Gå til innhold

MA-SA skravletråd


Modesty Blaise

Anbefalte innlegg

Har ikke så mye å melde så jeg bare dytter litt.

 

God helg til alle sammen. Kos dere om dere befinner dere i Køben eller her hjemme :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var innom www.babyornot.no i går og bestilte tester i går. Så nå skal det testes fremover. Har alltid kjøpt tester på apotekt jeg og skjønner nå at jeg har gått på en smell..:-) Mye billigere på nettet.

Om ikke jeg er gravid allerede skal pinadø EL finnes før første gang. Og det etter 8 mnd. Ikke verst:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

modesty: jeg bruker å bestille på billigtester har vært godt fornøyd med dem egentlig:)

 

Ellers da folkens? noen som nærmer seg IKM? jeg har nettopp hatt el i uke så må vel smøre meg med tålmodighet en stund til...

er så rart hvor fort tida går på samme tid som den går seint om dere skjønner...syns ikke det er så lenge siden jeg hadde en MA men det var jo i januar!!! så tiden har egentlig gått fort...har mista to ganger allerede i år...hehe rart...

jeg skal jobbe i helga jeg da..:( men det går vel bra...sambo reiser bort en tur og...men når jeg jobber natt så er det godt at huset er stilt her:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom TR. Endelig skal jeg også beregne eggløsning og IKM og skrive meg på lister og greier. Endelig skal jeg begynne å lete etter symptomer som ømme pupper, kvalme osv. Og jeg skal kjøpe tester. Det har jeg aldri gjort før, og jeg akter ikke si noe til min kjære, han kommer til å få helt angst stakkar. Men vi har sex hver dag uansett så det er kanskje ikke noen vits å teste for eggløsning? Jeg vet ikke helt, men i allefall så er jeg i gang igjen. Kroppen er back on track...

 

Modesty: Nå SKAL det skje!!! Nå gjør vi en skikkelig innsats på alle felt og snart kan vi liste oss inn på 1. tri.

 

Stratosen: Ja tia har gått fort egentlig, og usigelig sakte. Skjønner veldig godt hva du mener. Jeg fikk en liten aha-opplevelse i går da jeg telte over hvor mange mnd det er siden vi startet å prøve. Det har gått et halvt år allerede, og det har gått fem uker siden vi mista spira. Men nå er vi i gang igjen. Håper det fort.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurora. Så herlig å være tilbake i syklus for deg. Nå er det snart min tur tror jeg. 4 uker og 2 dager her nå......men det er jo så mange som har kjempetrege sykluser...så det er jo en fare for at jeg må gå kjempelenge før jeg får TR...jaja.

 

Har kost meg ute hele helgen. Lagt på solseng på brygga og slappet av. Utrolig herlig.

 

Noen som har noen gode nyheter her da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dytter litt...

opplevde noe litt merkelig i natt jeg har skrevet det under et eget innlegg...vet ikke hva det var for noe...skikkelig stikninger i underlivet og følte meg urolig...hadde halsbrann og luft i magen, men i dag er det meste som normalt igjen...bortsett fra at jeg har lite matlyst da men det kan jo komme av det varme været også...men kjenner ingen sultfølelse, nå har jeg ikke spist siden kl.08 i dag tidlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi,oi,spennende! Har ikke helt fulgt med den siste tiden, men når er IKMen din? Jeg har hatt rosa utflod siden lørdag, og lurer fælt på hva det kan tyde på? Skal ikke ha mens før neste uke hvis jeg tar utg.pkt. i SA blødning som startet den 29/5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra langhelg, det var herlig, det! Akkurat det jeg trengte etter en deprimerende uke med konstatert SA. Hehe, og det ble litt prøving, ja, Aurora, ikke fritt for det. ; ) Så bra at du endelig har fått tr og vet hvor du er hen i løypa! Synes alltid det er litt greit å vite "hvor jeg er". Høres ut som om dere er aktive nok til å få dekket el uansett, ja. ; ) Men en ting som er kjekt med el-tester er at du da vet akkurat når tr skal dukke opp. Så slipper jeg å vente så innmari i flere uker i slengen...

 

Måånestråle, du skal se at det plutselig skjer noe nå, siden dere egentlig skulle hoppe over! Det er da det blir full klaff, skal ikke se bort fra det.

 

Modesty, jammen på tide at du fant veien til tester på nett, de er ganske mye billigere, ja! Eneste er at hvis man først blir bitt av teste-for-el-basillen så bruker man uhorvelig mange av de etterhvert... Hm, jeg? Neiiiida. ; )

 

Stratosen, hva for noe greier er det kroppen din driver med? Alle mulige symptomer på en dag, liksom? Hvor er du i løypa, nærmer det seg IKM? Dette var mystiske greier, du må holde oss oppdatert!

 

Nå får jeg snart besøk av ei venninne, på tide å slenge sammen en pose brownies! : )

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle - etter en SA nå i starten av juni er det godt å finne andre som har vært i samme situasjon :) Var 5 uker på vei - startet med blødninger 30. mai og blødde mer eller mindre i to uker. Nå virker kroppen i rute igjen, men vet jo ikke hvor jeg befinner meg i syklusen. Har en mistanke om at jeg har EL nå, men vil så gjerne ha et noenlunde avslappet forhold til det hele at jeg ikke vil teste. Vi har bestemt oss for å bare hoppe i det, og prøver som bare det.

 

Håper på sommerspirer for oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tasslur: Så huslig du er da som lager brownies til venninnen, slik venninne jeg vil jeg også ha...*sukk*

 

Mollymamma. Velkommen i klubben. Ønsker deg en fruktbar sommer med mye babylykke.

 

Hilsen "bitt av testebasillen" Modesty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann mollymamma. Høres ut som om kroppen din ikke brukte så lang tid på å komme i siget igjen hvis du har el nå. Det er i allefall noe, da slipper man å gå og vente i all evighet. Håper det sitter en sommerspire for deg, og alle oss andre her inne!

 

 

Hehe, er ikke så mye å skryte av browniene mine altså, Modesty. Er sånn super ferdigpose , tilsett egg og vann, rør sammen og putt i ovn. Helt glimrende! Og hun er den eneste som liker den like rå som meg, nesten spise-med-skje-konsistens! ; )

 

Godt å høre at det ikke bare er jeg som tester som en gal! Vet jo at det tar tid før hcg er ute av kroppen, og har beregna at nivåene bør være under deteksjonsgrensa for tester sånn i helga en gang. Og dette må seff sjekkes med el-tester! For de slår jo ut på hcg også. Så nå holder jeg på å teste 2. hver dag, sånn bare for å se at jeg ikke går glipp av noe... Jada, vet dette er litt unødvendig, først må jo hcg bli borte, så må kroppen tenke seg om, og så, kanskje, om noen uker, blir det el igjen. Men hva gjør man ikke, utålmodig etter å komme igang igjen, gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner å lure på om jeg er gravid igjen.

 

Jeg fikk brunlig blødning før i dag, men det har ikke komt mer, IKM er i morgen. Tok en test, ca 5 min etter at jeg tok den kan jeg se en nesten usynelig strek der (hvis jeg stirrer den i senk).

 

Nå har jeg litt blandede følelser. Med den første blødde jeg, men det gikk bra. Sist gang gikk det ikke bra. Hvis jeg er gravid nå, hva skal jeg tro?? Skal ta en ny test med morgenurin i morgen, men må si det virker som jeg er det. Men vet også at det ikke er lusrt å teste før IKM da MAAAAAAAAAAAAAAAAANGE mister denne dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp

Nå har jeg akkurat spilt fotball med mine elever. 20 gutter, det var hardt for ei dame i min alder, men likevel er jeg imponert over egen innsats. Og det etter ei flaske vin i går kveld. Men gjett om jeg kommer til å kjenne det i morgen, er støl allerede fra toppen av hodet og helt ned i stortåa:-)

 

Velkommen i klubben Mollymamma, høres positivt ut for deg altså :-)

 

Jeg hadde eggløsning 2,5 uker etter MA, men TR kom ikke før enda 2,5 uker, så nå er jeg akkurat ferdig med det besøket og har skapet fullt av eggløsningstester... Har visst blitt smittet av denne testebasillen jeg også. Samtidig meg at jeg nærmet meg eggløsning, fikk jeg sterke menssmerter, de varte i to uker, det var et slit, for de var der hele tiden i varierende styrke. jeg ble dønn sliten.

 

Krysser fingrene for Månestråles uhell, og for stratosens symptomer, og for Lulla. Og for meg og Modestys testrace, he, he... Og ellers for alle som prøver. Stå på, i sommer skal det skje!!

 

Nå skal jeg hjem fra jobb og pleie mine støle muskler.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia dere:)

 

Først og fremst gratulerer med graviditeten Lulla:) håper jeg(vi) kan ta følge med deg på 1 trimester snart:)

 

Dere som har mistet sent.. hvor lang tid tok det før dere testet negativt?

Jeg mistet i uke 16/17 med tvillinger, hadde utskrapning 8 mai.. tester enda positivt på el- og grav.tester... begynner å bli utolmodig nå..burde ikke testene snart bli negative??? Dessuten blør jeg fremdeles, mest sannsynlig er det rester igjen etter utskrapningen..hadde blødninger så og si under hele det forrige svangeskapet... så det vil si at jeg til nå har blødd i 5 måneder...er så innnmari lei av å blø! Ærsj-...jaja, godt å få ut litt frustrasjon! ..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeanette; uff så kjjipt å blø i 5 mnd. Stakkars.... Hva sa de på sykehuset da? Etter min uskraping blødde jeg kun en dag og fikk mensen tilbake etter 32 dager. Men jeg var bare i uke8

Jeg vet ikke hvordan det er når man mister så sent. Hørtes fryktlig trist ut spør du meg....hvordan har du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet nytt å melde fra denne fronten igrunn... Jeg merker at jeg ser litt lysere på tilværelsen ettersom dagene går. Det er deilig å delta litt mer i det som skjer rundt meg, til nå har jeg følt meg litt på siden i forhold til det som skjer rundt meg.

 

Jeg og herr Blaabaer koser oss som best vi kan, og krysser fingrer og bein (skjønt - DET er vel noe upraktisk når man ønsker barn) og ser hva som skjer. Merker at det er godt å ha en offensiv holdning, det føles liksom bedre å forsøke på nytt enn å se tilbake.

 

Litt ekkelt er det at jeg har fått brev fra sykehuset der jeg har blitt tildelt fødeplass. I tillegg fikk jeg telefon fra jordmor her en dag. Hun ville ha meg inn til kontroll... trodde legen hadde gitt beskjed om at jeg har mistet, men det har han tydeligvis ikke gjort. Heldigvis fikk jeg snakket litt med henne, og det var godt å snakke med en nøytral fagperson om det som har skjedd.

 

Nå står straks en etterlengtet sommerferie for tur - og jeg gleder meg stort til det!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til etterkontroll forrige uke, og da fikk jeg innvendig ultralyd pga blødningene... så det så ut som om at det var rester igjen etter utskrapningen evt. at det ligger en muskelknute i livmorveggen.. Det er for stor risiko å gjøre en ny utskrapning pga at "restene" ligger for langt opp mot eggledern...så naturen må ordne opp selv. skal tilbake neste fredag- så da får jeg vite hvordan det ligger ann...

Sånn psykisk sett går det bra, men savner dem begge fælt- så kjipt at magen ikke vokser lenger,..får bare håpe at det sitter en spire om ikke så lenge.

Heldig du som bare blødde i 1 dag.. har du kommet igang med ny syklus nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min siste SA som var nå i mai går jeg og venter på mensen. Tenker den dukker opp i helgen og det blir godt slik at jeg kan komme i vanlig gjenge igjen.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann hoppsann jenter,

endelig gir jeg lyd i fra meg igjen :) Det har vært hektisk i det siste, så jeg har bare såvidt rukket å kikke innom for å lese om hva som skjer hos dere andre gullegode jentene. Det skjer jo litt forskjellig, må jeg si. Noen som tester positiv til og med?!! GRATULERER!!

 

Her i gården har det egentlig ikke skjedd så mye på babyprosjekt-fronten... Som de fleste av dere vet prøver vi jo ikke så hardt helt ennå, men skal satse alt vi kan fra neste pp av. Men vi bruker heller ingen prevensjon, og HAR sex når vi har veldig lyst.. ;) Rundt EL-tider var vi på weekend-tur til Køben, så det ble jo LITT hanky-panky der. Teoretisk sett kan jeg altså ha blitt gravid denne pp, men jeg tviler litt på det. Jeg har noen småsymptomer i ny og ne, de kommer og går, og varierer stadig. Jeg regner derfor med at det kun er psyken som spiller meg et lite puss. Og dessuten er det en hel uke til IKM! Tror jeg da.. Syklusen har vært litt tullete etter MA.

 

Ja ja. Vi får bare vente og se hva som skjer. Uansett tror jeg at jeg hadde tatt en eventuell graviditet med stor ro, og hadde kanskje holdt fullstendig kjeft om det til alle vi kjenner til vi er tilbake fra ferie i slutten av juli. Blir nok litt mer nøktern på forventningsfronten neste gang, og det føles faktisk veldig greit. Jeg tror det betyr at jeg endelig er ordentlig klar, psykisk sett, for å prøve igjen! :) Jippi!

 

Håper dere har det fint jenter. Det er sol og sommer ute, og det må dere huske å nyte alle sammen!! :)

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter:o)

 

Ser dere har laget ny tråd. Lenge siden jeg har vært her nå.

Kort om meg:

-Har to fantastiske barn fra før (takk GUD for det!).

-Har sterkt ønsket oss å bli FEM:o) i nesten ett år nå.

-Har i løpet av 10 måneder hatt en MA en SA og en MA igjen:o( Veldig rart, veldig trist og veldig psykisk slitsomt.

-Har denne gangen blitt lovet hjelp i form av ukentlig ul og HCG sprøyter så fort jeg blir gravid igjen.

- Snart fem uker siden utskrapning, og håper TR er rett rundt hjørnet. Tok ca fem uker de andre gangene.

 

Ønsker veeeeeeeldig sterkt å få det til, men merker at jeg snart må vurdere om det er verdt det hvis det går galt igjen. Blir jo ikke akkurat yngre heller :o/

 

MEN: Grunnen til at jeg endelig skriver her igjen er jo at jeg er mye mer positiv om dagen! Gleder meg til TR så jeg kan komme igjen med syklusen igjen og sette igang m prøvingen igjen! Skal bestille el tester nå:o)

 

Grunnen til at jeg venter med å prøve til jeg har fått en TR er at hun legen som skal hjelpe meg ikke er tilbake fra sommerferie før slutten av juli, så jeg mått IKKE bli gravid før det! (trenger hormontilskudd tidlig, for alle mine tre har sannsynligvis sluttet å leve tidlig i svangeskapet).

Jeg så over her at flere av dere lurte på dette med at man ble bedt om å vente en syklus før man begynte å prøve igjen, men jeg har blitt fortalt av en veldig flink privat spesialist at det ikke var noen vits, den eneste grunnen til at legestanden hadde bestemt seg for at det var best, er at de skal ha en siste mens dato å forholde seg til ved graviditet. Hun sa at kroppen ikke vil bli gravid før den er klar til det....

 

Håper TR er rett rundt hjørnet og at jeg kan begynne å pøve om et par ukers tid;o)

 

Prates!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre fra deg igjen Positiva:-)

Trodde nesten du hadde gitt oss helt opp jeg. Velkommen tilbake med positiv og ny giv. Flott.

Vi får vel kanskje TR samtidig vi da og kan kanskje teste etter EL samtidig. Jeg har aldri prøvd dette med EL tester før og gleder meg som en unge....

 

Skal reise bort i helgen og har løpt rundt i huset og pakket og lagt sammen klær. Vi skal feire st.hans hos svigers...

 

Snakkes over helgen da jenter. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...