Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #201 Skrevet 18. juli 2007 Han har lest den HA;HA og som du så så ble det bestemt at det ikke blir brudepike,hun kan velge om hun vil sitte i trappa oppe ved alteret eller med de andre på benkene,han syntes også at det er det beste ifht pappa og lilllegutt,begge blir med på fotograferingen....
"Pappa`s fulltreffer" Skrevet 18. juli 2007 #202 Skrevet 18. juli 2007 Når vi giftet oss hadde min pappa sønnen vår på armen opp kirkegulvet. Tantebarnet mitt var brudesvenn og gikk bak. Gikk kjempe fint det! =)
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #203 Skrevet 18. juli 2007 ja og grunnen var at jeg skal ikke ha med MIN sønn så hvorfor HANS datter...
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #204 Skrevet 18. juli 2007 Ok ok, NÅ har jeg lest nedover heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele tråden! hehe..... Det gjorde jeg ikke før svaret mitt over her Anyways, skjønner at dette er DITT og din manns bryllup.... Men som du sier over her, du forklarer faktisk moren til denne jenta som ei kjerring som bryr seg nada om datteren sin. Kan du ikke gi stedatteren din denne gleden ved å være brudepike da? Det er jo pappa'en hennes som gifter seg på nytt, og klart hun vil være KJEMPE stolt over å få være brudepike. Uansett om jeg hadde valgt for 10 år siden å ALDRI ha brudepiker/svenner i mitt brullyp... Om jeg hadde da fått en stedatter som ville dette såååå utrolig, så seff hadde jeg latt hun være det. For å glede henne!!! Det vil uansett ikke koste dere så mye å finne kjole osv til henne, det skulle hun ja hatt uansett om hun var brudepike eller ikke? Se på finn.no, masse fine og billige kjoler der. Du kan ordne håret hennes, pynte henne litt (bruke tiden sammen dere 2) Tenk på følelsene til denne jenta, hun er bare 8 år. Hun vil nok bli kjempe kjempe lei seg for at hun ikke får være brudepike, når dette er noe hun tydligvis ønsker å være KJEMPE mye Vær også gla for at hun faktisk vil være det, at hun ikke er den som setter opp det rabalderet for at pappa'en skal gifte seg på nytt and so on
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #205 Skrevet 18. juli 2007 Mitt innlegg et par svar opp, ble skrevet på bakgrunn av det HI skrev. Uten å bli povirket av svar og innlegg.. Men HI forsvarer seg selv litt og litt ekstra for hver gang hun legger inn et nytt innlegg.. I begynnelsen var problemet at faren ikke kjente henne. Vel, så kom det frem at faren var syk. Kjæøre HI: Lag et litt mer gjennomtenkt innlegg. Så kan du starte på nytt uten å drite deg helt ut. Etterhvert så kommer det frem at moren hennes gir henne et usunt og dårlig kosthold mm--- Du biter deg selv litt i halen nå. Og snart blir du stiv i nakken!
suseduse Skrevet 18. juli 2007 #206 Skrevet 18. juli 2007 greit at det er deres dag, men at du ikke kan jenke deg litt å la henne, som tydelig VEEELDIG gjerne vil, få være brudepike og få oppmerksomhet et minutt i kirka før du kommer er smålig!!! skal gifte meg om et år selv og tantebarnet mitt, på da 13, har sagt fra helt vi ble sammen at hu vil være brudepike!! og at hun vil det, er kjempe koselig, men ikke viktig for meg, men for henne, så hun skal bli dulla opp og beundret av alle, for jeg veit hvor mye det betyr for henne!! alle jenter elsker litt oppmerksomhet når de er små, og å være brudepike er ikke noe alle får muligheten til! var selv brudepike når jeg var liten, og husker de sommerfuglene og kryheten jeg hadde den dagen.. la nå den stakkars jenta få loV..
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #208 Skrevet 18. juli 2007 He he må le av deg som tror alle mener du er dårlig person pga dette....................det handler heller om din måte og utrykke deg på, så håper virkelig du tenker gjennom hvordan du forteller det til 8 åringen og ikke på denne måten. Jeg tror ikke du er dårlig person for jeg kjenner deg ikke, MEN svarer ut i fra det du skriver og det er mange dumme unnskyldninger. Hadde jeg giftet meg med en mann med 5 skriker unger så hadde det blitt mitt problem, nytter ikke gå å grine av den grunn, egne valg, egne handlinger. Også hvis mannen din syntes det er helt greit å ikke la hun gå nå som hun gjerne vil og tar det som en selvfølge, syntes jeg faktisk det er dårlig gjort av han å ikke stå opp for henne mot deg.
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #209 Skrevet 18. juli 2007 Hva har hun og være sjalu for,hvorfor tror dere jeg tar pappaen hennes fra henne? Hun var ikke sånn for ett år siden,har blitt sånn....men det er vel bare en fase man må igjennom. Dere som ikke har stebarn skulle ikke uttale dere,jeg har ikke gjort noe som gjør at denne jenta ikke føler seg hjemme her
"Frostpinnen" Skrevet 18. juli 2007 #210 Skrevet 18. juli 2007 Herregud da baby i vinter*prins* Jeg sier det på ett generelt grunnlag. Og selvfølgelig vil man finne seg en ny og dele livet med men barna kommer som regel først så lenge dem er små. Si at det blir ett brudd med deg og din kjære og du treffer en ny som du vil gifte deg på nytt med og byggehus med. Og han ber deg velge mellom han og din sønn som nå er 6 mnd, tviler du på at du ville valgt din sønn?
Arb.ledig husmor Skrevet 18. juli 2007 #211 Skrevet 18. juli 2007 Venninna mi skal gifte seg i august, og ho har en sønn på nesten 1 år da, med sin tilkommede... Hennes tilkommede har også en datter, og hun er selvskreven brudepike.. Venninna mi har til og med kjøpt en nydelig kjole til ho.. Vet ikkje om sønnen skal være med, men tror ho snakket noe om at han ikkje skulle være der... Så ta datteren med du, og ha en fin dag og kos dere!! Tenk det fra din side... Du har en sønn fra før på 8 år, og skal gifte deg.. Og mannen din vil ikke ha sønnen din til brudesvenn... Hva hadde du tenkt da???
Mille** Skrevet 18. juli 2007 #212 Skrevet 18. juli 2007 *kremt* Nå er det vel DERES sønn og hans datter, og det er vel der problemet ligger, det blir urettferdig for DIN sønn som du kaller han....Hadde håpet at svarene du fikk skulle få deg til å tenke deg litt om, men istedenfor går du fullstendig i forsvar og setter foten ned. Lurer på hvorfor du spurte i det hele tatt...? Og forresten, hadde mannen min hatt ei datter som gjerne ville være brudepike så hadde det vært helt uproblematisk for meg.....
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #213 Skrevet 18. juli 2007 Der ser dere,det går jo ikke an og si noe her uten at dere vet ALT. Mannen min ser situasjonen og dere er bare ute etter og krangle,hadde jeg vist det ble slik hadde jeg aldri spurt her,føler meg veldig uvelkommen her nå..
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 18. juli 2007 #214 Skrevet 18. juli 2007 Jeg har vært stebarn siden jeg var 6 år - og du er akkurat en sånn stemor jeg ikke ville hatt!!!
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 18. juli 2007 #215 Skrevet 18. juli 2007 Blod er tykkere enn vann, derfor trenger man ikke kjenne mannen din for å skjønne at han ville valgt barna fremfor deg.. Har jo allerede fått inntrykk av at du har litt tungt for å skjønne ting, men hvis du virkelig er sååå naiv at du tror han ville valgt deg fremfor barna sine, ja da kommer du til å gå på noen smeller i ditt liv... Good luck!
fleXibel Skrevet 18. juli 2007 #216 Skrevet 18. juli 2007 Ifølge henne så har mannen lest tråden og er enig med henne... Jeg får vondt jeg da at mannen ikke står opp for datteren sin.. Hvis mannen lar denne bruden fra helvete få vilja si og styre og furte til seg alle hennes diller ang ste-datteren tror jeg resultatet blir at han ikke vil være så god i datterens øyne lenge.. men det er vel de HI ønsker...
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #217 Skrevet 18. juli 2007 Jeg har to stebarn, felles barn men vedkommende og to barn som har en far med en stemor, så ja jeg prater av god erfaring!
Meg og bøllegutta!! Skrevet 18. juli 2007 #218 Skrevet 18. juli 2007 Nei jeg går ikke rundt og tenker på det hele tiden, men det kan komme vanskelige tanker og følelser i forbindelse med stebarn............ Jeg utelukker ikke hans barn overhode......Sønnen hans er ikke mye hos oss, mens datteren hans har jeg et topp forhold til og hvis vi noen gang gifter oss skal hun gjerne få være brudepike......Men jeg kan forstå at noen ikke ønsker det..... Har jeg sagt at jeg utelukker stebarna??? Ser du det skrevet noe sted. ?? Jeg behandler mine stebarn like bra som du behandler dine vil jeg tro så slutt og tro noen annet!!
Joikaboll@ Skrevet 18. juli 2007 #219 Skrevet 18. juli 2007 Hun har bestemt seg nå for at hun ikke skal ha 8 åringen som brudepike. Sier seg jo selv hvem som tapte den saken vel. Når en leser alle svara på denne tråden (for de som gidder) så leser en seg jo til at den kommende brud/HI/stemor har tapt slaget før det er beggynt.
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #220 Skrevet 18. juli 2007 ja det er det rareste jeg har hørt! du skal jo ikke gifte deg med deg selv, men med pappaen til den lille jente! og hun blir jo en del av familien din så familien din vil jo bli kjent med henne! makan, er det rart det blir krig i verden! (har forresten ikke giddi å lest alle de andre svarene!)
fleXibel Skrevet 18. juli 2007 #221 Skrevet 18. juli 2007 Får frysninger jeg.. Hun har så mange kvaliteter som de "stemødrene fra h*****" har.. Har 2 kusiner som sliter fordi pappaen deres sin dame (vært sammen i mange år) har ego-tendenser ang hans fortid.. og han godtar det dama sier og gjør og står ikke opp for de.. Hun ene har prøvd å ta livet sitt med overdose (15år) og andre sliter psykisk.. men har nå endt med at de har kuttet kontakten med faren sin.
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #222 Skrevet 18. juli 2007 bare for du ikke fikk være brudepike,jeg vet at hun er veldig kry over at jeg er stemora hennes,og får ofte hørt det av fork,skikkelig stolt over lillebroren også. Men da vet jo du hvem jeg er siden du kan si at jeg er den stemoren du ikke ville hatt... Er selv stebarn har hatt en kjempe stemor og far og prøver og gjøre det samme for henne men det tror jo ingen her
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #223 Skrevet 18. juli 2007 Ja hvis han har lest hele tråden og er enig, så har kanskje barnet det bedre med brus hos mor enn far som ikke ønsker å høre jenta og stå opp for henne. Litt av det å være barn er det å bli hørt og bli innkludert. Skjønner heller ikke hva forskjellsbehandling har med saken å gjøre, en gutt på over et år får ikke de samme selfølgene som en 8 åring, DET vet jeg av erfaring, siden min minste er 2 og brødrene er 8 og 12 og 13, og den største 20.
Storebror & Lillesøster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #224 Skrevet 18. juli 2007 Feiler du noe,trenger du noen og rakke på så ta deg selv
Mikaelle7 Skrevet 18. juli 2007 #225 Skrevet 18. juli 2007 Bra. Må innrømme at jeg synes det er merkelig at han ikke reagerer på det du har skrevet, men som du sier, bare dere som kjenner situasjonen. Det viktigste er at dere står sammen, du, mannen din, hans datter og sønnen deres. Dere er en familie. Føler dere alle sammen det, jenta inkludert, er jo alt helt fint. Synes fortsatt det er merkelig du ikke vil ha henne som brudepike, men det er ikke så viktig i lengden, så lenge du er glad i jenta og dere har et så bra forhold dere kan ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå