Gå til innhold

MA-SA skravletråd


Modesty Blaise

Anbefalte innlegg

Her kommer en liten "sur" rapport fra meg, ringte legesenteret og fikk svar på blodprøven min i dag, og den viste også negativt, så nå er jeg skikkelig skuffet og sur på TR for at den ikke kommer:(

Tror liksom ikke at det er så veldig store sjanser nå for at jeg er gravid, selv om jeg har maaange symptomer og vet at sist jeg var gravid fikk jeg ikke positivt svar før det hadde gått 16-17 dager og den var veldig svak.

 

Noen som har opplevd noe av det samme, som kan oppmuntre meg litt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia Ane, ja, og håper det går bra med deg, Dizzie.

 

Sukk, tror ikke jeg skal forsøke meg på å muntre deg opp L.N.B., men jeg kan godt deppe sammen med deg... Tok siste blodprøve i går 7 uker etter at jeg blødde pga exu. Den viste 34, så det tar utrolig lang tid før den er nede i null. Og så begynte jeg å blø igjen i dag. Jeg som hadde håpa på å bli gravid med en gang igjen. Det gikk ikke, gitt... Det er ihvertfall en ting jeg inderlig håper at ikke skjer, og det er at jeg også denne gangen blør, men at noe likevel har skjedd og jeg begynner å produsere hcg. Sånn har det jo vært de siste to gangene. Det vil jeg IKKE! Noen som kan krysse noen fingre sammen med meg for at det ikke skjer? Vil ikke en gang til, vil bare komme i gang med å prøve uten hcg i kroppen sånn at det går an å finne el... Sukk, deppa, ja... : (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så spent på den testen Ane....

 

Og Tasselur, jeg vet nøyaktig hvilken kjiip situasjon du er i.... Du ble ikke operert gjorde du vel? Kroppen skulle ordne opp selv? Eller fikk du Metotrexat? Da kan det ta tid altså...:(((

Krysser fingre med deg!

 

Med meg går det bra tror jeg, idag har det vært lite til ingen spotting så langt. Og jeg har tatt hCG prøver som viser fin stigning. Og jeg er trøtt som bare det....litt uvel innimellom. Skal til ultralyd om 1 uke, det blir lange dager frem til da...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har menssmertene kommet. Regner med at tanta kommer i løpet av senest et par dager. Har alltid hatt menssmerter ved en graviditet, men denne gangen har jeg ingen andre symptomer eller en følelse av graviditet, så det er vel bare å gå over i en ny pp, tenker jeg.

Æsj.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått og følt meg gravid i nesten uke, så og si vært overbevist. Men igår var ikm og jammen ble det ikke litt spotting. Har blødd litt mer i natt. Var så svimmel at jeg måtte gå gjem fra jobb og legge meg for resten av dagen i går. Har aldri vært så svimmel, sliten og trøtt før mens før. Jeg lurer nå på om det er vanlig mens eller sa. Er det vanlig å miste på ikm dagen? Hvordan vite hva som har skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å se så mange her inne. Har hatt en tidlig sa for over en uke siden. Virker som det meste har kommet ut nå, og jeg prøver å bli klar for nytt forsøk.

Reagerte mye mer enn jeg hadde trodd. Imponert over dere som har gått lenge før dere mistet. Tøffe damer som prøver igjen altså. Får prøve å ikke være alt for pessimistisk for neste forsøk, men kjenner at jeg må passe meg for å glede meg for tidlig.

Ny i dette her, men lurer på om det er noen som kan komme med solskinnshistorier for å hjelpe på motet for alle her som prøver på nytt? Dere som har vært her en stund. Har det vært mange innom her som har forsvunnet over i 1. trimester og ikke kommet tilbake igjen?

Trenger å høre slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solskinnshistorie her:

Mistet to ganger og spiren satt på 3 forsøk..er 7+1 i dag. Det lengste jeg har kommet i min karriere som gravid. De fleste blir fort gravide igjen og forsvinner så dette går bra.

 

Ane. Når tester du?????? Gurimallla så spennende.

 

snart4barn? Så utrolig kjipt om møkkatanta dukket opp. Trodde du skulle slå følge med meg og dizzie jeg nå!

 

Lykke til til dere andre så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her er tanta ikke kommet enda, men ikm er i dag eller i morgen, så vi får bare vente å se. Har hatt menssmerter i to uker, men de har vært sterkere de siste dagene, så jeg regner med at den dukker opp i morgen.

 

Har ikke fått noen kviser, da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, nå holder jeg på å gå ut av mitt gode skinn, fikk kjøpt test, og hadde tenkt å teste med en gang, men så måtte mannen min på jobb, så nå sitter jeg og venter på at han skal komme hjem før vi tester sammen (har ikke lyst å gjøre det mens jeg er alene hjemme) Har nå gjort alt av husarbeid jeg kunne komme over og er så utroooolig spent!!!

 

Er jo iallefall et godt tegn at det ikke er kommet noe tante enda.... :) Håper vi har klart det :) Skal gi beskjed så snart jeg vet.... Hmmm, enda en time igjen til han er hjemme.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA!!! Vi klarte det! Jeg er gravid igjen! Termindatoen er 19.april, og jeg er da 4+3, eller noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER Ane!! Så hyggelig det var å snuble over en slik god-nyhet på tråden :) Håper snart4barn følger etter til 1. trim om få dager, til tross for tiltagende menssmerter... ;)

 

litenuski2008takk, her kommer min solskinnshistorie:

Ble gravid i februar og mistet i MA i mars. Var 9+1 når det ble oppdaget. Trengte litt tid før jeg var klar til å prøve igjen, både fordi skuffelsen hadde vært stor, og fordi jeg følte meg i særdeles dårlig form etter 2 mnd som slappfisk på sofa'n... I ferien satte vi alle kluter til, og jeg ble gravid med en liten amerikaner! (var i USA på ferie) I dag er jeg 6+4, og er dårligere enn noen sinnne. Holdt på å spy på vei til jobb i dag... Kjipt, men tar det som et godt tegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Ane, det var da helt etter boken eller hva?? :)) Lykke til og velkommen i april08-klubben!

 

Snart4barn....hvordan går det??? Er spent på deg også jeg...

 

ModestyBlaise, alt vel? Her har spottingen gitt seg, ihvertfall de siste 2 dagene, og jeg er fortsatt uvel innimellom og TRØTT både på dagtid og tidlig om kvelden. Bare 5 dager til UL nå...

 

Måånestråle, det er vel første og eneste gang man nesten er glad for å være kvalm eller hva??:))

 

Første dag på jobb etter ferien for meg...hadde glemt nesten alle passord, tyder på at tankene har vært helt andre steder!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tasselur!

forresten....etter min XU (som ble operert), sank hCG raskt til 0, og EL kom 3 uker senere. Så akkurat DET trenger ikke ta så lang tid. Men en annen kuriositet er at jeg hadde så lave hCG verdier (maks ca 120) at jeg faktisk fikk EL mens jeg ennå var gravid med XU, og tanta kom 12 dager senere, dagen før jeg ble operert. (Jeg vet det fordi jeg temper...)

Hvordan går det med deg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig herlig å høre Ane. Gratulerer så masse. Jeg hadde det på følelsen!!!!!!!!!!!!!!! Da sees vi på 1.tri. (Syntes forresten ikke det er halvparten så spennende der som her....så jeg holder meg litt i kulissene der inne.)

 

Dizzie; Alt vel her. Har ikke spottet på en god stund. Gyn.pol har ferielukning her så jeg må vente en uke til før UL men så lenge har jeg de symptomene jeg har nå går det fint å vente. Føler på meg at dette går veien:-) Godt å høre at du har sluttet og spotte. men skjønner det blir godt med UL likevel. Vi blir jo litt sånn; "tror det ikke før vi får se det..."

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så koselig at dere tenker på meg!

Her er jeg kommet til ikm eller en dag over (litt forskjellig). Masse menssmerter, litt kvalme , men ingen mens! Krysser fingrene for at tanta ikke dukker opp!!

Tar en test i morgen hvis tanta ikke kommer før det!1

 

Ane: Gratulerer så mye!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå kryr det jaggu av gravide damer på tråden! Så moro, håper den positive stemningen og gravidvibbene smitter over på oss andre! Gratulerer, Ane, veldig moro! Krysser fingrene for deg også, snart4barn, du må holde oss oppdatert. : )

 

Dizzie, går vel bra med meg, egentlig. Siste prøve på torsdag som var var på 34 i hcg, så det går nedover, om enn sakte. Fikk mensen fredag, og denne gangen har jeg iallefall ikke blitt uggen og ømme bryster samtidig. Så da satser jeg på at det var en helt vanlig mens, og at vi er i gang igjen med en normal pp. Så om en 2-3 uker blir det jakt på el! (Men vi safer jo seff og starter tidlig. ;) )

 

Ble litt revet med av alle dere med gode nyheter og spire i magen, jeg. Takk til dere alle for den gode stemningen det ga! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er godt å se så mange gravide, og at det går bra med dere som har spottet en del. Kan tenke meg at det blir bra å komme seg på ul... Vi håper alle at dette går veien! Krysser fingrene for deg Snart4barn.

 

Modesty: Ja, har bare så vidt vært innom 1.tri... Kjenner meg ikke "hjemme" der på samme måten som her inne.... (Tror man blir rar av å prøve å få barn...)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg etterspurte gladhistorier, og her kom et skred av dem:) Gratulerer så mye alle sammen. Kjempeoppløftende!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snek meg til en test i kveld, og den var helt negativ....:(

Får vel bare vente til tanta dukker opp, da. Kanskje jeg er på vei tilbake til gammel syklus fra før aborten? Da var den på 30 dager. får vente og se hva som skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom, men snek meg til en kikk ikveld=9

Og her var det jammen mange gode nyheter!!

Gratulerer til alle dere nygraverte, sterke damer=)

Dere gir håp til alle oss andre!

 

Lykke til , alle sammen, enten dere har små spirer eller prøver enda...vi skal klare det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med på den gamle tråden enda!!! gratulerer til alle nygraverte her inne!!!! krysser alt for dere og sender babystøv til resten!!!**************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

 

Til deg som spurte etter solskinnshistorier: MA i februar,oppdaget i uke 12,skjedde i uke 9. Utskraping 7 feb, etter termin så ble jeg gravid igjen 22 mars (hadde en mens) er nå 22+3!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det intet nytt å fortelle. Tanta har fortsatt ikke kommet (ikm i går eller forigårs, eller i morgen hvis den er tilbake i før-abortstatus). Test i morgest også: helt negativ. Så nå kan bare tanta komme, slik at vi kan begynne på ny pp. Har aldri vært forsinka før. Den har kommet noen dager tidligere enn den skulle etter MA'en, men aldri for sent.

 

Blir så skuffa. Var sikker på at det ikke var noe, men når den blir forsinka, så stiger jo håpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger fremdeles med her inne, selv om jeg håper jeg ikke skal tilhøre her igjen. Jeg blødde ganske mye i tre dager rundt datoen jeg skulle hatt mensen. Det var kjempeekkelt og jeg gikk på nåler, jeg hadde også menssmerter og smerter i høyre side. På ultralyden jeg hadde etter forrige blødning så han at jeg hadde en cyste på høyre eggstokk så smertene kommer nok derifra, og så var en del av fosterhinnen løsnet og det kan visstnok gi blødning. Så nå har jeg hatt to runder med blødning, men likevel sitter spira der den skal.

I dag er jeg i fin form og føler meg kjempegravid.

 

Min "solskinnshistorie": Jeg var 11 uker på vei da jeg mistet i MA. Jeg ble godt ivaretatt på sykehuset og alle var så snille, til og med narkoselegen uttrykte sin medfølelse og ønsket lykke til videre. Jeg ble overtalt av gynekologen til å være sykemeldt en uke, men i etterpåklokskapens lys ser jeg at jeg hadde trengt minst en uke til. Jeg ble rådet å vente tre mnd før vi prøvde på ny. "ikke aktuelt", tenkte jeg, men sa ikke noe. Vi startet prøvinga med en gang, men jeg hadde en mens før det klaffet. så nå er jeg 8+3 på vei og denne gangen SKAL det gå bra.

 

Jeg ønsker alle som prøver lykke til videre. Og det samme til alle gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Gratulerer til alle som har blitt gravide, er morsomt og lese sånne solskinnshistorier.

 

Her er det ingen solskinnshistorie, på søndag 18 dager etter IKM kom tanta tuslende, kjedelig, men samtidig var jeg ganske så sikker på at jeg ikke var gravid pga alle de negative testene. Men blir også veldig oppgitt, for det jeg lurer på nå er om jeg har så lang syklus eller hva det kan være, har tenkt på og få bestilt en lege time, men har begynt i ny jobb, så må vente litt med det, til jeg har kommet i gang i jobben. Noen som har opplevd det samme som meg etter en SA? Er så fryktelig slitsomt og gå sånn og vente på at TR skal komme måned etter måned.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...