*Isabell* Skrevet 18. juli 2007 #226 Skrevet 18. juli 2007 Jeg ser situasjonen slik du skriver at den er, og det er da merkelig at eks antall på dib ser den på samme måten og du sier det ikke er slik!!!! Enten er situasjoen akkurat slik alle tror den er eller så bør du lære deg å ordlegge deg på en måte som ikke gjør at alle ryker i deg. De svarene du har fått er de du har bedt om!!! Jeg er ikke ute etter å krangle, du ba om en mening og det fikk du fra svær mange og det er vel faktisk et stort stort flertall som tenker det samme med god grunn til det!!!
fleXibel Skrevet 18. juli 2007 #227 Skrevet 18. juli 2007 "Hun var ikke sånn for 1 år siden"... Hmmmm bruk hodet ditt litt.. hva har skjedd iløpet av året.. JO HUN HAR FÅTT EN LILLEBROR Naturlig nok dukker det opp søskensjalusi... særlig siden den nye babyen er hos pappa hele tiden og ikke hun.. klart hun er redd for å bli glemt..hva trodde du.. Og å la være å inkludere henne i en så stor dag vil få henne til å føle seg mer og mer utenfor og ikke ønsket i familien....
Sjokoholikern Skrevet 18. juli 2007 #228 Skrevet 18. juli 2007 Nå har ikke jeg lest hele tråden.... Men jeg synes det var en rar tankegang å utelukke barnet til din kommende mann!! Skal du gifte deg med han, følger barnet med i pakken. Og det er en selvfølge for han og hans familie at hans datter skal være brudepike. Det er ikke DITT bryllup, det er DERES. Ble litt provosert her jeg
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #229 Skrevet 18. juli 2007 hun kommer sikker til og ta overdose når hun ikke blir brudepike ja
Mikaelle7 Skrevet 18. juli 2007 #230 Skrevet 18. juli 2007 Samme hva vi tror. Bra du gjør så godt du kan med jenta, vær glad i henne. Men vil anbefale deg å velge dine slag med omhu, kan ikke forstå hvorfor dette er så viktig for deg.
*Isabell* Skrevet 18. juli 2007 #232 Skrevet 18. juli 2007 Ta å voks opp litt da!! Er jo bare barnslig av deg å svare på denne måten. Men det er vel kasnkje slik man begynner å reagere/svare når man føler seg truffet og gjennomskuet??
Mamman til M&E Skrevet 18. juli 2007 #233 Skrevet 18. juli 2007 Har heller ikke lest hele tråden men jeg skjønner absolutt ikke tankegangen din! Blir trist når jeg leser slikt. Jenta på 8 år har gledet seg til å være brudepike, alle småjenters drøm. Skjønner overhodet ikke hva som er problemet. Stakkars jente.
Salsa Skrevet 18. juli 2007 #234 Skrevet 18. juli 2007 Oi, så mange svar du har fått da! Orket ikke å lese halvparten, jeg. Ville bare fortelle at da jeg giftet meg for 5 år siden, så var det helt naturlig å ha datteren til mannen min som brudepike. Hun var litt eldre da, 16 år, og jeg hadde vært sammen med faren hennes siden hun var 5-6 år. Hun gikk bak meg og hadde en egen, liten blomsterbukett. Hun satt ved min side sammen med min forlover ved alteret. Alle synes det var helt naturlig og helt greit. Vi hadde en kjempefin dag, og hun var skikkelig glad for "oppdraget". Er med på flere bilder hos fotografen også. Synes det var det eneste riktige å gjøre, og noe jeg hadde veldig lyst til.
fleXibel Skrevet 18. juli 2007 #235 Skrevet 18. juli 2007 Fy.. det derre var stygt svart..... du er en utrolig dårlig person.. Jeg var livredd når jeg hørte at kusinen min lå på sykehuset etter å forsøkt å tatt selvmord.. De var nære faren sin før, og så kom stemoren og ødela.. de savnet faren sin så mye at de begge slet... de blide og skøyeraktige jentene de var før er borte bak alvorlige og triste øyne og stille vesen.. akkurat som om de ikke vil bli lagt merke til i tilfelle de vil bli skøvet vekk igjen som hos faren.. Du er.. klarer ikke å beskrive det.. men fy å jeg synes synd på ste-datteren din....
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #236 Skrevet 18. juli 2007 For noen er det greit å spøke med alvorlige tilg helt fram til de står der selv.
2 gutter og 1 jente Skrevet 18. juli 2007 #237 Skrevet 18. juli 2007 dette er jo selvsagt deres valg. men siden denne lille jenta har saa lyst hadde jeg ville sett litt for og imot...er det verd aa saare jenta deres og risikere at du faktisk angrer og faar daarlig samvittighet i ettertid? en del av det aa bli voksen handler jo om aa ikke bare tenke paa seg selv og sette seg selv foerst alltid. erv sikker paa at din bryllupsdag blir like fin med brudepike som uten. som svaret mitt tyder paa syns jeg det beste er aa la jenta vaere brudepike og vise henne denne tillitten. det virker som at hun kan trenge litt glede i livet og her har du sjangsen til aa vise henne at du e glad i henne og at du vil henne alt godt.
mamma070706 Skrevet 18. juli 2007 #238 Skrevet 18. juli 2007 Herregud. Kanskje du skulle revurdere hele bryllupet?? At det går an, skam deg rett og slett!!! Stakkars jente som får en så egosentrisk stemor. Har selv ei fra før av, og da mannen min og jeg ble sammen var hun en del av "pakken". Her gjøres det heller ikke forskjell på min og våre. Dersom jeg skulle oppdage noe slikt så er det kort vei ut døra. Det er jo unger vi snakker om, for søren! Regner med at du visste om henne da dere begynte sammen. Søskensjalusi er helt normalt, og det er også helt normal at søsken får/kan delta i forskjellige ting/aktiviteter/arrangementer alt etter alder. Dårlig unnskyldning! Hilsen ei mamma som er utdanna barnevernspedagog med videreutdanning i sosialt nettverk!
Reveenka Skrevet 18. juli 2007 #239 Skrevet 18. juli 2007 Nå har jeg lest alle svarene du har fått - det var mange og tok sin tid... Jeg synes det er vanskelig å tro deg når du sier at du er glad i denne jenta, og at du og din mann inkluderer henne på lik linje med sønnen deres i familien, når du samtidig sier at du ikke vil ha brudepike i bryllupet - enda dette åpenbart vil være veldig viktig for denne jenta, som du sier har det vanskelig hjemme, og med sin oppførsel viser at hun har det vanskelig ellers også, kanskje? Du kan jo se på det som en symbolhandling - barn forstår nemlig mer av det du GJØR enn det du sier - og da hjelper det ikke at du sier at hun er en del av familien, men samtidig viser at hun ikke er inkludert likevel. Jeg lurer på om du begriper hvor skuffet og lei seg hun vil bli om du nå nekter henne å være brudepike likevel? Min nesten8åring ville blitt KNUST. Det er klart at jeg ikke ville latt henne bli det, selvom det var "min" dag og jeg egentlig ikke hadde tenkt å ha brudepike- da fikk hun få lov til å være brudepike likevel, siden det var så viktig for henne. Ser at du synes hun tar mye "plass" i andre sammenhenger også; det gir meg faktisk en følelse av at du syns hun er litt besværlig... Helt ærlig - du fremstiller deg selv som utrolig umoden, og alt i dine svar dreier seg om DEG og hva DU ønsker/føler/vil ha/vil ikke ha i forhold til dette bryllupet. Hvordan du ellers oppfører deg i forhold til denne jenta er jo umulig å si, men det ville overraske meg om du hadde en helt annen holdning i alle andre situasjoner enn du viser i denne... Som mor vil du oppdage at du må sette deg selv og dine ønsker tilside i ganske mange situasjoner - håper du blir flinkere etterhvert. Som du skjønner: Jeg syns du skal la henne være brudepike! Jeg syns faktisk det er viktigere at HUN får en perfekt dag når faren hennes skal gifte seg, og hun skal få en ny familie som hun ikke har hverken valgt selv eller bedt om - enn at DU skal få viljen din i akkurat dette.
ღtili35ღ Skrevet 18. juli 2007 #240 Skrevet 18. juli 2007 Hvis din mann er enig i det du skriver, hvorfor i alle dager spør du her om hva folk mener???? Dere hadde jo bestemt dere for hva der ville!
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #241 Skrevet 18. juli 2007 Ja eller helt enkelt dra bort å gifte seg helt alene å la alle være hjemme, da får de eget bryllup uten mas!
Nurse80 Skrevet 18. juli 2007 #242 Skrevet 18. juli 2007 Når du gifter dem med pappaen til denne jenta, så bør du virkelig begynne å omtale denne jenta som familie. Jeg synest at du er umoden og bør jobbe litt med holdningene dine! Det er du som er problemet her, ikke barnet på 8 år.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 18. juli 2007 #243 Skrevet 18. juli 2007 Er det mulig??? Vi har ingen grunn til å tro at HI er en god stemor og at hun behandler datteren til mannen sim godt på alle måter........... Siden hun så veldig gjerne vil være brudepike tyder det jo på at hun liker stemoren sin............ Hvis da HI ikke ønsker å ha henne som brudepike av ulike grunner som vi egentlig ikke har noe med så gjør vel ikke dette henne til en egoist og grusom stemor som alle har kan slenge dritt til..................... Hun bør selvfølgelig snakke med mannen sin om dette å komme til enighet om hvordan det skal løses og det er jeg sikker på at hun gjør........ Et bryllup er bruden og brudgommens dag og det er de som bør ha det avgjørende ordet om hvordan ting skal være. Hensyn skal man selvfølgelig ta, men hvis de velge å ikke ha brudepiker i det hele tatt så kan jo ingen føle seg utelatt eller utestengt.... " Ingen nevnt, ingen glemt" er det vel noe som heter!!
kyss kokken Skrevet 18. juli 2007 #244 Skrevet 18. juli 2007 Nå har jeg lest hele tråden (og det tok sin tid) og for å svare deg med bøllegutta, Det jeg tror de fleste reagerer på er ikke det at hun ikke vil ha en brudepike per se, men måten hun hele tiden finner på nye og dummere forklaringer på hvorfor ikke, og hvordan hun hopper fra at "ungen er frekk" til "biomor er dum" til "det blir for dyrt" til "MIN sønn kan jo ikke være med" til "pappa er syk" til rett og slet "jammen jeg VIL ikke!" Hvis hun allerede hadde bestemt seg for at hun ikke ville ha en brudepike så burde hun kanskje heller ha konsentrert seg om å finne en grei måte å forklare dette for ungen som tydeligvis har trodd at hun skal få være brudepike en stund, i stede for å finne unnskyldninger som er akseptert.. Og mest av alt burde hun kanskje legge LITT av sin egen barnslighet til side og la jenta få drømmen sin, så kanskje hun gjør jobben med å bygge et godt forhold til ungen LITT lettere for seg selv..
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #245 Skrevet 18. juli 2007 He he sitat fra deg.... Og det går jo ikke ann å sammenligne dette med at brudens egen datter tar det som en selvfølge å være brudepike........ og det mener du at det er en selvfølge at datteren skulle vært det men ikke stedatteren. Men å gå rundt å se på stebarna å forbinde de til tidliggere kjærester og sånt, så tilsier du selv av disse følelsene vil på en måte komme imellom.
nickoline og supermann Skrevet 18. juli 2007 #246 Skrevet 18. juli 2007 Du glemte å få med at hun til daglig ikke får "nyte sin sønn!" Fy f.......sier jeg....
Süsse Skrevet 18. juli 2007 #247 Skrevet 18. juli 2007 Jeg har lest en del av hva hun skrev om denne jenta, men valgte aa bare ta stilling til om det var plikt aa henne som brudepike. Og det synes jeg overhode hun ikke trenger. Der staar jeg paa mitt. Hvordan hun beskriver denne 8-aaringen blir en annen sak.
melkekua™ Skrevet 18. juli 2007 #248 Skrevet 18. juli 2007 Du må da inkludere begge barna ;o) Synes det er rett og rimelig at hun er brudepike, jeg hadde ikke gjort det på en annen måte. Sønnen din kan vel en i familien din bære fram.
Northernlights Skrevet 18. juli 2007 #249 Skrevet 18. juli 2007 Halloooo!!! HI!!! Dette handler jo ganske mye om en liten jentes følelser også! Skjønner det er dagen "din" over alle dager, MEN;Har man satt barn til denne verden, så kommer mange følelser i voksenlivet langt bak i rekka! Jeg ble ikke engang invitert til min egen pappas bryllupp,pga nykona hans,da jeg var 13 år. Og vi bodde i samme BY! Lei meg!! Som jeg gråt...var sååå skuffet,at du aner ikke! Her er mitt forslag: La henne være brudepike. La den lille gutten din være ringbærer! Vet han er liten,men det går an å la han bli holdt av deg eller mannen din, når dere går ned kirkegulvet. Han kan holde ei silkepute med begge ringene knyttet sammen på midten. Så er hele familien inkludert! Enten du vil det eller ikke,så er denne jenta datteren til din tilkommende mann. Og det kan du aldri forandre på. Så du kan likesågodt venne deg til det nå,og prøve å bli kjente med henne isteden. Får vondt langt inni meg av å lese dette! Håper dere finner ut av det,sånn at ikke et eneste hjerte har det vondt på en så stor dag!
Northernlights Skrevet 18. juli 2007 #250 Skrevet 18. juli 2007 Jeg HAR kanskje ikke stebarn, MEN;Jeg har vært det! Derfor får du svaret du fikk fra meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå