Gå til innhold

Hva syntes dere,ang min manns datter til brudepike?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Signerer ♫♥koseklumpen og jeg♥♫

da jeg ikke har lest alle.

Denne tråden er blitt "populær".

Sist jeg så den var det 40 som hadde skrevet, nå er det over hundre til.

Det viser kanskje litt ifh til hvilke... Hvilke holdninger du har til din stedatter.

Dette blir meget feil.

Jeg tenker litt når jeg skal gifte meg, jeg har da en sønn fra et tidligere forhold. Skal ikke han få være med i min dag?

Et brullyp der ma har barn inkluderer OGSÅ barna.

Du kan ikke få din drømmedag slik du ser for deg den, da kan du ikke gifte deg med den mannen om du ikke takler datteren hans.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok. Har først nå lest en del av svarene du har fått nedover her, og ser at jeg kunne spart meg det jeg skrev, du har jo fått samme svar massevis av ganger.

Så det jeg vil si til deg er følgende, håper du virkelig tar dette til deg: Skjønner at du føler det er mye for deg å håndtere, skjønner at du gjør så godt du kan. Er kanskje ikke så viktig om hun er brudepike eller ikke. Skjønner også godt at du går i forsvarsposisjon når du får så mange hissige svar som du har fått her. MEN, når så mange responderer så kraftig på det du skriver, er det fordi det skinner ganske tydelig igjennom at du ikke tar det ansvaret du bør i relasjonen med jenta. Du er den voksne, selv om du ikke føler deg så gammel og selv om hun kan være provoserende. DU har ansvaret, selvfølgelig sammen med mannen din. Hun er bare en liten jente på 8 år og kan ikke klandres noe oppi alt dette. Du sier gang på gang at du er like glad i henne og at hun behandles likt. Det tror jeg ikke noe på. Det skinner veldig tydelig igjennom at det dessverre ikke er slik. Åpne hjertet ditt for henne ORDENTLIG, så vil du nok se at ting bedrer seg.

Skrevet

er du redd hun tar oppmerksomheten bort fra deg? virker sånn.

En brudepike går ikke sammeb med din far og deg, men før dere.....Når hun er fremme. an du gå alene med din far...

Hva er det med alle disse stemødrene som sier de ikke er sjalue, at de inkluderer mannens barn etc... Men, at mannens barn alltid er så vanskelige... ehh hvorfor det trur du?

Skrevet

Nei da får vi heller være enige om å være uenige da :) jeg håper bare at det aldri blir slutt mellom meg og min kjære sånn at jeg risikerer at datteren min skal få en sånn stemor. Hun sitter jo her å henger ut et lite barn på internett.

Skrevet

nå valgte jeg å ikke lese svarene du har fått- bare DITT innlegg..

Spørsmålet du stiller, ville være det samme som min mann KUNNE tenkt mht MINE barn i vårt bryllup. Og da ville jeg blitt utrolig lei meg..

Det var endel av hans familie som ikke hadde truffet mine barn, men det er fordi de bor langt unna- noen av de. Når han og jeg ble sammen VISSTE han at han aldri måtte tilsidesette mine døtre. Og det var selvsagt at de skulle være brudepiker da vi giftet oss. Hun eldste på 12 bar vår felles datter på 4 mnd. Alle syns det var utrolig søtt å se på.

Tror aldri min mann har følt at vår datter har blitt tilsidesatt på grunn av mine jenter. De forguder lillesøsteren sin, og vet ikke hva godt de skal gjøre for henne. De duller og steller og er faktisk en kjemperessurs for oss! De triller og mater, skifter bleie og koser..

Ville ALDRI lagt en slik kløft mellom barna mine- det ville aldri min mann heller (og det er jo HAN som er i ditt sted, ikke jeg). For jeg tror du lager en kløft mellom de ved å kreere et problem som egentlig ikke er der...

Tenk så fort barn blir kjent med voksne! Sikker på datteren hans og faren din blir bestiser. Det er ikke DÈT du er redd for da? At hun får oppmerksomhet istedet for DERES barn??

Lykke til- alt ordner seg for skikkelige jenter!

Skrevet

Meg og bøllegutta!!

Fyttikatta, ER det rart noen barn sliter med din holdning. Fy faen går du VIRKELIG rundt å ser på stebarna dine å tenker på hans andre kjærlighet så har DU problemer.

Og ja jeg har stebarn, mine barn og felles barn og det ville aldri falt meg inn å utelukke en av de på noe som hels måte. Uansett hvor mange barn han hadde laget tidligere med kjærlighet. Herregud "rister på hode"

Skrevet

Tusen takk for fint svar hvorfor er jeg egoistisk,og hadde jeg vært den egoistiske bitcha som du tror så ville han ikke gjiftet seg med meg.

Godt det er mange perfekte som ikke har noen problemer....

Skrevet

Og må føye til.. Hva har en liten gutt på 6mnd å gjøre opp kirkegulvet?

Hvorfor skal HAN bli utestengt? Han kan jo ikke delta når han ikke skjønner.

Skal han være den som gir ringene da, så DU får det DU vil ha også blir alle fornøyde?

Du må sette fra deg dine egne tanker ifh til dette me "min sønn og meg".

Te deg som en mor og en stemor.

Ikke som ei surmaga bitch.

Skrevet

tviler jeg på men godt du kjenner han bedre enn meg...

Hvorfor fridde han da og vil gifte seg og bygger hus med meg....

Skrevet

Trist at pappan din er syk, men jeg vil tro at en 8 åring faktisk klarer å gå opp kirkegulvet selv.

Har jeg gått glipp av hva mannen til HI sier om denne saken?

Skrevet

Henger jeg henne ut uff så følt,bare fordi jeg ikke vil ha brudepike...

Skrevet

Hva med å snu litt på det. Hva hadde du tenkt dersom far til din sønn skulle gifte seg på nytt og hans nye kone ikke ville inkludere gutten fordi deres felles barn var for liten?

Skrevet

Uff da! Syntes dette var litt trist egentlig.. Får litt vondt av stedatteren din her! Dette er jo ikke bare din dag, men også din manns. Og det er tross alt datteren hans!! Selv er jeg alenemor, men den dagen jeg gifter meg så er det en selvfølge at jeg gifter meg med en mann som vil ha med dattera mi i bryllupet.. Hvis ikke så er det jo noe muffins.. Det samme gjelder min datters far - om han skulle finne på å gifte seg meg en sånn megge så.. Ja, som sagt - det er ikke bare din dag!!!!

Skrevet

Du skreiv lenger opp at din sønn ikke skulle være med fordi han var for liten, ikke for at du IKKE ville ha brudesvenn. Og da skulle heller ikke jenta være, enten begge eller ingen. Dine egne ord, kanskje du snart skal bestemme deg? Ta en prat med mannen din og lag deg heller et nytt innlegg om hvordan det gikk.

Det er ikke rart du får masse pepper her.

Skrevet

Poenget er jo at det pleier å være to på denne store dagen ikke bare deg......så poenget er vel også hva faren mener her.

OG en viktig ting som ble nevnt her er jo at hun nevner omsorgsvikt fra mor sin side osv, da vil det si at far og stemor er noe hun ser opp til.

Jeg må også si at hadde hun HI holdt på EN konklusjon om hvorfor så hadde det faktisk falt seg annerledes i munn min, men nedover hele leser du den ene dumme unnskyldningen etter den andre.

Min konklusjon av å lese blir at hun HI ikke ønsker å ha den jenta med selvom man kunne gjort det enkelt.

Skrevet

det er jo det vi prøver på og ordne opp litt for henne men det er jo klart at et barn liker bedre og være hos mamma der hun kan drikke brus og spise godt hele dagen og har frie tøyler,men håper på at hun ser etter hvert at det er trygt og ha grenser.

Men takk til deg også for at du også tror det er min holdning til henne som gjør henne sånn,skulle ønsket dere kunne sett hvordan vi hadde det,har det bra vi.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Var vel 130 og noe svar da jeg begynte å skrive dette, så har ikke fått med meg debatten etter det, men antar at det ikke har kommet noe nytt, så ja.

Hvis du er sååå bestemt på å ikke ha brudepiker eller brudesvenner i det hele tatt så er det vel naturlig å tro at du hadde reagert med engang når stedattera di sa at hun skulle være brudepike. Likevel skriver du i ditt hovedinnlegg "men så har jeg begynt og tenke litt." og så kommer du med den dårlige unnskyldningen at det blir kanskje rart for familien din. "syntes bare hun er så frekk hadde ikke tenkt på å ha brudepike en gang,men det har hun bestemt visstnok." Så du lar en 8-åring bestemme over deg? Når fikk denne jenta høre et nei? Er du såpass redd for å ikke la henne få viljen sin at du bevisst ikke valgte å si noe ang dette da det skjedde. Da er det jo ikke rart at hun bare tar og tar...det er jo ingen som slutter å gi.

Du sier gang på gang at ingen i familien overser henne, noe som jo er bra, men setter ingen grenser heller så kan det jo bli for mye av det gode, og da blir et nei vanskelig å takle når det kommer. Men har det gått en stund siden hun tok opp dette med brudepikegreiene så blir det veldig sårt for henne å høre et nei, og da tror jeg at stakkars jenta kommer til å få det veldig vanskelig. Tror hun kommer til å få det mye værre av det enn det at du må ha en brudepike i bryllupet ditt selv om du egentlig ikke ville det.

Det er en STOR forskjell å ikke la stedattera di være brudepike fordi din biosønn ikke er brudesvenn enn at dere ikke ønsker å ha noen av delene generelt. Hvorfor ikke si det rett ut da i begynnelsen, du kommer med disse utsagna:

"føler bare det er rart at hun og ikke mitt eget barn skal følge meg opp,og han er jo for liten....", "sønnen min er 1 1/2 år da og kan gå men har ikke tenkt og ha han med så hvorfor skal hun?" og "Var nettopp i et bryllup og der brudepikene hylgrein pga den høye orgelmusikken de spilte,så vil ikke ta han med på det tror jeg" Disse to utsagna er jo motstridende for i det første så er han for liten, men i det andre så kan han gå, så det virker som om du ikke tør å ha han som brudesvenn pga orgelmusikken, men hvorfor skal det være et argument i det hele tatt når du så sier at du IKKE VIL ha noen i det hele tatt. Stedattera di plages jo ikke av orgelmusikken så den hindrer jo ikke henne i å være brudepike, selv om det hindrer sønnen din.

Og så kommer jo dette: "Hadde han vært eldre hadde jeg selvfølgelig tatt begge hadde skjemtes om jeg hadde bare tatt min,men føles rart at hun skal og ikke min..." Du hadde altså ikke hatt noe imot å ha både brudesvenn og brudepike i bryllupet ditt hadde sønnen din vært eldre, altså: så lenge sønnen din er med så er det greit at jenta er med. Det at jenta er stor nok nå, og blir såret av å ikke bli inkludert har ingen betydning fordi sønnen din ikke kan være med. En baby på halvanna år skal sørge for at hun ikke får være brudepike...hun kommer sikkert til å få et godt forhold til sin stebror, ja. Det geniale er at du kommer også med dette utsagnet: "Har bare ikke lyst til og ha bbrudepike og min sønn skal ikke være brudesvenn og skulle heller ikke vært det om han var eldre.." Kan du ikke bestemme deg for hva det blir?

Og hvorfor i all verden trekker du inn økonomi i dette? At du ikke vil ha henne som brudepike fordi du ikke vil ha noen brudpiker er greit, men er nekter du henne det fordi det blir dyrere så må jeg bare si at det er så tåpelig argument at jeg spyr!

"jeg er glad i denne jenta,men vil gå alene med pappa,han er syk og har dårlig balanse og jeg har nok med og "passe" på han..." La henne gå opp kirkegulvet aleine før dere, så kan hun gå til faren sin og stå der. Er snakk om 15 sekunder i hennes liv, og jeg tror faktisk disse sekundene hadde betydd kjempemye for henne.

Skrevet

Det er rett og slett smålig av deg å tenke slik. Det er du som har valgt å gifte deg med mannen og da må du faktisk ta det som følger med også. Og når du sier at hun hele tiden har trodd at hun skal få være brudepike, så er det litt vel seint å komme med at hun ikke får være det. Da burde du gitt beskjed første gang du fikk inntrykk av hva hun trodde.

Tror heller du er redd hun skal ta vekk en del av din oppmerksomhet på den store dagen.

Kjenner jeg ble mektig irritert over å lese innlegget ditt.

Og når du skriver at det ikke er enkelt å bli stemor til en på 8 som 20 åring, så forstår jeg det utrolig godt, men samtidig tenker jeg at da er det lett at du føler hun får mer oppmerksomhet enn deg fra pappen. Tror heller det er det som ligger til grunn er. Men det er nå hva jeg tror da.

Skrevet

Er han du skal gifte deg med pappan til din sønn, eller er han ikke det og derfor du reagerer så voldsomt negativt på om hans datter blir med og ikke din sønn?

Skrevet

HELT ærlig ja, du henger ut stedatteren din helt i begynnerlsen av innleggene om hvor vanskelig hun er, hvor ille din mor syntes hun er osv. Så ja på en måte startet du med å henge henne ut.

Skrevet

Prøv å les gjennom litt bedre, Süsse.

Her har du en jente som skal gifte seg med en mann, med barn fra før.

Om barnet skal få være brudepike eller ikke er vel etter hvert ikke så relevant.

HI er tydelig sjalu, har stemplet denne 8 åringen som vanskelig (gjentar igjen at det finnes ytterst få vanskelige barn, men mange vanskelige foreldre som lager umulige situasjoner for barna sine), og hun ser tydeligvis denne åtteåringen som en trussel.

Tenk om det verst tenkelige skulle skje, at du og din mann går fra hverandre og han finner seg en slik dame som HI, som bare ser evt adferdsproblemer hos deres felles barn som at ungen er vanskelig og gjør livet surt for seg selv. Lekker tanke?

Syns slett ikke det er rart at folk hisser seg opp..

Skrevet

nei ønsker ikke og ha henne med og hvilke svar får jeg..........stakkar,stakkar stakkar jente,jeg skal tydlig vis ikke bestemme dette selv men jenta.

Skrevet

hun blir jo din stedatter, så det er jo ikke rart om hun følger???

Skrevet

Hvis dere har blitt enige om at det ikke skal være brudepiker/svenner så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor du tok dette opp her, da kan dere jo snakke med 8-9-åringen på en pen måte og forklare at det ikke skal være noe slikt i deres bryllup. Men det var jo andre ting her da som du heller kunne tatt opp, f.eks. hvordan takle sjalusi hos eldre søsken eller hvordan takle stebarn/stemor-forhold - det er vel ikke akkurat enkelt det heller.

Noen her sa at de ikke ville latt et stebarn gå opp kirkegangen fordi det vitnet om en eks og en tidligere kjærlighet, den blir for dum bare. Tenk hvis ungen skulle hørt at de ikke fikk være med fordi de frembrakte vonde følelser og var en svart plett på den perfekte dag? Uff, nå blir jeg dib-hysterisk....

Skrevet

Men i alle dager??? Skal ikke jenta være en del av familien da? Så trist for henne om hun ikke skal få være brudepike når pappa gifter seg på nytt?

Nei, vettu hva! Synes du skal være såpass voksen at du inkluderer henne i familien jeg - og at hun får være brudepike. Lillebroren hennes på 6 mnder skjønner da ikke hva som skjer, tviler på at han bryr seg om han ikke får være brudesvenn...

Litt teit å si, men synes kronprinsen vår er et prakteksempel å vise til når det gjelder å inkludere "andres" barn i familien. Se og lær!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...