Gå til innhold

MA-SA skravletråd


Modesty Blaise

Anbefalte innlegg

sier meg enig i mange ovenfor her...det er trist at man mister...men jeg tror vi blir sterkere av det jenter!!!! og vi lærer mye om oss selv, så selv om vi har mista noe så har vi kanskje fått noe annet????

jeg var hos legen i dag...skal ta noen bl.prøver for å se om det kan vere noe som gjør at jeg mister, har også en del i fam. som har fått blodpropp i ung alder så skal sjekke om blodet mitt er for tykt...og når jeg satt og skulle ta prøvene så sa ho som stakk meg at hun så at jeg hadde mista da...og hun sa at det er så utrolig vanlig...er bare at det er så få som snakker om det..og viss det er til noe trøst så har jeg også mista to ganger etterhverandre...

jeg kjente at jeg på en litt merkelig måte ble litt glad, ikke glad fordi hun hadde mista, men glad fordi jeg ikke følte meg alene her i verden....jeg er nok litt rar men sånn følte jeg det...

tror selv at jeg bare har hatt uflaks..snakka med en gynekolog som sa at det er 4000kvinner i norge hvert år som mister to ganger etterhverandre og av dem er det bare 100 som mister en tredje gang...og det er oppløftende da damer..så nå får jeg håpe jeg har statistikken med meg..at jeg slipper å oppleve dette en gang til..

jeg merker også at jeg har endret litt på holdningen min...jeg orker ikke stresse med at nå er det EL så nå MÅ vi ha oss liksom....jeg tenker at nå skjer det som skjer og så tar vi det derfra...er utrolig deilig og ikke vere kvalm nå i varmen:P (trøste trøste:P må jo d) hehe

uff ble vist et langt innlegg dette også...menmen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slenger meg på her jeg også. SÅ trist å høre om så mange som har mistet.

 

Jeg er ny her. Jeg var så vidt innom novemberklubben her inne. Jeg er 26år, blir 27år tidlig på høsten. Og vi har en gutt på 4 1/2år fra før.

 

Vi startet prøvingen i Desember 06, og ble gravid i pp3 i februar 07. Det endte dessverre i MA i uke 10 i april i år. 2 dager før jeg oppdaget dette, så fortalte vi nyheten om at vi var gravide. Jeg begynte bare å spotte litt brunt, og ville inn på ultralyd for sikkerhets skyld for å sjekke om det kunne være noe galt. Jeg trodde da jeg ville få gode nyheter, så det var som et slag i ansiktet da jeg fant ut at jeg hadde hatt en MA. Fosteret var bare 6uker gammelt. Men det rare var at jeg begynte og vokse, og gravidsymtomene fortsatte å øke. Dagen etter forsvant alle og jeg begynte med styrtblødninger med levringer. Det var ekkelt og ubehagelig. Jeg blødde ned 5 bukser på vei til sykehset. Det bare fosset ut. Jeg måtte inn til utskrapning, og kunne dra hjem dagen etter.

 

Nå har jeg akkurat hatt min andre mens. Er på dag 5 idag i syklusen, og er klar for 1pp igjen etter MA. Så fort jeg har blitt ferdig med å blø, så skal jeg begynne med temping igjen. Og jeg har bestilt nye tester på nettet som jeg venter spent på i posten:) Er veldig ivrig på å starte prøvingen igjen. Og skal prøve å ikke starte gravid testing for tidlig. Er nemlig testoman. He he.. Så fort jeg er i dpo land, merker jeg at det kribler etter å teste. Nesten så en får abstinenser. He he..

 

Lykke til dere alle sammen. Håper alle her blir raskt gravide igjen, og at spiren sitter hele veien ut i svangerskapet neste gang!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne skravletråden.. jeg har vært her inne en god stund, men ikke så aktiv på en stund... Har en på to år, brukte 2 1/2 år på han... og har nå prøvd 1 år på nr.2 . Hadde en SA 10.mai (mista en gang før nr1 og)... trodde virkelig det skulle gå.. men den gang ei.. Nå venter jeg på TR slik at jeg får starta med pergo... da gikk det fort forrige gang.... Håper på det beste....

 

Prøver å holde motet opp med jobb, venner, en fantastisk mann og vidunderlig sønn... OG NÅ ER DET KUN 6 arbeidsdager til FERIE.... (er lærer... ) Lang ferie... det skal bli deilig..

 

Håper spiren sitter i løpet av sommeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dytter denne litt opp igjen og forteller at jeg har EL nå!!! så spennende...kjenner det i høgre siden...(gjør alltid det, hver mnd litt rart men) og så hadde jeg el-slim (tror jeg da:P) og tok en el-test som var klart positiv...så da må bare mannen komme hjem igjen da..:)

så kanskje det blir en mars-baby på meg..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede vært inne og myst på tråden deres en liten stund, siden jeg ikke hadde noen god magefølelse for hvordan ting utviklet seg etter positiv test for et par uker siden. Og jeg hadde dessverre rett, på 3. blodprøve i går har hcg-nivået sunket til under nivået på 1. prøve. Skulle vært i 8 uke nå, men hadde som sagt ikke noen god følelse. Det blir ul og sannsynligvis utskraping i morgen... Så da kan jeg vel notere ned en MA..

 

Virker som om dere har en god tone her inne på tråden, og selv om jeg er litt opp og ned akkurat nå så håper jeg at den gode stemningen smitter over på meg også. Oddsene er ganske gode for at vi setter i gang med prøving rimelig kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter:0)

 

Det er en liten stund siden jeg har skrevet på denne tråden sist, men jeg er her enda:)

 

Liten oppdateringg:

 

Etter jeg hadde en utskrapning etter MA 21.februar, er jeg nå gravid igjen:) Hadde problemer med å få tilbake tr etter dette så jeg har bare hatt tanta på besøk 1 gang...

 

Brukte el-tester denne gangen og da satt spiren:) Vi hadde egentlig bestemt oss for å vente den dagen jeg fikk positiv el-test, men da var det litt for sent. Begynner å venne oss til tanke nå:)

 

Er ca 5 uker på vei så det er fortsatt tidlig..krysser fingrene for at det går bra denne gangen:)

 

Håper alle tar følge inn i 1.tri, dere er en fin gjeng:)

 

Sender masse babystøv******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å høre om graviditeten - Gratulerer så mye!

 

Suger til meg min dose med babystøv - og håper det er det som skal til for å bli gravid=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tasselur - så fint om du kan la deg smitte av god stemning! Du sier at magefølelsen ikke var god; det er underlig, egentlig, hvor mye vi kan oppfatte av det som foregår inne i oss. Håper alt går best mulig i morgen, og så er det bra å lese at du også prøver igjen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Engel. Så artig at du er kommet i gang igjen. Suger også til meg babystøv. Nyt svangerskapet.

 

Tasselur: så trist med tapet ditt. Vi vet hva du går igjennom. Er det første gangen du mistet? Jeg gråt så mye første gangen og syntes det var forferdelig trist. Var nesten 8 uker jeg også. Håper du har noen rund deg som tar vare på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter:0)

 

Det blir nok noen nervøse 2 mnd, men skal ringe gyn. i morgen for å få en tidlig UL.Bare for å roe nervene;)

 

Jeg venter litt med å hoppe over til 1.tri, mye bedre stemning her inne:)

 

Gleder meg til å slå følge med dere videre for det er som jeg sa,

 

2008 er vårt år jenter:)

 

 

****************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha for gode ord, de varmer. Er litt sånn utenfor meg selv i dag, tror jeg. Er første gang jeg mister, var jo tidligere bare noe jeg hadde hørt om. Snakker mye med mannen, og ei venninne som jeg hadde fortalt det til. (Fortalte henne også at jeg var skeptisk til hvordan det hele gikk, for det var jeg jo.)

 

Har noen spm, men legger de i et eget innlegg. Får bruke denne tråden til å se framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, til gamle og nye! Jeg har ikke fått lest gjennom hele tråden her enda, men skal få gjort det i kveld... Har hatt en liten pause herfra.. Men er tilbake :) I dag har vi endelig litt sol og litt høyere temperatur igjen! Hurra! Håper det står til med alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med svangerskapet, engel24! Snuser til meg litt babystøv jeg:D Håper du får et flott svangerskap og at spiren klamrer seg fast hele veien ut.

 

Håper alle her inne blir gravide snart og at vi får fullført svangerskapet neste gang.

 

I morgen begynner jeg med temping. Tanta er snart over, og jeg spotter såvidt idag, så regner med at jeg er ferdig i morgen. Fikk nye el og gravid tester i posten igår. Har akkurat begynt å skjønne litt av tappen min også. Lurer på om den kanskje er litt høy på meg. Jeg kjenner den, men kan aldri se den om jeg sitter på huk. Når jeg har eggeløsning når jeg den ikke i det hele tatt.

 

Jupp, nå er vi klare for "prosjekt baby" igjen. Håper vi klarer å fullføre hele veien ut neste gang.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse og ønsker deg lykke til.

 

Jeg sliter også med å få mensen tilbake igjen, men har bare gått en mnd enda da, men er jo utålmodig og hater å vente...

 

Krysser fingrene for at mange av oss møtes på 1. tri.

 

Tar imot litt babystøv og putter i lomma :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, fant denne tråden som jeg "sogner" til nå. Hadde MA i helga i uke 10 (?). Jeg og herr Blaabaer hadde ikke planlagt graviditeten. Det bare skjedde en gang vi ikke var så forsiktige. Etter å ha opplevd hvor glade vi ble etter sjokket da jeg tok testen, begynte vi å glede oss noe helt vilt!

 

Derfor har vi lyst til å prøve igjen. Aller helst med en gang! Men det er vel lurt å vente litt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei blåbær.

Og velkommen i klubben. Er en tvilsom glede, men utrolig godt å dele skjebne med så mange, og det er bare hyggelige mennesker her.

Det er veldig varierende hva disse legene sier om når man kan prøve igjen. Jeg fikk beskjed om å vente minst tre mnd, men da legen var gått sa sykepleieren at jeg ikke skulle høre på han, det vanlige de pleide å anbefale var at man ventet en periode, og det var mest fordi man lettere kunne beregne termin. Jeg ringte en anerkjent gynekolog for å være helt sikker, og han sa at jeg kunne begynne på igjen så snart jeg var mentalt klar for det. Så jeg ga blanke i alt og vi har hatt sex hele tia, som vanlig. Men jeg har ikke fått mensen igjen så jeg kan ikke si at vi har kommet i gang med prøvinga.

 

Lykke til! Håper det snart er en liten blåbærkart i emning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer med en liten oppdatering fra meg, har fått svar på obdusksjonsrapporten på tvillingene mine. Det var mest sannsynlig to friske jenter, som ikke ble til liv pga morkakesvikt.- kjipt. Blir nok å starte på blodfortynnende i neste svangerskap.- godt at det finnes behandling å gi! så nå er det bare å vente på att syklusen skal komme i orden...har blødd i 5 uker etter aborten... er fremdeles rester igjen i livmoren, men de kan ikke gjøre ny utskrapning pga at rde ligger for langt opp i livmoren...så må bare vente på at naturen skal ordne opp i det selv!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye engel 24!!! Godt at det er noen som kommer innom med gode nyheter. : )

 

Bra de fant ut hva som skjedde, Jeanette-, og at det er noe å gjøre med det til neste gang. Må si det høres slitsomt ut å blø i fem uker, håper du slipper det så mye lenger. Er spent på det med syklus jeg også, skulle ønske jeg hadde en fin krystallkule å titte i...

 

Vi kommer også til å kjøre i gang med en gang, Aurora. Gjorde det samme som deg, pressa på lege og gynekolog for å få høre den medisinske grunnen til hvorfor man bør vente. Og den er det ingen som klarer å hoste opp, gitt. Det de ender med å si er at man mentalt kanskje ikke er klar, men det velger jeg å avgjøre selv. Og så er det seff det med å bestemme termin, men det blåser jeg en lang en i. Så lenge jeg el-tester er det ikke noe problem å finne ut av det. Og dessuten har man da ul. Så gjør det du føler deg klar for du, lille blåbær. Kroppen din blir klar når den bli klar, og resten er nok opp til hvordan du føler deg selv.

 

I dag drar mannen og jeg på kjærestetur til varmere strøk, en langhelg. Det blir godt, skal kose meg med vin og god mat og starte på ny frisk når vi kommer tilbake. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeanette: godt du fikk svar på hva som skjedde. var du langt på vei? Jeg mistet i uke 11, men visste ikke at det var mulig å be om et svar på hva som skjedde. Eller hvilket kjønn det var, men kansje jeg ikke var langt nok kommet.

 

Tasselur: Kos dere masse på kjærestetur, det trengs innimellom harde slag. Kanskje sitter spira da, for jeg regner med at dere prøver litt der også ;-)

 

Nå har jeg snart lang ferie og det skal bli veldig deilig. Hadde en psykisk nedtur i går. Men i dag er jeg bækk inn bissniss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Det er trist å se hvor mange vi er her inne, men litt trøst også i å se at det er flere i samme situasjon. Jeg gleder meg til at flere og flere av oss forsvinner herfra og suser inn på 1. trim :)

 

Jeg har hatt masse EL-symptomer tidlig i denne uka, det har både vært stikking og murring og slim og forskjellig! Vi tenkte å vente en pp til før vi setter alle kluter til med prøving, for å være frisk og rask og vindrikkende på ferie i sommer. Men så hadde jeg rota helt med datoene og regna utifra når jeg TRODDE jeg skulle hatt mensen forrige gang, ikke når den faktisk kom, så vi hadde sex i går. Og i dag kom jeg på at det er 14 dager siden TR dukket opp sist. Vi hadde altså sex midt i den mest sannsynlige EL-tiden og ikke rett etterpå, som jeg først trodde. Ha ha. Så nå får vi bare vente og se hva som skjer. Vi har jo ikke noe i mot å bli gravide selv om vi tenkte å vente en måned til!

 

Til helgen skal vi til København. Gleder meg masse til tivoli og shopping og sånn :) God helg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måånestråle. Godt å høre fra deg. Lenge siden.

Håper du får noen knalldeilige dager i køben. Det er jo en kjempedeilig by. Kald øl på Strøget...misunner deg.

Jeg er alene hjemme i helgen. Skal ha jentemiddag på lørdag. Det blir kjekt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å være savnet, Modesty :) Jeg har liksom ikke hatt så mye å fortelle sånn relatert til tråden, så da har jeg bare "lyttet" og ikke sagt så mye. Og så suser dagene liksom litt avgårde for tiden..

 

Jentemiddag høres hyggelig ut, det er det lenge siden jeg har hatt nå. Må få til det snart! Jeg har endelig fått de tre flaskene med champagne som jeg bestilte på polet i håp om å få de til 17. mai.. hehe.. så her blir det champagnevorspiel om ikke så lenge. Det er gøy det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ligger du an i syklusen for tiden, forresten, Modesty Blaise? Kan du begynne å forvente tantebesøk eller evt et fint + på testen snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj har også lite nytt å melde på gravid-teste fronten. I morgen er det 4 uker siden jeg startet blødnigene så det er vel egentlig IKM i morgen. Men jeg blødde i 12 dager så jeg tror nok denne perioden er helt ute og kjører. Jeg merker heller aldri EL. Tok to EL tester denne uken på gøy. (Aldri gjort det før) og begge var negative.... vel vel.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modesty: Forrige pp testa jeg i 10 dager før jeg fant EL. Det var litt pes med all testinga, så nå gidder jeg ikke. Syklusen var 31 dager sist, mot 28 normalt (og 35 dager fra utskrapning til første mens etterpå), så jeg vet ikke helt hvordan det ligger an denne gangen. Vi får bare se!

 

12 dager var lenge.. spørs vel om syklusen har blitt litt forlenga da ja. ingen vits å gravide-teste før om en stund da, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...