Gå til innhold

Hva syntes dere,ang min manns datter til brudepike?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi giftet oss ville jeg ikke ha brudepiker eller brudesvenner. Likevel var det et barn jeg veldig gjerne ville inkludere i sermonien. Vi bestemte derfor at han skulle få ansvar for ringene og komme opp til oss med dem til alteret. Han stod også oppe sammen med oss under den delen av vielsen. Fungerte veldig fint. Han var i hvertfal veldig stolt over oppdraget. Kansje dere kan gjøre noe liknende hvis du ikke vil ha henne som vanlig brudepike?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siterer deg: jeg er glad i denne jenta,men vil gå alene med pappa,han er syk og har dårlig balanse og jeg har nok med og "passe" på han...

Altså, ho er 9 år når bryllupet er etter det jeg har forstått? En 9 åring klarer fint å passe på segselv og gå opp gulvet uten at du trenger å tenke på det!

Skrevet

det der er en helt naturlig sjalusireaksjon på så store barn da. uansett om de er helt ordentlige søsken i blodet eller ikke.. det er deres måte å markere seg på.

kanskje hun ikke får så mye oppmerksomhet av sine egne ordentlige besteforeldre og er misunnelig..

vet det er normalt at små babyer får oppmerksomhet, og mye av det, men det hjelper ikke mye om hun får gaver o.l..er jo ikke det barn aller helst vil ha..

synes hun skal få være brudepike jeg. men hun kan jo gå inn før deg og pappan din.. så hun ikke "følger" deg opp liksom..

tenk for en stooooor dag det er for henne og pappan da!! er jo ikke bare din dag liksom..

Skrevet

Det jeg merker meer at du sier du ikke hadde tenkt hverken å hva brudesvenn eller brudepike og derfor syns du det blir feil at hun skal være brudepike når ikke sønnen din skal være det.....

kanskje du syne sjeg er hard nå, men jeg leser faktisk

Jeg,jeg,jeg, jeg..........

Dette er en forening mellom din mann og deg. Det er ikke ditt bryllup alena dere er 2 og dere deler familie. Har du tenkt på at det vil kunna være vondt for mannen din og hans familie i tilegg til din stedatter at hun ikke får lov til å være litt prinsesse og dele den dagen med sin stemor og sin far.

Hva vil det egentlig koste deg å la henne få gå foran deg opp gulvet , eller vente på deg sammen med sin far.?? Du vinner nok mer på å la henne føles seg delaktig en å være prinsippfast.

Din sønn er for liten til til å føle seg tilsidesatt, og han vil garantert ikke holde det imot deg når han blir eldre. Dette er nok veldig mye viktigere for deg en for noen annen. Men derimot kan du skade din relasjon til stedatteren isteden for å gi henne sjansen til å føle at hun betyr noe for sin stemor, og hun vil være viktig en slik dag.

Vær så snill ikke forstørr dette og la en 8 åring komme i klem over hva DU synes er riktig. Gjør heller det som er riktig for henne.

Skrevet

Vet hun ikke har velgt meg,men hun sier faktisk at hun skulle ønske jeg var moren hennes,virker som om alle tror jeg og denne jenta har et dårlig forhold og at jeg vil dytte henne bort og ta pappa fra henne og ikke dele han men hun,slik er det absolutt ikke men føler det blir feil og ta henne med og ikke min sønn og har heller ikke lyst til og ha brudepiker,har nok med og få med meg opp pappa,og skjønner heller ikke hvorfor ungen kommer til og føle seg utenom hun er jo med oss hele dagen.....og vil altid være me d oss,vil ikke gifte meg med en mann for og ikke ta med det som følger han bare så det er sagt føler dere tror jeg er den megga.

Skrevet

Ja, du er rar og også umoden og egoistisk. Stakkars lille jenta som må ha deg som stemor.

Skrevet

Det finnes to typer mennesker, de som ser på det negative først og de som ser på det positive først.. Ser du ikke noe annet enn problemer og trøbbel i alt eller? Synes synd på deg egentlig.

Skrevet

Vet du,....leser du tråden din par ganger kan du se du har ganske mange unnskyldninger for å IKKE ha jenta.

Først begynner det med at familien din ikke kjenner jenta, også bygger dere hus og har ikke råd

, også kan du ikke for du har nok med å passe på din far i kirken,

også er det pga din sønn,

også er hun frekk.

Alt dette står i dine innlegg så i utgangspunktet for meg virker det som du leiter etter en god nok unnskyldning til å ikke ha henne der og begynne å legge skylden på omsorgsvikt fra mor kan du heller ikke bruke så lenge det er deres bryllup.

Skrevet

Hei

Jeg skjønner deg litt jeg:) jeg giftet meg for 2 år siden og jeg ville ikke ha brudepiker og jeg mener at jeg som brud hadde min fulle rett til å velge dette selv. Jeg er stemor selv og syns også dette er veldig vanskelig til tider og det kan være vanskelig og hele tiden ha fokuset på et barn som ikke er sitt eget (ja selv om det bare er et uskyldig barn). Jeg syns du skal snakke med samboeren din og komme til en enighet :)))

Masse lykke til med bryllupet

Skrevet

TAAAAAAAAAKK,tror ikke alle vet hvordan det er og bli stemor som 20 åring til ei som er så stor at det ikke kunne vært datteren min engang.

Jeg forskjellsbehandler ikke,og fordi om hun ikke er brudepike så blir hun da med på alt.

Jeg vil at vi alle skal ha det bra og hun er like mye vår familie som min sønn.

Virker som at det er påbudt og ha brudepike/svenn om man har barn...

Skrevet

synes helt ærlig du skal ta denne diskusjonen med din kommende mann jeg.

så kan dere forklare hverandre hva dere føler om saken.

hjelper ikke mye å diskutere det her i hvertfall....

lykke til !!

håper det løser seg!

Skrevet

Takk for at dere tror jeg er den heksa,har jo sagt at det hadde ikke vært forskjell om det var mine barn....

Skrevet

oioioi.....uff da..... Dette bryllupet dreier seg vel ikke bare om deg? du har vel tatt hele pakka om du ønsker å gifte deg med en mann som har et barn fra før?!! Om hun krever, og får, mye oppmerksomhet ellers så er det faktisk deres oppgave og sørge for at det endres.. hun har fått en bror- klart hun vil konkurerre om oppmerksomhet- hun driter i om det er hans, og ikke hennes, besteforeldre!

Du er utrolig egoistisk synes jeg, og synes det er rart at din kommende mann synes det er greit om hun ikke er brudepike. Klart hun har lyst til å være det- det koster deg vel ikke så mye som EN kalori å glede henne med det?! Er du redd for å ikke være midtpunkt nok på bryllupsdagen din?Om du synes det er rart fordi sønnen din ikke er med;kan ikke pappaen din ha han på armen mens han fører deg da?

Om dette er et stort problem for deg synes jeg ærlig talt du skal tenke deg om to ganger på hvordan det kommer til å bli i fremtiden, med ett felles barn og et særkullsbarn..... Det høres ikke ut som du er særlig klar for å takle det for å være ærlig.

Skrevet

synes det økonomi- argumentet blir litt merkelig. Hun må uansett ha penkjole, og prisen på å leie en brudepikekjole er ikke så ulik en skikkelig fin kjole. Buketten kan noen ordne med noen blomster og et sløyfebånd, og hestehale med glitterspray og noen blomster er heller ikke mer enn dere uansett måtte kostet på henne.

Skrevet

Pappa er syk så jeg har nok med å få han med meg opp gulvet og nei han skal ikke være brudesvenn fordi jeg ikke har tenkt og ha det,vil heller ikke at hun skal være det.

Skrevet

Så hvis du hadde hatt ei datter som var stor nok til å være brudepike så hadde du fortsatt ikke ønsket å ha brudepike? Skjønner ikke hvorfor det er så problematisk å ha brudepike, kjolen leide vi, kostet 600 kroner, kjøpte hvite pene sandaler som hun kunne bruke hele sommeren, ordnet henne på håret selv. Det eneste hun gjorde var å gå ned kirkegulvet etter meg, jeg så henne jo ikke engang der hun gikk, men ser jo på filmen hvor stolt hun var. Og pappan hennes var så utrolig stolt over sine to prinsesser som kom mot han. Det kommer din mann også til å være, det er jeg sikker på.

Tror ikke du er den heksa, men at det er ting du bør tenke litt på i det kommende året før dere går til det skritt å gifter dere....

Lykke til. :o)

Skrevet

Jeg synes det er en selvfølge at din stedatter får være brudepike! Hun er en del av den nye familien hun også, og hvis hun blir holdt utenfor er det svært ekskluderende og en dårlig opptakt til familielivet! Han på seks måneder er da i minste laget til å være brudesvenn!?! Og hadde han ikke vært det synes jeg de skulle vært med begge to!

Skrevet

Utrolig at du mener at en 8 åring ikke skal ha lov til å være litt sjalu når det blir store omveltninger i livet hennes.

Tipper hun merker VELDIG godt at ikke alt dreier seg om henne.

Er du og HI venninner eller noe????

Dere to er helt utrolige!

Skrevet

Føler mange tror jeg er en ung uvitende mor som prøver å ta en pappa fra datteren sin men det er ikke sånn det er hvorfor ska folk hakke sånn når de ikke vet noe om meg,dessuten er ikke jenta vanskelig pga meg og vårt forhold som mange tror,men pga moren hennes.

Så ikke vær så hard...

Skrevet

Tror ikke min mann vil si så mye om det,hadde jo vært noe annet om jeg tok med vår sønn og ikke henne...men jeg velger ingen eller begge,men har ikke lyst og ha.

Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

Ser ikke problemet med å ha sønnen deres på armen til pappan sin. Ei jente på 8 klarer fint å gå bak dere, og om faren din ikkevil ha henne der? Nei gud, så teit.

Skrevet

Det blir jo ganske kaotisk å ha en smårolling som brudesvenn da. De kan være vanskelig å holde styr på! En 8 åring derimot kan fint klare å være brudepike. Synes det er hjerterått å utelukke henne!

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Du sier at du vil gå aleine opp med din far, og det er forståelig, men kan hun da ikke gå aleine gjennom kjærka før dere to kommer...er jo sånn de gjør det i USA på film, og i det bryllupet jeg var i.

Skrevet

hvor mange ganger må du ha det inn,har jeg sagt at hun gjør familien overflødig,har bare sagt jeg ikke ønsker henne som brudepike,fordi jeg ikke hadde lyst og ha det samme f.... om det er mine dine deres barn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...