Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #126 Skrevet 27. mai 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du tar feil. Heldigvis lever jeg ikke i samme merkelige boble som deg. Anonymkode: d0801...ca1 Jeg tar feil om hva? At man ved skyhøyt forbruk bidrar til en elendig framtid for kommende generasjoner? Anonymkode: c23b5...4d1
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #127 Skrevet 27. mai 2019 1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg mener bestemt jeg svarer på det folk spør om Du mener det? Du gjør jo ikke det! 🙄 Anonymkode: ade6a...74b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #128 Skrevet 27. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke bare upraktisk, det er praktisk umulig! Det går ikke kollektiv transport her vi bor. Du vet lite om landet vi bor i skjønner jeg. Hjelpes! Anonymkode: ade6a...74b Spør dine besteforeldre om de trengte bil. Anonymkode: d0801...ca1
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #129 Skrevet 27. mai 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men du kan forsvare å snakke så motbydelig til et annet menneske? Anonymkode: d0801...ca1 Sier du, som går til personangrep og kalte folk høner i et tidligere innlegg. Hvis du er så opptatt av hvordan folk snakker to hverandre, bør du kanskje begynne med deg selv? Det er stor forskjell på å påpeke åpenbar egoisme og på å kalle folk høner (og indirekte si at de er idioter). Anonymkode: 1ccc2...2aa
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #130 Skrevet 27. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Spør dine besteforeldre om de trengte bil. Anonymkode: d0801...ca1 Ikke meg du spør, men selvsagt trengte besteforeldrene mine bil. De jobbet til pensjonsalder, begge to, og bodde et sted med buss til sentrum en gang pr dag. Generasjonen før dem jobbet vel ofte i nærmiljøet, enten hjemme på gården eller på nærmeste fabrikk. For et rart argument. Anonymkode: 20472...bc3
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #131 Skrevet 27. mai 2019 50 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Barna har 3 besteforeldre som bor i hvert sitt land. Jeg har tante og onkel i ett annet. Barnas far har sin bestefar i ett annet land og sin bror i ett annet. Barna har kusiner og fettere i flere land . Vi velger ofte å reise på ferie til steder hvor familie og venner holder til. Besteforeldrene har ikke helse til å reise . Mannen min jobber tidvis i ett annet land og da reiser vi noen ganger dit sammen. Vårt liv er slik at for å se de vi er glad i betyr det mye fly. Så sånn sett er jeg mer opptatt av her og nå enn å avstå fly pga miljø. Det er her og nå vi må holde kontakt med de vi er glad i. Herregud, du er den største egoister jeg har vært borti. Helt tanketom og selvsentrert! Anonymkode: ade6a...74b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #132 Skrevet 27. mai 2019 33 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Det er viktigere her og nå enn fremtidige generasjoner ja. Syke menneske! Anonymkode: ade6a...74b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #133 Skrevet 27. mai 2019 33 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Det er slik vi velger å leve vårt liv ja . På ett tidspunkt må du dra hodet ut fra ræva å se andre enn bare deg! Du velger det du vil uansett hva det måtte forårsake av drit for alle andre enn deg. Ser du ikke at du er en utrolig egoist? Helt forferdelig holdning du har! Og dette viderefører du til dine barn. Men det spiller ingen rolle for det stopper jo der. Deg er jo kUn DITT liv som betyr noe? Anonymkode: ade6a...74b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #134 Skrevet 27. mai 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du tar feil. Heldigvis lever jeg ikke i samme merkelige boble som deg. Anonymkode: d0801...ca1 Hvor mange støttepersonell er du i denne tråden hi? Latterlig😂 Anonymkode: ade6a...74b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #135 Skrevet 27. mai 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke bare upraktisk, det er praktisk umulig! Det går ikke kollektiv transport her vi bor. Du vet lite om landet vi bor i skjønner jeg. Hjelpes! Anonymkode: ade6a...74b Ikke meg du svarte. Dere har ikke noe valg i hverdagen, da må dere forholde dere til det. Og det har ingenting med den kritikken HI får. En flytur til London forurenser f.eks. like mye som et halvt års bilbruk (gjennomsnitlig kjørebruk). Hi reiser på mange lange og korte turer verden rundt hvert eneste år. Det kan ikke sammenlignes med det at dere og en god del andre i Norge ikke har noe valg fordi det ikke er utbygd et fungerende kollektivsystem. Hi, derimot har et valg. Og hennes valg innebærer å mange ganger i året drar på flyreiser over hele verden. Ikke bare for å besøke familie, som hun skriver om her, men masse andre turer i tillegg, ferieturer for hele eller deler av familien, weekend-turer, storbyturer, kjæresteturer, fotballturer... Og det er bare det vi får med oss her på forumet, ting man får med seg selv om man egentlig ikke er interessert i henne, men ikke kan unngå å legge merke til det pga. at hun skriver med nick og fordi temaene ofte dreier seg om reiser. Hvert år har hun mange slike tråder, eller hun forteller om alle turene de skal på eller har vært på. Hun har et valg. Hun har skrevet at hun velger å ikke bryr seg om at hennes valg ødelegger for hennes barns og barnebarns livsgrunnlag, at det ikke er viktig. Det er hennes valg, og det er det folk reagerer på. Anonymkode: ef048...6f2
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #136 Skrevet 27. mai 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spør dine besteforeldre om de trengte bil. Anonymkode: d0801...ca1 Igjen, du vet fint lite om samfunnet. Det blir jo overhodet ikke sammenliknbart? Jeg har ingen gård jeg jobber på? Du må nok lese deg litt opp på mange områder... Anonymkode: ade6a...74b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #137 Skrevet 27. mai 2019 Merkelig dette..... I ymse "hva skal dere i ferien"-tråder her inne, så svarer MANGE at de skal utenlands (med fly!), og så skal de en helg utenlands til høsten, og en til våren (begge med fly!). Men nå er det visst ingen som skal det... HI; hvis du dropper flyreisene i sommer, så redder du verden! (Ifølge de fleste i denne tråden) (Tviler på at flyene blir kansellert selv om HI ikke blir med på turen.....) Anonymkode: a07af...d54
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #138 Skrevet 27. mai 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Merkelig dette..... I ymse "hva skal dere i ferien"-tråder her inne, så svarer MANGE at de skal utenlands (med fly!), og så skal de en helg utenlands til høsten, og en til våren (begge med fly!). Men nå er det visst ingen som skal det... HI; hvis du dropper flyreisene i sommer, så redder du verden! (Ifølge de fleste i denne tråden) (Tviler på at flyene blir kansellert selv om HI ikke blir med på turen.....) Anonymkode: a07af...d54 Ja vi tar rutefly som flyr uavhengig av om vi er med eller ikke😊
HeiteH Skrevet 27. mai 2019 #139 Skrevet 27. mai 2019 2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Ja vi tar rutefly som flyr uavhengig av om vi er med eller ikke😊 Er du så tett? Tror du det går like mange rutefly uavhengig av passasjergrunnlag?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #140 Skrevet 27. mai 2019 5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Ja vi tar rutefly som flyr uavhengig av om vi er med eller ikke😊 Å herregud! Du ER virkelig ikke veldig smart...🙈 Går det an? Anonymkode: ade6a...74b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. mai 2019 Forfatter #141 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Å herregud! Du ER virkelig ikke veldig smart...🙈 Går det an? Anonymkode: ade6a...74b Det var ment litt humoristisk. Poengterte at vi ikke har eget fly vi flyr
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #142 Skrevet 27. mai 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Merkelig dette..... I ymse "hva skal dere i ferien"-tråder her inne, så svarer MANGE at de skal utenlands (med fly!), og så skal de en helg utenlands til høsten, og en til våren (begge med fly!). Men nå er det visst ingen som skal det... HI; hvis du dropper flyreisene i sommer, så redder du verden! (Ifølge de fleste i denne tråden) (Tviler på at flyene blir kansellert selv om HI ikke blir med på turen.....) Anonymkode: a07af...d54 Tror du ikke helt henger med gitt... hi skriver rett ut at hun driter en lang marsj i miljøet og konsekvenser. De velger å leve nå og reise mye selv om det ødelegger miljøet og framtida til jorda og etterkommerne hennes. Hun bryr seg rett og slett ikke. Eller skjønner det ikke? Ikke snev av dårlig samvittighet, vilje til å velge mer miljøvennlig eller ta hensyn. Er jo det folk reagerer mest på. Dama er jo helt på bærtur og skrudd! Anonymkode: ade6a...74b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #143 Skrevet 27. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror du ikke helt henger med gitt... hi skriver rett ut at hun driter en lang marsj i miljøet og konsekvenser. De velger å leve nå og reise mye selv om det ødelegger miljøet og framtida til jorda og etterkommerne hennes. Hun bryr seg rett og slett ikke. Eller skjønner det ikke? Ikke snev av dårlig samvittighet, vilje til å velge mer miljøvennlig eller ta hensyn. Er jo det folk reagerer mest på. Dama er jo helt på bærtur og skrudd! Anonymkode: ade6a...74b Men, alle andre her inne må gjerne reise på ferier og helgeturer uten at noen sier ett ord? Anonymkode: d0801...ca1
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #144 Skrevet 27. mai 2019 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Igjen, du vet fint lite om samfunnet. Det blir jo overhodet ikke sammenliknbart? Jeg har ingen gård jeg jobber på? Du må nok lese deg litt opp på mange områder... Anonymkode: ade6a...74b Så alle besteforeldre jobbet på gård? Fantes ikke byer? Kanskje du skal lese deg opp? Anonymkode: d0801...ca1
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #145 Skrevet 27. mai 2019 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor mange støttepersonell er du i denne tråden hi? Latterlig😂 Anonymkode: ade6a...74b Jeg er ikke HI. Anonymkode: d0801...ca1
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #146 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men, alle andre her inne må gjerne reise på ferier og helgeturer uten at noen sier ett ord? Anonymkode: d0801...ca1 Nei, men ikke helt det som er essensen her. Hun drar på tre ferier med fly bare i sommer, minst like mange til på et år. Men, ulik de andre gir hun fullstendig blanke i verden og andre generelt. Anonymkode: ade6a...74b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #147 Skrevet 27. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så alle besteforeldre jobbet på gård? Fantes ikke byer? Kanskje du skal lese deg opp? Anonymkode: d0801...ca1 Mine besteforeldre bodde på gård. Var det ikke dem jeg skulle spørre?? Uff, nå blir du bare patetisk. Anonymkode: ade6a...74b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #148 Skrevet 27. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, men ikke helt det som er essensen her. Hun drar på tre ferier med fly bare i sommer, minst like mange til på et år. Men, ulik de andre gir hun fullstendig blanke i verden og andre generelt. Anonymkode: ade6a...74b Og hvem setter reglene? Nøyaktig hvor mange flyreiser kan man tillate seg, før man er et miljøsvin og fortjener bank og hets? Og hvor mange tårer skal man gråte ombord på flyet, i solidaritet med planeten, for at man kan si at man bryr seg? Jeg sitter klar til å notere.... Anonymkode: dd42f...81a
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #149 Skrevet 27. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og hvem setter reglene? Nøyaktig hvor mange flyreiser kan man tillate seg, før man er et miljøsvin og fortjener bank og hets? Og hvor mange tårer skal man gråte ombord på flyet, i solidaritet med planeten, for at man kan si at man bryr seg? Jeg sitter klar til å notere.... Anonymkode: dd42f...81a Uff. Prøv å les tråden igjen du, hi... Anonymkode: ade6a...74b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2019 #150 Skrevet 27. mai 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uff. Prøv å les tråden igjen du, hi... Anonymkode: ade6a...74b Jeg er ikke HI. Og svar gjerne på spørsmålene. Anonymkode: dd42f...81a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå