Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Hun er 8 på og vi har en sønn på 6 mnd,hun tror selvfølgelig at hun skal være brudepike,men så har jeg begynt og tenke litt. Pappa som skal følge meg inn kjenner henne ikke har truffet henne kun en gang og føler kanskje det blir rart for han oh min familie at hun skal være med og følge meg inn og ikke min egen sønn....føles litt urettferdig for meg og min gutt også....er jeg rar? Hva syntes dere???? Ønsker mange svar.
Frk.Bibelstripp m/spire Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Men hvorfor kan ikke begge barna være med da ? Det høres jo litt dumt ut å utelukke hun på 8...
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2007 føler bare det er rart at hun og ikke mitt eget barn skal følge meg opp,og han er jo for liten....
dama Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 den problemstillingen synes jeg er kjemperar... klarer ikke helt å se den... det må jo være litt av opplevelse for henne, som hun komme ritl å vokse litt på... skjønner ikke hvorfor det skal være rart overfor faren din og din familie... hvorfor er det urettferdig? sønnen din er 6 mnder.. skal han krabbe opp kirkegulvet da eller? hva med at din bonusdatter kanskje bærer han eller har han plassert i en søt liten vogn kledd med blomster eller noe..?
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Nei, hun er ikke ditt barn, men hun er vel ikke mindre egnet av den grunn? Hadde det vært din datter, så hadde hun vel vært selvskreven? Tror ikke noen andre hadde reagert,det er jo tross alt barnet til brudgommen....
fleXibel Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 Hvorfor kan hun ikke være brudepike da?? Kan dere ikke ordne en vogn lillegutt skal sitte i, pynte den..la han sitte i den og hun føre vogna oppover midtgangen?? På den måten er alle med. Synes det er littdårlig gjort å utelukke datteren til mannen din. Hva din far og familie skal synes om det er irrelevant,,,,
Katja Skrevet 18. juli 2007 #7 Skrevet 18. juli 2007 Kan hun ikke stå der oppe sammen med pappa`n sin da? Eller hun kan gå inn først og strø roseblader, for så å stille seg ved siden av pappa`n sin? Det er jo tross alt pappa`n hennes som skal gifte seg. Og det er jo ikke hennes feil at sønnen deres er for liten...
Fru-mamma Skrevet 18. juli 2007 #8 Skrevet 18. juli 2007 Kanskje dere kan gjøre en litt anne "vri". Hva med at hun "følger" pappan sin. Hun kan stå oppe ved alteret sammen med han og vente på deg.
Kjærlighet <3 Skrevet 18. juli 2007 #9 Skrevet 18. juli 2007 Skjønner ikke problemet.... Hadde det vært meg, hadde jeg tatt det som en selvfølge at min tilkommende manns datter skulle vært brudepike :-) Skulle da bare mangle...
Ett_øyelokk.... Skrevet 18. juli 2007 #10 Skrevet 18. juli 2007 Hun er tross alt din tilkommende manns datter. Jeg hadde hatt henne som brudepike. Det viser jo at du har "godtatt" henne inn i din familie. Spør faren din vel. Blir jo uretferdig for henne hvis du kun tar deres felles sønn som brudesvenn (vet han er liten, men hadde han vært eldre hadde du nok ikke nølt) og ikke din manns datter.
suseduse Skrevet 18. juli 2007 #11 Skrevet 18. juli 2007 la henne trille sønnen deres i en vogn opp kirkegulvet! syns faktisk det er ganske viktig å inkludere henne, hun er tross alt en del av din familie nå, og en viktig dag i hennes liv og!! tenk så lei seg hvis hun ikke blir inkludert, og alle pikers drøm å få være en prinsesse for en dag!
Mockanin Skrevet 18. juli 2007 #12 Skrevet 18. juli 2007 Synes egentlig det er litt rart at du og din familie ikke kjenner din manns datter. Men det er det nok en grunn til. Husk at det er din manns datter det er snakk om. Sønnen din er 6 mnd. så at han ikke blir med deg inn er jo ikke noe rart i det hele tatt. Det bør vel heller være et spørsmål om du vil ha brudepike eller ikke, i stedet for om det blir rart eller ikke å ha henne som brudepike. MEN jeg vet også alt om hvor kjipt det er å måtte si til en liten jente at hun ikke skal være brudepike. Min manns niese, som da var 9 år, tok det som en selvfølge at hun skulle være det. Jeg ville ikke det da dette er et barn som hadde problemer med å gjøre annet enn det hun selv vil og jeg ikke tok sjansen på at hun ikke skulle finne på noe F. i kirken.. (det klarte hun jo fint i selve brylluppet*sukk*)
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #13 Skrevet 18. juli 2007 Blir ikke hun din familie da? Man gifter seg ikke bare med mannen, men også med hans tidligere barn. Hva med din mann. Skal ikke han få ha sin egen datter som brudepike? Dette er jo også hans dag.
Mille** Skrevet 18. juli 2007 #15 Skrevet 18. juli 2007 Hva med mannen din da? Vil det ikke bli rart for han hvis hans eneste datter ikke skal få være brudepike? Bare fordi din far ikke kjenner henne? Du kjenner henne vel? Urettferdig, hvorfor det? Ja, nå er du litt rar. ;o)
Mockanin Skrevet 18. juli 2007 #16 Skrevet 18. juli 2007 Glemte å si at sønnen min på 10 år sto oppe ved alteret og ventet sammen med stefaren sin, min mann, og forloverene våre. Han satt mellom forloverene og rett mot oss oppe ved alteret.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 18. juli 2007 #17 Skrevet 18. juli 2007 Signerer JoSomamsen her jeg.. Ser ikke problemet i det hele tatt...
anmyn Skrevet 18. juli 2007 #18 Skrevet 18. juli 2007 Beklager dette synes jeg høres merkelig ut... hun er din stedatter og bør vel behandles likt som dine egne barn....???? Er jo ofte slik med mine, dine og våre barn og jeg mener man må behandle barna likt, ikke barnas feil at foreldrene ikke er sammen... Er jo like mye din manns bryllup som ditt. Hadde du hatt et barn fra tidligere regner jeg med at du hadde ønsket at det var med og var brudepike/svenn.... blir samme situasjon....
Mamma til verdens beste barn Skrevet 18. juli 2007 #19 Skrevet 18. juli 2007 Du gifter deg tross alt med pappaen hennes, da tar du jo henne som en del av pakka spør du meg. Og at deres sønn er for liten kan jo ikke hun noe for.. Og dette er sikkert en stor dag for henne også, pappa skal gifte seg og å inkludere henne ville for meg vært en selvfølge! Hvorfor kan ikke faren din møte henne før bryllupet da? Hun blir jo tross alt hans stebarnebarn og en del av hans datters liv! En annen ting: vil ikke mannen du gifter deg med bli fryktelig såret hvis du ikke vil ha hans datter som brudepike? Jeg har selv en stesønn, og det er ikke bare enkelt, men ved å velge hans far valgte jeg også sønnen.. på tide å legge egoismen til side spør du meg.. og du spurte jo om andres mening her inne.
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #20 Skrevet 18. juli 2007 Var nettopp i et bryllup og der brudepikene hylgrein pga den høye orgelmusikken de spilte,så vil ikke ta han med på det tror jeg.... grunnen til at jeg syntes det er urettferdig er at hun skal ha den "beste" plassen over alt og til og med hos mine foreldre,mamma sa nettopp at hun ble litt irritert på henne for hun ikke tåler at han får oppmerksomhet av sin bestemor som har fått sitt første barnebarn,og ingen har prøvd og dytte henne vekk tvert imot,hun har fått oppmerksomhet og gaver i haugevis så de gjør ingen forskjell på dem,men hun tåler ikke at de prater til han,da stiller hun seg forran han og prater til han,for ingen må prate med han uten og si noe til henne. syntes bare hun er så frekk hadde ikke tenkt på å ha brudepike en gang,men det har hun bestemt visstnok.
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #21 Skrevet 18. juli 2007 Ja tenkte på noe sånn heller men i vår kirke er det teppe å det er forbudt og strø roser... Dessuten bygger vi hus og hadde tenkt oss et billig brullup...men han blir vel skuffa om hun ikke får være brudepike selv om ingenn har sagt at hun skal være det.
Frk.Bibelstripp m/spire Skrevet 18. juli 2007 #22 Skrevet 18. juli 2007 Hun er jo bare 9 år ? Det er nok ganske tøft for henne å få en liten bror på 6 mnd. Ikke ekskluder henne, det kan gjøre ting verre.
Katja Skrevet 18. juli 2007 #23 Skrevet 18. juli 2007 Hvis du hele tiden har sagt at du ikke skal ha brudepike, så er det jo greit. Men hvis hun har levd en stund i den oppfatning at hun skal være brudepike, og dere ikke har sagt noe, så syns jeg hun må få lov til det.
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #24 Skrevet 18. juli 2007 Hadde han vært eldre hadde jeg selvfølgelig tatt begge hadde skjemtes om jeg hadde bare tatt min,men føles rart at hun skal og ikke min...
Mille** Skrevet 18. juli 2007 #25 Skrevet 18. juli 2007 Nei men ærlig talt da! Det er et barn du snakker om her, et barn som har vært enebarn i masse år, og nå har hun plutselig fått en stemor og en bror, hun er vel sjalu, helt naturlig det. Frekk???? Min datter tok også det som en selvfølge at hun skulle værte brudepike da vi giftet oss, at jeg giftet meg med barnefaren er ikke relevant, men tenkte da aldri at hun var frekk!! Syns det høres ut som du har litt å tenke på når det gjelder hans datter, for dette høres ikke bra ut!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå