Gå til innhold

MA-SA skravletråd


Modesty Blaise

Anbefalte innlegg

dytter denne litt opp igjen så vi finner den igjen jeg...

så går jeg og legger meg...:P

regner med dere andre har stått opp nå:)

jeg skal sove søtt mens dere er på jobb:)

ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg funnet EL etter ca 3,5 uker etter SA. Så da får vi håpe den sitter denne gangn og at det ikke tar like lang tid å lage denne som den første jeg fikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde litt menssmerter da jeg lå i senga i morges, men nå kjenner jeg ikke noe.

 

Jeg har fri fra jobben i dag fordi jeg skal ha eksamen i morgen. Muntlig. Jeg har så fryktelig med nerver at jeg holder på å bli gal. Og så blir jeg så sur på alt og alle. Huff, blir helt oppgitt over meg selv. Måtte bare morradagen være overstått altså! Kanskje jeg blir lettere gravid når jeg ikke er så stresset lenger?

 

snart4barn: jeg synes også jeg har vært flink, men kiloene klorer seg fast. Og det er visst det eneste som klorer seg fast for tia. Jeg hadde ikke kommet like langt som deg, men hadde rukket å gå oppnoen kilo likevel. Et av de første symptomene på at noe var galt, var faktisk at vektøkningen stoppet helt opp, og så gikk jeg ned en kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa misunner deg ikke muntlig eksamen i morgen Aurora. (Forresten hadde jeg niket Aurora frem til jeg mistet 1.gangen.) Følte jeg måtte ha et litt mer kampaktig nick og valgte smarte modesty blaise som min nye helt:-)

Husker eksamenstiden godt selv om det er 11 år siden jeg var ferdig på høyskolen med alt slikt. Spennende og grusomt på samme tid. Glad jeg ikke BIMMET den tiden, da hadde jeg nemlig ikke fått gjort noe:-)

hehehe

Lykke til i morgen da. Jeg skal krysse fingrene for deg.

 

Forøvrig reiser jeg og min kjære mann til Paris i morgen tidlig. Langhelg, bare vi to. Gleder meg som en unge. Sitter her med hårfarge i og nylakket tånegler nå og blir bare så lekker:-) hihihih

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lite aktivitet her inne på tråden vår i noen dager, så jeg dytter litt. Er alle ute i sola og koser seg, kanskje? Bra det!! :)

 

Jeg koser meg i alle fall i sola. Det er lite nytt på babyprosjekt-fronten hos oss, jeg har vel eggløsning i neste uke en gang, men vi har ikke bestemt oss helt for om vi skal prøve så hardt denne mnd eller ikke... Vi skal på ferie i 3 uker i juli og da er det:

1. kjekt å kunne drikke vin til maten

2. kjekt å være i ok form

 

....så vi får se hva vi gjør. I ferien vår vi jo goood tid til å lage baby, så kanksje vi satser HARDT på å få det til da?! Hm. Tar det litt som det kommer, tror jeg.

 

Hvordan går det med dere andre jentene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært indisponibel noen dager da jeg har lest til eksamen. var bare innom for å roe nervene litt innimellom.

 

Hadde muntlig eksamen i går, og det gikk faktisk bra. Både jeg og sensorene overlevde, og jeg snakket dem visst i senk for jeg fikk en A!

Er ikke lite stolt av den. Det er et lite plaster på såret når jeg tenker på at jeg mistet spira midt i eksamensstyret.

 

Nå skal jeg kjøre bil i varmen. fem timer i en kokvarm bil frister ikke, men må man så må man. Dere får ha ei utmerket helg alle sammen. Ikke usannsynlig at jeg titter innom i løpet av helga.

 

Modesty: Så jeg har kjibbet nicket ditt? Var ikke meninga det altså, men jeg bruker nesten alltid Aurora uansett hvor jeg er på nett. Det er navnet på hunden min. Og så betyr det lys, så da er det ekstra koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Nå føler jeg meg skikkelig dum, men kan noen svare meg på hva EL periode er, og MA. SA går jeg ut i fra at er spontanabort, stemmer det? Det er så sinnsykt mange forkortelser her, og jeg her aldri funnet motet til å logge meg inn her før nå. Har mistet flere, mistet nettopp etter et AIH (inseminerings) forsøk.

Må si at dere er utrolig sterke som klarer å finne motivasjonen så fort etter å ha mistet, skulle ønske jeg var slik også....bare gråter jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er visst rette tråden for meg. Det begynte med at jeg hadde det jeg tror var en SA (kraftige ryggsmerter kombinert med skikkelig mensmurring i forkant) som begynte bare 2 dager etter IKM. Blødde friskt, rødt blod i 4 dager (mot normalt 5-6 dager), så opphold en dag for siden å blø litt brunt/rosa...i dag er det altså 16. dag med disse småblødninger og stadig mensmurring. Hadde et veldig lavt hcgnivå ved blodprøve 5+6. I dag har jeg tatt en ny blodprøve, som jeg får svar på mandag. Selv om jeg fortsatt tester positivt, synes jeg at de graviditetssymptomene jeg hadde inntil for få dager siden, er i ferd med å gi seg.

 

Dette er vel helt typisk forløp for en SA? Må jeg til ultralyd og utskrapning? Er skikkelig utålmodig etter å komme i gang med neste forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jeg høre visst også til her. Var på kontroll 27. mai og da var det bare bra med det lille frøet hjertet slo og det var full bevegelse var da 8+6 uker nå på onsdag da jeg var til kontroll var det ikke tegn til liv i det hele tatt. Legen mente vi skulle avvente til mandag med utskrapning for å være sikre, men vi var vel så sikre som det går an å bli. Så etter mandag er vi klare igjen vi også, selv om det er tøfft å miste vi har mistet 4 ganger nå og tiden renner sakte men sikkert ut vi er tross alt 45 både jeg og gubben men vi skal prøve enda en gang . Håper at det lykkes nå. Klem til dere alle og måtte alle lykkes neste gang. tvi tvi Klem fra viny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff jeg blir så lei meg når jeg hører om alle som mister...har vært igjennom det to ganger selv og synes det er forferdelig...men det er flott og se at alle er klare for å prøve igjen (tror jeg...)

jeg er også klar...men har blitt spådd at jeg ikke blir gravid før til høsten og at det da skal gå bra og at jeg blir mor en dag...det gleder meg...er ikke alltid det stemmer men det er godt å ha noe å tro på...de spådde en jente på meg til august til neste år..så da får vi se...spennende er det uansett..og egentlig så er det godt å nyte sommeren (hadde vel vært vaaaaarmt med stor mage:O) vi trøster oss med det vi kan:)

heldigvis er jeg ung da...så jeg har tiden foran meg...kjedelig for dere viny, men håper det klaffer for dere også:)

Ha en god helg alle sammen:)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er leit å se hvor mange som mister. Men egentlig, hadde det ikke vært for internett hadde vi aldri visst at det er så mange som mister. Og vi hadde ikke hatt sjansen til å dele erfaringer med så mange. Jeg har funnet stor trøst i å dele erfaringene og ikke minst følelsene som jeg ikke har klart å snakke med noen andre om.

 

Viny; synes det er trist at dere sliter slik, tia jobber ikke akkurat for dere. Jeg føler litt på den jeg også da jeg er 37 år, blir 38 mot slutten av året. Har du prøvd det de kaller "babyklister"? Mange har gode erfaringer med det har jeg skjønt. Og så har jeg lest at når man blir eldre blir progesteronproduksjonen nedsatt og da kan det være en løsning at man får progesteronkapsler innsatt i skjeden. For det er progesteronet som får egget til å feste seg, og sener fosteret til å klore seg fast. Det er mange gode råd å finne på nette, og de fleste er ufarlige og ikke dyre å prøve. Jeg krysser fingrene for at neste forsøk gir bedre resultat!

 

Nå sitter jeg og slapper av med ei øl. Har sinnsyke menssmerter og har tatt meg to paracet. jeg begynner å bli møkk lei av menssmerter uten påfølgende mens. Nå i kveld har det vært skikkelig ille, så jeg regner med at mensen kommer snart. hadde vært deilig å vite om hvordan syklusen nå er.

 

Ønsker alle der ute ei god helg.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg nettopp har sittet og lest om babyklister men finner ikke siden. Vet også at det kan bestilles fra netspiren.dk men når jeg kommer dit kommer det opp at de ikke finner noe som heter babyklister.Holder på å bli gal av dette. Hvis noen av dere vet hvordan jeg skal kunne bestille det så gi meg et tips. Takk Hilsen viny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,jenter - kommer innom hit jeg også=)

Jeg har mistet fem ganger, (uke 10, 6 ,12,16,17) men har heldigvis to flotte unger. De to siste gangene jeg mistet har jeg brukt lang tid på å bli mentalt klar for å prøve igjen... begynte prøvingen igjen i januar - har fortsatt et desperat ønske om å utvide barneflokken!!

Viny: Du har nok lest om babyklister inne på habituell abort - det heter egentlig Berberis compus d4 (tror jeg) - som sagt, vet det ligger en tråd på den der=)

Lykke til alle sammen!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, sniker meg inn her jeg også!

Mistet i dag jeg, begynte å blø kraftig i 12 tiden. Klokken 13 kom det blod og en del klumper, som jeg går ut i fra var den lille spiren! Etter det har jeg ikke blødd sånn kjempe masse,men bare litt. Har hatt veldig lite vondt, har faktisk hatt mest vondt den siste timen....men da bare menssmerter.

 

Får bare prøve igjen og satse på at den klamrer seg fast! Noen som vet når symtomene på at en er gravid forsvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei....kommer inn her eg og...mistet Noah i ma 23.mars (uke 17), og vi begynte å prøve sånn halvhjerta denne perioden...har hatt litt rare sykluser så eg vet ik helt når TR kommer....imorgen er det 28 dager siden sist og ikke noe tegn til TR...tok en test igår, men den var negativ...skal prøve imorgen eller mandag tenkte eg...krysser fingrene for at det er en liten spire inni magen min XXXXX!

 

Vil ønske alle dere andre lykke til med prøvinga og at vi snart kan møtes på 1.trimester!!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( meg :) SA 9 juni: Så leit å høre at du mistet spiren din. Det er vondt både psykisk og fysisk. Får håpe du blir gravid igjen snart.

Jeg tror at det er individuelt når symptomene blir borte. Jeg mistet symptomene med en gang fosteret døde, selv om det gikk enda nesten ei uke før jeg fikk utskrapning. Svangerskapshormonene kan sitte i kroppen lenge. jeg tror det er individuelt hvor lang tid kroppen bruker på å bli kvitt dem. Jeg ser at noen tar blodprøve for å sjekke at hormonene er blitt borte. jeg tok en svangerskapstest og når den var negativ visste jeg det jeg trengte. Lykke til videre!

 

Ellers har jeg fremdeles til del sterke menssmerter. Jeg begynner å bli mektig lei. Denne helga har det vært så ille at jeg tenker meg en tur til lege mandag. Det kan da ikke være rett at det skal være slik? Det er forresten over to uker siden jeg mener selv at jeg hadde eggløsning, kanskje det endelig er mensen som er i anmarsj, at det er derfor jeg har hatt så vondt i helga. Noen andre som har hatt det slik? Smertene begynte da jeg mener jeg hadde eggløsning for to uker siden og har kommet og gått med varierende styrke. Legger jo en kraftig demper på sexlivet når jeg har det slik :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til alle nye som dukker opp på tråden. Ganske tragisk å se at vi er så mange i samme båt men godt å kunne dele felleksapet.

 

Lukas og engelen noah; så trist og miste så sent som i uke 17. Helt grusomt må det være. Syntes det er stor forskjell på å miste i 6 og 7 uke som jeg har gjort og det å gå så lenge som du har gjort. Håper du er heldig at at det sitter en ny spire i magen hos deg nå:-)

 

Selv kom jeg hjem fra paris i kveld. Har vært på kjærlighetstur sammen med min kjære mann. Aner ikke hvor jeg er i løpet med EL og IKM siden SA i midten av mai så vi får se. Har hekka på og kost oss med champagne i paris så hvem vet...kanskje blir det kjærlighetsbarn fra paris på oss? hihi

 

Aurora; du har ikke kjibba navnet mitt da...heheheh sikkert fler som heter det samme her. Syntes navnet er så fint at jeg vurderer å kalle min ufødte datter det:-) Grattis med god karakter. Det er jenta si det. Lykke til på legebesøk. Hørtes merkelig ut med menssmerter så lenge.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter døde i magen 20 uker på vei, og jeg sliter utrolig med det enda, har en frisk vakker datter på snart 5 som er det beste på jord:-)

men savner min altfor lille engel aurora hver eneste dag:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, så det er det siste nye i prøvehjelp... å dra til Paris... Høres ut som et kjempegod idè altså. Kanskje jeg skal foreslå det til min kjære.

 

Jeg synes Aurora er et nydelig navn, men utelukket som barnenavn her i gården da hunden min heter det. Og hun er svart, stor og klumpete og lukter like ille i begge endene, så det er ikke noe man ønsker å kalle opp barnet sitt etter ;-)

 

Å miste så sent at man må føde barnet må være skikkelig ille. Jeg føler med Lucas og alle de andre som har måttet gjennomgå det. Men så tror jeg at det er veldig individuelt hvordan man takler å miste uansett hvor langt man har gått. Det er vel slik at for hver uke som går, blir det verre. Så jeg føler med alle som mister...

 

I morgen skal jeg gjøre to ting. Jeg skal ringe lege og få en time for de forbaskede smertene. De har vært bedre i kveld, og akkurat nå er bare litt øm i magen. Og jeg skal kjøpe graviditetstest. Jeg har ingen andre symptomer enn at jeg er ulidelig trøtt og har plutselig gått opp to kg. Men det kan være varmen som gjør utslag. Men for å være på den sikre siden skal jeg teste.

 

Nå skal jeg vekke min kjære som har sovnet på sofaen. Han har vært på fotballturnering hele helga og har ikke smurt seg med solfaktor så han er rød som en hummer. Men så utrolig kjekk:-) Tror jeg skal forføre han...

 

God natt til alle. Jeg håper at tia som kommer skal gi oss trøst og gode opplevelser. Og at mange kan tusle inn på 1. tri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte føde min lille vakre aurora, og det er det værste som har skjedd meg, når du etterpå holder henne i armene helt utviklet og nydelig og i tillegg skal man ordne begravelse og legge noen personlige ting ved henne, nei jeg håper snart jeg blir gravid igjen så smerten og savnet avtar litt, har sååååååååååå lyst på en liten igjen og at gullet mitt på snart 5 skal få bli storesøster igjen, men denne gangen til en liten baby som får leve.

 

Ønsker dere alle lykke til, måtte vi alle få søte små friske barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre at du mistet datteren din. Aurora betyr lys, og da var det ekstra vakkert at du kalte din datter Aurora. Selv om sorgen og savnet etter henne er sterkt tenker jeg at hun med sitt lille liv har gitt deg lys også.

 

Lykke til videre og jeg håper du snart blir gravid igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faritopa: Sender en tanke til deg som har vært gjennom det du har. Kan umulig sette meg inn i hvordan du har det. Håper du har mange rundt deg som støtter deg og er der for deg.

Vi er ihvertfall her så godt vi kan og sender omtanke din vei.

Har dere startet prøvingen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...