Gå til innhold

MA-SA skravletråd


Modesty Blaise

Anbefalte innlegg

Denne pp skal vi bli gravide alle mann! ...eller KVINNER, heter det vel..! Jeg har vært ute en tur i kveld. Nyter sommeren med øl og vin. Forbereder meg på en laaang tørkeperiode om kort tid.. ;)

 

God søndag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter.

 

Im back! mistet spiren min i dag...fikk en styrt blødning så kom det en stor klump ut... dro på legevakten og de ringte Ahus som ba meg komme fastende i morgen tidlig. Var nok en sa.... rart at jeg ikke har hatt noe smerter da og det blør jo ikke mer nå, bare når jeg tørker meg etter å ha vært på do..

 

Vi var hos gyn på torsdag og så et bankende hjerte....men det gikk som det gikk...

 

Vel, da er det bare å vente til blødningene stopper da og prøve igjen:)

 

Neste gang SKAL spiren sitte:)

 

Håper dere alle koser dere i solen:)

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engel dette var trist å lese. Så grusomt når du til og med så bankende hjerte på torsdag. Uffa meg. Stakkars deg. Høres ut som om du er ved godt mot iallefall. Vær her hos oss så skal vi ta godt vare på deg.

Lykke til i morgen.

God klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Modesty:)

 

Prøver å holde motet oppe og gleder meg til alt dette er over i morgen.

 

Nå er det bare å prøve igjen da og det er jo moro det ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tror jeg syklusen min er i sånn noalig rute igjen, denne gangen kom TR på besøk bare 3 dager etter forventet mens, og det har ikke skjedd siden SA i februar:) (har gått rundt ei uke eller to over siden da) Så nå blir det full prøving igjen, og håp om at spira sitter på første forsøk:) (slet litt med regelmessig mens etter p-pille slutt, men spira satt på første forsøk etter at jeg TR kom til forventet tid, så er bare og håpe at dette skjer nå å:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter:0) Jeg er fortsatt gravid!!!! De tok feil på legevakten, det var ingen sa men ett hematom:)

Det er fortsatt en risiko for at det går galt, men krysser fingrene for at spiren klorer seg fast:)

 

Stor klem fra lykkelige meg

 

Sender ett tonn babystøv******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt og lese da:) Håper alt går bra for deg:)

 

Masse lykkeønskninger fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, hva skjer nå da? Tok blodprøve 11. juni som viste 615 i hcg, dvs lavere enn den ei ukes tid før. Altså gikk det galt. (Hadde blødd ganske mye, trodde faktisk jeg hadde hatt vanlig mens helt til jeg tok en test og den var positiv.) 22. juni fikk jeg det som virka som en vanlig mens, blødde i 6 dager. I går murra det litt igjen, og blødde litt både da og i dag. Tok en g-test, og den viste klart positiv... Burde ikke hcg være ute av kroppen for en god stund siden? Nivået skal jo liksom halvere seg hver 2. dag? (Sikkert litt forskjellig fra person til person, men.) Ringte legen i dag, og han synes det var merkelig. Så da blir det inn til ny blodprøve i morgen... Har også innmari vondt i hodet og er uggen, akkurat som da det gikk galt tidligere. Huff, dette er jo bare slitsomt... For hvis det har skjedd noe igjen så ligner det så mye på forrige gang at det helt sikkert er det samme... Litt motløs jeg, nå, og lei hele greia... : (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Tasselur. Så utrolig kjedelig for deg. Uffa meg. Sender deg en klem og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda Tasselur. Det var leit å høre. Er ikke mye å si nå, men sender deg en god og varm trøsteklem.

 

Ellers lite å rapportere herfra.

 

Lykke til alle sammen, måtte vi snart bli gravide hele gjengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder om positv EL test i helgen og går nå inn i den lange ventetiden mot IKM...21. juli for meg og uke 29. Flere i samme uke av dere andre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikm i neste uke (28). Kjenner ikke noe spesielt enda - bare en skikkelig svimmelperiode i går morgest, og det kan jo være hva som helst. Vet i hvert fall at vi traff på el denne gangen, men det skal litt mer til for at det fester seg.

 

vi får bare vente å se.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende snart4barn. Jeg har også ikm i neste uke, men først på lørdag.... Det er en utrolig spennende tid nå.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan jeg jo oppdatere litt :)

Jeg hadde da sannsynligvis en SA 11 juni og er nå muligens gravid igjen! :D

Tester i morgen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde EL for snart to uker siden. Klarte ikke få helt positiv EL-test, men den slo ut når jeg selv hadde forventet EL. Og jeg kjente på kroppen også at her var det eggslipp på gang. Denne gangen gjorde jeg det etter alle kunstens regler. Hadde sex flere ganger daglig, lå med pute under rompa og beina oppover veggen. Følte meg egentlig ganske dum...

 

Jeg har vært i dårlig form over ei uke nå, men da jeg testet ble det bare negativt. Jeg bestemte meg for å la være å teste mer før etter IKM, men det holdt bare noen dager. Da jeg fortsatte å ha "symptomer" som øm mage og diverse andre ting, tok jeg en test i går, vel vitende om at det er i tidligste laget når jeg har IKM først lørdag. Men testen var svakt, svakt positiv. Streken var bare så vidt synlig. Så jeg antok at det var falsk alarm. Men jeg tok jo ny test i morges for sikkerhets skyld. Det var helt klart positiv, men streken var svakere enn den skal være. Så nå er jeg kjempespent. Skal teste på ny i morgen (selvfølgelig). Er den positiv, da skal jeg juble høylytt altså :-)

 

Nå har jeg bestilt babyklister fra netspiren.dk, skal ta det framover.

 

Så kryss fingrene og lykke til alle sammen. Jeg følger spent med på alle dere som har IKM snart. Vi fortjener dobbel strek og vel så det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle gamle kjente!!!!!!!!!!!!!

 

Nøtteliten her!!!

jeg var med en kort stund på den gamle feb- mars skravletråden, her er en oppdatering fra meg i tilfelle noen husker meg.

Hadde en MA i starten av februar oppdaget i uke 12, døde i uke 9. Var innstilt på å prøve med en gang også før jeg fikk tilbake mensen,men prøvde ikke så hardt før den kom. Hadde mensen 1 gang før jeg ble gravid. Har hatt ett ganske greit svangerskap egentlig men i begynnelsen av mai hadde jeg en styrtblødning, kom inn på UL og fikk vite at jeg hadde ett hematom (blodansamlin) i livmoren, ble sykmeldt med diagnose truende abort, hadde i alt 5 styrtblødninger den siste 25 mai. Har nå endelig sluttet å blø for ca 1 uke siden. Så fysisk så har jeg hatt ett lett svangerskap hittil, har vært værre på det psykiske plan, MA satt friskt i minne og livredd for at det skulle skje igjen, ble ikke bedre med blødninger på toppen av det.

 

Jeg har epilepsi så jeg ble henvist til riks`n for UL, jeg har større sjanse for å få barn med ryggmargsbrokk siden jeg har epilepsi. Var 13+ på den første UL og da målte han nakkefold til 2.5 mm den var på grensen sa han (nevnte det i en bisetning) jeg reagerte ikke på det da,men da jeg kom hjem begynte jeg å lese om det og det kunne være tegn på down`s, skulle tilbake til riks`n etter 2 uker, tok også blodprøver for å få mer nøyaktig risiko for down`s og få sjekket mer om evt ryggmargsbrokk. Så da var det bare å vente i to uker på det resultatet, ble heldigvis beroliget av Hovind på fostervann og ultralyd forumet med tanke på nakkefold. Fine blodprøver fikk jeg vite da jeg var tilbake og det var ikke tegn på ryggmargsbrokk eller åpen leppe. Alt var bra.

 

Nå har jeg vært på ordinær UL og vi venter en GUTT!

 

Etter MA følte jeg for å skifte nick og het Solstrålen21.12.07 en stund men gikk over til Solstrålen &julemirakelet etter at det ble klart at det kom til å gå bra tiltross for blødningene.

 

Håper dere alle flytter over til 1 trimester snart! særlig de "gamle" fra den gamle tråden!

 

LYKKE TIL ALLE SAMMEN!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp opplevd min 2. SA på kort tid. Ble gravid ved første EL etter første SA, og så gikk det galt igjen. Har mistet veldig tidlig begge gangene, i 5. uke. Legen mener det kan være tilfeldig, og ser ingen medisinsk grunn til å vente en syklus før vi forsøker igjen. Fikk henvisning til UL og undersøkelse om 1 - 2 uker, for å sjekke at alt er ryddet og greit. Noen med lignende erfaringer? Kan det være lurt å vente med neste forsøk til etter neste mens? Akkurat nå føles alt vondt og leit, og tror jeg vil vente en måneds tid før vi prøver igjen - men man vet jo aldri...

Tror jeg blir veldig lett gravid, og det er jo en slags trøst. Ble gravid på første forsøk, når vi fikk lillemor i 2002. Nå ble jeg gravid på første forsøk i mai, men som sagt endte det i en SA. Redd for at noe kan være galt "inni der", men som jeg jo også har lest så ender jo ca. 50% av alle svangerskap i en SA - men så tidlig at vi som regel ikke vet at vi er gravide. Så sånn sett så kan jo alt være i orden også.

Andre med flere SA eller MA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Nå er jeg offisiell "prøver" her inne.

 

I dag kom mensen! Ca 4 uker etter utskraping på Ullevål 10.juni.

 

I hvert fall når herr Blaabaer kommer hit til hjemplassen min. Siste uka har vi vært på hver vår kant av landet, og vi savner hverandre like sterkt tror jeg... Heldigvis bare noen dager til vi ser hverandre igjen. Sukk! Dagene har gått saaaaakte alene.

 

 

Så nå er det bare å bite tenna sammen, ha på lekkert undertøy, og "holde seg fast............ i sengestolpene;o)"

 

Kom igjen, jenter! Vi går på med dødsforakt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollymamma: Virkelig trist å høre at du har mistet igjen. Jeg har ikke hatt to aborter etter hverandre, så jeg har ingen erfaring med det. Men jeg ønsker deg lykke til videre.

Veslejenta: Har du testet? Er litt nysgjerrig...

Gratulerer til Solstrålen. Du har termin ti dager etter min termin, før jeg mistet i mai. Kanskje du nedkommer på min bursdag, 23.12. Håper ikke det for barnet og din del, det er kjempekjedelig og veldig stressende å ha bursdag dagen før julaften. Men, men, det viktigste er at det kommer et barn da.

Modesty: Da har du gjort ditt denne perioden, blir spennende å høre resultatet.

Tasselur: Hvordan går det med deg nå? Tenker på deg og håper det går bra.

Lille blåbær: Føler med deg som er alene uten din kjære. Men da har dere jo ladet skikkelig opp så du skal se at det resulterer i en liten blåbærkart :-)

Stå på jenter!! Dødsforakt er innført her i gården!

 

Jeg har nettop testa en gang til i dag, og den er fremdeles positiv.

Jeeeeg eeerr såååå speeeennnt.....

Kjenner at jeg kommer til å bli kjempeskuffet om det ikke er noen spire likevel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer solstrålen, og krysser fingrene for deg Aurora!!! Lykke til til uka, Modesty, og hvordan gikk det Veslejenta? Lille blaabaer, her er det bare å stå på!

 

En liten oppdatering fra meg; ser ut til at jeg kan slenge på en EXU på merittlista også. Kan iallefall ikke klage på at det ikke skjer noe, blir jo omtrent gravid på hvert forsøk. Bare så synd at det ender i SA og EXU... Men hcg er på vei ned, om enn sakte. Så etter to dager i husarrest for å holde meg nærme sykehuset får jeg nå dra på ferie sammen med de andre i familien min. De skal følge meg opp med prøver videre, heldigvis.

 

Og gynekologen sa det ikke var noen medisinsk grunn til å ikke prøve med en gang, at sjansen for at det evt skulle gå galt ikke var noe større nå enn den ville være om et halvt år. Så her blir det også å holde seg fast i stolpene etterhvert, lille blaabær! (Bortsett fra at jeg må kvitte meg med hcg først + at vi skal på ferie med familien hele sommeren og må snike oss til noen stunder i ny og ne.) ; )

 

Tar ferie nå, god sommer til dere alle! Håper på mange gode nyheter når jeg er tilbake! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan jeg bli med på denne tråden? Det skjer så lite på BIM for tiden, men her er det visst noen tilstede iallefall!

Og jeg synes jo jeg kvalifiserer dessverre....har et barn fra før, men prøver å lage et søsken og har holdt på i 1 år nå. Hadde SA i oktober og EXU i mars, sitter dermed igjen med bare 1 eggleder. Har prøvd i 4 mnd nå uten positivt resultat, og var idag hos gynekolog for å starte utredning. Jeg begynner med blodprøver, samt røntgen for å se om egglederen er åpen. Og sædprøver da, men dem regner jeg med er i orden, siden jeg ble gravid 2 ganger på under 6 mnd.

Nå går det mot sommerferie og EL neste uke, det skal bli festlig å ha seg litt når familien er stuet sammen på få kvadratmeter hytte..;)

Det positive er at gynekologen idag sa at det sannsynligvis blir EL fra min "riktige" side denne gangen, dvs den som har eggleder. :)) Så her må ikke sjansene forspilles!

 

Så fint med hCG'en din Tasselur, kan faktisk hende du har flaks og slipper operasjon! Krysser fingre for deg og god ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle,

jeg ville bare stikke innom og si hei. Er paa ferie i USA og har EL i disse dager (i dag???) saa naa staar vi paa som bare det!

 

Gratulerer til Aurora som tester positivt, lykke lykke til!!!

Trist aa hoere om EXU Tasselur.. jeg er imponert over maaten du takler det paa! Bedre lykke neste gang :)

Krysser fingrene ogsaa for alle dere andre. Modesty Blaise, du skal vel teste positivt snart? ;)

 

Klem og god sommer til dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...