Gå til innhold

MA-SA skravletråd


Modesty Blaise

Anbefalte innlegg

Laget en ny tråd jeg jenter. Den forrige var blitt så lang....

 

Til nye lesere er dette en tråd for oss som har mistet nylig hvor vi følger med hverandre og bakker hverandre opp i jakten på neste spire. Noen av oss har mistet en gang. Andre flere. Vi er mange i samme båt. Denne tråden er ikke ment som skremselspropaganda men et hyggelig forum for oss som har vært litt uheldige.

 

Ellers er det ikke så mye nytt å fortelle fra meg.

Har testet negativt etter min nylige SA. Startet blødnigene 19.mai og blødde i to uker... (veldig lenge...!!) Har EL nå om jeg skal bruke 19/5 som dato for mens...men tviler på EL kommer så kjapt etter en SA så denne syklusen her er nok litt på styr. Har også lest at mange har laaange sykluser etter SA. Min første MA var i mars, så jeg er ihvertfall ganske fruktbar. Håper det ikke tar lang tid før neste spire sitter. Og denne gangen har jeg tenkt å la den bli der.

I mellomtiden koser jeg meg med kald hvitvin i sommervarmen vi har her nå. Utrolig herlig.

 

Noen som har noe spennende å fortelle siden sist?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja... ikke så spennende da,men idag kom tanta. Har lagt på sofaen i hele dag og trykt i meg ibux(ja jeg vet men er det eneste som funker). Jeg har to veldig stressende uker foran meg nå, og så er det ferie frem til midten av august. Så ved neste el skal jeg kjøre på og håper at sommer og sol vil gjøre prøvingen hyggeligere ;-)

 

klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare 1 hetisk uke igjen her.. SÅ er eksamensperioden min for denne gangen over. 4 dager ette siste eksamen har jeg IKM.. SPENNENDE!!! Håper så inderlig og krysser fingrene. Hold tantegutten min på 5 mnd o dag. Han smilte så søtt og gurglet så skjønt.. Vil ha igjen jeg også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann alle sammen.jeg har ikke vært med på den forrige skravletråden så mye men melder meg med her.

Hadde en MA i januar og en SA nå i mai...blir ikke sånn kjempefort gravid men 3pp er jo ikke mye heller:) har en følelse av at de gangen jeg liksom "driter" litt i hele prøvinga så funker det. så har tenkt å gjøre det nå og.Har nettopp slutta å blø etter SA nå så i dag har det vært skikkelig kos med mannen min:)

har jo ikke peiling på når EL eller IKM eller noe er så det er igrunn veldig spennende. har tenkt å prøve å ikke teste før jeg merker symptomer (på ordtnli:P)

For det kan jo egentlig gå lenge før jeg får mens igjen. Etter den gamle ruta mi så skal/skulle jeg vel ha mensen neste uke igjen men vi får nå se hva som skjer.

kommer ikke til å vente med å prøve, men kommer heller ikke til å stresse så mye med det. skal bare kose oss. Er så lei av å hele tiden tenke på at kanskje er jeg gravid, da kan jeg ikke det og ikke det osv.:P

oi, ble litt langt dette her menmen.:)

lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg også inn her. Mistet mine eneggede tvillinger 7 mai. Går bare å venter på at kroppen skal komme i orden igjen, slik at vi kan prøve på nytt. Har tatt graviditetstest, men den er fortsatt positiv... tar vell sikkert laaang tid før alt hcg er ute av kroppen..

Uansett så er det godt å vite at man ikke er alene om å oppleve å miste!

 

Lykke til alle sammen, satser på at sommer gir gode vekstforhold for en liten spire:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye! Selv om det ikke er så hyggelig å høre til her, så er det en veldig hyggelig gjeng og en hyggelig tråd! :)

 

All min sympati går til dere som har mistet flere.. (jeg har selvsagt sympati med ALLE som har mistet, misforstå meg riktig!) Dere imponerer meg virkelig med hvordan dere takler det, både Modesty Blaise, Stratosen og deg Jeanette- som mistet to på en gang! Alle gode ting er tre, heter det, så jeg håper virkelig at det gjelder for dere også. For min egen del, og alle andre som har mistet én gang, håper jeg at alle gode ting er to...

 

Jeg begynner å bli ferdig med TR for denne gang, mista i MA i slutten av mars (uke 10) og har ikke følt meg helt klar for å prøve igjen før nå. Nå lurer vi på å utsette hardprøvingen med en pp til, for å kunne nyte ferien fullt og helt. Var litt dårlig sist.. Og så er det jo litt kjekt å kunne drikke vin på ferie :) Så da får vi se. Det kan jo hende av vi småprøver LITT denne pp'en likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle! Hører til blant dere, jeg også. Mistet i slutten av mars, har nylig funnet at jeg er tibake på overskuddssiden når det gjelder både videre prøving og livet ellers. Må bare si at det var koselig å lese innleggene fra dere som er i samme situasjon, det bidrar til at jeg også gleder meg til det som ligger foran meg av spenning (og sikkert frustrasjoner og mye annet...). Jeg og sambo går inn i uke med el nå, og selv om vi ikke skal stresse med dette er det klart at det ligger i bakhodet. Vi får se hva som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.. Jeg mistet 23 mai, va så gla for nå satt endelig spira, men den gang ei, va ikke lengre enn 5 uker på vei, men hadde jo begynt å glede meg... Sluttet å blø etter 4 dager, så nå er det full sengekos her i huset, håper på å bli fort gravid igjen..Vet jo ikke hvordan syklus jeg har nå, men om jeg skal gå etter sånn den va så skal jeg ha eggløsning nå egentlig, og mensen ca 15 juni, men har bestemt meg for å ikke ta test før lant over tida, har brukt noen lapper på de testene nå..hehe...

Som andre sier her, så er det kosleig å lese dere andres innlegg og jeg ønsker alle sammen masse lykke til, og lrysser fingrene for at vi alle snart lykkes...

 

Vi holder på å bygge hus å vi da, så her er det mange gjærn i ilden, va i huset og rydddet og fiet litt etter snekkeren i dag, stod og kikket på "barne"rommet, det va så god følelse, gleder meg så til å ha en liten en her...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med på denne og jeg, var veldig lurt og begynne en ny skravletråd, for den andre var blitt fryktelig lang, så vanskelig og finne fram der.... hehe.

Veldig synd og se at det er så mange i samme båt her, jeg mistet selv i februar (uke 9), og har prøvd sånn halvhjertet siden da og bli gravid igjen, fordi jeg ikke har følt meg helt klar for det enda, men nå føler jeg meg klar igjen, men lurer på om jeg skal drøye det til etter ferien, for det er så mye som skjer framover:) Men når jeg bestemmer meg for og vente nå, så sitter den sikkert fort, var sånn sist gang:) Men det som skjer det skjer.

 

Lykke til til alle sammen her inne, håper at spiren snart sitter hos alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg hører desverre også til her...

Mistet 23.mai, har blødd i 2 uker i morgen, men nå er det så og si ikke noe igjen, litt spotting bare.. Så ve begynner vel å åprøve igjen snart.. Selv om legen mente vi brude vente en mans, så hører jeg "alle" andre sier at de kunne prøve igjen med en gang, så tror vi går for det...

Jeg var i uke 6.. Er glad det skjedde så tidlig, men utrolig kjipt likevel! er sååå klar for en liten spire!! har en snupp som fyller 2 i sommer...

 

Jeg har drukket litt vin de siste dagene da, det er jo deilig! Ellers prøver jeg å hold emeg unne alkoholen mens vi prøver.. Synes det er vanskelig, for vi forteller jo ikke til noen at vi prøver... Hm.. men men..

Ellers er jeg SUPER GLAD for det deilige været her i Oslo!!! Jeg ELSKER sommeren!!!!

 

Så nå er det vel bare å hoppe til køys med mannen gijen snart.

 

Skal ta 3. og siste (tror jeg) blodprøve på Ullevål i morgen for å sjekke HCG..Så da finner jeg ut om det er ute av kroppen...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig at det dukket opp så mange nye på tråden. Velkommen til alle.

Ginn: Lykke til i EL-perioden din. Man blir jo litt ekstra het nå i sommervarmen så vi får håpe at dere får tid til å kose dere litt ekstra!

 

AKkurat ferdig med spise middag etter jobb. Utrolig varmt å sitte på kontor i denne varmen...(har vel ikke lo¨v å klage på varmen) Men det var godt å kunne komme hjem og gå ut i solen. Nå står verdens søteste hund med nesen i tastaturet her og lurer på tur. Jeg får vel spenne på meg sandaler og rusle en tur. Tastes senere jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen.. jeg mistet 23 mai i uke 14... har nesten sluttet å blø nå.... er ikke helt sikker på om vi skal prøve igjen med en gang. men gleder meg til å være her inne og kikke litt... kanskje jeg plutselig får lyst til å prøve jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det var en egen tråd for oss. Jeg mistet rundt 10.mai. Sluttet å blø for en uke siden. Nå venter jeg på EL, men er ingen tegn til den, ikke til tanta heller. Håper på en spire snarest:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere!

 

Må vel innrømme at jeg mest sannsynlig hører til her jeg også. Hadde det som ser ut til å være SA den 29/5. Sluttet å blø lørdag. Er egentlig en avslappet "prøver", for jeg tenker ikke veldig mye på stillinger, EL, temp, kosthold o.l. Men har veldig lyst på en ny knert nå som jenta vår er 9 mnd. Hun er jo så glad i andre barn, og ville hatt så godt av småsøsken. Brukte laaaange 5 år å får henne til å sitte, så jeg håper at hun har gitt kroppen min et "boost" slik at den lettere blir gravid. Ser i alle fall ut til at jeg har hatt gode og regelmessige mensturasjoner etter at hun var født. Fikk tilbake mensen i januar, og den ble regelmessig siden mars, så da blir det ca 4 pp eller noe sånt. Utrolig tøft å lese om dere som har gått igjennom så mye rundt MA og SA. Håper alle vi kan løse opp denne tråden så fort som mulig og hoppe over i 1.trimester. Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hopper inn her jeg også:-)

Hadde en SA 2 mai, var 10 uker på vei.

Tanta kom på rett kjøl igjen med en gang, 28 dager etter SA. Så nå blir det prøving igjen så snart vi får det til :-)

Litt kjipt denne mnd. da....Gubben har ettermiddagsjobb akkurat den uka EL kommer....typisk det da.Ikke bare bare å få det til når han drar på jobb når jeg kommer hjem.....og når han kommer hjem, er jeg klar for senga....for å sove :-)

Får vel satse på at den sitter i ferien i Juli. Når blir det bebis da? hmm skulle vel bli i April en gang...passer utmerket. Og klaffer ikke det sier jeg bare hurra for Mai!

 

 

Håper vi blir ''tjukke'' snart alle sammen.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Modesty B, får satse på at temperaturen ute gjør oss glade:-) Og tur med hund (eller uten) i godværet gir jo også overskudd, det hørtes så koselig ut. Har forresten en utrolig søt mann, han inviterte meg ut i morgen. Ingen anledning, ville bare gjøre meg glad. Jeg mistenker han også for å prøve å legge til rette for noen romantiske dager, uten at han ville innrømt det om jeg hadde spurt. Jeg er heldig... Måtte bare skryte litt:-)

 

Koseklumpen, håper veldig at det fort går veien for din del også. Leit å høre at det har vært vanskelig tidligere. Vi får satse framover, sende gode ønsker til hverandre og håpe at ting ikke gjentar seg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. Hadde en ma den 1.mai. Fikk tilbake mensen den 29.mai. Så jeg håper jeg jeg er i syklus igjen. Var kjempeglad når tanta kom igjen. Så kan vi prøve igjen. Vil bli gravid igjen. Fort!! Nei,jeg skal ikke stresse m d. Vet jo at jeg blir gravid. Har hadt tre sa før. To m exn og to m men nye sambo.D er jo en trøst å vite at man ikke er alene om å miste,d er jo vanlig,selv om d føles som verden raser ned. Lykke til jenter og kos dere m prøvinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og med her.... Hadde MA i des. 06, vært regelmessig helt til nå... men tør ikke tenke på om det er en liten spire på vei, så utrolig redd for at det nok en gang skal gå galt. Ikke lenge over tida, 1 døgn hehe, men er over tida, har aldri vært det før. Ikke kjenner jeg på de vanlige mens symptomene heller denne gangen, heller litt på de som jeg hadde sist jeg var gravid.

Håper så det er en liten spire påvei og at denne gangen kniper den seg fast i 40 uker:)

 

Tid er det lurt å teste seg?? Har veldig lyst idag, men tenker kanskje det er bedre å en uke eller to, hva har dere andre gjort??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Bine!

Man blir jo litt nysgjerrig når TR ikke kommer helt som normalt. Jeg hadde nok ikke klart å vente så veldig mange dager før jeg hadde testa, når jeg ble gravid så testa jeg positivt dagen før IKM.Testa tidlig fordi jeg følte meg så rar i kroppen.. Hva med å teste til helgen? Da kan du ta et glass vin i det fine været hvis testen viser negativt, og hvis den er positiv, da kan du JUBLE!! Og vi skal juble med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen. Jeg er ganske så ny hær. Hadde en MA 31.mai da jeg var 13uker på vei. Var til legen dagen før å fikk høre at alt var bra, noe som vist ikke stemte:( Hadde utskraping å blødde i 1 1/2 dag etterpå, så stoppet det i et døgn, så begynte jeg å få mens smerter å blø igjen...kan det være mensen?? Har hadd veldi smerter fra navla å ned...knipesmerter, litt ubehageli! Er fult klar for å prøve igjen snart å satser på en vårbaby/tili sommerbaby:D:D Veldi lærerrikt å være hær inne å lese om andres opplevelser...å fint å se at alle tar så godt vare på hverandre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg innpå her jeg. Hadde MA 14. mars.

Jeg hadde lite smerter og lite blødninger så jeg gikk i gang med prøving bare en uke etterpå.

 

Psykisk var de to første ukene verst. Nå føler jeg at jeg er på tur opp igjen. Kroppen virker noenlunde i orden i allefall. Men de forbaskede to - tre ekstra kiloene som sneik seg på fordi jeg var så kvalm og måtte spise hele tia, de klorer seg fast. Så da undres jeg på hvordan det blir når (jeg velger å si når) jeg blir gravid igjen. Kommer det nye kiloer snikende på?

 

Nå har jeg hatt menssmerter, til dels kraftige, i ei uke. Håpet først at jeg kanskje var gravid igjen, men testet negativt. Så det er nok bare kroppen som styrer litt for seg selv. Håper det går over snart slik at jeg virkelig kan begynne å leite etter symptomer.

 

Sommervarm hilsen fra Meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme som deg, Aurora!!

Jeg legge alltid på med 4-5 kg med fett i første halvdel av sv.skapene. Det gjorde jeg denne gangen også, men mistet i uke 18, så nå sliter jeg med de samme kiloene som jeg gjør etter et fullgått sv.skap. Og de vil ikke av!!!!

Irriterende. Med en baby hjelper jo ammingen litt til, men ikke denne gangen. Jeg har egentlig vært flink også, men det hjelper ikke!

 

Får satse på at det går nedover etter hvert. Håper jeg ikke legger på meg like mye hvis jeg blir gravid snart. ¨Får passe ekstra godt på.

 

Har el i disse tider nå, så nå begynner vel symptomletinga igjen.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pgpia: Jeg ville har ringt på sykehuset og spurt. Det er jo vanlig å ha blødninger lenge etter en utskrapning, men om du har sterke smerter høres dette rart ut. Opplevde at en vennninne begynte å storblø og hadde smerter etter en MA og da viste det seg at de ikke hadde fått ut alt. Ring og sjekk!. Etter min MA i mars så blødde jeg i en halv dag og hadde null smerter. Var bare litt stinn i underlivet og følte meg litt mørbanka...

 

BIne: TESTE TESTE TESTER. Vi trenger litt action her nå:-) Jeg heier på deg.

 

Har også funnet ut at det finnes et forum her på bim som heter mistet, ,gravid på ny. Det er vel der vi straks vil sees jenter er det ikke?

Det passer jo godt for skeptiske, nervevrak som oss som nesten ikke tør å juble over en positiv test.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann jenter:)

jeg har vært innom mistet, gravid på ny men er ikke så mye action der egentlig...kanskje vi burde flytte oss over dit når vi blir gravide igjen og skape litt liv og røre der...

er jo noen som blir litt irriterte innimellom på at vi har sånne innlegg med abort og lignende..vet at det kan vere sårende, men for meg så er det trist og se overskriftene: JIPPI, ENDELIG GRAVID, el GRAVID PÅ 1PP. Da blir jeg litt sånn deppa da...menmen..det er nå meg det da:P

jeg kommer nok til å bli både glad, redd, engstelig, osv når jeg får en pos test igjen...men mister man igjen så kommer man over det og.

Jeg sa til mamma før jeg mista andre gangen at viss jeg mister nå igjen så orker jeg ikke mer, orker ikke mer bekymringer, oppturer og nedturer. Men jommen er vi ikke prøvere igjen:P

men selvsagt tar det på....:(

men alt går....har noen gråtedager innimellom...der alt er trist og trasig, men så kommer dager der jeg merker at jammen er det godt å sove lenge om morningen, ta en tur ut med venniner, eller noe lignende..

ble litt langt dette men...har nattevakter denne uka jeg da så blir vel lite med kosing...men har fri fra torsdagsmorgenen da..så god tid i helga..

aner jo ikke når EL eller IKM eller noe er så...her blir det kosing etter lysten:) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, vi får virkelig håpe at det var en engangs-opplevelse. Jeg kjenner meg ikke desperat enda, men det hadde vært deilig å få oppleve en raskt spire en gang også. Folk spør jo så mye hele tiden; "når kommer nestemann?" osv... Ikke så lett å svare på det alltid.

 

Så hyggelig av mannen din da. Sambo spurte meg her om dagen om jeg ville bli med på date også. Så morsomt å høre etter at man har vært sammen i 9 år. Men...det er lenge siden bare han og meg var ute sammen, så det blir vel litt date-følelse da.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...