er alt bare bra da. har vært et fryktelig styr med arb.giver ang sykemelding osv, men det ser ut til å løse seg nå. Men det har vært mye tårer uken som gikk for å si det sånn. Har en sjef som overhodet ikke skjønner at jeg ønsker å jobbe så mye som mulig, men pga byråkratiske NAV og en sjef som ikke setter seg inn i reglene ble jeg mer eller mindre beordret i 25% sm av arb.giver..... Ikke noe kjekt. Jeg har bekkenløsning så det suser etter så det er pga det og at arb.giver ikke vil tilrettelegge.

Ellers hadde jeg en litt skummel dag på mandag for en uke siden hvor legen ikke fant hjerteliden på lille i magen og det ble hui og hast til sykehus og UL hvor alt selvsagt var i skjønneste orden:)

Ellers skal jeg på ordinær UL 8. april, men jeg føler meg egentlig ganske trygg nå siden jeg har fått se lille hver 2.-3. uke og alt har vært fint. Men jeg er jo likevel spent da:) Nå er jeg 16 fullgåtte uker og ser lyst på livet! I tillegg har jeg verdens godeste lille gutt på snart 3 år som for tiden er veldig forelska i mamman sin og konstant går og koser med meg og sier jeg er så søt og kaller meg lille vennen sin:))))

Hvordan går det med alle dere andre da?

Så gla, tiril og påsan som nå heter mamma til 1 og 1 i magen?

Vi må vel få opp aktiviteten litt her tror jeg.

Stooor klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter :)

 

En oppdatering fra meg;

Tror jeg er ferdig med EL nå, har fått kost oss masse i helgen, har kost oss på CD 10, 11, 12, 14, 16 og 18, tror jeg hadde bittelitt EL-slim på CD 9, 10 og 11. Murringer på CD 14 (denne dagen var jeg jo hos gyn og tok UL, da var det ett stort fint egg på høyre side som var klart til å slippes de nærmeste dagene sa han!). Måtte bruke min kvinnelige forførende list overfor mannen alle disse dagene som er ekstremt sliten for tiden... utrolig hva jeg greier å få til, hehe - uten at jeg vil gå inn på nærmere detaljer denne gangen, hehe - har utlevert mine forføreriske kunstner før, men gang det med 2 og legg til litt ekstra fantasi, så har dere meg, haha :)

 

Pleier å få litt løs mage/diare når jeg har EL og torsdag, på CD 15 hadde jeg løs mage/diare. Trodde derfor at EL var på torsdag, altså på CD 15! Kjente ingenting til murringer da... På fredag, CD 16 hadde jeg stikninger på høyre eggstokk-side. Lørdag, CD 17 hadde jeg fortsatt litt stikninger, var da supertrøtt hele dagen, sov lenge og måtte legge meg før 23, uvant til meg å være da jeg er skikkelig B-menneske og liker å være lenge oppe!

 

Søndag, CD 18, er jeg sykt trøtt hele dagen, stikker i høyre side, drømt så utrolig levende de to siste nettene og så stakk det til på venstre side (kløyp litt liksom), men ikke sånn festestikk som jeg har kjent før! Det er altfor tidlig med festestikk, så aner ikke hva det var... Får bare håpe det er positivt!

 

I dag, på CD 19, har jeg hatt litt småvondt på høyre side i hele dag, synes det stikker og murrer, bittelitt øm på sidene av begge brystene, men det er minimalt, men sånn har jeg hatt det de andre syklusene også uten at jeg har vært gravid!

 

Så alt i alt er jeg nå utrolig usikker på hvilken dag jeg faktisk har hatt EL, tester ikke etter EL lenger, orker rett og slett ikke! Forrige syklus var på 30 dager, før der igjen 28 og før der igjen 26, så aner rett og slett ikke, men sånn ca rundt 1-2 april (tror jeg), så det vil jo være 10-11 dager igjen til en evt positiv test!!! Har ingen tester i hus nå, ga bort den ene til en nabo av meg som fikk ei jente i sept (når jeg hadde termin) og jaggu er hun ikke gravid igjen(!!!), med femte mann, herregud, noen spyr bare ut unger altså...

Uansett så tenker jeg at jeg venter til over IKM med å teste, så sparer jeg evt de pengene dersom TR kommer!!!

 

Så utrolig koselig å høre fra deg Maddemor, lenge siden sist du var her inne.

 

Glue stick: Kjedelig med TR altså, krysser fingrene for neste pp ;)

 

Så gla`: Hvordan går det med deg?? Har tenkt masse på deg og nå mååååå du bare komme med en oppdatering snart altså, savner deg, hehe :)

 

Min kjære, kjære Tirilgirl - hvordan går det med deg?? Og mammaen din? Du også må komme med en oppdatering nå altså, aaaaaaltfor lenge siden jeg har hørt noe fra deg... Funker det å ha gått litt ned på stillingsprosenten eller?? Føler du at du har mer overskudd? Tenker masse, masse på deg også...

 

Tenker også mye på Anki og Eva - synes det var så trist det med Anki og det er enda lengre siden vi har hørt noe fra Eva, håper det går bra med dere begge to!!!!

 

Bumblebie: Tenk at du har kommet så lang i svangerskapet, men du... jeg henger meg på det maddemor sier - ha lav terskel for å ringe føden nå altså!!! Pass godt på deg selv - det er ikke bra å ha så høyt blodtrykk osv... Krysser fingrene for deg, og pass veldig godt på deg selv nå :)

 

Påsan og puddingen og Ck76; hvordan går det med dere?? Lenge siden sist vi har hørt fra deg også...

 

D&G , tussemor, ikke minst vår kjære "Dotten" - hvordan har dere det???

Dere nye som har kommet inn her, Efua Menu, mrspoo, frydfrøken, Kira1979, og ♂ + ♀ = ♂.... hvor er dere alle sammen??

 

Lurte forresten på en ting, er noen av dere på FB? Kunne veldig gjerne ha tenkt meg litt "kontakt" med en del av dere - for de som har lyst kan dere bare sende meg en pm!! Med så lite kontakt vi har på tråden vår nå, kunne jeg svært gjerne ha tenkt å følge litt med på hvordan det går med dere - vi har jo vært sammen her inne så veldig lenge, og delt alt av sorger, gleder, frustrasjoner etc...

 

Oppdaterer listen vår jeg - måtte lete laaaaaangt bakover i innleggene for å finne den sist oppdaterte...

 

FORVENTET IKM:

 

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- Maddemor, 1 EXU april-09, 1 MA- juli 09, IKM 25.12.09 sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 4. mars (pergofri mnd.)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. Prøver ny taktikk - "vil ikke vite når jeg har neste EL eller IKM"!!!

. Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Kira1979 (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år) + 2 hunder) IKM 19 februar

- Dotten ikm 18.februar. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Mrspoo, IKM 14. februar (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca. 25. febr. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 26 februar (32 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1)

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin 27.april 2010 (32 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 21.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

-EfuaMenu: termin 17.oktober 2010

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser

- Mortine ( fått gutt

 

Stoooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORVENTET IKM:

 

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 4. mars (pergofri mnd.)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. Prøver ny taktikk - "vil ikke vite når jeg har neste EL eller IKM"!!!

. Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Kira1979 (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år) + 2 hunder) IKM 19 februar

- Dotten ikm 18.februar. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Mrspoo, IKM 14. februar (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca. 25. febr. (41 år, Samboer, gutt 19 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 26 februar (32 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1)

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin 27.april 2010 (32 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 21.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

-EfuaMenu: termin 17.oktober 2010-

- Maddemor,termi 08.09.10, sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser

- Mortine ( fått gutt

 

 

Da tør jeg endelig å oppdatere meg på lista her og flytte meg fra IKM til Gravid:) Det har vært så inderlig vondt å flytte meg tilbake fra gravid til IKM tidligere så derfor ventet jeg i det lengste nå, men siden meg og lille snuppis hentet frem lista igjen føte jeg at tiden kanskje var inne nå. Må jo gå bra denne gangen sant?

 

Høres nå forresten ut som du er litt mer avslappet nå meg og lille snuppis ogprøv å gjøre som du selv sier nå vennen. Hold ut og la være og teste så lenge du kan. Du har fått nok smeller det siste året og jeg unner deg virkelig en positiv overraskelse snart!

 

Stooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt deg pm med navnet mitt Meg og lille snuppis, håper du legger meg til på FB:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle samenn.

 

Det er en stund siden jeg har vært innom nå. Livet er hektisk og vi har vært igjennom en del sykdom. Jenta mi ble først syk med feber og ørebetennelse, så var det min tur med kraftig bihulebetennelse (er fortsatt tett og ørene "popper" selv etter 10 dagers kur med antibiotika), deretter ble jenta mi syk igjen med feber, feberkramper og halsbetennelse. Vi ble sendt fra legevakt til Ullevål sykehus siden hun var ved bevissthet ved begge anfallene av feberkramper. De fant ikke noe feil ved henne heldigvis.

 

Jeg er akkurat 26 uker på vei og begynner å føle med ordentlig gravid nå. Jenta i magen sparker masse og er aktiv. Jeg har ikke så mye tid til å tenke på graviditeten denne gang, men har litt mer bekkenplager denne gangen. Skal på min andre kontroll på fredag og har tro på at alt er bra. Har gått opp 2,5 kg, men er ikke veldig bekymret da jeg gikk ned 4-5 kg i begynnelsen. Betyr vel egentlig at jeg har gått opp igjen 7 kg? :)

 

Til mandag skal vi en uke til Italia og det gleder jeg meg sånn til. Slippe unna dette griseværet og all sykdom for å få litt sol på kroppen.

 

Jeg kjenner ikke alle nye navnene her, men jeg synes det virkelig er på tide med en positiv test på navnene jeg kjenner igjen! Meg og lille Snuppis nå MÅ det være din tur snart!

 

Ha en fin fin påske jenter og håper på mange positive tester etter ferien!

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei!

Jo da det er da liv i meg. Koselig å bli etterlyst Meg og lille snuppis. Skal prøve å være litt mer aktiv, men jeg har søren meg vært syk i 2.5 uker nå. Sitter fortsatt litt grums igjen i brystet som liksom ikke vil slippe taket.

Hvis jeg går ut fra at jeg hadde el fredag 12. er jeg vel 11 dpo i dag. Tok test i går og i dag, og begge to blendahvite. Akkurat som deg Meg og lille snuppis har jeg vært sinnsykt trøtt de siste dagene. Har tatt en liten ettermiddagsdupp hver dag siden fredag (har ikke greid å holde meg våken), og likevel har jeg vært i seng ved 22-23 tiden. I går sov jeg tre timer på ettermiddagen fra 16-19, likevel var jeg helt ferdig kl 22. Men, så er jo ikke formen helt på topp heller da.

Jeg har også litt ømme boops om dagen, og det bruker jeg ikke ha. Men, de er ikke veldig ømme. Dessuten ble det bare lagt inn aksjer èn gang denne pp. Hadde jo pos el-test tors 11., neg den 12., og det ble ikke lagt inn aksjer før lørdag morgen. Har dessuten nesten "voldtatt" kjøleskapet opptil flere ganger daglig de siste dagene *rister på hodet*, og gått løs på siste rest av julekaker (som jeg ikke er så glad i). Krumkaker, krem og syltetøy har vært et must. He, he...er vel bare PMS dette, selv om jeg vanligvis ikke har noe særlig av dette.

 

Jeg fortsetter vel testefesten helt til tanta event dukker opp... Greier ikke la være, men er likevel så avslappet til det hele at en blendahvit test ikke gjør noe med mot eller humør. Har forresten ikke begynt å spotte heller. Det kan jeg jo holde på med i inntil en hel uke før ikm til vanlig. Jo da, jeg må innrømme at jeg håper litt ;-) CD 26 i dag. Ikke ofte jeg har så lang syklus...

 

Igjen ble det masse om meg. Håper vi får litt større aktivitet igjen i tråden vår. Skal selv prøve å gjøre en bedre innsats :-)) Mange som har vært lenge borte fra tråden vår nå - håper alt står bra til med dere Eva, Anki, Dotten, tussemor. Og selvfølgelig det samme med resten av denne herlige gjengen. Kom med oppdateringer da jenter ;-))

 

Ha en fin dag alle sammen :-D

 

FORVENTET IKM:

 

- Drømmer om jente ♥♥♥ (gift, 35 år, 3 barn). IKM 16. desember.

- Tirilgirl (samboer, 40 år bor i Drammen) IKM 4. mars (pergofri mnd.)

- Meg og Lille Snuppis, 2 MA og 1 SA, (34 år, gift, jente -06, bor i Hønefoss. Prøver ny taktikk - "vil ikke vite når jeg har neste EL eller IKM"!!!

. Småeinsteins IKM?, (36, mamma til tre)

- Litenspire** IKM 20. januar, (samboer, 41 år, 3 barn 93,97, 07)

- Kira1979 (30 år, samboer, 2 barn (11 og 8 år) + 2 hunder) IKM 19 februar

- Dotten ikm 18.februar. (Samboer, ei jente født 05, bor i Oslo).

- Mrspoo, IKM 14. februar (samboer bor i Oslo, ingen barn enda, men håper veldig å lykkes snart :)

- så gla': ikm ca. 25. mars. (41 år, Samboer, gutt 20 år, jente 13 år, en liten engel 07, bor i Vesfold)

- Glue Stick: IKM 26 februar (32 aar, bor i Oslo, proever paa nummer 1)

 

 

IGANG MED IVF;

-Eva76 ett negativt og to avbrutte forsøk. Prøver igjen en gang når legene bestemmer seg for hvilken stimulering de skal prøve denne gang (32 år, sambo, stebarn, bor i N-Tr.lag)

 

 

GRAVIDE:

- Bumblebie: termin 27.april 2010 (32 år, gift, jente-08)

- ck76: 33 år, gift, jente-08

- DOLCE: termin 21.sept 2010 (40 år,samboer, gutt 06 og jente 09, bor i oslo).

-EfuaMenu: termin 17.oktober 2010-

- Maddemor,termi 08.09.10, sambo, 1 gutt 2 år bor i Arendal)

 

 

HAR FØDT;

- Bumblebie (fått jente!!).

- Snart 4 barn? (fått gutt!).

- D&G-the one (fått jenta si ;-))

- Rose:-) (fått gutt :-))

- Pappalille (fått jente)

- Giina (gutten har kommet)

- Tussemor5 (gutten kom endelig)

- Sanna33 (en hælig keiser

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...