Gå til innhold

MA-SA skravletråd


Modesty Blaise

Anbefalte innlegg

Usj, i dag er jeg bekymra, gitt... Alle symptomer ser plutselig ut til å ha forlatt meg, og det har jeg opplevd før......! Det skjedde nemlig også sist gang jeg mistet.

 

I natt våknet jeg ikke for å gå på do, jeg har ikke vært kvalm i det hele tatt siden i går ettermiddag, jeg var mindre trøtt i går kveld og i dag tidlig enn jeg har vært på lenge, og puppene føles mindre ømme. Så nå er jeg ikke så innmari høy i hatten. Tenkte å gi symptomene noen timer til å dukke opp igjen før jeg evt ringer legen. Usj usj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen!

 

Godt å lese at man ikke er alene om å oppleve dette! Er nemlig alene om dette i en ellers stor og veldig fruktbar familie! Og akkurat i år er alle gravide eller har akkurat fått, og så ser de på meg med medfølende øyne...

 

Hadde en MA i slutten av februar, da var jeg tre måneder på vei. Ble gravid igjen i juni, og hadde så en SA i midten av juli. Skal til undersøkelse på sykehuset i dag for å se om det er noe galt. Gruer meg litt til det - tenk om de finner noe??

 

Prøver å si til meg selv at dette er helt normalt, at det bare er tilfelfigheter, at det skjer med mange, men jeg klarer ikke å riste av meg den triste følelsen. Vil bare gråte...

 

Noen som har noen gode tips/kjerringråd etc?? Så føler man ihvertfall at man gjør noe konkret, istedet for å gå å være lei seg hele tiden.

 

Føler ihvertfall med alle som har skrevetinn her, og synes det er flott at så mange er så tøffe. Skulle ønske det kunne smitte litt over på meg... :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maanestråle: Hei, jeg skjønner godt hva du mener. Det er ikke noen god følelese å gå rundt å "vokte" på symptomene. Men gi det litt tid, det kan jo være at det er du som venner deg til det... :) Krysser iallefall fingere og tær for deg.

 

Her har ømme bryster og trøtthet kommet sigende denne uka, er oppblåst som bare det og litt irritabel... :) Ingen kvalme heldigvis, ikke enda iallefall. Kjenner jeg gleder meg til kontrolltimen hos legen mandag, det blir litt spennende for jeg har nettop fått ny fastlege og har ikke truffet henne før. :)

 

Ellers er det full rulle på jobb igjen etter ferietid, store og små er glade for å se hverandre igjen ette så mange uker fri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt panikk etter fullstendig symptomstopp, fordi det minnet veldig mye om det som skjedde forrige gang. Ringte til sjukehuset og fikk komme på UL for sjekk, og jeg lot være å spise lunsj slik at jeg skulle være mest mulig klar for utskrapning. Var helt sikker på at det hadde gått til hel*%&*

 

Men bildet på skjermen flimra på et lite område, og det vil si at HJERTET SLO!! Ble så utrolig letta og begynte å stortute! hehehe

Så nå er det bare deilig å ikke være kvalm. Kan anbefales ;)

 

Velkommen til oss, Kitty M. Det er en hyggelig gjeng som har møttes under ikke fullt så hyggelige omstendigheter. Jeg har ingen gode triks eller tips, men legen jeg var hos i dag snakka mye om at det var tilfeldigheter og at 50% mister hvis man regner med de som mister veldig tidlig, og at når man hadde kommet så langt som meg så var det fremdeles 1 av 5 som mista. Ikke så gode odds i utgangspunktet, altså, men mye bedre odds enn for å vinne i lotto!! Han snakket også om dette med at man måtte miste 3 ganger før man så på det som såpass uvanlig at man begynte med utredning. Jeg lurer jo litt på hvordan alle disse ungene jeg ser rundt om kring kommer seg til verden i det hele tatt, men det går tydeligvis bra utrolig ofte også! :) Og plutselig er det vår tur! Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å fortelle at spiren vår er ca 10 mm lang, og det var helt perfekt for hvor langt jeg er på vei. Er 6+5 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk flott! Deilig å høre Måånestråle. Bra at du fikk ul så fort da, det er godt å bli tatt på alvor i sånne situasjoner. Og å få se hjertet slå da, det er ikke hver dag en ser sitt lille mirakel for første gang :) Blir helt rørt her jeg sitter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var helt fantastisk, Ane! Kunne ønske at kjæresten var med også, men han kom seg ikke unna på jobb.. Han hadde nok fått en tåre i øyekroken han også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir så glad av å lese hvor bra det går med alle sammen...skulle ønske jeg også kunne være med dere over i 1. og 2. og 3.trimester...men det ser ut som det går tregt dette her:(

tror jeg er sliten og at kroppen ikke orker å ta imot noen spire..

har heldigvis fått henta meg litt inn igjen i ferien og nå fremover kommer jeg til å si nei til all ekstra jobbing..tror ikke det er bra for meg...har dessuten bestilt time til akupunktur men så hørte jeg plutselig noen si at det ikke var bra for gravide da..så jeg må nå passe på at jeg ikke er gravid når jeg drar dit:P

har ikke fått meg tak i en katt enda...lurer på å vente en mnd til og viss jeg ikke er gravid da...da måå jeg ha meg en katt..er mange som har spådd graviditet nå i september så får stole på dem:)

ønsker vertfall alle sammen lykke til...

håper jeg kan komme meg gode nyheter snart...

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Veldig glad jeg så denne linken. Helt genialt av deg, Modesty Blaise å starte denne "siden".

Her skal jeg følge godt med framover;)

 

Jeg har lest mest om deg Modesty Blaise også deg månestråle. Syntes det er fantastisk at dere igjen er gravid. Denne gangen sitter det!!!! Tvi tvi...

 

Min historie..hmm...

Jeg ble gravid november 04 på første forsøk (er noen som har det,hehe..) Og 22 aug-05 fødte jeg en sønn, Lias (snart 2 år! og verdens nydeligste gutt)

 

Nå syntes vi det var på tide å sette i gang igjen. I juni slutta jeg på pilla og så satt den nok en gang på første forsøk, MEN, det holdt ikke lenge. Etter 6 uker hadde jeg en SA. Smertefritt. I grunn fysisk og psykisk. Veldig trist, men sånn er desverre livet noen ganger.

Men krysser fingre og tær på at det sitter neste gang.

Jeg er veldig nervøs for at det ikke skal gå som planlagt.

Leser og Deres historier her, og syntes virkelig dere er en gjeng med bare søte og gode jenter som trøster og backer opp hverandre.

Kjempe bra!!!!

 

Så heretter skal jeg følge med mer her inne, også hører dere sikkert fra meg snart igjen :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake fra UL, og et par tonn er løftet av mine skuldre. Men dessverre er jeg fortsatt ikke helt uten bekymring...*dramaqueen*

Spiren min sitter inni livmoren, og jeg har ingen ny EXU. (ekstrauterin graviditet, gravid utenfor livmor) DET er jeg veldig veldig glad for. :)

 

Og spiren hadde hjerteaktivitet, og det er jo kjempemessig!

Men det var ingen tydelige hjerteslag og spiren var liten (4mm) så hun anslo meg til ca 5 uker...og DET synes jeg er litt bekymringsverdig. Vokser den ikke som den skal? For jeg vet jo når vi hadde sex, og siden jeg både brukte EL tester og temper, er jeg temmelig sikker på når EL var...og ifølge mine beregninger er jeg da 6+0.

Jeg har fått ny time om 2,5 uke for å se hvordan det går. Ny ventetid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så godt det må være å se at det lille hjertet slo, Dizzie! En ny ul om 2 1/2 uke er sikkert en god ide siden du ikke helt klarer å gi slipp på bekymringstankene. Det er bra at de faktisk gir ekstra ul-timer, for for oss det gjelder er det utrolig stor forskjell på å kunne få den ekstra timen, eller leve i uvisshet til ordinær ul. (Hehe, hadde vel fort blitt en privattime, men, men.) Du får prøve å slappe av i mellomtiden, selv om jeg vet at det ikke er så lett.

 

Dag 8 her, jeg satser på at denne syklusen ikke blir vanvittig lang, men mer de normale 33-35 dagene... Lang nok, spør du meg. Og med kort lutealfase i tillegg blir det lite spenning fram til dag 25 eller så... Kjeeeldeelig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se denne tråden:-)

 

Jeg har hatt mine livs grusomste dager denne siste uka..Var 19 uker på vei og skulle til den obligatoriske ultralydundersøkelsen. Der fikk vi fortalt at jeg hadde hatt en MA i ca uke 13. Jeg hørte hjertelyd i uke 14 hos fastlege, men dette forklarte de med at fosteret hadde falt sammen og derfor tilsvarte det i cm et foster på ca 12+3 uker. Dagen etter ble fødselen satt i gang, og jeg slapp utskrapning..

 

Har en sønn på 2 år, fikk sv.skaps forgiftning helt på slutten, men alt gikk helt fint med god oppfølging. Nå er jeg livredd for at jeg ikke kan få flere barn og at dette vil skje igjen og igjen.. Føles sånn akkurat nå, ikke mange positive tanker som svirrer for å si det slik.

 

Var trist å lese om alle SA og MA på denne tråden, men litt godt å se at jeg ikke er alene..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aug-mamma; velkommen er du! Er et lenge siden du mistet?

Det går nok bra neste gang skal du se. Men det må ha vært utrolig vondt å miste så sent. Vi går jo og tror at når vi er passert de magiske tolv så skal alt være så mye sikrere. Du får nok god oppfølging neste gang med mange UL`er.

 

Selv er jeg fortsatt gravid og ganske fornøyd med det. Blir 8 uker i morgen og da har jeg slått alle mine rekorder. Så det er spennende tider. God helg til alle jentene på tråden.

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen!!

En liten statusrapport: dag 32, ingen tante og ingen spire. Kroppen har nok gått litt i "stå". får bare prøve å være tålmodig .

 

Modesty: Så herlig at alt går bra med deg! Dette fortjener du!

 

August-mamma: Dette var trist lesing. Det var akkurat som å lese min egen historie. Jeg mistet i beg av mars, og hadde egentlig termin nå i beg av august.

Har fortsatt mange tunge stunder, men trøster meg med en super mann og tre herlige barn - og drømmen om minstemann:)

 

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modesty: Fikk vite det 14.August og ble satt i gang i forgår 15.August, etter mange timer kom fosteret ut så jeg slapp utskrapning. Legen sa at alt så bra ut både med livmor og eggstokker. Nå bare venter jeg på at jeg skal slutte å blø slik at jeg får kontroll på når mensen kommer og jeg kan telle dager til EL..skal sikre med EL tester:-)

 

snart 4barn?: Håper det klaffer for dere snart:-) Ja det blir nok litt opp og ned fremover..En innstiller seg så veldig på termindato, og nå er alt så tomt og rart i de mnd frem til januar..En ny epoke skulle starte etter ultralyd, det var jeg helt innstilt på, da skulle jeg begynne å forberede meg på alvor..Heldigvis har jeg lillemann på 2 år, han er i en herlig alder:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aug-mamma: Ånei å nei for en forferdelig historie du kom med!!! Man tror aldri noe sånt kan skje med deg, også skjer det helt uventet!!!! Syntes virkelig synd på deg!!!

Godt vi har denne siden vi kan trøste hverandre med.

 

Lykke til videre med prøving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet til min ikm dag! Ingen tegn til tr enda vertfall. Tenkte jeg skulle klare å vente med å teste til imorgen tidlig! Tok en test i forgårs som var som jeg trodde - negativ!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt å lese så mange triste historier.. Men godt å kjenne at man ikke er alene! Nå er det 6 og en halv uke siden jeg var til utskrapning og 7 uker siden jeg først begynte å blø (var 10+3). Enda har ikke TR kommet tilbake. Og tro meg, jeg har testet så mye at jeg vet jeg ikke er gravid... Men det er utrolig frustrerende! Hvor lang tid gikk det før dere fikk tilbake perioden/ evt. ble gravide? Har så lyst å bli gravid igjen... Alt er bare leit for tiden... Trodde jeg taklet dette greit, men nå ønsker jeg å komme igang igjen!

 

Klem til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Trist å høre at du mistet, det kan ta lang tid før en kjenner seg på topp igjen etter en sånn opplevelse. Ang. hvor lang tid det tok å få tr tilbake, så tok det meg 72 dager.(syns jeg å huske).. Ble kjempefrustrert av å gå og vente.. Men etter det kom den som forventet hver måned. Vi hadde prøvefri noen måneder, men da vi starta på igjen ble jeg gravid i 2pp. (Er 5+2 i dag)

 

Lykke til videre da :) Håper du får tantebesøk snart, så skal du se at spiren sitter fortere enn du aner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BabyButterfly Prøver igjen:

 

Hvor lenge blødde du etter utskrapning? Det er bare 3 dager siden jeg fødte ut fosteret etter en MA, men ser at blodet begynner å avta. Jeg ser at det kan ta litt tid før mensen kommer tilbake hos enkelte, en som skrev at det gikk 5 mnd etter SA og 3 mnd etter MA hos henne, men dette er helt sikkert veldig individuelt fra person til person..Den kommer nok tilbake før du vet ordet av det skal du se:-) Mange jeg leser om som får den mye kjappere tilbake.

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Da har jeg vært til undersøkelse og alt så normalt ut ! Puuh... :-) Jeg har også fått igjen TR, på dagen 28 dager etter forrige SA, så det er jo bra. Nå er det vel bare å gå på med friskt mot tenker jeg.

 

Er det noen som har noen erfaring med Clear Blue eggløsningstest? Tenkte jeg skulle prøve det nå. Så gjør man ihvertfall noe konstruktivt i stedet for å plage seg selv med tunge og unødvendige tanker :-)

 

Til aug-mamma: så utrolig trist !! Føler så med deg og håper alt ordner seg for deg !!

 

Klem fra meg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenge siden sist jeg var her inne, nå gitt!

 

Liten oppdatering fra meg på dag 39 i syklusen. (hva i all verden! Har aldri gått så langt mellom dem hver mens før. Men det forandrer seg kanskje etter en abort og utskraping.)

 

Oppfordret alle jentene her inne til å gå på med dødsforakt, og kose seg masse i sommer med våre respektive menn. Har gjort det selv i alle fall, etter beste evne. Sitter derfor litt betutta her nå etter negativ test.

 

Hm hm... skjønner ikke'no. Tvinner tommeltotter og vurderer ny test i morra tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kitty M:

 

Takk for medfølelse, synes veldig synd på meg selv også nå om dagene, men vi har hatt det tøft alle vi som har mistet.

 

Jeg har god erfaring med Clearblue ELtest. Har aldri prøvd å bli gravid uten, og begge gangene jeg har vært gravid har det sittet på første forsøk. Så ELtester anbefales:-) Det er veldig gode bruksanvisninger med i pakken, og de må leses nøye for de er litt forvirrende før du er inne i det..Skal gå til innkjøp igjen jeg nå, så når TR kommer er det bare til å vente noen dager for så å prøve igjen..

 

Sant som du sier at det er greit å gjøre noe konstruktivt..

 

Klem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...