Gå til innhold

Hva syntes dere,ang min manns datter til brudepike?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ikke du gifte deg med pappaen til jenta??Syns hun skal få delta i bryllupet,jeg.Tenk så utenfor hun kommer til å føle seg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du hatt et barn fra et tidligere forhold hadde du ikke nølt med å hatt det som brudepike/svenn uansett hvor "frekk" din mann ville synes om det..han måtte ha tålt det uansett....

Hans datter blir en del av ditt liv nå enten du liker det eller ikke. Hvis du har problemer med det bør du kanskje tenke deg om 2 ganger før du gifter deg med han...

Beklager, men det er min mening..

Skrevet

hvilken kirke er det du hører til da?

Skrevet

Hvis man vil glede ei lita jente på 8 år, lar man henne være brudepike. Er jo så stas. En 8 åring vet godt hvordan oppføre seg, og kjenner sin egen familie (farmor, farfar, tanter og onkler) som sikkert også er tilstede i kirken. Hvis du nekter henne å være brudepike, vil helt sikkert andre reagere på dette, selv om de ikke sier noe. (til deg)

Skrevet

det er bare pappa og bestemor på pappas side som ikke kjenner henne

og så er det vel det at ingen har sagt noe om at vi skal ha brudepike,så skal liksom hun bestemme det...jeg skal ikke få bestemme noe selv og selvfølgelig ikke ta dette som om at jeg ikke tar henne med i familien for det gjør jeg,men hun tar otar og får aldri nok og det plager meg.

Skrevet

Urettferdig? Ja, dette er urettferdig ovenfor din tilkommende og hans datter.

Gifter du deg med en mann som har barn fra før, så må du inkludere barnet også. Tror du hun føler seg velkommen i familien hvis du sier at hun ikke får være brudepike fordi du synes det er urettferdig ovenfor din sønn? Og hva mener din tilkommende om dette?

Som mange andre over meg har sagt, hvis du hadde hatt større barn fra før av så hadde det antakeligvis vært en selvfølge at de skulle være brudepiker/brudesvenner.

Skrevet

Glemte å skrive at dette er jo også din manns store dag, ikke bare din. Synes du virker litt egoistisk.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Bra jeg oppdaterte sida før jeg begynte å skrive her, for jeg holdt på å skrive nøyaktig det samme som deg, JoSomamsen.

Først hadde denne jenta faren helt for seg selv, så måtte hun dele ham med deg, og så måtte hun dele ham med både deg og en liten, søt baby. Hun har tydligvis ikke blitt så mye kjent med din side av familien, men hvorfor har det noen betydning for at hun ikke skal være brudepike? Jeg håper inderlig at DU er kjent med denne jenta! Og hva i all verden koster det at hun er brudepike siden du brukte argumentet om billig bryllup?

Skrevet

Hun er ikke enebarn heller hun har to søsken men hun skal ha alt av alle,og det er tungt,og dette var DIN datter som fulgte DEG opp...

Skrevet

Aaaaaa... kan høres litt ut som min niese det der..

Men du, hva med å gjøre det på denne måten da? Du sier at du ikke vil ha brudepike som følger deg inne. Men at det ville vært veldig fint om hun ville vente ved alteret sammen med faren sin og forloverne deres. Så kan hun få sitte i trappen under vielsen eller mellom forloverne.

Når svigerinnen min giftet seg så hadde hun brudepiker som gikk inn sammen med den, disse jentene satt i trappen under vielse.

Skrevet

Hellandussen.. Er snakk om å glede ei 8 år gammel jente med å være brudepike... Er pappaen hennes som skal gifte seg. Du hadde tatt det som en selvfølge at evt dine barn fra tidligere skulle få ha en del av bryllupet..så hvorfor ikke henne?

Synes du har litt vel negativ holdning til henne som skal bli din ste-datter.. dette er noe du må arbeide med ellers vil det gå dit høna sparker..

Ikke bestemme noe selv??? ÅÅÅÅÅ... stakar deg..... fikk du ikke bestemme dato, kjole, lokale, meny,bordpynt, o.l.??? Eller er det bare overdramatisering fordi det er EN ting d føler du ikke har kontroll over...ikke har lyst til å inkludere datteren til din kommende mann i den dagen som IKKE bare er stor for deg men også han.

Beklager at jeg er "Bitch" men jeg vet såååå godt hvordan det føles å kun være i veien. Etter min far giftet seg fikk jeg gjennomgå til tusen fordi kona hans plutselig bestemte seg for at jeg ikke var like viktig som resten av familiemedlemmene...

Skrevet

Selvfølgelig ville jeg latt jentungen være brudepike. Nå er det jo bare sånn at deres felles barn er for liten. Men å ekskludere datteren hans fordi hun tar den "beste" plassen..?Hm.. høres merkelig ut...høres litt ut som om du har litt aversjoner mot datteren til din tilkommende mann. Du kaller henne frekk osv. fordi hun muligens har litt problemer med å tilpasse seg en helt ny situasjon.. nei, uff...

Skrevet

Jeg ser heller ikke problemet. Og du sier hun tar det som en selvfølge at hun skal være brudepike... hvilken 8 år gammel jente hadde ikke gjort det? Nå syns jeg du er barnslig.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

"hun tror selvfølgelig at hun skal være brudepike,men så har jeg begynt og tenke litt."

Altså...hun har trodd hun skal være brudepike, og dette har der fått med dere, og IKKE svart noe negativt til det. Selvsagt forsetter hun å tro at hun skal være brudepike da! Hvorfor i all verden svarte du ikke med engang at du ikke skal ha brudepike hvis du ikke vil ha det? Har du i det hele tatt snakka om dette med faren?

Skrevet

Hva er problemet? Vet om de som har brukt barn av venner som brudepiker...yngre kusiner osv... Så da ser jeg ikke problemet med at datter av brudgommen skal være brukepike...og hvis noen av din familie har problemer med det så hadde jeg skjært igjennom. Synes både du og din familie er svært rare..og Gud hjelpe meg hvor glad jeg er som har en svigerfamilie som har inkludert sønnen min fra dag en av som sitt eget barnebarn, onkel/tanteunge, oldebarn etc.

Skrevet

Kanskje tenke litt før da, SOM å la familien bli kjent...hele, så kan man gifte seg når alle lever i en harmoni, i steden for å utelukke ei lita jente som ikke har bedt om dette!

Skrevet

Hun må ha kjole,sko,blomster og fikse håret....

Ja jeg kjenner denne jenta og føler hun styrer en del her for tida men det er nok alderen og sjalusi,vil ikke dytte henne vekk men føler hun tar knekken på meg til tider,jeg får ikke nyte min egen sønn....

Skrevet

Legger til: Min teori (tror den stemmer) er at et barn som føler seg noe tilsidesatt, ofte kan ty til såkalte rampestreker, for å få den oppmerksomheten det fortjener. Negativ oppmerksomhet er ofte bedre en ingen oppmerksomhet. Greit nok, blod er tjukkere enn vann, men det går an å oppføre seg likevel. Har også en sønn som har blitt behandlet likt som barnebarn av stebesteforeldre.

Skrevet

Egentlig hadde jeg ikke tenkt å svare på dette, for jeg kjente at jeg ble mektig irritert!!!!!!!!!!

Hvorfor i allv erden skal det føles rart at hun er brudepike. Hun er da vitterlig en del av din nye familie selv om hun ikke er ditt biologiske barn. Hun ahr like stor rett som ditt eget barn og resten av din familie til å føle seg inkludert på en slik stor dag.

Urettferdig ovenfor gutten din??? herregud - han er 6 MND. tror du virkelig han vil føle seg urettferdig behandlet på denne dagen?? Hvus DU synes det er så ille ahn hun er brudepike og han ikke er brudesven - så kle opp han også da vel og ta han med i kirken. Han kan jo sitte på armen til faren din mens dere går opp kirkegulvet!

uansett så vil vel ikke en baby ha noe stort utbytte av å være brudesven, men det kan bety uendelig mye for jenta å være brudepike! Er det virkelig sååååååå ille å la henne få 30 sekunder sekunder i rampelyset??? Du vil jo allikevel stå i sentrum hele resten av dagen:)

At faren din ikke kjenner henne, er vel ikke jentas skyld. det får dere heller ta på deres kappe. Det er jo deres plikt å inkludere henne i familien. jenta kan da ikke noe for at foreldrene er skilt og du har kapret faren hennes.

Hvis hun oppfører seg frekt og dominerende så er vel det et utslag av sjalusi - noe som er helt normalt når faren hennes plutselig blir opptatt med både ny kjæreste og ny baby. I inkludere henne kan jo faktisk bidra til å stilne sjalusien. Isteden for å ekskludere henne så burden dere absolutt være inkluderende på en slik dag. Et bryllup er ikke bare brudens dag:)

Du ahr valgt faren hennes og da har du også valgt hans barn. Hva hvis det var du som hadde barn fra før. Ville det ikke da være naturlig fr deg å ha de som brudepiker/brudesvenner?? Tenk om han eller hans familie hadde satt seg på bakbena og ikke ville at de skulle bli inkludert fordi de ikke kjente de godt nok? Hvordan hadde det føltes for deg som mor??????

Ta til vettet og begynn å tenk litt voksent! Dette er et barn som ahr fått snudd livet sitt opp ned pga skilsmisse, særkullsbarn og nye partnere. hun fortjener absolutt å bli inkudert på bryllupsdagen deres!

Skrevet

Jeg synes det er egoistisk av deg å tenke slik. Hva med din manns følelser oppi dette? Hun er tross alt gammel nok til å være brudepike mens sønnen din ikke kommer til å forstå hva som skjer uansett. Hva med å ha en liten vogn som han kan sitte i og hun dra med seg inn om du absolutt vil at han skal følge deg. Vet mange som har gjort dette.

Her synes jeg det er viktig å være voksen og ikke la umodne følelser styre. Om din familie ikke har møtt henne mer enn en gang, så er jo det et valg du har tatt og ikke barnet går jeg ut fra...

Ikke la din umodenhet og sjalusi ødelegge for et lite barn og pappan hennes. Dette må jo såre ham veldig!

Skrevet

Føler du dytter meg skikkelig ned i dritten nå,og virker som om jeg hater henne og det gjør jeg ikke men hun er ei vanskelig jente som trenge myyyye kontakt og oppmerksomhet og det får hun også,jeg vet at jeg må ta alt som følger med han og det gjør jeg....hun er nok i en alder der hun er litt vanskelig nå.

Skrevet

Men kjære deg, du kaller lille jentungen på 8 år frekk fordi det er en selvfølge at hun skal være brudepike?! Det er vel ikke så rart det.. når pappa'n hennes skal gifte seg... Hun er tross alt bare en liten jentunge..

Men.. jeg skjønner deg på en annen måte. for jeg har ikke lyst på brudepiker/gutter så lenge de ikke er mine egne.. Ikke noe nevøer eller nieser engang..

men.. nå viste du jo at han hadde en datter fra før.. så.. ja.. Skjønner hvis du ikke vil ha brudepiker i det hele tatt.. Men skjønner ikke ogsen du kan føle at det blir urettferdig for lille snuppen din!? Han er jo bare 6 6 mnd.. skjønner ikke det likevel han..

Uansett.. Lykke til! =) klem

Skrevet

Bortforklaringer og bortforklaringer. Hadde du hatt ei datter fra før ville det følt naturlig for deg å ha henne eller den lille gutten din, MEN nå omhandler det datteren til din sambo som er litt vanskelig......!

Skrevet

Ja du er rar.

Og at dette er ei problemstilling viser vel bare hvem som er frekkest av deg og ei lita jente på 8 år. For stakkars dere som må tåle alt det en unge gjør når hun blir sjalu på lillebroren sin, noe som forøvrig er normalt. Hvis dere ikke vil ha brudepiker/svenner så si nå heller det enn å sitte og rakke ned på en unge som tror hun skal være det fordi pappaen din ikke kjenner henne.

Herlighet.

Skrevet

Nå gadd ikke jeg lese alle svarene her for det var ganske mange, men min ærlige mening er at det er ganske trist viss du utelater henne. Det er tross alt hennes pappa du gifter deg med, og dere er/blir faktisk familie. Så jeg skal gi deg et tips ei vennine gjorde da hun gifta seg, som jeg synes var bare helt fantastisk! Hun hadde ei på 8 år fra før, og sammen med sin nye mann hadde hun en gutt på 4 mnd. Hun leide en fin hvit gammeldags vogn til gutten dem hadde sammen som hennes datter som var brudepike trillet frem til alteret da de kom inn i kirken. Bruden ble gidd bort av sin onkel siden faren hennes desverre døde for mange år siden.

Mange syntes dette var utrolig vakkert, og det synes jeg også. På denne måten inkluderer du alle, noe du absolutt burde!! Det er tross alt din kommende mann sin datter, og din kommende stedatter! Det ville nok vært utrolig stas for henne å få lov til dette, og jeg synes hun har all rett til det også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...