Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #51 Skrevet 18. juli 2007 Snu på spørsmålet da vil det ikke bli rart for meg å ha med hans datter og ikke min egen sønn...? Vil ikke dytte henne bort,men føler hun dytter bort min sønn og skal være i sentrum hele tiden.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 18. juli 2007 #52 Skrevet 18. juli 2007 Så det var ikke planen at hun skulle ha kjole og pensko i bryllupet likevel? Og det koster strengt tatt ikke så mye å plukke noen blomster og sette en sløyfe i håret hennes! Hvis hun er så problematisk generelt så må dere gjøre noe med det, både du, forloveden din og evt. biomor.
smakk Skrevet 18. juli 2007 #53 Skrevet 18. juli 2007 Jeg synes dette er utrolig smålig av deg, du har valgt en mann med en fortid og da må du ta den på kjøpet. Når du forteller hvordan hun er og hva hun gjør høres det ut som typisk oppførsel for en åtteåring som har fått servert en noe motvillig stefamilie. Du kunne velge, hun kunne ikke. Du sier hun er bortskjemt og sjalu, jeg syne det høres ut som du er akkurat det samme. Hun er bare barnet, hva er din unnskyldning?
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #54 Skrevet 18. juli 2007 Hvorfor er det problem da? Hadde latt henne være brudepike. Skjønner ikke hva som er urettferdig med det??? Hun vil jo huske dagen, din sønn er jo for liten. Urettferdig? hæ? Sønnen din bryr jo seg døyten om hva som skjer denne dagen, og når han blir stor tviler jeg på han bærer nag til deg fordi hun var brudepike. Familien din vet jo at samboeren din har en sønn vel? Er jo bare til å si datteren hans skal være brudepike. Er jo pappaen hennes som gifter seg så.... Tenk om du en dag skulle gifte deg med noen andre, og din sønn (som da er eldre enn nå) ikke får være med av din da kommende mann..
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #55 Skrevet 18. juli 2007 For guds skyld HVOR gammel er du egentlig. Din sønn er jo 6 mnd? DA får dere vente med å gifte dere da så kan begge være med også med tanke på hvor dårlig råd dere har også.....................? DET er heller ikke snakk om å snu på noe spm FOR dette er noe dere har valgt selv, værken din sønn sin skyld eller jenta til din sambo!
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #56 Skrevet 18. juli 2007 ja du skjønner ikke hva jeg syntes er rart at hans datter følger meg, det er ikke min,føles mer naturlig at hun hadde stått med han når min sønn ikke blir med på dette.hadde ikke tenkt og ha noe brude pike/sven,sønnen min er 1 1/2 år da og kan gå men har ikke tenkt og ha han med så hvorfor skal hun?
Monajenten Skrevet 18. juli 2007 #57 Skrevet 18. juli 2007 Du ønsket mange svar, og det fikk du. Her kommer et til! STAKKARS JENTE!!! Syns du er skikkelig frekk og egoistisk! Som flere andre her skriver, hadde det vært ditt biologiske barn og din tilkommende manns stebarn, hadde det vært en selvfølge at hun skulle være brudepike! Og føles det urettferdig at hun kan og ikke ditt barn kan?? HALLO, er du tretten??? Tror nok ærlig talt at sønnen din gir blanke faen i om han får være brudesvenn eller ikke, han er jo bare baby! Og hadde begge to vært dine, så hadde du jo latt henne gå alene siden sønnen din er for liten?? Nei vet du hva, skjønner ikke at det er mulig å tenke på den måten. Det der er jo bare første tegn på at det helt tydelig blir forskjellsbehandling av barna. Du skjønner det at når man blir sammen med en som har barn fra før, så tar man hele pakken ja. Jeg har en datter fra tidligere forhold og min kjæreste behandler henne SELVFØLGELIG likt som vår felles sønn! Og ang. brudepike - nå skal ikke vi gifte oss i nærmeste framtid men det hadde ikke vært et tema en gang, hun hadde såklart vært selvskreven brudepike. Og han er så heldig å ha to barn sier han. Du har tydeligvis bare ett barn og ET STEBARN! Stakkars jente hvis det er denne holdningen du viser overfor henne. Du skriver også at "hun er litt vanskelig for tiden". Å ja! Hvis din egen datter hadde vært litt vanskelig, hadde du avskrevet henne med å "dumpe henne" som brudepike da? Herregud så irritert jeg ble her nå! Det er nettopp av sånne ting minedineogvårebarnfamilier ikke fungerer! Har man stebarn, så behandler man dem selvsagt likt. Heldigvis vet jeg at min kjæreste elsker datteren min like høyt som meg, og som sønnen vår. Jeg hadde ikke klart å være sammen med en som ikke satte henne like høyt som resten av oss. Men det klarer visst din mann! JA, dette var utrolig provoserende! Ser at jeg heldigvis ikke er alene i å mene det.
smakk Skrevet 18. juli 2007 #58 Skrevet 18. juli 2007 Men det er jo bare fordi han er for liten.. Hvorfor i alle dager er det da rart? Må hun stå over fordi din sønn er for ung?
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #59 Skrevet 18. juli 2007 Akkurat min sønn er da 1 1/2 år når vi gifter oss og kan gå da,men han skal IKKE være brude svenn så det er ingen forskjellsbehandling....
Monajenten Skrevet 18. juli 2007 #60 Skrevet 18. juli 2007 Å herregud.... Så hvis det hadde vært din datter, så hadde ikke hun fått være brudepike fordi at lillebror på 1,5 år ikke kunne være det? Blank løgn!
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #61 Skrevet 18. juli 2007 Hun er bare barnet ja,hun får like mye oppmerksomhet som min sønn og ingen gjør forskjell,og ja jeg kan vel være sjalu på at hun skal ta alt fra min sønn til og med hans bestemor,onkle,tanter,oldemor og mine tanter som gjør så godt de kan for begge...ingen får lov og gi han oppmerksomhet,og det syntes jeg er vondt det er første barnebarn i familien på min side.
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #62 Skrevet 18. juli 2007 er det noe forskjell på om jeg har en datter eller sønn? han skal ikke være for jeg ikke har lyst til og ha det.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 18. juli 2007 #63 Skrevet 18. juli 2007 Må si meg enig med folket her! Stakkars jente! Altså, en kjole kan du få kjempebillig, hår kan dere fikse selv, sko får dere også tak i billig, så det synes jeg er en dårlig grunn! At sønnen din ikke er gammel nok, tja.. Men det mener jeg ikke er grunn nok til å ikke la ho få være brudepike! Tenk deg den gleden ho har ved å være det da! Prøv å sett deg inn i hennes posisjon! Har du ikke noe godt forhold til ho og føler ikke at ho er din? Virker sånn på meg!
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #64 Skrevet 18. juli 2007 Vet jeg velger han OG hans datter,men hun blir da med i kirken,bryllupet og middagen og alt vi stenger henne ikke ute....
2 søte småpiker Skrevet 18. juli 2007 #65 Skrevet 18. juli 2007 Skjønner ikke hvorfor det er rart. Din sønn er jo helt klart for liten, men skal hun lide for det da? Hun er jo en del av familien, du skal jo tross alt gifte deg med pappaen hennes. Tenk så lei seg og skuffet hun kommer til å bli om du ikke vil ha henne der. Ville nok hatt henne som brudepike, da føler hun seg ihvertfall som en i familien. Kan ikke forstå hvorfor din familie skulle reagere negativt på det.
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #66 Skrevet 18. juli 2007 Da kan dere vel la hun leie han ned kirkegulvet.....Hvorfor skal dere absolutt ikke ha med han? Det er jo hele tiden noen som gifter seg med barn og ingenting er vakrere enn barna ned kirkegulvet.
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #67 Skrevet 18. juli 2007 Og hvorfor ikke egentlig, hvorfor skal hun svi for dere har bestemt at han ikke skal være med.?
HTC Skrevet 18. juli 2007 #68 Skrevet 18. juli 2007 Dette var trist lesning, svært trist lesing... Håper du setter deg ned og tenker en gang til grundig gjennom dette. Håper også at dere oppsøker hjelp utenifra for å få hele familietanken på rett vei. Denne datteren skal være en viktig og stor del av livet deres, resten av livet deres, så at du lærer å innkludere henne som en fullverdig del av familien, er viktig. Din sønn vil være ca 1.5 år og hun ca 9 ved brullupet? Det betyr at det er 1 år til festen? Da har familien din god tid til å bli kjent med henne. La henne være brudepike, er det så viktig for deg at din sønn isåfall også skal være med, så kan hun leie han, da er han med. Det høres mer ut som du er furten og tenker dette er MIN dag, vet du? Det er DERES ALLE dag! Dere skal bli en FAMILIE. Tror og håper når du får tenkt deg om, at du i fremtiden skammer deg litt over slik du tenker nå, og jeg er sikker på at du tar det riktige valget for DERES familie og står sammen i lykken på en flott brullupsdag!
♡ Rødhette ♡ Skrevet 18. juli 2007 #69 Skrevet 18. juli 2007 Nå har jeg ikke lest halvparten av alle svarene her.. .Men velger og si hva jeg mener uansett.. Denne lille jenta på 8 år har ikke valgt deg som stemor..., hun har ikke hatt noe valg oppi dette.. Du har valgt og gå inn i et forhold hvor din mann har bagasje.. Og den må du ta på godt og vondt om du velger og gå opp det kirkegulvet.. Jeg synes virkelig det vil virke rett og slett frekt ovenfor denne lille jenta at hun ikke skal få være brudepike.. Hun er 8 år og forstår mer en man tror.. Utifra svarene jeg har sett nedover kan det nesten se ut som hun er et emne du gjerne kan klare deg uten og har vanskelig for og tro at jenta ikke merker dette på deg.. Og om hun merker det kan du bar glemme og få et bedre forhold før innstillingen din forandrer seg.. Hadde min mann hatt et barn før vi ble sammen hadde det bare vært naturlig for meg at det barnet fikk lik posisjon i bryllupet som våres felles barn... Min søster ble sammen med en mann som hadde 3 barn fra før av.. De ble likestilt fra dag en omtrent.. de er mine tantunger og jeg er tante for dem.. Skjerp deg.. Du høres ut som en rimelig bortskjemt unge ...
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #70 Skrevet 18. juli 2007 Kan dere ikke lese da skriver for ørtende gang at meg og min familie har tatt godt mot henne og behandler henne som deres eget barnebarn. Har bare ikke lyst til og ha bbrudepike og min sønn skal ikke være brudesvenn og skulle heller ikke vært det om han var eldre...
Monajenten Skrevet 18. juli 2007 #71 Skrevet 18. juli 2007 Nei det er ikke forskjell på om du har en datter eller en sønn, jeg snakker om at hvis du hadde hatt to EGNE barn! Da hadde du vel ikke droppet ditt eldste barn som brudepike fordi lillebror ikke var gammel nok?
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #72 Skrevet 18. juli 2007 jo det hadde jeg....
indianerjenta Skrevet 18. juli 2007 #73 Skrevet 18. juli 2007 Sånn er det å gifte seg med en som har ferdig pakket koffert! Hun må integreres på lik linje som din sønn. Barnas følelser må gå fremfor de voknes. Tenk om det var du som hadde datteren fra før, og det var din mann som hadde sagt seg i mot. Hva ville du ha følt? Din mann gifter seg også denne dagen, det burde du husk. Prøv heller å gjøre det til en flott dag for dere alle. . .
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #74 Skrevet 18. juli 2007 Pappa er syk hatt kreft siden jeg var 2 år og bor ikke ved oss...vet aldri hvor lenge han lever og vil at han skal være den som følger meg opp...
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #75 Skrevet 18. juli 2007 Phø.....hadde barnet ditt stått der og ville være med på dette hadde man satt seg ned å vurdert det for barnet skyld. Jeg tror du har bestemt deg for å ikke ha denne jenta med på dette, men at det ikke finnes noen unnskyldning som holder mål, for å ha noen gå ned gulvet før deg ødelegger ikke akkurat dagen deres eller lettere sagt din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå