Hælledussen&guttaboyzzz! Skrevet 18. juli 2007 #251 Skrevet 18. juli 2007 Synes dere overdiver her alle sammen. Gå og gjør noe fornuftig i stedet.
Northernlights Skrevet 18. juli 2007 #252 Skrevet 18. juli 2007 Men en liten jente på 8 år synes kanskje ikke det............
Hælledussen&guttaboyzzz! Skrevet 18. juli 2007 #253 Skrevet 18. juli 2007 Nei såpass skjønner jeg og. Men det er jo rene hysteri her, skulle tro ho hadde rundjult jentungen og satt henne i gapestokk.
Gifteklar:0)) Skrevet 18. juli 2007 #254 Skrevet 18. juli 2007 Hvis du ikke vil ha brudepiker, så ikke ha det. Er jo ikke 8 åringen som skal bestemme hvordan bryllupet skal være. Da kan hun jo heller stå fremme og vente sammen med faren. syns absolutt ikke du er noen slem stemor fordet.
Northernlights Skrevet 18. juli 2007 #255 Skrevet 18. juli 2007 Klarer du ikke sette deg i denne jentas sko,og forstå at følelsene hennes blir såret for livet,om hun ikke får lov til dette? Hun har "trodd" hun skal få være brudepike, noe som er mange jenters drøm. Og så sier stemora NEI?!! Jeg er ikke hysterisk. Bare gamle minner som strømmet på fra da jeg var lita, og ei stemor bestemte at jeg ikke engang kunne få være gjest i min egen pappas bryllupp. Fordi de bare skulle ha "de aller nærmeste" på middag i Palmehaven.... Jeg og søsteren min var utelatt,og fremdeles,når jeg tenker på det,så lurer jeg faktisk på "hvorfor"! Nesten 30 år etter.
*Kathrine* Skrevet 18. juli 2007 #256 Skrevet 18. juli 2007 enig med hælledussen. Skjønner ikke problemet. Hvis de ikke vil ha brudepike/brudesvenn så får vel det være deres avgjørelse! Hadde derimot reagert om de hadde latt felles barnet være brudesvenn og ikke henne, men det er jo ikke tilfellet her...
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 18. juli 2007 #257 Skrevet 18. juli 2007 Må si at jeg synes kristin sitt forslag var godt. La henne stå fremme i fine klær å vente sammen med pappan sin, på en måte vil hun da gi han vekk til deg.. Men må innrømme at jeg ikke helt ser problemet i at hun får være brudepike..
Northernlights Skrevet 18. juli 2007 #258 Skrevet 18. juli 2007 Nå erd et jo ingenting i veien for at en gutt på 6 mnd kan være minibrudesvenn,da. Her i USA er det faktisk svært vanlig med små minier. Var i brylluppet til ei venninne, og barnet hennes var halvåret da hun var "flowergirl". Nydelig brudebilde med henne i hvit kjole,bli holdt av foreldrene sine.
Cat.68 Skrevet 18. juli 2007 #259 Skrevet 18. juli 2007 Men som jeg skjønte det så ville hun da ikke at hun skulle stå der sammen med faren heller?? Det er derfor dette blir så uforståelig. Jeg prøver virkelig å forstå men det er vanskelig. At hun ikke ønsker brudepike eller brudesvenn i bryllupet skjønner jeg. Det er ikke vanskelig å forstå ,ikke alle ønsker det. Men!!! Når det er brudgomens datter som ØNSKER å være brudepike, klarer jeg ikke å skjønne hvorfor det skulle være et problem å inkludere henne på et eller annet viset slik hun føler seg som en prinsesse og blir "sett". Dette er jo alle småpikers drøm, hitill har jeg ikke sett noe argument som jeg personlig mener kan forsvare en såret 8 årings følelser. Kan ikke "se" at dette kan være så viktig å holde fast på at mannens datter ikke får være brudepike når hun inderlig ønsker det. Men vi er ikke alle like, og jeg skal respektere hennes uansett om jeg ikke skjønner det. Men jeg er veldig tverimot jeg da. Setter oftest ungene foran meg selv, hvis det kan glede dem litt ekstra i hverdagen.
alenemamman til lille Skrevet 18. juli 2007 #260 Skrevet 18. juli 2007 må si det første som slår meg etterå ha lest noen av dine svar er... herregud...du virker som en bortskjemt liten drittunge som sutrer fordi du må ha med deg stedatteren din "som er så vanskelig"... skam deg !! synes synd på den lille jenta jeg...
Mynona Skrevet 18. juli 2007 #261 Skrevet 18. juli 2007 Har ikke lest hele tråden, men ville bare si jeg forstår deg jeg. Synes ikke du holder henne utenfor så lenge du ikke skal ha noen brudepiker/svenner.
bærtæ Skrevet 18. juli 2007 #262 Skrevet 18. juli 2007 Spørsmålet ditt er rett og slett om vi syns du er rar. Svaret mitt er JA!!, og utfra de andre svarene du har fått kan vi vell trekke konklusjonen om at vi syns du er MEGET rar. Bortsett fra det...stakkars jente! Den dagen hvor det forhåpoentligvis skjer at du skjønner hva du har gjort tror jeg du blir å angre deg veldig.
Gjest MMJ Skrevet 18. juli 2007 #263 Skrevet 18. juli 2007 Nå har så mange svart deg, så kanskje du ikke leser mitt, hehe Men ja du er litt RAR, og NEI, det er ikke urettferdig for din sønn på SEKS MND!!!! Har ikke fin far truffet jenta "nok" så se til han treffer henne da!!! Ja, du ønsker jo mange svar Klart jenta skal være brudepike!!!
Northernlights Skrevet 19. juli 2007 #264 Skrevet 19. juli 2007 Må være rekord for så mange svar på 1 dag det her....
Tokatter_USA Skrevet 19. juli 2007 #265 Skrevet 19. juli 2007 Nå kommer dette midt inni tråden, så det er sikkert ingen som leser dette.... Men Meg og bøllegutta - Alle har dumme og lite fornuftige følelser. Men når man er voksen, så bør man ha lært at det er forskjell på følelser og handling. Noen ganger må man innse at man må sette følelsene til side og heller gjøre det som er RIKTIG. Og om HI ikke var helt sikker på hva som er riktig å gjøre i denne sammenheng, så burde det ikke lenger være noen tvil etter over 200 svar!
mybabyboy Skrevet 19. juli 2007 #266 Skrevet 19. juli 2007 Syns du virker litt rar ja for å være ærlig. Skjønner ikke helt problemet. Er jo vanlig at brudepikene ikke er barna til de som gifter seg da. Like vanlig som at de er det. Nesten alle jeg kjenner har brukt barna til familie når de ikke har barn selv, og dette er jo tross allt dattern til mannen din. Hva med å bare la henne få være brudepike da, trenger da ikke bruke så mye penger på hår og kjole til henne. Kan feks pynte henne på håret selv, og man kan jo leie kjole, eller kjøpe brukt. Det ødelegger vel ikke dagen din om hun er det???
mybabyboy Skrevet 19. juli 2007 #267 Skrevet 19. juli 2007 Til hi: Svarte først uten å lese tråden, men har nå lest det du har skrevet her, og må bare si: DU ER TRAGISK
~~DoraDora~~ Skrevet 19. juli 2007 #268 Skrevet 19. juli 2007 HI er absolutt ikke tragisk... Kan banne på at 95 % av de som har svart her, er mødre som har stemor til sine barn... ( Tydelig at det ikke finnes empati her...) Synes faktisk de fleste svar er utrolig egoistiske. Dere må forstå at folk må da få lov til å velge selv om de vil ha brudepiker/svenner eller ei. Det er faktisk flere brudepar som velger å ikke ha dette, enn å ha det. Ingen som reagerer på de som ikke vil ha det, selv om de har egne barn som kunne vært det. Bryllupsdagen, er den ENE dagen, som kun er bruden og brudgommens dag. Da har de lov til å være "egoistiske".
Torpekjærringa Skrevet 19. juli 2007 #269 Skrevet 19. juli 2007 Nei, ærlig talt...klart hun skal være brudepike ! jeg er selv stemor....og når jeg giftet meg hadde jeg henne & den eldste tanteungen min som brudepike. Enda vi hadde ei lita jente sammen, men jeg syns hun var for liten 1 år( + midt i sovetid) og vår biologiske datter fikk være med på bryllupsreisen )) Så ja....jeg syns du er litt rar.....det er DU om er den voksene her - og hun barnet !
mayaya Skrevet 19. juli 2007 #270 Skrevet 19. juli 2007 sà utrolig mange svar som det var, har jeg ikke lest hva de andre mente... men; hva synes faren?? hvis han synes det hadde vaert fint à ha datteren som brudepike, synes jeg hun skal fà vaere det. dere er jo naermeste familie uansett etter vielsen, sà hvorfor skal hun ikke fà det? er hun ikke et fullverdig familiemedlem? det er datteren til mannen din vi snakker om her... synes det er litt trist à tenke pà at dere kanskje stenger henne ute pà denne màten jeg.
Gjest Skrevet 19. juli 2007 #271 Skrevet 19. juli 2007 Nå har ikke jeg lest igjennom ALT, men vil si noe allikevel. Har du noen søskenbarn, nieser eller noen venners barn i den alderen?? Da slipper du at det BARE er hun på 8 år som går nedover, og du har noen fra DIN side også.. Jeg hadde min søster og niesa til min mann som brudepiker, og en fetter av meg til brudesvenn. Vi hadde ingen barn, men hadde min mann hatt det så hadde hun/han fått vært med! Men jeg hadde satt den "jobben" til flere, altså noen av MIN side av familien også.
Northernlights Skrevet 19. juli 2007 #272 Skrevet 19. juli 2007 Månestrålen: den teorien om at det KUN er brud og brudgoms dag, den synes jeg faller i vasken når barna har kommet FØRST! Da gifter seg man faktisk med en liten familie som er inkludert i pakken. Jeg så på TV her en dag fra et bryllup der en mann giftet seg med ei mor som hadde to barn fra før. De kunne vel vært sånn 8-10 år gamle. Og vet du, etter at han hadde gitt sitt ja til mora,så bøyer han seg ned til de to ungene, og lover DEM evig troskap også! Utrolig voksent og RIKTIG gjort. Ja,jeg har stemor til 4 av mine barn. Men jeg var steDATTER selv engang, og det er det jeg legger til grunn når jeg har svart. Jeg har vært ei lita jente engang, Og finner det veldig rart igrunnen, at dere yngre ofte har vanskeligere for å huske hvordan det var å være ei lita jente. Mulig jeg bare har vært mere såret som barn enn dere som mener man svarer uten empati for kommende brud her. Jeg setter ungene mine høyt. Og synes det skulle bare mangle om det ikke også gjalt stebarn,for dere som har det.
Monajenten Skrevet 19. juli 2007 #273 Skrevet 19. juli 2007 Kjempeflott svar, Northernlights! Og så utrolig flott gjort av han mannen som giftet seg med en som hadde barn fra før av. Det burde alle gjort!
Gjest Skrevet 19. juli 2007 #274 Skrevet 19. juli 2007 jeg synes det høres ut som hele brullypet dreier seg bare om deg, brullypet invier jo begge familier sammen, sønnen din blir bror til datteren hans, og jeg hadde trodd det var riktig å ha henne med i del av denne feiringen, du sier du synes hun er vanskelig og krever mye oppmerksomhet, så klart hun gjør det kanskje hun merker at du ikke er så glad for å ha henne som brudepike (?) at du synes hun er vanskelig (?) og så klart hun er sjalu på den lille broren som har begge foreldrene sine.. om jeg var i den situasjonen hadde jeg gitt henne litt ekstra oppmerksomhet og fått henne til å føle seg elsket og "hjemme" hos dere, forstår ikke hvorfor du synes dette er så vanskelig i det hele tatt.. det er min mening da... og forresten hva mener han da ??? har du pratet med ham om dette ??
Northernlights Skrevet 19. juli 2007 #275 Skrevet 19. juli 2007 ja,jeg synes det burde vært skrevet egen liturgi (heter det det???) for dem som gifter seg med folk som har barn fra før. Det var iallefall rørende, og veldig flott at de inkluderte barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå