Gå til innhold

Hva syntes dere,ang min manns datter til brudepike?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke det jeg har sagt da,vil ikke ha noen ....plukker ikke bort henne og tar med min sønn.

Men høres ut som om denne enta vil få store skader etter denne dagen om hun ikke får være brudepike....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja fikk jo så mye kjeft at jeg måtte forklare meg,srurte om dt var rart,regnet ikke med at jeg måtte fortelle om hele livet mitt fordi om jeg skulle spørre om det...

Skrevet

Skrev det for som jeg har sagt så skal jeg ha begge om det skulle være aktuelt. og da blir det litt mer og holde styr på...noe mer du lurte på?

Skrevet

orker ikke lese hele tråden, men lest en del.

hva med å la henne være brudepike og skaffe en vogn babyen kan sitte i som hun drar da? det er jo ikke bare du som gifter deg og har med deg et barn, men faren hennes også.

Skrevet

Ja Riga, det samme tenkte jeg. Hvorfor kan hun ikke gå inn først. Er jo det som er vanlig. Bruden skal jo komme alene med sin far. Så da er det jo bare å sleppe henne inn litt før dere, la henne gå opp alene, få masse flott oppmerksomhet også kommer bruden etter og får like mye oppmerksomhet.

Skrevet

Gud bedre, unnskyld at jeg sier det men dette virket veldig umodent. For det første så er hun jo nå din datter også, ingen andre enn du vil synes det er rart at hun går der. For det andre så er det maaaaaaaange som bruker brudepiker og svenner uten at det er barna deres (se på kronprinsparet for eks) og for det 3, tenk så skuffet den stakkars lille jenta kommer til å bli! huske det var min største drøm som liten jente å få være brudepike, skjønner godt at din kommende mann ser på det som en selvfølge at hun skal få være brudepike. Om det had vært din datter som du hadde fra et tidligere fohold så hadde vel hun fått være brudepike? et bryllup er ikke brudens store dag, men brudeparets store dag,, mannen din må jo få ha litt å si han også.

Hva om jenta bærer lillebror opp? eller triller han i en sånn liten tretrille som dere pynter med blomster eller noe? (tenker på sånn tralle man drar etter seg, liten og rektangelformet med langt håndtak)

Skrevet

Jeg orket ikke aa lese alle svarene, men jeg skjönner ikke hvorfor det skal snakkes om omsorgsvikt osv osv fordi om du ikke vil at hun skal väre brudepike.

Personlig hadde jeg ikke ville at hun skulle ha fulgt meg opp heller. Men at hun kan faa staa der oppe med pappaen sin, det blir noe helt annet.

Ja, hun velger faren hennes og sier dermed ja til en datter ogsaa, men hvorfor skal hun fölge henne opp?? Nei, det er det ingen regel paa!

Skrevet

Oi oi oioioioiio.. Her var det mange svar gitt!!

Jeg ville egenlitg bare si at jeg ser du skriver endel om at det ikke er ditt barn osv.. Da vi giftet oss hadde vi barna til søstern min som brudepike/svenn.. Det var jo kjempekoselig!!

Da var jo selvfølgelig INGEN av dem våre da.. Men dog..

Jeg skjønner deg på en måte, men synes du burde la henne få den opplevelsen...

Jeg jobber endel med servering i bryllupper, og hver gang det er brudepiker ser man hvorden de STORKOSER seg hele dagen.. De er SÅÅÅ stolte for at de fikk være det osv..

Men, dere burde nok sikkert ha en liten prat med henne, fortelle henne litt om lillebror, at de nå er to, at hun ikke kan være "center of attention" hele tiden osv (altså genrelt, ikke bare i bryllup)...

Selv om jeg ikke har vært i din situasjon, så kan jeg se at man kan bli litt oppgitt og irritert når barn er sånn. Det er UTROLIG barnslig av oss voksne og oppføre oss sånn, og i det hele tatt reagere på det.. MEn, jeg kunne kanskje funnet på å gjort det selv, så kan skjønne LITT hva du mener..

Men jeg synes likevel du skal heve deg over det, vise at du er den voksne, at du skjønner hvorfor hun oppfører seg sånn, prate med henne, og la henne være brudepike..

Og ideen om å bære lillebror opp feks synes jeg er god! Så kan du la de som evt skal passe han resten av dagen være i kirken, og ta han med seg når vielsen er ferdig.

Lykke til i alle fall!!

:o)

Skrevet

Hmm.. nå har jeg lest alle svarene dine nedover (måtte hoppe over noen av de andre meningene ellers hadde jeg jo ikke fått gjort noe annet idag:-)

Jeg var først hjertebankende sinna på deg, kan si meg helt enig med de fleste svarene du har fått. Men Det at du spør her vil vel kanskje bety at du ikke synes dette er så enkelt, problemet er nok at du formulerer deg svært provoserende..

Om du leser svarene kan du fint få ideer til hvordan du smart kan inkludere henne slik du ønsker, uten å såre henne. Det er flere måter å være brudepike på.(Hun trenger ikke gå foran deg ned kirkegangen!!)

Jeg skjønner du har "fått nok" av hennes behov og har sett for deg en dag som er din...men sånn er nå engang ikke virkeligheten. Med barn så må du være den voksne...men det betyr at du kan sette grenser for hva du ønsker. Det betyr ikke at hun skal få viljen sin til enhver tid, men du trenger jo ikke såre henne heller.

Du må være fintfølende for å oppnå det du vil, og være den gode mamman hun jo sier hun ønsker du skal være.

Håper dagen deres blir nydelig og minnerik for deg, og alle barna dine!Lykke til.:-)

Skrevet

Så mye pepper du får her da..... Skjønner at du bare vil at pappaen din skal følge deg opp. Kan ikke stedatteren din være brudepike, men stå oppe med pappaen sin sånn som mange her har foreslått??

Da kan hun få være brudepike uten at det "forstyrrer" dine planer så mye. Evt. kan jo din sønn også stå oppe med pappaen. Det må da være et greit kompromiss?

Og jeg synes synd på jenta som tydligvis ikke har det helt greit, men forstår at det kan være vondt for deg om du føler at sønnen din må komme i andre rekke fordi hun krever mye. SELV om hun er barnet og du er voksen må det jo være lov å ikke synes at dette er noe ok i lengden.. Men synes ikke at du skal la dette utvikle seg, det kommer bare til å bli negativt for dere begge. Ville tatt tak i dette, snakka med pappaen om det og prøvd å finne en løsning på det. Det er du som voksen som må ta tak i dette, hun har ikke forutsetning for å endre sin adferd på eget intinativ ELLER forstå at hun oppleves som krevende.

Virker som alle her ser på deg som den store stygge ulven og synes utrolig synd på jenten. Men jeg mener at det er uheldig om en veldig dominerende adferd bare fortsetter uten konsekvenser, det vil slå tilbake på henne i lengden (med tanke på venninner osv). Om hun er så krevende at stemoren blir sliten, hva da med andre mennersker hun omgås?? Når hun er 8-9 år må det kunne gå an å prøve å dempe denne adferden litt, men selvsagt på en skånsom måte.

Om hun har det vanskelig hos mammen sin burde hun kanskje fått være mer hos dere?

Uansett hvordan dette blir kan du trøste deg med at etterhvert som sønnen din blir eldre vil han selv kreve mer oppmerksomhet, så da vil det nok jevne seg ut. Han legger nok ikke merke til dette enda, og har kanskje ikke behov for mer oppmerksomhet foreløbig. Regner med at du ser din familie ofte uten din stedatter også, og da får jo han all oppmerksomheten!

Skrevet

Makan til smålighet. At du i det hele tatt VURDERER ikke å oppfylle hennes ønske om å være brudepike, samme hvor gode grunner du enn synes du måtte ha. Synes du burde skamme deg.

Skrevet

vet det,men vil ikke ha noen.

Skrevet

Hadde ikke jeg som brud faatt det slik som jeg villet paa min store dag, hadde jeg droppet bryllupet. En 8-aaring skulle ikke faa styrt min dag i alle fall.

Hysterisk er det mest brukte ordet her inne, men naa passer det paa de fleste her inne. Verden gaar ikke under fordi om hun ikke faar fölge bruden opp!!

Skrevet

Grunnen til at jeg har skrevet noe med at hun ikke er mitt barn er at mitt barn ikke skal være med hvorfor skal hun da tenker jeg,ville hatt begg om jeg skulle ha.

Skrevet

Har heller ikke lest hele tråden, men en del.

Ser ikke helt problemet her, problemet er at du ikke vil ha brudepike fordi din sønn ikke er gammel nok...

Det er alltid fordeler og ulemper ved å være liten og stor. Hva om noen i din nære familie ønsker å bruke din sønn som brudesvenn om noen år, hva da med din stedatter?

Da tar jeg det (ut fra hva jeg har lest her) som en selvfølge at du sier nei om ikke din stedatter også får samme tilbudet.

Syntes du er litt firkantet her, skal ikke stedatteren din være med i bryllupet i hele tatt er jo saken grei, da sier du bare at hun ikke kan være med. Men å la henne stå på sidenlinjen når hun ønsker så sterkt å være brudepike syntes jeg er rett og slett stygt gjort mot henne.

Du har bestemt at din sønn er for liten til å være brudesvenn, kan ikke da mannen din bestemme om han vil ha sin datter i bryllupet sitt. Kanskje det vil gjøre saken enklere?

Det du nevner om at hun tar all oppmerksomheten er jo helt normal søskensjalusi som dere voksne må jobbe med for at det skal bli levelig.

Du fant det "full pakke" og da syntes jeg vel egentlig at det er du som skal "jekke" deg et par hakk.

Skal selv gifte meg om kort tid, alle mine 4 barn skal være brudepike/svenner, minsten er 2,5 år, men funksjonshemmet og skal sitte i vogna si. Meninga var at storesøster skulle trille han opp sammen med resten av barna etter meg og min far, men vi har nå kommet til at det beste for han og situasjonene er at han følger sin pappa opp og sitter med han når resten av gjestene og vi kommer.

Forresten, de to eldste barna er MINE fra et tidligere forhold.

Skrevet

Nå kjenner jeg at jeg blir skikkelig irritert!!!

Hver gang noen her inne våger å fortelle om sine vanskelige følelser iforhold til stebarn så blir de regelrett halshugget!!

Og det går jo ikke ann å sammenligne dette med at brudens egen datter tar det som en selvfølge å være brudepike........

Mannen min har 2 barn fra før og jeg har også syns det har vært mye problemer rundt dette, jeg er jo f.... ikke egoist på grunn av det...........

Jeg kan godt forstå at det kan føles rart at mannens datter fra før skal være brudepike.... Hun er jo et bevis på hans tidligere kjærlighet og forhold... Greit at de sikkert kan være teit og tenke og føle på denne måten, men jeg syns det er helt naturlig.......

Har dere andre aldri noen " dumme" og lite fornuftige følelser...... Eller er dere konstant fornuftige og perfekte???

Skrevet

Tror dette bryllupet blir en koselig en...

Enten kommer DU til å være sur fordi ste-datteren din er delaktig i bryllupet da du helst ikke ville inkludere henne..

Eller så kommer mannen din til å være skuffet og familien hans litt undrende fordi Datteren ikke er delaktig.

Du sier hun ikke er vanskelig pga deg og dere men legger skyld på biomor.. jeg tror at hvis du har den holdningen te ste-datteren din ellers som det du har nå..tror jeg du også er en del til at hun er vanskelig.. Barn skjønner fort når noen er negative te de.. og hennes utageringe er hennes måte å reagere/uttrykke sine følelser på.

Hvis bio-mor er så ille som du sier..hvorfor kan ikke DU gå som et godt eksempel og være det ankeret/kvinnelige forbildet hun trenger i oppveksten siden moren er så dårlig i det.

Skrevet

Oioioi, snakk om å være ego a... Hvis du skal fortsette med den tankegangen der, så tror jeg ikke du kommer til å være gift lenge...

Håper mannen din skjønner hvor egoistisk og selvsentrert du er FØR han gifter seg med deg..

Stakkars datteren hans, jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor ikke hun kan få være brudepike selvom din sønn ikke kan.. Det spiller da for pokker ingen rolle!

Har du spurt din mann om hans meninger? Våre meninger er forsåvidt urelevante, da det er DERE som skal gifte dere, om ikke mannen din går ifra deg før brullupet da :-/

Glad ikke datteren min får deg til stemor...

Skrevet

Dette handler om smålighet susse! Hva så om stedatteren er brudepike da? hun styrer jo ikke akkurat dagen, å gå ned kirkegulvet tar ca 5 miutter og hun kan gå ned før brudemarsjen starter til og med.. Dette her handler om at hi er et vokset menneske og må oppføre seg deretter, det høres jo ut som om hun er på alder med bonusbarnet sitt. Verden går ikke under om datteren får være brudepike heller! Synes det høres forferdelig egoistisk og litt sånn "bridezilla" ut å skulle ødelegge en liten jentes drøm på den måten...

Skrevet

Vet du jeg ser på dette som en tillitserklæring til deg fra henne. En måte for henne å vise at hun liker deg og vil at du skal være en del av hennes familie. At hun er sjalu er helt normalt, hun er ett barn og det var sikkert vanskelig for henne og dele pappaen sin med deg også senere en lillebror som bor sammen med pappaen hele tiden. Jeg syns du skal legge fra deg din smålighet og sjalusi. Og hva om hun går bak deg og din far opp gulvet, da stjeler hun ikke glansen fra deg som brud og dagen blir bra for begge. Noe som er viktig.

Må bare føye til at hun hadde din mann først og måtte han velge mellom deg og datteren så hadde han nok valgt datteren og sønnen han har med deg og dere ville ikke lengre vært i et kjærlighetsforhold...

Skrevet

Jeg er ikke enig i det du skriver, Mami.

Skrevet

Vi lurer bare på ting i forhold til hva du skriver, så....

Skrevet

Meg og bøllegutta...

Tror hun hadde tatt det som en selvfølge av hvis hun hadde barn fra tidl forhold at de skulle være delaktige i bryllupet.. og jeg tror at hvis mannen prøvde å uttrykke motforestillinger ang det så ville han vært en drittsekk og hun hadde vurdert å avbryte greiene...

Hvorfor er det greit å hetse mannen for å ha negative tanker ang ste-barn, mens ei dame kan det uten at det skal være galt?????

Skrevet

Takk for at noen som faktisk har stebarn svarer og SER hva jeg mener,alle tror jo at jeg vil ha pappaen og dytte bort datteren men det er ikke slik,har jo en sønn selv og det blir likt for begge,syntes det vil være rart når han blir stor og de kommende barna våre at at hun var den eneste som fikk være medog være brudepike

Og hvorfor skal jeg dulle så innmari med henne og gjøre alt tilpass for henne fordi om hun er stebarnet mitt så skal alt være likt,forskjellsbehandler ingen og hun har det ikke vondt her tvert i mot.

Føler dere ser på meg som:

Ung og uerfaren

Tar pappaen hennes

Setter henne til sides

Ødelegger livet hennes om hun ikke får være brudepike

At dere tror jeg ikke liker henne

At jeg vil ha meg og mine i sentrum

slik er det IKKE.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...