ღtili35ღ Skrevet 18. juli 2007 #76 Skrevet 18. juli 2007 Hva sier din mann til dette? Jeg hadde reagert meget kraftig om det var mitt barn som ble utestengt slik. Dette er jo alle småjenters drøm å få være brudepike! Da jeg giftet meg fikk min mann 3 stebarn med på kjøpet. Hadde han nektet på at de ikke fikk være brudepike/svenn hadde jeg fått litt betenkeligheter! Synes at din tanke gang er meget rar.
fleXibel Skrevet 18. juli 2007 #77 Skrevet 18. juli 2007 Jeg kom til å tenke på.. Hvis du hadde ei datter fra tidligere.. ville du tatt det som selvfølge at hun var brudepike.. MEN så sier din mann at han ikke synes hun SKAL være brudepike og det fordi hans mor og bestemor ikke kjenner barnet så godt og han synes det ville være for rart.. og at han i tillegg synes at datteren din er frekk som tar det for gitt å være brudepike... Jeg tror du hadde dumpet han på et blunk for å tenke slik om din datter.. Prøv å tenk deg hva din manns følelser vil bli når du tar til live denne ytterst umodne og egoistiske handlingen... Tror rett og slett du ikke er moden nok for et forhold hvor det er et bonusbarn med i bildet..du har altfor negativ og barnslig holdning ovenfor din manns datter..
Mille** Skrevet 18. juli 2007 #78 Skrevet 18. juli 2007 Men hva sier din kommende mann til dette da? Eller har du ikke turt å lufte tankene dine for han enda? Tviler på at han blir så veldig imponert av deg....
Monajenten Skrevet 18. juli 2007 #79 Skrevet 18. juli 2007 Vil bare legge til at hvis familien din også mener det er urettferdig at hun skal være brudepike, må dere være rimelig trangsynte! Hva med å bli kjent med jenten og inkludere henne istedenfor å se på henne som noe overflødig? Virker nemlig som om du ikke vil ha henne der i det hele tatt. Her har mine nye "svigerforeldre" (er som sagt ikke gift) gjort sitt for å bli kjent med datteren min, og har behandlet henne som barnebarn fra dag 1. Hun blir alltid invitert og det er en selvfølge at hun kommer, som at deres "ekte" barnebarn kommer, i f.eks. besøker. Har vært ved et par anledninger at hun har vært hos pappaen sin og ikke har kunnet bli med, og de blir like lei seg hver gang og hadde gledet seg til å treffe henne. Kan ikke med min beste evne fatte og begripe hvordan noen kan være så slem mot en åtte år gammel jente? Vil ikke familien din bli kjent med henne heller da? Huff.....hvis dere viser sånne holdninger overfor henne, så foreslår jeg at dere finner ut av det, og du tenker over om du vil begynne å behandle henne som du ville behandlet en egen datter. Om jeg hadde hatt en stemor som så på meg med dine øyne (ut i fra det du skriver her inne), da hadde jeg også vært "frekk og vanskelig"..... Foreslår dere utsetter bryllupet til du endrer holdning eller til sønnen din er gammel nok til å være brudesvenn, hvis det er det som må til for at den stakkars jenten skal få sitt livs opplevelse...
KaMa Skrevet 18. juli 2007 #80 Skrevet 18. juli 2007 Nei, du er ikke så veldig rar, men fryktelig umoden. I grunnen altfor umoden til å gifte deg og bli stemor. At du ikke gjør en så bra stemorjobb allerede er muligens jentens adferd et bevis på. Om det er deg alene, eller om det er alle dere voksne som gjør livet hennes surt, vites vel ikke. Men jeg kan garantere deg at barn som er vanskelige ikke er vanskelige, de har bare vanskelige omsorgspersoner rundt seg, og et vanskelig miljø å leve i. Du burde vente med å gifte deg en sånn 7 - 8 år, da kan dine biologiske barn være brudesvenner, og din stedatter sannsynligvis har snudd deg ryggen og er ikke interessert i å være en del av deres "kjernefamilie" lenger.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 18. juli 2007 #81 Skrevet 18. juli 2007 Ja, hva sier egentlig din kommende mann til det?
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #82 Skrevet 18. juli 2007 Men han kan da fortsatt følge deg opp selvom det er noen barn som går på kirkegulvet? Skjønner ikke hva som er problemet her ved dette du skriver, selvom din far har kreft så kan man fortsatt ha brudepike
~~DoraDora~~ Skrevet 18. juli 2007 #83 Skrevet 18. juli 2007 LES MIN HISTORIE HER : Det er brudeparet som bestemmer om de skal ha brudepike/svenn eller ei. Mange som ikke ønsker å ha det, og det må jo bli opp til de. Da jeg og mannen min giftet oss, ville vi ikke ha brudesvenn eller brudepike, så vi lot det være. Vi hadde to sønner, og min stedatter som kunne vært det, men ønsket ikke det. Mannen min synes det er brudeparet det hele dreier seg om den dagen. Og så syntes han det ville vært urettferdig mot det barnet som ikke var født enda.( vi ville ha tre barn etterhvert...). Vi ble også enige om at de ikke skulle være med til fotografen når vi skulle ta brudebildene, pga dette. Og vet dere hva??? ...ingen reagerte på dette...bortsett fra moren til stebarnet mitt. Hun ble så sur, og prøvde å stikke kjepper i hjulene for oss ved at hun kjøpte brudekjole, bestilte brudepikebukett, bestilte frisør etc. til jenta... ( Tro det eller ei, men det er helt sant). HELDIGVIS kom tanten til jenta til oss, og fortalte om morens planer( Hun var flau over henne...). Mannen min ble så forb... han ringte og sa i fra hva han mente. Hun ble om mulig enda surere, og skyldte på meg. At det var jeg som var egosentrisk, og sjalu på hans fortid bla bla bla. Folk rundt oss var helt sjokka da de fikk høre dette, og vi fikk mye støtte.... Vi holdt oss til vår egen plan, og det var at på vei ned fra alteret skulle vi ta alle barna i hendene, og gå sammen videre ned som en familie... ( Jeg var en helt enkel brud, og jenta var heldigvis også kledd i stil med oss andre i familien... i stedetfor oppstaset som brudepike...). Det hører også med til historien, at to år senere giftet moren til stebarnet mitt seg, med en mann ( som også har to barn fra før...), og vet dere hva??? .... de hadde INGEN brudepike eller brudesvenner... enda bruden i tillegg hadde brudepikeklær liggende fra før... Hmmm Gjett om det ble reaksjoner fra folk da ja...
er det muuulig Skrevet 18. juli 2007 #84 Skrevet 18. juli 2007 såklart vil hun være brudepike!!!! og er så vnvittig dårlig gjort om hun ikke får være det pga. hun ikke er din datter!!!!!! du har tatt et valg med å gifte deg med pappan hennes så da får du ta med det som følger!!!! og for en undskyldning du bruker!! at pappan din ikke har møtt henne før og det kansje blir rart fin han og familien din......ærligtalt dame! voks opp!!! sorry t jeg blåser meg opp her....men du høres som ei typisk stemor og jeg trodde vi var kommet lenger i år 2007!!!!!!!!!!
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #86 Skrevet 18. juli 2007 føler dere bare trykker meg lenger og lenger med,ja vet faktisk hvorfor hun er sånn og det er ikke pga min familie,men hennes mor der er det aldri noen hjemme,aldri middag på bordet og hun har hatt flere menn på 2 år nå....jenta føler seg utrygg og har ikke grenser der,vi prøver og sette grenser her men hun føler vel at vi er strenge/dumme,men etterhvert vil hun nok føle at det er trygt,her har hun leggetider men ikke der og noen søndager må hun ligge over til mandag og mannen min må gå 3 timer senere på jobb pga mora ikke er hjemme før kl 11 på søndag kveld,fordi hun har reist bort.
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #87 Skrevet 18. juli 2007 Hun blir inkludert like mye som min sønn fordi om hun ikke er brudepike.... jeg er glad i denne jenta,men vil gå alene med pappa,han er syk og har dårlig balanse og jeg har nok med og "passe" på han...
Mor til 3 søte små:) Skrevet 18. juli 2007 #88 Skrevet 18. juli 2007 La henne være brudepike og ikke tenkt noe mer på det! Vi hadde to søskenbarn til brudepiker da vi ikke hadde barn selv da vi giftet oss. Jentene synes det var kjempestas!!
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #89 Skrevet 18. juli 2007 Hadde det vært ille måtte dere gjort noe med. HVIS dere vet at jenta aldri har mat på bordet så svikter dere like mye som mor å ikke gjøre noe. MEN det tar fortsatt ikke bort spm om hvorfor undergrave henne mer med å ikke la henne være en del av det. Det er jo jenters drøm å gå i vakre kjoler, tenk så opptur for henne å vite at dere er der når ut i fra deg mor ikke er det!
mamma og my Skrevet 18. juli 2007 #90 Skrevet 18. juli 2007 Jeg synes du bør ha henne som brudepike, så absolutt! Det er et minne som hun kommer til å ha med seg for alltid, og gi henne en følelse av å være en liten prinsesse for en dag! Det er en utrolig viktig anerkjennelse fra din side om at hun er en del av familien din, og at du er glad i henne! Dette er ikke forskjellsbehandling av barna dine! Minsten kommer nok til å få mye oppmerksomhet som det er, mens for jenta vil det nok være en utrolig stor skuffelse om hun ikke får være brudepike. Dessuten, så bør jo din kommende mann ha litt han skulle sagt også, da. Dersom det hadde vært din datter, som hans familie ikke hadde møtt før som var brudepike- ville det opplevdes like rart? Min anbefaling er å se litt pragmatisk på det hele- et bryllup der det allerede er en familie blir mer en fest av familien, enn bare to som velger å dele livet med hverandre.
Bella Donna Skrevet 18. juli 2007 #91 Skrevet 18. juli 2007 Jeg synes du skal gå noen runder med deg selv, før du går opp det kirkegulvet. Du virker utrolig umoden. Synes virkelig synd på den jenta. Er ikke så greit å være 8 år, og masse nye ting blir introdusert i livet hennes. Det er overhodet ikke rart om hun oppfører seg litt merkelig for tiden. Jeg var selv brudepike når min pappa giftet seg på nytt. Jeg var også 8 år. Husker enda dagen som en drøm. Følte meg som verdens fineste i kjolen de hadde leid til meg. Min stemor har hele tiden behandlet meg som sin egen, og i dag har jeg et mye bedre forhold til henne enn min egen mor. Husk at denne situasjonen ikke er jentas feil.
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 18. juli 2007 #92 Skrevet 18. juli 2007 Til HI Vet du hva jeg forstår deg kjempe godt jeg da.. Hadde nok tenkt det samme. Enten begge ungene eller ingen. Hadde blitt helt feil for meg også at et barn som ikke er mitt skulle få være med og ikke mitt eget barn. Gjør som noen over her sier, la henne gå inn sammen med forlovere eller faren og la hun sitte i trappen ol under vielsen. Og hadde jeg hatt en stedatter som hadde prøvd å ta oppmerksomheten fra sønnen min som også er det første barnebarnet i min familie, da hadde jeg nok sakt i fra til faren hennes. Når hun er 8 år bør hun forstå at ikke alt i verden dreier seg om henne. Det var nå min mening da. Men som sakt jeg forstår deg utrolig godt.
Monajenten Skrevet 18. juli 2007 #93 Skrevet 18. juli 2007 Månestrålen, syns ikke den saken kan sammenlignes en gang! Det er helt greit at det er brudeparet som bestemmer, og det er også helt greit å velge å ikke ha hverken brudepiker eller brudesvenner. Men her er det snakk om å droppe en jente som brudepike, faktisk datteren til mannen som skal gifte seg, bare fordi at stemoren hennes ikke vil ha henne der.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 18. juli 2007 #94 Skrevet 18. juli 2007 Fy søren. Du må være den mest egoistiske "snart stemoren" jeg noen gang har hørt om. Jeg har en datter på 3 år, og en ny kjæreste. Om vi noen gang gifter oss er hun jo en selvskreven brudepike og vi begge ville ha det sånn, inkludert evt andre barn vi måtte få. Hadde han hatt barn fra før så hadde jo de også vært selvskrevne. Det er ikke hun som er sjalu. Det er DU!!!! Fysj. Du burde egentlig si til faren hennes hvordan du har det, så han kan revurdere hele giftemålet med deg. Er han noe til kar så hadde han fortalt deg hvor skapet skulle stå. Får min x en ny kjæreste og de skal gifte seg så håper jeg for guds skyld det ikke er en som deg. Du er livredd for at noen skal stjele din dag. Og hvorfor kan ikke gutten din bli med også? Han er jo over året når dere skal gifte dere. Han kan vel gå sammen med henne, evt hun kan bære han litt av veien om han blir redd. Jeg tror du utelukker han for å ha mulighet til å utelukke henne. Evt kan sønnen din sitte på armen til far der oppe mens dere kommer inn.. men nej.. det kunne vel kanskje ta litt av fokusen fra lille sjalue deg. Du bør virkelig sette deg ned å skamme deg.
yasmina Skrevet 18. juli 2007 #95 Skrevet 18. juli 2007 Jeg maa vel si jeg er utrolig glad at det ikke er min lille jente som skal faa deg til stemor !!! Syns kanskje det er du som er frekk. Det virker som du selv tror at dere har mottatt denne jenta godt, men det virker ikke slik paa meg. Det virker ikke som du aksepterer henne paa lik linje med din egen soenn. Selvfoelgelig reagere jenta og er oppmerksomhetssyk. Barn er ofte det naar de faar mindre soesken eller f. eks en av foreldrene skal gifte seg omigjen.Her er det dobbel dose. Paa meg saa virker det som du proever aa skyve henne ut selv om du ikke ser det selv. Det virker som du ikke skjoenner at hun er en like stor del av familien din som deres felles barn. Og at det foeles urettferdig for deg ??? Slaass du om oppmerksomhet med en 8 aaring ?
fleXibel Skrevet 18. juli 2007 #96 Skrevet 18. juli 2007 Synes synd på jenta jeg.... Hos biomor blir hun overflødig og det samme hjemme hos pappa pga hans nye kone... Ikke rart hun er "vanskelig" som du beskriver.... Negativ oppmerksomhet er bedre enn ingen oppmerksomhet..
Minesmå:)+en til! Skrevet 18. juli 2007 #97 Skrevet 18. juli 2007 Hei=) Hvis du på forhånd har bestemt deg egentligt til å ikke ha brudepike i det hele tatt, så forstår jeg deg. Kjenner mange som ikke har brudepiker i brullypet selv om det er døtre/stedøtre med i bildet. Da må dere si til henne at hun ikke skal være brudepika snart, slik at hun ikke går rundt å gleder seg. Personlig syns jeg det er sødt med brudepiker, og det er selvfølgelig deres dag som brudepar, men hun hadde ivertfall blitt kjempeglad for å være det. tenk deg selv å fått være brudepike....hun har jo kjempelyst!! Uansett så tenk dere godt om før dere tar endelige valg...er det så farlig at hun er det? Hva skader det? ivertfall ikke din sønn... lykke til=)
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #98 Skrevet 18. juli 2007 I et bryllup har du andre som passer på barna, fortsatt dårlig unnskyldning. Trenger nok ikke passe på ei jente som er 8 år.
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #99 Skrevet 18. juli 2007 har svart deg tidligere,og jeg tar henne med i familien og stenger henne ikke ute,det er ingen forskjellsbehandling,hvis dere hadde lest svarene så hadde jeg slipt og gjenta det 100 ganger,om hun hadde vært min så ville jeg ikke hatt brudepike,min sønn kan men skal ikke.
Monajenten Skrevet 18. juli 2007 #100 Skrevet 18. juli 2007 Her skriver du om fullstendig omsorgssvikt, og så tar dere ikke engang tak i det?? Det hjelper sikkert å avskrive henne ved bryllupet også. Herregud! Ser forresten at du er like gammel som meg. Det sjokkerer meg faktisk, jeg tror ikke jeg oppfører meg som en sutrete 13-åring nemlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå