Gå til innhold

MA-SA skravletråd


Modesty Blaise

Anbefalte innlegg

Da var tanta på plass igjen her. Den kom på st.hans som jeg hadde tenkt så vi delte en six pack og grilla noen pølser....

Nå starter jakten på EL for min del. Jeg er armert med huset fullt av tester til alle formål så nå er er det bare å go ahead.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Nå er det en stund siden jeg var her inne på denne tråden. Ser at Modesty Blaise har mistet igjen. Det var fryktelig trist!!

Her i gården har jeg nå startet opp i 5.pp. Tr kom4 dager før tiden. Blir litt lei. Og i helga fikk jeg høre at naboen er blitt gravid, og de skal egentlig ikke kunne klare det selv! Ble selvfølgelig veldig glad, men nå vil jeg i hvert fall komme etter. Dette er også den siste pp'en jeg kan rekke å bli gravid før den egentlige terminen min(3.aug). Har hele tiden håpt at jeg skulle være gravid til da, slik at den dagen skulle gjøre minst mulig vondt.

Men, det skjer vel ikke før kroppen er klar for det, og det virker som om min kropp trenger litt tid etter at hormonene har "herjet" i kroppen.

 

Denne måneden blir det el-testing for første gang pga at den nygravide naboen var litt stresset på apoteket og kjøpte feil:) Så da fikk jeg dem. Vi får se om det hjelper noe da. Blir spennende å se om jeg har el når jeg tror jeg kjenner det (kjenner godt el-smerter og el-slim).

 

Lykke til, dere andre her inne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanta dukka faktisk opp her på fredag, det var ikke så lenge etter SA i grunnen. Så da er jeg i gang igjen med å telle og regne. Blir el-testing framover, tenker jeg. Med min syklus skulle det bli en gang i slutten av uke 28, begynnelsen av uke 29. Det er leeenge til, så innen den tid har jeg store planer om å kose meg med hvitvin i sommerferien! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg er helt ny her;) jeg lurer på hva forkortelsene EL og IKM betyr....?????

min samboer og jeg har også hatt to spontan abborter i 2006, vi har prøvd å bli gravid i 2 år. Jeg har to barn fra et tidligere forhold. Min nye samboer og jeg prøver nå med hjelp:) håper at vi snart blir gravid igjen og at det skal gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye tanter på besøk denne helgen, ser jeg. Det er bra det, da er mange snart klare til dyst igjen! :) Jeg satser på å få min tante på besøk til neste helg. DA blir det endelig ordentlig prøvings for fullt her hos oss igjen! :)

 

1jill:

EL = eggløsning

IKM = ikke kommende mens, dvs den dagen du skulle hatt mensen, men du håper jo at den IKKE kommer den dagen, og heller ikke på en goood stund fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fordømte bilringen klorer seg fast. Men nå har jeg gått til motangrep. Jeg har meldt meg inn på Elixia (har egentlig vært medlem i flere år...) og de siste to uken har jeg trent nesten hver dag, har bare hatt fri søndag. Jeg merker stor forbedring på kondisjonen, men den fordømrede bilringen er der like forbasket. Når jeg ser meg i speilet geiper den til meg. Det føles sånn i allefall. Og jeg som til og med har avstått fra øl disse to ukene. Jeg har faktisk ikke rørt alkohol på to uker, og trent og svetta som en gal. Resultat: Jeg har gått opp to kilo, og bilringen er ikke synlig berørt.

Jeg forstår at de to kiloene er et resultat av at såre muskler fylles med blod og vann, og. Så det kan jeg akseptere. Men at bilringen ikke har rikket seg, er verre. Så nå sitter jeg her med ei iskald øl. Har trent halvannen time og føler meg ganske fornøyd. Er det noen som har prøvd det nye lavkaloriølet? Smaker det øl eller?

 

Ellers har jeg startet den store testrunden. Jeg tok første eggløsningstest i dag, negativ som forventet. Jeg vet jo ikke hvordan syklusen min er etter MA’n, men jeg regner med at innen ei uke skal jeg ha eggløsning. Får håpe det klaffer da.

 

Jeg snakket med min pappa på telefon i går. Leeenge… Han leser alt han kommer over på nett om svangerskap og fødsel, spesielt leser han om ufrivillig abort og hvorfor det skjer, og hvordan man kan prøve å unngå det. Han har også satt seg grundig inn i hvilke problemer godt voksne damer kan møte når de prøver å bli gravide. Så jeg og pappa har masse å snakke om og han kan veldig masse. Han sa at med en gang jeg merket noe, måtte jeg ringe til han, for dette syntes han er spennende. Jeg synes det er søtt av han, han er jo tross alt snart 70 år.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, må si jeg lo godt av innlegget ditt, Aurora. Fornøyelig lesing på en mandagskveld, det må jeg si. Og utrolig imponerende at du har trent så mye de siste ukene! Trent i dag jeg også, da, men så er det ei uke sida sist også. Skal se den gjenstridige ringen må gi tapt hvis du faktisk har ork til å fortsette i det elleville treningstempoet du har lagt opp til nå. Ha'kke prøvd lavkaloriøl, nei, men etter et par år med gravid og så amming har jeg blitt vant til å drikke alkoholfritt. Så det funker helt fint for meg iallefall.

 

Og jaggu imponerende av pappa'n din, hihi, det skjer IKKE med pappa iallefall! Han har vel knappest hørt om sykluser og sånne ting, vil jeg tro. Da jeg ble gravid med tassen prøvde jeg jo å hinte til det med å si at jeg ikke kunne drikke og sånn. Vi skulle nemlig smake på vin til bryllupet vårt. Så spurte om å få spyttebakke. Det synes han var en god ide, og kom med det til alle sammen. Så jeg måtte til slutt gi opp, sette ned glasset, se han i øynene og si at han skulle bli bestefar. Da sank det inn!

 

Lykke til med testinga, her begynner endelig hcg å forsvinne ut av kroppen. Sjekker med el-tester, og i dag er første dagen som teststreken har blitt noe svakere. Juhu, da jobbes det opp mot eggløsning en gang om noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkaloriøl smaker helt topp, Aurora, det kan anbefales! Og takk og lov for munkholm og annen form for alkoholfritt øl, sier nå jeg, for alkoholfri vin er jammen noe skvip. Vin er nok det jeg kommer til å savne mest når jeg blir gravid igjen!!

 

Lykke til med treningen, så flink du har vært! Jeg har hatt noen uker med intensiv trening jeg også i det siste, målet var 8 uker på rad med trening tre ganger i uken. Det har stort sett gått greit, men resultatet er som hos deg... Usj! Synes det er kjipt å begynne på nytt før kiloene fra forrige gang er forsvunnet!

 

Så bra at teststreken begynner å svinne hen, Tasselur. Da er det ikke lenge før du er back on track! Jeg testet positivt til 4 uker etter MA, og fikk TR etter 5 uker.

 

Jeg driver og kjenner på noen symptomer i dag... har hatt noen kvalmebyger og fryser på kroppen mens jeg er varm i ansiktet. Dette har jeg opplevd før.... enten er det noe muffens på gang, eller så må jeg brygge på en forkjølelse, eller noe slikt. Hm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er TR på besøk- JIPPI!!!!! Dag 1:o) Yessssss!!! Pleier å ha EL rundt da 14, så nå er det bare å holde seg fast............ i sengestolpene;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg kan fortelle litt...

Jeg er e ung dame på 19 år som er forlovet og bor sammen med min elskede og min lille prinsesse på snart 6 mnd.

Er i min 3pp siden jeg fødte min prinsesse 14 jan 2007.

Mistet i SA 2 ganger før prinsessa mi kom, deretter mistet jeg også i SA/MA tvillingen hennes ( fosteret kom ut i SA men morkaka hang igjen...)

Og nå mistet jeg da i SA for 4 gang 11 juni var ca 4-5 uker på vei..

Og nå prøver vi da atter en gang å få en liten spire til å lime seg fast inni der...

Har vert kjempetungt å miste hele tiden, men man må bare holde motet oppe...

Føler med dere alle som har mistet... er ikke lett å gå gjennom alene...

*trøste*

Håper det er mange her som fortsatt holder motet oppe og prøver igjen.

Lykke til alle sammen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er gøy, Modesty:o) Vi får heie på hverandre!! :))))))) Spennende!!

 

Veslejenta: Har du fått noe svar på hvorfor du mister hele tiden da? Utredning? Høres jo volsomt ut... (du er ikke alene; jeg har mistet tre ganger på rad på ca 9 måneder, men jeg har ihvertfall fått utelukket endel ting..) Lykke til uansett!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, veslejenta, det høres ut som om du har gått gjennom litt av hvert i det siste.. Får håpe du slipper å miste flere ganger nå, at spira klorer seg fast neste gang...

 

Positiva og Modesty, jeg vil også være med på el-kappløp! Riktignok kom tr 22 hos meg, men med min lange syklus og korte lutealfase skal dere ikke se bort i fra at jeg får el sist av oss alle. Var det ikke ei til som fikk tr i helga på denne tråden, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg får TR på besøk nå til helga, så da blir jeg vel hengende ca en uke bak dere i EL-jakten, Modesty, Tasselur og Positiva. Men da kan jeg kanskje surfe på deres erfaringer en uke tidligere??! Dere erfarne damene kan informere meg om når jeg bør ha sex osv.. hehe ;) Vi er på ferie nesten hele neste pp, så det skal vel ordne seg på sex-fronten, får vi tro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Tror jeg også vil være med her! Mistet for en uke siden! Har gått veldig bra egentlig, og er klar for å begynne forfra igjen... håper det klaffer igjen!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben Anesam. Ta litt ekstra godt vare på deg selv etter at du mistet. Det er flere som har opplevd å få en reaksjon litt senere, etter å ha vært veldig kjekke i ukene rett etter å ha mistet. jeg er blant dem. Jeg fikk reaksjonen nesten 4 uker etterpå. Jeg druknet meg i jobb etterpå og tok meg ikke tid til virkelig å kjenne på følelsene mine. Håper det går bra med deg.

 

Veslejenta: ja du har virkelig fått dosen i ditt unge liv. Jeg håper det går bra og at du snart har en spire på vei.

 

Jeg venter eggløsning på lørdag, blir spennende å se om syklusen er som før etter MA. Jeg fikk første eggløsning 14 dager etter at jeg mista så det virker jo lovende. Jeg gadd ikke ta EL-test i går, men testa i dag. Negativt som forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg på dag 9 i syklusen, og i morgen starter jeg for første gang med el-testing. (fikk dem av naboen som hadde kjøpt feil - hun skulle ha gr-test).

Blir spennende å se om det blir noe utslag. Jeg har alltid trodd at jeg har el på dag 12-13 pga smerter og utflod, så det blir spennende å se om jeg har rett.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann alle sammen igjen:)

 

tenkte bare å komme med en liten oppdatering fra meg....ikke at det er så mye å oppdatere men:P

Nå er det straks 5uker siden jeg begynte å blø etter min SA, venter vel egentlig at IKM skal komme torsdag/fredag denne uka. Er ca 14dager siden i dag at jeg hadde EL...merker ikke så mye, littegrann...litt halsbrann har jeg hatt, litt oppblåst i magen, og trøtt...men går nattevakter denne uka så:P

men jeg håper jo enda at der er en liten spire igjen, men om det ikke er det så håper jeg at det blir en liten spire neste mnd (da blir d april barn og hva er vel bedre enn det...er selv aprilbarn så:P)

uansett, lykke til med prøving, testing osv...lover og komme med en ny oppdatering når jeg vet noe mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig forberedt på at en sterkere reaksjon kan komme. Har vert sykemeldt i over 1 uke og bare hatt tid til meg selv! (legen mente jeg trengte så mange dager siden jeg mistet masse blod.

 

Jeg kommer ikke til å drukne meg i arbeid vertfall, bare et par uker igjen til ferien nå!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

Og til deg som spurte om jeg hadde vert på utredning, er svaret nei.

Tror det er for tidlig enda.. siden jeg ikke har vert prøver 1 år enda...

Men det sies jo at om en først har mistet 1 gang øker sjangsen for flere SA for hver gang du mister...

Huff er ikke no gøy nei.

Men er ikke så mye en kan gjøre heller, annet enn å gå gjennom den vonde tiden og prøve på nytt.

Sist SA nå var jo 11 , så nå må jeg vente til etter neste mens før vi prøver på ny... om jeg prøver nå med en gang er det større risiko for å miste enda en gang.. :(

Så nå går jeg å venter på TR som skal vise seg 9 juli. Får håpe hun kommer da og at det ikke tar flere måneder før hun kommer som normalt igjen...

Så får vi alle sammen ta en dag av gangen og krysse fingrene for hverandre og de kommende spirene våre! :)

nå SKAL vi alle få oss en spire som sitter fast!

Det har jeg bestemt! og dermed basta!

:)

 

Babystøv i tonnevis!!

********************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måånestråle-oppdatering: tanta har kommet på tidlig helgebesøk, og supersyklusen min på 28 dager er endelig tilbake etter MA i mars. Så utrolig deilig!

 

NÅ skal det virkelig prøves, altså!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stratos-oppdatering: fikk tantebesøk samme dag som måånestråle så nå er vi helt likt i syklus, jeg har også 28dagers:) er litt blanda i følelsene men ser en del positive ting med å ikke vere gravid denne mnd og som f.eks

-skal i bryllup 14.juli og da kan jeg drikke litt vin:)

-Skal ikke ha ferie før i august og det er veldig travelt på jobb når det er masse ferievikarer, altså masse stress og tunge løft..

-da får jeg en mens etter SA, så da er det sikkert ryddig og fint inni der

- jeg kan nyte sommeren og ikke vere dårlig (kvalm, etc)

Dessuten så hadde jeg ikke noe godfølelse denne gangen...første gangen jeg ble gravid visste jeg det (99%) en uke før ikm, brystene var ømme, jeg var småkvalm og oppblåst i magen...(det endte da i ma)

andre gangen merke jeg nesten egentlig ingenting...bare litt sånn oppblåst i magen og det endte jo i en sa så hadde jeg vært gravid nå så hadde jeg vel vært litt bekymra for en ny sa...

(vet ikke om dere skjønte det her, men jeg tror altså at den gangen det klaffer ordntli så kjenner jeg det GODT en uke før IKM..

lykke til da alle samme:) nå skal det satses på april-barn (og det er jo supert, både april og mai-barn:) jeg er selv aprilbarn så:) )

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg fikk tr på søndag. etter sa 23 mai.. veit jeg hadde egløsning den 4 juni. så tok 20 dager før mensen kom. det var lange dager.. men gla den kom nå. så da er det bare å prøve igjen. ikm er ca 21 juli.. el tester ikke. syns det blir litt mye.. vi har sex når vi føler for.det gikk bare 1 mnd sist så var jeg gravid.. håper spiren sitter på oss alle snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt oppdatering fra meg.

var til ultralyd i dag, og det er fremdeles rester igjen etter utskrapningen....men det har heldigvis blitt mindre, så legen antok at jeg kom til å slutte å blø snart.. har som sagt blødd i 7 -8 uker etter aborten nå...og så så det ut til at jeg snart skal ha eggløsning- så nå er det bare å vente på at blødningen skal opphøre, så blir det full gass for å treffe egget som er på vei:)

ønsker dere alle lykke til med prøvingen i sommer- håper alle vi kan sitte med hver sin bollemage til jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter tråden og melder inn til damene.

Lite action i modestyland. Med en uke til EL er livet litt kjedelig.... har vært på fotballkamp og grillfest i kveld. Kom tidlig hjem og kryper ned i sofa nå. Håper alle har hatt en fin helg med mye godt vær.

 

Godt å se at både Stratosen og Måånestråle er tilbake i salen med TR og klar for ny pp. Gleder meg til å EL teste denne perioden. Nå skal den sitte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...